abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192649072
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 09:18 schreef Questular het volgende:
Ik heb echt niet genoeg te doen thuis. Dus ik doe wat ik kan en de rest schrijf ik af als bijzonder verlof..
Dat is heel netjes. Er zullen genoeg mensen zijn die nu geen verlof opnemen ondanks dat ze niets te doen hebben.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2020 14:41:48 ]
pi_192649163
Ik merk dat ik een beetje ongemakkelijk begin te worden van het thuiswerken. Telkens ongemakkelijke skype-overleggen waaruit blijkt dat niemand eigenlijk iets uitvoert, maar iedereen het afdoet met vage werkomschrijvingen. ("Ja mijn mail bijgehouden, blabla.")

Heel eerlijk heb ik momenteel ook niet zoveel te doen. Iedereen houdt zichzelf (en elkaar) voor de gek. De dynamiek die daardoor ontstaat, van collega's die het andere collega's dan weer kwalijk nemen dat er niets gedaan wordt, is niet prettig.
pi_192649335
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 14:41 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Dat is heel netjes. Er zullen genoeg mensen zijn die nu geen verlof opnemen ondanks dat ze niets te doen hebben.
Ik gok dat hij met bijzonder verlof bedoelt dat het hem geen verlof kost.
  donderdag 16 april 2020 @ 15:08:12 #279
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_192649461
Ik kan gewoon al mijn werk vanuit huis doen en werk dus gewoon voltijd door, en dan bedoel ik echt 40 uur per week want het is stervensdruk bij ons.

Ben het wel zat. Ik vind het saai zo zonder collega's, en een hoop dingen werken gewoon minder handig.
  donderdag 16 april 2020 @ 15:11:07 #280
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192649499
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 14:41 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Op kantoor werk je ook niet 40 uur toch? Altijd wel tijd voor koffie, overleg, uitloop van de lunch etc. Ik stel mezelf geen strengere regels dan dat ik op kantoor zou doen. Genoeg uren daar ook die nuttiger besteed kunnen worden, dus dan kan dat thuis ook.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192649915
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 14:58 schreef ikwordra het volgende:

[..]

Ik gok dat hij met bijzonder verlof bedoelt dat het hem geen verlof kost.
Ik heb ook al 8 vakantiedagen opgenomen. Pak liever vrij dan dat ik voor niks achter mn pc zit. Maar het bijzonder verlof kost me inderdaad niks.
pi_193451873
Geen idee of het in dit topic moet maar de laatste dagen ben ik door het warme weer echt niet vooruit te branden. _O- Zelfs een mail versturen kost me al moeite.

Meer mensen bij wie het thuiswerken zorgt voor een slome werkhouding?
pi_193451934
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 13:07 schreef Generationalpha het volgende:
Geen idee of het in dit topic moet maar de laatste dagen ben ik door het warme weer echt niet vooruit te branden. _O- Zelfs een mail versturen kost me al moeite.

Meer mensen bij wie het thuiswerken zorgt voor een slome werkhouding?
Herkenbaar.
Het is nu ook rustig op het werk, geen dingen die af moeten. Ik ben beter met deadlines, dan presteer ik veel meer.

Aan de andere kant besteed ik op een werkdag ook tijd aan koffie drinken en kletsen. Dus dat ik niet de volle acht uur werk gerelateerd bezig ben thuis neem ik mezelf ook niet kwalijk.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_193451974
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 13:11 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Herkenbaar.
Het is nu ook rustig op het werk, geen dingen die af moeten. Ik ben beter met deadlines, dan presteer ik veel meer.

Aan de andere kant besteed ik op een werkdag ook tijd aan koffie drinken en kletsen. Dus dat ik niet de volle acht uur werk gerelateerd bezig ben thuis neem ik mezelf ook niet kwalijk.
Geldt ook wel voor mij ja. Bij mij gaat het altijd fout als er inderdaad geen dingen af moeten. Onder druk gaat het prima en kan ik 10 keer zoveel werk verzetten.
pi_193453437
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 13:11 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Herkenbaar.

Dit ja. Maar merk ook dat het een beetje te extreem begon te worden, dus dat ik echt veel minder uit ging voeren. "Ach even wasje tussendoor hier, even stofzuigen tussendoor daar" en al gauw deed ik meer dingen tussendoor dan echt werken.

Daarom maar gisteren weer voor het eerst naar kantoor gegaan. Voortaan twee dagen in de week om de concentratie op peil te houden. :P
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  woensdag 3 juni 2020 @ 15:27:52 #286
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_193453991
Gisteren doodleuk een structureel niet presterende collega na twee weken vakantie op de app: "Ja hoi ik heb van het weekend niks aan het huishouden gedaan dus nu moet ik poetsen en kan niet werken hihihi" -O-
  woensdag 3 juni 2020 @ 15:38:27 #287
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_193454105
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:27 schreef Qarrad het volgende:
Gisteren doodleuk een structureel niet presterende collega na twee weken vakantie op de app: "Ja hoi ik heb van het weekend niks aan het huishouden gedaan dus nu moet ik poetsen en kan niet werken hihihi" -O-
:X 8)7
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 3 juni 2020 @ 15:39:44 #288
152789 karr-1
pi_193454122
Ik merk wel dat al die videogesprekken etc veel meer energie kosten dan gewoon naar kantoor gaan en daar ter plekke iets bespreken. Ik begin rond een uur of 8 in de ochtend met werken maar dan ben ik begin van de middag (zo rond een uur of 2) echt wel gaar.
pi_193454166
quote:
Als zo'n collega nou eens zijn of haar deadlines haalde, dan heb je lekker alle tijd om tijdens werktijd je huis te gaan poetsen.
pi_193454174
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:39 schreef karr-1 het volgende:
Ik merk wel dat al die videogesprekken etc veel meer energie kosten dan gewoon naar kantoor gaan en daar ter plekke iets bespreken. Ik begin rond een uur of 8 in de ochtend met werken maar dan ben ik begin van de middag (zo rond een uur of 2) echt wel gaar.
Ja ik ook, soms heb ik een hele dag alleen maar Webexen, dan wordt het echt te veel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 03-06-2020 15:43:44 ]
pi_193454468
quote:
Niet :D :|W

Ik heb een collega die ‘in het moment’ leeft. Allemaal leuk en aardig, en als we een afspraak hebben is ze er ook. Maar voor de rest valt er op haar werktijden geen peil te trekken. Op zich is het niet verkeerd om mee te bewegen met je privé shizzle, als het werk het toelaat, maar dan werkt ze ook haar agenda niet bij. Dus als ik haar bel hoor ik regelmatig kinderen op de achtergrond (want ze is in de speeltuin) of ze is bezig voor haar eigen bedrijfje.
Was al zo voor Corona en nu dus helemaal. Ze maakt haar uren wel. Op de meest vreemde momenten krijg ik mails of appjes van haar. Ik ben blij dat ik de mail niet op mijn werktelefoon heb gezet en de appjes negeer ik tot ik aan mijn werkdag (zoals gepland in agenda) begin.
Zodat ik, als ik vrij heb, ook echt vrij ben. Noodgevallen daargelaten (we zijn een 24-uurs dienst).
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 3 juni 2020 @ 16:37:09 #292
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193454812
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:09 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Niet :D :|W

Ik heb een collega die ‘in het moment’ leeft. Allemaal leuk en aardig, en als we een afspraak hebben is ze er ook. Maar voor de rest valt er op haar werktijden geen peil te trekken. Op zich is het niet verkeerd om mee te bewegen met je privé shizzle, als het werk het toelaat, maar dan werkt ze ook haar agenda niet bij. Dus als ik haar bel hoor ik regelmatig kinderen op de achtergrond (want ze is in de speeltuin) of ze is bezig voor haar eigen bedrijfje.
Was al zo voor Corona en nu dus helemaal. Ze maakt haar uren wel. Op de meest vreemde momenten krijg ik mails of appjes van haar. Ik ben blij dat ik de mail niet op mijn werktelefoon heb gezet en de appjes negeer ik tot ik aan mijn werkdag (zoals gepland in agenda) begin.
Zodat ik, als ik vrij heb, ook echt vrij ben. Noodgevallen daargelaten (we zijn een 24-uurs dienst).
Daar maak je toch onderling afspraken over als team zijnde mag ik hopen?

Hier vooral gaar van videoconferencing, teringlange dagen en gewoon heel veel werk, mede door corona.
Moet zeggen dat collega's eigenlijk allemaal enorm hun best doen, en eenieder ook elkaar wel even relaxte momenten wenst als dat uitkomt. En kinderen ook weer naar opvang of school dus dat geeft ook wat minder rumoer :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 3 juni 2020 @ 17:01:41 #293
152789 karr-1
pi_193455153
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:43 schreef Ifrane het volgende:

[..]

Ja ik ook, soms heb ik een hele dag alleen maar Webexen, dan wordt het echt te veel.
Precies
pi_193455618
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:09 schreef Cat-astrophe het volgende:

Ze maakt haar uren wel.
Of zo'n iemand haar uren maakt is ook twijfelachtig hoor, bij ons op het werk maakt momenteel nauwelijks iemand zijn/haar uren. Simpelweg omdat de openstaande taken en het werk dat door iedereen verzet wordt veel te klein zijn om dat over een fulltime job te smeren.

Dat iemand midden in de nacht even een mailtje stuurt kan ook zand in de ogen strooien van mensen en betekent niet dat een collega ook daadwerkelijk haar uren maakt.
  woensdag 3 juni 2020 @ 17:34:16 #295
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193455649
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:32 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Of zo'n iemand haar uren maakt is ook twijfelachtig hoor, bij ons op het werk maakt momenteel nauwelijks iemand zijn/haar uren. Simpelweg omdat de openstaande taken en het werk dat door iedereen verzet wordt veel te klein zijn om dat over een fulltime job te smeren.

Dat iemand midden in de nacht even een mailtje stuurt kan ook zand in de ogen strooien van mensen en betekent niet dat een collega ook daadwerkelijk haar uren maakt.
Ligt aan de sector en soort werk ;)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_193455753
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:34 schreef Molo het volgende:

[..]

Ligt aan de sector en soort werk ;)
Dat dus. :)
  woensdag 3 juni 2020 @ 19:06:09 #297
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_193457419
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:42 schreef Ifrane het volgende:

[..]

Als zo'n collega nou eens zijn of haar deadlines haalde, dan heb je lekker alle tijd om tijdens werktijd je huis te gaan poetsen.
Deze collega heb ik liever aan het poetsen dan aan het werk want ze trekt een spoor van vernieling waar uren werk voor mij uit voortkomen. Heb werkelijk alles geprobeerd om haar uit te leggen hoe het werkt maar ze verneukt de meest simpele dingen na driekwart jaar nog steeds en heeft echt een houding dat als ze echt niks anders te doen heeft, ze wel wat wil werken.

We zijn al bezig om een dossier op te bouwen en tot die tijd laat ik het zoveel mogelijk afglijden en laat ik haar haar eigen graf graven.
  woensdag 3 juni 2020 @ 19:48:02 #298
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_193458383
Bij ons is het nog altijd stervensdruk. Ik werk zelf 100% thuis, heel afentoe ga ik naar kantoor omdat ik een fysiek dossier nodig heb.

Mijn werk is prima zo te doen, telefoon gaat gewoon door. Met m’n naaste collega’s heb ik veel contact per mail, app en telefoon. Andere collega’s spreek ik heel weinig.

Grootste nadeel is dat communicatie gewoon meer tijd kost. En wat ik nu wel mis is het leuke contact met alle collega’s, een grapje hier een grol daar. Maar ach verder vind ik het wel prima hoor.
klerkje
  woensdag 3 juni 2020 @ 20:58:49 #299
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_193459863
I.v.m. het samen thuiswerken en 2 kinderen in huis hadden wij na een paar weken besloten om in blokken te gaan werken. Hierdoor zaten we ook niet tegelijkertijd in een gesprek waarbij we elkaar stoorden en de kinderen bij niemand terecht konden.
Ik werk van 07:00-09:00, 11:00-14:00 en 16:00-18:00. Mijn vrouw werkt van 09:00-11:00 en van 13:00-16:00. Een klein uurtje overlap ging best wel goed.
Natuurlijk werkte dit niet elke dag, soms moest ik doorwerken, soms zij. De kinderen kwamen hadden net iets van de 'verkeerde' ouder nodig, maar over het algemeen gaat het best wel goed.

En het leuke hiervan is, is dat je niet meer continue zit te werken. Je bent een korte periode geconcentreerd bezig en kan daarna even 'ontspannen'. Hierdoor gaat het werk wel beter.
  woensdag 3 juni 2020 @ 21:35:10 #300
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_193460534
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 20:58 schreef FF het volgende:
I.v.m. het samen thuiswerken en 2 kinderen in huis hadden wij na een paar weken besloten om in blokken te gaan werken. Hierdoor zaten we ook niet tegelijkertijd in een gesprek waarbij we elkaar stoorden en de kinderen bij niemand terecht konden.
Ik werk van 07:00-09:00, 11:00-14:00 en 16:00-18:00. Mijn vrouw werkt van 09:00-11:00 en van 13:00-16:00. Een klein uurtje overlap ging best wel goed.
Natuurlijk werkte dit niet elke dag, soms moest ik doorwerken, soms zij. De kinderen kwamen hadden net iets van de 'verkeerde' ouder nodig, maar over het algemeen gaat het best wel goed.

En het leuke hiervan is, is dat je niet meer continue zit te werken. Je bent een korte periode geconcentreerd bezig en kan daarna even 'ontspannen'. Hierdoor gaat het werk wel beter.
Dat zijn dan weer de dingen die je uit deze situatie haalt. Denk dat je inderdaad productiever wordt van die afgebakende periodes ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')