abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190331034
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 18:08 schreef Tele6 het volgende:
En toch ziet de mijne er de laatste tijd bar sneu uit. Toen ik hem net kreeg gaf ik hem te veel water en daar werd hij sneu van, maar nu heb ik hem kennelijk een tijd weer veel te weinig gegeven, want de grond was helemaal gekrompen zo droog. Zijn grote oude bladeren worden geel en gaan ervanaf, maar hij heeft wel drie meterslange slierten gemaakt die ik maar van mijn kast af heb laten hangen. Is er een idee over wat men hoort te doen met dat soort uitlopers? :)
Zijn het luchtwortels? In dat geval gewoon lekker laten hangen. Je kunt ze weer terug in de grond stoppen. Of je kan een stukje onder waar de luchtwortel begint het blad eraf knippen en daar een stekje van maken.
pi_190331093
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 18:09 schreef Myraela het volgende:

[..]

Zijn het luchtwortels? In dat geval gewoon lekker laten hangen. Je kunt ze weer terug in de grond stoppen. Of je kan een stukje onder waar de luchtwortel begint het blad eraf knippen en daar een stekje van maken.
Nee, de luchtwortels van mijne zijn korter dan dat en bruinig. Dit zijn lange groene slierten met hier en daar een blaadje en hier en daar een luchtwortel.

Misschien is mijn Monstera gewoon raar, want als ik plaatjes van Monstera's zoek, hebben ze allemaal die slierten niet :')
pi_190331113
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 18:03 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Doen we een stekjes-dag *O*
O+

Vind het jammer dat ik niet enorm veel plek heb voor planten.

Vandaag een peper afgeknipt vlak boven de grond. Kijken of ie over tijdje weer opkomt.
Rest van de pepers dragen nog pepers op de een of andere manier.

Verder buiten de diverse pepers enkel een mini ficusje en een woestijnroos.
  zondag 8 december 2019 @ 18:19:59 #154
63722 z80
I fink you freaky
pi_190331192
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 18:14 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

O+

Vind het jammer dat ik niet enorm veel plek heb voor planten.

Vandaag een peper afgeknipt vlak boven de grond. Kijken of ie over tijdje weer opkomt.
Rest van de pepers dragen nog pepers op de een of andere manier.

Verder buiten de diverse pepers enkel een mini ficusje en een woestijnroos.
Overleven pepers ook buiten. En dan zonder verzorging? Binnen is en blijft plant vrij.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_190331231
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 18:19 schreef z80 het volgende:

[..]

Overleven pepers ook buiten. En dan zonder verzorging? Binnen is en blijft plant vrij.
Ze zijn niet winterhard.
Maar mijn oude buurman kweekte ze gewoon elk jaar opnieuw en dat werkt wel zolang het enigzins mooi weer is.

Ik heb geen buiten... dus al mn planten zijn binnen.
  zondag 8 december 2019 @ 18:26:32 #156
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_190331279
Nog steeds aan t bbq-en :P
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zondag 8 december 2019 @ 18:28:18 #157
63722 z80
I fink you freaky
pi_190331307
Beetje aangeschoten van de 25 jaar oude whisky. Spul stijgt naar hoofd.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_190331327
quote:
2s.gif Op zondag 8 december 2019 18:05 schreef Lonaa het volgende:

Yes *O*

Ik ben overigens wel moe van vandaag :D :')
Moe van beweging, het weer of de gesprekken? Of moe van mij :+ Wel heftige gesprekken gehad.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_190331456
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 18:29 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Moe van beweging, het weer of de gesprekken? Of moe van mij :+ Wel heftige gesprekken gehad.
Moe van alles. ;) Ligt niet aan jou hoor, als ik hele middag met iemand anders op pad ben geweest (of hele middag op een terras zit te lullen) heb ik dat altijd. :Y
Sterkheidsbaas van alles.
  zondag 8 december 2019 @ 18:42:00 #160
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_190331546
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 18:28 schreef z80 het volgende:
Beetje aangeschoten van de 25 jaar oude whisky. Spul stijgt naar hoofd.
Proost ^O^
Spoilers!
pi_190331642
quote:
2s.gif Op zondag 8 december 2019 17:59 schreef Lonaa het volgende:
Niet zeiknat is een betere omschrijving. @:AnneX

Maar eigenlijk viel het alles mee. :Y
Jullie zagen er vast leuk uit, met z’n tweeën plus muppet. :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_190332377
quote:
2s.gif Op zondag 8 december 2019 18:37 schreef Lonaa het volgende:

Moe van alles. ;) Ligt niet aan jou hoor, als ik hele middag met iemand anders op pad ben geweest (of hele middag op een terras zit te lullen) heb ik dat altijd. :Y
Herkenbaar :Y
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_190332405
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2019 18:47 schreef AnneX het volgende:

Jullie zagen er vast leuk uit, met z’n tweeën plus muppet. :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toen Lonaa en ik rondjes om elkaar gingen lopen omdat Muppet keihard rondjes om ons heen aan het racen was - aan de riem, zagen we er vast grappig uit ja :')
pi_190332424
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 19:28 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Toen Lonaa en ik rondjes om elkaar gingen lopen omdat Muppet keihard rondjes om ons heen aan het racen was - aan de riem, zagen we er vast grappig uit ja :')
Ik was wel echt duizelig :') Onverwacht hele blije Muppet. Was wel snel afgelopen :')
pi_190332521
Bijgelezen, bijna alles al weer vergeten. Sorry. Ik had een drukke dag en te weinig geslapen.

Over tofu/tahoe: er is een apart kunstje wat je tofu véél lekkerder maakt.
Koop tofu. Doe tofu in de vriezer. Haal bevroren tofu uit vriezer en laat ontdooien (duurt lang!).

Leg dan tofu in een bakje, leg er een plat plankje of een bord oid op, en daar een gewicht op en laat een paar uur liggen en giet dan het water af. Of doe als ik, want ik ben altijd te laat met de voorbereidselen: klem de tofu tussen twee platte plankjes en knijp de tofu uit. Als het meeste water eruit is: laat de tofu terugveren.

Je heb nu een soort droge spons, met een andere smaak en structuur dan je verse tofu had. Omdat het nu een droge spons is, kan je 'm ook kruiden zonder marineren: snij in plakken en betrooi/besmeer deze met je kruiderij naar keuze.

De ontdooide ontwaterde tofu laat zich nu ook opeens fatsoenlijk bakken, omdat het niet meer zo'n waterbom is.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_190332655
quote:
2s.gif Op zondag 8 december 2019 19:34 schreef sigme het volgende:
Bijgelezen, bijna alles al weer vergeten. Sorry. Ik had een drukke dag en te weinig geslapen.

Over tofu/tahoe: er is een apart kunstje wat je tofu véél lekkerder maakt.
Koop tofu. Doe tofu in de vriezer. Haal bevroren tofu uit vriezer en laat ontdooien (duurt lang!).

Leg dan tofu in een bakje, leg er een plat plankje of een bord oid op, en daar een gewicht op en laat een paar uur liggen en giet dan het water af. Of doe als ik, want ik ben altijd te laat met de voorbereidselen: klem de tofu tussen twee platte plankjes en knijp de tofu uit. Als het meeste water eruit is: laat de tofu terugveren.

Je heb nu een soort droge spons, met een andere smaak en structuur dan je verse tofu had. Omdat het nu een droge spons is, kan je 'm ook kruiden zonder marineren: snij in plakken en betrooi/besmeer deze met je kruiderij naar keuze.

De ontdooide ontwaterde tofu laat zich nu ook opeens fatsoenlijk bakken, omdat het niet meer zo'n waterbom is.
dat doe ik ook als ie niet bevroren is geweest en helpt ook al trouwens (als je minder tijd hebt is dat ook proberen waard (en silken tofu helpt, dat is echt lekkerder)
pi_190332683
Ik had deze week seitan en eerst vond ik het heel lekker, maar de smaak werd al snel gewoon niet lekker. Het ging me echt heel snel tegen staan 8)7 Dus dat was ook eenmalig.

Nu hazelnootmelk in de koelkast omdat Jross dat plots heel lekker vindt.
  zondag 8 december 2019 @ 20:06:35 #168
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_190333009
Tofu.. Da's toch geheel van soja?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_190333372
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 20:06 schreef Barreltje het volgende:
Tofu.. Da's toch geheel van soja?
Ja, samen met tempeh een van de al veel langer in NL gegeten soja-vormen.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_190333437
Ik ben bij de biowinkel wel eens tempeh van rijst ipv van sojabonen tegengekomen :)

Tofu is gestremde sojamelk. Als je andere plantaardige melk zou stremmen, zou je niks overhouden denk ik :P
pi_190333460
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 20:27 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben bij de biowinkel wel eens tempeh van rijst ipv van sojabonen tegengekomen :)

Tofu is gestremde sojamelk. Als je andere plantaardige melk zou stremmen, zou je niks overhouden denk ik :P
volgens mij vooral ook met een soort schimmel cultuur en daarom niet voor iedereen weggelegd

en je spreekt jezelf tegen soja is een plant (Lees nu beter, maar waarom de ene plant wel en andere niet dan?)
pi_190333549
Wat maken jullie met tofu?
pi_190333580
quote:
2s.gif Op zondag 8 december 2019 20:32 schreef Lonaa het volgende:
soms indonesisch, maar verder geen fan
  zondag 8 december 2019 @ 20:37:14 #174
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_190333636
quote:
7s.gif Op zondag 8 december 2019 20:24 schreef sigme het volgende:

[..]

Ja, samen met tempeh een van de al veel langer in NL gegeten soja-vormen.
Ik at een keer tijdens yoga vakantie tempeh.. hele nacht gekotst en mn darmen leeg gescheten.. :N :X niks voor mij..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_190333963
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 20:29 schreef liedetector het volgende:

[..]

volgens mij vooral ook met een soort schimmel cultuur en daarom niet voor iedereen weggelegd

en je spreekt jezelf tegen soja is een plant (Lees nu beter, maar waarom de ene plant wel en andere niet dan?)

Nee, tofu wordt gestremd met calciumsulfaat/magnesiumsulfaat/calciumchloride. Tempeh is het spul met een schimmelcultuur.

Ik ben het met je eens dat het niet voor iedereen weggelegd is, want je moet wel tegen soja kunnen. :s)

Sojamelk is de enige plantaardige melk met een zinnige hoeveelheid eiwit erin. De andere plantaardige melken (hazelnootmelk, amandelmelk, havermelk, rijstmelk) bevatten veel minder eiwit en vooral wat dingen die je water smakelijk en vaak wat zoetig maken.
pi_190333982
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 20:37 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Ik at een keer tijdens yoga vakantie tempeh.. hele nacht gekotst en mn darmen leeg gescheten.. :N :X niks voor mij..
Tempeh blief ik ook niet. Tahoe wel, dat is zo smakeloos dat ik er niks op tegen heb. En met het vriestruukje wordt de structuur beter (vind ik), en verdwijnt er een vaag zurig smaakje en dat vind ik ook beter.
pi_190333985
Wij eten het regelmatig, tahoe en tempeh. Hoewel die laatste voornamelijk bij mijn ouders. Mijn vader kan tempeh heel lekker klaarmaken :9 we eten beiden eigenlijk alleen maar door indische gerechten. Voor iets anders gebruik ik het nooit.
pi_190333999
quote:
2s.gif Op zondag 8 december 2019 20:32 schreef Lonaa het volgende:
- in blokjes door Indiase/Thaise curry heen
- verkruimeld en gebakken als vegagehakt

