Ik meld me met kakelverse peuter! Voor wie 'm nog niet kent van eerdere topics: codenaam Günther (echte naam Otto), het is onze eerste en enige.
Telt tot veertien maar slaat consequent de twee over (is sinds gisteren dan ook 'drie oud'

), kent een shitload aan kleuren bij naam en bouwt inmiddels met opperste concentratie coherente zinnetjes van een woord of zes á zeven. Plast meermaal daags op een potje maar wil er vooralsnog niet op poepen, slaat geregeld middagdutjes over en dat gaat goed. Heeft geen vaste avondbedtijd. Krijgt nog altijd borstvoeding (niet zo gepland maar gewoon zo gelopen

) en slaapt al anderhalf jaar bij ons tussenin (zeker niet zo gepland, maar niettemin zo gelopen

). Houdt van voorgelezen worden (veertig prentenboeken per dag, als het aan hem ligt) en helpt me bij elke maaltijd in de keuken.
Gaat niet naar opvang want nadat ik 'm eruit geperst had besloot ik eigenlijk meteen liever thuis met 'm te willen blijven, wat met een aantal aanpassingen gelukkig ook kon. Gaat over een paar weken wel voor het eerst naar de peuterspeelgroep en ik ga dikke tranen biggelen omdat ik z'n toffe gezelschap twee ochtenden in de week moet gaan missen.

Weekdier, yup, maar ik vind het ook gewoon een geweldig joch dat ik serieus graag zoveel mogelijk bij me heb omdat -ie zo verrekte
leuk is.
Wat peuterbuien betreft heb ik erg weinig te klagen, de heus wel aanwezige driftbuitjes zijn hevig maar hyperkort en ik geef er gewoon ruimte aan, zeker als -ie moe is of honger heeft. So far so good, maar vraag het me over een half jaartje nog maar eens.

Plaatjes bij de praatjes!
Ongeveer een jaar geleden, met mij:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vorige week, met mijn lief:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo nog even een verjaardagsverslagje tikken voor in het Dreumestopic.

(Edit: done!
OUD / Het dreumestopic (1 - 2 jaar) deel 442 )
Daarna hier eens inlezen
[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 10-01-2020 10:59:18 ]
Let me see you stripped down to the bone
quote:
Grappig, je omschrijft hier precies onze zoon. Eerste keer peuterspeelzaal was echt raar. Het idee dat een vreemde toezicht over hem had klopte eerste weken echt niet. Inmiddels is hij 5, maar m'n dochter is 3 dus ik mag me hier nog melden
...everyone's afraid, but that's no excuse...
minilot
Nancy boy
quote:
Op vrijdag 10 januari 2020 11:05 schreef ViviRAWRS het volgende:@:minilot Welkom met Günther!
Bedoel je met "het is onze eerste en enige" dat jullie het niet meer opnieuw gaan proberen, of zoals het vooralsnog feitelijk gewoon is?

Dat overslaan van een getal deed ZZ ook. Hoe zingt hij "Hoedje van papier"?

Feitelijke omschrijving

Of we het nog verder proberen hangt af van DNA-onderzoek en dat loopt nog tot ergens begin van aankomende lente

En: 'Een, drie, viehier, hoedje van, hoedje van'.

Wat sloeg ZZ over?

Het is hier een beetje een running gag geworden: toen -ie kleiner was speelde hij vaak met een genummerde stapeltoren van karton, maar op een gegeven moment raakte de '2' zoek. We gaan er nu naar vanuit dat dat precies in een kritieke fase was en dat het daardoor nooit meer goed komt
Let me see you stripped down to the bone
Gefeliciteerd minilot!
Dat tellen komt vast goed.
L spreekt sommige letters ook consequent verkeerd uit. De s wordt een soort Engelse g, de t wordt een k, dus alles wat voor in de mond uitgesproken moet worden gooit hij naar achter een andersom. We hebben daar nu sinds 2 maanden logopedie voor en dat gaat best aardig. Nog niet altijd goed maar hij kan nu de s op een goed moment uitspreken (sok ipv gok, al zegt hij uit zichzelf nog gok en na verbeteren wordt het schok) en de L kon hij helemaal niet en die kan hij nu wel zeggen. In woorden nog wat moeilijk maar los al wel, dus het komt. En de w gaat helemaal goed nu. Geen jew meer, maar wel. Zonder logopedie was het ook vast goed gekomen, maar ik vond het voor zijn eigen verstaanbaarheid fijn. Hij werd soms boos omdat mensen hem niet konden verstaan en hij niet wist wat hij fout zei. Dingen kunnen dus veranderen!
Wat goed nazil! Lijkt me echt wel een ding, als je kind opeens zindelijk is. Hier heeft het totaal haar interesse niet op dit moment.
Welkom Casper en gunther, gezellig dat jullie er zijn!
Lemijn lukt het Jacob om om 18:00 de nacht in te gaan ja? N viel laatst om 18:30 in slaap (zonder middagdut) maar werd vervolgens om 20:00 wakker en verkondigde dat ze echt wakker was en heeft vervolgens tot 22:00 gespeeld en is met veel moeite tussen ons in in slaap gevallen. Normaal slaapt ze tussen 20:00 en 21:00 dan gaat het prima. Ik heb het dus niet op vroeg in slaap vallen.
Hier heeft ze een tijd de twee en drie tegelijk gezegd. Één, trei, vier....ze werd dus ook trei destijds. Opeens zei ze ook twee.
Voltooid deelwoorden zijn ook tof ja, al kloppen ze hier meestal niet (gedrinkt) ze is er wel mee bezig.
Hij is nog steeds droog na een middag monkeytown... Ff doorzetten nu dus, hopelijk lukt het morgen ook zo goed.
littledrummergirl
voor uw vrijmibo
quote:
Op vrijdag 10 januari 2020 13:23 schreef TolstoiFan het volgende:[..]
Die hebben wij vanochtend ook gekocht voor het toilet beneden. Simon wilde er meteen wel op, maar toen ie erop zat, begon ie te huilen dat ie eraf wilde

Hij kan met zijn voetjes nog net niet bij het krukje, ik denk dat ie het daardoor wat eng vond. Maar ik ben er bij blijven staan en uiteindelijk kwam er ook nog een plasje

.
Wat goed
Wij hebben ook een tijdje "droog geoefend"

dan vroeg ik of hij met of zonder luier op de wc wilde, zodat ie vast n beetje kon wennen aan het wiebelige en ineens was ie om

vandaag ook ineens gepoept

t wordt nog eens wat
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
Quoi, kleuter wilde hier niet meer op de verkleiner nadat hij een vriendje zonder verkleiner zag plassen en het vervolgens ook probeerde. Wellicht is dat een optie? Hier geen piemelpraat verder, alleen regelmatig dat jongens die wel hebben en meisjes niet.
Verder knap al die (deels) zindelijke peuters. Hier 0 interesse weer.
Wij zijn een weekendje weg, zonder babyspullen! Geen babybedjes meer en geen kinderstoelen. De bagage paste ook gewoon in de auto zonder te stapelen. Zelfs inclusief buggy. En ze zitten gewoon op een normale eetstoel en dat ging eigenlijk al prima. Nu alleen nog even wat groter groeien zodat ik ze niet meer alle klimdingen van de indoor-speeltuin op hoef te duwen...
LeSage
Meisje
Nieuwe peuters
We kunnen 4 februari lekker samen het topic volkletsen, mini. Dan zit ik namelijk ook alleen thuis te wachten. S. gaat dan al een paar dagen naar school en het is de eerste PSZ-ochtend van Mijm.
Ik was gisteravond naar de stad met S. Dat was zo’n ding dat ik vroeger in mijn hoofd had, samen winkelen met je kind. En het was zó gezellig. Hij heeft gymschoenen gekregen en zelf een jas uitgezocht. Helemaal keuren voor de spiegel en zelf gevraagd aan de caissière of de labels er af mochten

Ijsje gegeten bij de McDonalds en toen weer naar huis.
Overigens voor het eerst in heel lange tijd met luier, want hij had een beetje dunne poep. Hij vond het niet erg gelukkig.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
Molo
Völlig losgelöst
Feli Mini!
Heeft hij zijn verjaardag beetje meegekregen? Ik vond 2 daarin zo'n kantelpunt

Hier staat ook alles in het teken van verjaardag (nog ruim 6 maanden weg

), want dan wordt ze 4 en dan mag ze naar school.
Een magische plek waar volgens haar geen jongens zijn (?), je de hele dag op de glijbaan mag (?) en je de hele dag in de klas Shrek mag kijken op tv (?)
Onderscheid tussen jongens en meisjes, mama's en papa's en vrouwen met of zonder baby etc is érg belangrijk hier. De hele dag gaat dat ordenen door.
En bij tekeningen maken maakt ze ook vrouwtjes met enórme borsten en mannetjes met enórme piemels. En zegt dan dat het papa is, dus die was er wel blij mee

Het is af en toe een driftkikkertje maar jezus wat is het toch gezellig met haar
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Verjaardag is hier ook belangrijk met 7 maanden te gaan. Want basisschool.
Molo poppetjes tekenen? Whut? De mijnes doet net z'n best om een ster in te kleuren ipv willekeurige rondjes of krassen.
LeSage
Meisje
S. is vooral gefascineerd over het feit dat ik wél kan plassen, maar toch geen piemel heb. Hoe dan?!?

Hij zegt het ook altijd met een beetje medelijden, zo van: ja, jij bent de enige in dit huis die dit fantastische ding niet heeft
En mijn peuter wordt echt heel groot. Hij wilde vanavond gezellig bij opa en oma logeren

dus nu alleen met Mijm. Ook gezellig.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
Wat grappig dat de jongens het zielig vinden dat jullie geen piemel hebben.
Wat goed Q van de zindelijkheid! Sinds Emmy geen luier heeft, valt me ook pas op dat ze inderdaad kanonskogels heeft en ik nauwelijks hoef schoon te maken daarna.
Voor de meisjesmoeders: emmy klaagt soms over pijn aan haar vagina bij het plassen. Het zag er ook best rood en vurig uit. Komt dat vaker voor? Heb er maar een beetje vaseline op gesmeerd.
Gisterenavond was ik weg toen heeft hij nog een ongelukje gehad. Man laat het op het potje gaan ook nog iets te veel aan hem zelf over. Ik neem hem mee naar het potje, nu gaan we een plasje doen. Man vraagt of hij een plasje moet en bij een 'nee' is het prima. En dat ging fout. Hij had het zelf niet echt door. Vandaag gaan we vol goede moed verder.