abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 december 2019 @ 18:25:13 #154
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_190616124
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2019 18:18 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Serotonine door biivoorbeeld het winnen van een wedstrijd is anders dan serotonine door mdma in jouw beleving? Biologisch gezien is het echt hetzelfde stofje hoor.
Incorrect. 'Biologisch gezien' (wat dat dan ook mag betekenen) is de werking afhankelijk van de dosering. Dat het vrijkomt is nog niet eens de helft van het verhaal. Bovendien zijn er ook nog weer andere processen die starten bij verschillende omstandigheden die weer andere (soms beperkende) invloeden hebben.

Nee, op geen enkele manier zijn die dingen vergelijkbaar als je iets dieper kijkt dan een woordenboek. Je maakt een zwak argument gebaseerd op semantiek en doet net alsof dat niet zo is.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 23 december 2019 @ 19:25:11 #155
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_190616969
quote:
14s.gif Op maandag 23 december 2019 18:25 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Incorrect. 'Biologisch gezien' (wat dat dan ook mag betekenen) is de werking afhankelijk van de dosering. Dat het vrijkomt is nog niet eens de helft van het verhaal. Bovendien zijn er ook nog weer andere processen die starten bij verschillende omstandigheden die weer andere (soms beperkende) invloeden hebben.

Nee, op geen enkele manier zijn die dingen vergelijkbaar als je iets dieper kijkt dan een woordenboek. Je maakt een zwak argument gebaseerd op semantiek en doet net alsof dat niet zo is.
:D Verzin nou geen dingen over biologie, dat red je niet tegen mij.

Neurotransmitters worden losgelaten via een treshold systeem. Wanneer de spanning hoog genoeg is om de synaptische spleet te overbruggen, wordt de signaalstof overgedragen naar het volgende neuron. Hoe sterk dit wordt gevoeld is afhankelijk van de frequentie en het aantal betrokken neuronen, net zoals pijn en ander fysiek gevoel ook verschillen in intensiteit kent.

Een neurotransmitter dat zich anders gedraagt afhankelijk van de reden dat het is opgewekt vind ik best een grappig ideetje van je hoor, mijn voorstel is dat je er een bron bij probeert het te zoeken om het nog leuker te maken voor me.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_190617288
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 14:54 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

De straffen op gebruik van drugs moeten dus hoger. Bedrijven zouden verplicht moeten zijn om werknemers die gebruiken en dus een gewelddadige drugsindustrie sponsoren, te ontslaan. Geloof mij maar, streng genoeg straffen helpt.
In Indonesië is er een gigantische party scene met drugs ondanks de enorm strenge straffen die erop staan (voor handelaren zelfs de doodstraf). Ondanks dat gaat het gewoon maar door. Wat je zegt klopt dus totaal niet.
  maandag 23 december 2019 @ 19:46:35 #157
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_190617290
quote:
10s.gif Op maandag 23 december 2019 19:25 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Een neurotransmitter dat zich anders gedraagt afhankelijk van de reden dat het is opgewekt
Als je denkt dat ik dat zeg kun je niet lezen. Ik heb nota bene nog iets cursief voor je gemaakt.
  maandag 23 december 2019 @ 20:37:52 #158
pi_190618469
quote:
14s.gif Op maandag 23 december 2019 19:46 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Als je denkt dat ik dat zeg kun je niet lezen. Ik heb nota bene nog iets cursief voor je gemaakt.
Even terug naar het begin. Jij beweert dat het "op geen enkele manier vergelijkbaar is". Dat is gewoon gelul. Het mechanisme is gelijk en de dosering beïnvloedt de intensiteit, niet het mechanisme zelf. Wat je precies voelt is vooral afhankelijk van de cocktail aan neurotransmitters en wat andere zaken, maar serotonine gedraagt zich niet anders als het chemisch is opgewekt.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  maandag 23 december 2019 @ 21:01:07 #159
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_190619036
quote:
7s.gif Op maandag 23 december 2019 20:37 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

maar serotonine gedraagt zich niet anders als het chemisch is opgewekt.
Nogmaals, dat is niet wat ik zeg. Ik kap er mee, je kunt gewoon niet lezen.
  maandag 23 december 2019 @ 21:03:57 #160
pi_190619109
quote:
7s.gif Op maandag 23 december 2019 21:01 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nogmaals, dat is niet wat ik zeg. Ik kap er mee, je kunt gewoon niet lezen.
Dat selectief quoten gaat je ook niet redden. Je lult gewoon maar wat, ik kopieer letterlijk wat je zelf hebt gezegd en daar reageer je niet op. Doorzichtig en zwak. Doei.
pi_190620421
zwaar strafen heeft nog nooit een drugsscene beeindigd.
  maandag 23 december 2019 @ 21:53:30 #162
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_190620489
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 13:34 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

heeft hier toch niks mee te maken. hier kan je gewoon legaal naar een koffieshop en wiet kopen. dat heeft een bepaalde invloed op het gebruik. maakt niet uit of het technisch gezien legaal is of gedoogd.
Natuurlijk maakt dat uit. Gedogen maakt het nog steeds een grotere drempel. Het is heel simpel en keer op keer bewezen dat drempels wegnemen het gebruik vergroot.
  maandag 23 december 2019 @ 21:53:58 #163
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_190620498
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 13:36 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

integendeel. landen waar wordt gedecriminaliseerd, en de aandacht verschuift naar voorlichting en verantwoord gebruik, hebben vele malen minder gebruikers en problemen met criminaliteit.
Maar dat is dus geen legalisatie.
  maandag 23 december 2019 @ 21:55:50 #164
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_190620528
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 13:36 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

integendeel. landen waar wordt gedecriminaliseerd, en de aandacht verschuift naar voorlichting en verantwoord gebruik, hebben vele malen minder gebruikers en problemen met criminaliteit.

raar dat je dat niet weet.
BREAKING: DINGEN NIET MEER STRAFBAAR MAKEN ZORGT VOOR MINDER STRAFBARE FEITEN BREEK
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_190623269
quote:
2s.gif Op maandag 23 december 2019 21:53 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Natuurlijk maakt dat uit. Gedogen maakt het nog steeds een grotere drempel. Het is heel simpel en keer op keer bewezen dat drempels wegnemen het gebruik vergroot.
het vraagt om een totaal aanpak. legaliseren, op een of andere manier, is daar onderdeel van.
en ons gedogen heeft helemaal geen drempel, wat is die drempel dan?
pi_190623275
quote:
3s.gif Op maandag 23 december 2019 21:53 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Maar dat is dus geen legalisatie.
wat is het verschil?
pi_190623282
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 21:55 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

BREAKING: DINGEN NIET MEER STRAFBAAR MAKEN ZORGT VOOR MINDER STRAFBARE FEITEN BREEK
precies.
pi_190623555
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 00:18 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

wat is het verschil?
Of het verboden is of niet.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_190623571
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 00:53 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Of het verboden is of niet.
goed punt
  dinsdag 24 december 2019 @ 01:02:54 #170
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_190623613
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 21:55 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Nou ja, dingen niet meer strafbaar maken waar andere mensen geen last van hadden, mits enigszins gematigd gebruikt, zorgt voor minder BELANGRIJKERE strafbare feiten. Dat iemand zichzelf naar de klote helpt is meer een volksgezondheidsissue dan een crimineel issue.

Hoe is het trouwens dat het volk wat vaak loopt te mekkeren om hogere accijnzen op sigaretten en alcohol hier ineens een probleem mee zou hebben?
pi_190623655
Waarom zou de bevolking geen last hebben van cocaïne misbruik?
  dinsdag 24 december 2019 @ 01:13:00 #172
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_190623681
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 01:08 schreef ThePlaneteer het volgende:
Waarom zou de bevolking geen last hebben van cocaïne misbruik?
Zullen ze zeker hebben, net als nu en net als nu met alcoholmisbruik.

Wat zou het helpen als je gebruikers bestempelt als crimineel echter?
pi_190624830
Ehh om de overlast terug te dringen? En D66 wil 't legaliseren he, niet decriminalizeren. Sowieso is decriminalizeren top zoals we nu doen bij heroïne en andere zeer verslavende shit. Als je tegen een recrrationele coke snuiver zegt dat je je zorgen maakt en hem of haar wilt helpen me afkicken lacht ie je waarschijnlijk uit.
  dinsdag 24 december 2019 @ 09:03:59 #174
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_190625344
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2019 07:57 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ehh om de overlast terug te dringen? En D66 wil 't legaliseren he, niet decriminalizeren. Sowieso is decriminalizeren top zoals we nu doen bij heroïne en andere zeer verslavende shit. Als je tegen een recrrationele coke snuiver zegt dat je je zorgen maakt en hem of haar wilt helpen me afkicken lacht ie je waarschijnlijk uit.
Zoals ik het opvat is legaliseren bedoeld om de achterliggende criminaliteit een halt toe te roepen, aangezien die dan geen of op zijn minst een veel kleinere markt nog maar hebben. Scheelt je verder ook opsporingscapaciteit en bij rechtspraak die je voor nuttigere zaken in kunt zetten.
pi_190625437
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 09:03 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Zoals ik het opvat is legaliseren bedoeld om de achterliggende criminaliteit een halt toe te roepen, aangezien die dan geen of op zijn minst een veel kleinere markt nog maar hebben. Scheelt je verder ook opsporingscapaciteit en bij rechtspraak die je voor nuttigere zaken in kunt zetten.
Ja maar voor de duizendste keer, criminelen houden zich niet aan landgrenzen en Nederlandse drugsbendes verkopen net zo makkelijk aan Duitsers als aan Nederlanders. Dus die 'veel' kleinere markt is gewoon niet waar, helemaal als je kijkt dat het merendeel nu al de landgrenzen over gaat.
pi_190625460
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 09:14 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Ja maar voor de duizendste keer, criminelen houden zich niet aan landgrenzen en Nederlandse drugsbendes verkopen net zo makkelijk aan Duitsers als aan Nederlanders. Dus die 'veel' kleinere markt is gewoon niet waar, helemaal als je kijkt dat het merendeel nu al de landgrenzen over gaat.
Kortom, gewoon de EU zo ver krijgen om harddrugs te legaliseren.

Maar je punt is helder, beste Planeteer. En je hebt ook gelijk. De huidige koers - de voortslepende 'war on drugs' - is eveneens een doodlopende weg. Iemand moet een keer proberen de status quo te doorbreken.

En waar de fuck hebben we het? Een beetje witte poeder die mensen in hun neus rammen. Big deal.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 24 december 2019 @ 09:20:01 #177
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_190625486
quote:

[..]

De internationale handel binnen het Schengengebied los je er natuurlijk niet mee op nee. Waarom denk je dat uitsluitend dat hiermee beoogd zou worden?
pi_190625507
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 09:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kortom, gewoon de EU zo ver krijgen om harddrugs te legaliseren.

Maar je punt is helder, beste Planeteer. En je hebt ook gelijk. De huidige koers - de voortslepende 'war on drugs' - is eveneens een doodlopende weg. Iemand moet een keer proberen de status quo te doorbreken.

En waar de fuck hebben we het? Een beetje witte poeder die mensen in hun neus rammen. Big deal.
Ja War on Drugs is een kansloze zaak zoals we het nu doen en is belastingverspilling.
Maar ik stoor me wel aan het stempel wat harddrugs krijgt, dat een pilletje zo ontzettend onschuldig is.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 09:20 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

De internationale handel binnen het Schengengebied los je er natuurlijk niet mee op nee. Waarom denk je dat uitsluitend dat hiermee beoogd zou worden?
Nouja als men zegt dat men Nederlandse criminaliteit wil tegengaan door middel van legalisatie maar het effect averechts is, dan is dat toch wel een argument tegen legalisatie of niet? Daarom vind ik dit zo'n populistisch en kansloos voorstel.
  dinsdag 24 december 2019 @ 09:23:04 #179
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_190625517
quote:

[..]

En onze buurlanden zitten ook niet te wachten op legalisatie in Nederland.
Compleet onhaalbaar plan dus van de D66 tenzij ze een Nexit (uit EU én uit Schengen) zouden steunen, zodat buurlanden de kans krijgen om dit soort producten uit hun samenleving te weren.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 24 december 2019 @ 09:26:27 #180
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_190625552
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 09:22 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Nouja als men zegt dat men Nederlandse criminaliteit wil tegengaan door middel van legalisatie maar het effect averechts is, dan is dat toch wel een argument tegen legalisatie of niet?
Deze mening wordt dus bestreden door Jetten&co.

Maar, inderdaad, als dat het geval zou zijn, dan zou dat een argument tegen legaliseren zijn, wat volgens het artikeltje in de OP bv. de mening van Grapperhaus is. Ik zie daar verder geen echte onderbouwing voor, maar hij kan daar gelijk in hebben.
pi_190625579
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 09:26 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Deze mening wordt dus bestreden door Jetten&co.

Ja en ik probeer dus argumenten te geven waarom die mening (noem het liever een hypothetische situatie) totaal niet geloofwaardig is ;)
Legalisatie trekt criminelen aan.
pi_190625616
quote:

[..]

Ja War on Drugs is een kansloze zaak zoals we het nu doen en is belastingverspilling.
Maar ik stoor me wel aan het stempel wat harddrugs krijgt, dat een pilletje zo ontzettend onschuldig is. Maar misschien moet ik me er ook maar minder druk om gaan maken :P
Tsja, ik kan mij er eerlijk gezegd ook niet druk om maken wanneer iemand zes pillen op een avond slikt of drie gram in een uur wegsnuift.
  dinsdag 24 december 2019 @ 10:21:59 #183
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_190626166
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 09:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, ik kan mij er eerlijk gezegd ook niet druk om maken wanneer iemand zes pillen op een avond slikt of drie gram in een uur wegsnuift.
Als je niet verder kijkt dan je eigen cokeneus lang is niet.
pi_190626413
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 10:21 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Als je niet verder kijkt dan je eigen cokeneus lang is niet.
Vind al die drankrijders persoonlijk een stuk problematischer. Maar met alcohol heeft niemand moeite.
  dinsdag 24 december 2019 @ 10:44:15 #185
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_190626468
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 10:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vind al die drankrijders persoonlijk een stuk problematischer. Maar met alcohol heeft niemand moeite.
Drankrijden is bij de wet verboden. En het klopt dat het alcoholprobleem er is in de maatschappij. Maar dat pleit niet voor legaliseren van coke.
  dinsdag 24 december 2019 @ 10:54:23 #186
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_190626593
Nu ik weet dat Koos een lijntjessnuiver is snap ik zijn posts ook beter.
pi_190626715
quote:

[..]

Maar ik stoor me wel aan het stempel wat harddrugs krijgt, dat een pilletje zo ontzettend onschuldig is.

niemand denkt dat.
volgens mij is het bij jongeren vrij normaal om te vinden dat je maar eens in de 3 maanden een keer een pilletje neemt, op zn meest. of een of twee keer per jaar, bij festivals in de zomer. als je dat vergelijkt met hoe men met alcohol omgaat..

zelfde met coke. voor sommigen met aanleg een probleem, voor de meeste gebruikers gewoon iets leuks voor af en toe.
pi_190626734
Kortzichtig, ondoordacht en zelfzuchtig voorstel van D66. Legalisatie in NL lost het mondiale probleem niet op.
D66 heeft zich niet verdiept in het hele voortraject vóórdat het eindproduct tot stand komt.
  dinsdag 24 december 2019 @ 11:32:48 #189
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_190627129
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 11:05 schreef RapaNui het volgende:
Kortzichtig, ondoordacht en zelfzuchtig voorstel van D66. Legalisatie in NL lost het mondiale probleem niet op.
D66 heeft zich niet verdiept in het hele voortraject vóórdat het eindproduct tot stand komt.
Het is makkelijk scoren met onhaalbare plannen inderdaad :Y
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_190627789
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 11:32 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Softdrugs legaliseren is wel degelijk haalbaar. Meerdere landen zijn ons inmiddels voorgegaan.
  dinsdag 24 december 2019 @ 12:26:12 #191
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_190627845
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 12:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Softdrugs legaliseren is wel degelijk haalbaar. Meerdere landen zijn ons inmiddels voorgegaan.
Lees de topictitel nog eens
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_190627853
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 12:26 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Lees de topictitel nog eens
Lees de eerste regel van het nieuwsbericht in de OP nog eens:

quote:
Regeringspartij D66 wil een brede campagne gaan voeren voor de legalisering van softdrugs, xtc en cocaïne
  dinsdag 24 december 2019 @ 13:01:17 #193
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_190628351
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 12:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Lees de eerste regel van het nieuwsbericht in de OP nog eens:
[..]

Dat zijn toch soft- en harddrugs? Dus hun plan is toch om harddrugs te legaliseren?

Dat is dus onhaalbaar imo.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_190628425
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 13:01 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat zijn toch soft- en harddrugs? Dus hun plan is toch om harddrugs te legaliseren?

Dat is dus onhaalbaar imo.
Het lijkt mij stug dat D66 kiest voor de alles of niets-aanpak. Dus mocht het onhaalbaar blijken om harddrugs te legaliseren, dan kan er ook voor gekozen om enkel softdrugs uit de illegaliteit te halen.
  dinsdag 24 december 2019 @ 13:28:21 #195
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_190628701
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 13:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het lijkt mij stug dat D66 kiest voor de alles of niets-aanpak. Dus mocht het onhaalbaar blijken om harddrugs te legaliseren, dan kan er ook voor gekozen om enkel softdrugs uit de illegaliteit te halen.
Ja, als als. Maar dat is niet het plan. Het plan is ook harddrugs. En dat plan noem ik onhaalbaar.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_190628826
nvm-

[ Bericht 99% gewijzigd door ThePlaneteer op 24-12-2019 13:52:39 ]
pi_190628930
Het verschil tussen soft- en harddrugs is ook zoiets arbitrairs.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_190628971
Shit dubbel kan deze weg.
pi_190629191
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 11:32 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Van mij mag zijn duurbetaalde salaris worden ingehouden voor zo'n ondoordachte uitspraak.
pi_190630723
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 11:05 schreef RapaNui het volgende:
cocaine produceren is niet zo moeilijk hoor, als je de grondstoffen importeert.
de medische wereld doet het al gewoon.
pi_190633054
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 15:59 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

cocaine produceren is niet zo moeilijk hoor, als je de grondstoffen importeert.
de medische wereld doet het al gewoon.
Dus jij beweert dat het vervaardigen vd grondstoffen (halffabrikaten) onschuldig is en bijvoorbeeld geen schade aanricht aan de natuur etc?
En dat dat voortraject allemaal koek en ei is?
pi_190633726
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 18:45 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Dus jij beweert dat het vervaardigen vd grondstoffen (halffabrikaten) onschuldig is en bijvoorbeeld geen schade aanricht aan de natuur etc?
En dat dat voortraject allemaal koek en ei is?
landbouw is sowieso schade aan de natuur. nooit een rede om producten illegaal te maken.
ik bedoel dat je niet per se afhankelijk hoeft te zijn van criminele cocaine import. het kan misschien anders. de medische industrie weet toch ook , volkomen legaal, een 100% zuivere cocaine te vervaardigen.
  dinsdag 24 december 2019 @ 19:59:30 #203
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_190633987
Mooi dat deze discussie nu eindelijk weer eens gevoerd wordt. Vroeger, toen Nederland nog een gidsland was, hadden we de laagste cijfers in drugsverslaving, drugsgerelateerde criminaliteit en aantal drugsdoden per capita. Helaas kwamen toen de verbodsfetisjisten weer langdurig aan de macht.
Nu is Portugal het gidsland. Ook EU en toch werkt het.
Life is what you make it.
  woensdag 25 december 2019 @ 02:50:17 #204
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_190639212
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 december 2019 19:59 schreef Schanulleke het volgende:
Vroeger, toen Nederland nog een gidsland was, hadden we de laagste cijfers in drugsverslaving, drugsgerelateerde criminaliteit en aantal drugsdoden per capita. Helaas kwamen toen de verbodsfetisjisten weer langdurig aan de macht.

Wat is er dan veranderd in de wetgeving tegenover 'vroeger'?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')