Helemaal mee eens hoorquote:Op maandag 16 december 2019 17:40 schreef Isabeau het volgende: [..] Stond niet slecht, vond ik ook al. En het is ook geen lelijk grijs, ik vond juist het gemęleerde mooi. Maar dit is wel zachter en maakt toch wat jonger.
Ja en dan?quote:Op maandag 16 december 2019 17:09 schreef golfer het volgende:
[..]
Als... ie uitgeleverd wordt en er een rechtszaak komt in Nederland zit de kans op levenslang er dik in.
Diezelfde markt gewoon bedienen met kaliumcyanide, heeft dezelfde kleur. Dan bestaat de markt ook niet meer.quote:Op maandag 16 december 2019 18:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja en dan?Geen moorden meer in Amsterdam? Of neemt gewoon iemand anders het over? Er moet blijkbaar wel nog steeds een bepaalde markt bediend worden
Het is een wat drastische maatregel, maar ja, soms moeten die gewoon genomen worden.quote:
bestaan dat soort wasbakken nog dan? (evengoed klote natuurlijk)quote:Op maandag 16 december 2019 18:30 schreef Lot_1 het volgende:
ooh lekker onderbuikgeleuter
Bloesfoto gemist!
Vandaag echt een vrijdag-de-dertiende vibe. Ik was onze twee autosleutels wel een uur of twee vrij, en ik moest weg, was in huis van schoonzus. Zaten uiteindelijk in de mouw van de jas van het kind en dat moet ik welhaast zelf gedaan hebben. Vervolgens naar mijn ouders waar mijn vader een flinke tijd de kraan aan had laten staan in een wasbak zonder overloop beveiliging. Dus liters en liters water over de vloer.
ja blijkbaar, is max 10 jaar geleden gekocht want toen is het huis gebouwd.quote:Op maandag 16 december 2019 18:31 schreef liedetector het volgende:
[..]
bestaan dat soort wasbakken nog dan? (evengoed klote natuurlijk)
jeumig zeg....en water kan echt mega schade gevenquote:Op maandag 16 december 2019 18:33 schreef Lot_1 het volgende:
[..]
ja blijkbaar, is max 10 jaar geleden gekocht want toen is het huis gebouwd.
dat scheelt.....quote:Op maandag 16 december 2019 18:39 schreef Lot_1 het volgende:
ja, gelukkig was het in de garage en een deel doorgestroomd naar de keuken waar ze plavuizen op de vloer hebben. Had erger gekund dus.
Ik zag hem onderdaad weer bij 1Vandaag in de Calimero-rol kruipen en NPO als boze vijand aanvallen.quote:Op maandag 16 december 2019 18:50 schreef AnneX het volgende:
Wat een akelig, nietszeggende en arrogant joch is die Baudet toch.
Net aan het woord, npo1. Den HaagVandaag.
Last van het zingen dan? Hopelijk nietquote:Op maandag 16 december 2019 18:50 schreef AnneX het volgende:
Wat een akelig, nietszeggende en arrogant joch is die Baudet toch.
Net aan het woord, npo1. Den HaagVandaag.
Sleutels zoek en water overlast: beiden balen.
Vreemd eigenlijk Blues, dat de eigen kleur niet ”past” bij de tei-eint..![]()
Mijn oren zijn net uitgepiept en vanavond weer koorrep.
Het is dat samen zingen zķ leuk is. Badadatoodoobaada
Oh balenquote:Op maandag 16 december 2019 18:30 schreef Lot_1 het volgende:
Bloesfoto gemist!
Vandaag echt een vrijdag-de-dertiende vibe. Ik was onze twee autosleutels wel een uur of twee vrij, en ik moest weg, was in huis van schoonzus. Zaten uiteindelijk in de mouw van de jas van het kind en dat moet ik welhaast zelf gedaan hebben. Vervolgens naar mijn ouders waar mijn vader een flinke tijd de kraan aan had laten staan in een wasbak zonder overloop beveiliging. Dus liters en liters water over de vloer.
Wat een dag. Op tijd naar bed voordat er nog meer vervelende dingenquote:Op maandag 16 december 2019 18:30 schreef Lot_1 het volgende:
Bloesfoto gemist!
zo ziet ze er toch nog steeds uit? of is het in jouw hoofd een puber (vind bluezz echt een jonge uitstraling en uiterlijk hebben)quote:
Ik denk dat ie refereert aan een foto van de berenkuilmeetquote:Op maandag 16 december 2019 19:38 schreef liedetector het volgende:
[..]
zo ziet ze er toch nog steeds uit? of is het in jouw hoofd een puber (vind bluezz echt een jonge uitstraling en uiterlijk hebben)
nou ja van die keer dat ik je IRL gezien heb jaquote:Op maandag 16 december 2019 20:19 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik denk dat ie refereert aan een foto van de berenkuilmeet
Dat was idd iets van 15 jaar geleeeeeee overflakeeeee
Kerstpakkettenquote:Op maandag 16 december 2019 21:35 schreef Sarabi het volgende:
Kerstpakket van mijn ouders gekregen
Altijd leuk zo'n ouderwets pakket.
Mijn ouders kregen beide dezelfde pakketten, daarom kregen wij er nu een
Een grote houten borrelplankje.quote:Op maandag 16 december 2019 21:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Kerstpakketten![]()
Wat zit erin?![]()
Ik heb tot dusver een tinteling. En krijg een bon van vrijwilligerswerk (ik was er niet toen ze die uitdeelden). En verwacht nog een tegoedbon. Allemaal leuk en zelf uitzoeken is fijn, maar ik mis even goed de grote dozen vol verrassingen![]()
Leuk!quote:Op maandag 16 december 2019 21:40 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Een grote houten borrelplankje.
Qua hapjes: alles voor nachos te maken, verder nog gachpazo, nootjes, toastjes, kerrie mayo en vergeet nog van alles.
Mijn man krijgt ook zo'n tinteling. Ook leuk maar vind deze pakketten toch altijd wel wat hebben.
Leuk!quote:Op maandag 16 december 2019 21:43 schreef Aure het volgende:
Leuk Cat
Jagär inspireerde mij dus ik ga dit morgen in blokjes snijden, leuk verpakken en aan de PM'ers van de opvang geven.
[ afbeelding ]
Kerstfudge
Tofquote:Op maandag 16 december 2019 21:43 schreef Aure het volgende:
Leuk Cat
Jagär inspireerde mij dus ik ga dit morgen in blokjes snijden, leuk verpakken en aan de PM'ers van de opvang geven.
[ afbeelding ]
Kerstfudge
ik krijg van mijn werk altijd een kerstkado dat wordt thuisbezorgd op de zaterdag na de kerstborrel. Maar ja die zaterdag ben ik op het hoofdkantoor druk met puinruimen van said kerstborrel dus dat kadootje mis ik dan ook weer. Moet ik daar weer achteraan. Maar altijd weer spannend wat het zal zijn en zoquote:Op maandag 16 december 2019 21:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Kerstpakketten![]()
Wat zit erin?![]()
Ik heb tot dusver een tinteling. En krijg een bon van vrijwilligerswerk (ik was er niet toen ze die uitdeelden). En verwacht nog een tegoedbon. Allemaal leuk en zelf uitzoeken is fijn, maar ik mis even goed de grote dozen vol verrassingen![]()
Geeksquote:Op maandag 16 december 2019 21:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ik krijg van mijn werk altijd een kerstkado dat wordt thuisbezorgd op de zaterdag na de kerstborrel. Maar ja die zaterdag ben ik op het hoofdkantoor druk met puinruimen van said kerstborrel dus dat kadootje mis ik dan ook weer. Moet ik daar weer achteraan. Maar altijd weer spannend wat het zal zijn en zo![]()
2004 Bordspel: Lord of the Rings
2005 Walkie-talkie set
2006 RC Mini-Helikopter
2007 Lacie USB disk 160 GB
2008 Lego 8297 Technic Off Roader
2009 Luilak hangmat
2010 AC Ryan Playon!HD Mini
2011 Creative WP350 Bluetooth Headset
2012 Compleet Raspberry Pi pakket van Element14
2013 Xtorm PowerBank 11.000
2014 Hubsan x4 drone
2015 Denver action cam
2016 Kortingscode voor Coolblue (50 ¤)
2017 Ugears Safe
2018 Sphero Mini (app-enabled robotic ball)
Van de voorgaande 15 heb ik er geloof ik 4 zelf gebruikt en de rest weggegeven
ja IT-bedrijf he. En ik werk daar dus ook al fucking vet lang inderdaad. Eigenlijk nog langer trouwens. Weet niet wat er voor 2004 met de kerst gedaan werdquote:
Nicequote:Op maandag 16 december 2019 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:
holy fuck@:Aure hadden we Raspberry Pi er al op staan?
edit: Nee dus![]()
Wauw! Daar zitten wel leuke dingen tussenquote:Op maandag 16 december 2019 21:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ik krijg van mijn werk altijd een kerstkado dat wordt thuisbezorgd op de zaterdag na de kerstborrel. Maar ja die zaterdag ben ik op het hoofdkantoor druk met puinruimen van said kerstborrel dus dat kadootje mis ik dan ook weer. Moet ik daar weer achteraan. Maar altijd weer spannend wat het zal zijn en zo![]()
2005 Walkie-talkie set
2006 RC Mini-Helikopter
2009 Luilak hangmat
2014 Hubsan x4 drone
2015 Denver action cam
2017 Ugears Safe
quote:Op maandag 16 december 2019 21:56 schreef Anthraxx het volgende:
Ik krijg denk ik een zwarte lakstift.
Nee eindejaarsuitkering doen ze bij ons niet aan. Wel jammer op zich, veel mensen zouden daar meer aan hebben. Nou is het altijd gekonkel omdat een hoop mensen er niet tevreden mee zijn, het al hadden of anderszins gezanik.quote:Op maandag 16 december 2019 22:00 schreef Aure het volgende:
[..]
Wauw! Daar zitten wel leuke dingen tussen
Nu al twee jaar niet echt een kerstcadeau gekregen, dit jaar krijgen we wel iets. Ben benieuwd. Maar ik heb wel altijd een eindejaarsuitkering. Die is dit jaar een paar honderd euro hoger dan ik dacht
Dat lijkt me dan waarschijnlijker..quote:Op maandag 16 december 2019 21:56 schreef Anthraxx het volgende:
Ik krijg denk ik een lege zwarte lakstift.
Sowieso, een eindejaarsuitkering van een paar honderd euro lijkt me al behoorlijk substantieel eigenlijkquote:Op maandag 16 december 2019 22:00 schreef Aure het volgende:
Die is dit jaar een paar honderd euro hoger dan ik dacht
Lullig welquote:Op maandag 16 december 2019 22:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee eindejaarsuitkering doen ze bij ons niet aan. Wel jammer op zich, veel mensen zouden daar meer aan hebben. Nou is het altijd gekonkel omdat een hoop mensen er niet tevreden mee zijn, het al hadden of anderszins gezanik.
Er is ook 1 collega die inmiddels geldt als een goede waarzegger voor wat het kerstkado wordt. De afgelopen 15 jaar is het 5 of 6 keer een gadget geweest dat hij in de loop van het jaar zelf al gekocht had![]()
Denk je niet dat die inmiddels op zijn?quote:Op maandag 16 december 2019 21:56 schreef Anthraxx het volgende:
Zo rijk is ons bedrijf op geen stukken naquote:Op maandag 16 december 2019 22:06 schreef Aure het volgende:
[..]
Lullig wel
Eindejaarsuitkering is wel fijn jaen dit jaar is het bijna een hele maand extra
![]()
Zo rijk zijn wij ook nietquote:Op maandag 16 december 2019 22:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zo rijk is ons bedrijf op geen stukken na![]()
Ter illustratie: in plaats van 51 moeten we tegenwoordig 54 maanden met een werklaptop doen voordat hij vervangen mag worden. De garantie en support stopt na 36.
Lekker hoorquote:Op maandag 16 december 2019 22:11 schreef Aure het volgende:
[..]
Zo rijk zijn wij ook nietmaar het staat in onze CAO dus ze moeten wel
Oh dat is balenquote:Op maandag 16 december 2019 22:25 schreef Cat-astrophe het volgende:
Mijn poets en ik hebben een communicatiemisverstand.
Zij kan de komende weken niet op haar vaste dag en vroeg of ze een dag eerder kon komen. Prima.
En met de feestdagen zou ik het zelf bijhouden.
Blijkbaar heeft zij eruit begrepen dat ze op die nieuwe dag sowieso niet welkom is.
Ik kom thuis van van vakantie en ipv een gepoetst huis vind ik haar kerstkadootje nog op tafel wat ik voor vertrek had klaargelegd
Maar eens even appen hoe het zit.
wat is de volledige lijst nu dan?quote:Op maandag 16 december 2019 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:
holy fuck@:Aure hadden we Raspberry Pi er al op staan?
edit: Nee dus![]()
Dit zijn wel serieus leuke kerstpakket/cadeau'squote:Op maandag 16 december 2019 21:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
2005 Walkie-talkie set
2006 RC Mini-Helikopter
2009 Luilak hangmat
2014 Hubsan x4 drone
2015 Denver action cam
2017 Ugears Safe
Ik weet van de helft (of meer) niet eens wat het isquote:Op maandag 16 december 2019 21:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
2005 Walkie-talkie set
2006 RC Mini-Helikopter
2009 Luilak hangmat
2014 Hubsan x4 drone
2015 Denver action cam
2017 Ugears Safe
quote:Op maandag 16 december 2019 23:12 schreef golfer het volgende:
Ik kreeg van Caprera voor al mijn vrijwilligerswerk ook gisteren een kerstpakket: een doosje Ferrero Rocher van het Kruitvat met de prijssticker van 6,79 er nog op.
Oooohhhh...dat is erg!quote:Op maandag 16 december 2019 23:12 schreef golfer het volgende:
Ik kreeg van Caprera voor al mijn vrijwilligerswerk ook gisteren een kerstpakket: een doosje Ferrero Rocher van het Kruitvat met de prijssticker van 6,79 er nog op.
Download jij nog ff je foto’s? Link is maar een week geldigquote:Op dinsdag 17 december 2019 05:49 schreef Barreltje het volgende:
Altijd fijn als oplossingen ineens boven komen!![]()
Ik was om 4.30 al wakker omdat de oliebol van gister ( vol met gluten natuurlijk) toch niet zo goed verwerkt kon worden...
En dan lukt het niet meer om in slaap te komen voor de wekker
Ik moest goed nadenken wat een jan was, maar toen las ik verderquote:Op maandag 16 december 2019 23:53 schreef Kaatje1 het volgende:
Thuis van vve bestuursoverleg. Zo hoor je nog eens wat![]()
Kerstpakket, andere jaren een code voor een cadeau, of een voedselpakket naar keuze, maar ik heb begrepen dat we dit jaar een jan (met logo) krijgen.
Dat logo ga ik (als de jas leuk/fijn is) eraf pimpen. 30 jaar geleden kregen alle medewerkers van Akzo dezelfde (fijne) jas, halve stad liep ermee leek wel. Daar heb ik geen zin in
quote:According to this theory, what we call “chemistry” between people is nothing more than a dysfunctional attraction. There are two impulses in that chemistry: one of love and the other of war. To put it another way, we’re strongly attracted to people we’ll eventually have a problem with.
Wat zijn er voor ontwikkelingen dan?quote:Op maandag 16 december 2019 23:25 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Dit zijn wel serieus leuke kerstpakket/cadeau's
Ik heb in mijn werkend leven 1x een kerstpakket gekregen
Bij mn huidige werkgever doen ze niet aan kerstpakketten/13e maanden etc..
Al zijn er wat vrij recente ontwikkelingen die ik maar als 'kerstcadeau' zie
Dat is dus elk jaar weer spannend...quote:Op dinsdag 17 december 2019 08:26 schreef Isabeau het volgende:
Straks ga ik ook een kerstpakket ophalenvoor of na de nieuwe BHV cursus.
De helft heb ik in voorgaande jaren weg gegeven. Omdat het of niet in ons huis paste (altijd heel modern en strak) of in een tuin moest (geen tuin). Eén jaar kregen we twee dvd's. Eén met foto's van een personeelsfeest en één met een medisch spoedprogramma van tv, wat ik op tv nog niet eens had gekeken. En een aflevering van Gerard Joling en Gordon in ons ziekenhuis. Oh joy.
Twee keer een nuttig cadeau voor in de keuken. Een verrassend mooie ovenschaal en een keer een veel te dure, onhandige keukenweegschaal.
Vorig jaar een zacht plaid (die nu massaal voor 15 euro bij onze AH liggen en niet verkocht worden, zo een) in een vliegtuigkoffertje met wieltjes.
Wordt vervolgd...
Neuh, want het is 9 van de 10x rotzooi wat binnen een uur massaal op marktplaats staat.quote:
Keep us posted!quote:Op dinsdag 17 december 2019 08:26 schreef Isabeau het volgende:
Straks ga ik ook een kerstpakket ophalenvoor of na de nieuwe BHV cursus.
De helft heb ik in voorgaande jaren weg gegeven. Omdat het of niet in ons huis paste (altijd heel modern en strak) of in een tuin moest (geen tuin). Eén jaar kregen we twee dvd's. Eén met foto's van een personeelsfeest en één met een medisch spoedprogramma van tv, wat ik op tv nog niet eens had gekeken. En een aflevering van Gerard Joling en Gordon in ons ziekenhuis. Oh joy.
Twee keer een nuttig cadeau voor in de keuken. Een verrassend mooie ovenschaal en een keer een veel te dure, onhandige keukenweegschaal.
Vorig jaar een zacht plaid (die nu massaal voor 15 euro bij onze AH liggen en niet verkocht worden, zo een) in een vliegtuigkoffertje met wieltjes.
Wordt vervolgd...
Kregen ook ooit een oerlelijke, zwaar onhandige dik plastic (school?) tas. Gemaakt van de reclamebanners van één of ander cultureel festival in Barcelona. Waren heel duur. Van de paar duizend medewerkers heb ik er één met zijn tas zien lopen. De mijne eindigde bij de kringloopwinkel met labels er nog aan, want in mijn vrienden en kennissenkring schoot iedereen in de lach als ik dat lelijke ding probeerde te slijten.quote:Op dinsdag 17 december 2019 08:32 schreef Myraela het volgende:
Keep us posted!![]()
Ik vind het klagen over/ horen van verhalen van andermans kerstpakketten echt deel van de kerstvreugde. Brengt ons samen.
quote:Op dinsdag 17 december 2019 08:43 schreef Jagärtrut het volgende:
Als ik geluk heb krijg ik een tekening...En als ik echt heel veel geluk heb een kus...
Ja, echt hé.quote:Op dinsdag 17 december 2019 08:38 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben elk jaar weer jaloers op mensen met zo'n pakket met eten, een fles wijn en een cadeautje. Dat je staat te kirren omdat je ragoutbakjes krijgt en een potje met asperges
Wat lief...quote:Op dinsdag 17 december 2019 08:48 schreef Clubsoda het volgende:
[..]Dat is handig aan kinderen die spaarzaam zijn met kussen, dan ben je extra dankbaar
![]()
Ik kan echt niets met zo'n meukjespakket. Het is nooit echt lekker dus de helft verschimmelt in je voorraadkast en het voelt altijd zo krom: er zijn genoeg mensen die extra eten kunnen gebruiken maar daar ben ik er niet een van. Mijn moeder had dat 20 jaar geleden ook al en bedacht toen om het aan haar schoonmaakster te geven. Die traditie zet ik dus maar voort en ik maak elk jaar een pakket uit onze beide pakketten, aangevuld met chocoladerepen en een envelop en dat laat ik dan bij onze poets thuis bezorgen want het pakket past niet op de scooter
jaquote:Op dinsdag 17 december 2019 08:38 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben elk jaar weer jaloers op mensen met zo'n pakket met eten, een fles wijn en een cadeautje. Dat je staat te kirren omdat je ragoutbakjes krijgt en een potje met asperges
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De hulp was er eens bij toen zo’n pakket werd afgeleverd en was dolgelukkig met de “kaasmesjes” die zij toen kreeg.( en zij lust niks wat buiten AVG valt).
Dus ieder jaar dan maar een staatslot in 5 vijfjes.
Ja.quote:Op dinsdag 17 december 2019 08:38 schreef Isabeau het volgende:
Dat zou me dus juist extra nieuwsgierig maken.quote:Op dinsdag 17 december 2019 08:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Neuh, want het is 9 van de 10x rotzooi wat binnen een uur massaal op marktplaats staat.
Dat bedoel ik ook Lonaa.quote:Op dinsdag 17 december 2019 08:59 schreef Lonaa het volgende:
Nou weetje, AnneX, ik krijg dus nooit een kerstpakket. En dat is best wel stom. Eigenlijk. Want het is heel tof en ik beteken ook echt wel wat voor de maatschappij.
Dit jaar overigens wel een kerstpakket. Eentje van FHF![]()
![]()
Dat is de tweede keer in mijn leven.
Oh ja, daar is die kerstpakkettenactie. Zo leuk altijdquote:Op dinsdag 17 december 2019 08:59 schreef Lonaa het volgende:
Nou weetje, AnneX, ik krijg dus nooit een kerstpakket. En dat is best wel stom. Eigenlijk. Want het is heel tof en ik beteken ook echt wel wat voor de maatschappij.
![]()
Jullie allebei niet zeker?quote:Op dinsdag 17 december 2019 09:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh ja, daar is die kerstpakkettenactie. Zo leuk altijd![]()
Ik krijg uiteraard ook nooit een kerstpakket. Ach ja.
Nee, allebei niet. J krijgt af en toe wel een relatiegeschenkje. Een glazen pot gevuld met M&M's ofzo. Vorig jaar kreeg hij een doos vol met vlees van een klant. Dat was mooi.quote:Op dinsdag 17 december 2019 09:18 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Jullie allebei niet zeker?
Dan weet ik wie er volgend jaar 1 krijgt.
Hmm ik vind vooral het uitpakken erg leuk.quote:Op dinsdag 17 december 2019 08:38 schreef Isabeau het volgende:
Oh ja! Dat herinner ik me zelfs nog omdat tikje jaloers.quote:Op dinsdag 17 december 2019 09:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nee, allebei niet. J krijgt af en toe wel een relatiegeschenkje. Een glazen pot gevuld met M&M's ofzo. Vorig jaar kreeg hij een doos vol met vlees van een klant. Dat was mooi.
Dat was echt mooi ja. En een echte verrassing.quote:Op dinsdag 17 december 2019 09:22 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Oh ja! Dat herinner ik me zelfs nog omdat tikje jaloers.![]()
quote:Op dinsdag 17 december 2019 09:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat was echt mooi ja. En een echte verrassing.
J heeft nog geprobeerd om wat uren te draaien bij die klant deze week maar ik geloof dat dat mislukt is
Fhf is het forum onderdeel "Fokkers Helpen Fokkers" wel wat voor jou denk ikquote:Op dinsdag 17 december 2019 09:28 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik vond "eet" kerstpakketten altijd wel fijn om weg te geven. Iemand bij ons in de flat kent heel veel mensen die het kunnen gebruiken, en wij kregen de pakketten altijd te laat om aan de voedselbank te geven.
Ben ook benieuwd naar het gemopper hier over de jas (er is volgens mij altijd gemopper over kerstpakketten).
Wat is fhf?
Ah, daar heb ik wel eens op geplaatst om AH plaatjes te vinden (en door te sturen). Ik ken al die afkortingen niet.quote:
8 jaar geleden kreeg ik als kerstpakket ook een mooi plaid (en wat kaarsen), het plaid gebruiken we nog steeds wekelijksquote:Op dinsdag 17 december 2019 08:26 schreef Isabeau het volgende:
Wat slecht.quote:Op maandag 16 december 2019 23:12 schreef golfer het volgende:
quote:Op dinsdag 17 december 2019 08:38 schreef Isabeau het volgende:
Spannend!quote:Op dinsdag 17 december 2019 10:07 schreef Jagärtrut het volgende:
zo, sollicitatie verstuurd. Tijd voor een rondje Ikea...
13e maand (officieel eindejaarsuitkering maar ongeveer gelijk) bij ons is gewoon onderhandeld ooit, maandsalaris omlaag, eindejaarsuitkering erbij. Niks speciaals dus, net als vakantiegeld gewoon een reservering van je loon.quote:Op dinsdag 17 december 2019 07:42 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge. Ja het moest jas zijn![]()
13e maand, bonus etc onbekend bij ons. Zou best eens leuk zijn.
Handig, zo’n brainwave P
Bij mijn vorige bedrijf juist andersom, maandsalaris omhoog, 13e maand eraf. Geen idee hoe dat hier vroeger was, maar in ieder geval nooit een 13e maand gehad.quote:Op dinsdag 17 december 2019 10:19 schreef Vanyel het volgende:
[..]
13e maand (officieel eindejaarsuitkering maar ongeveer gelijk) bij ons is gewoon onderhandeld ooit, maandsalaris omlaag, eindejaarsuitkering erbij. Niks speciaals dus, net als vakantiegeld gewoon een reservering van je loon.
Vanaf volgend jaar niet meer verplicht, dan mag je zelf bepalen of je via je baas wil sparen voor je vakantie of dat gewoon zelf wil doen van je dan hogere maandsalaris.
Is een 13e maand hetzelfde als vakantiegeld?quote:Op dinsdag 17 december 2019 10:19 schreef Vanyel het volgende:
[..]
13e maand (officieel eindejaarsuitkering maar ongeveer gelijk) bij ons is gewoon onderhandeld ooit, maandsalaris omlaag, eindejaarsuitkering erbij. Niks speciaals dus, net als vakantiegeld gewoon een reservering van je loon.
Vanaf volgend jaar niet meer verplicht, dan mag je zelf bepalen of je via je baas wil sparen voor je vakantie of dat gewoon zelf wil doen van je dan hogere maandsalaris.
Nee, alleen het mechanisme is bij ons hetzelfde. Elke maand een reservering van je loon voor zowel vakantiegeld als eindejaarsuitkering.quote:Op dinsdag 17 december 2019 10:24 schreef Bramito het volgende:
[..]
Is een 13e maand hetzelfde als vakantiegeld?
Dat is vos!quote:Op maandag 16 december 2019 17:41 schreef Blues het volgende:
Eten bij Bombay Spice in Hengelo op 1 februari 2020:
<knip>
*Of bruin
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder foto gemist, dus ik kan niet over je eigen haarkleur oordelen![]()
Fudge..ja daar moet ik toch eens een variant op verzinnen, want dat is wel goddelijk![]()
En wauw, daar zitten best toffe cadeaus tussen Fles!
Klinkt als een geslaagde uitstap Cat!
Hoe werd Rickertje ontvangen Mini?![]()
Hier verder wat afwezig, want druk met Cas. En tussendoor op en neer pendelen naar België, want allerlei belangrijke lessen, nog een practica en een presentatie. Ik ben op dit moment een zombie geloof ik. In elk geval enorme wallen, rode ogen, en zelfs de auto van mijn ouders gaf gisteren een waarschuwing dat er vermoeidheid was gedetecteerdGelukkig was ik al bijna bij de afslag, anders had ik toch echt even moeten stoppen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 17 december 2019 10:29 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dat is vos!
Dit is bruin:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder foto gemist, dus ik kan niet over je eigen haarkleur oordelen![]()
Fudge..ja daar moet ik toch eens een variant op verzinnen, want dat is wel goddelijk![]()
Hier verder wat afwezig, want druk met Cas. En tussendoor op en neer pendelen naar België, want allerlei belangrijke lessen, nog een practica en een presentatie. Ik ben op dit moment een zombie geloof ik. In elk geval enorme wallen, rode ogen, en zelfs de auto van mijn ouders gaf gisteren een waarschuwing dat er vermoeidheid was gedetecteerdGelukkig was ik al bijna bij de afslag, anders had ik toch echt even moeten stoppen.
Wat een zorg Candaas.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
quote:Op dinsdag 17 december 2019 10:26 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nee, alleen het mechanisme is bij ons hetzelfde. Elke maand een reservering van je loon voor zowel vakantiegeld als eindejaarsuitkering.
De een uitbetaald in mei, de ander aan het eind van het jaar.
Hi Brammetje trouwens
quote:Op dinsdag 17 december 2019 10:29 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dat is vos!
Dit is bruin:
Wat een zorgen om CasSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Denk je ook een beetje aan jezelf? Als zelfs de auto je tot de orde roept gaat het niet goed he
Ik kreeg net mail dat vanavond mijn Marley Spoon box bezorgd wordt. Oeps... vergeten de pauzering te verlengen. Dit keer kwam het goed uit, want de koelkast was toch leeg. En de recepten die door hen gekozen zijn (omdat ik niet reageerde toen ze me erover mailden) staan me wel aan.
Vrijdag komt een vriendin eten dus dan heb ik meteen een mooi maaltje.
Net bij de huisarts geweest, wratje aanstippen. Dat gaat vast een mooie blaar worden.
Meteen uitslagen van urine onderzoek opgevraagd... blijken de eiwitten iets verhoogd te zijn. Dus daar word ik straks over teruggebeld.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Moet je dan als bedrijf niet eens achter je oren krabben en wat anders gaan verzinnen?quote:Op dinsdag 17 december 2019 08:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Neuh, want het is 9 van de 10x rotzooi wat binnen een uur massaal op marktplaats staat.
Ja, dat was wel zo'n momentje van "oei...!".quote:Op dinsdag 17 december 2019 10:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Wat een zorgen om CasDenk je ook een beetje aan jezelf? Als zelfs de auto je tot de orde roept gaat het niet goed he
Ik kreeg net mail dat vanavond mijn Marley Spoon box bezorgd wordt. Oeps... vergeten de pauzering te verlengen. Dit keer kwam het goed uit, want de koelkast was toch leeg. En de recepten die door hen gekozen zijn (omdat ik niet reageerde toen ze me erover mailden) staan me wel aan.
Vrijdag komt een vriendin eten dus dan heb ik meteen een mooi maaltje.
Net bij de huisarts geweest, wratje aanstippen. Dat gaat vast een mooie blaar worden.
Meteen uitslagen van urine onderzoek opgevraagd... blijken de eiwitten iets verhoogd te zijn. Dus daar word ik straks over teruggebeld.
Wat bedoel je met dat laatste? Het hele budget telt toch sowieso mee voor de belastingaanslag of het nou in 1 x of in 12 x wordt meebetaald? Of bedoel je dat het dan meetelt qua vermogensrendementsheffing?quote:Op dinsdag 17 december 2019 10:43 schreef Cat-astrophe het volgende:
Wij doen aan Individueel keuzebudget (IKB) Dan kun je je vakantiegeld en eindejaarsuitkering laten uitbetalen op de momenten dat jij dat wil (mits je voldoende saldo hebt opgebouwd natuurlijk). Dus ik krijg elke drie maanden een beetje meer geld. Vind ik fijner dan de grote hoop net voor de zomer (waarin ik toch niet op vakantie ga) en eind december zodat het meetelt voor de aanslag.
Ik bedoel het deel eigen spaargeld wat belast wordt. Dus die laatste die je noemde, denk ik?quote:Op dinsdag 17 december 2019 11:25 schreef Aure het volgende:
[..]
Wat bedoel je met dat laatste? Het hele budget telt toch sowieso mee voor de belastingaanslag of het nou in 1 x of in 12 x wordt meebetaald? Of bedoel je dat het dan meetelt qua vermogensrendementsheffing?
Ah ja dat is dat laatstequote:Op dinsdag 17 december 2019 11:31 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik bedoel het deel eigen spaargeld wat belast wordt. Dus die laatste die je noemde, denk ik?![]()
Ik heb graag iets meer tijd om mijn geld uit te geven. Al weet ik ook wel dat het feitelijk verplaatsing van geld is, want ik kan bij uitgaven natuurlijk ook al eerder in mijn spaarpot duiken en dat aanvullen met wat eind december binnen komt.
quote:Op dinsdag 17 december 2019 11:53 schreef Lonaa het volgende:
Thuis, aandrijfassok + uitlijnen. That's it.
Ligt misschien aan je rijstijlquote:Op dinsdag 17 december 2019 12:07 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja
Ze gaan wel vrij makkelijk stuk.
Misschien.quote:
Bluetooth speaker en powerbank! Lijkt nuttig. Blij mee. Sorry dat er dit jaar geen leedvermaak is.quote:Op dinsdag 17 december 2019 08:32 schreef Myraela het volgende:
Keep us posted!![]()
Ik vind het klagen over/ horen van verhalen van andermans kerstpakketten echt deel van de kerstvreugde. Brengt ons samen.
Again rijstijlquote:Op dinsdag 17 december 2019 12:14 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Misschien.
Lampen moesten ook wat bijgesteld worden, die waren gezakt. Iets met trillingen en drempels.
quote:Op dinsdag 17 december 2019 12:16 schreef Lonaa het volgende:
Maar al met al kan ie dus gewoon zn 24e verjaardag vieren over 4 maanden
Oh, dat is wel prettig! Wij hebben een keer gebroken veren gehad door die &!^!@ drempels. En ik rij echt zo rustig mogelijk over die dingen heen. (Het gebeurde ook in een woonwijk. Gaf me een knal! )quote:Op dinsdag 17 december 2019 12:18 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Again rijstijl
Regio waar ik woon in NL is testgebied voor verkeersremmende maatregelen. Dus bepaalde schades ten gevolge daarvan kunnen wij claimen.
Herkenbaar.quote:Op dinsdag 17 december 2019 12:21 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Oh, dat is wel prettig! Wij hebben een keer gebroken veren gehad door die &!^!@ drempels. En ik rij echt zo rustig mogelijk over die dingen heen. (Het gebeurde ook in een woonwijk. Gaf me een knal! )
Yup. En het werkte ook nogquote:
quote:Op dinsdag 17 december 2019 12:14 schreef Blues het volgende:
Lucky heb je een picje van jullie auto? /al tig x willen vragen.
Dat zijn heel nuttige kado'squote:Op dinsdag 17 december 2019 12:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Bluetooth speaker en powerbank! Lijkt nuttig. Blij mee. Sorry dat er dit jaar geen leedvermaak is.
Oepsquote:Op dinsdag 17 december 2019 12:22 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Herkenbaar.
Al heeft dat testgebied soms ook wat averechtse werkingen:
https://www.trouw.nl/nieu(...)der-rijden~b1120c7b/
Ja klopt. Het eerste spoed-consult was ook niet bijster nuttig zeg maar. Als je etiketjes op de doosjes ziet met "Knaagdier Cas', dan begin ik al te fronsen.quote:Op dinsdag 17 december 2019 12:28 schreef Isabeau het volgende:
Candaasje nog sterkte met Cas. Miin ervaring is dat maar weinig dierenartsen verstand hebben van konijnen en dat ze alleen al door stress makkelijk kunnen overlijden. Hopelijk knapt hij snel op.
Bhv was nuttig. Hopelijk nooit nodig.
Ik hoop het ook voor je. Is dat die functie in Zweden of iets dichter bij huis?quote:Op dinsdag 17 december 2019 12:16 schreef Jagärtrut het volgende:
Oh jongens, ik hoop het zo van die sollicitatie. Is echt een functie voor mij. Maar goed, dat dacht ik van de voorgaande vacatures ook....
Zo, Ikea geweest, broodje gekocht bij de traiteur. Nu maar eens lunchen.
In Leuven!quote:Op dinsdag 17 december 2019 12:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik hoop het ook voor je. Is dat die functie in Zweden of iets dichter bij huis?
Ik ook. Ze zijn overgenomen door SAIC, zij bouwen ook voor Volkswagen. Een van de grootste autoconcerns ter wereld. Blijkbaar.quote:Op dinsdag 17 december 2019 12:49 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik dacht dat MG al jaren geleden failliet was.
Merknamen zijn gewoon te koop. Een Europese naam verkoopt gewoon beter.quote:Op dinsdag 17 december 2019 12:49 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik dacht dat MG al jaren geleden failliet was.
Gaat dat lukken met jullie leasecontract?quote:Op dinsdag 17 december 2019 12:56 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ja, no shit. Maar ik wist niet dat MG een doorstart had gemaakt.
Ik wil deze wel:
[ afbeelding ]
Oh ja nu zie ik het ook, ik dacht dat het gewoon het kopen van de naam was, maar het is meer doorstart/overname idd.quote:Op dinsdag 17 december 2019 12:56 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ja, no shit. Maar ik wist niet dat MG een doorstart had gemaakt.
Ik wil deze wel:
[ afbeelding ]
Nuttigquote:Op dinsdag 17 december 2019 12:57 schreef Kreator het volgende:
Kerstpakket:
Een warmhoudbeker met bedrijfsnaam. Daarin een Bol.com kaart van 60 euro.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Random plaatje van internet, AnneX. Ik heb slechts 1x in mijn leven een rode auto gehad.quote:Op dinsdag 17 december 2019 13:07 schreef AnneX het volgende:
Al weer een rode auto!
Had je eigenlijk liever bij de brandweer gewild? Krea.
Sooo!quote:Op dinsdag 17 december 2019 13:07 schreef Kreator het volgende:
[..]
Vooral toen mijn collega in de auto zei: "ik haat bol.com. *hier*."
Nu heb ik er 2.
Random rood, toch.😜quote:Op dinsdag 17 december 2019 13:08 schreef Kreator het volgende:
[..]
Random plaatje van internet, AnneX. Ik heb slechts 1x in mijn leven een rode auto gehad.
Ik las dit net pas, maar klinkt wel herkenbaar Zilverquote:Op dinsdag 17 december 2019 07:54 schreef Uhmmpie het volgende:
...
Wij krijgen normaal altijd een bon van bol... dus zal dit jaar wel weer hetzelfde zijn vermoed ik.
En stiekem weet ik eigenlijk elk jaar precies wt ik wil hebben.
De buit tot nu toe:
- killing commendatore deel 1 en 2 in hardcover, vlak nadat beide delen uitkwamen.
- de voedseldroger die nog steeds regelmatig gebruikt wordt.
En dit jaar een boek in gedachten waarvan ik nog even twijfel of ik dat een goed idee vind...
maar grote kans wel in ieder geval.
https://www.google.nl/amp(...)magnet-syndrome/amp/
[..]
Gratis bloemenquote:Op dinsdag 17 december 2019 13:07 schreef AnneX het volgende:
Al weer een rode auto!
Had je eigenlijk liever bij de brandweer gewild? Krea.
Zou mooi zijn, JT als de sollicitatie goed uitvalt.
Zou je 2-talig met frans moeten zijn?
Mijn vader reed rondjes op zoek naar Leuven en reed Louvain voorbij...
Vanmorgen werd een bos bloemen bezorgd in een doos.
SPOILER
“voor het ongemak” van de ING.
Na 8 i.p.v. 5 werkdagen maar eens gebeld met de nabestaandendesk over het rek. opzeggen. Het leek allemaal prima geregeld door de behulpzame jongeman.
Ach, toen bleek één formulier niet ondertekend te zijn. En vergat men dat te melden, totdat mn.X maar eens belde.
quote:Op dinsdag 17 december 2019 13:07 schreef Kreator het volgende:
[..]
Nu heb ik er 2.
Da's een fijne collega!quote:Op dinsdag 17 december 2019 13:07 schreef Kreator het volgende:
[..]
Nu heb ik er 2.
Dan zit de haat wel erg diep want er is toch wel voor ieder wat wils bij Bolquote:Op dinsdag 17 december 2019 13:07 schreef Kreator het volgende:
[..]
Nu heb ik er 2.
Ik dacht eerst aan een kruising tussen andijvie en artisjok. Het is hier CUL toch? Flauweculquote:
Knaagdier Casquote:Op dinsdag 17 december 2019 12:34 schreef Candaasje het volgende:
Klopt. Het eerste spoed-consult was ook niet bijster nuttig zeg maar. Als je etiketjes op de doosjes ziet met "Knaagdier Cas', dan begin ik al te fronsen.
Op de uithof kom je bij spoed met je konijn automatisch op de afdeling exoten terecht, daar vallen konijnen ook onder. Die dierenartsen gaven veel meer vertrouwen
En mijn eigen dierenarts hier is super met konijnen, gelukkig. Maar ze is daarin echt wel een zeldzaamheid. (ook naar mijn eigen (werk/stage)ervaring). Er wordt op de opleiding ook nauwelijks aandacht aan konijnen besteed, in elk geval niet de eerste jaren.
Hmm horen die niet van metaal te zijn?quote:Op dinsdag 17 december 2019 13:06 schreef fietsie het volgende:
Ik kreeg een Dopper mee met warme koffie erin. Zo'n isolatiedopper.
Die was duidelijk nog niet vaak genoeg heet geworden; plastic-koffie werd dat.
Hmm ik probeer bol ook altijd te ontwijken.. maar de bon die ik, als het goed is, morgen krijg is al bijna uitgegevn hoor.quote:Op dinsdag 17 december 2019 13:07 schreef Kreator het volgende:
[..]
Nu heb ik er 2.
Hele ideologie van dopper is om plastic te recyclenquote:Op dinsdag 17 december 2019 14:08 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hmm horen die niet van metaal te zijn?
Nou dat dus.quote:Op dinsdag 17 december 2019 14:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Knaagdier CasVan een dierenarts
![]()
Nee, dan zou mijn vertrouwen ook tot een dieptepunt dalen.
Oh, ik heb een metalen dopperquote:Op dinsdag 17 december 2019 14:32 schreef FranticDJ het volgende:
Hele ideologie van dopper is om plastic te recyclen
moest lachen..quote:Op dinsdag 17 december 2019 13:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik dacht eerst aan een kruising tussen andijvie en artisjok. Het is hier CUL toch? Flauwecul
Oh denneboom...oh denneboom!...quote:Op dinsdag 17 december 2019 14:31 schreef FranticDJ het volgende:
[ afbeelding ]
Dit kwam hier gisteren over gevlogen
Speciaal voor kerst?quote:Op dinsdag 17 december 2019 14:31 schreef FranticDJ het volgende:
[ afbeelding ]
Dit kwam hier gisteren over gevlogen
Oh dat is inderdaad wel prima.quote:Op dinsdag 17 december 2019 12:16 schreef Isabeau het volgende:
Bluetooth speaker en powerbank! Lijkt nuttig. Blij mee. Sorry dat er dit jaar geen leedvermaak is.
Speciaal voor jou (bijdehandjequote:Op dinsdag 17 december 2019 14:32 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Hele ideologie van dopper is om plastic te recyclen
Gepasseerd station hier...quote:Op dinsdag 17 december 2019 14:34 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Nog nooit een dopper gehadken 't alleen van irritante YouTube reclames..
Daar is de bovenkant wel nog plastic, toch? Ik heb nu een helemaal metalen fles zodat ik hem uit kan koken.quote:
Ja, de bovenkant is wit plastic.quote:Op dinsdag 17 december 2019 15:36 schreef Myraela het volgende:
Daar is de bovenkant wel nog plastic, toch? Ik heb nu een helemaal metalen fles zodat ik hem uit kan koken.
Ik heb eens drie maanden een ICT-klus gehad bij de ING. Daarna heb ik er al m'n geld weggehaaldquote:Op dinsdag 17 december 2019 13:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Gratis bloemenIk heb ook eens een enorme bos van ING gekregen als excuses. Die was wel op zijn plaats ook. 10 Bossen ook. Maar ik was wel blij met die bos, het voelt toch alsof je gehoord wordt. We gaan alsnog weg bij de ING want kutbank. Ik ben toevallig op dit moment ons rekeningnummer aan het wijzigen bij diverse automatisch incasseerders.
Eten is wel een heel goed teken voor een konijnquote:Op dinsdag 17 december 2019 15:12 schreef Candaasje het volgende:
Cas ophalen![]()
Gebit leek echter niet de primaire oorzaak te zijn...dus wat nu wel? Obstructie bleek het ook niet te zijn uit de Rx-foto's en de echo. Raadsel dus. Maar ja, 'konijn'.....
Hij is gelukkig al weer goed wakker, heeft al wat gras gegeten, en we gaan nog even door met medicatie. Daarnaast moet 'ie veel vezels eten en moeten we hem lekker laten bewegen.
Die heb ik vandaag binnen gekregenquote:Op dinsdag 17 december 2019 08:59 schreef Lonaa het volgende:
![]()
Wat fijn.quote:Op dinsdag 17 december 2019 15:44 schreef drakin het volgende:
[..]
Die heb ik vandaag binnen gekregen![]()
Zo lief, en ook ik krijg geen kerstpakket, eigen bedrijf maar ver onder bijstandsniveau, van dat schamele beetje wa ik binnenkrijg van klanten betaal ik ook wel weer flink belasting. Dus wel belasting, maar geen kerstpakket hier.
Zo blij met FHF dan
quote:Op dinsdag 17 december 2019 08:56 schreef AnneX het volgende:
Ja zeg, schamperen wij hier wat over gedeelde smart en lol over kerstpakketten...
Niet gerealiseerd hoe dat overkomt op mensen die nooooit zo’n kerstverrassing krijgen.Maar ik betaal wel flink belasting en krijg geen kerstpakket.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De hulp was er eens bij toen zo’n pakket werd afgeleverd en was dolgelukkig met de “kaasmesjes” die zij toen kreeg.( en zij lust niks wat buiten AVG valt).
Dus ieder jaar dan maar een staatslot in 5 vijfjes.
Ik val weer in die categorie van mensen die je bijna nooit treft denk ik dan.Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
Als je onder bijstandsniveau zit en je betaalt flink belasting dan heb je een heel, heel slechte boekhouder. En belasting betalen heeft echt helemaal niets met een kerstpakket te maken.quote:Op dinsdag 17 december 2019 15:45 schreef drakin het volgende:
[..]
Maar ik betaal wel flink belasting en krijg geen kerstpakket.
Ik val weer in die categorie van mensen die je bijna nooit treft denk ik dan.
Eigen bedrijf en btw tarief 21% btw is ook belasting of zie jij dat anders?quote:Op dinsdag 17 december 2019 15:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Als je onder bijstandsniveau zit en je betaalt flink belasting dan heb je een heel, heel slechte boekhouder. En belasting betalen heeft echt helemaal niets met een kerstpakket te maken.
O ja dat over belasting zat in de spoiler van Annex. daar reageerde ik op.quote:Op dinsdag 17 december 2019 15:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Als je onder bijstandsniveau zit en je betaalt flink belasting dan heb je een heel, heel slechte boekhouder. En belasting betalen heeft echt helemaal niets met een kerstpakket te maken.
Ah, ik snap het. Dat is geen belasting zoals bedoeld wordt wanneer men spreekt over 'veel belasting betalen'. Dat gaan over de inkomstenbelasting en die betaal jij niet of nauwelijks.quote:Op dinsdag 17 december 2019 15:48 schreef drakin het volgende:
[..]
Eigen bedrijf en btw tarief 21% btw is ook belasting of zie jij dat anders?
Oehquote:Op dinsdag 17 december 2019 15:53 schreef Myraela het volgende:
Lucky, ik heb trouwens weer twee nieuwe kerstballen. Een ananas en een gelukskoekje.
Belasting toegevoegde waarde, als dat boven de duizend zit per kwartaal vind ik dat veel.quote:Op dinsdag 17 december 2019 15:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ah, ik snap het. Dat is geen belasting zoals bedoeld wordt wanneer men spreekt over 'veel belasting betalen'. Dat gaan over de inkomstenbelasting en die betaal jij niet of nauwelijks.
Ow...nu jij het zegt, zie ik het ook.quote:Op dinsdag 17 december 2019 14:34 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Oh denneboom...oh denneboom!...(ik mis een kerstboom-emoticon!)
Deze danquote:Op dinsdag 17 december 2019 15:56 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ow...nu jij het zegt, zie ik het ook.
Vooruit 🎄
Als je veel btw moet betalen doe je het hartstikke goedquote:Op dinsdag 17 december 2019 15:55 schreef drakin het volgende:
[..]
Belasting toegevoegde waarde, als dat boven de duizend zit per kwartaal vind ik dat veel.
Maar ja hoe meer ik betaal hoe beter mijn bedrijf loopt denk ik dan. Ik kan er nu van rondkomen helemaal zelf, alleen wel met moeite want onder bijstandsniveau dus.
Toen ik nog ratten had, ging ik naar de enige dierenarts in de wijde omgeving die daar iets mee kon. Op de rattenfora (jawelquote:Op dinsdag 17 december 2019 12:34 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Oeps
[..]
Ja klopt. Het eerste spoed-consult was ook niet bijster nuttig zeg maar. Als je etiketjes op de doosjes ziet met "Knaagdier Cas', dan begin ik al te fronsen.
Op de uithof kom je bij spoed met je konijn automatisch op de afdeling exoten terecht, daar vallen konijnen ook onder. Die dierenartsen gaven veel meer vertrouwen
En mijn eigen dierenarts hier is super met konijnen, gelukkig. Maar ze is daarin echt wel een zeldzaamheid. (ook naar mijn eigen (werk/stage)ervaring). Er wordt op de opleiding ook nauwelijks aandacht aan konijnen besteed, in elk geval niet de eerste jaren.
Ik ben dit jaar boven de 20.000 omzet daar ben ik giga trots op. Geen nieuwe kor dus voor mij volgend jaar en ik doe mijn best dit weer te evenaarden of gewoon even te verdubbelenquote:Op dinsdag 17 december 2019 15:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Als je veel btw moet betalen doe je het hartstikke goedIk ben benieuwd waar wij dit keer op uitkomen. Zo veel als ons record van 8000 zal het niet zijn. Dat was wel even heftig. Meestal is het tussen de 3000 en 4500.
Maar als je er van rond kunt komen, scheelt dat weer stress en kan je dus lekker meer energie in je bedrijf stoppen
Was dat 8000 in 1 kwartaal?quote:Op dinsdag 17 december 2019 15:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Als je veel btw moet betalen doe je het hartstikke goedIk ben benieuwd waar wij dit keer op uitkomen. Zo veel als ons record van 8000 zal het niet zijn. Dat was wel even heftig. Meestal is het tussen de 3000 en 4500.
Maar als je er van rond kunt komen, scheelt dat weer stress en kan je dus lekker meer energie in je bedrijf stoppen
Daar kan je ook trots op zijn.quote:Op dinsdag 17 december 2019 16:03 schreef drakin het volgende:
[..]
Ik ben dit jaar boven de 20.000 omzet daar ben ik giga trots op. Geen nieuwe kor dus voor mij volgend jaar en ik doe mijn best dit weer te evenaarden of gewoon even te verdubbelen![]()
Alleen heb ik ook giga hoge kosten (tussen 10.000 en 15.000 is het wel geweest dit jaar) en omdat ik veel uit buitenland inkoop kan ik geen btw altijd terugvragen. Reken maar uit dat er dan niet veel over blijft. Begin dit jaar had ik nog een parttime baan trouwens waar ik ook van rond kon komen.
1 Kwartaal ja. Onze inkoop fluctueert heel erg. We kopen alleen in als we daar opdracht toe krijgen en hebben bijna geen voorraad.quote:Op dinsdag 17 december 2019 16:07 schreef drakin het volgende:
[..]
Was dat 8000 in 1 kwartaal?
Mijn max was vorig kwartaal 7500 na 2 mindere kwartalen. Dit kwartaal ga ik dat niet halen maar is weer beter dan de eerste 2.
Die zijn leuk zeg! Ik ken Butlers helemaal niet.quote:Op dinsdag 17 december 2019 15:57 schreef Myraela het volgende:
[..]
Butlers, hadden echt veel toffe ballen. Maar niet zoveel meer eetthema.
[ afbeelding ]
Maar had je het dan over winst of omzet, ik had het over omzet.quote:Op dinsdag 17 december 2019 16:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
1 Kwartaal ja. Onze inkoop fluctueert heel erg. We kopen alleen in als we daar opdracht toe krijgen en hebben bijna geen voorraad.
Ik had het over de te betalen btw, die was 8000 1 kwartaal. Ik vertel veel online maar ga mijn omzet- en winstcijfers niet hier neerzettenquote:Op dinsdag 17 december 2019 16:10 schreef drakin het volgende:
[..]
Maar had je het dan over winst of omzet, ik had het over omzet.
Is een Duitse zaak. Toevallig had Westwing laatst een sale met hun ballen, maar allemaal per 2 of 3. Maar ik heb niet zoveel aan allemaal dubbele ballen, dus nu maar naar een zaakje gegaan.quote:Op dinsdag 17 december 2019 16:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Die zijn leuk zeg! Ik ken Butlers helemaal niet.
ow dat is dan wel heel veel, ik ben minder geheimzinnigquote:Op dinsdag 17 december 2019 16:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik had het over de te betalen btw, die was 8000 1 kwartaal. Ik vertel veel online maar ga mijn omzet- en winstcijfers niet hier neerzetten
nee want dat betaalt je klant, is nit dat jij dat betaald...dat is gewoon een doorschuif principe en als je onder een bepaald niveau zit hoef je dat vanaf volgens jaar (had je voor 1 nov ofzo moeten aanvragen) niet meer elke 3 maanden te doen ook.... (lees nu pas verder , spuit elf)quote:Op dinsdag 17 december 2019 15:48 schreef drakin het volgende:
[..]
Eigen bedrijf en btw tarief 21% btw is ook belasting of zie jij dat anders?
Die flessen zijn helemaal niet duurquote:Op dinsdag 17 december 2019 15:31 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Gepasseerd station hier...
ben denk al 2 jaar over op join the pipe ipv dopper.
Veel fijner drinken en ze worden ook beter schoon doordat er geen raar rubbertje in zit dat na verloop van tijd echt niet meer schoon te krijgen is.
Not to mention dat ze een stuk goedkoper zijn.
Met eenzelfde milieuvriendelijke aspect.
Heel goed idd.quote:Op dinsdag 17 december 2019 13:41 schreef Anthraxx het volgende:
Wij kregen op een gegeven moment een kaartje en een bos bloemen van een CZ medewerker, die Anna tijdens de zwangerschap van Marijn een keer feliciteerde dat ze over de 10 weken heen was en dat het nu vooral genieten was. Anna reageerde daar nogal subtiel op door te melden dat er al 2 overleden waren, dus het nog 30 weken in angst afwachten was. Kan de medewerker ook niets aan doen.
Dag er op netjes een kaartje met excuses en sterkte en contactgegevens. En een bos bloemen. Dat vonden wij vooral erg netjes. Teruggebeld met complimenten.
pic van de moeilijke thee en moeilijke chocoladequote:Op dinsdag 17 december 2019 12:54 schreef fietsie het volgende:
Kerstpakket:
- Plaatje hout met daarin een lasergravure van "Us Mem"
- Flesje druivensap met co2
- Doosje met zakjes moeilijke thee
- Doosje met stukjes moeilijke chocolade
- Doe het zelf appeltaart maak pakket zonder appel
- Inspirationele kaartenset uit de " Ja maar " cursus collectie
- Zak kerst-spekkies
quote:Op dinsdag 17 december 2019 13:07 schreef AnneX het volgende:
Vanmorgen werd een bos bloemen bezorgd in een doos.NetjesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hoe lang heb jij ze gebruikt?quote:Op dinsdag 17 december 2019 15:35 schreef Myraela het volgende:
Ik vond Doppers fijn, maar ze worden zo belachelijk ranzig. Ook als je er alleen water uit drinkt. En ze zijn gewoon niet schoon te krijgen.
Dat!quote:Op dinsdag 17 december 2019 16:31 schreef Blues het volgende:
[..]
pic van de moeilijke thee en moeilijke chocolade
Klinkt als een goede vakantiedagquote:Op dinsdag 17 december 2019 16:35 schreef Blues het volgende:
Museum Bergen; t.t. Aat Veldhoen; mooie dingen gezien. Wat kon hij tekenenVerder een grote egoīst, maar ja.. kunstenaar
Aandoenlijke film ook gezien van 1 van zijn zonen die zijn moeder interviewde, dat was Veldhoens 1e vrouw.
Daarna doorgereden via de toeristische route naar Bergen a. zee en daar een lekkere tosti HAWAIIII voor mijen een broodje tonijn en een (alco-vrij) biertje gegeten en gedronken bij een strandtent
/vakantiedagboek
Denk dat ik de oudste nu iets van 4 jaar heb, en die andere twee heb ik twee jaar. Probleem is denk ik vooral dat ik ze niet meteen heb schoongemaakt na gebruik en gesloten wegzet. En na een poosje zit er dan in het dopje en de ribbels zwarte schimmel. Zie het bij collega's ook. En na de vaatwasser stinken ze ook gewoon nog.quote:Op dinsdag 17 december 2019 16:42 schreef Sarabi het volgende:
Hoe lang heb jij ze gebruikt?
Ik heb die van mij al bijna 2 jaar en krijg ze gewoon goed schoon. Gaat wel echt alleen water in.
Vervelendquote:Op dinsdag 17 december 2019 16:46 schreef Myraela het volgende:
[..]
Denk dat ik de oudste nu iets van 4 jaar heb, en die andere twee heb ik twee jaar. Probleem is denk ik vooral dat ik ze niet meteen heb schoongemaakt na gebruik en gesloten wegzet. En na een poosje zit er dan in het dopje en de ribbels zwarte schimmel. Zie het bij collega's ook. En na de vaatwasser stinken ze ook gewoon nog.
Die thermofles ervan vind ik inderdaad ook erg mooi. Wel een dikkerdje, maar zien er wel netjes uit.quote:Op dinsdag 17 december 2019 16:48 schreef Sarabi het volgende:
Vervelendtot nu toe gelukkig nog geen last van. Zou niet zonder kunnen
wil ook ooit nog zo'n thermovariant
Nou het vlees voor kerstavond ligt te pekelen
iewwwwquote:Op dinsdag 17 december 2019 16:48 schreef Myraela het volgende:
Iemand heeft blijkbaar een blog geschreven over Doppers schoonmaken, maar dan zie je tenminste wat ik bedoel:
[ afbeelding ]
Jaquote:Op dinsdag 17 december 2019 16:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
Klinkt als een goede vakantiedag
Ah leuk, nu gaat het hard hoorquote:Op dinsdag 17 december 2019 14:01 schreef Anthraxx het volgende:
Op dit moment vooral ziek. Maar dat is ongeveer elk kind geloof ik.
Hij is nu 9 maanden (en 3 dagen). Over het algemeen gaat het verder goed. Groeit goed, goed op lengte, eet ons arm. Vrolijk ventje vooral
. Begint inmiddels te kruipen. Brabbelen doet hij nog niet echt. Af en toe wel, maar niet heel consequent. Zitten lukt op een stoel zonder ondersteuning, maar zelf gaan zitten nog niet echt. Zal morgen nog eens een foto plaatsen.
15 graden daar waar mijn zus woontquote:Op dinsdag 17 december 2019 16:54 schreef Isabeau het volgende:
Net hard gelopen in tshirt. Allemachtig wat is het warm buiten
Ik heb dit weekend echt abnormaal veel zieke kindjes gezien (en gehoord)quote:Op dinsdag 17 december 2019 16:54 schreef Aure het volgende:
Ah leuk, nu gaat het hard hooren ja ik geloof dat elk kind van oktober t/m maart standaard ziek en/of verkouden is
RS virus...quote:Op dinsdag 17 december 2019 16:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb dit weekend echt abnormaal veel zieke kindjes gezien (en gehoord)En dat is in de nacht.
Veel join the pipe flessen vind ik na genant korte tijd zo ranzig naar plastic smakend water opleveren dat ik ze na 5 heb opgegeven.quote:Op dinsdag 17 december 2019 15:31 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Gepasseerd station hier...
ben denk al 2 jaar over op join the pipe ipv dopper.
Veel fijner drinken en ze worden ook beter schoon doordat er geen raar rubbertje in zit dat na verloop van tijd echt niet meer schoon te krijgen is.
Not to mention dat ze een stuk goedkoper zijn.
Met eenzelfde milieuvriendelijke aspect.
Gelukkig (nog) niet herkenbaarquote:Op dinsdag 17 december 2019 16:48 schreef Myraela het volgende:
Iemand heeft blijkbaar een blog geschreven over Doppers schoonmaken, maar dan zie je tenminste wat ik bedoel:
[ afbeelding ]
Een chirurg bij ons had een kleine waarbij ze zelf RSV verdacht. Huisartsenpost huisarts vond van niet en ze kon weer gaan. Toen is ze gewoon de SEH opgestapt en werd het kind via de kinderarts idd met RS virus opgenomenquote:Op dinsdag 17 december 2019 16:57 schreef Aure het volgende:
RS virus...
https://amp.nos.nl/artike(...)kennen-het-niet.html
Mja vandaar join the pipe dus voor mij.quote:Op dinsdag 17 december 2019 16:48 schreef Myraela het volgende:
[ afbeelding ]
Hmm geen last van eigenlijk.quote:Op dinsdag 17 december 2019 16:57 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Veel join the pipe flessen vind ik na genant korte tijd zo ranzig naar plastic smakend water opleveren dat ik ze na 5 heb opgegeven.
3 daarvan hebben we nog, voor de paniek toeslaat dat ik een miljoen herbruikbare flessen verslijt.
Pfoe ja dat dus.quote:Op dinsdag 17 december 2019 17:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Een chirurg bij ons had een kleine waarbij ze zelf RSV verdacht. Huisartsenpost huisarts vond van niet en ze kon weer gaan. Toen is ze gewoon de SEH opgestapt en werd het kind via de kinderarts idd met RS virus opgenomenZij kon dat. Andere ouders gaan gewoon naar huis.
quote:Op dinsdag 17 december 2019 16:33 schreef Blues het volgende:
Ik zit te rommelen met een quote en moet ineens aan Krakke
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EDIT: even in spoiler, plaatje is een beetje groot
Werkt prima. Alleen komt er nog wel eens los vuil in de gleufjes van de draaidop terecht, op den duur. Veeg je wel zo weer weg, maar dat kan een nadeel zijn. Drinkt wel weer makkelijk.
Ik weet ook niet hoe 'eco' ze zijn, het hergebruik van plastic is wel een mooi iets natuurlijk.
Maar stevig is 'ie wel.![]()
Gaat op muizenfora niet anders.quote:Op dinsdag 17 december 2019 16:00 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Toen ik nog ratten had, ging ik naar de enige dierenarts in de wijde omgeving die daar iets mee kon. Op de rattenfora (jawel) werden ook tips gedeeld voor goede dierenartsen.
Dat doe ik dus ook. En op t werk heb ik een grote kan die ik af en toe mee naar huis neem voor in de vaatwasserquote:Op dinsdag 17 december 2019 17:19 schreef Blues het volgende:
Ik doe gewoon heeeeeeeeeel lang met een gekocht plastic flesje en koop dan weer een nieuwe.
De doppers worden bij ons op het werk gejat
Wat was er zo verdacht aan zijn huiltje?quote:Op dinsdag 17 december 2019 17:09 schreef Aure het volgende:
[..]
Pfoe ja dat dus.
Onze huisarts kon er niet echt de vinger op leggen maar vond Jip zijn huiltje verdacht. Doorgestuurd naar SEH, daar werden we bijna naar huis gestuurd met ventolin omdat die arts hem juist nog wel helder vond. Maar zijn saturatie was net onder de grens dus toch opname. Hij is door een diep dal gegaan daar, betreffende SEHarts kwam later nog zeggen dat ze dat absoluut niet had zien aan komen. Gelukkig is alles goed gekomen
Ik kan dat ook niet goed uitleggen. Ik had hem natuurlijk al een paar dagen ziek thuis gehad dus voor mij was het een combinatie van dingen die ik verdacht vond:quote:Op dinsdag 17 december 2019 18:03 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Wat was er zo verdacht aan zijn huiltje?
Marijn jammert nu ook erg in zijn slaap.
Schrikken. Het kan héél snel slechter gaan met heel kleine kinderen. Gelukkig toch opgenomen.quote:Op dinsdag 17 december 2019 17:09 schreef Aure het volgende:
Pfoe ja dat dus.
Onze huisarts kon er niet echt de vinger op leggen maar vond Jip zijn huiltje verdacht. Doorgestuurd naar SEH, daar werden we bijna naar huis gestuurd met ventolin omdat die arts hem juist nog wel helder vond. Maar zijn saturatie was net onder de grens dus toch opname. Hij is door een diep dal gegaan daar, betreffende SEHarts kwam later nog zeggen dat ze dat absoluut niet had zien aan komen. Gelukkig is alles goed gekomen
Vreselijke Hans de Boer.quote:Op dinsdag 17 december 2019 18:38 schreef AnneX het volgende:
Iemand laat een hond uit bij Lein op de kade![]()
Altijd grappig om het daaro te zien.
quote:Op dinsdag 17 december 2019 18:38 schreef AnneX het volgende:
Waar hebben jullie het over?quote:Op dinsdag 17 december 2019 18:38 schreef AnneX het volgende:
Ik heb ook allemaal ???squote:Op dinsdag 17 december 2019 18:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Waar hebben jullie het over?
Geeft wel coole beelden met een GoPro. Die hebben allerhande gear voor dat soort viewpoints.quote:Op dinsdag 17 december 2019 18:45 schreef Blues het volgende:
[..]Wij zeiden het ook net meteen.
HonT heeft camera op zijn rug.
over een hont met een GoPro op zijn of haar rug.quote:
quote:Op dinsdag 17 december 2019 16:31 schreef Blues het volgende:
[..]
pic van de moeilijke thee en moeilijke chocolade
9 zakjes thee in een doos zo groot als een tablet, met een hoop blaat erop hoe eco, hoe maatschappelijk verantwoord ondernemen, hoe UTZ, hoe Fair Tea Foundation.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |