Was geen optie voor.quote:Op woensdag 4 december 2019 00:50 schreef Ifrane het volgende:
Daarom altijd afhalen bij een ophaalpunt als ik niet zelf het pakketje kan aannemen.
Aan het feit dat de handtekening gelijk is aan zaterdag en dat een andere buur was. De bezorger.quote:
ja hele dah thuis zitten heb wel wat beters te doen. Maar dit topic staat op wgr en ik betaalde zodat mijn pakket niet bij de buren komt. Wat kan ik doen zodat dit niet meer gebeurdquote:Op woensdag 4 december 2019 07:20 schreef Lariekoek het volgende:
Zorg dan dat je thuis bent wanneer PostNL langskomt als je het niet bij de buren wil ophalen. Jankzak.
Wees dan blij dat het bij de burns ligt, scheelt je nog langer wachten of naar een afhaalpunt te gaan.quote:Op woensdag 4 december 2019 07:49 schreef Tailless het volgende:
[..]
ja hele dah thuis zitten heb wel wat beters te doen. Maar dit topic staat op wgr en ik betaalde zodat mijn pakket niet bij de buren komt. Wat kan ik doen zodat dit niet meer gebeurd
Wat nou jankzak?quote:Op woensdag 4 december 2019 07:20 schreef Lariekoek het volgende:
Zorg dan dat je thuis bent wanneer PostNL langskomt als je het niet bij de buren wil ophalen. Jankzak.
wat snap je niet aan ik betaal extra zodat dat niet gebeurd. Gaat om een pakket van 1000 euro wat aangetekend verzonden moest worden. Dit is niet gebeurd. Verder heb ik mijn pakket nu nog niet.quote:Op woensdag 4 december 2019 07:52 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Wees dan blij dat het bij de burns ligt, scheelt je nog langer wachten of naar een afhaalpunt te gaan.
Verder niks. De verzender moet klagen bij Postnl.
Je kunt gewoon klagen bij PostNL. Tussenpartij ertussen lijkt me alleen maar ruis.quote:Op woensdag 4 december 2019 07:52 schreef Zilverberk het volgende:
Klacht neerleggen bij de verzender, die kan een klacht neerleggen bij de bezorger. Als ontvanger ben je geen partij.
Ik zal de website even lastig vallen mocht dat niet helpen zal ik Twitter pakkenquote:Op woensdag 4 december 2019 07:52 schreef zarGon het volgende:
Klagen bij PostNL, bijv. op Twitter. Nemen ze serieus (de bezorger misschien minder).
Maar is het niet zo dat ik bij de verkopende partij moet zijn?quote:Op woensdag 4 december 2019 07:55 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je kunt gewoon klagen bij PostNL. Tussenpartij ertussen is alleen maar ruis.
Je bent als ontvanger geen partij. De verzender moet de klacht indienen.quote:Op woensdag 4 december 2019 07:56 schreef Tailless het volgende:
[..]
Maar is het niet zo dat ik bij de verkopende partij moet zijn?
PostNL bellen is sws alleen maar ruis.
Doe waar je zin in hebt.quote:Op woensdag 4 december 2019 07:56 schreef Tailless het volgende:
[..]
Maar is het niet zo dat ik bij de verkopende partij moet zijn?
PostNL bellen is sws alleen maar ruis.
Ik bel zo wel gewoon PostNL. Mocht ik er zin in hebben ook de webshop of ze volgende keer optie bieden om een andere vervoerder te regelen. Zaterdag begreep ik het nog hij kwam aan met 5 pakketten waarvan 1 niet leveren bij de buren.quote:Op woensdag 4 december 2019 07:59 schreef zarGon het volgende:
[..]
Doe waar je zin in hebt.
Die webshop weet niet wat er precies is gebeurd en wanneer en is alleen maar de boodschapper (en het zal 'm aan z'n reet roesten of-ie accuraat is).
Jij weet dat allemaal wel, jij bent ook kwaad en zal dat laten merken en jij wil wel een antwoord op je probleem.
Ik zou zelf direct bij PostNL klagen, omdat ik dan meer controle heb.
Je kunt het wellicht ook allebei doen.
Heb meer dan eens geklaagd (als ontvangende partij), ging prima.quote:Op woensdag 4 december 2019 07:57 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Je bent als ontvanger geen partij. De verzender moet de klacht indienen.
Dan kun je net zo goed ook de website bellen en je issue doorgeven, en vragen of ze ook kunnen afleveren bij een PostNL-(pakket)punt.quote:Op woensdag 4 december 2019 08:02 schreef Tailless het volgende:
[..]
Ik bel zo wel gewoon PostNL. Mocht ik er zin in hebben ook de webshop of ze volgende keer optie bieden om een andere vervoerder te regelen. Zaterdag begreep ik het nog hij kwam aan met 5 pakketten waarvan 1 niet leveren bij de buren.
Dat je ze dan toch allemaal weg brengt snap ik.
Maar nu is dit allemaal niet.
Bij brievenbuspost mag je als ontvanger wel klagen ja.quote:Op woensdag 4 december 2019 08:02 schreef zarGon het volgende:
[..]
Heb meer dan eens geklaagd (als ontvangende partij), ging prima.
Mijn post werd telkens bij mijn buurman in de bus gedaan (huisnummers zijn verwarrend als je lui bent, toevoegingen en zo). Geklaagd, werd om info en foto's en zo gevraagd, gestuurd en kreeg terugkoppeling.
Maar je kan verder ook gelijk hebben, geen idee wat de regels zijn.
Hm, weer wat geleerd.quote:Op woensdag 4 december 2019 08:05 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Bij brievenbuspost mag je als ontvanger wel klagen ja.Bij pakketpost niet. Vage shit wel.
bijna geen enkele shop bied die optie, het is al bijzonder dat je kan kiezen voor niet afleveren bij burenquote:
What the fuck.quote:Op woensdag 4 december 2019 08:26 schreef Redbullkid het volgende:
Zo lang er niks mis is met je pakket is, is klagen nogal kansloos.
Vooral omdat je zelf niet thuis was.
Ze laten op voldoende manieren weten wanneer het pakket verwacht word bezorgd te worden. Dus je had er gewoon moeten zijn.
Ik ben geen fan van PostNL maar dit is wel heel triest
pakketbezorger: "ha ik bezorg lekker elders dan kan ik cashen"quote:Op woensdag 4 december 2019 08:29 schreef zarGon het volgende:
[..]
What the fuck.
Pakket alleen bij adres bezorgen is pakket alleen bij adres bezorgen. Klaar.
Ik had hier afgelopen weekend hetzelfdequote:Op woensdag 4 december 2019 08:26 schreef Redbullkid het volgende:
Ze laten op voldoende manieren weten wanneer het pakket verwacht word bezorgd te worden. Dus je had er gewoon moeten zijn.
Niks mis , ik heb hem niet binnen.quote:Op woensdag 4 december 2019 08:26 schreef Redbullkid het volgende:
Zo lang er niks mis is met je pakket is, is klagen nogal kansloos.
Vooral omdat je zelf niet thuis was.
Ik ben geen fan van PostNL maar dit is wel heel triest
Ik bestel elke week wel wat. Nog nooit gehad dit.quote:Op woensdag 4 december 2019 08:33 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ik had hier afgelopen weekend hetzelfde
dag vantevoren: 'we komen tussen 13:15 en 15:15'
ochtend: 'we komen tussen 16:15 en 18:15'
*komt om 12u thuis vindt een briefje in de bus*
u was er niet om 11u, het pakket waarvoor u moest tekenen ligt 3 deuren verderop.
Ik woon in een dorp van 10k inwoners, elke week minimaal 1 pakketje en elke keer dit met PostNL, maar DPD, DHL en god weet wat nog meer zijn zeker zo erg. Het argument 'moet je maar thuis zijn' werkt gewoon niet als die bezorgers zich niet aan het aflevervenster kunnen/willen houden.quote:Op woensdag 4 december 2019 08:55 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Ik bestel elke week wel wat. Nog nooit gehad dit.
En ik woon niet bepaald in een druk gebied.
Zelf zou ik er toch even melding van maken. Als je er voor kiest om iets te laten bezorgen op je huisadres (omdat duur/privé/whatever) zou ik er niet blij mee zijn als dat genegeerd wordt en het toch bij de buren komt te liggen.quote:Op woensdag 4 december 2019 09:01 schreef trein2000 het volgende:
Wat is nou concreet het probleem TS, dat je je pakketje bij de buren moet ophalen? Dan zou ik het er lekker bij laten verder.
Of is er nog iets anders mis?
DHL en DPD vind ik persoonlijk nog erger.quote:Op woensdag 4 december 2019 08:57 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ik woon in een dorp van 10k inwoners, elke week minimaal 1 pakketje en elke keer dit met PostNL, maar DPD, DHL en god weet wat nog meer zijn zeker zo erg. Het argument 'moet je maar thuis zijn' werkt gewoon niet als die bezorgers zich niet aan het aflevervenster kunnen/willen houden.
Of je bent thuis en krijgt een melding op je telefoon "je was niet thuis! We komen morgen weer!"quote:Op woensdag 4 december 2019 08:57 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ik woon in een dorp van 10k inwoners, elke week minimaal 1 pakketje en elke keer dit met PostNL, maar DPD, DHL en god weet wat nog meer zijn zeker zo erg. Het argument 'moet je maar thuis zijn' werkt gewoon niet als die bezorgers zich niet aan het aflevervenster kunnen/willen houden.
Of als je geen goede relatie hebt met je buren. Vooral als ervoor getekend moet worden. Joost mag weten wat er met dat pakketje is gebeurd maar hey er is voor getekend.quote:Op woensdag 4 december 2019 09:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Zelf zou ik er toch even melding van maken. Als je er voor kiest om iets te laten bezorgen op je huisadres (omdat duur/privé/whatever) zou ik er niet blij mee zijn als dat genegeerd wordt en het toch bij de buren komt te liggen.
Als je het pakketje in goede staat alsnog in handen krijgt is het geen biggie maar toch.
Wat zou ik toch graag hebben dat die pakketten "niet bij de buren" gewoon direct teruggestuurd zouden worden naar de afzender, coulance dat het gelijk naar een servicepunt gaat.quote:Op woensdag 4 december 2019 07:49 schreef Tailless het volgende:
[..]
ja hele dah thuis zitten heb wel wat beters te doen. Maar dit topic staat op wgr en ik betaalde zodat mijn pakket niet bij de buren komt. Wat kan ik doen zodat dit niet meer gebeurd
Zeur niet, daar vragen ze gewoon extra geld voor hoor.quote:Op woensdag 4 december 2019 09:43 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat zou ik toch graag hebben dat die pakketten "niet bij de buren" gewoon direct teruggestuurd zouden worden naar de afzender, coulance dat het gelijk naar een servicepunt gaat.
Beetje voor niks langs je deur en ook geen fatsoenlijke optie geven om dat pakket kwijt te kunnen.
Ziet een postbezorger niks van. Die staat 3min te verdoen bij je adres voor niks en dan slingert de rest van de dag nog een pakket in de bus die bij een beetje volume gewoon de werkzaamheden hindert.quote:Op woensdag 4 december 2019 09:59 schreef sanger het volgende:
[..]
Zeur niet, daar vragen ze gewoon extra geld voor hoor.
Daarom dus. Ik ken die mensen niet. Met wat pech zijn ze 10 keer niet thuis als je langs gaat.quote:Op woensdag 4 december 2019 09:38 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Of als je geen goede relatie hebt met je buren. Vooral als ervoor getekend moet worden. Joost mag weten wat er met dat pakketje is gebeurd maar hey er is voor getekend.
Dan moet de ontvanger zorgen dat hij thuis isquote:Op woensdag 4 december 2019 07:54 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wat nou jankzak?
Pakket hoort gewoon alleen bij de ontvanger afgeleverd te worden. Weer een bezorger die per se af wil zijn van het pakketje (zal zo z'n redenen voor hebben). Maar TS heeft alle reden om kwaad te zijn.
Nee.quote:Op woensdag 4 december 2019 11:39 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Dan moet de ontvanger zorgen dat hij thuis is
Alsof de pakketbezorger niet nog 282198129812 pakketjes in zijn bus heeft liggen deze tijd van het jaar die op tijd bezorgt moeten worden.
Wil je perse dat het bij jou in de handen wordt gedrukt dan regel je maar een koerier.
En:quote:Bij het versturen van je product wil je weten of het door de juiste persoon wordt ontvangen. Dat doe je door handtekening voor ontvangst te kiezen. Afleveren bij de buren voorkomen? Kies dan handtekening voor ontvangst ‘alleen huisadres’. In beide gevallen zie je precies wie voor het pakket tekent.
Voordelen van handtekening voor ontvangst
- Je weet precies wie je pakket in ontvangst neemt
- Geen bezorging bij de buren als je dan niet wilt
- Je volgt je zending eenvoudig met track & trace
Bron: https://www.postnl.nl/zak(...)ning-voor-ontvangst/.quote:Wil je niet dat we bij de buren bezorgen? Kies dan voor handtekening voor ontvangst met alleen huisadres. De chauffeur bezorgt het pakket dan alléén op het opgegeven adres. Is er dan niemand thuis, dan heeft je klant een week de tijd om het pakket op te halen bij de PostNL-locatie waar het pakket is afgeleverd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |