Inmiddels zijn er trouwens landen die de verplichting op cash refunds opschorten.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:07 schreef Aurelius het volgende:
Mijn vluchten worden nu ook allemaal officieel geannuleerd. Ze bieden of omboeken, of een voucher aan. Maar eigenlijk wil ik gewoon mijn geld terug?
Nu hoor ik dat je zo'n voucher niet hoef aan te nemen bij een inreisverbod, dat ze altijd verplicht zijn om cash te geven? Klopt dit?
https://www.consuwijzer.n(...)-bij-het-coronavirus
En daar zit natuurlijk wel wat in natuurlijk. Je gaat niet de luchtvaartmaatschappijen redden om met het geld die redding moet brengen weg zien stromen aan claims.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 19:34 schreef Yreal het volgende:
[..]
Inmiddels zijn er trouwens landen die de verplichting op cash refunds opschorten.
Jawel jawel.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 20:01 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
En daar zit natuurlijk wel wat in natuurlijk. Je gaat niet de luchtvaartmaatschappijen redden om met het geld die redding moet brengen weg zien stromen aan claims.
Het probleem zit natuurlijk door de 'corona' gekte dat er de komende tijd nog heel veel beperkingen wereldwijd zullen zijn waardoor normale operatie niet mogelijk is in de nabije toekomst zodat luchtvaartmaatschappijen het nog lange tijd lastig zullen hebben.
Een ding is wel zeker, dat de wereld helemaal gek wordt met complete lockdowns in plaats van targeted lockdowns is iets wat de volgende keer niet gaat gebeuren.
Of men is er daadwerkelijk eerder bij, of men gaat bekijken of 1% mortaliteitsratio eigenlijk wel een valide reden is...
Voor het annuleren bellen staat erquote:Op zaterdag 28 maart 2020 19:32 schreef Chunees het volgende:
ik wil een reis annuleren op ebookers.de
nu staat er dit op hun website,
Bei einigen Hotels können Sie Ihre Buchung online in Ihrem Reiseplan ändern. Wenn Sie in Ihrem Reiseplan auf "Buchung ändern" klicken und auf unsere Kundenservice Seite weitergeleitet werden, sind Online-Änderungen leider nicht möglich. Stornieren Sie dann bitte Ihre Buchung und nehmen Sie eine neue Buchung vor, die Ihren Änderungen entspricht.
In einigen Fällen kann das Hotel eine Gebühr für die späte Stornierung berechnen. Falls dies der Fall sein sollte, rufen Sie uns bitte vor dem Stornieren an und wir helfen Ihnen gerne weiter.
Stornieren Sie dann bitte Ihre Buchung und nehmen Sie eine neue Buchung vor, die Ihren Änderungen entspricht.
ik heb hotel gemaild en die zeiden dat annuleren niet kan
kan ik nu het beste ebookers mailen?
kunnen ebookers nog iets doen?
Ik kreeg het aanbod om om te boeken naar een andere datum, een open ticket (dus eigenlijk ook een voucher), of simpel weg mijn geld terug. Aangezien we niet zeker weten wanneer we wel kunenn gaan, heb ik gekozen voor geld terug. Geen enkel probleem.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:07 schreef Aurelius het volgende:
Mijn vluchten worden nu ook allemaal officieel geannuleerd. Ze bieden of omboeken, of een voucher aan. Maar eigenlijk wil ik gewoon mijn geld terug?
Nu hoor ik dat je zo'n voucher niet hoef aan te nemen bij een inreisverbod, dat ze altijd verplicht zijn om cash te geven? Klopt dit?
https://www.consuwijzer.n(...)-bij-het-coronavirus
Een voucher is natuurlijk geen open ticket. Je kunt het namelijk niet omwisselen voor een ticket maar het vertegenwoordigt slechts de waarde van het oorspronkelijke ticket. En dan heb je jezelf bij gestegen prijzen in de toekomst een behoorlijke beperking opgelegd. Want reken er op dat de prijzen aanzienlijk zillen stijgen wanneer er weer gevlogen kan worden. Een complete reset voor intercontinentale vluchten waar de retourtjes van 500 euro echt verleden tijd zullen zijn. Denk ik.quote:Op dinsdag 7 april 2020 09:39 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik kreeg het aanbod om om te boeken naar een andere datum, een open ticket (dus eigenlijk ook een voucher), of simpel weg mijn geld terug. Aangezien we niet zeker weten wanneer we wel kunenn gaan, heb ik gekozen voor geld terug. Geen enkel probleem.
Dit was Turkish Airlines btw.
Die vliegtuigen moeten straks weer vol. Ik denk zelfs dat de prijzen in de eerste weken als er weer gevlogen mag worden zelfs lager liggen dan vóór Corona.quote:Op vrijdag 10 april 2020 10:17 schreef buzz1291 het volgende:
Een voucher is natuurlijk geen open ticket. Je kunt het namelijk niet omwisselen voor een ticket maar het vertegenwoordigt slechts de waarde van het oorspronkelijke ticket. En dan heb je jezelf bij gestegen prijzen in de toekomst een behoorlijke beperking opgelegd. Want reken er op dat de prijzen aanzienlijk zillen stijgen wanneer er weer gevlogen kan worden. Een complete reset voor intercontinentale vluchten waar de retourtjes van 500 euro echt verleden tijd zullen zijn. Denk ik.
Een beetje een "waardebon" idee. Overigens, het was een ticket naar Tel Aviv, en ik vroeg me af of ik het voucher (of waardebonquote:Op vrijdag 10 april 2020 10:17 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Een voucher is natuurlijk geen open ticket. Je kunt het namelijk niet omwisselen voor een ticket maar het vertegenwoordigt slechts de waarde van het oorspronkelijke ticket. En dan heb je jezelf bij gestegen prijzen in de toekomst een behoorlijke beperking opgelegd. Want reken er op dat de prijzen aanzienlijk zillen stijgen wanneer er weer gevlogen kan worden. Een complete reset voor intercontinentale vluchten waar de retourtjes van 500 euro echt verleden tijd zullen zijn. Denk ik.
Best wel kans dat voor sommige routes, de vluchten behoorlijk vol zullen zitten, met zakelijke reizigers die bij wijze van spreken al hun koffer klaar hebben staan.quote:Op vrijdag 10 april 2020 11:07 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Die vliegtuigen moeten straks weer vol. Ik denk zelfs dat de prijzen in de eerste weken als er weer gevlogen mag worden zelfs lager liggen dan vóór Corona.
Ik verwacht ook dat we in juli en augustus aangespoord worden om tóch op vakantie te gaan.
Dat zal zeker het geval zijn op zakelijke routes. Op toeristische routes zal het vooral afwachten zijn als landen weer open gaan hoe snel het aantrekt.quote:Op vrijdag 10 april 2020 12:20 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Best wel kans dat voor sommige routes, de vluchten behoorlijk vol zullen zitten, met zakelijke reizigers die bij wijze van spreken al hun koffer klaar hebben staan.
Mijn redenatie is dat zodra het weer mag, laten we zeggen augustus, ook iedereen die wat in maart tot juli gepland hadden, allemaal tegelijkertijd op vakantie willen.quote:Op vrijdag 10 april 2020 11:07 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Die vliegtuigen moeten straks weer vol. Ik denk zelfs dat de prijzen in de eerste weken als er weer gevlogen mag worden zelfs lager liggen dan vóór Corona.
Ik verwacht ook dat we in juli en augustus aangespoord worden om tóch op vakantie te gaan.
Nogal logisch met veel mensen die een jaar hebben gewacht (en gespaard) om naar het buitenland te kunnen gaan.quote:Op vrijdag 10 april 2020 23:06 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Mijn redenatie is dat zodra het weer mag, laten we zeggen augustus, ook iedereen die wat in maart tot juli gepland hadden, allemaal tegelijkertijd op vakantie willen.
Goede prijzen voor Singapore en zuid Korea welquote:Op zaterdag 11 april 2020 21:31 schreef ozzietukker het volgende:
Toch moeten we nog wel even afwachten wat voor reisrestricties er gaan komen.
Ik verwacht bijvoorbeeld dat veel landen een gezondheidsverklaring willen of iets in die vorm om binnen te komen. Dat maakt het vrij rondvliegen wel wat lastiger en zal wel effect gaan hebben in de luchtvaart.
Persoonlijk geloof ik niet in de doemdenkers die aangeven dat het de komende 2 jaar sowieso geen vliegen wordt voor vakantievluchten.
Ik zie steeds meer data beschikbaar komen die het virus wat meer in perspectief kan plaatsen, ware het niet dat in Aziatische landen, althans de landen waar de gezondheidszorg goed op orde is, vooral van het tegenhouden zijn wat dus veel reisrestricties kan inhouden omdat men het echt buiten de deur wil houden.
Daarom zullen ze het wel over de schoolvakanties heentrekken, dan heb je geen last van alle kindgebonden vakantievierders.quote:Op vrijdag 10 april 2020 23:06 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Mijn redenatie is dat zodra het weer mag, laten we zeggen augustus, ook iedereen die wat in maart tot juli gepland hadden, allemaal tegelijkertijd op vakantie willen.
Die actie van KLM is niet veel waard. Uiteindelijk betaal je voor je gewijzigde vlucht datum toch dezelfde prijs als dat je die op het moment van omboeken ook betaald zou hebben. Leuk voor KLM om reizigers aan zich te binden maar voor jou geen keuze vrijheid meer mocht b.v. SWISS of Finnair op hetzelfde moment een veel goedkopere aanbieding naar dezelfde intercontinentale bestemming hebben. Sigaar uit eigen doos dus.quote:Op zondag 12 april 2020 19:25 schreef exelletor het volgende:
KLM had eerder ook een leuke actie - als je vluchten boekte met een vertrek voor 30 juni, dan kon je gratis omboeken naar een vlucht met een vertrekdatum voor eind november, zolang er tickets in dezelfde reisklasse beschikbaar zijn. Zo kon je vluchten boeken op goedkope data en vervolgens meteen omboeken naar een (duurder) vertrek bijvoorbeeld in de zomervakantie.
Deze actie is er nog altijd, maar ik heb gemerkt dat de prijzen voor vluchten in mei en juni nu verhoogd zijn.
Ik vind dat je dit per geval moet bekijken. Zo kost AMS - CPH - AMS op fijne vliegtijden 200¤+, terwijl de laagste tariefklasse rond de ¤100 is. Dan kan het "voordelig" zijn om de goedkoopste vluchten te boeken en ze vervolgens te wijzigen. Hoe je dan op dezelfde prijs komt, snap ik niet. Overigens laat ik wel achterwege of het niet moreel verwerpelijk is om zo te handelen.quote:Op zondag 12 april 2020 19:40 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Die actie van KLM is niet veel waard. Uiteindelijk betaal je voor je gewijzigde vlucht datum toch dezelfde prijs als dat je die op het moment van omboeken ook betaald zou hebben. Leuk voor KLM om reizigers aan zich te binden maar voor jou geen keuze vrijheid meer mocht b.v. SWISS of Finnair op hetzelfde moment een veel goedkopere aanbieding naar dezelfde intercontinentale bestemming hebben. Sigaar uit eigen doos dus.
Ik ga ervan uit dat KLM met reisklasse niet economy of business bedoelt, maar de specifieke boekingsklasse, Y, K L, M, Q etc binnen economy. Dan komt het neer op geen overboekingskosten.quote:Op zondag 12 april 2020 19:55 schreef exelletor het volgende:
[..]
Ik vind dat je dit per geval moet bekijken. Zo kost AMS - CPH - AMS op fijne vliegtijden 200¤+, terwijl de laagste tariefklasse rond de ¤100 is. Dan kan het "voordelig" zijn om de goedkoopste vluchten te boeken en ze vervolgens te wijzigen. Hoe je dan op dezelfde prijs komt, snap ik niet. Overigens laat ik wel achterwege of het niet moreel verwerpelijk is om zo te handelen.
Met reisklasse doelt KLM op economy of business. Tariefverschil dien je wel bij te betalen voor vluchten met een vertrek na 30 november. Ik heb zelf een aantal vluchten gepland staan en heb het kunnen verifiëren.quote:Op zondag 12 april 2020 20:32 schreef miro86 het volgende:
[..]
Ik ga ervan uit dat KLM met reisklasse niet economy of business bedoelt, maar de specifieke boekingsklasse, Y, K L, M, Q etc binnen economy. Dan komt het neer op geen overboekingskosten.
Dan heeft Miro gelijk mbt na 1 december 2020 is. Jij voor 1 decemberquote:Op zondag 12 april 2020 20:36 schreef exelletor het volgende:
[..]
Met reisklasse doelt KLM op economy of business. Tariefverschil dien je wel bij te betalen voor vluchten met een vertrek na 30 november. Ik heb zelf een aantal vluchten gepland staan en heb het kunnen verifiëren.
Is uw nieuwe reisdatum voor of op 30 november 2020? U kunt uw reisdatum wijzigen als dezelfde reisklasse als vermeld op uw oorspronkelijke ticket beschikbaar is
Als uw nieuwe reisdatum op of na 1 december 2020 is, kunt u de datum wijzigen als dezelfde boekingsklasse als vermeld op uw oorspronkelijke ticket beschikbaar is. Als u wijzigt naar een andere boekingsklasse, moet u mogelijk het tariefverschil betalen.
Is dat zo? Want gezien het aantal vouchers wat ik heb en het heilige geloof als ik de grafieken zie dat er toch wel iets van een verlichting zal komen in reisrestricties bied dit natuurlijk wel wat mogelijkheden.quote:Op zondag 12 april 2020 20:36 schreef exelletor het volgende:
Met reisklasse doelt KLM op economy of business. Tariefverschil dien je wel bij te betalen voor vluchten met een vertrek na 30 november. Ik heb zelf een aantal vluchten gepland staan en heb het kunnen verifiëren.
De voucher is de oorspronkelijke waarde van de vlucht. Inmiddels heb ik een bonte verzameling.quote:Op dinsdag 14 april 2020 18:55 schreef buzz1291 het volgende:
Dan rijst de vraag, is een voucher voor de bestemming of slechts de waarde van het oorspronkelijke ticket en niet meer aan de bestemming gekoppeld? Ik weet het niet want ik boekte mijn laatste intercontinentale vlucht In maart om naar een eerdere datum en de meerkosten op verschillende dagen varieerden van nul tot 1500 euro bijbetalen, al zal die laatste op een zondag BKK-AMS wel een business class seat geweest zijn.
Bij Turkish airlines was de voucher enkel voor de oorspronkelijke bestemming of een der bestemmingen uit het rijtje van.....in mijn geval allerlei plaatsen in het midden oosten.quote:Op dinsdag 14 april 2020 18:55 schreef buzz1291 het volgende:
Dan rijst de vraag, is een voucher voor de bestemming of slechts de waarde van het oorspronkelijke ticket en niet meer aan de bestemming gekoppeld? Ik weet het niet want ik boekte mijn laatste intercontinentale vlucht In maart om naar een eerdere datum en de meerkosten op verschillende dagen varieerden van nul tot 1500 euro bijbetalen, al zal die laatste op een zondag BKK-AMS wel een business class seat geweest zijn.
Staan ze het onder hetzelfde boekingsnummer als je inlogt op de website van KLM?quote:Op vrijdag 17 april 2020 12:06 schreef Dribbel_ het volgende:
Deze tickets zijn in 1x geboekt via KLM, wordt dit dan ook gezien als een retourvlucht of 2 enkeltjes?
Yes, uiteindelijk na heel lang in de wacht staan er doorheen gekomen. En ze worden gezien als retour dus dat is wel chill. Dan valt met mooi nog binnen de huidige regeling dat je kan ruilen voor een voucher als de reis maar voor 3 juli begint.quote:Op vrijdag 17 april 2020 12:15 schreef Fred het volgende:
[..]
Staan ze het onder hetzelfde boekingsnummer als je inlogt op de website van KLM?
Afgelopen week nog uitstekend te woord gestaan via Whatsapp door KLM.quote:Op vrijdag 17 april 2020 12:06 schreef Dribbel_ het volgende:
Aangezien KLM tot nu toe compleet onbereikbaar is kan hier misschien iemand helpen.
WhatsApp of Facebook Messenger werkt vrij goed inderdaadquote:Op vrijdag 17 april 2020 14:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Afgelopen week nog uitstekend te woord gestaan via Whatsapp door KLM.
Aangezien je je aansluiting mist, grote kans dat ze je omboeken en dat je niet via Manchester, maar bijvoorbeeld via Parijs, Londen of Atlanta vliegt. In de huidige tijd kan het wel een tijdje duren voordat je omgeboekt wordt en vaak heb je geen mogelijkheid om dat zelf te doen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 12:06 schreef Dribbel_ het volgende:
Aangezien KLM tot nu toe compleet onbereikbaar is kan hier misschien iemand helpen.
Nieuwe vlucht Amsterdam-Manchester komt aan om 10:25
Vlucht van Manchester-Las Vegas vertrekt om 9:20
Contact us -> claim > flight cancelled formulier invullen. Als je dit al hebt gedaan eerder is het nog steeds in behandeling maar kan weken duren voordat je het geld gestort krijgt ivm drukte. Ze proberen nu dat je de voucher accepteert zodat ze geen geld verliezen en is maar 1 jaar geldig en gaan vast hoop mensen weer vergeten te gebruiken straks.quote:Op zaterdag 25 april 2020 21:34 schreef Sunri5e het volgende:
Onze vlucht met Ryanair is gecanceld en nu krijgen we een mail dat we kunnen kiezen tussen een voucher en het geld terug. De link naar de voucher staat heel duidelijk in beeld maar om je geld terug te krijgen is een kleine link. Echter als je op dit link klikt wijst alles weer op het verkrijgen van een voucher met een geldigheid van 1 jaar. Echter is mijn vriendin sinds kort zwangere en wij verwachten aankomend jaar niet meer te vliegen dus wij willen gewoon het geld terug. Echter kunnen we nergens vinden hoe we dit nu moeten doen. Iemand een idee?
Ik heb nog steeds geen reactie of geld ontvangen. Duurt dit altijd zo lang?quote:Op zaterdag 25 april 2020 23:21 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Contact us -> claim > flight cancelled formulier invullen. Als je dit al hebt gedaan eerder is het nog steeds in behandeling maar kan weken duren voordat je het geld gestort krijgt ivm drukte. Ze proberen nu dat je de voucher accepteert zodat ze geen geld verliezen en is maar 1 jaar geldig en gaan vast hoop mensen weer vergeten te gebruiken straks.
Je hebt toch zo een rookhok bij dat lunchtentjequote:Op donderdag 14 mei 2020 20:38 schreef static het volgende:
Mag je nu helemaal niet meer roken op Schiphol? Ook niet in de Ierse pub?
Is opgeheven die naast het casino/eettentje. nu overal verbodenquote:Op donderdag 14 mei 2020 20:43 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Je hebt toch zo een rookhok bij dat lunchtentje
Is het niet dat het geld van die voucher na een jaar automatisch terug wordt gestort?quote:Op zaterdag 25 april 2020 23:21 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Contact us -> claim > flight cancelled formulier invullen. Als je dit al hebt gedaan eerder is het nog steeds in behandeling maar kan weken duren voordat je het geld gestort krijgt ivm drukte. Ze proberen nu dat je de voucher accepteert zodat ze geen geld verliezen en is maar 1 jaar geldig en gaan vast hoop mensen weer vergeten te gebruiken straks.
Klanten van mij die vastzaten in Argentinië door de coronacrisis konden uiteindelijk nog net de laatste 2 BC tickets voor de Air France vlucht kopen, voor zo'n 3000 euro op. Maar op het vliegveld lounges dicht, iedereen gewoon in dezelfde rij bij het inchecken en geen extra service of beter eten tijdens de vlucht, allemaal vanwege de corona protocollen. Dus ik hoop voor je dat je de kleine lettertjes gelezen hebtquote:Op dinsdag 19 mei 2020 14:49 schreef Predator40 het volgende:
Sydney - Doha - Amsterdam met Qatar voor 850 euro enkele reis.
paar dagen later kregen we een aanbod om te upgraden naar een Qsuite ( business class ) voor 700 euro extra voor beide vluchten ( 22 uur ) , we hebben het toch maar gedaan.
once in a lifetime zeg maar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |