SPOILER: Frequently Asked QuestionsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Slowchat in deze topicreeks is toegestaan, maar houd tijdens shows graag wel rekening met de DJ!
Praat op deze momenten het liefst over de muziek en de DJ's die aan het draaien zijn voor jouw plezier en vermaak.
Hoe kan ik Radio 49 beluisteren?Dit kan tijdelijk via http://radio49.myl2mr.com/
Klik hier voor onze Facebookpagina
Vind je Radio 49 leuk?
Je kunt ons steunen door middel van een éénmalige of maandelijkse donatie. Radio 49 is namelijk niet kostenloos.
Voor meer informatie kun je via DM of PM contact opnemen met Peaceman.
DISCLAIMER
Radio 49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ's.Make love, not war ☮
Het ziet er uit dat het vandaag droog is, komt goed uit, straks afsluiting van mijn golfcursus.quote:
Dan heb je het getroffen.quote:Op zaterdag 7 december 2019 08:38 schreef just me het volgende:
[..]
Het ziet er uit dat het vandaag droog is, komt goed uit, straks afsluiting van mijn golfcursus.
dan vandaag maar genieten en morgen balenquote:Op zaterdag 7 december 2019 08:41 schreef Melting het volgende:
[..]
Dan heb je het getroffen.
Ik begreep dat het morgen weer slechter wordt.
quote:Op zaterdag 7 december 2019 08:45 schreef Diaan73 het volgende:
Ik skip de wedstrijd van Lennon en ga nu de kerstsfeer en kerstboom in huis brengen...
En vind Lennon dat ook goed?quote:Op zaterdag 7 december 2019 08:45 schreef Diaan73 het volgende:
Ik skip de wedstrijd van Lennon en ga nu de kerstsfeer en kerstboom in huis brengen...
Junior komt dinsdag met de zijn kabouter om mij met de boom te helpenquote:Op zaterdag 7 december 2019 08:57 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Kerstliedjes aan! We hebben dit jaar een grote boom
Ik denk dat je de kabouter maar niet teveel moet laten doen.quote:Op zaterdag 7 december 2019 09:03 schreef just me het volgende:
[..]
Junior komt dinsdag met de zijn kabouter om mij met de boom te helpen
Tuurlijk heb ik n echte boom en de kabouter mag gewoon veel plastic ballen aangevenquote:Op zaterdag 7 december 2019 09:04 schreef Melting het volgende:
[..]
Ik denk dat je de kabouter maar niet teveel moet laten doen.
Heb je echt boom?
quote:Op zaterdag 7 december 2019 09:09 schreef just me het volgende:
[..]
Tuurlijk heb ik n echte boom en de kabouter mag gewoon veel plastic ballen aangeven
Zo goed geregeld, de boom wordt maandagavond thuisbezorgd in de standaard!
Ja anders moest hij mee naar de Ikea. Dat is in de buurt van wat hij moet voetballen en ik wilde op de terugweg daar langs.quote:
quote:Op zaterdag 7 december 2019 09:03 schreef just me het volgende:
[..]
Junior komt dinsdag met de zijn kabouter om mij met de boom te helpen
quote:Op zaterdag 7 december 2019 09:14 schreef CindieY het volgende:
Ik heb al sinds gisteren ruzie met de lampjesOf ik ben te perfectionistisch, dat kan ook, maar ze willen niet zo hangen zoals ik dat wil.
quote:Op zaterdag 7 december 2019 09:16 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ja anders moest hij mee naar de Ikea.
Er gaat niets boven een echte boom. Wij kopen altijd een echte boom.quote:Op zaterdag 7 december 2019 09:04 schreef Melting het volgende:
[..]
Ik denk dat je de kabouter maar niet teveel moet laten doen.
Heb je echt boom?
Het is ook niet mijn hobby, maar ik heb echt 2 dingen nodig die ik alleen daar kan kopen. Ik ga nu online bestellen.quote:
Dat dacht ik al; omdat je zei dat je dit jaar een grote boom had.quote:Op zaterdag 7 december 2019 09:16 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Er gaat niets boven een echte boom. Wij kopen altijd een echte boom.
Ik vind de kunstbomen vaak te perfect. Dat hoort niet bij een kerstboom.quote:Op zaterdag 7 december 2019 09:18 schreef Melting het volgende:
[..]
Dat dacht ik al; omdat je zei dat je dit jaar een grote boom had.
Ik vind een echte boom soms mooier, soms niet. Je hebt tegenwoordig hele mooie kunstbomen.
Succes!quote:Op zaterdag 7 december 2019 09:21 schreef Diaan73 het volgende:
Ik ga maar eens verder. Net alle kerstspul bij elkaar verzameld. Nu alles op zijn plaats zetten en hangen. Daarna is de boom aan de beurt.
Mijn boom komt tussen de schuifdeuren te staan en moest dus een beetje 'n bolletje zijnquote:Op zaterdag 7 december 2019 09:20 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik vind de kunstbomen vaak te perfect. Dat hoort niet bij een kerstboom.
Een beetje gedoe is wel leukquote:Op zaterdag 7 december 2019 09:21 schreef Doedezemaar het volgende:
Gewoon geen kerstboom, veel minder gedoe
quote:Op zaterdag 7 december 2019 09:21 schreef just me het volgende:
[..]
Mijn boom komt tussen de schuifdeuren te staan en moest dus een beetje 'n bolletje zijn
Jij hebt er zo echt de perfecte plek voorquote:Op zaterdag 7 december 2019 09:21 schreef just me het volgende:
[..]
Mijn boom komt tussen de schuifdeuren te staan en moest dus een beetje 'n bolletje zijn
Dat is waar maar ik minder gezellig vind ik. Ik ontkom er ook niet aan... Ook de kinderen willen dat graag.quote:Op zaterdag 7 december 2019 09:21 schreef Doedezemaar het volgende:
Gewoon geen kerstboom, veel minder gedoe
Ik vind het wel mooi. Mijn moeder zet hem ook altijd.quote:Op zaterdag 7 december 2019 09:23 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Dat is waar maar ik minder gezellig vind ik. Ik ontkom er ook niet aan... Ook de kinderen willen dat graag.
quote:Op zaterdag 7 december 2019 09:21 schreef just me het volgende:
[..]
Dat hoop ik maar.quote:Op zaterdag 7 december 2019 09:24 schreef Diaan73 het volgende:
[..]![]()
Die van ons is lang en ik dacht smal maar als ik zo kijk, valt dat smalle wel mee.ik denk wel dat het past.b
Ook geen kleintje? Je hebt van die leuke kleine die vaak ook al versierd zijn.quote:Op zaterdag 7 december 2019 09:24 schreef Melting het volgende:
[..]
Ik vind het wel mooi. Mijn moeder zet hem ook altijd.
Zelf zet ik geen boom.
Nee. Schoonzus kwam die elk jaar wel zetten hier, maar die ging na nieuwjaar gewoon weer ongebruikt terug.quote:Op zaterdag 7 december 2019 09:25 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ook geen kleintje? Je hebt van die leuke kleine die vaak ook al versierd zijn.
Net ontbeten, nu nog even thee drinken en dan ga ik weer met hernieuwde moed aan de slagquote:Op zaterdag 7 december 2019 09:16 schreef Melting het volgende:
[..]
Als je ze tegen Kerstmis maar op orde hebt.
Ik zie het al voor me..... heel de dag zwoegen en zweten om de lampjes goed te krijgen, en dan vanavond doodmoe op de bank ploffen.quote:Op zaterdag 7 december 2019 09:27 schreef CindieY het volgende:
[..]
Net ontbeten, nu nog even thee drinken en dan ga ik weer met hernieuwde moed aan de slag
Je boom zetten...quote:Op zaterdag 7 december 2019 09:24 schreef Melting het volgende:
[..]
Ik vind het wel mooi. Mijn moeder zet hem ook altijd.
Zelf zet ik geen boom.
Die hebben wij, het hele jaar door in de logeerkamer.quote:Op zaterdag 7 december 2019 09:25 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ook geen kleintje? Je hebt van die leuke kleine die vaak ook al versierd zijn.
quote:Op zaterdag 7 december 2019 09:41 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Je boom zetten...
En er dan kerstliedjes bij zingen, bij de kachel of zo?
Aparte gebruiken daar in Brabant...
De boom zetten en aftuigenquote:Op zaterdag 7 december 2019 09:41 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Je boom zetten...
En er dan kerstliedjes bij zingen, bij de kachel of zo?
Aparte gebruiken daar in Brabant...
De kerstboom plaatsen, voor de dag halen, optuigen.quote:Op zaterdag 7 december 2019 09:45 schreef Melting het volgende:
[..]![]()
Hoe noemen jullie het dan?
En nee.... er wordt niet gezongen.
De kerstboom opzetten is volgens mij wel gebruikelijkquote:Op zaterdag 7 december 2019 10:01 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De kerstboom plaatsen, voor de dag halen, optuigen.
Ik zet thee, ik zet mijn schoen, ik zet de vaart er in, ik zet door. Maar ik zet nooit de boom.
Om eerlijk te zijn heb ik er ook nooit echt een conversatie bij, ze snappen zonder tekst ook wel wat ik met die boom aan het doen ben...
Je zet de boom in de kamerquote:Op zaterdag 7 december 2019 10:01 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De kerstboom plaatsen, voor de dag halen, optuigen.
Ik zet thee, ik zet mijn schoen, ik zet de vaart er in, ik zet door. Maar ik zet nooit de boom.
Om eerlijk te zijn heb ik er ook nooit echt een conversatie bij, ze snappen zonder tekst ook wel wat ik met die boom aan het doen ben...
Dit dus.quote:
Ook wij Brabanders slikken een deel van de woorden in blijkbaar, net als de Tukkers.quote:Op zaterdag 7 december 2019 10:06 schreef CindieY het volgende:
[..]
De kerstboom opzetten is volgens mij wel gebruikelijk
Doen we op kantoor ook met (in)vullen en ik vind het zo lelijkquote:Op zaterdag 7 december 2019 10:14 schreef Melting het volgende:
[..]
Dit dus.
[..]
Ook wij Brabanders slikken een deel van de woorden in blijkbaar, net als de Tukkers.
Een boom opzetten ken ik dan weer niet. Dat doen ze toch meer met dieren?quote:Op zaterdag 7 december 2019 10:06 schreef CindieY het volgende:
[..]
De kerstboom opzetten is volgens mij wel gebruikelijk
quote:Op zaterdag 7 december 2019 10:16 schreef brother52 het volgende:
[..]
Een boom opzetten ken ik dan weer niet. Dat doen ze toch meer met dieren?
En met ketels...quote:Op zaterdag 7 december 2019 10:16 schreef brother52 het volgende:
[..]
Een boom opzetten ken ik dan weer niet. Dat doen ze toch meer met dieren?
Beterschap en doe rustig aanquote:Op zaterdag 7 december 2019 11:08 schreef spijkerbroek het volgende:
Bezoekje aan de kerstmarkt gaat niet door. Ik ben snipverkouden. Ik ga vandaag met een dekentje, een stapel pakjes zakdoekjes en een thermosfles thee op de bank netflixen. Joepie.
Lucky you.quote:Op zaterdag 7 december 2019 11:08 schreef spijkerbroek het volgende:
Bezoekje aan de kerstmarkt gaat niet door. Ik ben snipverkouden. Ik ga vandaag met een dekentje, een stapel pakjes zakdoekjes en een thermosfles thee op de bank netflixen. Joepie.
Kerstmarkten zijn toch best wel leuk? Alhoewel ik al in geen jaren meer naar een kerstmarkt ben geweest. In de aanloop naar Kerst ben ik altijd veel te druk en is het bijna onmogelijk om vrij te nemen op mijn werk. Klote eindejaarsdoctrine. Allemaal projecten waar alleen in dat jaar budget voor is en die het hele jaar vertraging oplopen, waarna eindelijk alles op 31 december moet zijn afgerond, omdat er voor 2020 geen budget meer isquote:
Ik heb geen idee. Ben zelf nooit naar een kerstmarkt geweest. Maar ik heb er een idee over.quote:Op zaterdag 7 december 2019 11:19 schreef livelink het volgende:
[..]
Kerstmarkten zijn toch best wel leuk? Alhoewel ik al in geen jaren meer naar een kerstmarkt ben geweest. In de aanloop naar Kerst ben ik altijd veel te druk en is het bijna onmogelijk om vrij te nemen op mijn werk. Klote eindejaarsdoctrine. Allemaal projecten waar alleen in dat jaar budget voor is en die het hele jaar vertraging oplopen, waarna eindelijk alles op 31 december moet zijn afgerond, omdat er voor 2020 geen budget meer is![]()
![]()
Al die managers die veel geld opstrijken, maar het toch nooit voor elkaar krijgen dat het eind van het jaar een gekkenhuis is. Ik zou bijna denken dat ik het beter kon doen, maar dat is waarschijnlijk niet zo![]()
En dan moeten er bij ons ook nog kwartaalcijfers worden gedraaid tussen Kerst en Oud en Nieuw.
Nu al?quote:Op zaterdag 7 december 2019 11:23 schreef CindieY het volgende:
De lampjes zitten er inNu nog bedenken hoe ik ook alweer elk jaar zorg dat alle stekkers in het stopcontact passen en dan kan ik door naar het leukere gedeelte, namelijk versieren
Toch een heel eind rijden voor wat te eten.quote:Op zaterdag 7 december 2019 11:23 schreef Doedezemaar het volgende:
Een niet te massale kerstmarkt in Duitsland is wel even leuk, lekkere dingetjes (Reibekuchen, Bratwurst) eten en dan snel weer weg
Ja, lang verhaal. Ik heb een andere functie bij hetzelfde bedrijf. Maar inmiddels hebben alle mensen in mijn oude functie ontslag genomen en mijn collega in mijn nieuwe functie ook.quote:Op zaterdag 7 december 2019 11:20 schreef Melting het volgende:
[..]
Ik heb geen idee. Ben zelf nooit naar een kerstmarkt geweest. Maar ik heb er een idee over.
Je had toch een andere baan?
quote:Op zaterdag 7 december 2019 11:25 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, lang verhaal. Ik heb een andere functie bij hetzelfde bedrijf. Maar inmiddels hebben alle mensen in mijn oude functie ontslag genomen en mijn collega in mijn nieuwe functie ook.
Ik ben dus nu zowel in mijn eentje het werk van mijn oude en nieuwe functie aan het doen.
Maandag heb ik een overleg met de leidinggevende van mijn oude en nieuwe functie hoe nu verder te gaan, want ik ben aardig aan het doordraaien op deze manier.
En zelf ben ik nu ook aan het solliciteren, hoewel ik eigenlijk niet eens zo graag weg wil. Mijn nieuwe functie is me namelijk op zich heel goed bevallen. Ik ben bang dat ze me maandag gaan vragen/voorstellen/dwingen om terug te gaan naar mijn oude functie omdat de nood daar nu heel hoog is.
Dan doet iemand anders het maar, ik ben er klaar meequote:Op zaterdag 7 december 2019 11:24 schreef Melting het volgende:
[..]
Nu al?
Dat is te snel. Begin maar opnieuw.
quote:Op zaterdag 7 december 2019 11:26 schreef CindieY het volgende:
[..]
Dan doet iemand anders het maar, ik ben er klaar mee
Daarom doe ik het ook niet. Weer eens zelf Reibekuchen maken is wel een ideequote:Op zaterdag 7 december 2019 11:24 schreef Melting het volgende:
[..]
Toch een heel eind rijden voor wat te eten.
Zegt me niets.quote:Op zaterdag 7 december 2019 11:33 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Daarom doe ik het ook niet. Weer eens zelf Reibekuchen maken is wel een idee
Ja, dat eerste heb ik ook al gezegd, maar zij denken dat het toeval is. Eén iemand is gaan samenwonen en vertrok daardoor uit de regio. Een ander vond een functie dichterbij huis en wilde de reistijd verkorten en de 3e is teruggevraagd door haar oude werkgever. Iedereen zit te vissen in dezelfde veel te kleine vijver als het gaat om de ICT.quote:Op zaterdag 7 december 2019 11:26 schreef Melting het volgende:
[..]![]()
En ze vragen zich niet eens af waarom iedereen maar weggaat?![]()
Je moet wel voor jezelf opkomen, livelink. Niemand heeft er iets aan als je doordraait.
Maar blijkbaar vond die het vorige bedrijf beter dan het huidige.quote:Op zaterdag 7 december 2019 11:35 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, dat eerste heb ik ook al gezegd, maar zij denken dat het toeval is. Eén iemand is gaan samenwonen en vertrok daardoor uit de regio. Een ander vond een functie dichterbij huis en wilde de reistijd verkorten en de 3e is teruggevraagd door haar oude werkgever. Iedereen zit te vissen in dezelfde veel te kleine vijver als het gaat om de ICT.
Slechts één iemand heeft eerlijk gezegd dat ze weg ging omdat ze het helemaal niks vond bij ons.
En straks slaat de economie weer om en dan wordt iedereen weer ontslagen. Want diegene die is teruggevraagd door haar oude werkgever is daar juist tijdens de crisis in een massa-ontslag ontslagen. Ik persoonlijk zou dan niet teruggaan overigens. Mijn loyaliteit zou dan toch liggen bij de werkgever die me tijdens de crisis had aangenomen.
Ja, dat klopt. Maar dat heeft ze eigenlijk al vanaf dag 1 gezegd. Ze vond haar vorige baan echt heel erg leuk.quote:Op zaterdag 7 december 2019 11:36 schreef Melting het volgende:
[..]
Maar blijkbaar vond die het vorige bedrijf beter dan het huidige.
Zorg dat je niet te makkelijk toegeeft.quote:Op zaterdag 7 december 2019 11:38 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Maar dat heeft ze eigenlijk al vanaf dag 1 gezegd. Ze vond haar vorige baan echt heel erg leuk.
Horen hoeren en kwakzalvers ook bij kerst?quote:Op zaterdag 7 december 2019 11:43 schreef spijkerbroek het volgende:
Die kerstmarkt in Haarlem is best groot en er zijn ook koortjes en muziekgroepen en straatschoffies en hoeren en kwakzalvers en en en in dickensiaanse stijl. Het hele centrum doet mee daar. Had me wel leuk geleken.
Speciaal uit Brabant over laten komen.quote:Op zaterdag 7 december 2019 11:44 schreef Melting het volgende:
[..]
Horen hoeren en kwakzalvers ook bij kerst?
Wat vervelend.quote:Op zaterdag 7 december 2019 11:47 schreef CindieY het volgende:
Prachtig, blijkt het verlengsnoer een probleem te zijn, viel alle stroom volledig uitIk geef het op, ik moet ook nog cadeautjes halen voor Sinterkerst op het werk, ik ga eerst maar eens de deur uit voor ik helemaal gillend gek word
SinterKerst-stressquote:Op zaterdag 7 december 2019 11:47 schreef CindieY het volgende:
Prachtig, blijkt het verlengsnoer een probleem te zijn, viel alle stroom volledig uitIk geef het op, ik moet ook nog cadeautjes halen voor Sinterkerst op het werk, ik ga eerst maar eens de deur uit voor ik helemaal gillend gek word
Het liefst tot volgend jaar december inderdaad.quote:Op zaterdag 7 december 2019 11:52 schreef livelink het volgende:
[..]
SinterKerst-stress![]()
Kerstbomen moet je gewoon ook zo lang mogelijk mee wachten.
quote:Programma van vandaag
19:00 - 21:00: DJ11 - Old-Fashioned
21:00 - afwachten: Melting - Golden OIdies
Goed bezig geweest dan.quote:Op zaterdag 7 december 2019 15:41 schreef Diaan73 het volgende:
Kerstboom staat (hij paste prima en wij zeggen dus ook opzetten ipv optuigen), de kerstversiering hangt, geen verplichtingen, dus ik denk dat we vanavond ook weer een keer kunnen luisteren.
Eens met Meltingquote:Op zaterdag 7 december 2019 11:40 schreef Melting het volgende:
[..]
Zorg dat je niet te makkelijk toegeeft.
Je bent niet voor niets overgestapt, vanuit je andere baan.
Dus ze zullen over de brug moeten komen, anders sowieso niet doen.
Anders stel je mij maar aan als je zaakwaarnemer.
Tussendoor ook nog een paar boodschappen gedaan.quote:
Goede avond.quote:
Jawel hoor. We hebben vanochtend een kerstboom gekocht, maar die staat scheef en blijft maar scheef staan wat we ook doen. En alle kerstballen die ik had zijn afgekeurd door dochter. De lampjes deden het om onverklaarbare reden niet meer en we gaan morgen maar weer verder met optuigen en recht proberen te zetten. Dus de kerststress schuiven we gewoon een dagje op.quote:Op zaterdag 7 december 2019 19:01 schreef Melting het volgende:
[..]
Goede avond.
(Nog geen) kerstboomstress in huize livelink?
Je kan niet luisteren en eten tegelijk?quote:Op zaterdag 7 december 2019 19:02 schreef CindieY het volgende:
Ik was al even ingetuned, maar moest nog even m'n eten opeten.
Groot gelijk.quote:Op zaterdag 7 december 2019 19:03 schreef livelink het volgende:
[..]
Jawel hoor. We hebben vanochtend een kerstboom gekocht, maar die staat scheef en blijft maar scheef staan wat we ook doen. En alle kerstballen die ik had zijn afgekeurd door dochter. De lampjes deden het om onverklaarbare reden niet meer en we gaan morgen maar weer verder met optuigen en recht proberen te zetten. Dus de kerststress schuiven we gewoon een dagje op.
Als het maar niet als een vorm van zogenaamd 'ludiek' protest wordt gedraaid, vind ik het prima.quote:
Dit is je playlist van vanavond, die om 21.00 in zijn geheel wordt geopenbaard.quote:Op zaterdag 7 december 2019 19:03 schreef DJ11 het volgende:
Ondertussen heb ik een quiz-vraag voor jullie:
[ afbeelding ]
Wat is dit? Verderop in de show volgt het antwoord....
Ik luisterde wel, maar typte nietquote:Op zaterdag 7 december 2019 19:03 schreef Melting het volgende:
[..]
Je kan niet luisteren en eten tegelijk?
Geslaagd met de cadeautjes?
Neequote:Op zaterdag 7 december 2019 19:04 schreef livelink het volgende:
[..]
Dit is je playlist van vanavond, die om 21.00 in zijn geheel wordt geopenbaard.
Lyrics van een nummer. Geen idee welkequote:Op zaterdag 7 december 2019 19:03 schreef DJ11 het volgende:
[ afbeelding ]
Moeten we het kantelen in ons hoofd?quote:Op zaterdag 7 december 2019 19:05 schreef DJ11 het volgende:
[..]
NeeIk geef jullie een uur de tijd om met het goede antwoord te komen. Weten jullie het dan nog niet, dan kom ik met wat hints
Het zijn geen lyricsquote:Op zaterdag 7 december 2019 19:05 schreef CindieY het volgende:
[..]
Lyrics van een nummer. Geen idee welke
Ik heb een hint nodig.quote:Op zaterdag 7 december 2019 19:03 schreef DJ11 het volgende:
[ afbeelding ]
Als je er lol aan beleeft, kun je het ook een kwartslag naar links draaien. Maar weer *niet* een kwartslag naar rechtsquote:Op zaterdag 7 december 2019 19:06 schreef livelink het volgende:
[..]
Moeten we het kantelen in ons hoofd?
Dit zijn toch geen quizvragen meerquote:Op zaterdag 7 december 2019 19:07 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Als je er lol aan beleeft, kun je het ook een kwartslag naar links draaien. Maar weer *niet* een kwartslag naar rechts
Een plaatje met allemaal grijze balkjesquote:Op zaterdag 7 december 2019 19:03 schreef DJ11 het volgende:
[ afbeelding ]
Een staafdiagram dus.quote:Op zaterdag 7 december 2019 19:07 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Als je er lol aan beleeft, kun je het ook een kwartslag naar links draaien. Maar weer *niet* een kwartslag naar rechts
Hadden ze dit soort vragen niet bij die quiz waar je laatst aan mee deed?quote:Op zaterdag 7 december 2019 19:08 schreef CindieY het volgende:
[..]
Dit zijn toch geen quizvragen meer
Jij bent onze nieuwe quizexpert, onze hoop is op jou gevestigdquote:Op zaterdag 7 december 2019 19:08 schreef CindieY het volgende:
[..]
Dagquote:
Het moet niet te makkelijk worden hè?quote:Op zaterdag 7 december 2019 19:08 schreef CindieY het volgende:
[..]
Nee. Wel nummers achterstevoren afgespeeldquote:Op zaterdag 7 december 2019 19:08 schreef Melting het volgende:
[..]
Hadden ze dit soort vragen niet bij die quiz waar je laatst aan mee deed?
Coolquote:Op zaterdag 7 december 2019 19:09 schreef CindieY het volgende:
[..]
Nee. Wel nummers achterstevoren afgespeeld
Er is nog een heel grijs gebied tussen te makkelijk en onmogelijk....quote:Op zaterdag 7 december 2019 19:09 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Dag
[..]
Het moet niet te makkelijk worden hè?
En die wist je?quote:Op zaterdag 7 december 2019 19:09 schreef CindieY het volgende:
[..]
Nee. Wel nummers achterstevoren afgespeeld
videoclip ook achterstevoren?quote:Op zaterdag 7 december 2019 19:11 schreef CindieY het volgende:
[..]
Wel met videoclip erbij, anders werd het erg lastig
quote:
Ik wist onder andere de Thong Song van Sisqo te radenquote:Op zaterdag 7 december 2019 19:11 schreef CindieY het volgende:
[..]
Ik wilde het net als nieuw item voor in een radioshow hier voorstellenquote:Op zaterdag 7 december 2019 19:11 schreef CindieY het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 7 december 2019 19:12 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik wilde het net als nieuw item voor in een radioshow hier voorstellen
Had je deze al gepland staan?quote:Op zaterdag 7 december 2019 19:11 schreef DJ11 het volgende:
Die andere fijne hit van ze, voordat ze scoorden met All Together Now..
The Farm - Groovy Train
Ik heb dat in het verleden wel eens gedaan. Opvallend hoe vaak het geraden werd.quote:Op zaterdag 7 december 2019 19:12 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik wilde het net als nieuw item voor in een radioshow hier voorstellen
Ik denk dat ik er best goed in zou zijnquote:Op zaterdag 7 december 2019 19:14 schreef Melting het volgende:
[..]
Ik heb dat in het verleden wel eens gedaan. Opvallend hoe vaak het geraden werd.
Ik heb al moeite met het raden van je gewoon afgespeelde nummers.quote:Op zaterdag 7 december 2019 19:14 schreef Melting het volgende:
[..]
Ik heb dat in het verleden wel eens gedaan. Opvallend hoe vaak het geraden werd.
Nou, datquote:Op zaterdag 7 december 2019 19:15 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik heb al moeite met het raden van je gewoon afgespeelde nummers.
In Nederland niet verder gekomen dan de Tipparade, zie ik netquote:Op zaterdag 7 december 2019 19:13 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb gemist dat dit een hit is geweest
De laatste tijd komen er steeds vaker heel bekende nummers voorbij.quote:Op zaterdag 7 december 2019 19:15 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik heb al moeite met het raden van je gewoon afgespeelde nummers.
Bekend voor jou of ook voor ons?quote:Op zaterdag 7 december 2019 19:16 schreef Melting het volgende:
[..]
De laatste tijd komen er steeds vaker heel bekende nummers voorbij.
Ook bekend voor jullie.quote:Op zaterdag 7 december 2019 19:17 schreef brother52 het volgende:
[..]
Bekend voor jou of ook voor ons?
Als het voor jou al subtiel is, hoor ik het zeker niet.quote:Op zaterdag 7 december 2019 19:19 schreef DJ11 het volgende:
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij zit er een subtiele sample van Janet Jackson in.Sam Sparro - Everything
Heb je je toch laten inspireren door de top2000-gekte?quote:Op zaterdag 7 december 2019 19:27 schreef DJ11 het volgende:
Een nummer uit de 70s dat in de 90s ook nog eens is gecoverd door de Red Hot Chili Peppers...Ohio Players - Love Rollercoaster
quote:Op zaterdag 7 december 2019 19:29 schreef livelink het volgende:
[..]
Heb je je toch laten inspireren door de top2000-gekte?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou vooruit dan maar.quote:Op zaterdag 7 december 2019 19:29 schreef just me het volgende:
ik luister wel mee maar ben nog even in huis bezig
Vanavond niet gegeten?quote:Op zaterdag 7 december 2019 19:29 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik zit te overwegen om op strooptocht door de kasten te gaan
Prima hoorquote:Op zaterdag 7 december 2019 19:29 schreef just me het volgende:
ik luister wel mee maar ben nog even in huis bezig
De meeste mensen gaan dan slapen.quote:Op zaterdag 7 december 2019 19:31 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Jawel, maar al de hele dag ontzettend moe en ik eet graag vermoeidheid weg
De profiteur.quote:Op zaterdag 7 december 2019 19:31 schreef DJ11 het volgende:
De 8e (!) single van album Play van Moby: Find My Baby
Hopelijk komt dat niet door de muziek?quote:Op zaterdag 7 december 2019 19:31 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Jawel, maar al de hele dag ontzettend moe en ik eet graag vermoeidheid weg
Dat heb ik vandaag al veel gedaanquote:Op zaterdag 7 december 2019 19:32 schreef Melting het volgende:
[..]
De meeste mensen gaan dan slapen.
Nee hoor, ik ben al weken niet fit en stortte vanmiddag weer helemaal inquote:Op zaterdag 7 december 2019 19:32 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Hopelijk komt dat niet door de muziek?
Zal ik later eens beluisteren en dan wellicht draaienquote:Op zaterdag 7 december 2019 19:33 schreef livelink het volgende:
Qua Rollercoaster vind ik deze nog wel leuk
Hey Broertje! Jij hier?quote:Op zaterdag 7 december 2019 19:35 schreef the-brother-of-uzunumaki het volgende:
Staat hier ook even op de achtergrond aan:w
Oh hey
quote:Op zaterdag 7 december 2019 19:35 schreef the-brother-of-uzunumaki het volgende:
Oh hey
Welkomquote:Op zaterdag 7 december 2019 19:35 schreef the-brother-of-uzunumaki het volgende:
Oh hey
quote:Op zaterdag 7 december 2019 19:35 schreef the-brother-of-uzunumaki het volgende:
Oh hey
Ja uiteraardquote:
Oh hey
Ff verdwaaldquote:
Hij moet binnenkort maar weer eens draaien.quote:
Ik hoor het niet hoor...quote:Op zaterdag 7 december 2019 19:38 schreef DJ11 het volgende:
Het heeft gothic-achtige trekjes, bij vlagen.Marc Almond - Lord Of Misrule
Ik vind het wel een aangenaam nummer.quote:Op zaterdag 7 december 2019 19:38 schreef DJ11 het volgende:
Ben trouwens enorm benieuwd wat Theo Thee hier van vindt. Het heeft gothic-achtige trekjes, bij vlagen.Marc Almond - Lord Of Misrule
Hoe vaker ik het hoor, des te beter begin ik het te vinden.quote:Op zaterdag 7 december 2019 19:42 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik vind het wel een aangenaam nummer.
Nog steeds niet...quote:
quote:Op zaterdag 7 december 2019 19:45 schreef Melting het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)n-persoon-onder-puin
Iemand nog iets van ToT gehoord vandaag?
Voor zover ik weet woont ToT niet in een grillroom.quote:Op zaterdag 7 december 2019 19:45 schreef Melting het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)n-persoon-onder-puin
Iemand nog iets van ToT gehoord vandaag?
Jongetje van 5 ligt nog onder het puinquote:
quote:Op zaterdag 7 december 2019 19:49 schreef livelink het volgende:
[..]
Jongetje van 5 ligt nog onder het puin
Bah... hopelijk krijgen ze 'm eronder vandaan.quote:Op zaterdag 7 december 2019 19:49 schreef livelink het volgende:
[..]
Jongetje van 5 ligt nog onder het puin
Ik denk dat ik dat ook maar ga doen, zonder de speculaasjes. Die heb ik opgestuurd naar de VS.quote:Op zaterdag 7 december 2019 19:52 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik ga voor de warme chocomel met slagroom, met een paar speculaasjes
Lekker.quote:Op zaterdag 7 december 2019 19:52 schreef Doedezemaar het volgende:
Oh en hier word ik wel blij van
Dan eet je in april nog chocoladeletters.quote:Op zaterdag 7 december 2019 19:54 schreef DJ11 het volgende:
* DJ11 komt om in de chocoladeletters....
De D en de J, dat zijn er 2. Of heb je ook al chocoladecijfers?quote:Op zaterdag 7 december 2019 19:54 schreef DJ11 het volgende:
* DJ11 komt om in de chocoladeletters....
Ik heb nog steeds paaseitjesquote:Op zaterdag 7 december 2019 19:55 schreef Melting het volgende:
[..]
Dan eet je in april nog chocoladeletters.
Je vergeet de rum en minimarshmallowsquote:Op zaterdag 7 december 2019 19:52 schreef Doedezemaar het volgende:
Oh en hier word ik wel blij van
D, J en vervolgens E, L en F......quote:Op zaterdag 7 december 2019 19:55 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
De D en de J, dat zijn er 2. Of heb je ook al chocoladecijfers?
quote:
quote:Op zaterdag 7 december 2019 19:57 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik moet toch eens mijn doopnamen gebruiken bij het binnenhalen van chocoladeletters. Met achternaam erbij zijn dat er dan 24.
Rum zit er wel in, marshmellows heb ik nietquote:Op zaterdag 7 december 2019 19:55 schreef brother52 het volgende:
[..]
Je vergeet de rum en minimarshmallows
Ik vind z'n stem juist erg fijn. Ieder z'n ding hè?quote:Op zaterdag 7 december 2019 19:57 schreef brother52 het volgende:
Sorry hoor maar deze kan toch helemaal niet zingen?
Je haalt smaak en een objectieve constatering door elkaarquote:Op zaterdag 7 december 2019 19:59 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ik vind z'n stem juist erg fijn. Ieder z'n ding hè?
Gedraaide skyline van New York.quote:Op zaterdag 7 december 2019 20:00 schreef DJ11 het volgende:
Aangezien niemand het plaatje heeft geraden, komt er nu een iets aangepaste versie....
Quiz-vraag is nog steeds: wat is dit?
[ afbeelding ]
Ik heb nog steeds geen idee.quote:Op zaterdag 7 december 2019 20:00 schreef DJ11 het volgende:
Aangezien niemand het plaatje heeft geraden, komt er nu een iets aangepaste versie....
[ afbeelding ]
Geen enkel idee hoor.quote:Op zaterdag 7 december 2019 20:00 schreef DJ11 het volgende:
[ afbeelding ]
Iets met maten?quote:Op zaterdag 7 december 2019 20:00 schreef DJ11 het volgende:
[ afbeelding ]
Het heeft er in zekere zin wel iets mee te maken....quote:Op zaterdag 7 december 2019 20:02 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Een poging tot kerstversiering?
Nee, het zijn geen matenquote:
quote:Op zaterdag 7 december 2019 20:07 schreef livelink het volgende:
Een geprogrammeerde weergave van een kerstliedje?
Heerlijk nummer. Geen band heeft ooit 3 zulke goede singles op rij uitgebracht als Blur met Tender, deze en No Distance Left To Runquote:
Gaat de dj nu zijn persoonlijke mening opdringen?quote:Op zaterdag 7 december 2019 20:11 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Heerlijk nummer. Geen band heeft ooit 3 zulke goede singles op rij uitgebracht als Blur met Tender, deze en No Distance Left To Run
Ik zit te bedenken welk kerstliedje dat zou moeten zijn.quote:
.... is bijna goedquote:Op zaterdag 7 december 2019 20:07 schreef livelink het volgende:
Een geprogrammeerde weergave van een kerstliedje?
Blijkbaar ken je dan behoorlijk wat muziek niet.quote:Op zaterdag 7 december 2019 20:11 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Heerlijk nummer. Geen band heeft ooit 3 zulke goede singles op rij uitgebracht als Blur met Tender, deze en No Distance Left To Run
Op rij hè?quote:Op zaterdag 7 december 2019 20:18 schreef brother52 het volgende:
[..]
Blijkbaar ken je dan behoorlijk wat muziek niet.
met n beetje verbeelding welquote:Op zaterdag 7 december 2019 20:19 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Zo’n jostiband kleurtjesding?
Ik weet nog steeds niet wat ik met dat open stuk aan moet.quote:Op zaterdag 7 december 2019 20:15 schreef DJ11 het volgende:
* DJ11 herhaalt nog één keer de quiz-opgave:
[ afbeelding ]
Wat is dit?
Extra opmerking: op de plek van de stipjes moet je een heel stuk witruimte denken.
En dit..
[..]
.... is bijna goed
Wie maakt 'm af?
dat is pauzequote:Op zaterdag 7 december 2019 20:22 schreef Melting het volgende:
[..]
Ik weet nog steeds niet wat ik met dat open stuk aan moet.
Laat er ik nog twee dingen bij zeggen:quote:Op zaterdag 7 december 2019 20:22 schreef Melting het volgende:
[..]
Kan je even naar de wc of drinken halenquote:
Ja, op rij. Kan je zo al 2 bands noemen die dat gelukt is met 9 singles op rij.quote:Op zaterdag 7 december 2019 20:19 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Op rij hè?(En ja, het is natuurlijk maar mijn mening)
Ik zit aan kerstliedjes te denken met een lang muzikaal intermezzo, maar kom tot niks.quote:Op zaterdag 7 december 2019 20:22 schreef Melting het volgende:
[..]
Ben ik natuurlijk wel benieuwd naarquote:Op zaterdag 7 december 2019 20:23 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ja, op rij. Kan je zo al 2 bands noemen die dat gelukt is met 9 singles op rij.
Is het hoe hoog een bepaald kerstnummer geëindigd is in de top 2000 elk jaar?quote:Op zaterdag 7 december 2019 20:23 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Laat er ik nog twee dingen bij zeggen:
- Bovenaan is lang geleden, onderaan is heel recent.
- En tussen de grijze en bruinige stukken moet je steeds zo'n 48 weken denken
Nou... nu moet het toch echt te raden zijn.
Mariah Carey - All I want for Christmasquote:Op zaterdag 7 december 2019 20:23 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Zolang het niet Eeuwige Kerst is vind ik alles bestquote:Op zaterdag 7 december 2019 20:23 schreef DJ11 het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 7 december 2019 20:25 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Zolang het niet Eeuwige Kerst is vind ik alles best
Deze is anders ook niet goed.quote:Op zaterdag 7 december 2019 20:25 schreef CindieY het volgende:
[..]
Mariah Carey - All I want for Christmas
quote:Op zaterdag 7 december 2019 20:26 schreef Melting het volgende:
[..]
[..]
Deze is anders ook niet goed.
Bijnaaaaaaaaaaaa........quote:Op zaterdag 7 december 2019 20:25 schreef Melting het volgende:
[..]
Is het hoe hoog een bepaald kerstnummer geëindigd is in de top 2000 elk jaar?
Jaaaaaaaaa.....quote:Op zaterdag 7 december 2019 20:25 schreef CindieY het volgende:
[..]
Mariah Carey - All I want for Christmas
Radiohead en Tool.quote:
Da's toch wel een jaarlijks terugkerende memequote:Op zaterdag 7 december 2019 20:27 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Nou, ik reken dit goed hoor![]()
Het zit dicht genoeg bij het werkelijke antwoord.
Je gaat hem toch niet draaien hè?quote:Op zaterdag 7 december 2019 20:27 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Nou, ik reken dit goed hoor![]()
Het zit dicht genoeg bij het werkelijke antwoord.
quote:Op zaterdag 7 december 2019 20:28 schreef spijkerbroek het volgende:
Als je dat gaat draaien, hoop ik dat er een spontane, geheel niet door mij veroorzaakte, stroomstoring komt in Overijssel.
Die was er al lokaal vandaagquote:Op zaterdag 7 december 2019 20:28 schreef spijkerbroek het volgende:
Als je dat gaat draaien, hoop ik dat er een spontane, geheel niet door mij veroorzaakte, stroomstoring komt in Overijssel.
Ik ben echt te vroeg geboren, ik snap nog steeds niet wat een meme is. Die show met memes heeft me echt in verwarring achtergelatenquote:Op zaterdag 7 december 2019 20:28 schreef CindieY het volgende:
[..]
Da's toch wel een jaarlijks terugkerende meme
Aldus Wiki:quote:Op zaterdag 7 december 2019 20:29 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik ben echt te vroeg geboren, ik snap nog steeds niet wat een meme is. Die show met memes heeft me echt in verwarring achtergelaten
quote:Internetmeme (uitgesproken als 'internetmiem') is een term die gebruikt wordt om een concept te beschrijven, dat zich via het internet van persoon tot persoon in een hoog tempo verspreidt. De term is verwant aan het concept van meme (rijmt op het Engelse gene), hoewel deze termen een veel bredere categorie van culturele informatie aanduiden. In de praktijk wordt met een internetmeme meestal een bepaalde vorm van internethumor of -grap bedoeld, die zijn oorsprong binnen of buiten het internet vindt. Voor mensen die niet actief gebruik maken van het internet, kan de humor van memes soms vreemd of moeilijk te begrijpen zijn. Gebruikers van een oude meme of mensen die niet weten wat memes zijn, ze niet gebruiken en ook niet snappen, worden "normies" genoemd.
In welke taal rijmt meme op gene?quote:De term is verwant aan het concept van meme (rijmt op het Engelse gene)
de remix is het enige goede eraan..quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |