Dit is een kut idee. Dat betekend dat werkgevers hun medewerkers daad werkelijk een loon moeten gaan betalen waarmee zij in hun eigen levensbehoefte kunnen voorzien. Ongesubsidieerde arbeid is slecht voor de concurrentiepositie van BV Nederlandquote:Op woensdag 4 december 2019 15:26 schreef girlnextdoor. het volgende:
Daarom roep ik al jaren dat mensen eens zelf in kosten moeten voorzien. Dan voorkom je zulk gezeik. Ik ontvang iig geen enkele subsidie of wat dan ook. Levert me geen stress op als bijv zorgverzekering of huursubsidie ineens geld terug wil. Het enige wat wel eens vervelend is, is als de belasting ineens terug gaat innen. Maar guess what? Daar heb ik netjes geld voor opzij staan.
Ik vind dat kinderbijslag en kinderopvangtoeslag ook afgeschaft moeten worden. We leven in een overbevolkte wereld en hier krijg je er geld bij uit als je een kind op die wereld zet. Daarnaast: Je koopt ook pas een huis als je de hypotheek ervan rond krijgen op basis van een bepaald inkomen. Waarom zou je niet pas aan kinderen beginnen als je de financiën ervoor hebt? Scheelt weer armoede, trauma's en gebroken gezinnen. Overigens zeg snap ik wel dat het financieel ook fout kan gaan als er al kinderen zijn, maar ik denk dat dat een klein percentage is.
Nee hoorquote:Op woensdag 4 december 2019 15:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Schreef ze vanaf de zolderkamer van haar ouders...
Hadden ze niet ook bewust stukken achter gehouden of iets dergelijks? Dacht dat er ook met bewijs of documenten was gerommeld.quote:Op woensdag 4 december 2019 16:12 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik zit her en der wat te lezen over deze affaire, met name op GeenStijl. Wat een beerput is dit joh. De klokkenluider die de affaire aan het licht heeft gebracht is op non-actief gezet. Tsja, dat mensen kreperen door de praktijken binnen je organisatie is natuurlijk minder erg dan zo'n vuile verrader die het gesjoemel aan de kaak stelt.
Als ik het goed lees dan is er inderdaad met documenten gerommeldquote:Op woensdag 4 december 2019 16:14 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Hadden ze niet ook bewust stukken achter gehouden of iets dergelijks? Dacht dat er ook met bewijs of documenten was gerommeld.
Dit is echt één van de ergste beerputten van de afgelopen decennia wat mij betreft en het is zo erg dat dit niet meer aandacht heeft gekregen door alle stikstof en Zwarte Piet-discussies.quote:Op woensdag 4 december 2019 16:12 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik zit her en der wat te lezen over deze affaire, met name op GeenStijl. Wat een beerput is dit joh. De klokkenluider die de affaire aan het licht heeft gebracht is op non-actief gezet. Tsja, dat mensen kreperen door de praktijken binnen je organisatie is natuurlijk minder erg dan zo'n vuile verrader die het gesjoemel aan de kaak stelt.
Het lijkt erop dat de Tweede Kamer Snel niet weg gaat sturen. Dat zou ik een fout vinden. Wat ik me wel afvraag is of gedupeerde ouders nooit een advocaat in de arm hebben genomen en zo nee, waarom dan niet. Als advocaat maak je toch gehakt van zo'n falende Belastingdienst? Er staat me wel iets van bij dat er juridische procedures zijn geweest, alleen weet ik niet wat de uikomst daarvan is.quote:Op woensdag 4 december 2019 16:19 schreef FYazz het volgende:
[..]
Dit is echt één van de ergste beerputten van de afgelopen decennia wat mij betreft en het is zo erg dat dit niet meer aandacht heeft gekregen door alle stikstof en Zwarte Piet-discussies.
Wat hier is gebeurd mag gewoon niet in een welvarend en voorzienend NL. Gezinnen zijn echt (onhelstelbaar) kapot gemaakt.
Wel krachtig dat Omtzigt (CDA) en Leijten (SP) zich er zo in vastgebeten hebben en zelfs hebben gevraagd om strafrechtelijke vervolging.
Maar of uiteindelijk de schuldigen aangepakt worden en de gedupeerden hun recht halen betwijfel ik.
