Niet waar, je kan prima een pc voor schoolwerk kopen met dat budget. En als het dan voldoet aan de eerdere voorwaarden die ik noemde kan je ook Fortnite mee spelen.quote:Op zondag 22 december 2019 02:38 schreef totalvamp het volgende:
koop een console, dat budget ga je niks mee vinden.
niet voor die prijs tenzij je 2de hands gaat zoeken. Er moet sowieso een gpu in zitten en dat kan niet met dat budget tenzij je iets nutteloos hebt.quote:Op zondag 22 december 2019 02:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Niet waar, je kan prima een pc voor schoolwerk kopen met dat budget. En als het dan voldoet aan de eerdere voorwaarden die ik noemde kan je ook Fortnite mee spelen.
Maar de lat ligt wel heel laag ja.
Fortnite wil hij kunnen draaien, dat kan elke dedicated videokaart wel aan. Is niet bepaald een zwaar spel .quote:Op zondag 22 december 2019 02:45 schreef totalvamp het volgende:
[..]
niet voor die prijs tenzij je 2de hands gaat zoeken. Er moet sowieso een gpu in zitten en dat kan niet met dat budget tenzij je iets nutteloos hebt.
een pc voor schoolwerk heeft een intel igpu of een amd 3200g ofzo en daarmee kun je niet gamen.
gamen houdt in dat je stabiele framerates hebt over 60 op 1080p met redelijke settings
draaien betekend niet op 720p met 30fpsquote:Op zondag 22 december 2019 02:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Fortnite wil hij kunnen draaien, dat kan elke dedicated videokaart wel aan. Is niet bepaald een zwaar spel .
Het is Fortnite, niet RD2quote:Op zondag 22 december 2019 02:48 schreef totalvamp het volgende:
[..]
draaien betekend niet op 720p met 30fps
minimaal 60fps stabiel
minimaal RX470 of 1050(ti) nodig voor redelijke framerates, natuurlijk kan het wel met minder maar dan krijg je frame hickups met snelle bewegingen.quote:
Nou ja, dat bedoel ik, elke dedicated videokaart met minstens 4GB trekt dat wel.quote:Op zondag 22 december 2019 02:53 schreef totalvamp het volgende:
[..]
minimaal RX470 of 1050(ti) nodig voor redelijke framerates, natuurlijk kan het wel met minder maar dan krijg je frame hickups met snelle bewegingen.
Je hebt er geen verstant van, dus wat lul je dom. In shooters draait alles om FPS.quote:Op zondag 22 december 2019 02:54 schreef Fir3fly het volgende:
[..].
En verder heb blijkbaar de OP niet gelezen, het gaat om een pc voor een 11-jarige. Die geeft geen reet om fps.
Die kaarten zijn los duur, en een nieuw systeem vinden met dat erin voor onder de 450 is onmogelijk. 2de hands genoeg keus natuurlijkquote:Op zondag 22 december 2019 02:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nou ja, dat bedoel ik, elke dedicated videokaart met minstens 4GB trekt dat wel.
Nogmaals:quote:Op zondag 22 december 2019 02:57 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Je hebt er geen verstant van, dus wat lul je dom. In shooters draait alles om FPS.
Maar we zijn het in ieder geval eens dat tweedehands duidelijk de beste keuze isquote:Situatie is dat ik PC zoek voor mijn zoontje (11 jaar) waar hij Fortnite op kan spelen
Dus? Op mijn elfde wilde ik echt wel goede FPS voor counterstrike dus je argument slaat nergens op. Niks is erger dan frame hickups en lage fps met een twitch shooter.quote:Op zondag 22 december 2019 02:59 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nogmaals:
[..]
Maar we zijn het in ieder geval eens dat tweedehands duidelijk de beste keuze is.
Ik zou zoiets doen TS. Is dan wel geen kant en klare kast, maar is een uurtje knutselen, en dat kan je ook nog gezellig samen met je zoon doen.quote:Op zondag 22 december 2019 03:01 schreef Grrrrrrrr het volgende:
https://tweakers.net/revi(...)dgetgamesysteem.html
Dat is wel wat over het budget heen maar ook weer niet heel erg veel, en daar kan je gewoon de komende 5 jaar je schoolwerk op doen en Fortnite spelen.
als je 16 bent en zelf kan werken voor je pc let je daarop ja.quote:Op zondag 22 december 2019 02:57 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Je hebt er geen verstant van, dus wat lul je dom. In shooters draait alles om FPS.
Vroeger was de hardware dan ook al snel meer beperkend.quote:Op zondag 22 december 2019 08:08 schreef mschol het volgende:
[..]
als je 16 bent en zelf kan werken voor je pc let je daarop ja.
het betreft hier een 11 jarige die een pc krijgt(!)
die mag in zijn handjes klappen als hij überhaupt 60fps haalt.
ik heb vroeger ook prima kunnen winnen in een shooter met een fps van 30-40fps, 60 is in geen enkel opzicht een must have ofzo, tenzij je uiteraard eigen centen inbrengt, dan mag je dat soort eisen gaan stellen.
wat Grrrrrrrr voorstelt klinkt redelijk, evt een 2de hands videokaart erin die goedkoper is om kosten te drukken
Ook mijn gedachte. Ik heb twee jaar geleden mijn pc zelf gebouwd en toen gekozen voor een RX 560 als videokaart. En dat is eigenlijk perfect voor wat ik ermee doe. Namelijk werk in combinatie met zo nu en dan een game, waaronder ook Fortnite. Dus die RX 570 uit de guide zou dan ook prima zijn.quote:Op zondag 22 december 2019 03:01 schreef Grrrrrrrr het volgende:
https://tweakers.net/revi(...)dgetgamesysteem.html
Dat is wel wat over het budget heen maar ook weer niet heel erg veel, en daar kan je gewoon de komende 5 jaar je schoolwerk op doen en Fortnite spelen.
Het gaat hem ook om schoolwerk, dan is een console niet zo heel handig.quote:Op zondag 22 december 2019 08:43 schreef Bzzzzt het volgende:
Voor dat budget moet je of zelf bouwen of 2e hands kopen.
Is een console geen optie?
Dan zou ik voor 2e hands gaanquote:Op zondag 22 december 2019 08:44 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Het gaat hem ook om schoolwerk, dan is een console niet zo heel handig.
Ik zou gewoon niet zo krenterig zijn.quote:
Er is geen enkele reden om zo veel geld uit te geven. Je geeft slecht advies.quote:Op zondag 22 december 2019 08:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ik zou gewoon niet zo krenterig zijn.
dat is het nog steeds als je een budget hebtquote:Op zondag 22 december 2019 08:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Vroeger was de hardware dan ook al snel meer beperkend.
beetje onzin om 60 als minimum aan te houden terwijl spellen meer dan prima speelbaar zijn op 40 en TS met een beperkt budget zit.quote:Beetje onzin om 60fps niet als minimum aan te houden.
en dat jij dat low end noemt is leuk, maar daar is je budget dan ook naar.quote:Kan prima met een 1660 super, dan zit je al op wat ik low end zou noemen.
die zoon moet blij zijn DAT hij wat krijgt, genoeg krijgen niksquote:Op zondag 22 december 2019 08:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ik zou gewoon niet zo krenterig zijn.
Dat klinkt trouwens wat lulliger dan ik bedoel.
Iets meer uitgeven, zoon ook iets meer plezier.
natuurlijk moet je 60fps aanhouden, dat JIJ vindt dat 40fps goed genoeg is zegt genoeg over jouw standaard. wat als er een update komt en de fps gaat naar 30?quote:Op zondag 22 december 2019 09:06 schreef mschol het volgende:
beetje onzin om 60 als minimum aan te houden terwijl spellen meer dan prima speelbaar zijn op 40 en TS met een beperkt budget zit.
[..]
dan moet hij 2de hands nemen, er zijn zat 2de hands met goede specs.quote:en dat jij dat low end noemt is leuk, maar daar is je budget dan ook naar.
zelf koop ik ook alleen een videokaart van het budget van TS zijn pc, echter zal ik dat soort maatstaven niet op TS pushen
[..]
die zoon moet blij zijn DAT hij wat krijgt, genoeg krijgen niks
iemand die het snaptquote:Op zondag 22 december 2019 13:02 schreef Nismo91 het volgende:
Wat een gezeik... dat hij fortnite wil spelen wil niet zeggen dat hij dat met alle settings op high wilt.... Jezus ik had vroeger een oud afgedankt oud barrel en daar ownde ik iedereen mee met SOF2![]()
Skills mijn vriend.
Dat kwam omdat jij zo lagde op het scherm van die ander door je brakke pc, dat ze niet konden raken.quote:Op zondag 22 december 2019 13:02 schreef Nismo91 het volgende:
Wat een gezeik... dat hij fortnite wil spelen wil niet zeggen dat hij dat met alle settings op high wilt.... Jezus ik had vroeger een oud afgedankt oud barrel en daar ownde ik iedereen mee met SOF2![]()
Skills mijn vriend.
Oké.quote:Op zondag 22 december 2019 13:55 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat kwam omdat jij zo lagde op het scherm van die ander door je brakke pc, dat ze niet konden raken.
Ja tot iemand je muur breekt in Fortnite en zijn eigen plaatst in die plek omdat er een FPS verschil van 200 is om vervolgens die muur te editten en je door je kop te blazen wat je ook te laat doorhebt door het FPS verschil.quote:Op zondag 22 december 2019 13:05 schreef mschol het volgende:
[..]
iemand die het snapt
skills > fps/graphics/power/whatever.
Volgens mij is zelfbouw = goedkoper een fabel ondertussenquote:Op zondag 22 december 2019 14:06 schreef Tailless het volgende:
Je kunt bij alternate je zelfbouw pc in elkaar laten zetten. Ik zou sws voor zelf bouw gaan scheelt veel en heb je een pc op je eisen
Hangt van je eisen af. Mijn pc ongeveer 1000 euro goedkoper door voor zelf bouw.quote:Op zondag 22 december 2019 14:13 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Volgens mij is zelfbouw = goedkoper een fabel ondertussen
Als het in een keer goed gaat ja.quote:Op zondag 22 december 2019 14:14 schreef Tailless het volgende:
[..]
Hangt van je eisen af. Mijn pc ongeveer 1000 euro goedkoper door voor zelf bouw.
je hebt gewoon garantie op zelf bouwen hequote:Op zondag 22 december 2019 14:32 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Als het in een keer goed gaat ja.
Amd cpu’s hebben vaak van die noem het maar even stekeltjes, druk je je cpu net iets te ruw of net verkeerd in de socket? Bye cpu.. duur geintje.
Zelfbouw is onzin, geen enkele kwaliteitsgarantie als het ware.
Ik neem wel eens wel eens voor de lol alienware systemen uit elkaar, die allernieuwste en ga dan de onderdelen vergelijken als ik zelf alles bij elkaar koop etc.
Scheelt maximaal 300eu ofzo en bij de duurste varianten misschien 500eu.
Dat is niks voor een pc wat met gemak 5 jaar mee gaat, waar bezuinig je dan eigenlijk op?
Zeker niet altijd, of je moet bedoelen assemblage service.quote:Op zondag 22 december 2019 14:34 schreef Tailless het volgende:
[..]
je hebt gewoon garantie op zelf bouwen he
ik heb toch gewoon garantie op alles hoor.quote:Op zondag 22 december 2019 14:36 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Zeker niet altijd, of je moet bedoelen assemblage service.
Als het product, zoals bijv een moederbord, niet goed werkt ja.quote:Op zondag 22 december 2019 14:37 schreef Tailless het volgende:
[..]
ik heb toch gewoon garantie op alles hoor.
Hangt, zoals altijd, van de situatie af.quote:Op zondag 22 december 2019 14:13 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Onnodige bangmakerij. Een pc in elkaar zetten is echt niet moeilijk tegenwoordig en er zijn duizende prima guides beschikbaar op YouTube. En zomaar even zeggen dat 300 of 500 euro besparen niet de moeite waard is? Ben je wel helemaal lekkerquote:Op zondag 22 december 2019 14:32 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Als het in een keer goed gaat ja.
Amd cpu’s hebben vaak van die noem het maar even stekeltjes, druk je je cpu net iets te ruw of net verkeerd in de socket? Bye cpu.. duur geintje.
Zelfbouw is onzin, geen enkele kwaliteitsgarantie als het ware.
Ik neem wel eens wel eens voor de lol alienware systemen uit elkaar, die allernieuwste en ga dan de onderdelen vergelijken als ik zelf alles bij elkaar koop etc.
Scheelt maximaal 300eu ofzo en bij de duurste varianten misschien 500eu.
Dat is niks voor een pc wat met gemak 5 jaar mee gaat, waar bezuinig je dan eigenlijk op?
Je hebt ook geen garantie als je PC valt.quote:Op zondag 22 december 2019 14:38 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Als het product, zoals bijv een moederbord, niet goed werkt ja.
Als het stuk gaat omdat je het zelf verkeerd er in propt en samenstelt, heb je daar geen garantie op.
Afhankelijk van wat er in zit? Ja dat maakt mij de moeite wel waard.quote:Op zondag 22 december 2019 14:41 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Onnodige bangmakerij. Een pc in elkaar zetten is echt niet moeilijk tegenwoordig en er zijn duizende prima guides beschikbaar op YouTube. En zomaar even zeggen dat 300 of 500 euro besparen niet de moeite waard is? Ben je wel helemaal lekker!
Over het algemeen is zelfbouw duurder. Een fabrikant die in bulk onderdelen inkoopt en die in 1 complete doos naar een klant stuurt is altijd goedkoper uit dan iemand die 1231231 losse onderdelen retail koopt. Simpel gevalletje schaalvoordeel.quote:Op zondag 22 december 2019 14:13 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Dan ligt het aan jou.quote:Op zondag 22 december 2019 14:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Afhankelijk van wat er in zit? Ja dat maakt mij de moeite wel waard.
Ik koop (nou ja kocht) meestal alienware systemen, die altijd echt super stabiel draaien wat er ook gebeurt.
Terwijl andere systemen, noem het maar meer generieke systemen, vaak toch stukken belabberde gingen reageren zelfs met simpele Windows updates.
Heb je daar enige onderbouwing voor? Het hangt nogal af van de prijsklasse en het doel van het systeem maar zelfbouw is vrijwel altijd goedkoper.quote:Op zondag 22 december 2019 14:55 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Over het algemeen is zelfbouw duurder.
Heb je de rest v/d post niet gelezen ? In 1 woord: schaalvoordeel. Ga eens naar de website van Dell of HP, kies een budget systeem uit en probeer een identiek systeem zelf samen te stellen voor minder,quote:Op zondag 22 december 2019 15:00 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Heb je daar enige onderbouwing voor?
Ja maar dat ligt dat aan jou.quote:Op zondag 22 december 2019 15:13 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Heb je de rest v/d post niet gelezen ? In 1 woord: schaalvoordeel. Ga eens naar de website van Dell of HP, kies een budget systeem uit en probeer een identiek systeem zelf samen te stellen voor minder,
Dus eigenlijk heb je gewoon een Titan nodig, anders kan er iemand met een hogere FPS zijn en dan ben je gedoemd. Jouw advies voor TS is dus ofwel geen Fortnite spelen, ofwel budget vertienvoudigen?quote:Op zondag 22 december 2019 14:12 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Ja tot iemand je muur breekt in Fortnite en zijn eigen plaatst in die plek omdat er een FPS verschil van 200 is om vervolgens die muur te editten en je door je kop te blazen wat je ook te laat doorhebt door het FPS verschil.
En alsnog is zelfbouw goedkoper in de meeste gevallen. En in het geval van TS is tweedehands de beste optie als zelfbouw geen optie is. Kun jij ergens een pre-built vinden binnen budget die beter is dan wat Grrrrrr al aanbevolen heeft? DIG / Hulp nodig bij PC uitzoekenquote:Op zondag 22 december 2019 15:13 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Heb je de rest v/d post niet gelezen ? In 1 woord: schaalvoordeel.
Nee ik ga in op iemand die doet alsof alles op skills aankomt.quote:Op zondag 22 december 2019 15:28 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Dus eigenlijk heb je gewoon een Titan nodig, anders kan er iemand met een hogere FPS zijn en dan ben je gedoemd. Jouw advies voor TS is dus ofwel geen Fortnite spelen, ofwel budget vertienvoudigen?
Voor 450 euro kan je iets in elkaar zetten met een dedicated videokaart, recente CPU, 250GB SSD en 8GB RAM. Maar dan zal je het wel zelf in elkaar moeten zetten en moet je nog ergens een Windows licentie hebben liggen. LEDjes etc gaan hem dan niet worden.quote:Op zondag 22 december 2019 02:18 schreef admiraal_anaal het volgende:
Situatie is dat ik PC zoek voor mijn zoontje (11 jaar) waar hij Fortnite op kan spelen en verder de basisdingen waar je een pc voor gebruikt en school.
Ben er helemaal niet meer in thuis en wil tot ongeveer 400/450 (echt geweldig) uitgeven aan een pc kast. Geen zin om te zelf te knutselen (geen tijd voor) dus zoek een kant en klare kast. Randapparatuur heb ik al, dus enkel een kast (liefst met ledjes enzo want dat is blijkbaar cool tof en gaaf)
Iemand suggesties?
Dit is geen OUD...quote:Op zondag 22 december 2019 16:15 schreef Telefoonvork het volgende:
Van fortnite leert hij niks en bovendien loopt hij een hoog risico om eraan verslaafd te raken. Wat betekent verslaving? Dat er met de pet gegooid wordt naar huiswerk en sociaal contact richting 0 gaat en alles om fortnite gaat draaien.
Geef hem een chromebook. Die dingen kan je prachtig op school gebruiken, vallen binnen je budget, zijn veilig (geen zorgen over onderhoud (updates gebeuren, maar merk je niks van)) en daarvoor zijn zeer weinig spellen beschikbaar (maar ze zijn er wel).
Ik raad je aan te wachten tot ten minste zijn 12e voordat hij fortnite ook maar aan mag raken. Doe er in de tussentijd alles aan om hem andere dingen die leuk zijn bij te brengen.
Als hij per se een pc wil om fortnite te spelen, kan hij daarvoor werken en sparen (verantwoordelijkheid leren). Eerst taken in en rond huis (helpen met de vaat, was doen, etc. (natuurlijk allemaal niet te zwaar)) en later (rond zijn 16e) echt werk. Natuurlijk kan jij inspringen voor het laatste stukje, zodat hij niet eeuwig aan het sparen is.
niemand zegt dat er high settings gebruikt moeten worden, maar wanneer je op low al net 40fps kunt halen zit je niet goed.quote:Op zondag 22 december 2019 13:02 schreef Nismo91 het volgende:
Skills mijn vriend.
bullshit, het is bewezen dat meer fps je beter maakt met shooters. Natuurlijk heb je skills nodig, maar fps maakt de kans op winnen hoger. je kunt beter mikken en reageren, zeker als je fortnite redelijk wilt spelen heb je daar veel aan.quote:Op zondag 22 december 2019 13:05 schreef mschol het volgende:
[..]
iemand die het snapt
skills > fps/graphics/power/whatever.
Het gaat om een kind van 11 die een prachtig cadeau van zijn vader krijgt, doe eens even rustig. Je kan prima Fortnite spelen voor dat budget, alleen niet in 4K op 120fps. TS vraagt om advies en dat is precies wat het advies luidt, heel jouw bullshit verhaal voegt geen zak toe. Het enige wat je nu bereikt is dat advies waar TS daadwerkelijk wat aan heeft ondergesneeuwd raakt.quote:Op zondag 22 december 2019 17:01 schreef totalvamp het volgende:
[..]
niemand zegt dat er high settings gebruikt moeten worden, maar wanneer je op low al net 40fps kunt halen zit je niet goed.
[..]
bullshit, het is bewezen dat meer fps je beter maakt met shooters. Natuurlijk heb je skills nodig, maar fps maakt de kans op winnen hoger. je kunt beter mikken en reageren, zeker als je fortnite redelijk wilt spelen heb je daar veel aan.
Wij hebben het over een jochie van 11 dat naast zijn schoolwerk soms een spelletje speelt... hoeft geen 3 schermen en een high tech systeem.quote:Op zondag 22 december 2019 17:01 schreef totalvamp het volgende:
[..]
niemand zegt dat er high settings gebruikt moeten worden, maar wanneer je op low al net 40fps kunt halen zit je niet goed.
[..]
bullshit, het is bewezen dat meer fps je beter maakt met shooters. Natuurlijk heb je skills nodig, maar fps maakt de kans op winnen hoger. je kunt beter mikken en reageren, zeker als je fortnite redelijk wilt spelen heb je daar veel aan.
ik had al advies gegeven om 2de hands te kopen dat had je kunnen weten als je daadwerkelijk het topic had gelezen.quote:Op zondag 22 december 2019 17:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het gaat om een kind van 11 die een prachtig cadeau van zijn vader krijgt, doe eens even rustig. Je kan prima Fortnite spelen voor dat budget, alleen niet in 4K op 120fps. TS vraagt om advies en dat is precies wat het advies luidt, heel jouw bullshit verhaal voegt geen zak toe. Het enige wat je nu bereikt is dat advies waar TS daadwerkelijk wat aan heeft ondergesneeuwd raakt.
Weet je wat jij voor goede toevoeging had kunnen geven? Dat de computer makkelijk uitgebreid moet kunnen worden om met een kleine investering over 2 jaar leuk mee te kunnen doen.
nog iemand die een gigantische fantasie heeft en dingen leest die er niet zijn.quote:Op zondag 22 december 2019 17:35 schreef Nismo91 het volgende:
[..]
Wij hebben het over een jochie van 11 dat naast zijn schoolwerk soms een spelletje speelt... hoeft geen 3 schermen en een high tech systeem.
Goh.
Goede suggestie, daar kan 'ie nog wel ff mee vooruit.quote:Op zondag 22 december 2019 18:13 schreef totalvamp het volgende:
voor TS dit voldoet perfect:
https://tweakers.net/aanb(...)r-dan-128gb-ssd.html
Nooit geweten dat je voor dat bedrag zo een systeem kon kopen... weliswaar 2dehands. Gaaf hoor ! Dacht dat je voor een game pc makkelijk ¤ 2.000,00 kwijt zou zijn.quote:Op zondag 22 december 2019 18:13 schreef totalvamp het volgende:
[..]
ik had al advies gegeven om 2de hands te kopen dat had je kunnen weten als je daadwerkelijk het topic had gelezen.
jij maakt er 4k 120fps van, je zit nu dingen te verzinnen. Er zijn mensen die zeggen dat 40fps goed genoeg is, dat is het niet, klaar.
ik had zelfs een systeem gelinkt die aan alles voldoet. Uitbreidbaar, redelijke gpu, ssd, etc.
Dat het een cadeau is voor een kind betekend niet ineens dat ondermaatste prestaties ineens goed is, je moet het beste voor je geld nemen. En dan genoeg nemen met een nieuw kant en klaar systeem die een spel net op 40fps kan laten lopen, is niet goed genoeg.
Voor je het weet is het "papa waarom hapert het zo? Papa waarom loopt de pc steeds langzaam?"
[..]
nog iemand die een gigantische fantasie heeft en dingen leest die er niet zijn.
Lees deze post nu pas. Voldoet ook prima jahquote:Op zondag 22 december 2019 18:13 schreef totalvamp het volgende:
[..]
ze hebben garantie, en goede reviews dus jaquote:Op zondag 22 december 2019 19:00 schreef Nismo91 het volgende:
[..]
Nooit geweten dat je voor dat bedrag zo een systeem kon kopen... weliswaar 2dehands. Gaaf hoor ! Dacht dat je voor een game pc makkelijk ¤ 2.000,00 kwijt zou zijn.
Is dat een beetje betrouwbaar een 2de hands pc kopen ?
Als er Vega 3 in zit kun je er geen fortnite mee spelen hoor, dat is geen goede ervaring.quote:Op zondag 22 december 2019 19:15 schreef Puk1234 het volgende:
Voor 450,- kan je makkelijk een fatsoendelijke PC in elkaar zetten voor het gene waarvoor die gebruikt gaat worden. Jullie maken het veel te ingewikkeld. Lijkt meer op een wedstrijd wie er hier meer verstand van computers heeft. pff..
Fortnite en huiswerk, Klaar.
Heb een PC voor je samengesteld die aan je verwachtingen voldoet @:admiraal_anaal
https://gamepc.nl/catalog(...)dmFsdWUiOiIyNjIxIn1d
468 euro en je hoeft nergens meer naar om te kijken.
Rechts in het menu op de site zie je klein overzicht van de samenstelling. Owja met LED![]()
Fortnite op medium haalt die wel op 30/60fps met 1080p zag ik vanmiddag. De jouwe op tweakers is beter kwa specs.quote:Op zondag 22 december 2019 22:01 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Als er Vega 3 in zit kun je er geen fortnite mee spelen hoor, dat is geen goede ervaring.
30 fps is niet te doen op een pcquote:Op zondag 22 december 2019 22:24 schreef Puk1234 het volgende:
[..]
Fortnite op medium haalt die wel op 30/60fps met 1080p zag ik vanmiddag. De jouwe op tweakers is beter kwa specs.
60 is wel te doen , zou die ook wel halen. Maar goed las je post vanmiddag pas nadat ik gepost had.quote:Op zondag 22 december 2019 22:25 schreef totalvamp het volgende:
[..]
30 fps is niet te doen op een pcconsole ok aangezien iedereen hetzelfde heeft
Ja er staat zoveel op tweakers wat perfect is voor die prijs
ik denk niet dat je 60fps kunt halen met die cpu zonder de game op 60% render scale en alles op low te zetten. Dat is geen leuke ervaring, zeker als je op mobiel betere graphics hebt xDquote:Op zondag 22 december 2019 22:27 schreef Puk1234 het volgende:
[..]
60 is wel te doen , zou die ook wel halen. Maar goed las je post vanmiddag pas nadat ik gepost had.
https://www.userbenchmark(...)/511366.592714.0.0.0quote:Op zondag 22 december 2019 22:31 schreef totalvamp het volgende:
[..]
ik denk niet dat je 60fps kunt halen met die cpu zonder de game op 60% render scale en alles op low te zetten. Dat is geen leuke ervaring, zeker als je op mobiel betere graphics hebt xD
low 720p = 60fpsquote:Op zondag 22 december 2019 22:32 schreef Puk1234 het volgende:
[..]
https://www.userbenchmark(...)/511366.592714.0.0.0
ong schatting kan je hier maken
Hij kan sws beter die van tweakers halen ook kwa RAM, Video, proc..quote:Op zondag 22 december 2019 22:35 schreef totalvamp het volgende:
[..]
low 720p = 60fps
low 1080p = 40fps
dat is gemiddeld, dus zijn er veel momenten waar er dus minder is en laat dat nou vooral in drukke gevechten zijn.
ja dat zeker, maar als hij persee een nieuwe pc wil (al heeft TS niet meer gereageerd)quote:Op zondag 22 december 2019 22:36 schreef Puk1234 het volgende:
[..]
Hij kan sws beter die van tweakers halen ook kwa RAM, Video, proc..
Je kon die video,proc en ram nog opkrikken in die samenstelling die ik had gemaakt maar dan valt de prijs wel iets duurder uit. en is nieuw met 4 jaar garantiequote:Op zondag 22 december 2019 22:37 schreef totalvamp het volgende:
[..]
ja dat zeker, maar als hij persee een nieuwe pc wil (al heeft TS niet meer gereageerd)
heel oud wel en socket die niet meer gebruikt wordt =/ daarnaast DDR3 geheugenquote:Op zondag 22 december 2019 22:46 schreef Puk1234 het volgende:
https://www.bol.com/nl/p/(...)DEAkYASABEgJ0ifD_BwE
Deze kom ik net tegen
Veel eisen heeft ts niet toch. Fortnite en huiswerk/school.quote:Op zondag 22 december 2019 22:53 schreef totalvamp het volgende:
[..]
heel oud wel en socket die niet meer gebruikt wordt =/ daarnaast DDR3 geheugen
450 is wel redelijk hoor voor 2de hands,quote:Op zondag 22 december 2019 23:00 schreef admiraal_anaal het volgende:
![]()
dank voor de vele nuttige verhelderende reacties.
Zelfbouw is geen kwestie van kunnen maar meer van willen. Heb tot 10 jaar terug vele pc's zelf in en uit elkaar gehaald en gerepareerd dus die kennis is er wel.
En waarom dat budget? Ik kan zo 1000 of meer uitgeven aan een pc, geen probleem. Maar mijn zoontje wil zelf zijn eigen pc kopen van het geld dat ie bij elkaar gespaard heeft en daarom dat ik met dat budget kwam. Nu ik wel een beetje door heb dat dat niet al te realistisch is zal ik zelf uiteraard iets bijspringen.
Alle bovenstaande linkjes ga ik eens goed doornemen zodadelijk
Vandaag deze gekocht, we gaan het met kerst wel zienquote:Op zondag 22 december 2019 18:13 schreef totalvamp het volgende:
[..]
ik had al advies gegeven om 2de hands te kopen dat had je kunnen weten als je daadwerkelijk het topic had gelezen.
jij maakt er 4k 120fps van, je zit nu dingen te verzinnen. Er zijn mensen die zeggen dat 40fps goed genoeg is, dat is het niet, klaar.
ik had zelfs een systeem gelinkt die aan alles voldoet. Uitbreidbaar, redelijke gpu, ssd, etc.
Dat het een cadeau is voor een kind betekend niet ineens dat ondermaatste prestaties ineens goed is, je moet het beste voor je geld nemen. En dan genoeg nemen met een nieuw kant en klaar systeem die een spel net op 40fps kan laten lopen, is niet goed genoeg.
Voor je het weet is het "papa waarom hapert het zo? Papa waarom loopt de pc steeds langzaam?"
[..]
nog iemand die een gigantische fantasie heeft en dingen leest die er niet zijn.
damn dat zal een erg leuke kerst worden!quote:Op dinsdag 24 december 2019 01:43 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Vandaag deze gekocht, we gaan het met kerst wel zienzelf heeft ie voor de kast gespaard, van ons krijgt ie 2 beeldschermen, toetsenbord, muis, headset en gamestoel. Moet wel voldoende zijn voor een 11 jarig ventje
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |