Dus jij beweert dat het vervaardigen vd grondstoffen (halffabrikaten) onschuldig is en bijvoorbeeld geen schade aanricht aan de natuur etc?quote:Op dinsdag 24 december 2019 15:59 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
cocaine produceren is niet zo moeilijk hoor, als je de grondstoffen importeert.
de medische wereld doet het al gewoon.
landbouw is sowieso schade aan de natuur. nooit een rede om producten illegaal te maken.quote:Op dinsdag 24 december 2019 18:45 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Dus jij beweert dat het vervaardigen vd grondstoffen (halffabrikaten) onschuldig is en bijvoorbeeld geen schade aanricht aan de natuur etc?
En dat dat voortraject allemaal koek en ei is?
Wat is er dan veranderd in de wetgeving tegenover 'vroeger'?quote:Op dinsdag 24 december 2019 19:59 schreef Schanulleke het volgende:
Vroeger, toen Nederland nog een gidsland was, hadden we de laagste cijfers in drugsverslaving, drugsgerelateerde criminaliteit en aantal drugsdoden per capita. Helaas kwamen toen de verbodsfetisjisten weer langdurig aan de macht.
Portugal baseert hun beleid op de onze mbt decriminalizeren... Wat doen ze anders dan?quote:Op dinsdag 24 december 2019 19:59 schreef Schanulleke het volgende:
Mooi dat deze discussie nu eindelijk weer eens gevoerd wordt. Vroeger, toen Nederland nog een gidsland was, hadden we de laagste cijfers in drugsverslaving, drugsgerelateerde criminaliteit en aantal drugsdoden per capita. Helaas kwamen toen de verbodsfetisjisten weer langdurig aan de macht.
Nu is Portugal het gidsland. Ook EU en toch werkt het.
Eigenlijk niets. Maar hangt er ook vanaf wat Schanulleke precies met vroeger bedoeld.quote:Op woensdag 25 december 2019 02:50 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat is er dan veranderd in de wetgeving tegenover 'vroeger'?
van alles; de jeugd is buitengesloten. koffieshop beleid veel strenger. jagen op thuiskwekerijen ook. 5 plantjes bezitten mag niet meer als je sociaal huurt.quote:Op woensdag 25 december 2019 02:50 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat is er dan veranderd in de wetgeving tegenover 'vroeger'?
Allemaal prima maatregelen.quote:Op woensdag 25 december 2019 07:06 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
van alles; de jeugd is buitengesloten. koffieshop beleid veel strenger. jagen op thuiskwekerijen ook. 5 plantjes bezitten mag niet meer als je sociaal huurt.
Je noemt de medische industrie als voorbeeld.quote:Op dinsdag 24 december 2019 19:36 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
landbouw is sowieso schade aan de natuur. nooit een rede om producten illegaal te maken.
ik bedoel dat je niet per se afhankelijk hoeft te zijn van criminele cocaine import. het kan misschien anders. de medische industrie weet toch ook , volkomen legaal, een 100% zuivere cocaine te vervaardigen.
Maar nogmaals, die hippie cultuur leidde ook tot verloedering.quote:Op woensdag 25 december 2019 07:06 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
van alles; de jeugd is buitengesloten. koffieshop beleid veel strenger. jagen op thuiskwekerijen ook. 5 plantjes bezitten mag niet meer als je sociaal huurt.
weet niet of dat wat uitmaakt, verder.. ik denk wel dat een bepaalde hippie cultuur die zich hierover ontfermde nu nagenoeg verdwenen is, en de scene is overgenomen door halve/hele criminelen.
waarom? dat is aan de experts, lijkt me.quote:Op woensdag 25 december 2019 09:42 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Je noemt de medische industrie als voorbeeld.
Hoe zie jij een legaal traject voor het overige deel voor je? Voor het hele proces?
Jong plantje - struik - oogst - x maal halffabrikaten - eindproduct?
Hulpmiddelen / chemicaliën?
Wie, waar en hoe?
Zou je dat uiteen willen zetten?
als je dit als excuus tegen legalisatie gebruikt, veranderd er dus nooit iets.quote:Op woensdag 25 december 2019 10:18 schreef Lokasenna het volgende:
De Nederlandse drugscriminelen gaan bij legalisatie gewoon door met productie voor de export.
Het nut ervan ontgaat me dus.
vast wel. en ook tot een veel beter systeem met minder gebruik, bewuster gebruik, minder criminaliteit..quote:Op woensdag 25 december 2019 10:17 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Maar nogmaals, die hippie cultuur leidde ook tot verloedering.
na even googelen, kan je zelfs de plant gewoon bestellen voor in je huiskamer.quote:Op woensdag 25 december 2019 10:16 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Zou je cocaïne in Nederlandse kassen kunnen kweken?
verandertquote:Op woensdag 25 december 2019 10:52 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
als je dit als excuus tegen legalisatie gebruikt, veranderd er dus nooit iets.
Precies. Het is een crikelredenering. Het mag niet omdat het verboden is vanwege de criminaliteit.quote:Op woensdag 25 december 2019 10:52 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
als je dit als excuus tegen legalisatie gebruikt, veranderd er dus nooit iets.
Je laat het gewoon over aan de vrije markt. Dat is al 40 jaar het antwoord op alle problemen.quote:Op woensdag 25 december 2019 09:42 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Je noemt de medische industrie als voorbeeld.
Hoe zie jij een legaal traject voor het overige deel voor je? Voor het hele proces?
Jong plantje - struik - oogst - x maal halffabrikaten - eindproduct?
Hulpmiddelen / chemicaliën?
Wie, waar en hoe?
Zou je dat uiteen willen zetten?
OK, je weet er geen antwoord op. Dat zegt mij genoeg.quote:Op woensdag 25 december 2019 10:52 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
waarom? dat is aan de experts, lijkt me.
Het is gewoon een vals discussietruukje van je.quote:Op woensdag 25 december 2019 13:15 schreef RapaNui het volgende:
[..]
OK, je weet er geen antwoord op. Dat zegt mij genoeg.
oei, nou heb je wel even laten zien dat legalisatie geen goed idee is, scherp..quote:Op woensdag 25 december 2019 13:15 schreef RapaNui het volgende:
[..]
OK, je weet er geen antwoord op. Dat zegt mij genoeg.
ik denk wel dat je erg moet oppassen met drugs. gewoon heroine bij de supermarkt lijkt me geen goed idee.quote:Op woensdag 25 december 2019 12:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Precies. Het is een crikelredenering. Het mag niet omdat het verboden is vanwege de criminaliteit.
De juiste redenatie is: Het uitgangspunt is vrijheid, want dat kost niets en vroeger waren er helemaal geen wetten. Een verbod levert altijd ellende op dus je hebt goede redenen nodig voor een verbod. En ik heb nog nooit een goed argument gehoord voor een drugsverbod.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |