quote:Op woensdag 18 december 2019 19:56 schreef Faraday01 het volgende:
@:heywoodu Kasaigod zit niet in de selectie voor de vierschansen
Die van Thomas Aasen Markeng? Gisteren de wedstrijd pas kunnen zien en dus ook die val pas gezien, maar 'goed' is relatief: hij leeft wel en is in dat opzicht gezond, maar ligt er ongeveer een jaar uit met een aan alle kanten afgescheurde kniequote:Op zondag 15 december 2019 16:46 schreef Symphonic het volgende:
Dat was een nasty val.
Toch goed afgelopen zo te zien
Eisenbichlerquote:Op zaterdag 28 december 2019 22:06 schreef Stoner12 het volgende:
Huber en Freitag eruit gemikt, Schierenzauer geluk met een DQ en mag meedoen morgen.
Zin in spannende KO duels
Tande v Eisenbichler
Johansson v Ito
Hayboeck v Kubacki
P.Prevc v Aschenwald
Schlierenzauer v Kraft
Spektakel gegarandeerd
Hij had die snor niet moeten afscherenquote:
Ja door een voorspringer veroorzaaktquote:Op zondag 29 december 2019 19:04 schreef showtimer het volgende:
[..]
Laatste weken geblesseerd door blijven springen voor wereldbeker puntjes toch?
Waren daar beelden van?quote:Op zondag 29 december 2019 19:40 schreef Stoner12 het volgende:
[..]
Ja door een voorspringer veroorzaakthelaas nog niet hersteld. Noorwegen is al kansloos na vandaag voor het eindklassement
Heb zelf niks gezien, volgens mij niet.quote:
jij wel hoorde ik van je collegaquote:Op dinsdag 31 december 2019 13:40 schreef petervanhal het volgende:
Zitten we er klaar voor??? Quali GAP
Echt welquote:Op dinsdag 31 december 2019 13:40 schreef petervanhal het volgende:
Zitten we er klaar voor??? Quali GAP
Minder dan vorige jaarwisseling, ik wil morgen graag wél normaal kunnen kijkenquote:Op dinsdag 31 december 2019 15:21 schreef petervanhal het volgende:
Gelukkig ging Karreltje Geigert nog even door de geluidsbarriere in GAP, verder was het een snurk Quali.
Zet het op een zuipenen laat je magistraal vollopen. Bis morgen in het nieuwe jaar
Maar wat is er aan de hand, op ES2 zou schansspringen te zien zijn en zie ik nu een herhaling van alpineskiėn?quote:
Heb ik niet. Dan inderdaad maar ZDFquote:
Ja die logica snap ik ook niet ..quote:Op woensdag 1 januari 2020 14:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar wat is er aan de hand, op ES2 zou schansspringen te zien zijn en zie ik nu een herhaling van alpineskiėn?
Wat een knakenzender is Eurosport soms toch ook hoor. Ik kan er prima mee leven als mijn favoriete sporten soms niet live te zien zijn omdat er andere sport live getoond wordt (veldrijden op ES1 nu bijvoorbeeld), maar als live sport (welke dan ook) niet getoond wordt om iets te kunnen herhalen...matig, slecht.quote:Op woensdag 1 januari 2020 14:18 schreef petervanhal het volgende:
Iets met een deal van beelden en reclame
Lekker kijken bij de NOS, doen alsof er maar één schansspringwedstrijd in het jaar isquote:Op woensdag 1 januari 2020 14:20 schreef chufi het volgende:
En dat het natuurlijk op vele andere zenders te zien is als traditie
Zijn er meer dan?quote:Op woensdag 1 januari 2020 14:21 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Lekker kijken bij de NOS, doen alsof er maar één schansspringwedstrijd in het jaar is
Schlierenzauer, Kraft en....?quote:
Er zijn er een paar die langzaam weer eens richting top-30 gaan, maar nog niet consistent. Het gat is in elk geval dieper geweest.quote:Op woensdag 1 januari 2020 22:48 schreef 4-elements het volgende:
Voor het eerst in jaren weer eens gekeken. Toch nog wat bekende namen voor mij. Maar is er nou geen enkele Fin meer die fatsoenlijk kan springen? Volgens mij heb ik er geen eentje voorbij zien komen...
Dieper dan geen enkele springer bij de eerste 50 bij Garmisch?quote:Op woensdag 1 januari 2020 23:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Er zijn er een paar die langzaam weer eens richting top-30 gaan, maar nog niet consistent. Het gat is in elk geval dieper geweest.
Antti Aalto eindigde de World Cup vorig jaar als 25e, dat was al met afstand het beste Finse eindresultaat sinds Anssi Koivuranta in 2014.quote:Op woensdag 1 januari 2020 23:10 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dieper dan geen enkele springer bij de eerste 50 bij Garmisch?
Ik heb Peter al meerdere keren horen vertellen dat ze de jeugdopleiding de afgelopen jaren verwaarloosd hebben.quote:Op donderdag 2 januari 2020 23:06 schreef 4-elements het volgende:
Enig idee waarom het (blijkbaar al vele jaren) zo dramatisch gaat met de Finnen? Ze hadden ooit zoveel goede springers.
quote:Op zaterdag 4 januari 2020 14:20 schreef heywoodu het volgende:
@:petervanhal zit niet echt op te letten"Cene Prevc moet hopen dat hij als lucky loser door mag", maar met zijn 103 punten heeft hij daar al geen kans op
Stoch 123.1
Koudelka 118.2
Hayböck 117.2
Sato 113.6
Ammann 112.7
Als iemand ff een bakje koffie voor hem kan halen daar?
Morgen de kwalificatie, maandag vanaf kwart over vijf (of vijf uur) de wedstrijd.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 19:53 schreef northernlight81 het volgende:
Wanneer is de wedstrijd in Bischofshofen?
Ik weet dat het altijd op 6 januari eindigt, dat laatste wist ik dan weer nietquote:Op zaterdag 4 januari 2020 20:42 schreef chufi het volgende:
Ja toch he.. Op 3 Koningen eindigt het altijd.
dat is altijd op 3 koningen (6 januari dus )quote:Op zaterdag 4 januari 2020 20:45 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik weet dat het altijd op 6 januari eindigt, dat laatste wist ik dan weer niet
Thanksquote:Op zaterdag 4 januari 2020 20:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Morgen de kwalificatie, maandag vanaf kwart over vijf (of vijf uur) de wedstrijd.
Uitgerekend in zijn Willingen, mooiquote:
Nu al , lijkt de KNVB welquote:Op zondag 9 februari 2020 00:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Uitgerekend in zijn Willingen, mooi
Jammer dat het morgen al afgelast is
Tja, het nu afgelasten of het morgen op nagenoeg zeker af moeten gelasten en dan in de problemen komen met het afbreken van de boel...de enige logische keuze was om het nu alvast te doen.quote:
eens!!! Al bestaat skivliegen ook uit 2 vluchten en..................quote:Op zaterdag 15 februari 2020 12:08 schreef heywoodu het volgende:
Achtste plek voor Aalto, eindelijk eens wat leuks voor de Finnen
Uiteraard, maar beter die finaleronde in gaan met een 8e plek dan een 30e plekquote:Op zaterdag 15 februari 2020 12:09 schreef petervanhal het volgende:
[..]
eens!!! Al bestaat skivliegen ook uit 2 vluchten en..................
als 8e na de 1e vlucht en dan 30e woorden is ook .....................quote:Op zaterdag 15 februari 2020 12:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Uiteraard, maar beter die finaleronde in gaan met een 8e plek dan een 30e plek
Nee.quote:
Peter legt het je nu even uitquote:Op zondag 16 februari 2020 12:18 schreef Rewimo het volgende:
Best gek dat Lindvik met de 2e afstand maar op plaats 13 uitkwam uiteindelijk na de eerste ronde.
Ja, zo leuk dat je hier een vraag stelt en antwoord krijgt via de TVquote:
Er deed zelfs een Roemeen mee aan de kwalificatie zie ik.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 10:14 schreef heywoodu het volgende:
Geiger wint de niet door Eurosport uitgezonden (want EBU heeft de rechten, vreemd genoeg) wedstrijd in het Roemeense Rasnov, de eerste mannen-World Cup ooit in Roemeniė.
Severin Freund maakte na ruim een jaar zijn comebacken werd 32e. Het is alweer vijf jaar geleden dat hij de World Cup won en vier jaar dat hij voor het laatst serieus mee kon doen
De eerste sinds Eduard Torok in 2014, die dan weer de eerste was sinds 1985quote:Op zaterdag 22 februari 2020 13:17 schreef showtimer het volgende:
[..]
Er deed zelfs een Roemeen mee aan de kwalificatie zie ik.
Misschien wel leuk @heywooduquote:Wereldrecord, Canvas, 21u09.
Vikersund, 2017. De Oostenrijker Stefan Kraft vliegt van de grootste schans ter wereld en landt na een duizelingwekkende vlucht meer dan een kwart kilometer verder op z'n ski's. In Noorwegen klimt Maarten naar de top van de springberg om met oud-kampioen Ole Gunnar Fidjestųl ieder detail van de wereldrecordschans onder de loep te nemen.
Op een kinderschanstornooi ontdekken we welke jonge talentjes het nooit zullen wagen van de monsterschans en in de windtunnel van de Universiteit van Graz ervaart Maarten zelf wat het is om met een snelheid van meer dan 100 kilometer per uur door de wind te vliegen. Maarten ziet ze ook vliegen, als hij op bezoek gaat bij een training van wereldrecordhouder Stefan Kraft in het Oostenrijkse Salzburg.
Met de medewerking van wereldrecordhouder Stefan Kraft, wereldkampioen skivliegen Daniel-Andre Tande, ex-wereldkampioen, Ole Gunnar Fidjestųl, ex-wereldrecordhouder Johan Remer Evensen en professor Wolfram Müller (MU Graz).
Bedankt voor de tip, ik heb hem opgenomen voor later in de weekquote:
Sorin Pitea sprong ook 2x bij de beste 50 in 2014quote:Op zaterdag 22 februari 2020 13:20 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De eerste sinds Eduard Torok in 2014, die dan weer de eerste was sinds 1985
Bij de mannen dan, bij de vrouwen doen ze wel vaker mee. Ook een Oekraļner trouwens en ook dat was alweer tien jaar geleden.
en de NOS is meteen op de vlaggetjestrein gesprongenquote:Op vrijdag 6 maart 2020 19:29 schreef chufi het volgende:
Marita Kramer junior Wereldkampioen hoor ik
Totaal niet te vergelijken met Hirscher natuurlijk, Kramer is geboren en getogen in Nederlandquote:Op zaterdag 7 maart 2020 09:28 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
en de NOS is meteen op de vlaggetjestrein gesprongen
Ja, die heb ik gezienquote:Op zondag 8 maart 2020 20:44 schreef heywoodu het volgende:
Gisteren wel:
RAW AIR begint met thuiszege Noorse schansspringers
De site van de FIS is nochtans zo overzichtelijkquote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:22 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb het gemistKon nergens het juiste tijdstip/zender vinden.
Die hebben nu wielrennen en wielrennenquote:Op dinsdag 10 maart 2020 08:44 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De site van de FIS is nochtans zo overzichtelijk![]()
Altijd uitgaan van Eurosport.
ZDF heeft het ookquote:Op dinsdag 10 maart 2020 17:08 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Die hebben nu wielrennen en wielrennen![]()
Gelukkig doen ze op de Duitse Eurosport wel aan skispringen.
quote:Die Zeichen verdichten sich, dass die Saison früher zu Ende gehen wird. "Wenn wir uns ansehen, was in der Welt passiert, muss man sagen, dass die Skiflug-WM zu einhundert Prozent abgesagt wird. Wir stehen mit der FIS in Kontakt, um das weitere Vorgehen zu besprechen", hat Primoz Finzgar, Generalsekretär des Organisationskomitees von Planica, dem Fernsehsender 'RTV SLO' gesagt.
Jep, WK skivliegen is uitgesteld naar volgend seizoen. Dit seizoen is klaar dus.quote:Op donderdag 12 maart 2020 17:17 schreef Rewimo het volgende:
Skivliegen van volgend weekend dus ook, ga ik vanuit?
Begrijpelijk. Maar welquote:Op donderdag 12 maart 2020 17:24 schreef heywoodu het volgende:
Jep, WK skivliegen is uitgesteld naar volgend seizoen. Dit seizoen is klaar dus.
Hey, dat is tof!quote:Op woensdag 1 april 2020 09:14 schreef heywoodu het volgende:
Het WK skivliegen wordt verplaatst naar begin december, waardoor we volgend seizoen twee keer naar Planica gaan (ook voor de reguliere World Cup)
Yayquote:Op maandag 13 april 2020 16:18 schreef heywoodu het volgende:
Simon Ammann gaat door tot en met Beijing 2022
https://www.fis-ski.com/e(...)on-the-2022-olympics
quote:Ook de vrouwen krijgen voortaan kans op wereldtitel op grote schans
Op de volgende wereldkampioenschap noordse ski in het Duitse Oberstdorf (23 februari-7 maart 2021) zullen voor het eerst ook de vrouwen voor een wereldtitel op de grote schans strijden. De primeur staat voor 3 maart op het programma.
Het voorstel van de Noorse federatie werd in februari 2020 unaniem aanvaard door het FIS-bestuur. De bevestiging door het congres heeft nog niet kunnen plaatsvinden, doordat de voor mei voorziene vergadering werd uitgesteld tot oktober. “Maar we kunnen de beslissing van het congres niet afwachten om het programma te laten goedkeuren”, stelt FIS-voorzitter Gian Franco Kasper. “In de wereldbeker gaan de vrouwen al jaren van de grote schans.”
In 2019 was er al voor het eerst een teamcompetitie voor vrouwen op het WK schansspringen, voortaan is er een totaal evenwicht tussen de vrouwen en mannen. Allebei hebben ze vier proeven: kleine schans, grote schans, teams en gemengde teams.
Ook de noordse combinatie voor vrouwen maakt zijn debuut op het WK. In die discipline is volgende winter ook voor het eerst een wereldbeker.
Eindelijk weer springen?quote:Op maandag 16 november 2020 20:47 schreef heywoodu het volgende:
Finland en Frankrijk zijn er komend weekeinde in Wisla niet bij als het World Cup-seizoen begint.
quote:
Vandaag helaas aangewezen op de Duitserquote:Op zaterdag 21 november 2020 16:00 schreef heywoodu het volgende:
@:petervanhal en de springers zijn live op de PLAYER
Hij springt het hele seizoen al, maar echt geweldig is het nietquote:Op donderdag 26 november 2020 22:37 schreef Sjoerd102 het volgende:
Ik kom er nu pas achter dat Kasai is gestopt,
Althans 'aan de grond gezet door de Japanse bond' zoals het in Dagblad de Limburger staat.
quote:Op zaterdag 5 december 2020 16:36 schreef heywoodu het volgende:
We zijn live vanuit Nizhny Tagil met @:petervanhal
@petervanhal was er stil vanquote:Op zaterdag 5 december 2020 17:45 schreef heywoodu het volgende:
Johansson haalt een partij uit met een nieuw schansrecord en ineens valt Peter weg
Johansson bleef maar stijgen en stijgen vanaf de 25e plek en leek 4e te gaan worden, achter Eisenbichler, Granerud en Huber. Eisenbichler werd echter bovenin zijn vlucht door de wind gegrepen en moest de noodlanding inzetten, waardoor hij 28e werdquote:Op zaterdag 5 december 2020 18:56 schreef Rewimo het volgende:
Hoe is het afgelopen? We kregen bezoek precies tijdens de top 10
En wie won er dan uiteindelijk?quote:Op zaterdag 5 december 2020 19:55 schreef heywoodu het volgende:
Johansson bleef maar stijgen en stijgen vanaf de 25e plek en leek 4e te gaan worden, achter Eisenbichler, Granerud en Huber. Eisenbichler werd echter bovenin zijn vlucht door de wind gegrepen en moest de noodlanding inzetten, waardoor hij 28e werd
Met 'achter Eisenbichler, Granerud en Huber' bedoelde ik dat Granerud op dat moment bovenaan stond met alleen Eisenbichler nog te gaan, dus hij wonquote:Op zaterdag 5 december 2020 20:01 schreef Rewimo het volgende:
[..]
En wie won er dan uiteindelijk?
Edit: je verslag inmiddels gelezen![]()
Knappe prestatie van Johansson, daarna hadden er ook wel een heleboel pech met de wind.quote:Op zaterdag 5 december 2020 20:10 schreef heywoodu het volgende:
Met 'achter Eisenbichler, Granerud en Huber' bedoelde ik dat Granerud op dat moment bovenaan stond met alleen Eisenbichler nog te gaan, dus hij won
Thomas Lackner, de nummer vier van gisteren, ook, net als Manuel Fettner en Jan Hörl. Oostenrijk doet vandaag in het geheel niet mee door de vier positieve springers.quote:Op zondag 6 december 2020 15:02 schreef Rewimo het volgende:
Hoor net op de ARD dat 4 Oostenrijkers, onder wie Daniel Huber en de coach, positief getest hebben op Corona.
Moet je die wel hebbenquote:
Ik lees/hoor nog nergens iets over de geboorte van de kleine Geiger, dus ik denk dat Peter abuis is. Karl is wel vorig weekend naar huis gegaan vanwege de aanstaande geboorte. Maar verder is er nog niets bekend.quote:Op zaterdag 12 december 2020 16:25 schreef heywoodu het volgende:
Nu zegt @:petervanhal opnieuw dat Geiger kersverse vader is, terwijl in Duitse media dus gezegd wordt dat zijn vrouw nog hoogzwanger is. Wat is het?
Ik keek niet live, maar heb wel genotenquote:Op zondag 13 december 2020 17:50 schreef Pino112 het volgende:
Kijkt niemand de landenwedstrijd?
Spannend hoor
Haar 1e sprongquote:Op donderdag 17 december 2020 21:47 schreef heywoodu het volgende:
ONZE Marita Kramer (ja, ga weg Oostenrijk) dik de beste in de kwalificatie in Ramsau![]()
Morgen de wedstrijd.
http://medias2.fis-ski.com/pdf/2021/JP/3266/2021JP3266RLQ.pdf
Iedereen alsnog door dus, ook niet zo slecht na die wat vreemde kwalificatie gisteren.quote:Op dinsdag 29 december 2020 10:20 schreef Faraday01 het volgende:
De uitslag van de test is binnen: alle Polen negatief dus ze mogen meedoen
https://www.fis-ski.com/e(...)ompete-in-oberstdorf
Leuk voor ze, maar wat een bullshit dat ze ondanks het missen van de kwalificatie alsnog mee kunnen doen. Gematst omdat er wat grote namen bij zitten, nog niet misschien dat ze de hele kwalificatie door het putje gespoeld hadden als het om pak 'm beet MacKenzie Boyd-Clowes en Matthew Soukup was gegaan.quote:Op dinsdag 29 december 2020 10:20 schreef Faraday01 het volgende:
De uitslag van de test is binnen: alle Polen negatief dus ze mogen meedoen
https://www.fis-ski.com/e(...)ompete-in-oberstdorf
Maar dat de Polen voor meer spektakel zorgen zou geen reden moeten zijn. Ze hebben de kwalificatie gemist en missen dus de wedstrijd, jammer maar helaas. Normaal zie je Poolse fans wel eens lopen bitchen op de FIS als die voor hen negatieve beslissingen nemen in andere sporten, benieuwd of ze vandaag ook klagenquote:Op dinsdag 29 december 2020 13:54 schreef Stoner12 het volgende:
Gewoon terecht, je moet creatief zijn in dit soort vreemde situaties. De Polen zorgen voor meer spektakel. Wel jammer om geen KO duels te zien
Waarvan akte.quote:Op dinsdag 29 december 2020 08:53 schreef heywoodu het volgende:
Damn, met name Zyla en Kubacki die niet eens starten zijn wel een aderlating
Op Zyla en Kubacki na nog geen echte kanshebbers die eruit liggen.
47e en 58e haha. Nee daar moet je echt rekening mee houden inderdaad. Het draait om commercie en de Polen zorgen nou eenmaal voor een beter niveau en spanning. Voor Polen is dit een van de belangrijkste evenementen van het jaar. Zou zonde zijn als een valse positieve test dat in de war zou schoppen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 10:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Leuk voor ze, maar wat een bullshit dat ze ondanks het missen van de kwalificatie alsnog mee kunnen doen. Gematst omdat er wat grote namen bij zitten, nog niet misschien dat ze de hele kwalificatie door het putje gespoeld hadden als het om pak 'm beet MacKenzie Boyd-Clowes en Matthew Soukup was gegaan.
Natuurlijk bedoelde ik niet dat de Canadezen een grote rol van betekenis ging spelen, dan mis je mijn punt een beetje erg. Voor iedereen is dit een van de belangrijkste momenten van het jaar, met de vraagtekens rondom het WK misschien zelfs wel hét hoogtepunt.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:50 schreef Stoner12 het volgende:
[..]
47e en 58e haha. Nee daar moet je echt rekening mee houden inderdaad. Het draait om commercie en de Polen zorgen nou eenmaal voor een beter niveau en spanning. Voor Polen is dit een van de belangrijkste evenementen van het jaar. Zou zonde zijn als een valse positieve test dat in de war zou schoppen.
Echt, die ene keer dat hij weer eens de beste Pool isquote:
Vandaag weer Hansquote:Op woensdag 30 december 2020 11:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Echt, die ene keer dat hij weer eens de beste Pool is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |