abonnement Unibet Coolblue
  zondag 7 juni 2020 @ 21:57:07 #51
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_193528190
Jeetje, dat ziet er lekker uit :D
Dat setje is trouwens belachelijk goedkoop zeg, inclusief nokkenas en zuigers :o
  zondag 7 juni 2020 @ 22:18:32 #52
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_193528652
Die roest :D
Die prijzen :D
Is dat een beetje goede kwaliteit?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_193529218
Ja daar is niks mis mee, het is allemaal zo goedkoop omdat Ford in Amerika deze spullen 50 jaar compatible heeft gehouden over alle modellen heen. Dus er zijn miljoenen wagens met deze setup. (mijn e150 uit 92 heeft exact hetzelfde onderblok).

Maar ik denk dat de meeste schade is ontstaan doordat hij met een kapotte koppakking weg is gezet in een weiland voor vele jaren.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_193849419
Ondertussen maar vast begonnen aan de versnellingsbak om te kijken waarom deze vast zit.





Zoals met alles in deze mustang --> roest, veel roest....

Overzichtsplaatje:


Alles schoongemaakt:


Tandwielen schoon, geolied en ingepakt weggezet wachtende op de lagers en pakkingen.


Dan maar verder aan het interieur:




Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_193849479
Netjes! Zelfs het interieur was verroest :D
  maandag 29 juni 2020 @ 20:55:14 #56
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_193849832
Is een verroeste versnellingsbak in die staat nog te redden? Indrukwekkend :o .

Heb je trouwens niet overwogen om een keer voor wat anders dan een Mustang te gaan?
pi_193850289
Wel aan gedacht, maar zou niet weten wat. Een Porsche 911 uit de eerste jaren lijkt me nog wel iets, maar die zijn zo ontzettend duur...
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  maandag 29 juni 2020 @ 21:41:38 #58
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_193850585
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 21:25 schreef boegschroef het volgende:
Wel aan gedacht, maar zou niet weten wat. Een Porsche 911 uit de eerste jaren lijkt me nog wel iets, maar die zijn zo ontzettend duur...
Ik heb hier nog een Corvette C1 uit '60 droom open staan :P . Die kan je als opknapper nog wel vinden voor 40-50k in de US. Itt. Een kale barnfind porsche 911 uit '65 die ik net tegenkwam voor 125k :o .

Maar goed, die Corvette zal in mijn geval wel een droom blijven :P .

[ Bericht 8% gewijzigd door bleiblei op 29-06-2020 21:46:51 ]
  maandag 29 juni 2020 @ 21:52:31 #59
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_193850772
911 onderdelen zijn meestal ook nogal prijzig. Paar voorbeelden, even nota's gecheckt:
Uitlaatklep ¤40
Tandwielsetje, 5 en achterruit, ¤800
Benzineleidingen rondom blok ¤500
Alles ex. '86 911

Sorry voor off-topic ;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_193864865
Vandaag kwamen de onderdeeltjes al binnen, maar meteen begonnen met het terug opbouwen nu ik nog een beetje weet hoe het ook alweer uit elkaar ging:

Stap 1:


Heel veel stappen later:


En zo goed als klaar:


Alle lagers, pakkingen en keringen vervangen.
Morgen nog het schakeldeel terug en deze kan weggezet worden tot de auto terug is
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_193870922
gaaf hoor, ziet er mooi uit.

Hoe heb je die roest uit die versnellingsbak gekregen?

(ooit hoop ik over een paar jaar een Gaz 69 onder handen te kunnen nemen :D)
pi_193929443
Jij bent goed bezig zeg.
Heb je al dat plaatwerk uit de USA laten overkomen of heb je daar in Nederland een adresje voor?
pi_194442284
Plaatwerk koop ik allemaal lokaal, dat is sneller en voor de prijs maakt het niet veel uit.

Ondertussen maak weer verder gegaan aan de motor. Eigenlijk was het blok tever heen en rijp voor het oud ijzer. Ondanks dat het blok nog nooit geboord was, kregen ze hem met 0.04 niet helemaal schoon, maar werd het 0.06. Ik had nog aangegeven dat als het niet ging met 0.04 dat het niet hoefde en dat ze met de slechtste moesten beginnen zodat ze de overbore wisten. Nou lang verhaal kort, ze hebben niet geluisterd en zat ik met een 0.06 blok en een flinke rekening. Hele discussie, samen uitgekomen en ik toch maar naar huis met een 0.06 overbore.

0.06 is op zich nog te doen voor normale toepassingen, maar er bestaat een kans dat hij te heet gaat worden. Als dit gebeurd is veel van het onderstaande voor niets geweest.



Nieuwe zuigers:



Nieuwe nokkenas:


Alles erin:



Nieuwe lifters:


Inloop olie:


Nieuwe klepzittingen:


Schroef stud's ipv press studs:


Een vage foto van het geheel :S


Uiteraard ook een compressie test gedaan, allemaal strak op 165 psi.


Spuiten en opbouwen:



Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_194443223
Vakwerk :)
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:41:31 #65
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_194443432
Beetje matige actie van die revisiejongens.
Al eerder mee gewerkt?
Ach, kan altijd een LS in ;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_195765828
Het is alweer even geleden, nog altijd is de mustang niet terug van de spuiter. Allemaal goede redenen waarom niet, maar het zou 1 tot 2 maanden duren en we zijn nu een half jaar verder. 'Goed werk heeft tijd nodig' zeggen we dan maar.
Ondertussen nog maar wat kleine dingen gedaan.

Begonnen met een goede schoonmaak :)


De uitlaat stukken maar in schoongemaakt en in de juiste kleur gezet met de juiste lak en een uurtje in de oven laten bakken.
Leermoment: doe dit niet binnen, de hele garage stond onder de rook


Het schakel mechanisme moest ook nog aangepakt worden, helemaal uit elkaar schoongemaakt gespoten, opnieuw gesmeerd en alle slijtage onderdelen vervangen:




De achterbank moest ook nog:



Niet helemaal te vreden, zitten een paar vouwen in de rugleuning, dus het gaat nog een keer los om het schuim op te vullen want die is toch net te ver weggerot.

Nieuwe tackstrips in het cabrio frame:


Dit is nodig om het dak straks terug te kunnen nieten.

Handrem systeem verfrist, opnieuw gesmeerd, gespoten en de kabelgeleider weer gerepareerd, deze was helemaal uitgescheurd.


En als laatste nog even de heater box, deze was gescheurd, vies, lek, krom, geen isolatie/afsluit foam meer en gewoon lelijk:



Geplamuurt en gespoten:



Nieuwe dichtingen (die ik beter zelf had kunnen knippen ipv zo'n dure set te kopen) en een nieuwe radiator:



En het geheel weer in elkaar:


En nog wat updates van de spuiter:


Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_195769380
Netjes weer! Tijd goed besteed :9
pi_195781240
Heb je de intentie om ooit zelf het spuitwerk te doen?
Lijkt mij persoonlijk wel gaaf als je na al het werk aan de auto zelf de auto kan spuiten.
pi_195782047
Ik heb het wel eens overwogen, sterker nog ik heb het wel eens gedaan. Maar om dit echt goed te doen heb je de juiste ruimte nodig.
Het schuren geeft zo enorm veel stof en vuil, dan spuitplamuur, dan weer schuren enz dat is toch lastig om zonder spuitcabine enz te doen.
Aangezien dit toch een auto gaat worden met een marktwaarde boven de 50K zou het jammer zijn om de boel te verprutsen door een slechte laklaag (wat je veel ziet mij mustangs op een mustang meeting). Nee dan laat ik het liever doen door iemand die al 20jaar full-time niets anders doet dan deze modellen mustangs strakzetten en spuiten.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  donderdag 22 oktober 2020 @ 11:39:15 #70
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_195782093
In dit werktempo krijg ik die 20 jaar ook wel vol. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_195802030
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 11:37 schreef boegschroef het volgende:
Ik heb het wel eens overwogen, sterker nog ik heb het wel eens gedaan. Maar om dit echt goed te doen heb je de juiste ruimte nodig.
Het schuren geeft zo enorm veel stof en vuil, dan spuitplamuur, dan weer schuren enz dat is toch lastig om zonder spuitcabine enz te doen.
Aangezien dit toch een auto gaat worden met een marktwaarde boven de 50K zou het jammer zijn om de boel te verprutsen door een slechte laklaag (wat je veel ziet mij mustangs op een mustang meeting). Nee dan laat ik het liever doen door iemand die al 20jaar full-time niets anders doet dan deze modellen mustangs strakzetten en spuiten.
Laat je de auto taxeren zodra je klaar bent? Ik kan me voorstellen dat auto's in deze prijsrange aan de hand van een rapport worden voorzien van een waarde.
pi_195802360
Altijd taxeren, anders is het vrij lastig (zeg maar onmogelijk) om ze tegen diefstal te verzekeren.
Maar een taxatie rapport op dit soort auto's is eigenlijk een wassen neus. De laatste 2 keer heb ik zelf het bedrag genoemd wat ik vond wat ze waard waren, dit is gewoon letterlijk overgenomen.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_195802372
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 11:39 schreef Hyperdude het volgende:
In dit werktempo krijg ik die 20 jaar ook wel vol. :P
:) Hij werkt altijd aan zo'n 3 tot 4 auto's tegelijk ;)
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  † In Memoriam † zaterdag 24 oktober 2020 @ 23:01:03 #74
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_195835775
Respect @boegschroef _O_ Man wat een werk maar je pakt dan ook letterlijk alles grondig aan !!
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
pi_196151824
Leuke project om mee te starten. De mustang is een prachtige auto om mee rond te rijden. Het kost inderdaad veel tijd en geld om zo een project te doen.

Er lijkt wel veel rot aanwezig te zijn. Heb je het onderstel van de auto wel goed bekeken? Als de verstevigingen rot vertonen dan zal dit project geen stap verder komen.
Klasse 4 alarm, beste auto beveiliging:
Klik voor meer informatie
pi_196347811
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:41 schreef VanderveenJ het volgende:
Leuke project om mee te starten. De mustang is een prachtige auto om mee rond te rijden. Het kost inderdaad veel tijd en geld om zo een project te doen.

Er lijkt wel veel rot aanwezig te zijn. Heb je het onderstel van de auto wel goed bekeken? Als de verstevigingen rot vertonen dan zal dit project geen stap verder komen.
Het onderstel is compleet vervangen, alle chassisbalken waren rot, dus alles maar nieuw gestoken
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_196347867
Eindelijk was het zo ver, de auto was klaar een klus wat '1 maand' zou duren is op 1 week na uitgelopen op 6 maanden. Maar het resultaat mag er zijn :)

Nog wat voorwerk:




Op de aanhanger:


En in de garage:

Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  zondag 22 november 2020 @ 14:45:52 #78
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_196363073
Mooi, vooruitgang ^O^
Zo zonder deuren zie je pas duidelijk dat zo'n vloer goed stevig in elkaar moet zitten bij een cabrio.

[ Bericht 2% gewijzigd door Hyperdude op 22-11-2020 15:57:10 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_196364876
Klopt, het is ook bekend dat als je deze wagens optilt met een 2 koloms brug, dan buigt het chassis zo ver door dat de deuren niet meer open of dicht kunnen :o

Vandaag maar een dagje ophanging knutselen. Beginnen met rechts voor.
Oude trommels eraf:


Caster stang:


Die is helemaal weggevreten, die stang hoort aan het uiteinde net zo dik te zijn als aan de voorkant:


En de boel weer netjes gemaakt:
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  zondag 22 november 2020 @ 17:20:04 #80
169715 Mano_
Manomanoman..
  † In Memoriam † zondag 22 november 2020 @ 17:53:59 #81
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_196365961
Oei...trommels voor....Ga je die niet upgraden naar schijven?
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
pi_196366573
Ik plaats inderdaad schijfremmen, maar op zich is er niets mis met trommelremmen zolang je ze maar goed afstelt en onderhoud.

Komende avonden de andere kant los maken en wachten tot de nieuw spulletjes binnen zijn.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_196598285
En maar weer een kleine update:

Nieuwe ophangings spullen:




Nieuwe stuurkogels:


De schijfremmen:


De velgen erop die niet blijken te passen :(. Het center kapje komt tegen de dustkap aan.


De versnellingsbak erin (en alle nieuwe remleidingen zichtbaar):


Motor er achteraan:


En gisteren nog maar begonnen aan de acheras:






Nieuwe lagers liggen al klaar:


En natuurlijk ook meteen nieuwe bladveren:


Met name die achteras was een smerig klusje, versnellingsbak/differentieel olie stinkt enorm, veel aangekoekte zooi alles vet en vies... Maar als het goed is was dit het laatste 'smerige' klusje.

Vanavond maar een werkplaatspers in elkaar lassen om de nieuwe lagers op de as te persen, Kopen kan ook, maar die zijn zo groot, staan in de weg en ik heb al een goede potkrik dus ik hoef alleen maar een standaard te maken.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_196719549
En weer een weekend kunnen werken aan de onderkant.
Remmen, achteras en uitlaat zijn nu klaar.

Nieuwe lagers, eerst de oude eraf:


Toen een pers in elkaar gebakken en de nieuwe lagers erop:



Achteras afgemaakt:


Remmen erop:



Nieuwe schokbrekers:


Maar weer een keer dweilen, Versnellingsbak olie stinkt echt enorm...


En toen de uitlaat:


Voor een complete uitlaat voor exact dit model past deze maar bijzonder slecht. Uiteindelijk het lasapparaat en de slijptol er maar weer bijgepakt maar hij zit eronder. De klemmen ga ik nog vervangen voor andere want deze vind ik geen gezicht. (of misschien dat ik ze nog 180 graden draai)



Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_196720730
Wat een vakwerk 👍
  maandag 14 december 2020 @ 17:49:32 #86
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_196730175
Ouwe versnellingsbak olie O+
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_196941691
En weer verder, weekje vakantie helpt wel in de voorgang (aangezien we toch niet echt andere leuke dingen kunnen doen).

De achterkant deels afgemaakt, maar ik kon ven niet verder met de benzine tank dus kan ik het nog niet helemaal afronden:


Dan maar aan de voorkant verder:


Radiator en grill erin:



Dan maar weer verder aan de binnenkant, eerst de bedrading:




Volgende op de planning wordt een uitdaging, het cabrio dak:


Uiteraard ook nog wat tegenslagen zoals een lekkende oliepan, uiteindelijk bleek de draad van de olieplug gestript te zijn. Gelukkig heb ik nog een pan liggen die ik op kan knappen.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  vrijdag 25 december 2020 @ 15:35:28 #88
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_196946737
De vaart zit er lekker in _O_
pi_196990140
Van de zomer lekker touren met dat ding
pi_197031249
Nog even wat klusjes tussendoor gedaan, niet alle electronica werkte. De kachel werkte niet, de ruitenwissers deden niets en de ruitenvloeistof motor wilde niet draaien.
De Kachel en ruitenvloeistor waren makkelijk, slechte massa. Dit was makkelijk verholpen, maar de ruitenwisser motor wilde helemaal niets doen. Alles doorgemeten en hij kreeg wel de juiste spanning. Echter had ik deze nog niet eerder gecontroleerd en ook niet onder de auto uitgehad. Hier had ik nu wel spijt van.

Uiteindelijk met wat pijn en moeite de motor er onderuit en testen. Deze deed helemaal niets... Maar het is jaren 60 techniek dus wat kan er nu echt mis mee zijn... Uitelkaar halen dan maar:


Mechanische schakelaar:



En die was helemaal geoxideerd. Alles goed schoongemaakt en het werkte weer, terug inelkaar zetten en weer terug in de auto.

Nog even een speaker gemonteerd en daarna aan de slag aan het dak:


Het dak is wel het meest moeilijke aan de auto. Om dit allemaal netjes en strak te krijgen is veel geduld nodig. Ik ben dan ook nog niet echt tevreden met het resultaat.
Eerst de bescherm lappen:


Nachtje liggen om de vouwen eruit te hangen


Achter ruitje erin


En de voorkant gelijmt laten drogen:


Helaas moesten we stoppen omdat mijn hulp naar huis moest. Dit is echt een klus voor 2 personen. Morgen weer verder hopen dat ik de vouwen eruit kan krijgen.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  maandag 28 december 2020 @ 19:43:49 #91
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_197033038
Lekker stoeien met zo'n kap. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_197063967
Stukje tv "wijsheid" via Discovery channel:
Je ziet vaak de stoffeerders na het monteren van een kap/dak de hele oppervlakte bewerken met stoom, juist om het dus glad te krijgen.
Zou dat voor jou een optie kunnen zijn?

Maar wat een prachtig project man! Heel leuk om te volgen, love it!! :)
pi_197166608
En nog 2 dagen in de garage doorgebracht:

De voorruit erin met alle sierlijsten die voor geen meter willen passen:



Kit erin:


En de laatste afwerkingen waar ik aardig wat op gevloekt heb:


Interieur erin, eerst de geluids dempende matjes:




En dan het spannende moment, de auto de eerste keer starten, dat ging gepaard met een stukje vuurwerk :)

Maar dat kwam door de verkeerd afgestelde timing. Daarna liep de motor als een zonnetje, na de 20 minuten 2000 rpm inloop procedure de wagen nog wat afgesteld op gevoel/gehoor.


Vervolgens nog wat getest met de remmen, echter bleek de wagen niet meer in een versnelling te gaan. 1 van de versnelingsbak 'hevels' had teveel speling, dat heeft me nog wat uur gekost om te demonteren, op te lassen, op maat te slijpen/frezen en terug te monteren. Maar nu schakeld hij zoals het moet.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_197339019
Het was weer weekend dus ik kon weer aan het werk ;)
S'avonds doe ik niet zo veel meer aan de auto, geen zin, koud, zonde om voor 1 of 2 uurtjes werk de garage warm te stoken enz...

Ondertussen zitten de ramen er allemaal in en ben ik begonnen met de laatste handelingen.
Stripping plakken:



En gaatjes boren om de emblemen erop te krijgen:


Overview:
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_197339121
Laat je dit allemaal eigenlijk ook zien bij de verkoop van de auto? Kan me voorstellen dat dit wel helpt met de koper te overtuigen dat alles goed gedaan is.
  maandag 11 januari 2021 @ 10:43:06 #96
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_197339156
Wauw dat is heel snel opgeschoten ineens zeg!
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_197339320
Ja, ik maak hier een fotobook van en zet een webpagina op met alle foto's. Dat helpt altijd met de verkoop.

Ik hoop dat deze week de laatste spullen binnen komen, dan maak ik hem volgend weekend af. de week erna naar de keuring en dan de advertentie maken ;) heb alweer een nieuw project op het oog :D
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_197339884
Mooi project! Ik wou dat ik zo handig was! Veel verder dan simpel onderhoudswerk aan een buitenboordmotor kom ik niet 😄

Mag ik de oneerbiedige vraag stellen wat zoiets kost in gerestaureerde staat?
pi_197340014
Hij komt binnenkort tekoop dus echt een geheim is het niet. De prijzen voor een mustang in deze staat lopen tussen de 40.000 en 80.000 euro. Afhankelijk van orginaliteit enz (Orginele kleur, motor, bak enz helpen allemaal mee in de prijzen. Daarnaast staan de 80k wagens vaak jaren lang te koop maar raken uiteindelijk wel verkocht.)
Natuurlijk staan ze ook te koop vanaf 25K in rijdbare staat, maar dat is niet te vergelijken met wat ik nu gebouwd heb.

Ik ga er uiteindelijk ~50.000 euro voor vragen.
De lijst met onderdelen alleen zit nu op 30.000 euro, dan zit je nog met de aanschaf van de auto, spuitwerk, werk materiaal en de ~500 uur aan werk.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  maandag 11 januari 2021 @ 11:59:17 #100
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_197340239
Mooi hoor.
Iets langer dan een jaartje geklust. ^O^
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')