quote:
Wat zij zeggen!quote:
ik heb bij TS, het idee dat het wel wat vlotter geregeld gaat zijn, duidelijk dat dit niet de eerste keer is dat hij zoiets doet.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 19:55 schreef StateOfMind het volgende:
Toch mooi als je dat allemaal zelf kunt
Bij mij in het dorp woont ook een gast die helemaal zelf zijn '53 Chevy Sidestep heeft gerestaureerd.
Is ie ruim 3 jaar vrijwel elk weekend mee bezig geweest.
Wil je m wel zekeren tegen omvallen? Zonde als je aan het lassen bent en je hoort een grote kabam en je lassen kan je opnieuw doen.quote:Op maandag 30 december 2019 23:06 schreef boegschroef het volgende:
Vanmorgen maar meteen een grote gasfles gekocht en weer verder.
Oh, ik wilde al zeggen; tijd zat nu toch?quote:Op maandag 20 april 2020 11:52 schreef boegschroef het volgende:
De bedoeling was juli/augustus, maar Corona gooit roet in het eten
Ik mis nog wat onderdelen, maar het grote probleem is dat de spuiterij in belgie een lockdown heeft. En ondertussen ontstaat daar een behoorlijke wachtrij.
Dat herken ik ja. Zelfs mijn, vergeleken bij jouw auto, simpele project/daily valt altijd duurder uit. Er is altijd wel iets te doen of te verbeteren. Maar ja, vind het leuker dan een modernere auto (waar ook vaak genoeg wat aan is).quote:Op maandag 25 mei 2020 12:44 schreef boegschroef het volgende:
Die gele is al een tijdje weg, iets meer dan een jaar volgensmij.
Wat ik wel begin te merken is zoals bij elk project het budget aardig overschreden wordt Dan denk je alles extra ruim in te schatten, kom je toch altijd voor verassingen te staan.
Veel van het chrome is het 'net niet' dus dan maar nieuwe kopen...
Domme vraag misschien, maar dat uitlijnen, die je dat door middel van bevestigingspunten die versteld kunnen worden, of scharnieren? of is dat een kwestie van duwen, trekken, sjorren totdat het allemaal goed zit?quote:Op donderdag 4 juni 2020 08:47 schreef boegschroef het volgende:
Kleine update:
Ondertussen is de voorkant gespoten:
[ afbeelding ]
En ben ik begonnen met uitlijnen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het begint ergens op te lijken. Zaterdag breng ik de auto naar de spuiter en mag die het verder over nemen, dan kan ik aan het blok enz gaan werken.
Ik heb hier nog een Corvette C1 uit '60 droom open staan . Die kan je als opknapper nog wel vinden voor 40-50k in de US. Itt. Een kale barnfind porsche 911 uit '65 die ik net tegenkwam voor 125k .quote:Op maandag 29 juni 2020 21:25 schreef boegschroef het volgende:
Wel aan gedacht, maar zou niet weten wat. Een Porsche 911 uit de eerste jaren lijkt me nog wel iets, maar die zijn zo ontzettend duur...
Laat je de auto taxeren zodra je klaar bent? Ik kan me voorstellen dat auto's in deze prijsrange aan de hand van een rapport worden voorzien van een waarde.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 11:37 schreef boegschroef het volgende:
Ik heb het wel eens overwogen, sterker nog ik heb het wel eens gedaan. Maar om dit echt goed te doen heb je de juiste ruimte nodig.
Het schuren geeft zo enorm veel stof en vuil, dan spuitplamuur, dan weer schuren enz dat is toch lastig om zonder spuitcabine enz te doen.
Aangezien dit toch een auto gaat worden met een marktwaarde boven de 50K zou het jammer zijn om de boel te verprutsen door een slechte laklaag (wat je veel ziet mij mustangs op een mustang meeting). Nee dan laat ik het liever doen door iemand die al 20jaar full-time niets anders doet dan deze modellen mustangs strakzetten en spuiten.
Hij werkt altijd aan zo'n 3 tot 4 auto's tegelijkquote:Op donderdag 22 oktober 2020 11:39 schreef Hyperdude het volgende:
In dit werktempo krijg ik die 20 jaar ook wel vol.
Het onderstel is compleet vervangen, alle chassisbalken waren rot, dus alles maar nieuw gestokenquote:Op maandag 9 november 2020 14:41 schreef VanderveenJ het volgende:
Leuke project om mee te starten. De mustang is een prachtige auto om mee rond te rijden. Het kost inderdaad veel tijd en geld om zo een project te doen.
Er lijkt wel veel rot aanwezig te zijn. Heb je het onderstel van de auto wel goed bekeken? Als de verstevigingen rot vertonen dan zal dit project geen stap verder komen.
Dat klinkt wel als een realistische prijs, en zeker als je rekening houdt met alle uren is het helemaal niet zo’n hoge prijs.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:41 schreef boegschroef het volgende:
Hij komt binnenkort tekoop dus echt een geheim is het niet. De prijzen voor een mustang in deze staat lopen tussen de 40.000 en 80.000 euro. Afhankelijk van orginaliteit enz (Orginele kleur, motor, bak enz helpen allemaal mee in de prijzen. Daarnaast staan de 80k wagens vaak jaren lang te koop maar raken uiteindelijk wel verkocht.)
Natuurlijk staan ze ook te koop vanaf 25K in rijdbare staat, maar dat is niet te vergelijken met wat ik nu gebouwd heb.
Ik ga er uiteindelijk ~50.000 euro voor vragen.
De lijst met onderdelen alleen zit nu op 30.000 euro, dan zit je nog met de aanschaf van de auto, spuitwerk, werk materiaal en de ~500 uur aan werk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |