abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 19 december 2019 @ 08:56:37 #276
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_190533162
Ok jongens....ga nou niet zo lang door op zo'n onderwerp en post in dit topic gewoon verhalen over collega's.
Gek op mieren? Kijk eens op MierAlsHuisdier
  donderdag 19 december 2019 @ 08:56:56 #277
545 dop
:copyright: dop
pi_190533165
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 08:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

[..]

1 op de 5 heeft dus geen cao, niet bepaald een uitzondering dus.
1 op 5 is bepaald niet de meeste, verder zou ik de betekenis van het woordje coulance eens opzoeken.
Als er geen afspraken zijn dan wordt er inderdaad uit coulance soms doorbetaald.
Als je een afspraak maakt, ga je een verplichting aan.
80% van de werkgevers (en werknemers) is dus gebonden aan de gemaakte afspraak.

[ Bericht 5% gewijzigd door dop op 19-12-2019 09:04:27 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_190533337
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2019 08:56 schreef dop het volgende:

[..]

1 op 5 is bepaald niet de meeste, verder zou ik de betekenis van het woordje coulance eens opzoeken.
Als er geen afspraken zijn dan wordt er inderdaad uit coulance soms doorbetaald.
Als je een afspraak maakt, ga je een verplichting aan.
80% van de werkgevers (en werknemers) is dus gebonden aan de gemaakte afspraak.
Nou prima. Wat jij wilt knul.

Waar het om ging is dat een werkgever bepaalt waarvoor hij wel of niet doorbetaalt. Of dat nu is omdat jij op je koelkast thuis wacht, omdat je kind ziek is of omdat je geen cao hebt en naar de dokter moet.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 19 december 2019 @ 09:14:06 #279
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_190533362
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 09:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nou prima. Wat jij wilt knul.

Waar het om ging is dat een werkgever bepaalt waarvoor hij wel of niet doorbetaalt.
Neehoor, zijn een aantal zaken gewoon wettelijk vastgelegd.
Voorbeeldje: Calamiteitenverlof en kort zorgverlof
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_190533411
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 09:14 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Neehoor, zijn een aantal zaken gewoon wettelijk vastgelegd.
Voorbeeldje: Calamiteitenverlof en kort zorgverlof
Ja maar we hebben het hier over zaken die niet wettelijk zijn vastgelegd. Zoals wachten tot je koelkast wordt bezorgd. Dan is het toch echt de werkgever die bepaalt of hij je loon doorbetaald en niet een gebruiker op fok.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 19 december 2019 @ 09:24:30 #281
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_190533457
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 09:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja maar we hebben het hier over zaken die niet wettelijk zijn vastgelegd. Zoals wachten tot je koelkast wordt bezorgd. Dan is het toch echt de werkgever die bepaalt of hij je loon doorbetaald en niet een gebruiker op fok.
De kern van het hele verhaal, of het nu om doktersbezoeken, zieke kinderen of bezorgde televisies gaat, is redelijkheid. Als je zeer incidenteel zoiets vraagt, dan heb je wel een lul van een werkgever als ie nee zegt, los van wat er in de wet of de cao staat. Maar sommige mensen hebben het tot een kunst verheven om gemiddeld een keer per maand niet aanwezig te zijn om een of andere wazige reden, en komen er vaak nog mee weg ook. Dat valt voor mij toch echt wel onder 'niet functioneren'.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator donderdag 19 december 2019 @ 09:28:09 #282
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_190533494
Laatste keer dat ik het nu zeg. Het is een leuk topic maar het gaat zo wel op slot als het zo doorgaat. Open een eigen topic hierover desnoods maar in dit topic alleen ove collega's.
Gek op mieren? Kijk eens op MierAlsHuisdier
pi_190533899
Ik had een niet functionerende werkgever, mag dat ook?
Deze weigerde de CAO, of uberhaupt wettelijke regelingen, te volgen. Bij ziekte moest je nadien op gesprek om te verantwoorden waarom je ziek was thuis gebleven. Er werd me zelfs gevraagd of ik van plan was zwanger te raken, want dan kon het personeelsbeleid daarop aangesloten worden.

Daarnaast gingen er regelmatig screenshots van patientendossiers heen en weer over whatsapp omdat er vragen over waren; soms zelfs midden in de nacht.

En dan uberhaupt de communicatie. Kregen we mails met rode, dikgedrukte, HOOFDletters als er gevonden werd dat er iets moest gebeuren.
En een keer zaten we in een gezamenlijke lunch, kwam werkgever binnenwaaien met de mededeling dat ze een nieuwe collega hadden binnengehaald en dat zij opleiding x mocht gaan doen op kosten van de baas.
Ik had toen opleiding x net afgerond, maar had die volledig zelf moeten betalen, dus toen ik later vroeg naar die ongelijkheid, kreeg ik te horen dat dit privé info over de nieuwe collega betrof; van wie ik dat dan wist?
Eeeh. Van jou zelf?
Nee. Dat kon écht niet. :')
  donderdag 19 december 2019 @ 10:22:09 #284
545 dop
:copyright: dop
pi_190533998
Leidinggevende zijn ook collega's dus moet kunnen.

Lang geleden opa of oma was overleden.
Ik meld netjes dat ik vrijdag een begrafenis heb.
Leidinggevende: dat kan echt niet hoor Kees en piet zijn ook al vrij.
Is goed baas zal even vragen of ze opa op maandag kunnen begraven. 🤔
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  donderdag 19 december 2019 @ 12:49:58 #285
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_190535853
Al wat jaren terug en zeker niet een slecht functionerende collega, eerder een hele goede.

Ik kreeg een melding binnen van een foute waarde die van het ene in het andere systeem was gekomen. Dat overzetten gebeurde met een knop die een procedure daarvoor startte en al 2 jaar geen klachten had opgeleverd. Het was wel een gevoelig systeem dus die fout moest en zou achterhaald worden hoewel ik niks kon vinden en ik het niet kon reproduceren.

Uit eindelijk naar de gebruikers op de afdeling gelopen om te vragen hoe hun het dan deden en of er nog dingen waren die ze achteraf deden waar ik geen zicht op had. Bleek dat al 3 jaar lang iemand parttime in dienst te zijn die elke week 2 dagen lang die cijfers handmatig vanuit het ene in het andere systeem aan het overtikken was geweest en daar uiteindelijk na 2 jaar 1 keer een foutje in het gemaakt.

De mededeling dat "die rare knop op het scherm" precies hetzelfde deed in enkele seconden was wat ongelukkig getimed, er was net een reorganisatie aangekondigd en je mag 3 keer raden wie daar boven aan de lijst kwam ineens :{
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  donderdag 19 december 2019 @ 13:39:56 #286
289141 Kaji
Debiele homofiele joodse neger
pi_190536357
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 12:49 schreef zalkc het volgende:
Al wat jaren terug en zeker niet een slecht functionerende collega, eerder een hele goede.

Ik kreeg een melding binnen van een foute waarde die van het ene in het andere systeem was gekomen. Dat overzetten gebeurde met een knop die een procedure daarvoor startte en al 2 jaar geen klachten had opgeleverd. Het was wel een gevoelig systeem dus die fout moest en zou achterhaald worden hoewel ik niks kon vinden en ik het niet kon reproduceren.

Uit eindelijk naar de gebruikers op de afdeling gelopen om te vragen hoe hun het dan deden en of er nog dingen waren die ze achteraf deden waar ik geen zicht op had. Bleek dat al 3 jaar lang iemand parttime in dienst te zijn die elke week 2 dagen lang die cijfers handmatig vanuit het ene in het andere systeem aan het overtikken was geweest en daar uiteindelijk na 2 jaar 1 keer een foutje in het gemaakt.

De mededeling dat "die rare knop op het scherm" precies hetzelfde deed in enkele seconden was wat ongelukkig getimed, er was net een reorganisatie aangekondigd en je mag 3 keer raden wie daar boven aan de lijst kwam ineens :{
_O-
Alle mensen zijn voortdurend ontevreden.
  donderdag 19 december 2019 @ 14:04:32 #287
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_190536677
quote:
Wel goed werk geleverd dan.
pi_190538065
quote:
18s.gif Op donderdag 19 december 2019 14:04 schreef xzaz het volgende:

[..]

Wel goed werk geleverd dan.
Wat betreft het 2 jaar lang foutlook overtypen wel.

Maar als die knop nooit gebruikt werd dan is er ergens iets niet goed gecommuniceerd.

Plottwist: Die knop stuurt eigenlijk een mailtje naar de overtyper.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_190538360
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 15:47 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Wat betreft het 2 jaar lang foutlook overtypen wel.

Maar als die knop nooit gebruikt werd dan is er ergens iets niet goed gecommuniceerd.

Plottwist: Die knop stuurt eigenlijk een mailtje naar de overtyper.
Genoeg figuren die dan alsnog gaan overtikken omdat ze het systeem niet begrijpen of vertrouwen.

Werk nu met een kerel die financiële data die aangeleverd word door anderen als plaatje in excel/powerpoints plakt. Dan hoeft hij er geen verantwoordelijkheid over te nemen....
pi_190538454
quote:

quote:
18s.gif Op vrijdag 13 december 2019 14:23 schreef xzaz het volgende:
Collega, tevens mijn werkgever was programmeur / consultant en had een applicatie gemaakt waar prijzen werden gesynchroniseerd. Alle prijzen werden keurig elke nacht gesynchroniseerd.

Op een gegeven moment, een maandag kwam hij niet opdagen; we moesten de klant die aangaf dat de prijzen niet gesynchroniseerd waren aan 't lijntje houden. Toen wij gingen onderzoeken waarom de prijzen niet waren geupdate, kwamen we er achter dat er helemaal geen synchronisatie proces bleek te zijn. Meneer had dus elke nacht handmatig alle prijzen lopen aanpassen.

Een week later stond hij weer op de stoep; er bleek privé nog veel meer aan de hand te zijn zoals handtekeningen vervalst om een nieuwe woning te kunnen kopen ed.

Bedrijf was 2 maanden later opgekocht.
Kennen jullie elkaar? :D
No amount of money ever bought a second of time.
  Moderator donderdag 19 december 2019 @ 16:45:19 #291
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  donderdag 19 december 2019 @ 17:07:45 #292
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_190539400
Oh een hele hoop meegemaakt. Ik zal ze een voor een delen. :D

Om te beginnen met een projectmanager in een bedrijf dat aan internetmarketing doet. Die vrouw leek aanvankelijk best competent en haar proeftijd kwam ze wel door. Maar die bleek dus ontzettend innefficient te werken. Ze plande voor ieder wissewasje meetings in met iedere betrokkene, terwijl dat totaal onnodig was. Bovendien bleven dingen erg lang liggen. Op een gegeven moment kreeg ik van haar op dinsdagochtend een opdracht bepaalde cijfers aan te leveren die de klant op maandagochtend nodig heeft. Die leverde ik op dinsdagmiddag aan. Vervolgens levert ze die pas op donderdagavond bij de klant aan. Maar dat bleek dus van haar uit verkeerd gebriefed te zijn. Dus de klant laat op vrijdagochtend weten dat het niet klopt. Vervolgens komt ze pas op vrijdag eind van de middag aankakken dat het verkeerd is maar wel op maandag af moet. Dus ja daardoor kon ik lekker op zaterdag nog het werk over doen. Gelukkig later wel kudo's gekregen bij mijn functioneringsgesprek gehad dat ik het initiatief nam om alsnog op te leveren. Dat was wel weer leuk :D

Maar niet veel later kregen we een mailtje van de manager dat "ze niet in haar kracht zat op die functie" en er iets anders gezocht zou worden. Maar twee weken later weer een eufemistisch mailtje dat "haar talenten" ergens anders beter tot hun recht kwamen. Het bijzondere daarbij is dat ze een half jaar contract had en er pas drie maanden voorbij waren. Ze mocht de rest van de tijd wel thuisblijven met behoud van haar salaris. :')
pi_190539580
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 16:04 schreef allegoedenickszijnop het volgende:
Genoeg figuren die dan alsnog gaan overtikken omdat ze het systeem niet begrijpen of vertrouwen.

Ik, met mijn persoonlijke financiën :P

Ik weet dat er een importeerfunctie zit in de bankomgeving, en dat je in Excel ze met komma's kan scheiden en dat je categorieën kan toevoegen. Heb het ook wel eens geprobeerd, maar vertrouw het inderdaad niet.

Dus doe ik het toch weer het liefste zelf. Kost me af en toe een uurtje, maar dan weet ik weer precies wat ik waaraan heb uitgegeven. (ik categoriseer alles. Maar ja, die kant- en klare maaltijd van de Hema wil ik toch echt bij 'boodschappen', terwijl het ondergoed bij de Hema onder 'kleding' moet. Maar dat herkent zo'n Excel-functie niet.)

Maar soms denk ik wel eens dat ik dus ook zo'n collega kan zijn. Die omslachtige methodes erop na houdt omdat ik dan tenminste weet wàt er gebeurt en dat het goed gebeurt O-)
Somebody that I used to know
pi_190547584
Ik heb wel s bij een bedrijf gewerkt waar je zo kon zien wie een vast contract had en wie niet. Al het werk werd vooral door flexwerkers gedaan terwijl die hun baan niet zeker waren.

Maar nu heb ik een leidinggevende die op zijn minst lastig te noemen is. Ze communiceert niet helder over haar verwachtingen, ze zegt dat ze A wil, terwijl ze eigenlijk B wil en dan heeft ze weer iemand gesproken en wil ze ineens C, terwijl ik daar niet even over geïnformeerd word en nog vrolijk documenten zit up te daten op basis van A. Tsja, dan loop ik al 2 stappen achter. Ze staat ook niet erg open voor dingen waar ik tegenop loop, soms heb ik al maanden eerder gewaarschuwd dat bepaalde dingen niet zouden werken, maar er wordt weinig mee gedaan. Het is alsof ze op een ivoren toren zit. Ondertussen word ik afgerekend op het niet halen van deadlines. En dan staat je eigen functioneren ineens ter discussie.

Helaas heb je als werknemer niet veel opties om dat tegen te gaan. Je moet jezelf dan in de spiegel kijken en eerlijk kunnen beantwoorden of je wel echt alles geprobeerd hebt en zo ja je er toch niet al te veel van aantrekken. Anders gaat je zelfvertrouwen er ook onder lijden.

De baas van mijn baas communiceert veel duidelijker. Dan ben ik ook wel bereid om een stapje harder te gaan en heb ik onbetaalde overuren gemaakt om zaken weer een beetje in te halen. Maar ik wil wel serieus genomen worden en het voelt als dweilen met de kraan open.

Het verhaal staat niet op zichzelf. De afdeling heeft al minstens 7 jaar een verloop van 100% binnen 2 jaar, afgezien van zijzelf. Als ik de verhalen moet geloven zijn ze of vanwege dreiging van burnout zelf weggegaan of zijn ze eruit gestuurd omdat ze te weinig resultaat hebben opgeleverd. Mijn leidinggevende klaagt ook regelmatig dat veel mensen er een zooitje van maken. Maar de communicatie is dermate slecht dat zelfs externe bedrijven waar we mee samenwerken erover klagen en op enig moment zeggen dat ze geen nieuw werk meer accepteren voordat het oude werk is afgerond.

Volgens mij moet ik eigenlijk weg, maar tegen beter weten in zet ik toch m'n schouders eronder en blijf ik roepen en advies vragen over hoe dat eenrichtingsverkeer in de communicatie te doorbreken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Daboman op 19-12-2019 23:04:08 ]
  vrijdag 20 december 2019 @ 00:29:46 #295
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_190549542
Maar bij de baas van je baas gaat niet een belletje rinkelen dat er een constante factor is?
  vrijdag 20 december 2019 @ 09:56:40 #296
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_190552416
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 16:04 schreef allegoedenickszijnop het volgende:

[..]

Werk nu met een kerel die financiële data die aangeleverd word door anderen als plaatje in excel/powerpoints plakt. Dan hoeft hij er geen verantwoordelijkheid over te nemen....
Dan zal hij wel een keer gruwelijk zijn afgerekend op data van iemand anders... zo leer je dat heel snel.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 17:07 schreef Hexagon het volgende:
Ze mocht de rest van de tijd wel thuisblijven met behoud van haar salaris. :')
Ja dat is andersom ook. Als je na 2 maanden ziet dat het hem niet wordt, mag je alsnog je resterende contractduur uitdienen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 20 december 2019 @ 10:09:27 #297
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_190552546
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 09:56 schreef daNpy het volgende:

Ja dat is andersom ook. Als je na 2 maanden ziet dat het hem niet wordt, mag je alsnog je resterende contractduur uitdienen.
Ja ik weet het. Maar wel heel ernstig als iemand zo ongeschikt voor alles is dat ze iemand dan maar betaald thuis laten zitten. :')
pi_190553326
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 09:56 schreef daNpy het volgende:

[..]

Dan zal hij wel een keer gruwelijk zijn afgerekend op data van iemand anders... zo leer je dat heel snel.
[..]
Nope, hij weigert gewoon waar dan ook verantwoordelijkheid voor te nemen. Op bepaalde functies heb je nu eenmaal verantwoordelijkheid voor andermans activiteiten. Dan is het toch echt aan jezelf om kritisch te zijn op wat er word aangeleverd en niet rucksichtloss maar te kopiëren/plakken en naderhand "oh, ja maar..." te doen.
  vrijdag 20 december 2019 @ 11:33:14 #299
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_190553517
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 10:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja ik weet het. Maar wel heel ernstig als iemand zo ongeschikt voor alles is dat ze iemand dan maar betaald thuis laten zitten. :')
Daar hebben ze proeftijd voor, al is die vaak weer te kort voor dit soort dingen.
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 20 december 2019 @ 11:33:35 #300
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_190553525
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 11:20 schreef allegoedenickszijnop het volgende:

[..]

Nope, hij weigert gewoon waar dan ook verantwoordelijkheid voor te nemen. Op bepaalde functies heb je nu eenmaal verantwoordelijkheid voor andermans activiteiten. Dan is het toch echt aan jezelf om kritisch te zijn op wat er word aangeleverd en niet rucksichtloss maar te kopiëren/plakken en naderhand "oh, ja maar..." te doen.
Dan kun je je afvragen hoe hij in die positie komt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')