Welk eind van de tunnel?quote:Op woensdag 4 december 2019 15:35 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Aan het eind van de tunnel is weer een fundatie om en leven op te bouwen, de rest van je leven lopen kniezen over het onrecht lijkt me nogal vergezocht.
quote:Van Kooten-Arissen raakte in de eerste termijn emotioneel toen ze sprak over de situatie van een van de slachtoffers, die een operatie voor een donornier moest afzeggen vanwege financiële problemen. Ook de vrouw in kwestie moest huilen.
Klinkt idd een beetje als:quote:Op woensdag 4 december 2019 15:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Schreef ze vanaf de zolderkamer van haar ouders...
Het systeem van voorschotten en terugbetalen is bizar. Fraudegevoelig aan de ene kant en zorgt voor deze ellende aan de andere kant. De Belastingdienst wilde het destijds ook niet zo doen, maar diverse politici en ambtenaren op het ministerie die eraan werkten wilden dit per se... Waaronder hypocriet Omtzigt die het zo verzonnen heeft. En nu maar meejanken met de slachtoffers.quote:Op woensdag 4 december 2019 15:02 schreef Pleun2011 het volgende:
Dat hele toeslagensysteem is een weerzinwekkend bureaucratisch monster. Dat vond ik al toen het werd ingevoerd. Maar ja, stupiditeit is een veelvoorkomend verschijnsel
Er zijn talloze juridische procedures, alleen schort dat de betalingsverplichting niet zonder meer op helaas.quote:Op woensdag 4 december 2019 16:24 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat de Tweede Kamer Snel niet weg gaat sturen. Dat zou ik een fout vinden. Wat ik me wel afvraag is of gedupeerde ouders nooit een advocaat in de arm hebben genomen en zo nee, waarom dan niet. Als advocaat maak je toch gehakt van zo'n falende Belastingdienst? Er staat me wel iets van bij dat er juridische procedures zijn geweest, alleen weet ik niet wat de uikomst daarvan is.
quote:Op woensdag 4 december 2019 15:52 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Longreads voor je, dit schandaal is echt bizar en heeft voor de betrokkenen echt diepe diepe ellende bezorgd waarbij een persoon zelfs tot suïcide is overgegaan
https://www.geenstijl.nl/(...)bij-belastingdienst/
https://www.rtlnieuws.nl/(...)aire-belastingdienst
https://www.geenstijl.nl/search/?keyword=toeslagen
https://digitalehofstad.wordpress.com/tag/caf-11/
https://www.rijksoverheid(...)uitvoering-toeslagen
Succes, je broek zakt af van de werkwijze van de Fiscus...
[..]
Het gaat er niet om of ze veel ellende hebben meegemaakt, daar twijfel ik niet over. Het gaat om de vraag of de ellende zo erg is geweest dat je nooit meer iets van je leven kan maken, wat deze man zegt.quote:Op woensdag 4 december 2019 15:58 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ach ja, 10 jaar op een houtje hebben moeten bijten, belastingdienst achter je aan, schuldsanering, incassobureau, je familie niks kunnen bieden, bijna je huis kwijtraken.
En dan blijkt dat het onterecht is en je al die tijd lekker had kunnen leven, op vakantie had gekund, je kinderen mooie nieuwe kleren had kunnen geven, regelmatig een avondje uit met je vrouw had kunnen hebben.
Maar dat moeten ze maar even vergeten. Ze moeten maar naar de toekomst kijken. Stelletje zeikerds dat ze ook zijn, zeg. Ze moeten zich niet zo aanstellen.
Ben jij wel lekker?
Inhoudelijk gezien sloeg het nergens op, je mist toch niet een belangrijke operatie omdat je geen geld hebt om ergens te komen? Niemand van al die huilende familieleden die haar even een tientje voor de bus konden lenen of even konden brengen?quote:Op woensdag 4 december 2019 16:31 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Heb je het filmpje gezien? Staat op GeenStijl. Zelfs ik werd er emotioneel van.
Ze kon het geld voor de bijdrage van de operatie niet betalen.quote:Op woensdag 4 december 2019 16:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Inhoudelijk gezien sloeg het nergens op, je mist toch niet een belangrijke operatie omdat je geen geld hebt om ergens te komen? Niemand van al die huilende familieleden die haar even een tientje voor de bus konden lenen of even konden brengen?
Pure cringe
Fractiediscipline hè. Zolang coalitie helft + 1 van de stemmen heeft verandert er niets. Zie ook leugens over de burgerdoden in Irak.quote:Op woensdag 4 december 2019 16:40 schreef Scorpie het volgende:
Als hier geen koppen voor gaan rollen weet ik het ook niet meer.
Zal wel gaan om het eigen risico, maar dat wordt achteraf geind.quote:Op woensdag 4 december 2019 16:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Inhoudelijk gezien sloeg het nergens op, je mist toch niet een belangrijke operatie omdat je geen geld hebt om ergens te komen? Niemand van al die huilende familieleden die haar even een tientje voor de bus konden lenen of even konden brengen?
Pure cringe
Joh, wees gewoon gelukkig dat jij nog zo in het leven kan staan en dat je nog nooit zulke machteloosheid hebt gevoeld en ga hier niet het leed van anderen kwalificeren.quote:Op woensdag 4 december 2019 16:37 schreef TjjWester het volgende:
[..]
[..]
Het gaat er niet om of ze veel ellende hebben meegemaakt, daar twijfel ik niet over. Het gaat om de vraag of de ellende zo erg is geweest dat je nooit meer iets van je leven kan maken, wat deze man zegt.
Dat durf ik zeer ernstig te betwijfelen.
Klopt en Omtzigt stond ook vooraan bij de Bulgarenfraude om te gaan pleiten voor een snellere en hardere aanpak bij signalen van fraude.quote:Op woensdag 4 december 2019 16:34 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het systeem van voorschotten en terugbetalen is bizar. Fraudegevoelig aan de ene kant en zorgt voor deze ellende aan de andere kant. De Belastingdienst wilde het destijds ook niet zo doen, maar diverse politici en ambtenaren op het ministerie die eraan werkten wilden dit per se... Waaronder hypocriet Omtzigt die het zo verzonnen heeft. En nu maar meejanken met de slachtoffers.
Dit inderdaad ja. Dat van Omzigt wist ik niet.quote:Op woensdag 4 december 2019 16:34 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het systeem van voorschotten en terugbetalen is bizar. Fraudegevoelig aan de ene kant en zorgt voor deze ellende aan de andere kant. De Belastingdienst wilde het destijds ook niet zo doen, maar diverse politici en ambtenaren op het ministerie die eraan werkten wilden dit per se... Waaronder hypocriet Omtzigt die het zo verzonnen heeft. En nu maar meejanken met de slachtoffers.
Er werd letterlijk gezegd geen geld had om naar het ziekenhuis te gaan. Eigen Risico kun je ook in termijnen betalen en komt sowieso pas achteraf.quote:Op woensdag 4 december 2019 16:42 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Zal wel gaan om het eigen risico, maar dat wordt achteraf geind.
Het incasseren van het eigen risico is gebonden aan zware regels en is bij mensen met schulden vaak onmogelijk, wat dit tot een non argument maakt.
Dat klopt wel maar de politiek heeft het toeslagensysteem willens en wetens op een manier georganiseerd dat je dit soort praktijken krijgt. Fraude aanpakken is natuurlijk altijd goed, maar als je last hebt van muggen schiet je daar toch ook geen bazooka op af?quote:Op woensdag 4 december 2019 16:48 schreef Bosbeetle het volgende:
Blijkbaar is het een volledig ondoorzichtige constructie. Leuker kunnen ze het niet maken wel makkelijker... alleen dat laatste blijkbaar ook niet.
Wat ik aan de andere kant wel kwalijk vind is dat er in de kinderopvangbijslag etc wel ontzettend echt gefraudeerd wordt, oma's die worden ingezet als zijnde betaalde oppas waarbij het geld gelijk weer terugvloeit naar de ouders terwijl oma het zonder die constructie ook gewoon gratis gedaan had (en daar dus belasting voordeel uit putten). Er worden fouten gemaakt bij de belastingdienst maar mensen zijn er ook altijd naar om het systeem zo optimaal mogelijk uit te buiten, er zullen vast gedupeerden zijn die actief opzoek zijn geweest naar mazen in de wet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |