quote:Op vrijdag 6 december 2019 09:10 schreef borisz het volgende:
Mogge
Gisteren een leuke Sinterklaasborrel gehad in De Kerk. Het café naast de Kerk aan de Amstelveenseweg. Als je wilde plassen moest je door het biechthok.
Jaloersquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkheidsbaas van alles.
quote:Op vrijdag 6 december 2019 09:43 schreef Lonaa het volgende:
[..]
JaloersHet wordt hier zo wel minder, dan maar even met Muppet wandelen.
Vlees toch? Die doggen poepten 1x in de twee dagen op vlees en 2x per dag op brokken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En die kregen 1.5kg vlees per dag![]()
Oeps :xquote:Op vrijdag 6 december 2019 09:43 schreef Sarabi het volgende:
Geen officiële astma maar ze zien wel duidelijke verbetering als ik wel puf.
Verder allergisch voor katten......handig met 2 katten in huis
Hier meestal 1x per dag. Maar gewoon wel bijzonder, 10 kg wegen, 5% van je lichaamsgewicht opvreten, hele dag niet kakken en ondertussen gewoon weer 5% van je lichaamsgewicht opvreten.quote:Op vrijdag 6 december 2019 09:46 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Vlees toch? Die doggen poepten 1x in de twee dagen op vlees en 2x per dag op brokken.
En die kregen 1.5kg vlees per dag
Kakgedrag van honden is sowieso fascinerendquote:Op vrijdag 6 december 2019 09:47 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Hier meestal 1x per dag. Maar gewoon wel bijzonder, 10 kg wegen, 5% van je lichaamsgewicht opvreten, hele dag niet kakken en ondertussen gewoon weer 5% van je lichaamsgewicht opvreten.
Jaquote:
Ja, dat is wel waar.quote:Op vrijdag 6 december 2019 09:48 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Kakgedrag van honden is sowieso fascinerend
AI, en nu? Medicatie gekregen? Of gewoon blijven puffen?quote:Op vrijdag 6 december 2019 09:43 schreef Sarabi het volgende:
quote:Op vrijdag 6 december 2019 09:43 schreef Lonaa het volgende:
[..]
JaloersHet wordt hier zo wel minder, dan maar even met Muppet wandelen.
Honden zijn flexibel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Blijven puffenquote:Op vrijdag 6 december 2019 09:48 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
AI, en nu? Medicatie gekregen? Of gewoon blijven puffen?
Lijkt me echt verschrikkelijk geen katten meer. De diva's zijn redelijk antiallergisch (mensen krijgen minder snel last)
quote:Op vrijdag 6 december 2019 09:48 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Maakt dat zo'n verschil ja?
Ik merkte bij Loebes al verschil toen ik van het ene merk naar het andere ging.
Hij poept twee keer per dag
Ik moest eerst lachenquote:Op vrijdag 6 december 2019 09:43 schreef Sarabi het volgende:
Ik heb er weleens naar gekeken. Maar ik kwam er niet uit hoe ik dat moest gaan doen met extra toevoegingen voor zijn gewrichten enzo. Hij krijgt al vanaf dat hij een jaar is voeding voor honden met gevoelige gewrichten.quote:Op vrijdag 6 december 2019 09:50 schreef Lonaa het volgende:
[..]Ik vind vers vlees (in KVV of originele vorm) echt wereld van verschil maken.
- Minder (vaak) kak.
- Meurt beduidend minder
- Ze zijn meer voldaan na het eten
- De vacht wordt mooier/beter
- Minder kans op bepaalde (ouderdoms)ziektes.
Glucosamine bijvoeren? Of een ander supplement. Er zijn er zat.quote:Op vrijdag 6 december 2019 09:51 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik heb er weleens naar gekeken. Maar ik kwam er niet uit hoe ik dat moest gaan doen met extra toevoegingen voor zijn gewrichten enzo. Hij krijgt al vanaf dat hij een jaar is voeding voor honden met gevoelige gewrichten.
Ah! Wel ‘vreemd’ dat ze t stempeltje COPD dan niet plakken (want astma doen ze niet meer). Hoe uitgebreid was je allergie onderzoek dan?quote:Op vrijdag 6 december 2019 09:48 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Jakijken of er nog verbetering in zit (hij verwacht van wel). Volgend jaar nog een keer een longtest doen om te kijken of dat ook klopt.
Mooi zo! Ik heb klasse 6 voor stof, 4 voor katten en knaagdieren en 1 voor honden (maar dat is wel langzaamaan aan t oplopen).quote:Verder hoeven de katten ook niet zo maar weg als het zo blijft.
Krijgt hij al extra in pil vorm.quote:
Sybeer. Vroegere vriendin van mij was ook zwaar allergisch maar geen kat was geen optie. Dus medicatie. Toen die kat overleed (zat er aan te komen, beest was 19) is ze op zoek gegaan naar een raskat en ze kwam daar op uit. De Syberen die ze nu heeft mogen/kunnen op bed en die zitten vaker op schoot dan de htk in 19 jaar.quote:Op vrijdag 6 december 2019 09:49 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Blijven puffen
En inderdaad voor over 10-15 jaar eens onderzoeken welk ras misschien minder klachten geven. Want geen katten is eigenlijk geen optie.
So true. de beagle blieft alleen de goedkoopste brokken van de Lidl :’) ruften niet normaal.quote:Op vrijdag 6 december 2019 09:56 schreef Lonaa het volgende:
Welke brokken krijgt ie?
En ja, tussen een goede brok en goedkope brok zit ook een wereld van verschil.
Sowieso niet zo uitgebreid hoor. Katten en honden hebben ze gecheckt, honden heb ik minder last van (maar ja wil echt nooit een hond in huis).quote:Op vrijdag 6 december 2019 09:54 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Ah! Wel ‘vreemd’ dat ze t stempeltje COPD dan niet plakken (want astma doen ze niet meer). Hoe uitgebreid was je allergie onderzoek dan?
[..]
Mooi zo! Ik heb klasse 6 voor stof, 4 voor katten en knaagdieren en 1 voor honden (maar dat is wel langzaamaan aan t oplopen).
Gebruik voor de beetje irritatie die ik soms van de honden heb een tabletje reactine
Eukanuba sensitive joints.quote:Op vrijdag 6 december 2019 09:56 schreef Lonaa het volgende:
Welke brokken krijgt ie?
En ja, tussen een goede brok en goedkope brok zit ook een wereld van verschil.
Dankjewelquote:Op vrijdag 6 december 2019 09:57 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Sybeer. Vroegere vriendin van mij was ook zwaar allergisch maar geen kat was geen optie. Dus medicatie. Toen die kat overleed (zat er aan te komen, beest was 19) is ze op zoek gegaan naar een raskat en ze kwam daar op uit. De Syberen die ze nu heeft mogen/kunnen op bed en die zitten vaker op schoot dan de htk in 19 jaar.
Elin is een Noorse boskat, die veroorzaken in mindere mate last net als main coons. Nika is een britse langhaar, ook minder last, maar een britse korthaar veroorzaakt wel last.
Snap ik hoor, maar het labeltje kan soms wel handig zijn om te hebben als je Bv voor iets in t ziekenhuis terecht komt. Maar goed, hangt ook van de mate van benauwdheid af natuurlijk.quote:Op vrijdag 6 december 2019 09:58 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Sowieso niet zo uitgebreid hoor. Katten en honden hebben ze gecheckt, honden heb ik minder last van (maar ja wil echt nooit een hond in huis).
Verder huisstofmijt en hooikoortsachtig gedoe gecontroleerd maar daar heb ik geen last van.
En ach labeltjes hoef ik verder ook niet. Wilde alleen wel graag een puffer (zeg ik al 10 jaar maar liet er nooit iets aan doen).
Fair enough. Ik ga er straks eens even naar loeren.quote:Op vrijdag 6 december 2019 09:58 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Eukanuba sensitive joints.
Maar het moeten geen 10 verschillende pilletjes en poedertjes worden. Loebes is best wel vaak op vakantie bij mijn of schoon ouders. En die moeten het ook nog snappen. Naast de 1,5 pil schildklier hormonen, Apoquel, 22,5 ml metacam, 1 pil glucosamine
Mijn abessijnen officieel ook...quote:Op vrijdag 6 december 2019 09:48 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
AI, en nu? Medicatie gekregen? Of gewoon blijven puffen?
Lijkt me echt verschrikkelijk geen katten meer. De diva's zijn redelijk antiallergisch (mensen krijgen minder snel last)
Hmm ik kreeg 10 jaar geleden een astma stempeltje... “want dat is nu een verzamelnaam voor allerhande longproblemen”quote:Op vrijdag 6 december 2019 09:54 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Ah! Wel ‘vreemd’ dat ze t stempeltje COPD dan niet plakken (want astma doen ze niet meer). Hoe uitgebreid was je allergie onderzoek dan?
[..]
Mooi zo! Ik heb klasse 6 voor stof, 4 voor katten en knaagdieren en 1 voor honden (maar dat is wel langzaamaan aan t oplopen).
Gebruik voor de beetje irritatie die ik soms van de honden heb een tabletje reactine
Heb net eens gekeken wat er bij mij op de papieren en in m’n monsterboekje staat:quote:Op vrijdag 6 december 2019 10:27 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hmm ik kreeg 10 jaar geleden een astma stempeltje... “want dat is nu een verzamelnaam voor allerhande longproblemen”
Toch fijn dat 1 stempeltje door de jaren heen zo veranderd van betekenis.
Mweh... Dat is wel rot. Waar zitten jullie nu?quote:Op vrijdag 6 december 2019 10:37 schreef Barreltje het volgende:
![]()
Morguh..
Weer eens mn rug ontwricht tijdens wintersport..
Vandaag rustig aan doen en allerhande oefeni gen doen.. dan thuis wat andereoefeni gen er tegen aan gooien en dan hopelijk in jan pijnvrij..
Beetje domper zo..
Nou toen dus niet... want astma was met herstel van longfunctie en copd zou zonder zijnquote:Op vrijdag 6 december 2019 10:38 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Heb net eens gekeken wat er bij mij op de papieren en in m’n monsterboekje staat:
COPD/Astma
T zal wel door elkaar gebruikt worden
Ik heb een boek.. Netflix (gister the crown gekeken) .. een borduurwerkje.. en het internet.. dus dat komt helemaal goed hoor.. even "niks" doen is ook erg ontspannend..quote:Op vrijdag 6 december 2019 10:55 schreef Sarabi het volgende:
Balen Barrelhopelijk vermaak je je nog een beetje
Hebben ze daar iets van een massage salon?quote:Op vrijdag 6 december 2019 11:14 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ik heb een boek.. Netflix (gister the crown gekeken) .. een borduurwerkje.. en het internet.. dus dat komt helemaal goed hoor.. even "niks" doen is ook erg ontspannend..
Ik moet vooral opletten dat ik mn rug ontspan eigenlijken ik heb nog wel goede hoop dat ik morgen nog een stukje kan boarden
Ik zit nu 15-16 jaar onder t stempeltjequote:Op vrijdag 6 december 2019 11:09 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Nou toen dus niet... want astma was met herstel van longfunctie en copd zou zonder zijn
Maar goed.. 10 jaar geleden dus.
Onder de plak zitten we..quote:Op vrijdag 6 december 2019 11:16 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Ik zit nu 15-16 jaar onder t stempeltje
Ik had ook al gezochtquote:Op vrijdag 6 december 2019 11:17 schreef Barreltje het volgende:
Overigens zitten er geen spelletjes op mijn Kobo h2o
Mooi klote danquote:Op vrijdag 6 december 2019 10:37 schreef Barreltje het volgende:
![]()
Morguh..
Weer eens mn rug ontwricht tijdens wintersport..
Waarschijnlijk wel.. maar ik weet welke oefeningen ik moet/kan doen.. dus die doe ik nu lekker terwijl ik door ons huisje scharrel..quote:Op vrijdag 6 december 2019 11:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mooi klote danHebben ze daar ook een fysio of zo die je kan helpen?
In mijn geval blijft iedereen van mijn rug af bij rugpijn. Afgelopen woensdag ook weer eens een spiertje verrekt. En als als ik zo om me heen kijk is het weer de tijd van het jaar voor rugklachten.quote:Op vrijdag 6 december 2019 11:16 schreef fietsie het volgende:
[..]
Hebben ze daar iets van een massage salon?
En dat je daar dan vraagt om een ontspannende (niet sport) massage?
Mjah hier ook rugpijn,maar hier werkt zo';n ontspanningsmassage wel. Omdat ik dan niet meer de verkeerde spieren aanspanquote:Op vrijdag 6 december 2019 11:23 schreef z80 het volgende:
[..]
In mijn geval blijft iedereen van mijn rug af bij rugpijn. Afgelopen woensdag ook weer eens een spiertje verrekt. En als als ik zo om me heen kijk is het weer de tijd van het jaar voor rugklachten.
Heb al meerdere mensen rond zien strompelen die normaal gewoon fit zijn en sporten.
Zolang ik in beweging blijf gaat het goed. Maar opstaan om een bak koffie te halen geeft toch wat opstart problemen. En sokken/schoenen aantrekken blijft een dingetje.quote:Op vrijdag 6 december 2019 11:24 schreef fietsie het volgende:
[..]
Mjah hier ook rugpijn,maar hier werkt zo';n ontspanningsmassage wel. Omdat ik dan niet meer de verkeerde spieren aanspan
Hier gek genoeg bij onbelast lopen.quote:Op vrijdag 6 december 2019 11:27 schreef z80 het volgende:
[..]
Zolang ik in beweging blijf gaat het goed. Maar opstaan om een bak koffie te halen geeft toch wat opstart problemen. En sokken/schoenen aantrekken blijft een dingetje.
Zekerquote:Op vrijdag 6 december 2019 11:14 schreef Barreltje het volgende:
[..]
even "niks" doen is ook erg ontspannend..
Hier ook bries en weer regenquote:Op vrijdag 6 december 2019 11:36 schreef golfer het volgende:
Best wel een flink briesje vannacht hier aan de kust. Neemt nu wel wat af, maar nog steeds bakken met regen.
Wat vond de kleine niet-poeperd ervan?quote:Op vrijdag 6 december 2019 11:15 schreef Lonaa het volgende:
Barrel![]()
Goed, het regende dus heel hard tijdens het wandelen.
Nee. De vaarroutes liggen te ver van onze woning af om daar iets van te kunnen horen.quote:Op vrijdag 6 december 2019 11:38 schreef FranticDJ het volgende:
Wat ik me afvroeg: horen jullie veel misthoorns van zee? Het is hier sochtends al heel de week een vrolijk concert
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Beterquote:Op vrijdag 6 december 2019 11:54 schreef Barreltje het volgende:
K. vond wandelroutes![]()
Dus nu gaan we zo samen wandelen.
quote:Op vrijdag 6 december 2019 11:55 schreef Cat-astrophe het volgende:
Kerstboom staat
Prachtig. Goede hulptroepen ook.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Elk jaar weer trouwe dienstquote:Op vrijdag 6 december 2019 11:58 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Prachtig. Goede hulptroepen ook.
En test of de decoratie stevig hangt?quote:Op vrijdag 6 december 2019 11:59 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Elk jaar weer trouwe dienstInclusief nabije inspectie van het rechtop staande eindresultaat.
Vet matig. Wel dikke bolus gelegd overigens.quote:Op vrijdag 6 december 2019 11:49 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Wat vond de kleine niet-poeperd ervan?
Hahaha, die moest gewoon. Geen ontsnappen aan.quote:Op vrijdag 6 december 2019 12:03 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Vet matig. Wel dikke bolus gelegd overigens.
Daar heeft ze dan nog wel gewoon 40 minuten knijpend mee rondgelopen denk ik.quote:Op vrijdag 6 december 2019 12:04 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Hahaha, die moest gewoon. Geen ontsnappen aan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
O noesquote:Op vrijdag 6 december 2019 12:08 schreef Lonaa het volgende:
Oh.Mijn moeder had eindelijk mijn vader overgehaald voor een nieuwe kat. Ze zijn al jaren dierloos en mijn vader vindt dat wel prima, maar mijn moeder is altjid thuis en mijn vader werkt veel, dus best wel sneu voor moeders.
Anyway, mijn zusje woont op een boerderij en die hadden (weer) kittens, ze hadden er 1 uitgezocht en die zou dit weekend opgehaald worden. Is ie afgelopen nacht doodziek geworden. Dikke longontsteking, ligt nu in het dierenziekenhuis.Afwachten of ie t weekend uberhaupt door komt.
Ja, ik vind het echt vet sneu voor iedereen.quote:
quote:Op vrijdag 6 december 2019 12:10 schreef Cat-astrophe het volgende:
Pakjesavond was een geslaagde chaos.
Eerst bleek een van de surprises niet te zijn meegekomen in een volle auto (de maker kwam rechtstreeks vanaf het werk). 30 km enkele reis in de spits om het ding op te halen was ook weer zoiets.
De verklaringen van de nalatigen gingen van ‘ik weet zeker dat hij niet meer in huis lag’ naar ‘ik denk dat ik hem heb vastgehad’ naar ‘ik weet bijna zeker dat hij niet meer in huis lag’ (spoiler: hij lag nog thuis....).
Achteraf bleek het de beste surprise te zijn die vergeten kon worden. Want het was een rebus (waarvan de aanbieder toevallig nog een kopietje in zijn werktas had zitten) en het gedicht was vooraf al ingesproken door een zwarte Piet dus die kreeg de ontvanger op zijn mobiel.
Aangezien de ontvanger een 10 jarige was, zou het wel zuur zijn geweest als hij geen kado had. Dus gever is om 2 minuten voor 6 nog de Hema ingerend. Met dit verhaal kreeg hij nog even uitstel om iets uit te zoeken en het werd mooi ingepakt![]()
En ontvanger kreeg bij thuiskomst zijn echte kado. Dubbel winst!
Toen dat gered was gingen we gourmetten. En kwamen erachter dat je geen twee gourmetstellen op 1 groep kunt aansluiten (ouders net verhuisd, alles, inclusief electra, net opnieuw aangelegd). BOEM! Donker! Gelukkig waren er veel sfeervolle kaarsen, en in de pogingen een tweede groep te vinden leek het huis net een kerstboom met de aan- en uitflitsende lampen![]()
Ik maakte een vulkaan.Geen saaie avondSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.mooie vulkaan
Wij hebben gisteren met het gezin ook gegourmet. Verder geen cadeaus/surprises.
quote:Op vrijdag 6 december 2019 12:01 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
En test of de decoratie stevig hangt?
Godzijdank niet.quote:Op vrijdag 6 december 2019 12:17 schreef FranticDJ het volgende:
Heeft iemand de Coca Cola kerst reclame al gespot?
Komt vast nog welquote:
Whammen?quote:Op vrijdag 6 december 2019 12:19 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik moet trouwens mijn vriendin nog Whammen
Doe er zelf niet aan mee maar zij post elke dag een nieuwe update dat het nog steeds niet gelukt is.
Ik denk aan haar opbellen en het youtubetje afspelen
quote:Op vrijdag 6 december 2019 12:24 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Whammen?
Nee, ik wil het niet weten.
Geluid aan...quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |