1 op 5 is bepaald niet de meeste, verder zou ik de betekenis van het woordje coulance eens opzoeken.quote:Op donderdag 19 december 2019 08:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
[..]
1 op de 5 heeft dus geen cao, niet bepaald een uitzondering dus.
Nou prima. Wat jij wilt knul.quote:Op donderdag 19 december 2019 08:56 schreef dop het volgende:
[..]
1 op 5 is bepaald niet de meeste, verder zou ik de betekenis van het woordje coulance eens opzoeken.
Als er geen afspraken zijn dan wordt er inderdaad uit coulance soms doorbetaald.
Als je een afspraak maakt, ga je een verplichting aan.
80% van de werkgevers (en werknemers) is dus gebonden aan de gemaakte afspraak.
Neehoor, zijn een aantal zaken gewoon wettelijk vastgelegd.quote:Op donderdag 19 december 2019 09:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nou prima. Wat jij wilt knul.
Waar het om ging is dat een werkgever bepaalt waarvoor hij wel of niet doorbetaalt.
Ja maar we hebben het hier over zaken die niet wettelijk zijn vastgelegd. Zoals wachten tot je koelkast wordt bezorgd. Dan is het toch echt de werkgever die bepaalt of hij je loon doorbetaald en niet een gebruiker op fok.quote:Op donderdag 19 december 2019 09:14 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Neehoor, zijn een aantal zaken gewoon wettelijk vastgelegd.
Voorbeeldje: Calamiteitenverlof en kort zorgverlof
De kern van het hele verhaal, of het nu om doktersbezoeken, zieke kinderen of bezorgde televisies gaat, is redelijkheid. Als je zeer incidenteel zoiets vraagt, dan heb je wel een lul van een werkgever als ie nee zegt, los van wat er in de wet of de cao staat. Maar sommige mensen hebben het tot een kunst verheven om gemiddeld een keer per maand niet aanwezig te zijn om een of andere wazige reden, en komen er vaak nog mee weg ook. Dat valt voor mij toch echt wel onder 'niet functioneren'.quote:Op donderdag 19 december 2019 09:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja maar we hebben het hier over zaken die niet wettelijk zijn vastgelegd. Zoals wachten tot je koelkast wordt bezorgd. Dan is het toch echt de werkgever die bepaalt of hij je loon doorbetaald en niet een gebruiker op fok.
quote:Op donderdag 19 december 2019 12:49 schreef zalkc het volgende:
Al wat jaren terug en zeker niet een slecht functionerende collega, eerder een hele goede.
Ik kreeg een melding binnen van een foute waarde die van het ene in het andere systeem was gekomen. Dat overzetten gebeurde met een knop die een procedure daarvoor startte en al 2 jaar geen klachten had opgeleverd. Het was wel een gevoelig systeem dus die fout moest en zou achterhaald worden hoewel ik niks kon vinden en ik het niet kon reproduceren.
Uit eindelijk naar de gebruikers op de afdeling gelopen om te vragen hoe hun het dan deden en of er nog dingen waren die ze achteraf deden waar ik geen zicht op had. Bleek dat al 3 jaar lang iemand parttime in dienst te zijn die elke week 2 dagen lang die cijfers handmatig vanuit het ene in het andere systeem aan het overtikken was geweest en daar uiteindelijk na 2 jaar 1 keer een foutje in het gemaakt.
De mededeling dat "die rare knop op het scherm" precies hetzelfde deed in enkele seconden was wat ongelukkig getimed, er was net een reorganisatie aangekondigd en je mag 3 keer raden wie daar boven aan de lijst kwam ineens
Wat betreft het 2 jaar lang foutlook overtypen wel.quote:
Genoeg figuren die dan alsnog gaan overtikken omdat ze het systeem niet begrijpen of vertrouwen.quote:Op donderdag 19 december 2019 15:47 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Wat betreft het 2 jaar lang foutlook overtypen wel.
Maar als die knop nooit gebruikt werd dan is er ergens iets niet goed gecommuniceerd.
Plottwist: Die knop stuurt eigenlijk een mailtje naar de overtyper.
quote:Op donderdag 19 december 2019 12:49 schreef zalkc het volgende:
Al wat jaren terug en zeker niet een slecht functionerende collega, eerder een hele goede.
Ik kreeg een melding binnen van een foute waarde die van het ene in het andere systeem was gekomen. Dat overzetten gebeurde met een knop die een procedure daarvoor startte en al 2 jaar geen klachten had opgeleverd. Het was wel een gevoelig systeem dus die fout moest en zou achterhaald worden hoewel ik niks kon vinden en ik het niet kon reproduceren.
Uit eindelijk naar de gebruikers op de afdeling gelopen om te vragen hoe hun het dan deden en of er nog dingen waren die ze achteraf deden waar ik geen zicht op had. Bleek dat al 3 jaar lang iemand parttime in dienst te zijn die elke week 2 dagen lang die cijfers handmatig vanuit het ene in het andere systeem aan het overtikken was geweest en daar uiteindelijk na 2 jaar 1 keer een foutje in het gemaakt.
De mededeling dat "die rare knop op het scherm" precies hetzelfde deed in enkele seconden was wat ongelukkig getimed, er was net een reorganisatie aangekondigd en je mag 3 keer raden wie daar boven aan de lijst kwam ineens
Kennen jullie elkaar?quote:Op vrijdag 13 december 2019 14:23 schreef xzaz het volgende:
Collega, tevens mijn werkgever was programmeur / consultant en had een applicatie gemaakt waar prijzen werden gesynchroniseerd. Alle prijzen werden keurig elke nacht gesynchroniseerd.
Op een gegeven moment, een maandag kwam hij niet opdagen; we moesten de klant die aangaf dat de prijzen niet gesynchroniseerd waren aan 't lijntje houden. Toen wij gingen onderzoeken waarom de prijzen niet waren geupdate, kwamen we er achter dat er helemaal geen synchronisatie proces bleek te zijn. Meneer had dus elke nacht handmatig alle prijzen lopen aanpassen.
Een week later stond hij weer op de stoep; er bleek privé nog veel meer aan de hand te zijn zoals handtekeningen vervalst om een nieuwe woning te kunnen kopen ed.
Bedrijf was 2 maanden later opgekocht.
Ik, met mijn persoonlijke financiënquote:Op donderdag 19 december 2019 16:04 schreef allegoedenickszijnop het volgende:
Genoeg figuren die dan alsnog gaan overtikken omdat ze het systeem niet begrijpen of vertrouwen.
Dan zal hij wel een keer gruwelijk zijn afgerekend op data van iemand anders... zo leer je dat heel snel.quote:Op donderdag 19 december 2019 16:04 schreef allegoedenickszijnop het volgende:
[..]
Werk nu met een kerel die financiële data die aangeleverd word door anderen als plaatje in excel/powerpoints plakt. Dan hoeft hij er geen verantwoordelijkheid over te nemen....
Ja dat is andersom ook. Als je na 2 maanden ziet dat het hem niet wordt, mag je alsnog je resterende contractduur uitdienen.quote:Op donderdag 19 december 2019 17:07 schreef Hexagon het volgende:
Ze mocht de rest van de tijd wel thuisblijven met behoud van haar salaris.
Ja ik weet het. Maar wel heel ernstig als iemand zo ongeschikt voor alles is dat ze iemand dan maar betaald thuis laten zitten.quote:Op vrijdag 20 december 2019 09:56 schreef daNpy het volgende:
Ja dat is andersom ook. Als je na 2 maanden ziet dat het hem niet wordt, mag je alsnog je resterende contractduur uitdienen.
Nope, hij weigert gewoon waar dan ook verantwoordelijkheid voor te nemen. Op bepaalde functies heb je nu eenmaal verantwoordelijkheid voor andermans activiteiten. Dan is het toch echt aan jezelf om kritisch te zijn op wat er word aangeleverd en niet rucksichtloss maar te kopiëren/plakken en naderhand "oh, ja maar..." te doen.quote:Op vrijdag 20 december 2019 09:56 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dan zal hij wel een keer gruwelijk zijn afgerekend op data van iemand anders... zo leer je dat heel snel.
[..]
Daar hebben ze proeftijd voor, al is die vaak weer te kort voor dit soort dingen.quote:Op vrijdag 20 december 2019 10:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja ik weet het. Maar wel heel ernstig als iemand zo ongeschikt voor alles is dat ze iemand dan maar betaald thuis laten zitten.
Dan kun je je afvragen hoe hij in die positie komt.quote:Op vrijdag 20 december 2019 11:20 schreef allegoedenickszijnop het volgende:
[..]
Nope, hij weigert gewoon waar dan ook verantwoordelijkheid voor te nemen. Op bepaalde functies heb je nu eenmaal verantwoordelijkheid voor andermans activiteiten. Dan is het toch echt aan jezelf om kritisch te zijn op wat er word aangeleverd en niet rucksichtloss maar te kopiëren/plakken en naderhand "oh, ja maar..." te doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |