Niet waar, je kan prima een pc voor schoolwerk kopen met dat budget. En als het dan voldoet aan de eerdere voorwaarden die ik noemde kan je ook Fortnite mee spelen.quote:Op zondag 22 december 2019 02:38 schreef totalvamp het volgende:
koop een console, dat budget ga je niks mee vinden.
niet voor die prijs tenzij je 2de hands gaat zoeken. Er moet sowieso een gpu in zitten en dat kan niet met dat budget tenzij je iets nutteloos hebt.quote:Op zondag 22 december 2019 02:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Niet waar, je kan prima een pc voor schoolwerk kopen met dat budget. En als het dan voldoet aan de eerdere voorwaarden die ik noemde kan je ook Fortnite mee spelen.
Maar de lat ligt wel heel laag ja.
Fortnite wil hij kunnen draaien, dat kan elke dedicated videokaart wel aan. Is niet bepaald een zwaar spel .quote:Op zondag 22 december 2019 02:45 schreef totalvamp het volgende:
[..]
niet voor die prijs tenzij je 2de hands gaat zoeken. Er moet sowieso een gpu in zitten en dat kan niet met dat budget tenzij je iets nutteloos hebt.
een pc voor schoolwerk heeft een intel igpu of een amd 3200g ofzo en daarmee kun je niet gamen.
gamen houdt in dat je stabiele framerates hebt over 60 op 1080p met redelijke settings
draaien betekend niet op 720p met 30fpsquote:Op zondag 22 december 2019 02:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Fortnite wil hij kunnen draaien, dat kan elke dedicated videokaart wel aan. Is niet bepaald een zwaar spel .
Het is Fortnite, niet RD2quote:Op zondag 22 december 2019 02:48 schreef totalvamp het volgende:
[..]
draaien betekend niet op 720p met 30fps
minimaal 60fps stabiel
minimaal RX470 of 1050(ti) nodig voor redelijke framerates, natuurlijk kan het wel met minder maar dan krijg je frame hickups met snelle bewegingen.quote:
Nou ja, dat bedoel ik, elke dedicated videokaart met minstens 4GB trekt dat wel.quote:Op zondag 22 december 2019 02:53 schreef totalvamp het volgende:
[..]
minimaal RX470 of 1050(ti) nodig voor redelijke framerates, natuurlijk kan het wel met minder maar dan krijg je frame hickups met snelle bewegingen.
Je hebt er geen verstant van, dus wat lul je dom. In shooters draait alles om FPS.quote:Op zondag 22 december 2019 02:54 schreef Fir3fly het volgende:
[..].
En verder heb blijkbaar de OP niet gelezen, het gaat om een pc voor een 11-jarige. Die geeft geen reet om fps.
Die kaarten zijn los duur, en een nieuw systeem vinden met dat erin voor onder de 450 is onmogelijk. 2de hands genoeg keus natuurlijkquote:Op zondag 22 december 2019 02:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nou ja, dat bedoel ik, elke dedicated videokaart met minstens 4GB trekt dat wel.
Nogmaals:quote:Op zondag 22 december 2019 02:57 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Je hebt er geen verstant van, dus wat lul je dom. In shooters draait alles om FPS.
Maar we zijn het in ieder geval eens dat tweedehands duidelijk de beste keuze isquote:Situatie is dat ik PC zoek voor mijn zoontje (11 jaar) waar hij Fortnite op kan spelen
Dus? Op mijn elfde wilde ik echt wel goede FPS voor counterstrike dus je argument slaat nergens op. Niks is erger dan frame hickups en lage fps met een twitch shooter.quote:Op zondag 22 december 2019 02:59 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nogmaals:
[..]
Maar we zijn het in ieder geval eens dat tweedehands duidelijk de beste keuze is.
Ik zou zoiets doen TS. Is dan wel geen kant en klare kast, maar is een uurtje knutselen, en dat kan je ook nog gezellig samen met je zoon doen.quote:Op zondag 22 december 2019 03:01 schreef Grrrrrrrr het volgende:
https://tweakers.net/revi(...)dgetgamesysteem.html
Dat is wel wat over het budget heen maar ook weer niet heel erg veel, en daar kan je gewoon de komende 5 jaar je schoolwerk op doen en Fortnite spelen.
als je 16 bent en zelf kan werken voor je pc let je daarop ja.quote:Op zondag 22 december 2019 02:57 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Je hebt er geen verstant van, dus wat lul je dom. In shooters draait alles om FPS.
Vroeger was de hardware dan ook al snel meer beperkend.quote:Op zondag 22 december 2019 08:08 schreef mschol het volgende:
[..]
als je 16 bent en zelf kan werken voor je pc let je daarop ja.
het betreft hier een 11 jarige die een pc krijgt(!)
die mag in zijn handjes klappen als hij überhaupt 60fps haalt.
ik heb vroeger ook prima kunnen winnen in een shooter met een fps van 30-40fps, 60 is in geen enkel opzicht een must have ofzo, tenzij je uiteraard eigen centen inbrengt, dan mag je dat soort eisen gaan stellen.
wat Grrrrrrrr voorstelt klinkt redelijk, evt een 2de hands videokaart erin die goedkoper is om kosten te drukken
Ook mijn gedachte. Ik heb twee jaar geleden mijn pc zelf gebouwd en toen gekozen voor een RX 560 als videokaart. En dat is eigenlijk perfect voor wat ik ermee doe. Namelijk werk in combinatie met zo nu en dan een game, waaronder ook Fortnite. Dus die RX 570 uit de guide zou dan ook prima zijn.quote:Op zondag 22 december 2019 03:01 schreef Grrrrrrrr het volgende:
https://tweakers.net/revi(...)dgetgamesysteem.html
Dat is wel wat over het budget heen maar ook weer niet heel erg veel, en daar kan je gewoon de komende 5 jaar je schoolwerk op doen en Fortnite spelen.
Het gaat hem ook om schoolwerk, dan is een console niet zo heel handig.quote:Op zondag 22 december 2019 08:43 schreef Bzzzzt het volgende:
Voor dat budget moet je of zelf bouwen of 2e hands kopen.
Is een console geen optie?
Dan zou ik voor 2e hands gaanquote:Op zondag 22 december 2019 08:44 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Het gaat hem ook om schoolwerk, dan is een console niet zo heel handig.
Ik zou gewoon niet zo krenterig zijn.quote:
Er is geen enkele reden om zo veel geld uit te geven. Je geeft slecht advies.quote:Op zondag 22 december 2019 08:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ik zou gewoon niet zo krenterig zijn.
dat is het nog steeds als je een budget hebtquote:Op zondag 22 december 2019 08:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Vroeger was de hardware dan ook al snel meer beperkend.
beetje onzin om 60 als minimum aan te houden terwijl spellen meer dan prima speelbaar zijn op 40 en TS met een beperkt budget zit.quote:Beetje onzin om 60fps niet als minimum aan te houden.
en dat jij dat low end noemt is leuk, maar daar is je budget dan ook naar.quote:Kan prima met een 1660 super, dan zit je al op wat ik low end zou noemen.
die zoon moet blij zijn DAT hij wat krijgt, genoeg krijgen niksquote:Op zondag 22 december 2019 08:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ik zou gewoon niet zo krenterig zijn.
Dat klinkt trouwens wat lulliger dan ik bedoel.
Iets meer uitgeven, zoon ook iets meer plezier.
natuurlijk moet je 60fps aanhouden, dat JIJ vindt dat 40fps goed genoeg is zegt genoeg over jouw standaard. wat als er een update komt en de fps gaat naar 30?quote:Op zondag 22 december 2019 09:06 schreef mschol het volgende:
beetje onzin om 60 als minimum aan te houden terwijl spellen meer dan prima speelbaar zijn op 40 en TS met een beperkt budget zit.
[..]
dan moet hij 2de hands nemen, er zijn zat 2de hands met goede specs.quote:en dat jij dat low end noemt is leuk, maar daar is je budget dan ook naar.
zelf koop ik ook alleen een videokaart van het budget van TS zijn pc, echter zal ik dat soort maatstaven niet op TS pushen
[..]
die zoon moet blij zijn DAT hij wat krijgt, genoeg krijgen niks
iemand die het snaptquote:Op zondag 22 december 2019 13:02 schreef Nismo91 het volgende:
Wat een gezeik... dat hij fortnite wil spelen wil niet zeggen dat hij dat met alle settings op high wilt.... Jezus ik had vroeger een oud afgedankt oud barrel en daar ownde ik iedereen mee met SOF2![]()
Skills mijn vriend.
Dat kwam omdat jij zo lagde op het scherm van die ander door je brakke pc, dat ze niet konden raken.quote:Op zondag 22 december 2019 13:02 schreef Nismo91 het volgende:
Wat een gezeik... dat hij fortnite wil spelen wil niet zeggen dat hij dat met alle settings op high wilt.... Jezus ik had vroeger een oud afgedankt oud barrel en daar ownde ik iedereen mee met SOF2![]()
Skills mijn vriend.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |