abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190589512
Situatie is dat ik PC zoek voor mijn zoontje (11 jaar) waar hij Fortnite op kan spelen en verder de basisdingen waar je een pc voor gebruikt en school.

Ben er helemaal niet meer in thuis en wil tot ongeveer 400/450 (echt geweldig) uitgeven aan een pc kast. Geen zin om te zelf te knutselen (geen tijd voor) dus zoek een kant en klare kast. Randapparatuur heb ik al, dus enkel een kast (liefst met ledjes enzo want dat is blijkbaar cool tof en gaaf)

Iemand suggesties?
pi_190589535
Pfoh, tering, je legt de lat wel bijzonder laag met je budget. Waarschijnlijk zal elke pc met een losse videokaart die 4 GB aan eigen geheugen heeft Fortnite wel kunnen draaien. PC's zonder 'dedicated' videokaart zou ik links laten liggen, alles met minder dan 8GB aan 'werkgeheugen' ook.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_190589584
koop een console, dat budget ga je niks mee vinden.
pi_190589591
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2019 02:38 schreef totalvamp het volgende:
koop een console, dat budget ga je niks mee vinden.
Niet waar, je kan prima een pc voor schoolwerk kopen met dat budget. En als het dan voldoet aan de eerdere voorwaarden die ik noemde kan je ook Fortnite mee spelen.

Maar de lat ligt wel heel laag ja.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zondag 22 december 2019 @ 02:43:58 #5
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_190589594
Kun je beter tweedehands ergens wat regelen, en dan zelf een GPU erin proppen. Minimaal werk.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_190589597
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2019 02:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Niet waar, je kan prima een pc voor schoolwerk kopen met dat budget. En als het dan voldoet aan de eerdere voorwaarden die ik noemde kan je ook Fortnite mee spelen.

Maar de lat ligt wel heel laag ja.
niet voor die prijs tenzij je 2de hands gaat zoeken. Er moet sowieso een gpu in zitten en dat kan niet met dat budget tenzij je iets nutteloos hebt.

een pc voor schoolwerk heeft een intel igpu of een amd 3200g ofzo en daarmee kun je niet gamen.

gamen houdt in dat je stabiele framerates hebt over 60 op 1080p met redelijke settings

https://tweakers.net/aanb(...)-hdd-nieuwstaat.html

2de hands wel maar redelijk spul

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2019 02:47:38 ]
pi_190589600
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2019 02:45 schreef totalvamp het volgende:

[..]

niet voor die prijs tenzij je 2de hands gaat zoeken. Er moet sowieso een gpu in zitten en dat kan niet met dat budget tenzij je iets nutteloos hebt.

een pc voor schoolwerk heeft een intel igpu of een amd 3200g ofzo en daarmee kun je niet gamen.

gamen houdt in dat je stabiele framerates hebt over 60 op 1080p met redelijke settings
Fortnite wil hij kunnen draaien, dat kan elke dedicated videokaart wel aan. Is niet bepaald een zwaar spel .
pi_190589601
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2019 02:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Fortnite wil hij kunnen draaien, dat kan elke dedicated videokaart wel aan. Is niet bepaald een zwaar spel .
draaien betekend niet op 720p met 30fps
minimaal 60fps stabiel
pi_190589607
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2019 02:48 schreef totalvamp het volgende:

[..]

draaien betekend niet op 720p met 30fps
minimaal 60fps stabiel
Het is Fortnite, niet RD2 :P
pi_190589612
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2019 02:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Het is Fortnite, niet RD2 :P
minimaal RX470 of 1050(ti) nodig voor redelijke framerates, natuurlijk kan het wel met minder maar dan krijg je frame hickups met snelle bewegingen.
pi_190589617
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2019 02:53 schreef totalvamp het volgende:

[..]

minimaal RX470 of 1050(ti) nodig voor redelijke framerates, natuurlijk kan het wel met minder maar dan krijg je frame hickups met snelle bewegingen.
Nou ja, dat bedoel ik, elke dedicated videokaart met minstens 4GB trekt dat wel.
pi_190589620
quote:
2s.gif Op zondag 22 december 2019 02:54 schreef Fir3fly het volgende:

[..].

En verder heb blijkbaar de OP niet gelezen, het gaat om een pc voor een 11-jarige. Die geeft geen reet om fps.
Je hebt er geen verstant van, dus wat lul je dom. In shooters draait alles om FPS.

quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2019 02:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Nou ja, dat bedoel ik, elke dedicated videokaart met minstens 4GB trekt dat wel.
Die kaarten zijn los duur, en een nieuw systeem vinden met dat erin voor onder de 450 is onmogelijk. 2de hands genoeg keus natuurlijk

[ Bericht 4% gewijzigd door ChevyCaprice op 22-12-2019 06:55:45 ]
  zondag 22 december 2019 @ 02:59:02 #13
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_190589622
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2019 02:57 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Je hebt er geen verstant van, dus wat lul je dom. In shooters draait alles om FPS.
Nogmaals:
quote:
Situatie is dat ik PC zoek voor mijn zoontje (11 jaar) waar hij Fortnite op kan spelen
Maar we zijn het in ieder geval eens dat tweedehands duidelijk de beste keuze is ^O^.

[ Bericht 2% gewijzigd door ChevyCaprice op 22-12-2019 06:56:03 ]
pi_190589623
quote:
10s.gif Op zondag 22 december 2019 02:59 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nogmaals:
[..]

Maar we zijn het in ieder geval eens dat tweedehands duidelijk de beste keuze is ^O^.
Dus? Op mijn elfde wilde ik echt wel goede FPS voor counterstrike dus je argument slaat nergens op. Niks is erger dan frame hickups en lage fps met een twitch shooter.

Nogmaals: je weet niet waar je over praat.
pi_190589625
https://tweakers.net/revi(...)dgetgamesysteem.html

Dat is wel wat over het budget heen maar ook weer niet heel erg veel, en daar kan je gewoon de komende 5 jaar je schoolwerk op doen en Fortnite spelen.
  Moderator zondag 22 december 2019 @ 07:02:50 #16
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_190590006
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2019 03:01 schreef Grrrrrrrr het volgende:

Dat is wel wat over het budget heen maar ook weer niet heel erg veel, en daar kan je gewoon de komende 5 jaar je schoolwerk op doen en Fortnite spelen.
Ik zou zoiets doen TS. Is dan wel geen kant en klare kast, maar is een uurtje knutselen, en dat kan je ook nog gezellig samen met je zoon doen.

Als je daar echt geen zin heb moet je bijna wel tweedehands gaan. Zeker als er ook nog net LED geflaneerd moet worden.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_190590207
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2019 02:57 schreef totalvamp het volgende:

[..]

als je 16 bent en zelf kan werken voor je pc let je daarop ja.
het betreft hier een 11 jarige die een pc krijgt(!)

die mag in zijn handjes klappen als hij überhaupt 60fps haalt.
ik heb vroeger ook prima kunnen winnen in een shooter met een fps van 30-40fps, 60 is in geen enkel opzicht een must have ofzo, tenzij je uiteraard eigen centen inbrengt, dan mag je dat soort eisen gaan stellen.

wat Grrrrrrrr voorstelt klinkt redelijk, evt een 2de hands videokaart erin die goedkoper is om kosten te drukken
pi_190590315
Voor zoiets moet je toch meer richting de 700 denken.

450 is bijzonder laag, dan had ik een chromebook aangeraden en zelfs die gaan al richting die 700 afhankelijk van merk enzo.
pi_190590322
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2019 08:08 schreef mschol het volgende:

[..]

als je 16 bent en zelf kan werken voor je pc let je daarop ja.
het betreft hier een 11 jarige die een pc krijgt(!)

die mag in zijn handjes klappen als hij überhaupt 60fps haalt.
ik heb vroeger ook prima kunnen winnen in een shooter met een fps van 30-40fps, 60 is in geen enkel opzicht een must have ofzo, tenzij je uiteraard eigen centen inbrengt, dan mag je dat soort eisen gaan stellen.

wat Grrrrrrrr voorstelt klinkt redelijk, evt een 2de hands videokaart erin die goedkoper is om kosten te drukken
Vroeger was de hardware dan ook al snel meer beperkend.
Beetje onzin om 60fps niet als minimum aan te houden.

Kan prima met een 1660 super, dan zit je al op wat ik low end zou noemen.
pi_190590332
Voor dat budget moet je of zelf bouwen of 2e hands kopen.

Is een console geen optie?
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
  zondag 22 december 2019 @ 08:43:55 #21
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_190590334
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2019 03:01 schreef Grrrrrrrr het volgende:

Ook mijn gedachte. Ik heb twee jaar geleden mijn pc zelf gebouwd en toen gekozen voor een RX 560 als videokaart. En dat is eigenlijk perfect voor wat ik ermee doe. Namelijk werk in combinatie met zo nu en dan een game, waaronder ook Fortnite. Dus die RX 570 uit de guide zou dan ook prima zijn.

Nadeel van een kant en klare pc kopen en daarna zelf bijvoorbeeld de gpu uitbreiden is de voeding. Althans, mijn indruk is dat men daar juist op bezuinigd. Wil je dan weer een soortgelijk systeem als die van de Tweakers guide kant en klaar kopen - dus met videokaart - dan betaal je weer meer. Voordeel is uiteraard wel garantie op het geheel in plaats van per onderdeel.

-edit- ik herinner me wel dat Medion indertijd een topaanbieding had bij de Aldi. Dat zou je nu ook eens in de gaten kunnen houden. Als ik namelijk soms zie waar ze bij de Mediamarkt nog de hoofdprijs voor vragen. ;(
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_190590339
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2019 08:43 schreef Bzzzzt het volgende:
Voor dat budget moet je of zelf bouwen of 2e hands kopen.

Is een console geen optie?
Het gaat hem ook om schoolwerk, dan is een console niet zo heel handig.
pi_190590340
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2019 08:44 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Het gaat hem ook om schoolwerk, dan is een console niet zo heel handig.
Dan zou ik voor 2e hands gaan
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_190590341
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2019 08:45 schreef Bzzzzt het volgende:

[..]

Dan zou ik voor 2e hands gaan
Ik zou gewoon niet zo krenterig zijn.
Dat klinkt trouwens wat lulliger dan ik bedoel.

Iets meer uitgeven, zoon ook iets meer plezier.
  zondag 22 december 2019 @ 08:57:37 #25
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_190590372
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2019 08:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Er is geen enkele reden om zo veel geld uit te geven. Je geeft slecht advies.
pi_190590412
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2019 08:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Vroeger was de hardware dan ook al snel meer beperkend.
dat is het nog steeds als je een budget hebt
quote:
Beetje onzin om 60fps niet als minimum aan te houden.
beetje onzin om 60 als minimum aan te houden terwijl spellen meer dan prima speelbaar zijn op 40 en TS met een beperkt budget zit.
quote:
Kan prima met een 1660 super, dan zit je al op wat ik low end zou noemen.
en dat jij dat low end noemt is leuk, maar daar is je budget dan ook naar.

zelf koop ik ook alleen een videokaart van het budget van TS zijn pc, echter zal ik dat soort maatstaven niet op TS pushen

quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2019 08:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dat klinkt trouwens wat lulliger dan ik bedoel.

Iets meer uitgeven, zoon ook iets meer plezier.
die zoon moet blij zijn DAT hij wat krijgt, genoeg krijgen niks
pi_190592722
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2019 09:06 schreef mschol het volgende:

beetje onzin om 60 als minimum aan te houden terwijl spellen meer dan prima speelbaar zijn op 40 en TS met een beperkt budget zit.
[..]
natuurlijk moet je 60fps aanhouden, dat JIJ vindt dat 40fps goed genoeg is zegt genoeg over jouw standaard. wat als er een update komt en de fps gaat naar 30?

als je het minimum neemt is elke update een probleem. Soms valt de fps gewoon en in een competitieve fps heb je gewoon een stabiele framerate nodig wil je ook maar iets kunnen doen.

40fps is goed genoeg voor gta5, of elke game waar je niet snel hoeft te reageren aangezien fps ook er voor zorgt dat de mouse input sneller is.

het is geen goed advies wat jij geeft.
quote:
en dat jij dat low end noemt is leuk, maar daar is je budget dan ook naar.

zelf koop ik ook alleen een videokaart van het budget van TS zijn pc, echter zal ik dat soort maatstaven niet op TS pushen
[..]

die zoon moet blij zijn DAT hij wat krijgt, genoeg krijgen niks
dan moet hij 2de hands nemen, er zijn zat 2de hands met goede specs.

minimaal rx470 en 4 cores cpu.
pi_190592784
Wat een gezeik... dat hij fortnite wil spelen wil niet zeggen dat hij dat met alle settings op high wilt.... Jezus ik had vroeger een oud afgedankt oud barrel en daar ownde ik iedereen mee met SOF2 _O_

Skills mijn vriend.
Ik was hier...
pi_190592837
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2019 13:02 schreef Nismo91 het volgende:
Wat een gezeik... dat hij fortnite wil spelen wil niet zeggen dat hij dat met alle settings op high wilt.... Jezus ik had vroeger een oud afgedankt oud barrel en daar ownde ik iedereen mee met SOF2 _O_

Skills mijn vriend.
iemand die het snapt :)
skills > fps/graphics/power/whatever.

[ Bericht 1% gewijzigd door mschol op 22-12-2019 13:11:34 ]
pi_190593772
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2019 13:02 schreef Nismo91 het volgende:

Skills mijn vriend.
Dat kwam omdat jij zo lagde op het scherm van die ander door je brakke pc, dat ze niet konden raken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')