abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 december 2019 @ 19:18:03 #101
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_190746111
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 18:56 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk snap ik dat. Maar die meer opbrengsten voor de samenleving dekken niet per definitie het gat in de begroting. Sowieso kun je die meer opbrengsten niet inschatten. En dus moet je hier alleen met de mindere opbrengsten van de accijns rekenen, anders gok je met als inzet de verzorgingsstaat, ik dacht dat die jou zo aan het hart ging (blijkbaar niet, jij wil hem op de roulettetafel zetten).
Nederland scoort ook vrij hoog qua babysterfte trouwens... Hoeveel bespaart dat?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_190746459
quote:
12s.gif Op zondag 29 december 2019 19:18 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nederland scoort ook vrij hoog qua babysterfte trouwens...
Klopt, zorgwekkend. Het moet meer standaard worden om in het ziekenhuis te bevallen, wat mij betreft.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 29 december 2019 @ 19:33:00 #103
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_190746607
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 19:28 schreef Hanca het volgende:

[..]

Klopt, zorgwekkend. Het moet meer standaard worden om in het ziekenhuis te bevallen, wat mij betreft.
Maar snap je dat het dan een denkfout is om te zeggen: spaart mooi kinderbijslag en onderwijs uit.

Zo werkt het niet
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 29 december 2019 @ 20:27:19 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190748439
quote:

[..]

Laat mensen dat lekker zelf beslissen.

En het helpt niet als mensen van Barneveld naar Amersfoort moeten voor een bevalling, daar aangekomen weer naar huis gestuurd worden en vervolgens bij thuiskomst zo snel bevallen dat ze niet meer naar het ziekenhuis kunnen, terwijl ze om medische redenen sowieso in het ziekenhuis moesten bevallen, dus vervolgens met baby in de ambulance naar het ziekenhuis moeten.

Als je dat net in je omgeving hebt zien gebeuren en je woont zelf ook ergens in die buurt dan snap ik wel dat je geen zin hebt met weeën in de auto in de file op de A1 of de A30 (naar Ede) te gaan staan en lekker thuis wilt bevallen.

Daarbij vind ik dat men sowieso zelf moet weten of men in het ziekenhuis wil bevallen, indien dat niet noodzakelijk is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_190749276
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 20:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Laat mensen dat lekker zelf beslissen.

En het helpt niet als mensen van Barneveld naar Amersfoort moeten voor een bevalling, daar aangekomen weer naar huis gestuurd worden en vervolgens bij thuiskomst zo snel bevallen dat ze niet meer naar het ziekenhuis kunnen, terwijl ze om medische redenen sowieso in het ziekenhuis moesten bevallen, dus vervolgens met baby in de ambulance naar het ziekenhuis moeten.

Als je dat net in je omgeving hebt zien gebeuren en je woont zelf ook ergens in die buurt dan snap ik wel dat je geen zin hebt met weeën in de auto in de file op de A1 of de A30 (naar Ede) te gaan staan en lekker thuis wilt bevallen.

Daarbij vind ik dat men sowieso zelf moet weten of men in het ziekenhuis wil bevallen, indien dat niet noodzakelijk is.
Ik bedoelde ook absoluut geen verplichting, maar dat het bij mensen in het hoofd ipv standaard is om thuis te bevallen, standaard wordt om in het ziekenhuis te willen bevallen. Een omslag bewerkstelligen in mentaliteit, dus. Want de meeste kindersterfte komt voor bij bevallingen die thuis beginnen en vervolgens naar het ziekenhuis moeten door complicaties (nu is het natuurlijk niet te berekenen welk deel het wel had gehaald als ze al in het ziekenhuis waren geweest).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_190749370
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 19:33 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Maar snap je dat het dan een denkfout is om te zeggen: spaart mooi kinderbijslag en onderwijs uit.

Zo werkt het niet
Nee, en dat zei ik dus ook niet. Ik zei alleen dat je met minder accijns een gat in je begroting hebt. Jij wil dat mogelijke toekomstdromen vullen (zien we dan wel weer), ik zou zo'n gat met andere inkomsten willen vullen.
  zondag 29 december 2019 @ 20:50:34 #107
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190749409
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 20:47 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik bedoelde ook absoluut geen verplichting, maar dat het bij mensen in het hoofd ipv standaard is om thuis te bevallen, standaard wordt om in het ziekenhuis te willen bevallen. Een omslag bewerkstelligen in mentaliteit, dus. Want de meeste kindersterfte komt voor bij bevallingen die thuis beginnen en vervolgens naar het ziekenhuis moeten door complicaties (nu is het natuurlijk niet te berekenen welk deel het wel had gehaald als ze al in het ziekenhuis waren geweest).
Mensen kiezen daar dus voor vanwege dat soort shit....
Als je al 20 km gereden hebt om bij het ziekenhuis te komen en je wordt dan naar huis gestuurd dan moet je niet raar zijn als je (schoon)zus vervolgens denkt van "neuh..... daar gaan we het niet op wagen, ik beval wel lekker thuis".

Het is echt absurd dat ze mensen die over zulke afstanden naar het ziekenhuis moeten (met bijna 24/7 filegarantie) weer naar huis sturen terwijl iemand al weeën heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_190749529
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 20:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mensen kiezen daar dus voor vanwege dat soort shit....
Als je al 20 km gereden hebt om bij het ziekenhuis te komen en je wordt dan naar huis gestuurd dan moet je niet raar zijn als je (schoon)zus vervolgens denkt van "neuh..... daar gaan we het niet op wagen, ik beval wel lekker thuis".

Het is echt absurd dat ze mensen die over zulke afstanden naar het ziekenhuis moeten (met bijna 24/7 filegarantie) weer naar huis sturen terwijl iemand al weeën heeft.
Klopt, dat moet dus veranderen in het ziekenhuis. Ook daar een mentaliteitswijziging (of beleidswijziging) dus. Want je zult maar op tijd in het ziekenhuis zijn, naar huis worden gestuurd en thuis gaat het mis tijdens de bevalling en daardoor overlijdt je kind. Dat risico moet gewoon veel meer worden meegewogen. Maak desnoods wat kleinere kamers waar stellen die te vroeg zijn kunnen wachten.
  zondag 29 december 2019 @ 23:43:44 #109
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_190757343
quote:

[..]

klopt, maar je mag mensen niet dwingen
Wat mij betreft moet iedereen een vruchtwater punctie doen, maar nog steeds worden er mongooltjes geboren

niet veel meer maar een is er een teveel

alhoewel de tegenwoordige mongolen slechts oude mensen zijn, mijn broer is onlangs overleden als 57 jaar oud, nooit kunnen praten
57 jaar lang 100.000 euro per jaar gekost
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_190763069
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 23:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Wat mij betreft moet iedereen een vruchtwater punctie doen, maar nog steeds worden er mongooltjes geboren

alhoewel de tegenwoordige mongolen slechts oude mensen zijn, mijn broer is onlangs overleden als 57 jaar oud, nooit kunnen praten
Gelukkig worden die nog geboren. Als er mensen zijn waar je echt alleen maar blij van kunt worden als je bij ze bent, zijn zij het vaak wel. Zoveel levensvreugde. Waar word je nog omhelst bij binnenkomst? Nergens, toch? Nou, als ik de instelling van mijn vrouw binnen loop, word ik wel door 4 of 5 personen omhelsd. Je kunt zulke mensen niet weg zetten als kostenpost, wat je terug krijgt is namelijk onbetaalbaar.
  maandag 30 december 2019 @ 08:11:45 #111
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190763104
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 23:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Verplicht een vruchtwaterpunctie? Je weet echt niet waar he over blaat hè, tering :N
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 30 december 2019 @ 09:11:55 #112
323876 michaelmoore
pi_190763682
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2019 08:07 schreef Hanca het volgende:

[..]

Gelukkig worden die nog geboren. Als er mensen zijn waar je echt alleen maar blij van kunt worden als je bij ze bent, zijn zij het vaak wel. Zoveel levensvreugde. Waar word je nog omhelst bij binnenkomst? Nergens, toch? Nou, als ik de instelling van mijn vrouw binnen loop, word ik wel door 4 of 5 personen omhelsd. Je kunt zulke mensen niet weg zetten als kostenpost, wat je terug krijgt is namelijk onbetaalbaar.
min broertje heeft nooit iemand omhelsd , heeft met de hand in de mond gelopen , in de tijddat ie lopen kon, dat was maar en paar jaar, twee jaar kon ie zichzelf aankleden

jij hebt dus duidelijk geen mongool in de familie, je klets uit je neus
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_190763857
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2019 09:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

min broertje heeft nooit iemand omhelsd , heeft met de hand in de mond gelopen , in de tijddat ie lopen kon, dat was maar en paar jaar, twee jaar kon ie zichzelf aankleden

Jawel, ik heb wel iemand met het downsyndroom in mijn familie en kom regelmatig in contact met anderen die dat syndroom hebben.
  maandag 30 december 2019 @ 10:04:11 #114
323876 michaelmoore
pi_190764428
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2019 09:27 schreef Hanca het volgende:

[..]

Jawel, ik heb wel iemand met het downsyndroom in mijn familie en kom regelmatig in contact met anderen die dat syndroom hebben.
is beter als men dat inderdaad voortaan kan voorkomen
pi_190764452
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2019 10:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

is beter als men dat inderdaad voortaan kan voorkomen
Absoluut niet, dus.

Ik raad je dit schitterende boek aan: https://www.bol.com/nl/f/upside-van-down/9200000007705553/

Je weet trouwens dat er ook kinderen met down zijn die gewoon een reguliere VMBO en zelfs MBO hebben doorlopen?
  maandag 30 december 2019 @ 10:48:41 #116
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_190765244
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 16:14 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het is helemaal geen wensdenken dat in schonere landen bijvoorbeeld minder kanker gevallen voor komen.

Nederland springt daarin negatief uit
Helaas zal Nederland eerder "viezer" worden dan schoner met 100.000 mensen erbij per jaar voor de komende 10 jaar. Meer vervoer, meer huizenbouw, meer consumptie etc. etc. etc. Een schoner Nederland is met de huidige influx dan ook een illusie, daar kan geen energietransitie tegenop.
  maandag 30 december 2019 @ 10:53:02 #117
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_190765327
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2019 10:48 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]

Helaas zal Nederland eerder "viezer" worden dan schoner met 100.000 mensen erbij per jaar voor de komende 10 jaar. Meer vervoer, meer huizenbouw, meer consumptie etc. etc. etc. Een schoner Nederland is met de huidige influx dan ook een illusie, daar kan geen energietransitie tegenop.
Welnee, andere landen zoals Duitsland en Zweden hebben nog veel meer immigratie gekend en kunnen het ook.

Flauwekul.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_190765351
quote:

[..]

We produceren vooral voedsel voor de export, als we daar flink in gaan minderen, de kolencentrales gaan dicht en er komen meer elektrische auto's wordt de lucht echt wel schoner. En met de huidige acties richting een rookvrije generatie zal sowieso de hoeveelheid kanker gaan afnemen.
pi_190765457
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2019 10:53 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Welnee, andere landen zoals Duitsland en Zweden hebben nog veel meer immigratie gekend en kunnen het ook.

Flauwekul.
zijn wel landen met iets meer oppervlakte
  maandag 30 december 2019 @ 11:05:52 #120
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_190765547
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2019 10:53 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Flauwekul.
Duitsland schoner, met het heropenen van allerlei bruinkoolcentrales? Really? En Zweden met een bevolkingsdichtheid van 20 mensen per km2 vergelijken met Nederland met een bevolkingsdichtheid van 411 mensen per km2?

Maar kun je jouw bewering met cijfers ondersteunen dat de vervuiling in Duitsland en Zweden minder wordt ondanks de toename van inwoners? Ik kan daar niks over vinden?
  maandag 30 december 2019 @ 11:11:53 #121
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_190765672
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2019 09:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Besef wel dat je het tegen een relifanaat hebt. Hij heeft soms best goede ideeën maar op dit soort gebieden heeft hij echt een enge opvatting. Ik weet ook (gehandicapte neef) dat Jhonny de Mols lieve down programma's alleen maar te maken zijn met een flintertje van alle downpatiënten, want de overgrote meerderheid van de downpatiënten (en andere gehandicapten) heeft gewoon 24uur per dag zeer intensieve zorg nodig daar is niks leuks aan, voor zowel patiënt als familie als maatschappij. Elke patiënt die we kunnen voorkomen met testen tijdens de zwangerschap is er 1, maar dat mag niet van Hanca want abortus is moord, en god heeft het zo gewild, blablabla....
  maandag 30 december 2019 @ 11:24:44 #122
323876 michaelmoore
pi_190765921
quote:

[..]

nee dat gaat niet lukken, wjj zitten als groeiland in de EU en trekken ook van buiten de EU aan

komende jaren komt er ieder jaar meer dan 100.000 inwoners bij
  maandag 30 december 2019 @ 11:26:39 #123
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_190765965
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2019 11:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee dat gaat niet lukken, wjj zitten als groeiland in de EU en trekken ook van buiten de EU aan

komende jaren komt er ieder jaar meer dan 100.000 inwoners bij
Volgens klopkoek is dit flauwekul, maar ik wacht nog op de cijfers dat we wel schoner kunnen worden met een miljoen mensen meer in 10 jaar tijd.
  maandag 30 december 2019 @ 11:29:11 #124
323876 michaelmoore
pi_190766022
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2019 11:26 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]

Volgens klopkoek is dit flauwekul, maar ik wacht nog op de cijfers dat we wel schoner kunnen worden met een miljoen mensen meer in 10 jaar tijd.
Klopkoek kan zeggen wat ie wil , het neveneffect van de euro door de vaste koers is economische divergentie die steeds sneller gaat

wij zijn bij uitstek HET groeiland van Europa de komende 10 jaar, als gevolg van de voor ons veel te goedkope euro, ( en voor Duitsland )
  maandag 30 december 2019 @ 11:30:54 #125
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_190766064
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2019 11:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Klopkoek kan zeggen wat ie wil de neveneffect van de euro door de vaste koers is economische divergentie die steeds sneller gaat

wij zijn bij uitstek HET groeiland van Europa de komende 10 jaar, als gevolg van de voor ons veel te goedkope euro, ( en voor Duitsland )
Ik bedoelde het feit dat hij beweerde dat we makkelijk schoner kunnen worden met een miljoen meer mensen, want Duitsland en Zweden kunnen dat ook volgens hem. Dat er meer mensen bij gaan komen betwist hij niet volgens mij.
  maandag 30 december 2019 @ 11:33:28 #126
323876 michaelmoore
pi_190766137
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2019 11:30 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]

Ik bedoelde het feit dat hij beweerde dat we makkelijk schoner kunnen worden met een miljoen meer mensen, want Duitsland en Zweden kunnen dat ook volgens hem. Dat er meer mensen bij gaan komen betwist hij niet volgens mij.
ja schoner worden dat zal zeker lukken , door minder mensen die werken en meer mensen die bewust leven

Ja kan veel schoner, echter de milieulobby is nooit tevreden , en dat is het probleem
we moeten niet de economie verwoesten vanwege een paar 0,0001 % vreemde stoffen in de grond

Of de bouw platleggen vanwege stikstof en wel een racecircuit met benzine en friettenten bouwen midden in een Natura 2000 gebied in Zandvoort , dan ben je niet geloofwaardig meer
  maandag 30 december 2019 @ 11:36:11 #127
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_190766213
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2019 11:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ja schoner worden dat zal zeker lukken , door minder mensen die werken en meer mensen die bewust leven

Ja kan veel schoner, echter de milieulobby is nooit tevreden , en dat is het probleem
we moeten niet de economie verwoesten vanwege een paar 0,0001 % vreemde stoffen in de grond
Prima, leg mij dan maar even uit hoe wij een miljoen mensen gaan huisvesten terwijl nu al vele bouwprojecten stil liggen vanwege de stikstofcrisis. Ik weet dat je gaat zeggen boeren! maar hoe realistisch acht jij het dat we boeren gaan onteigenen? Het uitkopen lukt nog niet heel erg tot nu toe namelijk.
  maandag 30 december 2019 @ 11:47:08 #128
323876 michaelmoore
pi_190766451
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2019 11:36 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]

Prima, leg mij dan maar even uit hoe wij een miljoen mensen gaan huisvesten terwijl nu al vele bouwprojecten stil liggen vanwege de stikstofcrisis. Ik weet dat je gaat zeggen boeren! maar hoe realistisch acht jij het dat we boeren gaan onteigenen? Het uitkopen lukt nog niet heel erg tot nu toe namelijk.
wel joh, er zijn er zat die ieder jaar vrijwillig stoppen, de overheid zal meer actief mee gaan kopen, daar merken wij niets van
Het aantal boeren daalt al tientallen jaren het aantal koeien per boer mag niet meer stijgen ,dus
Als er ieder jaar 2% boeren stopt dat is al voldoende
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)-krimp-rundveestapel

quote:
Op 1 april 2019 telde Nederland 1,6 miljoen melkkoeien.
Dat zijn er ruim 33 duizend (2 procent) minder dan een jaar eerder.
Melkveehouders houden vooral minder kalfjes en pinken aan ter vervanging van de melkkoe. Dit aantal jonge dieren daalde opnieuw fors met ruim 100 duizend, een krimp van bijna 10 procent.

Het aantal vleeskalveren is met bijna 2 procent gestegen en doorbrak hiermee de grens van 1 miljoen dieren. Overig rundvee daalde met een kleine 2 procent naar 244 duizend dieren.

[ Bericht 8% gewijzigd door michaelmoore op 30-12-2019 11:52:16 ]
pi_190766535
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2019 11:36 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]

Bij de varkensboeren is het ongeveer 10% dat wordt uitgekocht, daar lukt het dus wel aardig. Waarom denk jij dat andere boeren er anders in staan, heb je daar een aanwijzing voor?
  maandag 30 december 2019 @ 12:06:14 #130
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_190766839
Even een klein stukje uit een artikel van de volkskrant van 7 juni 2019.
https://www.volkskrant.nl(...)%2Fwww.google.com%2F

-aub VK niet quoten, linken is wel okay-

Als we dus alleen naar stikstof kijken hebben we zeker een probleem met de boeren, dat zal ik ook zeker niet ontkennen. Sterker nog, ik ben voor sterke inkrimping van de veestapel. Wat je echter ook in dit artikel ziet is dat Nederland ook in de top staat qua stikstofuitstoot door verbranding van fossiele brandstoffen. Het is ongelooflijk naiëf om te denken dat je die uitstoot gaat verminderen als er 1miljoen mensen bijkomen. :')

En dan laat ik nog even achterwege wat voor enorme andere (milieu)problemen een miljoen extra mensen op korte termijn gaan opleveren.

[ Bericht 41% gewijzigd door capricia op 30-12-2019 13:29:36 ]
  maandag 30 december 2019 @ 12:13:52 #131
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_190767035
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 15:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, maar een beetje normaal sterven is er niet bij dan hè, als je geen zin hebt in die behandeling.
Jawel hoor. Mijn oma koos gewoon om haar kanker niet te behandelen. Dat werd ook begrepen omdat de behandeling zo zwaar zou zijn van iemand van 85. Verder kreeg ze wel zorg.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 30 december 2019 @ 12:23:51 #132
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_190767256
Vervuiling komt door machines, niet mensen. Denken dat een paar duizend migranten meer of minder hét grote verschil maken riekt naar racisme.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 30 december 2019 @ 13:17:35 #133
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_190768393
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2019 12:23 schreef Klopkoek het volgende:
Vervuiling komt door machines, niet mensen. Denken dat een paar duizend migranten meer of minder hét grote verschil maken riekt naar racisme.
:') :') :') die machines draaien voor Jan Lul? Nee, die draaien om ons in Nederland te voeden, werk te bieden, woningen te bieden, droge voeten te laten houden enz. enz. enz. En dan gelijk weer Racisme erbij sleuren, zo ken ik je weer! Wat een sneu mannetje blijf je toch. _O- _O- _O-
  maandag 30 december 2019 @ 13:40:00 #134
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_190768962
Niet te geloven wat ik hier weer allemaal lees, de ene extremist wil mensen verplichten een kind met Down te laten aborteren en de ander zou ze het liefst verplichten het kind geboren te laten worden. Zoals gebruikelijk bij extremisten komt het geen seconde bij ze op dat ze gewoon geen ene moer te maken hebben met dergelijke moeilijke beslissingen van andere mensen.

Bijna 2020 en dat lijkt me een mooi moment om veel minder tolerant te worden voor dit soort volk, ben hier wel een beetje klaar mee namelijk, volgend jaar gaat er wat mij betreft weer ouderwets de beuk in.
  maandag 30 december 2019 @ 13:44:32 #135
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_190769040
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2019 13:40 schreef kladderadatsch het volgende:
Niet te geloven wat ik hier weer allemaal lees, de ene extremist wil mensen verplichten een kind met Down te laten aborteren en de ander zou ze het liefst verplichten het kind geboren te laten worden. Zoals gebruikelijk bij extremisten komt het geen seconde bij ze op dat ze gewoon geen ene moer te maken hebben met dergelijke moeilijke beslissingen van andere mensen.

Bijna 2020 en dat lijkt me een mooi moment om veel minder tolerant te worden voor dit soort volk, ben hier wel een beetje klaar mee namelijk, volgend jaar gaat er wat mij betreft weer ouderwets de beuk in.
Succes, dat we nog maar mooie clashes mogen hebben 2020. ^O^
pi_190769678
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2019 13:40 schreef kladderadatsch het volgende:
Waar zie je dat ik (want je doelt op mij) dat laatste zeg?

Natuurlijk is het slikken als je kind Down heeft. Maar ik wilde gewoon de ongenuanceerde onzin over mensen met Down weerspreken. Hij noemde in een verwijderde post die kinderen ook 'debiel', wat aan geeft dat hij 0,0 ervaring met mensen met Down heeft, anders zou je dat nooit zeggen. Ik ken eigenlijk niemand met een kind met Down die dat kind achteraf liever niet had gehad, al zullen die er zeker wel zijn. Natuurlijk is niet alles makkelijk met een kind met een beperking.

Ik wil niemand een beslissing opleggen, ik wil alleen ongenuanceerde troep op dit forum weerspreken. Iemand met Down wegzetten als pure kostenpost. Dat kan niet onweersproken blijven.

[ Bericht 10% gewijzigd door Hanca op 30-12-2019 14:31:23 ]
  maandag 30 december 2019 @ 15:59:02 #137
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190772328
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2019 11:11 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]

Besef wel dat je het tegen een relifanaat hebt. Hij heeft soms best goede ideeën maar op dit soort gebieden heeft hij echt een enge opvatting. Ik weet ook (gehandicapte neef) dat Jhonny de Mols lieve down programma's alleen maar te maken zijn met een flintertje van alle downpatiënten, want de overgrote meerderheid van de downpatiënten (en andere gehandicapten) heeft gewoon 24uur per dag zeer intensieve zorg nodig daar is niks leuks aan, voor zowel patiënt als familie als maatschappij. Elke patiënt die we kunnen voorkomen met testen tijdens de zwangerschap is er 1, maar dat mag niet van Hanca want abortus is moord, en god heeft het zo gewild, blablabla....
Nou, ik ben niet tegen abortus maar verplicht invasief testen tijdens de zwangerschap, zoals TS wil, is echt wel bizar, en wat wil je met de resultaten? Verplicht een abortus als er iets mis is met het kind? Wat doe je als de grens van "iets mis" steeds verder opschuift omdat men steeds meer kan ontdekken?

Wat doe je met de miskramen die veroorzaakt worden door de vruchtwaterpunctie?
Ga je dat met geld compenseren? Want dat kan gewoon een gezond kind zijn geweest.

Wat je veroorzaakt met verplicht testen en als gevolg daarvan verplichte abortus is dat mensen zich aan de reguliere zwangerschapscontroles gaan onttrekken tot de termijn voor abortus voorbij is, met alle mogelijke gevolgen van dien, voor moeder en kind.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 30 december 2019 @ 16:03:02 #138
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190772418
quote:
2s.gif Op maandag 30 december 2019 12:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Jawel hoor. Mijn oma koos gewoon om haar kanker niet te behandelen. Dat werd ook begrepen omdat de behandeling zo zwaar zou zijn van iemand van 85. Verder kreeg ze wel zorg.
Niet ingrijpen en palliatieve zorg krijgen liggen een flink aantal stappen uit elkaar, daarbij vind ik palliatieve zorg verre van optimaal.

In zulke gevallen moet euthanasie gewoon een optie zijn, ook ver voordat men terminaal wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_190772525
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2019 11:11 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]

Die 24 uurs zorg, ja dat zijn de mensen waar ik veel mee in aanraking kom. En ja, die zijn soms wat onberekenbaar, maar over het algemeen geweldig. En juist bij die met Down is dat extra opvallend. Je moet er soms alleen net wat meer moeite voor doen.

En ik zal nooit zeggen dat God een kind met Down heeft gewild. Want dat geloof ik helemaal niet. En ja, ik ben tegen abortus, maar ik zal abortus nooit vergelijken met moord. En nee, ik ga mensen niet verbieden abortus te nemen. Maar ja, ik vecht wel tegen mensen die gehandicapten puur als kostenpost zien. Want die weten niet waar ze over praten.

Edit: achter dit sta ik volledig: https://www.christenunie.nl/standpunt/abortus

[ Bericht 2% gewijzigd door Hanca op 30-12-2019 16:21:38 ]
  maandag 30 december 2019 @ 18:47:34 #140
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_190776486
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2019 16:10 schreef Hanca het volgende:

[..]

Die 24 uurs zorg, ja dat zijn de mensen waar ik veel mee in aanraking kom. En ja, die zijn soms wat onberekenbaar, maar over het algemeen geweldig. En juist bij die met Down is dat extra opvallend. Je moet er soms alleen net wat meer moeite voor doen.

En ik zal nooit zeggen dat God een kind met Down heeft gewild. Want dat geloof ik helemaal niet. En ja, ik ben tegen abortus, maar ik zal abortus nooit vergelijken met moord. En nee, ik ga mensen niet verbieden abortus te nemen. Maar ja, ik vecht wel tegen mensen die gehandicapten puur als kostenpost zien. Want die weten niet waar ze over praten.

Edit: achter dit sta ik volledig: https://www.christenunie.nl/standpunt/abortus
Dan valt het mij nog mee, ik dacht dat jij veel extremer was. Dan bied ik je mijn excuses aan.
pi_190816229
Er wordt in Nederland relatief veel deeltijd gewerkt. Harry van de Kraats, scheidend voorzitter van werkgeversorganisatie AWVN pleit ervoor dat werknemers in deeltijd meer uren gaan werken om de krapte op de arbeidsmarkt tegen te gaan. De gestegen inkomens leveren tevens meer belastingen op. Daar wringt eigenlijk meteen de schoen. Het is een cultureel fenomeen waar nog bijkomt dat het belastingstelsel het 'duur' maakt om extra te werken voor de meeste deeltijd werkers.

quote:
Waarom Nederlanders niet zomaar meer uren zullen gaan werken
In geen enkel ander land vinden werknemers hun vrije tijd zo belangrijk als in Nederland, zegt hij. "Je zou kunnen zeggen dat Nederlanders een laag arbeidsethos hebben. Het is niet zo dat we niet willen werken, maar we willen niet te veel werken, want er moet ook tijd overblijven voor de kinderen, vrijwilligerswerk en om te reizen."

Omdat de wens om in deeltijd te werken cultureel bepaald is, kun je als werkgever niet zomaar even in een cao-onderhandeling regelen dat parttimers meer gaan werken, zegt Wilthagen. Zeker omdat Nederland een relatief rijk land is. "Als je hier een contract hebt van 25 uur in de week, ga je niet dood van de honger."

Belastingsysteem
Wat ook niet helpt is dat het Nederlandse belastingsysteem het 'duur' maakt om extra te werken, zegt financieel adviseur Paul van der Kwast. Dat heeft voornamelijk te maken met inkomensafhankelijke heffingskortingen die volgens hem 'een ondoorzichtig gedrocht' maken van het belastingstelsel.

"Als je inkomen stijgt, bijvoorbeeld omdat je meer uren werkt, gaan de kortingen omlaag en moet je dus meer belasting betalen. Over het deel dat je extra verdient, kan dat netto oplopen tot 70 procent belasting. Terwijl het tarief voor inkomens onder de 68.000 euro grofweg 37 procent is."

Volgens Van der Kwast worden vooral de 'lagere middeninkomens' hierdoor geraakt. "In mijn ervaring gaat het om de inkomensgroep tussen de 20.000 en de 40.000 euro, precies de categorie waar veel parttimers in zitten."
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 31 december 2019 @ 20:30:47 #142
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_190816395
Tsja, 15 jaar geleden pleitte de PvdA daar al voor (door het CDA het Scandinavische model genoemd) maar dat houdt dan wel investeringen in voorschoolse opvang en kinderopvang in (waar Nederland niet in uit blinkt), en dat je het niet moet over laten aan de huidige geldbeluste cowboys.

https://www.rtvnoord.nl/n(...)m-zouden-we-dat-doen
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_190845199
Welke -groep- mensen zijn de oorzaak van het stijgen van de kosten van de zorg en sociale zekerheid ?

'Iedereen' heeft nu een baan, hoe kan dat de kosten van de sociale zekerheid stijgt ?
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_190845385
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 17:56 schreef cempexo het volgende:
Welke -groep- mensen zijn de oorzaak van het stijgen van de kosten van de zorg en sociale zekerheid ?

'Iedereen' heeft nu een baan, hoe kan dat de kosten van de sociale zekerheid stijgt ?
De kinderopvangtoeslag en de AOW.

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)nder-aow-ers-in-2025

In 10 jaar tijd is het aantal AOWers grofweg x 1,5 gegaan.
pi_190845588
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2020 18:06 schreef Hanca het volgende:

[..]

De kinderopvangtoeslag en de AOW.

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)nder-aow-ers-in-2025

In 10 jaar tijd is het aantal AOWers grofweg x 1,5 gegaan.
De AOW wordt dagelijks weer 'teruggestort' in de economie. Dat is per saldo een nul uitgave.
pi_190845653
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 18:20 schreef cempexo het volgende:

[..]

De AOW wordt dagelijks weer 'teruggestort' in de economie. Dat is per saldo een nul uitgave.
Maar de AOW is wel ongeveer dan de helft van de post 'sociale zekerheid', je vroeg hoe die post steeg en dat komt met name omdat we steeds meer AOWers hebben.

Ook bijstand en WW komen trouwens voor ongeveer 100% terug in de economie (werklozen sparen nauwelijks), net als de meeste toeslagen. Dat lijkt me irrelevant voor het beantwoorden van jouw vraag.
pi_190845829
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2020 18:25 schreef Hanca het volgende:

[..]

Maar de AOW is wel ongeveer dan de helft van de post 'sociale zekerheid', je vroeg hoe die post steeg en dat komt met name omdat we steeds meer AOWers hebben.

Ook bijstand en WW komen trouwens voor ongeveer 100% terug in de economie (werklozen sparen nauwelijks), net als de meeste toeslagen. Dat lijkt me irrelevant voor het beantwoorden van jouw vraag.
Dan drukt de niet te investeren sociale regelingen en uitgaven op de de sociale zekerheid, direct of indirect.
pi_190846016
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 18:20 schreef cempexo het volgende:

[..]

Niet als er meer AOW ontvangers als betalers zijn, he? Denk eens even logisch na?
pi_190846084
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 18:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Niet als er meer AOW ontvangers als betalers zijn, he? Denk eens even logisch na?
Die vergelijking begrijp ik niet.
pi_190846218
Als je gewoon naar de post kijkt, zie je dat AOW de op-één-na grootste post is:

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)gen-nemen-verder-toe

Hier is een heel deel wat in de grafiek onder zorg valt, onder sociale zekerheid geschoven (de grafiek is dus meer uitgesplitst, ZVW valt onder zorg). De post in de grafiek is dus voor een heel groot deel AOW.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')