dat is het wel. Ik heb het wel eens "gemarineerd" met italiaanse kruiden en balsamico en citroen en zout, en rauw door salade gegooid, maar dat vond ik geen succes :')
pi_190334049
De enige manier waarop ik tempeh graag eet is als je het kookt in verdunde marinade en daarna bakt. De marinade die ik dan gebruik heeft als basis 100 mL water, een eetlepel ketjap en een theelepel sambal per 100 g tempeh. Je doet de tempeh in blokjes in de marinade in een brede pan, brengt de boel aan de kook, en laat het inkoken tot de marinade weg is. Dan voeg je olie toe en bak je de tempeh zodat hij een beetje bruine randjes krijgt. Je krijgt heel smaakvolle, chewy tempeh. :9
pi_190334127
Welke van de twee weet ik niet meer maar het was wel lekker klaargemaakt door @liedetector
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 8 december 2019 @ 21:05:00 #181
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190334294
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 20:54 schreef Tele6 het volgende:
De enige manier waarop ik tempeh graag eet is als je het kookt in verdunde marinade en daarna bakt. De marinade die ik dan gebruik heeft als basis 100 mL water, een eetlepel ketjap en een theelepel sambal per 100 g tempeh. Je doet de tempeh in blokjes in de marinade in een brede pan, brengt de boel aan de kook, en laat het inkoken tot de marinade weg is. Dan voeg je olie toe en bak je de tempeh zodat hij een beetje bruine randjes krijgt. Je krijgt heel smaakvolle, chewy tempeh. :9
Dank, ik ga dit binnenkort maken. ^O^
pi_190334331
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 20:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Welke van de twee weet ik niet meer maar het was wel lekker klaargemaakt door @:liedetector
dank voor compliment en was tempeh...en was zelf niet geheel tevreden, maar durfde m wel voor te schotelen
pi_190334345
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 20:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Welke van de twee weet ik niet meer maar het was wel lekker klaargemaakt door @:liedetector
Eens :Y
pi_190334572
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 21:07 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Eens :Y
knikt en denkt, hij was niet slecht en misschien ben ik nu te moderate (perfectionist in mij zegt het kon beter en was een soort last minute)
pi_190334696
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 21:15 schreef liedetector het volgende:

knikt en denkt, hij was niet slecht en misschien ben ik nu te moderate (perfectionist in mij zegt het kon beter en was een soort last minute)
Nou, ik nam een beetje omdat ik het niet kende en verwachtte dat ik het niet zo lekker zou vinden. Het was verrassend lekker, maar de lat lag niet heel hoog omdat ik dus al dacht dat het niet lekker zou zijn :+ Daarna nog wat meer genomen.

(ooit heel vieze tofu gehad en daar kwam mijn idee dat het niet lekker zou zijn vandaan, niet omdat het er niet lekker uitzag of zo)
pi_190334757
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 21:20 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nou, ik nam een beetje omdat ik het niet kende en verwachtte dat ik het niet zo lekker zou vinden. Het was verrassend lekker, maar de lat lag niet heel hoog omdat ik dus al dacht dat het niet lekker zou zijn :+ Daarna nog wat meer genomen.

(ooit heel vieze tofu gehad en daar kwam mijn idee dat het niet lekker zou zijn vandaan, niet omdat het er niet lekker uitzag of zo)
hahah wel de juiste insteek en ik ben ook geen groot fan dus snap m en doe er wel altijd mn best op (hard bakken is volgens mij belangrijk, dus last minute en kan je niet veel eerder doen)

Oww en marinade natuurlijk (moet een bepaald suiker gehalte hebben om te carameliseren, of het nou gulah djawa is of ander zijds dat helpt echt)

[ Bericht 1% gewijzigd door liedetector op 08-12-2019 21:28:58 ]
  zondag 8 december 2019 @ 21:31:11 #187
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190335006
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 21:22 schreef liedetector het volgende:

[..]

hahah wel de juiste insteek en ik ben ook geen groot fan dus snap m en doe er wel altijd mn best op (hard bakken is volgens mij belangrijk, dus last minute en kan je niet veel eerder doen)

Oww en marinade natuurlijk (moet een bepaald suiker gehalte hebben om te carameliseren, of het nou gulah djawa is of ander zijds dat helpt echt)
Lie O+
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_190335010
Ik nam het ook, voorzichtig omdat ik ervan uitging dat het minder lekker zou zijn dan al het andere. Maar niet dus, minstens net zo lekker.

Hier was voor vier mensen de eerste keer erwtensoep en later stoofpeertjes. Iedereen schepte 2 keer op, neem aan dat ze het lekker vonden
  zondag 8 december 2019 @ 21:33:15 #189
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190335050
Voel me al ff wat meh. Botbreuk is genezen, maar nog veel pijn en veel last van spieren en pezen. Bepaalde bewegingen kan ik écht nog steeds niet. Ook niet een beetje. Dus ik vrees dat er iets stuk is -O-

En dan moet ik straks wellicht een operatie en kan ik weer vanaf 0 beginnen :'(
pi_190335101
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2019 21:31 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Lie O+
haaj liefie!
  zondag 8 december 2019 @ 21:36:05 #191
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190335103
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2019 21:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
Voel me al ff wat meh. Botbreuk is genezen, maar nog veel pijn en veel last van spieren en pezen. Bepaalde bewegingen kan ik écht nog steeds niet. Ook niet een beetje. Dus ik vrees dat er iets stuk is -O-

:o Nee, dat zou echt k#t zijn. :X
pi_190335131
quote:

ik wil niet lullig doen...en ja ik was eigenwijs en te kort fysio gedaan..maar ooit bovenarm gebroken en echt jaren last gehad en nog nog steeds (geen pijn ofzo hoor) kan ik arm niet zo hoog krijgen als de ander

*kort gezegd neem fysio echt serieus ook!!!
  zondag 8 december 2019 @ 21:38:18 #193
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190335144
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 21:36 schreef liedetector het volgende:

[..]

haaj liefie!
Fijn je weer te zien :*
pi_190335150
quote:

Dan zou ik ze snel mogelijk vragen om een mri, en niet nog een tijd doorlopen met deze ellende. Sterkte want dit is echt klote voor je
pi_190335166
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2019 21:38 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Fijn je weer te zien :*
idem en lees mn advies en wees niet zo eigenwijs als ik was (met als toevoeging ik heb bv echt 2 jaar of langer niet lkker op die zij kunnen liggen door oude breuk,,,,het werkt echt lang door after certain age
(we get old I hope)
pi_190335191
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 21:38 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Dan zou ik ze snel mogelijk vragen om een mri, en niet nog een tijd doorlopen met deze ellende. Sterkte want dit is echt klote voor je
weet niet of dat zo werkt, bij mij was het eerst fixeren en kijken of..... dan foto en pinnen en doen ze liever niet en terecht, maar weten ze pas na paar weken, staat het recht is het goed
  zondag 8 december 2019 @ 21:41:50 #197
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190335207
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 21:36 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

:o Nee, dat zou echt k#t zijn. :X
Dat zou het zeker :Y Wil geen operatie en bij 0 beginnen en weer thuiszorg etc :'(

Maar ik kan na 11 weken bepaalde bewegingen (arm achter mijn rug bijv.) nog steeds niet. Niet eens een beetje.

Fysio vermoedt additioneel letsel (hoe dan?! Behalve als ik iets in min slaap gedaan heb) en irritatie vh kapsel en de pees. Ik vrees (hoop van niet) dat het ernstiger is. Dat er iets kapot is.
pi_190335221
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2019 21:41 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat zou het zeker :Y Wil geen operatie en bij 0 beginnen en weer thuiszorg etc :'(

Maar ik kan na 11 weken bepaalde bewegingen (arm achter mijn rug bijv.) nog steeds niet. Niet eens een beetje.

Fysio vermoedt additioneel letsel (hoe dan?! Behalve als ik iets in min slaap gedaan heb) en irritatie vh kapsel en de pees. Ik vrees (hoop van niet) dat het ernstiger is. Dat er iets kapot is.
waar was het stuk? (iets gemist) maar herken dit wel)

doet mega zeer maar er bestaat ook "fysio" of kapsel weer vrij te maken he.... heeft mij wel geholpen ieg en nog noot echt hele functie terug gekregen
  zondag 8 december 2019 @ 21:43:33 #199
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190335239
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 21:37 schreef liedetector het volgende:

[..]

ik wil niet lullig doen...en ja ik was eigenwijs en te kort fysio gedaan..maar ooit bovenarm gebroken en echt jaren last gehad en nog nog steeds (geen pijn ofzo hoor) kan ik arm niet zo hoog krijgen als de ander

*kort gezegd neem fysio echt serieus ook!!!
Ik ga nog steeds naar de fysio en ik doe nog steeds oefeningen thuis. Kan ook al best veel. Maar sommige dingrn écht niet. Ook niet als de fysio het probeert ye gorceren (AU!!!!!).
pi_190335252
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2019 21:43 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik ga nog steeds naar de fysio en ik doe nog steeds oefeningen thuis. Kan ook al best veel. Maar sommige dingrn écht niet. Ook niet als de fysio het probeert ye gorceren (AU!!!!!).
heb je iets vergelijkbaars zeg ik geef het 2 jaar....lullig maar waar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')