abonnement Unibet Coolblue
  PR en moderator maandag 9 december 2019 @ 22:57:07 #1
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_190355012


Op de valreep van het 20e jubileumseizoen Expeditie Robinson, mogen wij in samenwerking met JustGames onze TV-kijkers verblijden met het nieuwe bordspel 'Expeditie Robinson: de Eilandraad'! Doe hieronder mee en maak gelijk kans op de winst!

Beleef het exotische avontuur nu in je eigen woonkamer. Leid een kamp met expeditieleden en ga de strijd aan om de ultieme Robinson te worden. Bereid je voor op de proeven en gebruik je stemmen om andere spelers weg te stemmen.

Overleef jij ‘De Eilandraad’ en win jij dit avontuurlijke bordspel?




Spelers: 2-4 spelers
Leeftijd: 12+
Speelduur: 30 min

Spelregels (PDF)

*O* Winnen! *O*

Om kans te maken op dit nieuwe bordspel van JustGames beantwoord je in een post hieronder de volgende vraag:

Wat was jouw favoriete moment van de afgelopen 20 seizoenen Expeditie Robinson?
Benoem hierbij ook welk seizoen dat was, en waarom dit voor jou het favoriete of meest memorabele moment is gebleven.

Als je deze drie dingen in één post noemt (moment, seizoen, waarom) ding je automatisch mee!
Er zal eerlijk worden geloot onder de deelnemers. De winnaar mag dan zijn/haar NAW-gegevens aan Moira. doorgeven en dan stuurt JustGames het bordspel naar je toe!

Deelnemen kan tot en met zondag 22 december 2019!

Crew is uitgesloten van deelname.

[ Bericht 1% gewijzigd door Moira op 10-12-2019 00:43:33 ]
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  maandag 9 december 2019 @ 23:27:41 #2
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_190355695
Moment
Toch echt dit moment:
Sharon: Hele grote groep is vissen, wat kunnen wij doen?
Ryanne: Ik dacht een beetje vingeren in de bosjes, maar je hoeft niet mee hoor.

_O- _O- _O- _O- _O-


Seizoen
2015 (seizoen 16)

Waarom
Gewoon Ryanne. Zij was echt _O_
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  Hardste schreeuwer 2022 dinsdag 10 december 2019 @ 00:26:55 #3
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_190356635

Moment
Sugar jackson die zijn evenwicht verliest door een niesbui.

Seizoen
2010 Expeditie Robinson 2010: Refreshed

waarom
Dit moment van bokser Sugar is voor mij een ode aan alle excentrieke Belgen die we in de afgelopen 20 jaar voorbij hebben zien komen excentrieke onbekenden zo als Bjorn en de later veroordeelde Mik. maar ook bekende Vlamingen zo als de poker broertjes, Sergio die met machetes ging gooien en dus bokser Sugar. En natuurlijk Tanja Dexters de enige echte Robinson onder de bekende deelnemers.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_190359478


Moment:
Het Bananen incident
Begint vanaf ongeveer minuut 25 in aflevering 9. Spelers bedreigen elkaar vanaf ongeveer minuut 15 in aflevering 10.


Seizoen:
2003 (seizoen 4)

Waarom:
Behoorlijk verbluffend hoe een ruzie over 2 bananen zo uit de hand kan lopen dat 2 kandidaten elkaar bijna afmaakte. De toedracht over wat er precies met de bananen is gebeurd is volgens mij nooit duidelijk geworden. Dit incident toont wel waar overleven als een Robinson over gaat. Eten is zo schaars, dat je niet ten koste van de groep zelf stiekem dingen moet gaan opeten.

[ Bericht 5% gewijzigd door AgitoM op 10-12-2019 11:02:00 ]
pi_190359566
1 van de eerste seizoenen, was een neger die een hagedis wilde vangen “catch him on the beach”. Ik kan er alleen geen filmpje van vinden. Denk dat die nog uit het aller eerste seizoen komt of wellicht de tweede.

Toen was het nog echt meer survival als show
Do what you love, love what you do!
pi_190359646
Vrij recent:
Seizoen 19

Moment:
Het dubbelspel van Steven Brunswijk waarbij hij de deelnemers (en kijkers) verteld Loisa eruit te stemmen maar er vervolgens Robin uit stemt.

Waarom:
Het seizoen was saai tot dat moment maar hierdoor werd het weer spannend. Het was vooral erg grappig hoe te zien hoe 'geweldig' en achterbaks Steven, de Braboneger, Brunswijk zijn actie vond. Hij genoot er van en de kijkers met hem.
pi_190360477
Moment:
Mariana die zich elke keer uit de nesten wist te werken

Waarom:
Iedereen was tegen haar op een gegeven moment, maar ze heeft toch tussen alle bondjes en dingen door het erg ver geschopt.

Seizoen:
20

Eerlijk is dit het eerste seizoen die ik helemaal heb bekeken :9
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 10 december 2019 @ 12:41:11 #8
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_190361191
Remy Bonjasky die een gewone hamburger niet meer lust in 2014


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_190361229
Seizoen 20

Moment:
Rob Geus maakt eten en vind zijn meelmix niet goed genoeg en gooit het weg.

Waarom:
Met totale ongeloof zitten kijken, hoe krijg je het in je hoofd om eten weg te gooien tijdens de expeditie en dan zeggen we krijgen elke avond wel nieuwe, dan heb je echt niet goed voorbereid op de expeditie.
Cirus the Virus
pi_190361906
Seizoen 20

Moment:
Tim Coronel zijn hele expeditie

Waarom:
Echt een gouden deelnemer! De ware robinson van dit seizoen wat mij betreft. Tactisch erg sterk met de proeven, elke dag vroeg in de veren en vissen voor de rest van het team. En zijn hele ziel en zaligheid op het eiland gegeven. Hij had wat mij betreft de giga-gunfactor!
pi_190362114
Seizoen 2008, de 9e expeditie.

Moment:
De eilandraad waarin Geert weggestemd wordt.


Waarom:
2008 was een memorabel jaar. Niet alleen het overlijden van EPH, maar ook het smerige en tactische spel van Yin, Hans en Geert. Dat Geert er door HiuKwan en Sharon uitgesmeten wordt, en daarmee de 3-eenheid verpest, zag niemand aankomen. Geert zeker niet. EPH moet enkele malen herhalen dat Geert afscheid moet nemen. Geweldige TV!

[ Bericht 0% gewijzigd door GereDathan op 10-12-2019 15:23:12 ]
pi_190362240
Kan vast geen 2 keer kans maken ;)

Maar seizoen 2007, het 8e seizoen had ook een geweldige aftocht. Ik presenteer u Frans, een doorgedraaide gek die met machetes zwaait en andere kandidaten bedreigd _O-

pi_190362337
Voor mij toch vorig seizoen met Corry Konings. Echt een deelnemer waar je van te voren denkt wat moet die daar nou en uiteindelijk ben je er helemaal idolaat van. :P

Heerlijk hoe ze koel blijft terwijl de rest helemaal para wordt.

Seizoen 19.
pi_190364798

Het seizoen met Niels _O_ Koning expeditie van dat seizoen wat mij betreft. En hoe hij dan besluit om die munt in te zetten en zo het spel om te draaien. Heerlijk _O_

Seizoen 2017
pi_190365185
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 13:53 schreef GereDathan het volgende:
Seizoen 2008, de 9e expeditie.

Moment:
De eilandraad waarin Geert weggestemd wordt.


Waarom:
2008 was een memorabel jaar. Niet alleen het overlijden van EPH, maar ook het smerige en tactische spel van Yin, Hans en Geert. Dat Geert er door HiuKwan en Sharon uitgesmeten wordt, en daarmee de 3-eenheid verpest, zag niemand aankomen. Geert zeker niet. EPH moet enkele malen herhalen dat Geert afscheid moet nemen. Geweldige TV!
Yin een paar jaar geleden toevallig tegengekomen en mee in gesprek geraakt terwijl ik het pas later toen ze weg was doorhad wie het was, ze ziet er nog steeds hetzelfde uit en van wat ik me kan herinneren best aardig.

Nou doei.
pi_190365351

Dit moment.
Wanneer: Seizoen 18.
Waarom? Ik heb hier toen zo van in een lachstuip gelegen, wat een domme actie. Geweldig _O- _O_ In het midden hoor je nog "oh dat gaan we doen!" :') _O-
Twiddel
pi_190366796
Seizoen 18, (2017)

Moment:

De ruzie tussen Roeland en Shelly.

Waarom?
Beide partijen hadden wel gelijk, toch ontplofte de bom bij Roeland waardoor ook weer bij Shellu en zie je hem koken van woede. Hij spreekt wel eerlijk eruit wat hij er van vindt en dat doen niet veel BN-ers. Een mooi voorbeeld. Zo zie je het echte menselijk gedrag door hitte, honger en lang op elkaars lippen.

Er was/is tot lang na de expeditie onderling ook geen contact geweest.
  dinsdag 10 december 2019 @ 23:56:23 #18
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_190373457
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2019 23:27 schreef KapiteinIglo het volgende:
Moment
Toch echt dit moment:
Sharon: Hele grote groep is vissen, wat kunnen wij doen?
Ryanne: Ik dacht een beetje vingeren in de bosjes, maar je hoeft niet mee hoor.

_O- _O- _O- _O- _O-


Seizoen
2015 (seizoen 16)

Waarom
Gewoon Ryanne. Zij was echt _O_

Shit voor mij dus ook echt Ryanne in seizoen 16 met dr vingeren in de bosjes. Ryanne is gewoon zo een held!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_190375772
Hoe kan ik winenn als ik een DM en PM ban heb
pi_190378768
seizoen 2014

moment
De eetproef met Remy in de hoofdrol schitterend.

waarom
Iedereen eet gore bende, en dan is Remy na 5 man aan de beurt en krijgt die een Hamburger.
Logisch vertrouwt die het zaakje niet en denkt het ergste met kokhalzen as gevolg. Blijkt dat het een gewone hamburger was en hij zichzelf gek maakte. Terwijl de andere deelnemers nog lopen na te smakken van de net opgegeten maden en koeienogen.
pi_190379079
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 09:52 schreef C.L.Werner het volgende:
Hoe kan ik winenn als ik een DM en PM ban heb
Je kunt toch posten? Shure dat ze je vast wel jou kunnen contacten. Of zorg dat je dan gewoon geen ban krijgt...
Do what you love, love what you do!
pi_190379150
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 13:54 schreef kree het volgende:

[..]

Je kunt toch posten? Shure dat ze je vast wel jou kunnen contacten. Of zorg dat je dan gewoon geen ban krijgt...
Daar maak je een goed punt a niffo
pi_190379811
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 13:57 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Daar maak je een goed punt a niffo
Ja nouja ik oordeel niet zo snel en weet ook niet waardoor jij een ban kreeg, maar het zal wel niet helemaal voor niks zijn vast? En anders kun je dat nog overleggen via mail? Het werd een week voor mij ipv maand.
Do what you love, love what you do!
  PR en moderator woensdag 11 december 2019 @ 17:16:11 #24
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_190382164
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 09:52 schreef C.L.Werner het volgende:
Hoe kan ik winenn als ik een DM en PM ban heb
Op een andere manier je NAW-gegevens doorsturen (kan bijv per mail) :P
Maar zonder inzending maak je ook geen kans :D
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_190388924
Edit
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_190391927
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2019 17:16 schreef Moira. het volgende:

[..]

Op een andere manier je NAW-gegevens doorsturen (kan bijv per mail) :P
Maar zonder inzending maak je ook geen kans :D
Top, bedankt! ^O^
pi_190393133
Ik win sowieso niks. Lol of het moet de eerste keer zijn ofzo. Haha...
Do what you love, love what you do!
  donderdag 12 december 2019 @ 10:59:14 #28
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_190394071
Moment
Zimra 16 dagen op duivelseiland en superver gekomen, laatste 6(?)

Seizoen
14, 2013

Waarom
Superdiep respect gekregen voor haar hierdoor. Niemand had verwacht dat een playmate dit zo lang zou kunnen volhouden in haar eentje. Ze kon geen vuur maken, dus at ze maar rauwe pasta en rijst, en dan zo positief blijven, wauw!
Vergelijk dat maar eens met Rijk dit seizoen of Danny een paar seizoenen geleden, die gingen helemaal dood eraan mentaal...
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_190399986
Douwe Popma, seizoen 6.

Deze man haalde het bloed onder je nagels vandaan, maar door steeds (mi onverwachts) proeven te winnen bleef hij veel te lang in het spel. Die ergernissen waren heerlijke tv.
  vrijdag 13 december 2019 @ 01:25:00 #30
459006 FrietOliebolKaas
Geld maakt niet gelukkig, maar
pi_190410806
Seizoen 15, 2014

Eetproef, Remy Bonjasky die een overheerlijke cheeseburger naar binnen probeert te werken. En daarbij over zijn nek gaat.

Waarom? Omdat psychologie fantastisch is. Laat precies zien hoe het menselijk brein werkt.

misschien soms
wel
  vrijdag 13 december 2019 @ 09:12:51 #31
209513 Pep010
van de zuidtribune
pi_190412329
Seizoen 17 (2016)

Boerin Bertie die ongeveer 628 dagen alleen op een eiland moet zitten, vervolgens niet mentaal stuk gaat maar er eigenhandig een soort van luxe resort van bouwt en tenslotte het hele gebeuren nog wint ook. Geen bondjes, geen gekonkel, gewoon bikkelen.

  vrijdag 13 december 2019 @ 17:35:28 #32
403253 Meke
after all this time? always.
pi_190420552
Eigenlijk is mijn favoriete moment heel seizoen zes uit 2005. Nog het genot van EPH O+ O+ , echt toffe deelnemers, een toffe twist (team onder de 30 tegen team boven de 40), nog onbekende mensen, het seizoen waarin Marleen de kandidaatbegeleider meedeed O+ , de schok toen Fleur in de finale met kort haar terugkwam :o , ze mochten allemaal nog één persoonlijk item mee naar het eiland en wat al dies zij w/ Ik en een vriendin waren destijds (we zaten in de derde klas) zulke fans dat ik echt Robinson plaatjes in m'n agenda had geplakt O+ En ze heeft een aanbevelingsbrief in m'n agenda geschreven voor als ik ooit me aan zou willen melden :7 Maar toen ik eenmaal oud genoeg was, was ik niet bekend genoeg ;(

Als ik een moment uit deze serie moet noemen, die me bij is gebleven is dat het bijna verdrinken van Maxime :o Sowieso was ik natuurlijk een beetje verliefd op deze gekke kok uit Barcelona :7 Maar dat iemand zó ver ging voor een spel, fantastisch _O_ (Gelukkig liep het goed af :+ )

Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_190432590
Seizoen 2012

De momenten tussen Fajah Lourens en team België.

Toen ze Olivier Bisback schertsend Johnny Bravo noemde en toen in een deuk lag, vond ik supergrappig.

En toen Ruud Feltkamp volgens mij diezelfde Olivier hem eruitwerkte terwijl hij helemaal geen idee had (want hij was "zo stoer en sterk"). Toen kwam Fajah volgens mij een halfuur niet meer bij. :D :D Allerbeste moment voor mij. :D
Fajah stemde toen niet mee trouwens want zij was semi-afgezonderd van de rest (op 2 meter afstand).

Dit seizoen was ook wel erg dat Lodewijk van Eigen Huis & Tuin als ultieme Robinson eruit geknikkerd werd door ik dacht het pokertrio. Die arme man zag het niet aankomen en was gewoon gekwetst. Want ze gebruikten hem eerst om alle hutten en villa's te bouwen en toen klaar, wegwezen. Tschüss. :o
Hotapnyc
pi_190441497
Moment:

Seizoen: 2017

Waarom: Carlos & Imke het Twentse duo *; Carlos won uiteindelijk en is nu kandidatenbegeleider maar ze waren onafscheidelijk dat seizoen.
mag het weten
  PR en moderator maandag 23 december 2019 @ 00:19:22 #35
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_190606008
Wat een leuke reacties allemaal O+ Echt een trip down memory lane zo van de afgelopen 20 jaar ER :D

Achteraf hadden we 't toch prima nog een weekje korter kunnen houden :D Maaarrrrrr....*tromgeroffel*



En de winnaar van het nieuwe JustGames bordspel 'Expeditie Robinson: De Eilandraad' is........

>>> @Cirilico !!! *O* *O*

Van harte gefeliciteerd! *O*
Je kunt je NAW-gegevens naar mij DM'en zodat het bordspel naar je toegestuurd wordt!

[ Bericht 11% gewijzigd door Moira op 06-01-2020 23:22:03 ]
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_190612584
quote:
4s.gif Op maandag 23 december 2019 00:19 schreef Moira. het volgende:
Achteraf hadden we 't toch prima nog een weekje korter kunnen houden :D Maaarrrrrr....*tromgeroffel*

[error]
[ afbeelding ]

En de winnaar van het nieuwe JustGames bordspel 'Expeditie Robinson: De Eilandraad' is........
[/error]

[success]>>> @:Cirilico !!! *O* *O* [/success]

Van harte gefeliciteerd! *O*
Je kunt je NAW-gegevens naar mij DM'en zodat het bordspel naar je toegestuurd wordt!
Jeujj. *O* Gracias!
Hotapnyc
  PR en moderator maandag 23 december 2019 @ 20:53:40 #37
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_190618854
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 14:59 schreef Cirilico het volgende:

[..]

Jeujj. *O* Gracias!
Ik heb ze gemaild dus het wachten op de post kan beginnen *O*
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_190887909
Het spel kwam eergisteren binnen. We hebben savonds meteen gespeeld met z'n tweeën. Eerst een spel met open kaarten om het te leren, wat nog best lastig was eigenlijk. Uitleg is niet altijd even duidelijk. Maar denk dat we het inmiddels op de juiste manier snappen.
Tweede en derde potje was voor z'n echie dus en was wel leuk. Een paar keer de regels geherinterpreteerd tijdens de spellen,omdat dan duidelijker wordt wat logischer en leuker is. Denk dat het spannender is met zijn vieren, vooral de ruilfase, dus dat doen we binnenkort dan. Verder tactisch spelletje. Ik ben er blij mee iig. :D



Hotapnyc
  PR en moderator zondag 5 januari 2020 @ 12:50:03 #39
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_190888111
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 12:33 schreef Cirilico het volgende:
Het spel kwam eergisteren binnen. We hebben savonds meteen gespeeld met z'n tweeën. Eerst een spel met open kaarten om het te leren, wat nog best lastig was eigenlijk. Uitleg is niet altijd even duidelijk. Maar denk dat we het inmiddels op de juiste manier snappen.
Tweede en derde potje was voor z'n echie dus en was wel leuk. Een paar keer de regels geherinterpreteerd tijdens de spellen,omdat dan duidelijker wordt wat logischer en leuker is. Denk dat het spannender is met zijn vieren, vooral de ruilfase, dus dat doen we binnenkort dan. Verder tactisch spelletje. Ik ben er blij mee iig. :D

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Oh wat leuk dat je het ook gelijk hebt gespeeld! Ziet er best ingewikkeld uit met al die dingen op tafel :D
Maar tof _O_
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_190889301
Dat ingewikkelde is met name aan het begin. Als je het eenmaal snapt is het een gelaagd spel. :)
Hotapnyc
  PR en moderator zondag 5 januari 2020 @ 15:21:50 #41
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_190889891
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 14:33 schreef Cirilico het volgende:
Dat ingewikkelde is met name aan het begin. Als je het eenmaal snapt is het een gelaagd spel. :)
Nice :D Dankjewel voor de foto's O+

Lijkt me wel een tof spel om eens te spelen
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')