Was geen optie voor.quote:Op woensdag 4 december 2019 00:50 schreef Ifrane het volgende:
Daarom altijd afhalen bij een ophaalpunt als ik niet zelf het pakketje kan aannemen.
Aan het feit dat de handtekening gelijk is aan zaterdag en dat een andere buur was. De bezorger.quote:
ja hele dah thuis zitten heb wel wat beters te doen. Maar dit topic staat op wgr en ik betaalde zodat mijn pakket niet bij de buren komt. Wat kan ik doen zodat dit niet meer gebeurdquote:Op woensdag 4 december 2019 07:20 schreef Lariekoek het volgende:
Zorg dan dat je thuis bent wanneer PostNL langskomt als je het niet bij de buren wil ophalen. Jankzak.
Wees dan blij dat het bij de burns ligt, scheelt je nog langer wachten of naar een afhaalpunt te gaan.quote:Op woensdag 4 december 2019 07:49 schreef Tailless het volgende:
[..]
ja hele dah thuis zitten heb wel wat beters te doen. Maar dit topic staat op wgr en ik betaalde zodat mijn pakket niet bij de buren komt. Wat kan ik doen zodat dit niet meer gebeurd
Wat nou jankzak?quote:Op woensdag 4 december 2019 07:20 schreef Lariekoek het volgende:
Zorg dan dat je thuis bent wanneer PostNL langskomt als je het niet bij de buren wil ophalen. Jankzak.
wat snap je niet aan ik betaal extra zodat dat niet gebeurd. Gaat om een pakket van 1000 euro wat aangetekend verzonden moest worden. Dit is niet gebeurd. Verder heb ik mijn pakket nu nog niet.quote:Op woensdag 4 december 2019 07:52 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Wees dan blij dat het bij de burns ligt, scheelt je nog langer wachten of naar een afhaalpunt te gaan.
Verder niks. De verzender moet klagen bij Postnl.
Je kunt gewoon klagen bij PostNL. Tussenpartij ertussen lijkt me alleen maar ruis.quote:Op woensdag 4 december 2019 07:52 schreef Zilverberk het volgende:
Klacht neerleggen bij de verzender, die kan een klacht neerleggen bij de bezorger. Als ontvanger ben je geen partij.
Ik zal de website even lastig vallen mocht dat niet helpen zal ik Twitter pakkenquote:Op woensdag 4 december 2019 07:52 schreef zarGon het volgende:
Klagen bij PostNL, bijv. op Twitter. Nemen ze serieus (de bezorger misschien minder).
Maar is het niet zo dat ik bij de verkopende partij moet zijn?quote:Op woensdag 4 december 2019 07:55 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je kunt gewoon klagen bij PostNL. Tussenpartij ertussen is alleen maar ruis.
Je bent als ontvanger geen partij. De verzender moet de klacht indienen.quote:Op woensdag 4 december 2019 07:56 schreef Tailless het volgende:
[..]
Maar is het niet zo dat ik bij de verkopende partij moet zijn?
PostNL bellen is sws alleen maar ruis.
Doe waar je zin in hebt.quote:Op woensdag 4 december 2019 07:56 schreef Tailless het volgende:
[..]
Ik bel zo wel gewoon PostNL. Mocht ik er zin in hebben ook de webshop of ze volgende keer optie bieden om een andere vervoerder te regelen. Zaterdag begreep ik het nog hij kwam aan met 5 pakketten waarvan 1 niet leveren bij de buren.quote:Op woensdag 4 december 2019 07:59 schreef zarGon het volgende:
[..]
Doe waar je zin in hebt.
Die webshop weet niet wat er precies is gebeurd en wanneer en is alleen maar de boodschapper (en het zal 'm aan z'n reet roesten of-ie accuraat is).
Jij weet dat allemaal wel, jij bent ook kwaad en zal dat laten merken en jij wil wel een antwoord op je probleem.
Ik zou zelf direct bij PostNL klagen, omdat ik dan meer controle heb.
Je kunt het wellicht ook allebei doen.
Heb meer dan eens geklaagd (als ontvangende partij), ging prima.quote:Op woensdag 4 december 2019 07:57 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Je bent als ontvanger geen partij. De verzender moet de klacht indienen.
Dan kun je net zo goed ook de website bellen en je issue doorgeven, en vragen of ze ook kunnen afleveren bij een PostNL-(pakket)punt.quote:Op woensdag 4 december 2019 08:02 schreef Tailless het volgende:
[..]
Ik bel zo wel gewoon PostNL. Mocht ik er zin in hebben ook de webshop of ze volgende keer optie bieden om een andere vervoerder te regelen. Zaterdag begreep ik het nog hij kwam aan met 5 pakketten waarvan 1 niet leveren bij de buren.
Dat je ze dan toch allemaal weg brengt snap ik.
Maar nu is dit allemaal niet.
Bij brievenbuspost mag je als ontvanger wel klagen ja.quote:Op woensdag 4 december 2019 08:02 schreef zarGon het volgende:
[..]
Heb meer dan eens geklaagd (als ontvangende partij), ging prima.
Mijn post werd telkens bij mijn buurman in de bus gedaan (huisnummers zijn verwarrend als je lui bent, toevoegingen en zo). Geklaagd, werd om info en foto's en zo gevraagd, gestuurd en kreeg terugkoppeling.
Maar je kan verder ook gelijk hebben, geen idee wat de regels zijn.
Hm, weer wat geleerd.quote:Op woensdag 4 december 2019 08:05 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Bij brievenbuspost mag je als ontvanger wel klagen ja.Bij pakketpost niet. Vage shit wel.
bijna geen enkele shop bied die optie, het is al bijzonder dat je kan kiezen voor niet afleveren bij burenquote:
What the fuck.quote:Op woensdag 4 december 2019 08:26 schreef Redbullkid het volgende:
Zo lang er niks mis is met je pakket is, is klagen nogal kansloos.
Vooral omdat je zelf niet thuis was.
Ze laten op voldoende manieren weten wanneer het pakket verwacht word bezorgd te worden. Dus je had er gewoon moeten zijn.
Ik ben geen fan van PostNL maar dit is wel heel triest
pakketbezorger: "ha ik bezorg lekker elders dan kan ik cashen"quote:Op woensdag 4 december 2019 08:29 schreef zarGon het volgende:
[..]
What the fuck.
Pakket alleen bij adres bezorgen is pakket alleen bij adres bezorgen. Klaar.
Ik had hier afgelopen weekend hetzelfdequote:Op woensdag 4 december 2019 08:26 schreef Redbullkid het volgende:
Ze laten op voldoende manieren weten wanneer het pakket verwacht word bezorgd te worden. Dus je had er gewoon moeten zijn.
Niks mis , ik heb hem niet binnen.quote:Op woensdag 4 december 2019 08:26 schreef Redbullkid het volgende:
Zo lang er niks mis is met je pakket is, is klagen nogal kansloos.
Vooral omdat je zelf niet thuis was.
Ik ben geen fan van PostNL maar dit is wel heel triest
Ik bestel elke week wel wat. Nog nooit gehad dit.quote:Op woensdag 4 december 2019 08:33 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ik had hier afgelopen weekend hetzelfde
dag vantevoren: 'we komen tussen 13:15 en 15:15'
ochtend: 'we komen tussen 16:15 en 18:15'
*komt om 12u thuis vindt een briefje in de bus*
u was er niet om 11u, het pakket waarvoor u moest tekenen ligt 3 deuren verderop.
Ik woon in een dorp van 10k inwoners, elke week minimaal 1 pakketje en elke keer dit met PostNL, maar DPD, DHL en god weet wat nog meer zijn zeker zo erg. Het argument 'moet je maar thuis zijn' werkt gewoon niet als die bezorgers zich niet aan het aflevervenster kunnen/willen houden.quote:Op woensdag 4 december 2019 08:55 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Ik bestel elke week wel wat. Nog nooit gehad dit.
En ik woon niet bepaald in een druk gebied.
Zelf zou ik er toch even melding van maken. Als je er voor kiest om iets te laten bezorgen op je huisadres (omdat duur/privé/whatever) zou ik er niet blij mee zijn als dat genegeerd wordt en het toch bij de buren komt te liggen.quote:Op woensdag 4 december 2019 09:01 schreef trein2000 het volgende:
Wat is nou concreet het probleem TS, dat je je pakketje bij de buren moet ophalen? Dan zou ik het er lekker bij laten verder.
Of is er nog iets anders mis?
DHL en DPD vind ik persoonlijk nog erger.quote:Op woensdag 4 december 2019 08:57 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ik woon in een dorp van 10k inwoners, elke week minimaal 1 pakketje en elke keer dit met PostNL, maar DPD, DHL en god weet wat nog meer zijn zeker zo erg. Het argument 'moet je maar thuis zijn' werkt gewoon niet als die bezorgers zich niet aan het aflevervenster kunnen/willen houden.
Of je bent thuis en krijgt een melding op je telefoon "je was niet thuis! We komen morgen weer!"quote:Op woensdag 4 december 2019 08:57 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ik woon in een dorp van 10k inwoners, elke week minimaal 1 pakketje en elke keer dit met PostNL, maar DPD, DHL en god weet wat nog meer zijn zeker zo erg. Het argument 'moet je maar thuis zijn' werkt gewoon niet als die bezorgers zich niet aan het aflevervenster kunnen/willen houden.
Of als je geen goede relatie hebt met je buren. Vooral als ervoor getekend moet worden. Joost mag weten wat er met dat pakketje is gebeurd maar hey er is voor getekend.quote:Op woensdag 4 december 2019 09:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Zelf zou ik er toch even melding van maken. Als je er voor kiest om iets te laten bezorgen op je huisadres (omdat duur/privé/whatever) zou ik er niet blij mee zijn als dat genegeerd wordt en het toch bij de buren komt te liggen.
Als je het pakketje in goede staat alsnog in handen krijgt is het geen biggie maar toch.
Wat zou ik toch graag hebben dat die pakketten "niet bij de buren" gewoon direct teruggestuurd zouden worden naar de afzender, coulance dat het gelijk naar een servicepunt gaat.quote:Op woensdag 4 december 2019 07:49 schreef Tailless het volgende:
[..]
ja hele dah thuis zitten heb wel wat beters te doen. Maar dit topic staat op wgr en ik betaalde zodat mijn pakket niet bij de buren komt. Wat kan ik doen zodat dit niet meer gebeurd
Zeur niet, daar vragen ze gewoon extra geld voor hoor.quote:Op woensdag 4 december 2019 09:43 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat zou ik toch graag hebben dat die pakketten "niet bij de buren" gewoon direct teruggestuurd zouden worden naar de afzender, coulance dat het gelijk naar een servicepunt gaat.
Beetje voor niks langs je deur en ook geen fatsoenlijke optie geven om dat pakket kwijt te kunnen.
Ziet een postbezorger niks van. Die staat 3min te verdoen bij je adres voor niks en dan slingert de rest van de dag nog een pakket in de bus die bij een beetje volume gewoon de werkzaamheden hindert.quote:Op woensdag 4 december 2019 09:59 schreef sanger het volgende:
[..]
Zeur niet, daar vragen ze gewoon extra geld voor hoor.
Daarom dus. Ik ken die mensen niet. Met wat pech zijn ze 10 keer niet thuis als je langs gaat.quote:Op woensdag 4 december 2019 09:38 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Of als je geen goede relatie hebt met je buren. Vooral als ervoor getekend moet worden. Joost mag weten wat er met dat pakketje is gebeurd maar hey er is voor getekend.
Dan moet de ontvanger zorgen dat hij thuis isquote:Op woensdag 4 december 2019 07:54 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wat nou jankzak?
Pakket hoort gewoon alleen bij de ontvanger afgeleverd te worden. Weer een bezorger die per se af wil zijn van het pakketje (zal zo z'n redenen voor hebben). Maar TS heeft alle reden om kwaad te zijn.
Nee.quote:Op woensdag 4 december 2019 11:39 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Dan moet de ontvanger zorgen dat hij thuis is
Alsof de pakketbezorger niet nog 282198129812 pakketjes in zijn bus heeft liggen deze tijd van het jaar die op tijd bezorgt moeten worden.
Wil je perse dat het bij jou in de handen wordt gedrukt dan regel je maar een koerier.
En:quote:Bij het versturen van je product wil je weten of het door de juiste persoon wordt ontvangen. Dat doe je door handtekening voor ontvangst te kiezen. Afleveren bij de buren voorkomen? Kies dan handtekening voor ontvangst ‘alleen huisadres’. In beide gevallen zie je precies wie voor het pakket tekent.
Voordelen van handtekening voor ontvangst
- Je weet precies wie je pakket in ontvangst neemt
- Geen bezorging bij de buren als je dan niet wilt
- Je volgt je zending eenvoudig met track & trace
Bron: https://www.postnl.nl/zak(...)ning-voor-ontvangst/.quote:Wil je niet dat we bij de buren bezorgen? Kies dan voor handtekening voor ontvangst met alleen huisadres. De chauffeur bezorgt het pakket dan alléén op het opgegeven adres. Is er dan niemand thuis, dan heeft je klant een week de tijd om het pakket op te halen bij de PostNL-locatie waar het pakket is afgeleverd.
Wat nee? Ik geef een tip waarbij je 99,9% zeker weet dat je het pakketje zelf in ontvangst kan nemen.quote:Op woensdag 4 december 2019 11:49 schreef zarGon het volgende:
[..]
Nee.
[..]
En:
[..]
Bron: https://www.postnl.nl/zak(...)ning-voor-ontvangst/.
Wat jij zegt is absolute flauwekul.
Het is wel lekker makkelijk om de verantwoordelijkheid bij de ontvanger te leggen, maar je piept wel anders als jouw dure pakketje tegen alle afspraken in bij je buurman 5 huizen verderop wordt afgeleverd en jij uiteindelijk iets in handen krijgt dat niet helemaal zoals het zou moeten zijn. Mag jij moeite doen en met bewijzen komen.
En vergeet niet dat ervoor extra voor wordt betaald eh.
Ik vind het echt jammer dat er meteen met termen als "autistisch jankgedrag" wordt gestrooid.quote:Op woensdag 4 december 2019 11:59 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Wat nee? Ik geef een tip waarbij je 99,9% zeker weet dat je het pakketje zelf in ontvangst kan nemen.
Voor de rest, if you pay peanuts...
Gelul in de ruimte en autistisch jank gedrag.
En allemaal simpel te voorkomen door gewoon thuis te zijn.
Ik kreeg ooit zakelijk van post.nl bericht dat we het pakketje moesten afhalen omdat er niemand aanwezig was. Het bezorgadres was van een kantoor met een receptie die 24/7 bezet was. Maar dan moest je wel aanbellen, even wachten en dan de lift nemen. Dat is voor sommigen kennelijk al te veel.quote:Op woensdag 4 december 2019 11:59 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Wat nee? Ik geef een tip waarbij je 99,9% zeker weet dat je het pakketje zelf in ontvangst kan nemen.
Haha dit is wel serieus hoe het gaat. Ts; wees blij dat het nog bij de buren wordt afgeleverd. Bij ons flikkeren ze de pakketjes gewoon tegen de achterdeur aan. Zelfs als het keihard regent.quote:Op woensdag 4 december 2019 08:32 schreef mschol het volgende:
[..]
pakketbezorger: "ha ik bezorg lekker elders dan kan ik cashen"
*klant dient klacht in*
postnl tegen bezorger: "foei, dat mag niet"
postnl tegen klant: "sorry voor de fout, we hebben de bezorger erop aangesproken", case closed.
nee, klagen bij postnl is echt een kansloos iets, al veel te vaak meegemaakt...
Als een verkoper niet de mogelijkheid bied tot het kiezen van een ophaalpunt kun je dat nog altijd aangeven zodra je een track & trace nummer hebt gekregen.quote:Op woensdag 4 december 2019 07:49 schreef Tailless het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Jij hebt geen enkele overeenkomst met de vervoerder.quote:Op woensdag 4 december 2019 07:56 schreef Tailless het volgende:
[..]
Mooie optie ja, ware het niet dat dit pas kan vanaf een bepaald moment. Zou handig zijn als dat direct zou kunnen.quote:Op woensdag 4 december 2019 13:53 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Als een verkoper niet de mogelijkheid bied tot het kiezen van een ophaalpunt kun je dat nog altijd aangeven zodra je een track & trace nummer hebt gekregen.
Dit kan zowel bij DHL als bij PostNL.
Moet je wel snel genoeg bij zijn dus als je moment van verzenden weet dan in de gaten houden.
Of je zit even lekker op de wc als ze aanbellenquote:Op woensdag 4 december 2019 12:04 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik vind het echt jammer dat er meteen met termen als "autistisch jankgedrag" wordt gestrooid.
Er is betaald voor een bepaalde dienstverlening. Die is niet geleverd. Klaar. Als men daar dan (terecht!) over klaagt, is dat allesbehalve "autistisch jankgedrag".
Dat pakketje hoorde in het ergste geval door de TS opgehaald te worden bij een PostNL-punt, zonder de buren erbij te betrekken.
Als het een 'reguliere' bezorging was, had je een punt. Maar als de TS expliciet aangeeft dat het pakketje bij anderen afgeleverd moet worden en daar dan extra voor betaald, hoort dat gewoon nageleefd te worden.
Om nog maar niets te zeggen over het feit dat mensen nou eenmaal buitenshuis moeten zijn, voor studie of werk. "Moest je maar thuis zijn" is geen geldig argument, vooral niet als je extra hebt betaald om niet thuis te hoeven te zijn.
Kan bij PostNL pas na de eerste poging.quote:Op woensdag 4 december 2019 13:53 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Als een verkoper niet de mogelijkheid bied tot het kiezen van een ophaalpunt kun je dat nog altijd aangeven zodra je een track & trace nummer hebt gekregen.
Moet je wel snel genoeg bij zijn dus als je moment van verzenden weet dan in de gaten houden.
Niet meer bestellen. Gewoon naar de winkel gaan, zoals wij wijze ouderen dat 30 jaar geleden deden. Leer daarvan Foxtail.quote:Op woensdag 4 december 2019 00:48 schreef Tailless het volgende:
Geachte heer/mevrouw,
De bezorger is onderweg en komt vandaag bij u langs.
Gewijzigd bezorgmoment:
Vandaag 03 december
10.50 - 12.50 uur
Bezorgadres:
• Voor ontvangst van uw pakket is een handtekening vereist.
* Dit pakket mag alleen worden bezorgd bij de geadresseerde.
Oké leuk maar waarom is mijn pakket nu 5 huizen verder bezorgd?
Volgens het mailtje is die op mijn adres afgeleverd. Dit ging opneem nogal duur pakketje en thuis vond ik 2 briefjes 1 met het huisnummer (als ik die scan werkt die niet)
Als ik de andere scan wel.
Dus ergo PostNL levert toch bij de buren terwijl er betaalt is om dat niet te doen.
Wat kan ik hier tegen doen?
Nee hoor. Zodra je track & trace hebt.quote:Op woensdag 4 december 2019 14:07 schreef Tailless het volgende:
[..]
Kan bij PostNL pas na de eerste poging.
Knap eergisteren nog geprobeerdquote:Op woensdag 4 december 2019 15:03 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Nee hoor. Zodra je track & trace hebt.
Maandag nog gedaan namelijk.
Nee hoor:quote:Op woensdag 4 december 2019 14:07 schreef Tailless het volgende:
[..]
Kan bij PostNL pas na de eerste poging.
Bron: https://www.postnl.nl/kla(...)er-moment-of-locatiequote:2. Klik op 'bezorging wijzigen'
Dit kan vanaf het moment dat wij je pakket hebben ontvangen van de afzender tot je de status 'Gesorteerd' ziet staan. Wil je berichten ontvangen zodra de status van je pakket verandert? Dat kan in de PostNL-app via 'Account' - 'Notificaties'.
quote:Als gekozen is voor thuisbezorging wordt het pakket altijd één keer thuis aangeboden. Lukt het de bezorger niet om het pakket thuis af te leveren, dan gaat het vanaf nu direct naar de dichtstbijzijnde PostNL-locatie.
Hangt er helemaal vanaf. Ik heb ook wel eens gehad dat ik pas vanaf half 2 's nachts het afleveradres kon aanpassen. Aangezien PostNL altijd net na 8 uur 's morgens bij mij aanbelt kon ik dus alleen in een tijdvak van een paar uur in de nacht het afleveradres aanpassen. Het lijkt dan dus net alsof je het helemaal niet kunt aanpassen als je dat niet door hebt.quote:Op woensdag 4 december 2019 16:02 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Via de app kan dat wel degelijk.
Eh, nee. Ik probeer altijd een bezorgmoment te kiezen waarop ik weet dat ik thuis ben. Maar vaak kan ik niet een moment kiezen dat specifiek genoeg is en een hele dag thuis blijven kan ik doordeweeks niet. Bovendien verandert het tijdvak of zelfs de bezorgdag nogal eens. En daar komt ook nog eens bij dat bezorgers regelmatig buiten het aangegeven tijdvak komen of zelfs aangeven dat ik niet thuis was terwijl ik dat wel was.quote:Op woensdag 4 december 2019 11:59 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Dit werkt bij PostNL vaker niet dan wel. In de app staat dan dat ik de bezorging niet kan aanpassen voor "dit type zending". Geen idee wat voor type zending dat dan zou moeten zijn. :/quote:Op woensdag 4 december 2019 13:53 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Verschilt wel per zending. Kan soms wel, somsquote:Op woensdag 4 december 2019 16:02 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Via de app kan dat wel degelijk.
Het kán dus wel (bij de meeste zendingen), alleen slapen de meeste mensen 's nachts.quote:Op woensdag 4 december 2019 16:59 schreef Andyvie het volgende:
[..]
Hangt er helemaal vanaf. Ik heb ook wel eens gehad dat ik pas vanaf half 2 's nachts het afleveradres kon aanpassen. Aangezien PostNL altijd net na 8 uur 's morgens bij mij aanbelt kon ik dus alleen in een tijdvak van een paar uur in de nacht het afleveradres aanpassen. Het lijkt dan dus net alsof je het helemaal niet kunt aanpassen als je dat niet door hebt.
Je kunt je opstellen als een volwassen persoon.quote:Op woensdag 4 december 2019 17:54 schreef XanderH het volgende:
[..]
Dit werkt bij PostNL vaker niet dan wel. In de app staat dan dat ik de bezorging niet kan aanpassen voor "dit type zending". Geen idee wat voor type zending dat dan zou moeten zijn. :/
Makkelijk roepen, dat je maar thuis moet zijn. Dat komt hier toch heel vaak anders uit...
a) Niet alles is "vandaag besteld, morgen in huis". Ik bestel regelmatig dingen met een langere levertijd. Of uit het buitenland. Ik heb dan niet zoveel invloed op de dag wanneer het aangeboden wordt
b) Bij genoeg winkels kun je niet kiezen om het direct bij een afhaalpunt af te geven (zeker niet bij bestellingen uit het buitenland)
c) Aflevermethode wijzigen voordat de chauffeur op pad gaat werkt vaker niet dan wel.
Tja, wat moet ik dan? Stoppen met werken en met een uitkering 24x7 op de bank gaan zitten ofzo?
Als pakketdiensten een fatsoenlijke optie zouden bieden die zou voorkomen dat de bezorger voor een dichte deur staat zou ik daar direct gebruik van maken. Als ik kon aangeven dat al mijn toekomstige pakketten direct naar het afhaalpunt mogen, zou ik daar direct voor kiezen. Maar dit gaat niet. De postbedrijven laten blijkbaar graag bezorgers rondrijden op tijden dat half Nederland werkt en dus niet thuis is...
Prima. Leveringstermijn afwachten (en nog een paar keer aanbellen bij de buren), dan webshop in gebreke stellen. Dat is je wederpartij, niet de post.quote:
Zal een mooie wereld worden als men maar kutwerk levert want slecht betaald.quote:Op woensdag 4 december 2019 21:54 schreef Kaji het volgende:
Zowel de bezorgkosten als het salaris van pakketbezorgers zijn over het algemeen belachelijk laag. Je bent wereldvreemd als je denkt daar fatsoenlijke service voor te kunnen krijgen. Conclusie: alleen online dingen bestellen die direct naar een ophaalpunt kunnen en die je niet dringend nodig hebt.
Dat is toch iets bezorger en PostNL? Waarom zou TS niet mogen klagen dat de service waarvoor hij extra betaald niet geleverd wordt?quote:Op woensdag 4 december 2019 10:04 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ziet een postbezorger niks van. Die staat 3min te verdoen bij je adres voor niks en dan slingert de rest van de dag nog een pakket in de bus die bij een beetje volume gewoon de werkzaamheden hindert.
Pay peanuts, get monkeys.quote:Op donderdag 5 december 2019 10:00 schreef GS-Raw het volgende:
[..]
Zal een mooie wereld worden als men maar kutwerk levert want slecht betaald.
Hij mag klagen, ben alleen van mening dat de service die iemand verdient die allerlei dingen eist een beetje ophoudt als dat persoon vervolgens niet aanwezig is.quote:Op vrijdag 6 december 2019 21:00 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat is toch iets bezorger en PostNL? Waarom zou TS niet mogen klagen dat de service waarvoor hij extra betaald niet geleverd wordt?
Aanwezigheid op dag van levering is géén vereiste; de (door de verzender) afgenomen dienst is ruimer dan een afleverpoging.quote:Op vrijdag 6 december 2019 22:49 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hij mag klagen, ben alleen van mening dat de service die iemand verdient die allerlei dingen eist een beetje ophoudt als dat persoon vervolgens niet aanwezig is.
Wat voor reden dan? Bezorger moet gewoon zijn werk doen of anders een vak gaan leren.quote:Op woensdag 4 december 2019 07:54 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wat nou jankzak?
Pakket hoort gewoon alleen bij de ontvanger afgeleverd te worden. Weer een bezorger die per se af wil zijn van het pakketje (zal zo z'n redenen voor hebben). Maar TS heeft alle reden om kwaad te zijn.
Bezorgers krijgen alleen betaald als het pakket is afgeleverd. Vandaar dus het krampachtige bij de buren of in de kliko, aan de andere kant komen ze juist niet als ze een kilometer om moeten rijden want dan kan het niet uit voor ze.quote:Op zaterdag 7 december 2019 06:38 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Wat voor reden dan? Bezorger moet gewoon zijn werk doen of anders een vak gaan leren.
Dat zeg ik toch. Ze moeten gewoon hun werk doen, en anders een ander vak kiezen.quote:Op zaterdag 7 december 2019 08:00 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Bezorgers krijgen alleen betaald als het pakket is afgeleverd. Vandaar dus het krampachtige bij de buren of in de kliko, aan de andere kant komen ze juist niet als ze een kilometer om moeten rijden want dan kan het niet uit voor ze.
Zou die niet moeten zijn, of 3x zo duur als normaal pakket.quote:Op zaterdag 7 december 2019 02:44 schreef baskick het volgende:
[..]
Aanwezigheid op dag van levering is géén vereiste; de (door de verzender) afgenomen dienst is ruimer dan een afleverpoging.
Tja, is niet zo. Dit is de huidige situatie.quote:Op zaterdag 7 december 2019 17:37 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zou die niet moeten zijn, of 3x zo duur als normaal pakket.
Daarom ben je asociale lul als je hem zelf bewust op niet bij buren zet en dan op de door jezelf aangegeven tijd niet aanwezig bent.quote:Op zaterdag 7 december 2019 18:14 schreef baskick het volgende:
[..]
Tja, is niet zo. Dit is de huidige situatie.
Ik werk fulltime en wil absoluut niet dat pakketten niet bij de buren afgeleverd worden. En toch ligt er vrijwel nooit een briefje in mijn bus, vanwege die mooie app dus.quote:Op zaterdag 7 december 2019 18:21 schreef ludovico het volgende:
[..]
Daarom ben je asociale lul als je hem zelf bewust op niet bij buren zet en dan op de door jezelf aangegeven tijd niet aanwezig bent.
Zo, welke OP heb jij gelezen?quote:Op zaterdag 7 december 2019 18:21 schreef ludovico het volgende:
[..]
Daarom ben je asociale lul als je hem zelf bewust op niet bij buren zet en dan op de door jezelf aangegeven tijd niet aanwezig bent.
Welke OP lees jij? Ik kan de OP wel quoten maar die info die jij daarin leest zie ik niet hoor.quote:Op zaterdag 7 december 2019 18:42 schreef baskick het volgende:
[..]
Zo, welke OP heb jij gelezen?
a) TS heeft niet gekozen voor alleen huisadres
b) TS heeft geen tijd (of dag/dagdeel) gekozen.
c) TS was wel thuis
Driemaal
My bad, ik haal 2 topics door elkaar. WGR / Pakketje onrechtmatig aangenomenquote:Op zaterdag 7 december 2019 18:44 schreef ludovico het volgende:
[..]
Welke OP lees jij? Ik kan de OP wel quoten maar die info die jij daarin leest zie ik niet hoor.
Ja vind ik wel, en dan kan je met een briefje nog een interventie plegen dat die toch nog een keer bezorgd wordt op je adres.quote:
Was het maar zo'n feest. Ik heb dat welgeteld 2 of 3 keer kunnen gebruiken net na de introductie.quote:Op zaterdag 7 december 2019 18:42 schreef Granqvist het volgende:
Er is vrijwel altijd een optie voor. Zodra het pakket verstuurd is kun je in de PostNL app het afleveradres of datum wijzigen.
De postbezorger mag tekenenquote:Op zaterdag 7 december 2019 18:42 schreef Granqvist het volgende:
Er is vrijwel altijd een optie voor. Zodra het pakket verstuurd is kun je in de PostNL app het afleveradres of datum wijzigen.
Ik zou zelf nooit een pakket voor de buren aannemen wanneer ik daar voor moet tekenen maar er staat niet bij dat er alleen door de ontvanger zelf getekend moet worden. En dus mag het wel gewoon.
[..]
Ik werk fulltime en wil absoluut niet dat pakketten niet bij de buren afgeleverd worden. En toch ligt er vrijwel nooit een briefje in mijn bus, vanwege die mooie app dus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |