abonnement Unibet Coolblue
  zondag 9 februari 2020 @ 18:07:51 #276
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191429416
Als men de koeien gewoon 24/ 7 binnen houd en de mest laat verwerken in een fabriek tot een export product dan is er geen stikstof vuiltje aan de lucht
Dan kan ook de methaan afgevangen worden in een luchtscrubber en gebruikt als brandstof voor verwarming

Maar de politiek zit nu eenmaal vast aan dogma's als koeien moeten buiten lopen en de mest hoort op het land , terwijl de koeien 23 / 7 binnen staan en de trekker de mest uit de giertank injecteert in het land en het vandaar wegwaait en verdampt
De vogels kijken wel linker uit als ze daar gaan broeden

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 10-02-2020 11:45:06 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_191432704
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 17:14 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het rapport wat vandaag uitgekomen is. Kortom, alles wat oa @:ACT-F en ik al delen lang lopen te verkondigen, de gegevens zijn niet geschikt om lokaal beleid te voeren, de onzekerheden zijn te groot, rekenmodellen gaan voor daadwerkelijk meten, er wordt gerekend met vergunde emissies niet vergunde emissies worden niet meegenomen, etc. etc.
[..]

Bovenstaande quote komt nb van de Rijksoverheid zelf...
[..]

Weer heerlijk op de man VoMy maar dat zijn we ondertussen wel van je gewend. Anyway, ik kies niet "blind" een kant, ik kijk wat verder dan mijn neus lang is en bekijk meerdere invalshoeken (is binnen defensie in mijn vakgebied overigens een uitstekende eigenschap).

Daarnaast vind ik het wel een opmerkelijke opmerking van jou, jij bent juist degene die vastgeroest zit in je eigen waarheid waar je weigert vanaf te wijken.
Ik was geïnteresseerd in dit citaat:

quote:
Voor alle ruimtelijke toedelingen geld dat het uiteindelijke resultaat op de kaart leent zich goed voor een nationaal en regionaal overzicht. Dit overzicht is echter niet nauwkeurig genoeg om op lokale schaal conclusies aan te verbinden
Het lijkt idd van de rijksoverheid te zijn.

Wel opmerkelijk dat er 2 grammaticale fouten in zetten

"geld" moet zijn "geldt"
"leent zich" moet zijn "zich leent"

Verder (en dat zeg ik eerlijk) heb ik geen kennis om het rapport van "niemand minder dan Evert Mouw" op zijn merites te beoordelen.

Ik zie alleen op zijn twitter-account dat hij bij voorbaat al een voorstander van de FDF was.
Dus wellicht dat Evert ons toch wat op "de Mouw" spelt.
Iedereen kan een stelling wel onderbouwen met wetenschappelijke (eenzijdige?) cijfers.
Werkt die Evert Mouw voor een onafhankelijke organisatie.
Ik krijg niet die indruk.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zondag 9 februari 2020 @ 22:24:13 #278
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_191433846
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 21:11 schreef Twentsche_Ros het volgende:

Ik was geïnteresseerd in dit citaat:

Het lijkt idd van de rijksoverheid te zijn.

Wel opmerkelijk dat er 2 grammaticale fouten in zetten

"geld" moet zijn "geldt"
"leent zich" moet zijn "zich leent"
Klopt, in het rapport van Mouw staat er tussen haakjes onder:

quote:
Citaat letterlijk overgenomen, inclusief spelfouten.
En je kunt het zelf ook lezen op de Emissieregistratie site.

quote:
Verder (en dat zeg ik eerlijk) heb ik geen kennis om het rapport van "niemand minder dan Evert Mouw" op zijn merites te beoordelen.

Ik zie alleen op zijn twitter-account dat hij bij voorbaat al een voorstander van de FDF was.
Dus wellicht dat Evert ons toch wat op "de Mouw" spelt.
Iedereen kan een stelling wel onderbouwen met wetenschappelijke (eenzijdige?) cijfers.
Werkt die Evert Mouw voor een onafhankelijke organisatie.
Ik krijg niet die indruk.
De cijfers (brondata) komen gewoon van het RIVM. Het is niet dat dhr Mouw zelf aan het meten is geslagen. Hij heeft gekeken of de brondata zoals gebruikt door het RIVM afdoende zijn om (lokaal) beleid op te maken en het heeft er alle schijn van dat het niet kan. De 20e schijnen er nog meer analyses te komen.

Verder ken ik die hele kerel ook niet maar dat boeit me verder ook niet zo. Ik ken de lui die de modellen van het RIVM inelkaar knutselen ook niet persoonlijk.
pi_191436759
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 22:24 schreef AchJa het volgende:

[..]

Klopt, in het rapport van Mouw staat er tussen haakjes onder:
[..]

En je kunt het zelf ook lezen op de Emissieregistratie site.
[..]

De cijfers (brondata) komen gewoon van het RIVM. Het is niet dat dhr Mouw zelf aan het meten is geslagen. Hij heeft gekeken of de brondata zoals gebruikt door het RIVM afdoende zijn om (lokaal) beleid op te maken en het heeft er alle schijn van dat het niet kan. De 20e schijnen er nog meer analyses te komen.

Verder ken ik die hele kerel ook niet maar dat boeit me verder ook niet zo. Ik ken de lui die de modellen van het RIVM inelkaar knutselen ook niet persoonlijk.
Zo ver mijn informatie reikt bestaat het RIVM al sinds 1939. En het KNMI sinds 1862 of zoiets (heel oud dus). Instituten die nooit erg omstreden zijn geweest. Het KNMI kon de stormachtige zondag exact op het uur "voorzien" zo'n 4 dagen van te voren. Knap dus.
En deze meneer Mouw kan ons wel wat op de Mouw spelden.
Hij is iig een vooringenomen pro-FDF-figuur. En iedereen kan wel wat eenzijdig indrukwekkende grafieken maken met een hoop scheikundige termen.
Ik kan ook wel twijfel uiten over de meetmethoden van het CJIB. Dat vrijwaardt mij niet tot het betalen van een snelheidsboete.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_191438924
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 18:07 schreef michaelmoore het volgende:
Als men de koeien gewoon 24/ 7 binnen houd en de mest laat verwerken in een fabriek tot een export product dan is er geen stikstof vuiltje aan de lucht
Dan kan ook de methaan afgevangen worden in een luchtscrubber en gebruikt als brandstof voor verwarming

Maar de politiek zit nu eenmaal vast aan dogma's als koeien moeten buiten lopen en de mest hoort op het land , terwijl de koeien 24/ 7 binnen staan en de trekker de fosfaat ammoniak mest uitgiet over het land en het vandaar wegwaait en verdampt
In de tijd van de grupstallen werd de gier en de koeienpoep afzonderlijk van elkaar opgevangen. Dat scheelde ook heel veel fosfaatdampen.
Nu drijft de stront in de koeienurine.
  maandag 10 februari 2020 @ 11:41:13 #281
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191439115
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 11:26 schreef Idisrom het volgende:

[..]

In de tijd van de grupstallen werd de gier en de koeienpoep afzonderlijk van elkaar opgevangen. Dat scheelde ook heel veel fosfaatdampen.
Nu drijft de stront in de koeienurine.
Juist en dan gaat men het in de grond injecteren , de idioten,
de grond die druipt dan van de ammoniak en fosfaat dampen avonds en waait naar de buren zodat korstmos en brandnetel welig zal tieren

Het is zo simpel maar de politiek maakt alles moeilijk
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 10 februari 2020 @ 13:27:42 #282
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_191440374
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 07:03 schreef Twentsche_Ros het volgende:

Zo ver mijn informatie reikt bestaat het RIVM al sinds 1939. En het KNMI sinds 1862 of zoiets (heel oud dus). Instituten die nooit erg omstreden zijn geweest. Het KNMI kon de stormachtige zondag exact op het uur "voorzien" zo'n 4 dagen van te voren. Knap dus.
En deze meneer Mouw kan ons wel wat op de Mouw spelden.
Hij is iig een vooringenomen pro-FDF-figuur. En iedereen kan wel wat eenzijdig indrukwekkende grafieken maken met een hoop scheikundige termen.
Ik kan ook wel twijfel uiten over de meetmethoden van het CJIB. Dat vrijwaardt mij niet tot het betalen van een snelheidsboete.
Juist omdat in het verleden de meetmethode ter discussie is gesteld bestaat de wettelijk verplichte meetcorrectie.

https://m.flitsservice.nl(...)rimineel-gedrag-i481

[ Bericht 0% gewijzigd door AchJa op 10-02-2020 13:33:22 ]
  maandag 10 februari 2020 @ 13:37:01 #283
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_191440476
Hard aanpakken die boertjes.
  maandag 10 februari 2020 @ 13:44:49 #284
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191440549
x

[ Bericht 35% gewijzigd door michaelmoore op 10-02-2020 21:26:09 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 10 februari 2020 @ 18:45:49 #285
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191444300
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 11:26 schreef Idisrom het volgende:

[..]

In de tijd van de grupstallen werd de gier en de koeienpoep afzonderlijk van elkaar opgevangen. Dat scheelde ook heel veel fosfaatdampen.
Nu drijft de stront in de koeienurine.

In China komen de koeien helemaal niet buiten, net als varkens en geiten hier
dan heb je dus ook totaal geen last met Stikstof of broeikas gas, als je de poep, urine en methaan netjes afvangt, droogt en verkoopt voor export


Dan kun je het land gebruiken voor de ruimtelijke ontwikkeling
Idem in Ierland


[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 11-02-2020 08:27:08 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 10 februari 2020 @ 21:26:55 #286
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191447279
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 13:51 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Waar pleit jij dan voor?
Een geschikte opkoopregeling? Zeg dat dan ipv alle boeren negatief te framen. De waanzin van vandaag: Of de boeren zijn heilig, of het zijn profiteurs. De gulden middenweg schijnt niet meer te bestaan. Jammer.
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2020 16:06 schreef rareman1 het volgende:
Het komt zo een beetje over alsof er gewoon een probleem bedacht is om grond vrij te maken.

Maar zover was ik al..


[ Bericht 30% gewijzigd door michaelmoore op 12-02-2020 15:10:56 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 18 februari 2020 @ 21:42:41 #287
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191575202
TREKKERSSSSSSSSS :D

lotsofalot twitterde op dinsdag 18-02-2020 om 20:30:22 Eerste trekkers (nu al) gearriveerd op het Binnenhof, de rest begint hem langzaamaan aan te trappen. #boerenactie #boerenprotest https://t.co/32DlZ4ELF8 reageer retweet
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 18 februari 2020 @ 21:44:02 #288
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191575241
quote:
Morgen opnieuw boerenprotest, eerste trekkers al in Den Haag

Boeren protesteren morgen opnieuw tegen het stikstofbeleid van het kabinet. De organisatie van het protest, Farmers Defence Force (FDF), verwacht zo'n 7500 mensen in Den Haag.

De boeren zijn boos over de maatregelen die het kabinet neemt om de stikstofuitstoot te reduceren. Volgens de boeren zijn er andere manieren dan het uitkopen van boerenbedrijven om de stikstofuitstoot terug te dringen.

Donderdag komt het Mesdagfonds-Zuivelfonds namens de boeren met een alternatieve berekening van de stikstofdata van het RIVM. FDF organiseert het protest bewust de dag ervoor, zodat de actie niet afleidt van de cijfers die donderdag gepresenteerd worden.
Niet op het Malieveld

Tijdens eerdere boerenprotesten in oktober en december ontstonden veel files. Het Openbaar Ministerie gaf later toe dat het beter had moeten handhaven. Om discussie over de trekkers te voorkomen heeft Farmers Defence Force een gedragscode opgesteld. Daarin roepen ze deelnemers op om niet met trekkers over de snelweg naar Den Haag te rijden. Een deel van de demonstranten komt met bus of trein naar het protest.

De boeren mogen van Staatsbosbeheer en de gemeente Den Haag niet protesteren op het Malieveld. Een woordvoerder van Staatsbosbeheer laat weten dat ze geen trekkers willen op het Malieveld omdat de herstelwerkzaamheden nog niet zijn afgerond en er binnenkort allerlei evenementen gepland staan. De demonstratie is daarom op het naastgelegen Koekamp. In de gedragscode vraagt FDF deelnemers zich aan die afspraak te houden.

Vorige week vrijdag kwam het kabinet met de eerste maatregelen om boeren uit te kopen. Daarmee wil het de stikstofneerslag in kwetsbare natuur terugdringen. Het kabinet trekt 350 miljoen euro uit voor de uitkoop van boeren en 172 miljoen om stallen te verduurzamen.

Minister Carola Schouten van Landbouw noemde deze maatregelen uitdrukkelijk niet de oplossing voor het stikstofprobleem, maar een 'eerste stap'. Voor andere sectoren komen volgens de minister ook stikstofmaatregelen.

Vorig jaar kwam het kabinet al met een snelheidsverlaging op snelwegen van 130 naar 100 kilometer per uur om de stikstofuitstoot te reduceren. Die maatregel gaat volgende maand in.

Boeren zijn via het Landbouwcollectief in gesprek met het kabinet over de stikstofmaatregelen. Bij dat collectief zijn 13 boerenbelangenorganisaties aangesloten, waaronder FDF. De gesprekken werden deze maand korte tijd opgeschort na een verklaring van FDF waarin ze stelden dat "vleesbazen, zuivelbobo's als Judas de sector verraden". Na excuses gingen de gesprekken verder.
Eigen plan

Het Landbouwcollectief kwam eerder met een eigen plan om het stikstofprobleem op te lossen. Daarin stonden maatregelen als minder eiwit in het voer van melkvee, de koeien vaker in de wei en mest aanlengen met water. Op die manier zouden er volgens het Landbouwcollectief geen boeren hoeven te worden uitgekocht maar zou de stikstofuitstoot in de sector wel verminderen.

Ondanks gesprekken met het kabinet is er volgens FDF te weinig met dat plan gedaan. Daarom voeren ze nu opnieuw actie. Daarnaast zijn de maatregelen van Schouten volgens de protesterende boeren gebaseerd op verkeerde berekeningen.

Donderdag debatteert de Tweede Kamer over de stikstofcrisis.

https://nos.nl/artikel/23(...)-al-in-den-haag.html
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 18 februari 2020 @ 21:44:37 #289
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_191575264
quote:
En wat is je punt? Dit is verre van een gemiddeld melkveebedrijf in Nederland. :')
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 18 februari 2020 @ 21:45:09 #290
186611 Haags
pi_191575282
Ik heb wel zin in een beetje chaos. Breek die pleuriszooi maar af genot.
Zonder wrijving geen glans
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 18 februari 2020 @ 21:46:06 #291
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191575309
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 21:45 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik heb wel zin in een beetje chaos. Breek die pleuriszooi maar af genot.
Ze staan nu al bij het Binnenhof _O_ _O_ _O_ _O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 18 februari 2020 @ 21:47:58 #292
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191575357
regio15 twitterde op dinsdag 18-02-2020 om 20:04:56 Nu online: de eerste boeren rijden de stad binnen; in de aanloop naar de grote demonstratie morgen https://t.co/RZAJsEmU51 https://t.co/KG1Ya63mwF reageer retweet


regio15 twitterde op dinsdag 18-02-2020 om 20:22:10 Het Binnenhof is (dan maar) voorlopig afgesloten met een rood-wit lint. De boeren staan op het Buitenhof. Zie de updates in het item op de website: https://t.co/RZAJsEmU51 https://t.co/V4Fz95uA3Q reageer retweet
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_191576120
Zucht, gaan ze nu al weer protesteren...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 18 februari 2020 @ 22:26:27 #294
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191576154
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 22:25 schreef TheVulture het volgende:
Zucht, gaan ze nu al weer staken...
Ze gaan niet staken. Ze gaan protesteren.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_191576228
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 22:26 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Ze gaan niet staken. Ze gaan protesteren.
Oh ja, ik kan het ook allemaal niet meer bij houden
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 18 februari 2020 @ 22:33:08 #296
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_191576330
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 21:42 schreef Nikonlover het volgende:
TREKKERSSSSSSSSS :D

lotsofalot twitterde op dinsdag 18-02-2020 om 20:30:22 Eerste trekkers (nu al) gearriveerd op het Binnenhof, de rest begint hem langzaamaan aan te trappen. #boerenactie #boerenprotest https://t.co/32DlZ4ELF8 reageer retweet
[ afbeelding ]
dat zal duur worden in parkeerkosten
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_191576404
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 21:45 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik heb wel zin in een beetje chaos. Breek die pleuriszooi maar af genot.
Terwijl die boeren in Den Haag lopen te rellen hun boerderijen afbreken zou het probleem inderdaad kunnen oplossen, maar dan verlaag je je wel tot hun niveau...
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 18 februari 2020 @ 22:43:26 #298
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191576604
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 22:33 schreef rubbereend het volgende:

[..]

dat zal duur worden in parkeerkosten
Van de politie mochten ze tot 21:30 blijven staan. Geen idee of ze ook echt weer zijn vertrokken
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_191576771
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 22:43 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Geen idee of ze ook echt weer zijn vertrokken
Volgens nu.nl zijn ze rond 22:00 weer vertrokken. Ze zijn dus een half uur langer.
Als 2 nijlpaarden vechten om een been dan valt de 3e niet ver van de boom.
  dinsdag 18 februari 2020 @ 22:59:46 #300
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191576902
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 21:44 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

En wat is je punt? Dit is verre van een gemiddeld melkveebedrijf in Nederland. :')
Is 10 keer zo groot , verder een normaal melkveebedrijf

Dit is hoe een melkvee bedrijf hoort te werken, de rotzooi netjes opruimen en net de stront over het weiland gooien , dan krijg je ook geen ammoniak / stikstof depositie en hoeven er ook geen boeren weg

gewoon ophalen, indrogen en verkopen voor export als koemest

Zo doet men het in buitenland ook,




[ Bericht 7% gewijzigd door michaelmoore op 18-02-2020 23:10:40 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')