abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196347811
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 14:41 schreef VanderveenJ het volgende:
Leuke project om mee te starten. De mustang is een prachtige auto om mee rond te rijden. Het kost inderdaad veel tijd en geld om zo een project te doen.

Er lijkt wel veel rot aanwezig te zijn. Heb je het onderstel van de auto wel goed bekeken? Als de verstevigingen rot vertonen dan zal dit project geen stap verder komen.
Het onderstel is compleet vervangen, alle chassisbalken waren rot, dus alles maar nieuw gestoken
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_196347867
Eindelijk was het zo ver, de auto was klaar een klus wat '1 maand' zou duren is op 1 week na uitgelopen op 6 maanden. Maar het resultaat mag er zijn :)

Nog wat voorwerk:

Op de aanhanger:

En in de garage:

zondag 22 november 2020 @ 14:45:52 #78
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_196363073
Mooi, vooruitgang ^O^
Zo zonder deuren zie je pas duidelijk dat zo'n vloer goed stevig in elkaar moet zitten bij een cabrio.

[ Bericht 2% gewijzigd door Hyperdude op 22-11-2020 15:57:10 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_196364876
Klopt, het is ook bekend dat als je deze wagens optilt met een 2 koloms brug, dan buigt het chassis zo ver door dat de deuren niet meer open of dicht kunnen :o

Vandaag maar een dagje ophanging knutselen. Beginnen met rechts voor.
Oude trommels eraf:

Caster stang:

Die is helemaal weggevreten, die stang hoort aan het uiteinde net zo dik te zijn als aan de voorkant:

En de boel weer netjes gemaakt:
  zondag 22 november 2020 @ 17:20:04 #80
169715 Mano_
Manomanoman..
  † In Memoriam † zondag 22 november 2020 @ 17:53:59 #81
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_196365961
Oei...trommels voor....Ga je die niet upgraden naar schijven?
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
pi_196366573
Ik plaats inderdaad schijfremmen, maar op zich is er niets mis met trommelremmen zolang je ze maar goed afstelt en onderhoud.

Komende avonden de andere kant los maken en wachten tot de nieuw spulletjes binnen zijn.
pi_196598285
En maar weer een kleine update:

Nieuwe ophangings spullen:

Nieuwe stuurkogels:

De schijfremmen:

De velgen erop die niet blijken te passen :(. Het center kapje komt tegen de dustkap aan.

De versnellingsbak erin (en alle nieuwe remleidingen zichtbaar):

Motor er achteraan:

En gisteren nog maar begonnen aan de acheras:

Nieuwe lagers liggen al klaar:

En natuurlijk ook meteen nieuwe bladveren:

Met name die achteras was een smerig klusje, versnellingsbak/differentieel olie stinkt enorm, veel aangekoekte zooi alles vet en vies... Maar als het goed is was dit het laatste 'smerige' klusje.

Vanavond maar een werkplaatspers in elkaar lassen om de nieuwe lagers op de as te persen, Kopen kan ook, maar die zijn zo groot, staan in de weg en ik heb al een goede potkrik dus ik hoef alleen maar een standaard te maken.
pi_196719549
En weer een weekend kunnen werken aan de onderkant.
Remmen, achteras en uitlaat zijn nu klaar.

Nieuwe lagers, eerst de oude eraf:

Toen een pers in elkaar gebakken en de nieuwe lagers erop:

Achteras afgemaakt:

Remmen erop:

Nieuwe schokbrekers:

Maar weer een keer dweilen, Versnellingsbak olie stinkt echt enorm...

En toen de uitlaat:

Voor een complete uitlaat voor exact dit model past deze maar bijzonder slecht. Uiteindelijk het lasapparaat en de slijptol er maar weer bijgepakt maar hij zit eronder. De klemmen ga ik nog vervangen voor andere want deze vind ik geen gezicht. (of misschien dat ik ze nog 180 graden draai)

pi_196720730
Wat een vakwerk 👍
  maandag 14 december 2020 @ 17:49:32 #86
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_196730175
Ouwe versnellingsbak olie O+
pi_196941691
En weer verder, weekje vakantie helpt wel in de voorgang (aangezien we toch niet echt andere leuke dingen kunnen doen).

De achterkant deels afgemaakt, maar ik kon ven niet verder met de benzine tank dus kan ik het nog niet helemaal afronden:

Dan maar aan de voorkant verder:

Radiator en grill erin:

Dan maar weer verder aan de binnenkant, eerst de bedrading:

Volgende op de planning wordt een uitdaging, het cabrio dak:

Uiteraard ook nog wat tegenslagen zoals een lekkende oliepan, uiteindelijk bleek de draad van de olieplug gestript te zijn. Gelukkig heb ik nog een pan liggen die ik op kan knappen.
  vrijdag 25 december 2020 @ 15:35:28 #88
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_196946737
De vaart zit er lekker in _O_
pi_196990140
Van de zomer lekker touren met dat ding
pi_197031249
Nog even wat klusjes tussendoor gedaan, niet alle electronica werkte. De kachel werkte niet, de ruitenwissers deden niets en de ruitenvloeistof motor wilde niet draaien.
De Kachel en ruitenvloeistor waren makkelijk, slechte massa. Dit was makkelijk verholpen, maar de ruitenwisser motor wilde helemaal niets doen. Alles doorgemeten en hij kreeg wel de juiste spanning. Echter had ik deze nog niet eerder gecontroleerd en ook niet onder de auto uitgehad. Hier had ik nu wel spijt van.

Uiteindelijk met wat pijn en moeite de motor er onderuit en testen. Deze deed helemaal niets... Maar het is jaren 60 techniek dus wat kan er nu echt mis mee zijn... Uitelkaar halen dan maar:

Mechanische schakelaar:

En die was helemaal geoxideerd. Alles goed schoongemaakt en het werkte weer, terug inelkaar zetten en weer terug in de auto.

Nog even een speaker gemonteerd en daarna aan de slag aan het dak:

Het dak is wel het meest moeilijke aan de auto. Om dit allemaal netjes en strak te krijgen is veel geduld nodig. Ik ben dan ook nog niet echt tevreden met het resultaat.
Eerst de bescherm lappen:

Nachtje liggen om de vouwen eruit te hangen

Achter ruitje erin

En de voorkant gelijmt laten drogen:

Helaas moesten we stoppen omdat mijn hulp naar huis moest. Dit is echt een klus voor 2 personen. Morgen weer verder hopen dat ik de vouwen eruit kan krijgen.
  maandag 28 december 2020 @ 19:43:49 #91
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_197033038
Lekker stoeien met zo'n kap. :)
pi_197063967
Stukje tv "wijsheid" via Discovery channel:
Je ziet vaak de stoffeerders na het monteren van een kap/dak de hele oppervlakte bewerken met stoom, juist om het dus glad te krijgen.
Zou dat voor jou een optie kunnen zijn?

Maar wat een prachtig project man! Heel leuk om te volgen, love it!! :)
pi_197166608
En nog 2 dagen in de garage doorgebracht:

De voorruit erin met alle sierlijsten die voor geen meter willen passen:

Kit erin:

En de laatste afwerkingen waar ik aardig wat op gevloekt heb:

Interieur erin, eerst de geluids dempende matjes:

En dan het spannende moment, de auto de eerste keer starten, dat ging gepaard met een stukje vuurwerk :)

Maar dat kwam door de verkeerd afgestelde timing. Daarna liep de motor als een zonnetje, na de 20 minuten 2000 rpm inloop procedure de wagen nog wat afgesteld op gevoel/gehoor.

Vervolgens nog wat getest met de remmen, echter bleek de wagen niet meer in een versnelling te gaan. 1 van de versnelingsbak 'hevels' had teveel speling, dat heeft me nog wat uur gekost om te demonteren, op te lassen, op maat te slijpen/frezen en terug te monteren. Maar nu schakeld hij zoals het moet.
pi_197339019
Het was weer weekend dus ik kon weer aan het werk ;)
S'avonds doe ik niet zo veel meer aan de auto, geen zin, koud, zonde om voor 1 of 2 uurtjes werk de garage warm te stoken enz...

Ondertussen zitten de ramen er allemaal in en ben ik begonnen met de laatste handelingen.
Stripping plakken:

En gaatjes boren om de emblemen erop te krijgen:

Overview:
pi_197339121
Laat je dit allemaal eigenlijk ook zien bij de verkoop van de auto? Kan me voorstellen dat dit wel helpt met de koper te overtuigen dat alles goed gedaan is.
  maandag 11 januari 2021 @ 10:43:06 #96
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_197339156
Wauw dat is heel snel opgeschoten ineens zeg!
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_197339320
Ja, ik maak hier een fotobook van en zet een webpagina op met alle foto's. Dat helpt altijd met de verkoop.

Ik hoop dat deze week de laatste spullen binnen komen, dan maak ik hem volgend weekend af. de week erna naar de keuring en dan de advertentie maken ;) heb alweer een nieuw project op het oog :D
pi_197339884
Mooi project! Ik wou dat ik zo handig was! Veel verder dan simpel onderhoudswerk aan een buitenboordmotor kom ik niet 😄

Mag ik de oneerbiedige vraag stellen wat zoiets kost in gerestaureerde staat?
pi_197340014
Hij komt binnenkort tekoop dus echt een geheim is het niet. De prijzen voor een mustang in deze staat lopen tussen de 40.000 en 80.000 euro. Afhankelijk van orginaliteit enz (Orginele kleur, motor, bak enz helpen allemaal mee in de prijzen. Daarnaast staan de 80k wagens vaak jaren lang te koop maar raken uiteindelijk wel verkocht.)
Natuurlijk staan ze ook te koop vanaf 25K in rijdbare staat, maar dat is niet te vergelijken met wat ik nu gebouwd heb.

Ik ga er uiteindelijk ~50.000 euro voor vragen.
De lijst met onderdelen alleen zit nu op 30.000 euro, dan zit je nog met de aanschaf van de auto, spuitwerk, werk materiaal en de ~500 uur aan werk.
  maandag 11 januari 2021 @ 11:59:17 #100
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_197340239
Mooi hoor.
Iets langer dan een jaartje geklust. ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')