abonnement Unibet Coolblue
pi_190625851
Omdat ik het toch niet kon laten en mijn andere mustangs verkocht heb ben ik toch maar weer aan een nieuw project begonnen.
Het ziet er naar uit dat dit wel mijn moeilijkste project tot nu toe gaat worden want de wagen is echt rot. Het gaat om een mustang cabrio uit 1966 waar veel onderdelen ontbreken, iemand al eens begonnen is aan een restauratie maar het duidelijk opgegeven heeft.

Op dit moment zit er een halve bodem in die ook overal aan het doorrotten is, er ontbreken een hoop onderdelen en wat erbij zit is in slechte staat. De auto heeft denk ik tijdens de poging van de vorige eigenaar ook een tijdje buiten gestaan wat hem geen goed gedaan heeft.

Het object:


Op de aanhanger mee naar huis:


Wat rotte plekjes:








Kruis ingelast voor de stevigheid na het verwijderen van de vloer:


En hier moet ik het allemaal doen (lekker verwarmde garage :) )


[ Bericht 32% gewijzigd door boegschroef op 24-12-2019 10:06:26 ]
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_190625940
Wow, die auto is echt aan zijn einde. Benieuwd hoe je deze nog weet te redden.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_190627318
Wauw, dat je daar aan gaat beginnen!

Een nieuwe shell heb je trouwens voor 18000 dollar

https://www.cjponyparts.c(...)lies/c/60020480/?p=2
  dinsdag 24 december 2019 @ 12:50:11 #4
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_190628182
Hoe gaat het met je bus? Zo te zien prima. :)

Mooi project. Is je versteviging wel genoeg (voor een cabrio)?
Ding is wel rot. :'(
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 24 december 2019 @ 13:32:02 #5
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_190628745
Zo, da's een ambitieus project :o
Dikke props dat je hier aan wil beginnen. Ik heb al een jaar of 4 een oldtimer in de garage staan die bijna helemaal hard is en dat project wil maar niet vlotten :D :'(
pi_190632626
Ik denk dat het wel te doen is, er is een nieuwe bodem, achterflanken enz onderweg, zo'n dynacore is ook een optie maar voordat je dat hier hebt ben je 25000 euro verder. Dan kan je beter een andere auto als project basis kopen. Nu ben ik voor een ongeveer een tiende aan ijzer wel klaar.

De bus is weer goed hoewel die op benzine nog steeds niet geweldig loopt, maar dit ga ik van de zomer wel nakijken als de mustang naar de spuiter gaat. Doel is om de mustang in 2020 weer op de weg te hebben 😁
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_190743266
En we zijn weer bezig, nieuwe vloerplaten en dorpel/chassis versteviging balken gehaald. Allemaal 'zoals origineel'.




Paar uurtjes hakken, zagen maar vooral puntlasjes doorboren:



Nieuwe balk passen en meten:



Daarna in de lak en tektiel:



Toen vast zetten en erachter komen dan mijn gas op is om te lassen :(


Morgen maar nieuw gas halen en weer verder.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_190767246
_O_ deze ga ik zeker volgen.
pi_190767992
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2019 12:23 schreef Questular het volgende:
_O_ deze ga ik zeker volgen.
Wat hij zegt! _O_.
pi_190768914
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2019 12:23 schreef Questular het volgende:
_O_ deze ga ik zeker volgen.
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2019 12:57 schreef Anne het volgende:

[..]

Wat hij zegt! _O_.
Wat zij zeggen! _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_190787388
Vanmorgen maar meteen een grote gasfles gekocht en weer verder. De andere kant zit er nu ook in maar viel erg tegen. Deze was al ooit gerepareerd en op sommige stukken op de rand gelast in plaats van alleen de puntlasjes. Dit maakte het loshalen een heel stuk lastiger.
Morgen nog af lassen en netjes maken en dan kan ik aan de vloer zelf beginnen. Heb ik in ieder geval een mooie basis om de vloer aan vast te maken.



Andere kant begonnen met hakken, boren en slijpen.


Alles eruit:


En de nieuwe erin:
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_190861940
En vandaag nog wat geknutseld. Van de vloeren is bekend dat deze een redelijke pasvorm hebben. nou.... dat viel flink tegen.

Maar na 1,5 dag slijpen en timmeren heb ik hem erin zitten. Ik wilde niet zomaar een grote overlap hebben dus ze moesten goed passen. Dit is niet echt gelukt dus ik heb nog wat werk te doen. Maar hij zit nu in ieder geval erin en op een aantal plekken gehecht.

De oude vloer weghalen:


Even passen:


Gaatjes boren voor de puntlassen:


En vast hechten:
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_190862328
Toch mooi als je dat allemaal zelf kunt ^O^

Bij mij in het dorp woont ook een gast die helemaal zelf zijn '53 Chevy Sidestep heeft gerestaureerd.
Is ie ruim 3 jaar vrijwel elk weekend mee bezig geweest.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_191020003
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 19:55 schreef StateOfMind het volgende:
Toch mooi als je dat allemaal zelf kunt ^O^

Bij mij in het dorp woont ook een gast die helemaal zelf zijn '53 Chevy Sidestep heeft gerestaureerd.
Is ie ruim 3 jaar vrijwel elk weekend mee bezig geweest.
ik heb bij TS, het idee dat het wel wat vlotter geregeld gaat zijn, duidelijk dat dit niet de eerste keer is dat hij zoiets doet.
pi_191021173
Ik hoop inderdaad wel sneller te gaan maar ik werk er ook in de avonden aan.... Als je de uren gaat optellen dan worden dit al snel een hoop dagen.

Gemiddeld zit ik dan ook wel op 3 uur 3 avonden in de week en een volle zaterdag/zondag van ~ 11 uur. Dus zo'n 20 uur per week.

De ander vloer zit er nu ook in en ik ben begonnen aan het achterframe.



Oud vs nieuw:


Dit zijn 3 lagen ijzer die alle 3 weggerot zijn.

Hij zit er al in, maar daar heb ik nog geen foto van.

Vanavond de linker vloer erin, komende week het rechter frame vervangen en dan zijn mijn spullen op. Ik had niet verwacht dat het zo snel zou gaan dus ik heb een aantal onderdelen snel laten vervoeren en een aantal wat trager om de verzendkosten laag te houden. Dit lijkt me nu wel te vertragen.

Ik heb nog wat plaatwerk te verwijderen aan de voorkant dus ik kan nog wel wat voorbereidingen doen maar het is toch jammer om stil te vallen.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_191021621
Wat een werk zeg. :{ Ik vind dat je evengoed aardig wat doet. Wat doe je zelf voor werk als ik vragen mag? Is dat gerelateerd aan je hobby?
Uitvinder van de biersmiley.
pi_191022703
Ik heb een kantoorbaan, niets met auto's. Ook niet in de familie of zo, ik ben op mijn 15 begonnen met een brommertje opknappen daarna een motor en toen auto's.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  dinsdag 14 januari 2020 @ 13:15:08 #18
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_191023920
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2019 23:06 schreef boegschroef het volgende:
Vanmorgen maar meteen een grote gasfles gekocht en weer verder.
Wil je m wel zekeren tegen omvallen? Zonde als je aan het lassen bent en je hoort een grote kabam en je lassen kan je opnieuw doen.
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_191156677
Die gasfles staat vast, die kan niet omvallen ;) zou inderdaad wel een beetje link zijn.

Ondertussen veel gedaan weinig nuttige foto's.

Het rechter frame is vervangen, nieuw vloerdeel zit er ook in, maar er is in het verleden veel gelast aan de wielkassen en vloerdelen. Dus alles gaat eruit en nieuwe delen zijn al onderweg.



Ik kom helaas nu wel redelijk stil te liggen door gebrek aan onderdelen. Ik heb alleen de onderste frame verstevigingen nog liggen. Die zullen er dit weekend onder gaan.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_191439810
Kleine update maar weer, de rechtse framerails zit er ondertussen ook in:



Deze kant was zelfs nog meer werk dan de andere kant omdat ook hier al een voorgaande reparatie had plaatsgevonden. Dit zat op enorm moeilijk berijkbare plekken gelast...

Voorste torquebox zit ook op z'n plek:



Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_191440065
Verkoop je ze uiteindelijk? Zo ja hou je er dan nog wat aan over of leg je dan alsnog geld bij als hobby?
pi_191440385
Deze gaat waarschijnlijk wel weer de verkoop in aangezien ik bouwen leuk vind dan rijden.
Als je puur naar kosten kijkt dan blijft er best wat over, kijk je ook naar de uren, dan blijft er niet veel over. Reken maar snel aan een 500 uur voordat zo'n wagen helemaal klaar is.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_191551093
Dit weekend was het dan zover, beginnen aan 1 van de klusjes waar ik het meeste tegen opzag. De 'cowlvent' een bekent probleem bij deze mustang.

Als je de verhalen leest dan moet je zo'n 150 tot 200 puntlasjes doorboren om erbij te komen. In mijn geval waren het er slechts 149. Mijn puntlas frees heeft het goed gehouden, maar is nu wel op z'n einde gekomen merkte ik bij de laatste paar.

De plaatjes:
Eerst het verbindings plaatje:


149 puntlasjes verder:


De 2 rotte kanten:



Proefpassen:



Helaas past het allemaal net niet en zal ik nog wat moeten bijslijpen, maar ik kan niet verder omdat ik eerst nog een stuk van de firewall moet vervangen en deze is nog niet binnen.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_192226634
Omdat we niet naar buiten kunnen en ik toevallig vorige week een berg spullen binnen had gekregen kan ik hier nog wat updates plaatsen :) aan de voorkant kan ik helaas niet verder, de firewall stukken zijn nog niet binnen, nu kan ik de cowlvent wel monteren maar dan maak ik het mezelf erg lastig met de firewall. Dus voorlopig wil ik wachten, ben ik straks toch met alles klaar dan kijk ik nog wel wat ik met de voorkant ga doen.

Ik heb wil alvast alle voorbereidingen gedaan:



Versnellingsbak en motor eruit:



Beide zitten vast, geen beweging in te krijgen.... wordt een klus voor als de mustang bij de spuiter is, maar mocht de versnellingsbak niet te redden zijn ga ik mogelijk voor een automaat (koppeling enz is ook allemaal vergaan)

Dan maar weer verder aan de achterkant. Rotte torque box verwijderd (met bladveer, want die zat ook vast...)


En toen vergat ik een hoop foto's te maken maar na een dag tektiel verwijderen was de bodem ineens bijna klaar. (vlekkerig, maar de grondlak lak was nog aan het drogen):


Zoals zichtbaar, nog een paar kleine rotte plekjes, die ga ik nog aanpakken maar nu is het de tijd voor de flanken.
Eerst nog even de linker vloer van de kofferbak erin:


Kofferbak uitlijnen en dan begin ik de komende tijd aan wielkas en achterflank:
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  maandag 23 maart 2020 @ 17:16:57 #25
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_192229060
Wat 'n werk.
Maar mag je in België dan nog wel van je huis naar de schuur? :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_192230481
Ik woon alweer bijna een jaartje in Nederland ;)
Af en toe mis ik wel de ruime garage, maar nu heb ik een verwarmde garage aan huis die een stuk minder vochtig is.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  maandag 23 maart 2020 @ 18:41:25 #27
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_192230719
Verwarmde garage is lekker. Het is nu ook nog aardig fris buiten.
Ik heb er ook nog een luchtdrogertje bij om de luchtvochtigheid wat binnen de perken te houden.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_192672912
Als dat carosseriewerk klaar is laat je dat dan nog zuren en KTL dippen?
pi_192712124
Zuren en dippen heb ik 1 keer gedaan, dat doe ik nooit meer (zie het parnelli project).

Ondertussen ben ik aan de achterkant verder gegaan 1 flank is bijna klaar.
Het uitlijnen van repro delen is echt niet geweldig. Je moet redelijk wat aanpassen om het een beetje netjes te krijgen.

Eerst een nieuwe wielrand:


Kleurtje erop:


En dan passen en meten:


Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  maandag 20 april 2020 @ 11:45:25 #30
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_192712272
Goed bezig :P

Gaat ie dit jaar rijden? ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_192712401
De bedoeling was juli/augustus, maar Corona gooit roet in het eten :(
Ik mis nog wat onderdelen, maar het grote probleem is dat de spuiterij in belgie een lockdown heeft. En ondertussen ontstaat daar een behoorlijke wachtrij.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  maandag 20 april 2020 @ 12:16:28 #32
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_192712795
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 11:52 schreef boegschroef het volgende:
De bedoeling was juli/augustus, maar Corona gooit roet in het eten :(
Ik mis nog wat onderdelen, maar het grote probleem is dat de spuiterij in belgie een lockdown heeft. En ondertussen ontstaat daar een behoorlijke wachtrij.
Oh, ik wilde al zeggen; tijd zat nu toch? O-)

maar idd, de spuiter is wel een dingetje.. kan hij niet anderhalve meter afstand houden van de auto, of is dat te ver om te spuiten? :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_192714149
Zover ik begreep zijn daar alle niet essentiele zaken gewoon dicht, als eigenaar mag je ook je personeel niet laten komen.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_193190361
In het kader veel gedaan weinig foto's.

Ondertussen is de achterkant eigenlijk wel klaar voor de spuiter.






Komende weken aan de voorkant werken en dan hoop ik dat hij in Juni/Juli alsnog naar de spuiter kan.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_193204974
Respect, wat een mooi project. Ben benieuwd naar het eindresultaat.
Interieur ga je ook helemaal zelf doen? Zijn er nog genoeg onderdelen te krijgen of wordt die niet origineel van binnen.

Wat voor blok ga je erin leggen?
I am a Koala who Stretches :P
pi_193209976
Ik doe alles zelf behalve het spuitwerk. Interieur spullen liggen als klaar, maar daar begin ik aan als de auto naar de spuiter is. Net als de motor, versnellingsbak, achteras, kabelboom... Hmm hij moet ook niet te snel terug zijn 🙄

Ik weet nog niet wat ik met de motor doe, dat hangt af van het budget. Voor 500 euro heb je het blok zo goed als nieuw in orginele staat, mijn vorige motor ging richting de 7500 euro maar die had dan ook heel wat meer vermogen. Het zal er ergens tussen worden.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_193212364
Welke kleur gaat de auto krijgen?
pi_193213550
Hij wordt terug rood met een rood/wit interieur en wit dak.

[ Bericht 43% gewijzigd door boegschroef op 19-05-2020 20:58:41 ]
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_193273130
Ondertussen ook wat voortgang aan de voorkant:

Oud stuk eruit geslepen, nieuw deel licht erachter:


Nieuwe delen erin:


De oorzaak van het roesten zelf ook vervangen:


Zelfde natuurlijk ook aan de andere kant:


En dan beginnen aan 137 puntlassen vastzetten:


Vervolgens allemaal vlak slijpen:


En een kleurtje erop:


De kleur is hier nog nat en valt wat roze/licht uit. In 'real life' is deze een stuk donkerder ;)

Het grote probleem/oorzaak van alle problemen nog met speciale kit afkitten:


Ja dit kon netter, maar dit zet ik vervolgens nog in kleur en je ziet dit onderdeel later toch niet meer.

Vervolgens de plaat er weer op:


Lassen:


En slijpen:


En dan eindelijk is de stevigheid van het chassis terug in orde en kan het kruis uit de auto :)
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_193273573
Knap hoor, goed bezig! Zou willen dat ik dat allemaal kon 😀
  maandag 25 mei 2020 @ 10:31:36 #41
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_193301055
Gaaf man! Ben wel jaloers op je skills. Lijkt mij echt tof om een auto zo grondig op te kunnen knappen. Is je gele "Boss" nu trouwens verkocht? Doet dat geen pijn?
pi_193303171
Die gele is al een tijdje weg, iets meer dan een jaar volgensmij.

Wat ik wel begin te merken is zoals bij elk project het budget aardig overschreden wordt -O- Dan denk je alles extra ruim in te schatten, kom je toch altijd voor verassingen te staan.

Veel van het chrome is het 'net niet' dus dan maar nieuwe kopen...
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_193303197
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:44 schreef boegschroef het volgende:
Die gele is al een tijdje weg, iets meer dan een jaar volgensmij.

Wat ik wel begin te merken is zoals bij elk project het budget aardig overschreden wordt -O- Dan denk je alles extra ruim in te schatten, kom je toch altijd voor verassingen te staan.

Veel van het chrome is het 'net niet' dus dan maar nieuwe kopen...
Dat herken ik ja. Zelfs mijn, vergeleken bij jouw auto, simpele project/daily valt altijd duurder uit. Er is altijd wel iets te doen of te verbeteren. Maar ja, vind het leuker dan een modernere auto (waar ook vaak genoeg wat aan is).
pi_193465646
Kleine update:

Ondertussen is de voorkant gespoten:


En ben ik begonnen met uitlijnen:




Het begint ergens op te lijken. Zaterdag breng ik de auto naar de spuiter en mag die het verder over nemen, dan kan ik aan het blok enz gaan werken.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  donderdag 4 juni 2020 @ 09:14:42 #45
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_193465882
Goed bezig, die naden zien er goed uit. Beter als af-fabriek :+
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_193466317
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 08:47 schreef boegschroef het volgende:
Kleine update:

Ondertussen is de voorkant gespoten:
[ afbeelding ]

En ben ik begonnen met uitlijnen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Het begint ergens op te lijken. Zaterdag breng ik de auto naar de spuiter en mag die het verder over nemen, dan kan ik aan het blok enz gaan werken.
Domme vraag misschien, maar dat uitlijnen, die je dat door middel van bevestigingspunten die versteld kunnen worden, of scharnieren? of is dat een kwestie van duwen, trekken, sjorren totdat het allemaal goed zit?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 4 juni 2020 @ 09:58:06 #47
74056 crew  ToT
pi_193466393
:D Donders, het begint serieus meer en meer op een auto te lijken! ^O^
pi_193466409
Dat afstellen is echt een flinke klus, ik ben hier denk ik in totaal zo'n 4 uur mee bezig geweest voordat het goed zat. Het afstellen gaat eigenlijk met slobgaten. Dus van die ovale gaten in het chassis.

Je begint met de deuren omdat die alleen te stellen zijn met de spatborden eraf en die hebben 4 'scharnier' punten waarmee je de X,Y en Z as kan stellen. 2 op het chassis waar de scharnieren zitten daarmee bepaal je de afstand met de achter flank vertikaal en horizontaal. Dan heb je de punten waarmee het scharnier in de deur zit daarmee bepaal je de diepte en de hoek van de deur.

Als die eenmaal goed staan ga je verder met de spatborden aan de deurkant. Dan leg je de motorkap erop en stel je die ook op 3 assen. Als laatste pas je hier weer je spatbord op aan zodat die mooi strak ligt. Dus je moet vooral geduld hebben.

Ik had 1 voordeel, de motorkap, deuren en spatborden zijn allemaal nog orgineel. Met die repro onderdelen is het helemaal een ramp.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_193527955
Zo de auto is naar de spuiter, het enige werk wat ik niet zelf doe:


Dus tijd om aan de motor te beginnen, echter schrik niet van de beelden ;)



Eerst maar eens de 'olie' eraf laten:


Ik weet niet wat het was, maar het stonk naar riool water.

De kleppendeksels er maar af:



Oliepan eraf:


En na een halve dag knutselen en hameren is het blok bijna leeg, alleen de nokkenas moet nog.


De losse onderdelen:



Morgen de nokkenas eruit en de boel goed schoonmaken en dan naar een revisie bedrijf. Het enige goede nieuws is dat het nog het orginele blok lijkt te zijn en dat deze nog nooit open is geweest. Allemaal orginele lagers en zuigers. Dus honen/boren is nog een optie om de boel te redden.

Mocht dat te doen zijn dan koop ik zo'n setje en dan is het een geheel nieuwe motor. (Natuurlijk ook nog nieuwe kleppen enz)
https://www.ebay.com/itm/(...)17ffebeed1%7Ciid%3A1
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  zondag 7 juni 2020 @ 21:56:12 #50
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_193528166
Holy crap dat blok :o
Is dat ding alleen voor 5 km ritjes gebruikt en altijd Aldi olie in gemikt ofzo?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 7 juni 2020 @ 21:57:07 #51
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_193528190
Jeetje, dat ziet er lekker uit :D
Dat setje is trouwens belachelijk goedkoop zeg, inclusief nokkenas en zuigers :o
  zondag 7 juni 2020 @ 22:18:32 #52
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_193528652
Die roest :D
Die prijzen :D
Is dat een beetje goede kwaliteit?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_193529218
Ja daar is niks mis mee, het is allemaal zo goedkoop omdat Ford in Amerika deze spullen 50 jaar compatible heeft gehouden over alle modellen heen. Dus er zijn miljoenen wagens met deze setup. (mijn e150 uit 92 heeft exact hetzelfde onderblok).

Maar ik denk dat de meeste schade is ontstaan doordat hij met een kapotte koppakking weg is gezet in een weiland voor vele jaren.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_193849419
Ondertussen maar vast begonnen aan de versnellingsbak om te kijken waarom deze vast zit.





Zoals met alles in deze mustang --> roest, veel roest....

Overzichtsplaatje:


Alles schoongemaakt:


Tandwielen schoon, geolied en ingepakt weggezet wachtende op de lagers en pakkingen.


Dan maar verder aan het interieur:




Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_193849479
Netjes! Zelfs het interieur was verroest :D
  maandag 29 juni 2020 @ 20:55:14 #56
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_193849832
Is een verroeste versnellingsbak in die staat nog te redden? Indrukwekkend :o .

Heb je trouwens niet overwogen om een keer voor wat anders dan een Mustang te gaan?
pi_193850289
Wel aan gedacht, maar zou niet weten wat. Een Porsche 911 uit de eerste jaren lijkt me nog wel iets, maar die zijn zo ontzettend duur...
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  maandag 29 juni 2020 @ 21:41:38 #58
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_193850585
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 21:25 schreef boegschroef het volgende:
Wel aan gedacht, maar zou niet weten wat. Een Porsche 911 uit de eerste jaren lijkt me nog wel iets, maar die zijn zo ontzettend duur...
Ik heb hier nog een Corvette C1 uit '60 droom open staan :P . Die kan je als opknapper nog wel vinden voor 40-50k in de US. Itt. Een kale barnfind porsche 911 uit '65 die ik net tegenkwam voor 125k :o .

Maar goed, die Corvette zal in mijn geval wel een droom blijven :P .

[ Bericht 8% gewijzigd door bleiblei op 29-06-2020 21:46:51 ]
  maandag 29 juni 2020 @ 21:52:31 #59
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_193850772
911 onderdelen zijn meestal ook nogal prijzig. Paar voorbeelden, even nota's gecheckt:
Uitlaatklep ¤40
Tandwielsetje, 5 en achterruit, ¤800
Benzineleidingen rondom blok ¤500
Alles ex. '86 911

Sorry voor off-topic ;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_193864865
Vandaag kwamen de onderdeeltjes al binnen, maar meteen begonnen met het terug opbouwen nu ik nog een beetje weet hoe het ook alweer uit elkaar ging:

Stap 1:


Heel veel stappen later:


En zo goed als klaar:


Alle lagers, pakkingen en keringen vervangen.
Morgen nog het schakeldeel terug en deze kan weggezet worden tot de auto terug is
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_193870922
gaaf hoor, ziet er mooi uit.

Hoe heb je die roest uit die versnellingsbak gekregen?

(ooit hoop ik over een paar jaar een Gaz 69 onder handen te kunnen nemen :D)
pi_193929443
Jij bent goed bezig zeg.
Heb je al dat plaatwerk uit de USA laten overkomen of heb je daar in Nederland een adresje voor?
pi_194442284
Plaatwerk koop ik allemaal lokaal, dat is sneller en voor de prijs maakt het niet veel uit.

Ondertussen maak weer verder gegaan aan de motor. Eigenlijk was het blok tever heen en rijp voor het oud ijzer. Ondanks dat het blok nog nooit geboord was, kregen ze hem met 0.04 niet helemaal schoon, maar werd het 0.06. Ik had nog aangegeven dat als het niet ging met 0.04 dat het niet hoefde en dat ze met de slechtste moesten beginnen zodat ze de overbore wisten. Nou lang verhaal kort, ze hebben niet geluisterd en zat ik met een 0.06 blok en een flinke rekening. Hele discussie, samen uitgekomen en ik toch maar naar huis met een 0.06 overbore.

0.06 is op zich nog te doen voor normale toepassingen, maar er bestaat een kans dat hij te heet gaat worden. Als dit gebeurd is veel van het onderstaande voor niets geweest.



Nieuwe zuigers:



Nieuwe nokkenas:


Alles erin:



Nieuwe lifters:


Inloop olie:


Nieuwe klepzittingen:


Schroef stud's ipv press studs:


Een vage foto van het geheel :S


Uiteraard ook een compressie test gedaan, allemaal strak op 165 psi.


Spuiten en opbouwen:



Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_194443223
Vakwerk :)
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:41:31 #65
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_194443432
Beetje matige actie van die revisiejongens.
Al eerder mee gewerkt?
Ach, kan altijd een LS in ;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_195765828
Het is alweer even geleden, nog altijd is de mustang niet terug van de spuiter. Allemaal goede redenen waarom niet, maar het zou 1 tot 2 maanden duren en we zijn nu een half jaar verder. 'Goed werk heeft tijd nodig' zeggen we dan maar.
Ondertussen nog maar wat kleine dingen gedaan.

Begonnen met een goede schoonmaak :)


De uitlaat stukken maar in schoongemaakt en in de juiste kleur gezet met de juiste lak en een uurtje in de oven laten bakken.
Leermoment: doe dit niet binnen, de hele garage stond onder de rook


Het schakel mechanisme moest ook nog aangepakt worden, helemaal uit elkaar schoongemaakt gespoten, opnieuw gesmeerd en alle slijtage onderdelen vervangen:




De achterbank moest ook nog:



Niet helemaal te vreden, zitten een paar vouwen in de rugleuning, dus het gaat nog een keer los om het schuim op te vullen want die is toch net te ver weggerot.

Nieuwe tackstrips in het cabrio frame:


Dit is nodig om het dak straks terug te kunnen nieten.

Handrem systeem verfrist, opnieuw gesmeerd, gespoten en de kabelgeleider weer gerepareerd, deze was helemaal uitgescheurd.


En als laatste nog even de heater box, deze was gescheurd, vies, lek, krom, geen isolatie/afsluit foam meer en gewoon lelijk:



Geplamuurt en gespoten:



Nieuwe dichtingen (die ik beter zelf had kunnen knippen ipv zo'n dure set te kopen) en een nieuwe radiator:



En het geheel weer in elkaar:


En nog wat updates van de spuiter:


Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_195769380
Netjes weer! Tijd goed besteed :9
pi_195781240
Heb je de intentie om ooit zelf het spuitwerk te doen?
Lijkt mij persoonlijk wel gaaf als je na al het werk aan de auto zelf de auto kan spuiten.
pi_195782047
Ik heb het wel eens overwogen, sterker nog ik heb het wel eens gedaan. Maar om dit echt goed te doen heb je de juiste ruimte nodig.
Het schuren geeft zo enorm veel stof en vuil, dan spuitplamuur, dan weer schuren enz dat is toch lastig om zonder spuitcabine enz te doen.
Aangezien dit toch een auto gaat worden met een marktwaarde boven de 50K zou het jammer zijn om de boel te verprutsen door een slechte laklaag (wat je veel ziet mij mustangs op een mustang meeting). Nee dan laat ik het liever doen door iemand die al 20jaar full-time niets anders doet dan deze modellen mustangs strakzetten en spuiten.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  donderdag 22 oktober 2020 @ 11:39:15 #70
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_195782093
In dit werktempo krijg ik die 20 jaar ook wel vol. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_195802030
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 11:37 schreef boegschroef het volgende:
Ik heb het wel eens overwogen, sterker nog ik heb het wel eens gedaan. Maar om dit echt goed te doen heb je de juiste ruimte nodig.
Het schuren geeft zo enorm veel stof en vuil, dan spuitplamuur, dan weer schuren enz dat is toch lastig om zonder spuitcabine enz te doen.
Aangezien dit toch een auto gaat worden met een marktwaarde boven de 50K zou het jammer zijn om de boel te verprutsen door een slechte laklaag (wat je veel ziet mij mustangs op een mustang meeting). Nee dan laat ik het liever doen door iemand die al 20jaar full-time niets anders doet dan deze modellen mustangs strakzetten en spuiten.
Laat je de auto taxeren zodra je klaar bent? Ik kan me voorstellen dat auto's in deze prijsrange aan de hand van een rapport worden voorzien van een waarde.
pi_195802360
Altijd taxeren, anders is het vrij lastig (zeg maar onmogelijk) om ze tegen diefstal te verzekeren.
Maar een taxatie rapport op dit soort auto's is eigenlijk een wassen neus. De laatste 2 keer heb ik zelf het bedrag genoemd wat ik vond wat ze waard waren, dit is gewoon letterlijk overgenomen.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_195802372
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 11:39 schreef Hyperdude het volgende:
In dit werktempo krijg ik die 20 jaar ook wel vol. :P
:) Hij werkt altijd aan zo'n 3 tot 4 auto's tegelijk ;)
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  † In Memoriam † zaterdag 24 oktober 2020 @ 23:01:03 #74
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_195835775
Respect @boegschroef _O_ Man wat een werk maar je pakt dan ook letterlijk alles grondig aan !!
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
pi_196151824
Leuke project om mee te starten. De mustang is een prachtige auto om mee rond te rijden. Het kost inderdaad veel tijd en geld om zo een project te doen.

Er lijkt wel veel rot aanwezig te zijn. Heb je het onderstel van de auto wel goed bekeken? Als de verstevigingen rot vertonen dan zal dit project geen stap verder komen.
Klasse 4 alarm, beste auto beveiliging:
Klik voor meer informatie
pi_196347811
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:41 schreef VanderveenJ het volgende:
Leuke project om mee te starten. De mustang is een prachtige auto om mee rond te rijden. Het kost inderdaad veel tijd en geld om zo een project te doen.

Er lijkt wel veel rot aanwezig te zijn. Heb je het onderstel van de auto wel goed bekeken? Als de verstevigingen rot vertonen dan zal dit project geen stap verder komen.
Het onderstel is compleet vervangen, alle chassisbalken waren rot, dus alles maar nieuw gestoken
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_196347867
Eindelijk was het zo ver, de auto was klaar een klus wat '1 maand' zou duren is op 1 week na uitgelopen op 6 maanden. Maar het resultaat mag er zijn :)

Nog wat voorwerk:




Op de aanhanger:


En in de garage:

Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  zondag 22 november 2020 @ 14:45:52 #78
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_196363073
Mooi, vooruitgang ^O^
Zo zonder deuren zie je pas duidelijk dat zo'n vloer goed stevig in elkaar moet zitten bij een cabrio.

[ Bericht 2% gewijzigd door Hyperdude op 22-11-2020 15:57:10 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_196364876
Klopt, het is ook bekend dat als je deze wagens optilt met een 2 koloms brug, dan buigt het chassis zo ver door dat de deuren niet meer open of dicht kunnen :o

Vandaag maar een dagje ophanging knutselen. Beginnen met rechts voor.
Oude trommels eraf:


Caster stang:


Die is helemaal weggevreten, die stang hoort aan het uiteinde net zo dik te zijn als aan de voorkant:


En de boel weer netjes gemaakt:
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  zondag 22 november 2020 @ 17:20:04 #80
169715 Mano_
Manomanoman..
  † In Memoriam † zondag 22 november 2020 @ 17:53:59 #81
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_196365961
Oei...trommels voor....Ga je die niet upgraden naar schijven?
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
pi_196366573
Ik plaats inderdaad schijfremmen, maar op zich is er niets mis met trommelremmen zolang je ze maar goed afstelt en onderhoud.

Komende avonden de andere kant los maken en wachten tot de nieuw spulletjes binnen zijn.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_196598285
En maar weer een kleine update:

Nieuwe ophangings spullen:




Nieuwe stuurkogels:


De schijfremmen:


De velgen erop die niet blijken te passen :(. Het center kapje komt tegen de dustkap aan.


De versnellingsbak erin (en alle nieuwe remleidingen zichtbaar):


Motor er achteraan:


En gisteren nog maar begonnen aan de acheras:






Nieuwe lagers liggen al klaar:


En natuurlijk ook meteen nieuwe bladveren:


Met name die achteras was een smerig klusje, versnellingsbak/differentieel olie stinkt enorm, veel aangekoekte zooi alles vet en vies... Maar als het goed is was dit het laatste 'smerige' klusje.

Vanavond maar een werkplaatspers in elkaar lassen om de nieuwe lagers op de as te persen, Kopen kan ook, maar die zijn zo groot, staan in de weg en ik heb al een goede potkrik dus ik hoef alleen maar een standaard te maken.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_196719549
En weer een weekend kunnen werken aan de onderkant.
Remmen, achteras en uitlaat zijn nu klaar.

Nieuwe lagers, eerst de oude eraf:


Toen een pers in elkaar gebakken en de nieuwe lagers erop:



Achteras afgemaakt:


Remmen erop:



Nieuwe schokbrekers:


Maar weer een keer dweilen, Versnellingsbak olie stinkt echt enorm...


En toen de uitlaat:


Voor een complete uitlaat voor exact dit model past deze maar bijzonder slecht. Uiteindelijk het lasapparaat en de slijptol er maar weer bijgepakt maar hij zit eronder. De klemmen ga ik nog vervangen voor andere want deze vind ik geen gezicht. (of misschien dat ik ze nog 180 graden draai)



Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_196720730
Wat een vakwerk 👍
  maandag 14 december 2020 @ 17:49:32 #86
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_196730175
Ouwe versnellingsbak olie O+
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_196941691
En weer verder, weekje vakantie helpt wel in de voorgang (aangezien we toch niet echt andere leuke dingen kunnen doen).

De achterkant deels afgemaakt, maar ik kon ven niet verder met de benzine tank dus kan ik het nog niet helemaal afronden:


Dan maar aan de voorkant verder:


Radiator en grill erin:



Dan maar weer verder aan de binnenkant, eerst de bedrading:




Volgende op de planning wordt een uitdaging, het cabrio dak:


Uiteraard ook nog wat tegenslagen zoals een lekkende oliepan, uiteindelijk bleek de draad van de olieplug gestript te zijn. Gelukkig heb ik nog een pan liggen die ik op kan knappen.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  vrijdag 25 december 2020 @ 15:35:28 #88
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_196946737
De vaart zit er lekker in _O_
pi_196990140
Van de zomer lekker touren met dat ding
pi_197031249
Nog even wat klusjes tussendoor gedaan, niet alle electronica werkte. De kachel werkte niet, de ruitenwissers deden niets en de ruitenvloeistof motor wilde niet draaien.
De Kachel en ruitenvloeistor waren makkelijk, slechte massa. Dit was makkelijk verholpen, maar de ruitenwisser motor wilde helemaal niets doen. Alles doorgemeten en hij kreeg wel de juiste spanning. Echter had ik deze nog niet eerder gecontroleerd en ook niet onder de auto uitgehad. Hier had ik nu wel spijt van.

Uiteindelijk met wat pijn en moeite de motor er onderuit en testen. Deze deed helemaal niets... Maar het is jaren 60 techniek dus wat kan er nu echt mis mee zijn... Uitelkaar halen dan maar:


Mechanische schakelaar:



En die was helemaal geoxideerd. Alles goed schoongemaakt en het werkte weer, terug inelkaar zetten en weer terug in de auto.

Nog even een speaker gemonteerd en daarna aan de slag aan het dak:


Het dak is wel het meest moeilijke aan de auto. Om dit allemaal netjes en strak te krijgen is veel geduld nodig. Ik ben dan ook nog niet echt tevreden met het resultaat.
Eerst de bescherm lappen:


Nachtje liggen om de vouwen eruit te hangen


Achter ruitje erin


En de voorkant gelijmt laten drogen:


Helaas moesten we stoppen omdat mijn hulp naar huis moest. Dit is echt een klus voor 2 personen. Morgen weer verder hopen dat ik de vouwen eruit kan krijgen.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  maandag 28 december 2020 @ 19:43:49 #91
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_197033038
Lekker stoeien met zo'n kap. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_197063967
Stukje tv "wijsheid" via Discovery channel:
Je ziet vaak de stoffeerders na het monteren van een kap/dak de hele oppervlakte bewerken met stoom, juist om het dus glad te krijgen.
Zou dat voor jou een optie kunnen zijn?

Maar wat een prachtig project man! Heel leuk om te volgen, love it!! :)
pi_197166608
En nog 2 dagen in de garage doorgebracht:

De voorruit erin met alle sierlijsten die voor geen meter willen passen:



Kit erin:


En de laatste afwerkingen waar ik aardig wat op gevloekt heb:


Interieur erin, eerst de geluids dempende matjes:




En dan het spannende moment, de auto de eerste keer starten, dat ging gepaard met een stukje vuurwerk :)

Maar dat kwam door de verkeerd afgestelde timing. Daarna liep de motor als een zonnetje, na de 20 minuten 2000 rpm inloop procedure de wagen nog wat afgesteld op gevoel/gehoor.


Vervolgens nog wat getest met de remmen, echter bleek de wagen niet meer in een versnelling te gaan. 1 van de versnelingsbak 'hevels' had teveel speling, dat heeft me nog wat uur gekost om te demonteren, op te lassen, op maat te slijpen/frezen en terug te monteren. Maar nu schakeld hij zoals het moet.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_197339019
Het was weer weekend dus ik kon weer aan het werk ;)
S'avonds doe ik niet zo veel meer aan de auto, geen zin, koud, zonde om voor 1 of 2 uurtjes werk de garage warm te stoken enz...

Ondertussen zitten de ramen er allemaal in en ben ik begonnen met de laatste handelingen.
Stripping plakken:



En gaatjes boren om de emblemen erop te krijgen:


Overview:
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_197339121
Laat je dit allemaal eigenlijk ook zien bij de verkoop van de auto? Kan me voorstellen dat dit wel helpt met de koper te overtuigen dat alles goed gedaan is.
  maandag 11 januari 2021 @ 10:43:06 #96
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_197339156
Wauw dat is heel snel opgeschoten ineens zeg!
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_197339320
Ja, ik maak hier een fotobook van en zet een webpagina op met alle foto's. Dat helpt altijd met de verkoop.

Ik hoop dat deze week de laatste spullen binnen komen, dan maak ik hem volgend weekend af. de week erna naar de keuring en dan de advertentie maken ;) heb alweer een nieuw project op het oog :D
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_197339884
Mooi project! Ik wou dat ik zo handig was! Veel verder dan simpel onderhoudswerk aan een buitenboordmotor kom ik niet 😄

Mag ik de oneerbiedige vraag stellen wat zoiets kost in gerestaureerde staat?
pi_197340014
Hij komt binnenkort tekoop dus echt een geheim is het niet. De prijzen voor een mustang in deze staat lopen tussen de 40.000 en 80.000 euro. Afhankelijk van orginaliteit enz (Orginele kleur, motor, bak enz helpen allemaal mee in de prijzen. Daarnaast staan de 80k wagens vaak jaren lang te koop maar raken uiteindelijk wel verkocht.)
Natuurlijk staan ze ook te koop vanaf 25K in rijdbare staat, maar dat is niet te vergelijken met wat ik nu gebouwd heb.

Ik ga er uiteindelijk ~50.000 euro voor vragen.
De lijst met onderdelen alleen zit nu op 30.000 euro, dan zit je nog met de aanschaf van de auto, spuitwerk, werk materiaal en de ~500 uur aan werk.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  maandag 11 januari 2021 @ 11:59:17 #100
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_197340239
Mooi hoor.
Iets langer dan een jaartje geklust. ^O^
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_197348765
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:41 schreef boegschroef het volgende:
Hij komt binnenkort tekoop dus echt een geheim is het niet. De prijzen voor een mustang in deze staat lopen tussen de 40.000 en 80.000 euro. Afhankelijk van orginaliteit enz (Orginele kleur, motor, bak enz helpen allemaal mee in de prijzen. Daarnaast staan de 80k wagens vaak jaren lang te koop maar raken uiteindelijk wel verkocht.)
Natuurlijk staan ze ook te koop vanaf 25K in rijdbare staat, maar dat is niet te vergelijken met wat ik nu gebouwd heb.

Ik ga er uiteindelijk ~50.000 euro voor vragen.
De lijst met onderdelen alleen zit nu op 30.000 euro, dan zit je nog met de aanschaf van de auto, spuitwerk, werk materiaal en de ~500 uur aan werk.
Dat klinkt wel als een realistische prijs, en zeker als je rekening houdt met alle uren is het helemaal niet zo’n hoge prijs.

Echt mooi dat je zo’n topic maakt, laat goed zien wat er allemaal bij komt kijken.
pi_197705822
Dit zal voorlopig de laatste update zijn, het project is eigenlijk klaar. Alle onderdelen zitten erop, alles ziet er goed uit dus nog maar even een laatste foto sessie in de garage. Als het straks mooi weer wordt dan zal ik nog wat betere foto's maken voor de verkoop.

Het dak afgewerkt:


De bodem:








Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_197705925
Wat een extreem gaaf ding. _O_
pi_197706027
Mooi zeg! Erg knap gedaan.
  vrijdag 29 januari 2021 @ 19:37:07 #105
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_197708851
Mooi man, dat je deze maar snel verkoopt zodat we een nieuw project krijgen te zien hier :)
pi_197709002
Wauw _O_
Had ik maar 50.000 euro :'(
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  † In Memoriam † zaterdag 30 januari 2021 @ 19:55:02 #108
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_197729674
Respect man met hoe je het allemaal gedaan hebt! _O_ ^O^ Gouden handjes icm een verwarmde garage+tools helpen wel maar je moet het toch zelf doen en alle tijd erin willen(en kunnen) steken. :Y
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
  Vis een optie? donderdag 25 februari 2021 @ 15:30:13 #109
70532 loveli
N
pi_198198608
Zie dit topic nu pas, respect! _O_
crap in = crap out
  vrijdag 26 februari 2021 @ 07:56:09 #110
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_198212015
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:30 schreef loveli het volgende:
Zie dit topic nu pas, respect! _O_
Dan moet je nu alvast hier kijken :o

PTA / [project] Mustang 1967 fastback
pi_198233923
Echt vakwerk 👍
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')