abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190554459
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 12:37 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

De top 100 was in de beginjaren duidelijk beter dan nu, maar ik zou niet durven beweren dat de hele top 2000 beter was toen. Daarvoor is er de afgelopen 20 jaar teveel mooie muziek bij gekomen.

Ik denk dat de goede muziek vooral meer door de lijst verdeeld staat dan in het begin.
Het feit dat Patricia Paay er toen nog instond zegt genoeg.
"Elke wasbeer hep een staart, maar niet elke staart hep een wasbeer."
  vrijdag 20 december 2019 @ 12:43:17 #202
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_190554522
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 december 2019 12:39 schreef MTheBassman het volgende:

[..]

Het feit dat Patricia Paay er toen nog instond zegt genoeg.
Dat gezeik over Patricia Paay...
  vrijdag 20 december 2019 @ 12:44:23 #203
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_190554536
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 12:32 schreef Dagoduck het volgende:
Niet haten op Helderse bands :(
Sorry :@
Het is echt wel specifiek dat nummer van hen waar ik niet tegen kan.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_190554559
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 december 2019 12:43 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Dat gezeik over Patricia Paay...
:D
"Elke wasbeer hep een staart, maar niet elke staart hep een wasbeer."
  vrijdag 20 december 2019 @ 12:48:35 #205
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_190554596
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 12:30 schreef livelink het volgende:

[..]

Nou echt he. Ik vind het een verschrikkelijk nummer en hij zingt zo een paar regels. Hij had geen idee waar hij het van kende verder.
[gekdom]
'Het is zo stil in mij, ookal is het juni,
als je Van Dik Hout, dan luister je 3FM'
[/gekdom]
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_190554629
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 12:30 schreef livelink het volgende:

[..]

Nou echt he. Ik vind het een verschrikkelijk nummer en hij zingt zo een paar regels. Hij had geen idee waar hij het van kende verder.
Wellicht omdat rapper Josylvio hier laatst een remake van heeft gemaakt:

Ter ere van het 25-jarig bestaan van dat album zijn alle nummers namelijk ge-remake-t, die van Meer Dan Een Ander met o.a. Snelle (daar is iedereen hier zo'n fan van) vind ik de beste remake.

Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615
  vrijdag 20 december 2019 @ 12:51:16 #207
81329 MadMaster
Schots en scheef...
  vrijdag 20 december 2019 @ 12:52:46 #208
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_190554667
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 12:50 schreef Cassa95 het volgende:

[..]

Ter ere van het 25-jarig bestaan van dat album zijn alle nummers namelijk ge-remake-t, die van Meer Dan Een Ander met o.a. Snelle (daar is iedereen hier zo'n fan van) vind ik de beste remake.
Daar luistert toch geen hond naar, mag ik hopen...
  Redactie Sport vrijdag 20 december 2019 @ 12:56:11 #209
274204 crew  Mexicanobakker
pi_190554725
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 12:37 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

De top 100 was in de beginjaren duidelijk beter dan nu, maar ik zou niet durven beweren dat de hele top 2000 beter was toen. Daarvoor is er de afgelopen 20 jaar teveel mooie muziek bij gekomen.

Ik denk dat de goede muziek vooral meer door de lijst verdeeld staat dan in het begin.
Dat sowieso, al vind ik dat er rond 2016 wel heel veel goede platen zijn uitgevallen voor relatief veel nieuwe bagger. Tot 2010 viel er veel irrelevante ouwe meuk uit, met hier en daar een paar pareltjes, terwijl de nieuwere platen vooral geijkte platen waren uit de jaren 80/90 met hier en daar een nog wat nieuwer nummer (die af en toe prima waren en af en toe matig). Daarna was de ratio goed/slecht wat erbij kwam en eruit ging ongeveer gelijk, de oude liedjes die erin stonden waren gemiddeld een stukje beter en de nieuwe liedjes die erin kwamen waren gemiddeld een stukje minder dan in de periode daarvoor, vanwege meer gewicht op de waan van de dag. Bovendien kwamen er steeds meer liedjes in van dezelfde artiesten, inclusief de meest irrelevante nummers als "Een manier om thuis te komen", "Where are We Now" of "Hurts Like Heaven". (Ik koos bewust een mix van artiesten waarover ik kritisch en lyrisch ben om dit punt even wat relevanter te maken, al denk ik dat het aandeel van artiesten waarover ik kritisch ben hierbij wellicht groter is). Echter, nog steeds misten wel veel relevante klassiekers uit bijvoorbeeld de jaren 90 zoals "Killing in the Name of", "Don't Look Back in Anger" en "Song 2".

Nadat deze klassiekers er veelal in 2014/2015 bij kwamen was de belangrijkste 90's revolutie van de Top 2000 voorbij en beperken nieuwe binnenkomers zich meer en meer tot ofwel middelmaat uit die tijd, ofwel nieuwe liedjes van de afgelopen 2/3 jaar, ofwel nog meer nieuwe liedjes van dezelfde artiesten. 2016 zag daardoor nog altijd veel nieuwe binnenkomers, voor veelal goede klassiekers die eruit vielen. Wat mij betreft ook het jaar waarin het meeste goede liedjes voor de meeste troep is ingewisseld.

In 2018 gebeurde hetzelfde, geen idee waarom in 2017 niet. Dit jaar lijkt het ook wel mee te vallen, en de laatste 3 jaar is er ook wel een tendens: Wat eruit valt is grotendeels vrijwel vergeten artiesten (en masse) van voor 1975 (Zager & Evans, Donovan, The Byrds, Vera Lynn om het effe nog iets breder te trekken), en muziek die er pas een paar jaar in staat. Er vallen heel weinig platen uit de 80s uit. Van de muziek die er pas een paar jaar in staat valt meestal ook de middelmaat eruit, dus niet de geadopteerde klassiekers (zoals Rood :{ I Follow Rivers :{ of de bekende platen van Adele), maar meer van die hypeplaten zoals Gangnam Style of het twaalfde liedje van Ed Kroket. Dat betekent dat de kwaliteit ook niet echt achteruit gaat.

Tl;dr ik denk zelf dat de kwaliteit wel eens beter is geweest, maar ik denk dat dat zwaartepunt niet zo ver terug is als 1999 (1999 was sowieso een belachelijke lijst met een hoop klassiekers die misten door het systeem, maar dat terzijde, vervang 1999 met 2004 en ik sta hier nog steeds achter)
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 20 december 2019 @ 13:01:09 #210
37150 livelink
pi_190554805
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 12:50 schreef Cassa95 het volgende:

[..]

Ik zal het hem eens vragen of hij het daarvan kent, ja.
  vrijdag 20 december 2019 @ 13:06:02 #211
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_190554874
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 12:56 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

....

Tl;dr ik denk zelf dat de kwaliteit wel eens beter is geweest, maar ik denk dat dat zwaartepunt niet zo ver terug is als 1999 (1999 was sowieso een belachelijke lijst met een hoop klassiekers die misten door het systeem, maar dat terzijde, vervang 1999 met 2004 en ik sta hier nog steeds achter)
Eens met je betoog, heeft ook te maken met hoe men in Hilversum 'het concept' ten uitvoer brengt e.d.
Men wijzigt natuurlijk wel eens wat achter de schermen met allerlei gevolgen voor de inhoud van de lijst.

En nee, 1999 was misschien niet de beste lijst, maar als eerste voor eeuwig de maatstaf voor wat er later in kwam/uit vloog...
  vrijdag 20 december 2019 @ 13:07:49 #212
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_190554906
quote:

[..]

Dat sowieso, al vind ik dat er rond 2016 wel heel veel goede platen zijn uitgevallen voor relatief veel nieuwe bagger. Tot 2010 viel er veel irrelevante ouwe meuk uit, met hier en daar een paar pareltjes, terwijl de nieuwere platen vooral geijkte platen waren uit de jaren 80/90 met hier en daar een nog wat nieuwer nummer (die af en toe prima waren en af en toe matig). Daarna was de ratio goed/slecht wat erbij kwam en eruit ging ongeveer gelijk, de oude liedjes die erin stonden waren gemiddeld een stukje beter en de nieuwe liedjes die erin kwamen waren gemiddeld een stukje minder dan in de periode daarvoor, vanwege meer gewicht op de waan van de dag. Bovendien kwamen er steeds meer liedjes in van dezelfde artiesten, inclusief de meest irrelevante nummers als "Een manier om thuis te komen", "Where are We Now" of "Hurts Like Heaven". (Ik koos bewust een mix van artiesten waarover ik kritisch en lyrisch ben om dit punt even wat relevanter te maken, al denk ik dat het aandeel van artiesten waarover ik kritisch ben hierbij wellicht groter is). Echter, nog steeds misten wel veel relevante klassiekers uit bijvoorbeeld de jaren 90 zoals "Killing in the Name of", "Don't Look Back in Anger" en "Song 2".

Nadat deze klassiekers er veelal in 2014/2015 bij kwamen was de belangrijkste 90's revolutie van de Top 2000 voorbij en beperken nieuwe binnenkomers zich meer en meer tot ofwel middelmaat uit die tijd, ofwel nieuwe liedjes van de afgelopen 2/3 jaar, ofwel nog meer nieuwe liedjes van dezelfde artiesten. 2016 zag daardoor nog altijd veel nieuwe binnenkomers, voor veelal goede klassiekers die eruit vielen. Wat mij betreft ook het jaar waarin het meeste goede liedjes voor de meeste troep is ingewisseld.

In 2018 gebeurde hetzelfde, geen idee waarom in 2017 niet. Dit jaar lijkt het ook wel mee te vallen, en de laatste 3 jaar is er ook wel een tendens: Wat eruit valt is grotendeels vrijwel vergeten artiesten (en masse) van voor 1975 (Zager & Evans, Donovan, The Byrds, Vera Lynn om het effe nog iets breder te trekken), en muziek die er pas een paar jaar in staat. Er vallen heel weinig platen uit de 80s uit. Van de muziek die er pas een paar jaar in staat valt meestal ook de middelmaat eruit, dus niet de geadopteerde klassiekers (zoals Rood :{ I Follow Rivers :{ of de bekende platen van Adele), maar meer van die hypeplaten zoals Gangnam Style of het twaalfde liedje van Ed Kroket. Dat betekent dat de kwaliteit ook niet echt achteruit gaat.

Goeie analyse denk ik..

Ik merk zelf dat ik voor 2017 nog sterke voorvechter was van meer goede nieuwe muziek en sindsdien juist klassiekers die eruit dreigen te vallen probeer te beschermen. 2016/2017 is een beetje een omslagpunt en ik vind de lijst niet per se verbeterd sindsdien.

Maar ik luister pas 5/6 jaar en de eerste jaren kende ik heel veel oudere muziek nog niet, dus van langer geleden kan ik ook niet veel zeggen
  vrijdag 20 december 2019 @ 13:09:42 #213
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_190554934
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 13:07 schreef hhh38 het volgende:
en sindsdien juist klassiekers die eruit dreigen te vallen probeer te beschermen
Nobel streven hoor... maar is het niet gewoon te bedoeling dat men op z'n favoriete nummers aller tijden stemt?
  vrijdag 20 december 2019 @ 13:10:29 #214
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_190554949
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 13:09 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Nobel streven hoor... maar is het niet gewoon te bedoeling dat men op z'n favoriete nummers aller tijden stemt?
Kan het één niet het ander betekenen dan?
pi_190554976
quote:

[..]

Ik heb nog nooit op mijn favoriete nummers allertijden gestemd, maar op nummers die bij mijn Top2000gevoel van dat moment pasten
  vrijdag 20 december 2019 @ 13:14:14 #216
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_190555001
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 13:10 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Kan het één niet het ander betekenen dan?
Zeker wel. Maar zoals hhh het verwoordde leek het me niet het geval.
  Redactie Sport vrijdag 20 december 2019 @ 13:15:14 #217
274204 crew  Mexicanobakker
pi_190555017
quote:

[..]

Wij maken er een speltheoretisch concept van.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_190555021
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 12:33 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Ik zat vanmorgen zo eens te kijken naar die lijst van toen en ik kon me weer herinneren dat de Top 2000 toen nog een lijst met songs was die emotionele waarde had voor de aanvragers/stemmers die ze ook mochten toelichten bij het uitbrengen van hun stem.
Muziekje er onder en tante Truus uit Schubbekutteveen mocht haar verhaal via de telefoon op de radio doen.
Helaas is dat nu niet meer het geval, moet het (schijt)lollig zijn en is de muziek soms ondergeschikt aan het concept...

Jammer en daarom nu op Radio 49 nogmaals de Top 100 van de Top 2000 uit 1999....
Er zijn ook allemaal van die vreemde dingen voor die herinneringen en verhalen in de plaats gekomen. Van die tourbus tot dat rare clubhuis in Hilversum. Of die award, dat is toch vooral een schouderklopje aan jezelf als Radio 2? "Wat goed dat we deze Nederlandse plaat zoveel gedraaid hebben dat deze er nu in staat dit jaar!"

Al waren in mijn herinnering 8 van de 10 verhalen ook hetzelfde: trouwerijen, vakanties en uitvaarten, dus na 10 jaar was dat ook wel wat uitgewerkt.
All Day I Dream About Stemlijsten
  vrijdag 20 december 2019 @ 13:18:18 #219
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_190555069
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 13:15 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Wij maken er een speltheoretisch concept van.
Dat bedoel ik ;)
pi_190555172
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 13:15 schreef Tussle266 het volgende:

[..]

Er zijn ook allemaal van die vreemde dingen voor die herinneringen en verhalen in de plaats gekomen. Van die tourbus tot dat rare clubhuis in Hilversum. Of die award, dat is toch vooral een schouderklopje aan jezelf als Radio 2? "Wat goed dat we deze Nederlandse plaat zoveel gedraaid hebben dat deze er nu in staat dit jaar!"

Al waren in mijn herinnering 8 van de 10 verhalen ook hetzelfde: trouwerijen, vakanties en uitvaarten, dus na 10 jaar was dat ook wel wat uitgewerkt.
En elke keer bij Ten Sharp een berichtje van de dochter van zanger Marcel
  vrijdag 20 december 2019 @ 13:51:34 #221
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_190555616
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 13:14 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Zeker wel. Maar zoals hhh het verwoordde leek het me niet het geval.
Ik wil zoveel mogelijk nummers horen die ik goed vind. Mijn favoriete nummers die al in de top 1000 staan hebben mijn stem niet meer nodig. Dan kijk ik verder naar goede nummers die laag staan of er helemaal niet in staan ;)
  vrijdag 20 december 2019 @ 14:05:46 #222
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_190555853
quote:

[..]

Hulde voor deze analyse :)

Ik denk inderdaad dat de lijsten van 2015 en 2016 het sterkst waren, sindsdien gaat het langzaam weer wat achteruit. Denk dat 2016 ook het jaar is dat ik het meest geluisterd heb, volgens mij tikte ik toen de 100 uur aan _O-
pi_190556770
https://www.metronieuws.n(...)ig-jaar-een-traditie

Toen Kees Toering in 1999 het ludieke idee vatte om afscheid van het oude millennium te nemen met een lijst van tweeduizend liedjes, kon niemand vermoeden dat het twintig jaar later uitgegroeid zou zijn tot een volksfeest.

Grappig dat de journalist in kwestie het als een compliment bedoelt, maar juist precies het pijnpunt van de huidige tijd omschrijft.
All Day I Dream About Stemlijsten
  vrijdag 20 december 2019 @ 15:41:21 #224
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_190557282
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2019 12:36 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

En live zijn ze nog kutter, kan ik je verzekeren
Ik vind er ook niet veel aan verder. Live vond ik ze ook niet geweldig.

Maar goed, blijkbaar ga ik 3 januari wel heen want er is een kaart voor me gekocht. ;(
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 20 december 2019 @ 15:42:11 #225
37150 livelink
pi_190557301
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 15:03 schreef Tussle266 het volgende:
https://www.metronieuws.n(...)ig-jaar-een-traditie

Toen Kees Toering in 1999 het ludieke idee vatte om afscheid van het oude millennium te nemen met een lijst van tweeduizend liedjes, kon niemand vermoeden dat het twintig jaar later uitgegroeid zou zijn tot een volksfeest.

Grappig dat de journalist in kwestie het als een compliment bedoelt, maar juist precies het pijnpunt van de huidige tijd omschrijft.
Ja, dat geef je goed weer. Alles wat leuk en charmant is groeit al snel uit tot iets massaals. En logisch ook. Want de top2000 was (is) ook gewoon een feestje en dat was SR ook. Maar dan lijkt het ineens uit de hand te lopen en een weg terug is er ook niet meer. Ik moet eerlijk zeggen dat ik bewondering heb voor het feit dat ze het bij SR wel proberen trouwens.

En bijvoorbeeld bij de Elfstedentocht zie ik straks gebeuren dat het nooit meer zal doorgaan omdat het in geval van enige twijfel nu altijd nee zal worden vanwege de massaliteit en vroeger eerder ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')