Nederland scoort ook vrij hoog qua babysterfte trouwens... Hoeveel bespaart dat?quote:Op zondag 29 december 2019 18:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk snap ik dat. Maar die meer opbrengsten voor de samenleving dekken niet per definitie het gat in de begroting. Sowieso kun je die meer opbrengsten niet inschatten. En dus moet je hier alleen met de mindere opbrengsten van de accijns rekenen, anders gok je met als inzet de verzorgingsstaat, ik dacht dat die jou zo aan het hart ging (blijkbaar niet, jij wil hem op de roulettetafel zetten).
Klopt, zorgwekkend. Het moet meer standaard worden om in het ziekenhuis te bevallen, wat mij betreft.quote:Op zondag 29 december 2019 19:18 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nederland scoort ook vrij hoog qua babysterfte trouwens...
Maar snap je dat het dan een denkfout is om te zeggen: spaart mooi kinderbijslag en onderwijs uit.quote:Op zondag 29 december 2019 19:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Klopt, zorgwekkend. Het moet meer standaard worden om in het ziekenhuis te bevallen, wat mij betreft.
Laat mensen dat lekker zelf beslissen.quote:Op zondag 29 december 2019 19:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Klopt, zorgwekkend. Het moet meer standaard worden om in het ziekenhuis te bevallen, wat mij betreft.
Ik bedoelde ook absoluut geen verplichting, maar dat het bij mensen in het hoofd ipv standaard is om thuis te bevallen, standaard wordt om in het ziekenhuis te willen bevallen. Een omslag bewerkstelligen in mentaliteit, dus. Want de meeste kindersterfte komt voor bij bevallingen die thuis beginnen en vervolgens naar het ziekenhuis moeten door complicaties (nu is het natuurlijk niet te berekenen welk deel het wel had gehaald als ze al in het ziekenhuis waren geweest).quote:Op zondag 29 december 2019 20:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Laat mensen dat lekker zelf beslissen.
En het helpt niet als mensen van Barneveld naar Amersfoort moeten voor een bevalling, daar aangekomen weer naar huis gestuurd worden en vervolgens bij thuiskomst zo snel bevallen dat ze niet meer naar het ziekenhuis kunnen, terwijl ze om medische redenen sowieso in het ziekenhuis moesten bevallen, dus vervolgens met baby in de ambulance naar het ziekenhuis moeten.
Als je dat net in je omgeving hebt zien gebeuren en je woont zelf ook ergens in die buurt dan snap ik wel dat je geen zin hebt met weeën in de auto in de file op de A1 of de A30 (naar Ede) te gaan staan en lekker thuis wilt bevallen.
Daarbij vind ik dat men sowieso zelf moet weten of men in het ziekenhuis wil bevallen, indien dat niet noodzakelijk is.
Nee, en dat zei ik dus ook niet. Ik zei alleen dat je met minder accijns een gat in je begroting hebt. Jij wil dat mogelijke toekomstdromen vullen (zien we dan wel weer), ik zou zo'n gat met andere inkomsten willen vullen.quote:Op zondag 29 december 2019 19:33 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Maar snap je dat het dan een denkfout is om te zeggen: spaart mooi kinderbijslag en onderwijs uit.
Zo werkt het niet
Mensen kiezen daar dus voor vanwege dat soort shit....quote:Op zondag 29 december 2019 20:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik bedoelde ook absoluut geen verplichting, maar dat het bij mensen in het hoofd ipv standaard is om thuis te bevallen, standaard wordt om in het ziekenhuis te willen bevallen. Een omslag bewerkstelligen in mentaliteit, dus. Want de meeste kindersterfte komt voor bij bevallingen die thuis beginnen en vervolgens naar het ziekenhuis moeten door complicaties (nu is het natuurlijk niet te berekenen welk deel het wel had gehaald als ze al in het ziekenhuis waren geweest).
Klopt, dat moet dus veranderen in het ziekenhuis. Ook daar een mentaliteitswijziging (of beleidswijziging) dus. Want je zult maar op tijd in het ziekenhuis zijn, naar huis worden gestuurd en thuis gaat het mis tijdens de bevalling en daardoor overlijdt je kind. Dat risico moet gewoon veel meer worden meegewogen. Maak desnoods wat kleinere kamers waar stellen die te vroeg zijn kunnen wachten.quote:Op zondag 29 december 2019 20:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mensen kiezen daar dus voor vanwege dat soort shit....
Als je al 20 km gereden hebt om bij het ziekenhuis te komen en je wordt dan naar huis gestuurd dan moet je niet raar zijn als je (schoon)zus vervolgens denkt van "neuh..... daar gaan we het niet op wagen, ik beval wel lekker thuis".
Het is echt absurd dat ze mensen die over zulke afstanden naar het ziekenhuis moeten (met bijna 24/7 filegarantie) weer naar huis sturen terwijl iemand al weeën heeft.
klopt, maar je mag mensen niet dwingenquote:Op zondag 29 december 2019 19:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Gelukkig worden die nog geboren. Als er mensen zijn waar je echt alleen maar blij van kunt worden als je bij ze bent, zijn zij het vaak wel. Zoveel levensvreugde. Waar word je nog omhelst bij binnenkomst? Nergens, toch? Nou, als ik de instelling van mijn vrouw binnen loop, word ik wel door 4 of 5 personen omhelsd. Je kunt zulke mensen niet weg zetten als kostenpost, wat je terug krijgt is namelijk onbetaalbaar.quote:Op zondag 29 december 2019 23:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
klopt, maar je mag mensen niet dwingen
Wat mij betreft moet iedereen een vruchtwater punctie doen, maar nog steeds worden er mongooltjes geboren
niet veel meer maar een is er een teveel
alhoewel de tegenwoordige mongolen slechts oude mensen zijn, mijn broer is onlangs overleden als 57 jaar oud, nooit kunnen praten
57 jaar lang 100.000 euro per jaar gekost
Verplicht een vruchtwaterpunctie? Je weet echt niet waar he over blaat hè, teringquote:Op zondag 29 december 2019 23:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
klopt, maar je mag mensen niet dwingen
Wat mij betreft moet iedereen een vruchtwater punctie doen, maar nog steeds worden er mongooltjes geboren
niet veel meer maar een is er een teveel
alhoewel de tegenwoordige mongolen slechts oude mensen zijn, mijn broer is onlangs overleden als 57 jaar oud, nooit kunnen praten
57 jaar lang 100.000 euro per jaar gekost
min broertje heeft nooit iemand omhelsd , heeft met de hand in de mond gelopen , in de tijddat ie lopen kon, dat was maar en paar jaar, twee jaar kon ie zichzelf aankledenquote:Op maandag 30 december 2019 08:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Gelukkig worden die nog geboren. Als er mensen zijn waar je echt alleen maar blij van kunt worden als je bij ze bent, zijn zij het vaak wel. Zoveel levensvreugde. Waar word je nog omhelst bij binnenkomst? Nergens, toch? Nou, als ik de instelling van mijn vrouw binnen loop, word ik wel door 4 of 5 personen omhelsd. Je kunt zulke mensen niet weg zetten als kostenpost, wat je terug krijgt is namelijk onbetaalbaar.
Jawel, ik heb wel iemand met het downsyndroom in mijn familie en kom regelmatig in contact met anderen die dat syndroom hebben.quote:Op maandag 30 december 2019 09:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
min broertje heeft nooit iemand omhelsd , heeft met de hand in de mond gelopen , in de tijddat ie lopen kon, dat was maar en paar jaar, twee jaar kon ie zichzelf aankleden
jij hebt dus duidelijk geen mongool in de familie, je klets uit je neus
is beter als men dat inderdaad voortaan kan voorkomenquote:Op maandag 30 december 2019 09:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jawel, ik heb wel iemand met het downsyndroom in mijn familie en kom regelmatig in contact met anderen die dat syndroom hebben.
Absoluut niet, dus.quote:Op maandag 30 december 2019 10:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
is beter als men dat inderdaad voortaan kan voorkomen
Helaas zal Nederland eerder "viezer" worden dan schoner met 100.000 mensen erbij per jaar voor de komende 10 jaar. Meer vervoer, meer huizenbouw, meer consumptie etc. etc. etc. Een schoner Nederland is met de huidige influx dan ook een illusie, daar kan geen energietransitie tegenop.quote:Op zondag 29 december 2019 16:14 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is helemaal geen wensdenken dat in schonere landen bijvoorbeeld minder kanker gevallen voor komen.
Nederland springt daarin negatief uit
Welnee, andere landen zoals Duitsland en Zweden hebben nog veel meer immigratie gekend en kunnen het ook.quote:Op maandag 30 december 2019 10:48 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Helaas zal Nederland eerder "viezer" worden dan schoner met 100.000 mensen erbij per jaar voor de komende 10 jaar. Meer vervoer, meer huizenbouw, meer consumptie etc. etc. etc. Een schoner Nederland is met de huidige influx dan ook een illusie, daar kan geen energietransitie tegenop.
We produceren vooral voedsel voor de export, als we daar flink in gaan minderen, de kolencentrales gaan dicht en er komen meer elektrische auto's wordt de lucht echt wel schoner. En met de huidige acties richting een rookvrije generatie zal sowieso de hoeveelheid kanker gaan afnemen.quote:Op maandag 30 december 2019 10:48 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Helaas zal Nederland eerder "viezer" worden dan schoner met 100.000 mensen erbij per jaar voor de komende 10 jaar. Meer vervoer, meer huizenbouw, meer consumptie etc. etc. etc. Een schoner Nederland is met de huidige influx dan ook een illusie, daar kan geen energietransitie tegenop.
zijn wel landen met iets meer oppervlaktequote:Op maandag 30 december 2019 10:53 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Welnee, andere landen zoals Duitsland en Zweden hebben nog veel meer immigratie gekend en kunnen het ook.
Flauwekul.
Duitsland schoner, met het heropenen van allerlei bruinkoolcentrales? Really? En Zweden met een bevolkingsdichtheid van 20 mensen per km2 vergelijken met Nederland met een bevolkingsdichtheid van 411 mensen per km2?quote:Op maandag 30 december 2019 10:53 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Welnee, andere landen zoals Duitsland en Zweden hebben nog veel meer immigratie gekend en kunnen het ook.
Flauwekul.
Besef wel dat je het tegen een relifanaat hebt. Hij heeft soms best goede ideeën maar op dit soort gebieden heeft hij echt een enge opvatting. Ik weet ook (gehandicapte neef) dat Jhonny de Mols lieve down programma's alleen maar te maken zijn met een flintertje van alle downpatiënten, want de overgrote meerderheid van de downpatiënten (en andere gehandicapten) heeft gewoon 24uur per dag zeer intensieve zorg nodig daar is niks leuks aan, voor zowel patiënt als familie als maatschappij. Elke patiënt die we kunnen voorkomen met testen tijdens de zwangerschap is er 1, maar dat mag niet van Hanca want abortus is moord, en god heeft het zo gewild, blablabla....quote:Op maandag 30 december 2019 09:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
min broertje heeft nooit iemand omhelsd , heeft met de hand in de mond gelopen , in de tijddat ie lopen kon, dat was maar en paar jaar, twee jaar kon ie zichzelf aankleden
jij hebt dus duidelijk geen mongool in de familie, je klets uit je neus
nee dat gaat niet lukken, wjj zitten als groeiland in de EU en trekken ook van buiten de EU aanquote:Op maandag 30 december 2019 10:48 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Volgens klopkoek is dit flauwekul, maar ik wacht nog op de cijfers dat we wel schoner kunnen worden met een miljoen mensen meer in 10 jaar tijd.quote:Op maandag 30 december 2019 11:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee dat gaat niet lukken, wjj zitten als groeiland in de EU en trekken ook van buiten de EU aan
komende jaren komt er ieder jaar meer dan 100.000 inwoners bij
Klopkoek kan zeggen wat ie wil , het neveneffect van de euro door de vaste koers is economische divergentie die steeds sneller gaatquote:Op maandag 30 december 2019 11:26 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Volgens klopkoek is dit flauwekul, maar ik wacht nog op de cijfers dat we wel schoner kunnen worden met een miljoen mensen meer in 10 jaar tijd.
Ik bedoelde het feit dat hij beweerde dat we makkelijk schoner kunnen worden met een miljoen meer mensen, want Duitsland en Zweden kunnen dat ook volgens hem. Dat er meer mensen bij gaan komen betwist hij niet volgens mij.quote:Op maandag 30 december 2019 11:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Klopkoek kan zeggen wat ie wil de neveneffect van de euro door de vaste koers is economische divergentie die steeds sneller gaat
wij zijn bij uitstek HET groeiland van Europa de komende 10 jaar, als gevolg van de voor ons veel te goedkope euro, ( en voor Duitsland )
ja schoner worden dat zal zeker lukken , door minder mensen die werken en meer mensen die bewust levenquote:Op maandag 30 december 2019 11:30 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Ik bedoelde het feit dat hij beweerde dat we makkelijk schoner kunnen worden met een miljoen meer mensen, want Duitsland en Zweden kunnen dat ook volgens hem. Dat er meer mensen bij gaan komen betwist hij niet volgens mij.
Prima, leg mij dan maar even uit hoe wij een miljoen mensen gaan huisvesten terwijl nu al vele bouwprojecten stil liggen vanwege de stikstofcrisis. Ik weet dat je gaat zeggen boeren! maar hoe realistisch acht jij het dat we boeren gaan onteigenen? Het uitkopen lukt nog niet heel erg tot nu toe namelijk.quote:Op maandag 30 december 2019 11:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja schoner worden dat zal zeker lukken , door minder mensen die werken en meer mensen die bewust leven
Ja kan veel schoner, echter de milieulobby is nooit tevreden , en dat is het probleem
we moeten niet de economie verwoesten vanwege een paar 0,0001 % vreemde stoffen in de grond
wel joh, er zijn er zat die ieder jaar vrijwillig stoppen, de overheid zal meer actief mee gaan kopen, daar merken wij niets vanquote:Op maandag 30 december 2019 11:36 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Prima, leg mij dan maar even uit hoe wij een miljoen mensen gaan huisvesten terwijl nu al vele bouwprojecten stil liggen vanwege de stikstofcrisis. Ik weet dat je gaat zeggen boeren! maar hoe realistisch acht jij het dat we boeren gaan onteigenen? Het uitkopen lukt nog niet heel erg tot nu toe namelijk.
quote:Op 1 april 2019 telde Nederland 1,6 miljoen melkkoeien.
Dat zijn er ruim 33 duizend (2 procent) minder dan een jaar eerder.
Melkveehouders houden vooral minder kalfjes en pinken aan ter vervanging van de melkkoe. Dit aantal jonge dieren daalde opnieuw fors met ruim 100 duizend, een krimp van bijna 10 procent.
Het aantal vleeskalveren is met bijna 2 procent gestegen en doorbrak hiermee de grens van 1 miljoen dieren. Overig rundvee daalde met een kleine 2 procent naar 244 duizend dieren.
Bij de varkensboeren is het ongeveer 10% dat wordt uitgekocht, daar lukt het dus wel aardig. Waarom denk jij dat andere boeren er anders in staan, heb je daar een aanwijzing voor?quote:Op maandag 30 december 2019 11:36 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Prima, leg mij dan maar even uit hoe wij een miljoen mensen gaan huisvesten terwijl nu al vele bouwprojecten stil liggen vanwege de stikstofcrisis. Ik weet dat je gaat zeggen boeren! maar hoe realistisch acht jij het dat we boeren gaan onteigenen? Het uitkopen lukt nog niet heel erg tot nu toe namelijk.
Jawel hoor. Mijn oma koos gewoon om haar kanker niet te behandelen. Dat werd ook begrepen omdat de behandeling zo zwaar zou zijn van iemand van 85. Verder kreeg ze wel zorg.quote:Op zondag 29 december 2019 15:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, maar een beetje normaal sterven is er niet bij dan hè, als je geen zin hebt in die behandeling.
quote:Op maandag 30 december 2019 12:23 schreef Klopkoek het volgende:
Vervuiling komt door machines, niet mensen. Denken dat een paar duizend migranten meer of minder hét grote verschil maken riekt naar racisme.
Succes, dat we nog maar mooie clashes mogen hebben 2020.quote:Op maandag 30 december 2019 13:40 schreef kladderadatsch het volgende:
Niet te geloven wat ik hier weer allemaal lees, de ene extremist wil mensen verplichten een kind met Down te laten aborteren en de ander zou ze het liefst verplichten het kind geboren te laten worden. Zoals gebruikelijk bij extremisten komt het geen seconde bij ze op dat ze gewoon geen ene moer te maken hebben met dergelijke moeilijke beslissingen van andere mensen.
Bijna 2020 en dat lijkt me een mooi moment om veel minder tolerant te worden voor dit soort volk, ben hier wel een beetje klaar mee namelijk, volgend jaar gaat er wat mij betreft weer ouderwets de beuk in.
Waar zie je dat ik (want je doelt op mij) dat laatste zeg?quote:Op maandag 30 december 2019 13:40 schreef kladderadatsch het volgende:
Niet te geloven wat ik hier weer allemaal lees, de ene extremist wil mensen verplichten een kind met Down te laten aborteren en de ander zou ze het liefst verplichten het kind geboren te laten worden. Zoals gebruikelijk bij extremisten komt het geen seconde bij ze op dat ze gewoon geen ene moer te maken hebben met dergelijke moeilijke beslissingen van andere mensen.
Nou, ik ben niet tegen abortus maar verplicht invasief testen tijdens de zwangerschap, zoals TS wil, is echt wel bizar, en wat wil je met de resultaten? Verplicht een abortus als er iets mis is met het kind? Wat doe je als de grens van "iets mis" steeds verder opschuift omdat men steeds meer kan ontdekken?quote:Op maandag 30 december 2019 11:11 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Besef wel dat je het tegen een relifanaat hebt. Hij heeft soms best goede ideeën maar op dit soort gebieden heeft hij echt een enge opvatting. Ik weet ook (gehandicapte neef) dat Jhonny de Mols lieve down programma's alleen maar te maken zijn met een flintertje van alle downpatiënten, want de overgrote meerderheid van de downpatiënten (en andere gehandicapten) heeft gewoon 24uur per dag zeer intensieve zorg nodig daar is niks leuks aan, voor zowel patiënt als familie als maatschappij. Elke patiënt die we kunnen voorkomen met testen tijdens de zwangerschap is er 1, maar dat mag niet van Hanca want abortus is moord, en god heeft het zo gewild, blablabla....
Niet ingrijpen en palliatieve zorg krijgen liggen een flink aantal stappen uit elkaar, daarbij vind ik palliatieve zorg verre van optimaal.quote:Op maandag 30 december 2019 12:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Jawel hoor. Mijn oma koos gewoon om haar kanker niet te behandelen. Dat werd ook begrepen omdat de behandeling zo zwaar zou zijn van iemand van 85. Verder kreeg ze wel zorg.
Die 24 uurs zorg, ja dat zijn de mensen waar ik veel mee in aanraking kom. En ja, die zijn soms wat onberekenbaar, maar over het algemeen geweldig. En juist bij die met Down is dat extra opvallend. Je moet er soms alleen net wat meer moeite voor doen.quote:Op maandag 30 december 2019 11:11 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Besef wel dat je het tegen een relifanaat hebt. Hij heeft soms best goede ideeën maar op dit soort gebieden heeft hij echt een enge opvatting. Ik weet ook (gehandicapte neef) dat Jhonny de Mols lieve down programma's alleen maar te maken zijn met een flintertje van alle downpatiënten, want de overgrote meerderheid van de downpatiënten (en andere gehandicapten) heeft gewoon 24uur per dag zeer intensieve zorg nodig daar is niks leuks aan, voor zowel patiënt als familie als maatschappij. Elke patiënt die we kunnen voorkomen met testen tijdens de zwangerschap is er 1, maar dat mag niet van Hanca want abortus is moord, en god heeft het zo gewild, blablabla....
Dan valt het mij nog mee, ik dacht dat jij veel extremer was. Dan bied ik je mijn excuses aan.quote:Op maandag 30 december 2019 16:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die 24 uurs zorg, ja dat zijn de mensen waar ik veel mee in aanraking kom. En ja, die zijn soms wat onberekenbaar, maar over het algemeen geweldig. En juist bij die met Down is dat extra opvallend. Je moet er soms alleen net wat meer moeite voor doen.
En ik zal nooit zeggen dat God een kind met Down heeft gewild. Want dat geloof ik helemaal niet. En ja, ik ben tegen abortus, maar ik zal abortus nooit vergelijken met moord. En nee, ik ga mensen niet verbieden abortus te nemen. Maar ja, ik vecht wel tegen mensen die gehandicapten puur als kostenpost zien. Want die weten niet waar ze over praten.
Edit: achter dit sta ik volledig: https://www.christenunie.nl/standpunt/abortus
quote:Waarom Nederlanders niet zomaar meer uren zullen gaan werken
In geen enkel ander land vinden werknemers hun vrije tijd zo belangrijk als in Nederland, zegt hij. "Je zou kunnen zeggen dat Nederlanders een laag arbeidsethos hebben. Het is niet zo dat we niet willen werken, maar we willen niet te veel werken, want er moet ook tijd overblijven voor de kinderen, vrijwilligerswerk en om te reizen."
Omdat de wens om in deeltijd te werken cultureel bepaald is, kun je als werkgever niet zomaar even in een cao-onderhandeling regelen dat parttimers meer gaan werken, zegt Wilthagen. Zeker omdat Nederland een relatief rijk land is. "Als je hier een contract hebt van 25 uur in de week, ga je niet dood van de honger."
Belastingsysteem
Wat ook niet helpt is dat het Nederlandse belastingsysteem het 'duur' maakt om extra te werken, zegt financieel adviseur Paul van der Kwast. Dat heeft voornamelijk te maken met inkomensafhankelijke heffingskortingen die volgens hem 'een ondoorzichtig gedrocht' maken van het belastingstelsel.
"Als je inkomen stijgt, bijvoorbeeld omdat je meer uren werkt, gaan de kortingen omlaag en moet je dus meer belasting betalen. Over het deel dat je extra verdient, kan dat netto oplopen tot 70 procent belasting. Terwijl het tarief voor inkomens onder de 68.000 euro grofweg 37 procent is."
Volgens Van der Kwast worden vooral de 'lagere middeninkomens' hierdoor geraakt. "In mijn ervaring gaat het om de inkomensgroep tussen de 20.000 en de 40.000 euro, precies de categorie waar veel parttimers in zitten."
De kinderopvangtoeslag en de AOW.quote:Op donderdag 2 januari 2020 17:56 schreef cempexo het volgende:
Welke -groep- mensen zijn de oorzaak van het stijgen van de kosten van de zorg en sociale zekerheid ?
'Iedereen' heeft nu een baan, hoe kan dat de kosten van de sociale zekerheid stijgt ?
De AOW wordt dagelijks weer 'teruggestort' in de economie. Dat is per saldo een nul uitgave.quote:Op donderdag 2 januari 2020 18:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
De kinderopvangtoeslag en de AOW.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)nder-aow-ers-in-2025
In 10 jaar tijd is het aantal AOWers grofweg x 1,5 gegaan.
Maar de AOW is wel ongeveer dan de helft van de post 'sociale zekerheid', je vroeg hoe die post steeg en dat komt met name omdat we steeds meer AOWers hebben.quote:Op donderdag 2 januari 2020 18:20 schreef cempexo het volgende:
[..]
De AOW wordt dagelijks weer 'teruggestort' in de economie. Dat is per saldo een nul uitgave.
Dan drukt de niet te investeren sociale regelingen en uitgaven op de de sociale zekerheid, direct of indirect.quote:Op donderdag 2 januari 2020 18:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar de AOW is wel ongeveer dan de helft van de post 'sociale zekerheid', je vroeg hoe die post steeg en dat komt met name omdat we steeds meer AOWers hebben.
Ook bijstand en WW komen trouwens voor ongeveer 100% terug in de economie (werklozen sparen nauwelijks), net als de meeste toeslagen. Dat lijkt me irrelevant voor het beantwoorden van jouw vraag.
Niet als er meer AOW ontvangers als betalers zijn, he? Denk eens even logisch na?quote:Op donderdag 2 januari 2020 18:20 schreef cempexo het volgende:
[..]
De AOW wordt dagelijks weer 'teruggestort' in de economie. Dat is per saldo een nul uitgave.
Die vergelijking begrijp ik niet.quote:Op donderdag 2 januari 2020 18:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet als er meer AOW ontvangers als betalers zijn, he? Denk eens even logisch na?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |