abonnementen ibood.com bol.com
pi_191763458
quote:
Gemiste kans.
Life can be a bitch, so like it..
pi_191764808
Niet gedacht, maar wel een goede winnaar wat mij betreft! Prachtige balkan ballad. Die backings _O_ Ik hoop dat dit de finale haalt.

Ben ik de enige die in het refrein iets van Molitva terug hoort?

Mia was vooraf mijn favoriet. Had eerlijk gezegd wel haar lied zien winnen, maar nu ik het live optreden heb terug gezien miste ik wel iets. Haar outfit ziet er niet echt mooi uit. Het lijkt eerder alsof ze nog aan het repeteren is. Ook dat achtergrondje lift het lied niet. Zonde, want ik denk wel dat Kroatië het hiermee goed had gedaan.
pi_191765188
Moet wel zeggen dat de zanger heerlijk zingt, liedje kan best nog groeien bij mij.
  zondag 1 maart 2020 @ 01:00:51 #104
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_191765448
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 00:27 schreef grazz het volgende:
Niet gedacht, maar wel een goede winnaar wat mij betreft! Prachtige balkan ballad. Die backings _O_ Ik hoop dat dit de finale haalt.

Mia was vooraf mijn favoriet. Had eerlijk gezegd wel haar lied zien winnen, maar nu ik het live optreden heb terug gezien miste ik wel iets. Haar outfit ziet er niet echt mooi uit. Het lijkt eerder alsof ze nog aan het repeteren is. Ook dat achtergrondje lift het lied niet. Zonde, want ik denk wel dat Kroatië het hiermee goed had gedaan.

Echt hoor.. kan ik nu echt boos om worden. Als ze ook maar een beetje hadde nagedacht over een staging, want nu was er gewoon geen staging, dan had ze waarschijnlijk gewonnen.
  Eurovisie Songfestival Queen / Moderator zondag 1 maart 2020 @ 01:03:39 #105
163650 crew  Greys
Nee.
pi_191765487
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 22:55 schreef ato het volgende:
Oh gevonden

@:Greys @:Ijsbeer @:IBenny

Ook al zo gedateerd, prachtige stem dat dan weer wel.
Die doet het vast binnenkort niet meer want geen officieel kanaal maar voor nu maar even in de OP. :Y

Al wacht ik voor het A-Z overzicht denk ik wel ff op de Eurovision video want anders blijven we daar bezig met kapotte video's.
Koutist in opleiding.
  zondag 1 maart 2020 @ 01:13:21 #106
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_191765660
Mweh niet mijn ding denk ik
  Eurovisie Songfestival Queen / Moderator zondag 1 maart 2020 @ 01:21:20 #107
163650 crew  Greys
Nee.
pi_191765792
Ook dit topic boft want óók een Cee-banner!
Koutist in opleiding.
pi_191765842
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 01:00 schreef lashatumbai het volgende:

[..]

Echt hoor.. kan ik nu echt boos om worden. Als ze ook maar een beetje hadde nagedacht over een staging, want nu was er gewoon geen staging, dan had ze waarschijnlijk gewonnen.
;( en ze had echt een goede startplek, mja.... Ga het vooral streamen en van genieten :Y
pi_191767914
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 00:27 schreef grazz het volgende:

Ik vind dit geen balkan ballad. Het mist die typische balkan instrumentals. Waar is mijn fluit of viool?
future lovers rise.
pi_191768701
quote:
Pff waarom heeft dit verloren van zo'n saaie ballad. Dit heeft in de eerste semi 1 geen kans lijkt me.
pi_191769237
Dit is weer een kandidaatje voor (mijn persoonlijke) laatste plaats. Ik kan hier echt helemaal niks mee.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_191769665
Op zich best een mooi nummer, maar ik ben bang dat het weg gaat vallen. In een zware halve finale heeft het waarschijnlijk niet genoeg om de aandacht te trekken, dus ik verwacht niet dat Kroatie de finale haalt.
  zondag 1 maart 2020 @ 12:02:45 #113
351614 ijs_beer
Pretentieuze_songfestivalbeer
pi_191769879
Opzich wel mooi, maar ook wel wat saai. In ieder geval beter dan dat gedrocht van een nummer dat ze vorig jaar inzonden
[b]Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:[/b]
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
pi_191770909
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 09:39 schreef Nexum het volgende:

[..]

Ik vind dit geen balkan ballad. Het mist die typische balkan instrumentals. Waar is mijn fluit of viool?
Die fluit heeft ie voor jou veilig opgeborgen.
pi_191770919
Ik had deze nog niet gezien, maar dit had ik stiekem ook wel leuk gevonden :@

pi_191770985
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 13:06 schreef grazz het volgende:
Ik had deze nog niet gezien, maar dit had ik stiekem ook wel leuk gevonden :@

Deze werd wel genoemd eerder door ons, leuk nummer.
  dinsdag 3 maart 2020 @ 21:55:30 #117
487661 fatix
Italie2017/panta-rei/heraclitu
pi_191819764
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2020 12:02 schreef ijs_beer het volgende:
Opzich wel mooi, maar ook wel wat saai. In ieder geval beter dan dat gedrocht van een nummer dat ze vorig jaar inzonden
Beste vriend-ijsbeer.. ik heb lang gezocht naar een specifiek woord om het catastrofaal lied van Kroatië van vorig jaar te beschrijven.. en ik denk dat ik dat woord gevonden heb dankzij jou..
idd is/was het een immens GEDROCHT..
Sommige inzendingen kunnen als ART/kunst bestempeld worden (waarvan - technisch gesproken - Roemenië dit jaar een mooi voorbeeld van is). Kroatië vorig jaar met afstotelijke vleugels op de rug van een irriterend zingende man was het laatste in mij persoonlijke top 41 van vorig jaar

BRON; text en Engelse vertaling van divlji vjetre;
https://lyricstranslate.com/en/divlji-vjetre-wild-wind.html

Ik heb zo het gevoel dat de Kroaten dit jaar het zekere voor het onzekere gekozen hebben en ze hebben het ook goed gedaan.

Divlji Vjetre = Wild Winds is een pop-ballade in eigen taal en ikzelf heb een zwak voor goede Balkan Ballades. Het gaat over een afgebroken liefde en de daarna volgende eenzaamheid. In de video hieronder van 2.50 minuten legt DAMIR dat heel mooi uit in een zeer vloeiende Engelse uitspraak.

Wat ik hier op uitmaak is dat hij de ambitie heeft om dit vloeiende ballade met passie over te brengen in eigen taal. Dit lied heeft standaard gezien de nodige ingrediënten om het goed te doen en de semi-finale waar te maken.
>> sterk profiel + sterke vocalen + goede compositie

• Hij staat ER als een echte man
• zijn stem overwelmd de zaal
• ook al zou hij zonder de vrouwelijke backings op het podium staan, zijn profiel en voorkomen komt heel oprecht over en hij straalt qua lichaamstaal deze passionele energie ook uit

• wat zijn stem/vocalen betreft;
• hij heeft een zeer klaarhelder eigen-stem-kleur
• hij haalt in dit vloeiende pop-ballade de nodige noten zonder enig adem-probleem
• zuiver gezongen.. flawless zoals dat in het engels genoemd wordt. Kort en bondig stemvast

• het lied heeft een standaard inleiding + het midden hangt heel goed samen waarbij de coupletten heel goed overgaan in de chorus.
• Naar de afronding toe is er sprake van een lekker gesmaakte Balkan-Climax/overbrugging waarbij hij met passie naar de finale werkt

CONCLUSIE

• ik zie dit lied gemakkelijk in de top 10 van de semi-finale waar het inzit
• maar ik zie het niet waarmaken in de linkerkant v/h puntentabel i/d finale
• zoals een paar voorbeelden uit recente jaren; Albanië 2018 - Montenegro 2015 MAAR het is niet het kwaliteit van Bosnië 2006 of Servië 2008
• en LAST but not LEAST de betekenis v/d songtext is zeer episch zeer aaneenhangend en zo coherent zoals men kan verwachten v/d DNA v/e Balkan-ballade
• Hij zegt tevens in het filmpje dat hij met plezier zijn ding gaat doen: met zuivere stem zijn lied met passie zingen EN dankzij deze ingesteldheid gaat hij veel televote stemmen afdwingen en tevens van de jury omdat hij heel goed weet wat hij met zijn krachtige vaste stem kan waarmaken

NOOT;
ik heb mijn gsm eens laten resetten - nu krijg ik geen roze/blokkage bar niet meer en kan ik gewoon doorschrijven i.p.v. te enteren. Ik hoop alleen maar dat het systeem niet terug hervalt op het vorige
pi_191819902
quote:
NOOT;
ik heb mijn gsm eens laten resetten - nu krijg ik geen roze/blokkage bar niet meer en kan ik gewoon doorschrijven i.p.v. te enteren. Ik hoop alleen maar dat het systeem niet terug hervalt op het vorige

Mooi dat het is gelukt! Wordt het een stuk leesbaarder van ^O^
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')