abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 december 2019 @ 11:59:38 #51
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_190263026
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 11:49 schreef zarGon het volgende:

[..]

Nee.
[..]

En:
[..]

Bron: https://www.postnl.nl/zak(...)ning-voor-ontvangst/.



Wat jij zegt is absolute flauwekul.

Het is wel lekker makkelijk om de verantwoordelijkheid bij de ontvanger te leggen, maar je piept wel anders als jouw dure pakketje tegen alle afspraken in bij je buurman 5 huizen verderop wordt afgeleverd en jij uiteindelijk iets in handen krijgt dat niet helemaal zoals het zou moeten zijn. Mag jij moeite doen en met bewijzen komen.

En vergeet niet dat ervoor extra voor wordt betaald eh.
Wat nee? Ik geef een tip waarbij je 99,9% zeker weet dat je het pakketje zelf in ontvangst kan nemen.

Voor de rest, if you pay peanuts...
Gelul in de ruimte en autistisch jank gedrag.

En allemaal simpel te voorkomen door gewoon thuis te zijn. :D
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_190263100
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 11:59 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Wat nee? Ik geef een tip waarbij je 99,9% zeker weet dat je het pakketje zelf in ontvangst kan nemen.

Voor de rest, if you pay peanuts...
Gelul in de ruimte en autistisch jank gedrag.

En allemaal simpel te voorkomen door gewoon thuis te zijn. :D
Ik vind het echt jammer dat er meteen met termen als "autistisch jankgedrag" wordt gestrooid.

Er is betaald voor een bepaalde dienstverlening. Die is niet geleverd. Klaar. Als men daar dan (terecht!) over klaagt, is dat allesbehalve "autistisch jankgedrag".

Dat pakketje hoorde in het ergste geval door de TS opgehaald te worden bij een PostNL-punt, zonder de buren erbij te betrekken.

Als het een 'reguliere' bezorging was, had je een punt. Maar als de TS expliciet aangeeft dat het pakketje bij anderen afgeleverd moet worden en daar dan extra voor betaald, hoort dat gewoon nageleefd te worden.

Om nog maar niets te zeggen over het feit dat mensen nou eenmaal buitenshuis moeten zijn, voor studie of werk. "Moest je maar thuis zijn" is geen geldig argument, vooral niet als je extra hebt betaald om niet thuis te hoeven te zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2019 12:06:20 ]
pi_190263226
Een pakketje met nieuwe smartphone was in de achtertuin op de kliko gelegd, een aangetekend pakketje met “let op alleen aan geadresseerde afgeven” werd bij de buren afgeleverd...

Ik kan wel even doorgaan maar maak me er niet druk om, tot het moment dat het een keer fout gaat natuurlijk en dan wordt het waarschijnlijk wel opgelost. Uiteindelijk toch een gevolg van het feit dat we met z’n allen steeds meer online kopen voor zo laag mogelijke prijzen.
  woensdag 4 december 2019 @ 12:19:41 #54
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190263279
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 11:59 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Wat nee? Ik geef een tip waarbij je 99,9% zeker weet dat je het pakketje zelf in ontvangst kan nemen.

Voor de rest, if you pay peanuts...
Gelul in de ruimte en autistisch jank gedrag.

En allemaal simpel te voorkomen door gewoon thuis te zijn. :D
Ik kreeg ooit zakelijk van post.nl bericht dat we het pakketje moesten afhalen omdat er niemand aanwezig was. Het bezorgadres was van een kantoor met een receptie die 24/7 bezet was. Maar dan moest je wel aanbellen, even wachten en dan de lift nemen. Dat is voor sommigen kennelijk al te veel.
pi_190263432
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2019 08:32 schreef mschol het volgende:

[..]

pakketbezorger: "ha ik bezorg lekker elders dan kan ik cashen"
*klant dient klacht in*
postnl tegen bezorger: "foei, dat mag niet"
postnl tegen klant: "sorry voor de fout, we hebben de bezorger erop aangesproken", case closed.


nee, klagen bij postnl is echt een kansloos iets, al veel te vaak meegemaakt...
Haha dit is wel serieus hoe het gaat. Ts; wees blij dat het nog bij de buren wordt afgeleverd. Bij ons flikkeren ze de pakketjes gewoon tegen de achterdeur aan. Zelfs als het keihard regent.
pi_190264489
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2019 07:49 schreef Tailless het volgende:

[..]

ja hele dah thuis zitten heb wel wat beters te doen. Maar dit topic staat op wgr en ik betaalde zodat mijn pakket niet bij de buren komt. Wat kan ik doen zodat dit niet meer gebeurd
Als een verkoper niet de mogelijkheid bied tot het kiezen van een ophaalpunt kun je dat nog altijd aangeven zodra je een track & trace nummer hebt gekregen.
Dit kan zowel bij DHL als bij PostNL.

Moet je wel snel genoeg bij zijn dus als je moment van verzenden weet dan in de gaten houden.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_190264566
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2019 07:56 schreef Tailless het volgende:

[..]

Maar is het niet zo dat ik bij de verkopende partij moet zijn?

PostNL bellen is sws alleen maar ruis.
Natuurlijk wel. Jij hebt geen enkele overeenkomst met de vervoerder.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 13:53 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Als een verkoper niet de mogelijkheid bied tot het kiezen van een ophaalpunt kun je dat nog altijd aangeven zodra je een track & trace nummer hebt gekregen.
Dit kan zowel bij DHL als bij PostNL.

Moet je wel snel genoeg bij zijn dus als je moment van verzenden weet dan in de gaten houden.
Mooie optie ja, ware het niet dat dit pas kan vanaf een bepaald moment. Zou handig zijn als dat direct zou kunnen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_190264644
quote:
2s.gif Op woensdag 4 december 2019 12:04 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik vind het echt jammer dat er meteen met termen als "autistisch jankgedrag" wordt gestrooid.

Er is betaald voor een bepaalde dienstverlening. Die is niet geleverd. Klaar. Als men daar dan (terecht!) over klaagt, is dat allesbehalve "autistisch jankgedrag".

Dat pakketje hoorde in het ergste geval door de TS opgehaald te worden bij een PostNL-punt, zonder de buren erbij te betrekken.

Als het een 'reguliere' bezorging was, had je een punt. Maar als de TS expliciet aangeeft dat het pakketje bij anderen afgeleverd moet worden en daar dan extra voor betaald, hoort dat gewoon nageleefd te worden.

Om nog maar niets te zeggen over het feit dat mensen nou eenmaal buitenshuis moeten zijn, voor studie of werk. "Moest je maar thuis zijn" is geen geldig argument, vooral niet als je extra hebt betaald om niet thuis te hoeven te zijn.
Of je zit even lekker op de wc als ze aanbellen ;(
Tap tap tap
pi_190264650
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 13:53 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Als een verkoper niet de mogelijkheid bied tot het kiezen van een ophaalpunt kun je dat nog altijd aangeven zodra je een track & trace nummer hebt gekregen.
Dit kan zowel bij DHL als bij PostNL.

Moet je wel snel genoeg bij zijn dus als je moment van verzenden weet dan in de gaten houden.
Kan bij PostNL pas na de eerste poging.
pi_190264688
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2019 00:48 schreef Tailless het volgende:
Geachte heer/mevrouw,
De bezorger is onderweg en komt vandaag bij u langs.

Gewijzigd bezorgmoment:
Vandaag 03 december
10.50 - 12.50 uur
Bezorgadres:

• Voor ontvangst van uw pakket is een handtekening vereist.
* Dit pakket mag alleen worden bezorgd bij de geadresseerde.


Oké leuk maar waarom is mijn pakket nu 5 huizen verder bezorgd?
Volgens het mailtje is die op mijn adres afgeleverd. Dit ging opneem nogal duur pakketje en thuis vond ik 2 briefjes 1 met het huisnummer (als ik die scan werkt die niet)
Als ik de andere scan wel.

Dus ergo PostNL levert toch bij de buren terwijl er betaalt is om dat niet te doen.

Wat kan ik hier tegen doen?
Niet meer bestellen. Gewoon naar de winkel gaan, zoals wij wijze ouderen dat 30 jaar geleden deden. Leer daarvan Foxtail.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_190265314
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2019 14:07 schreef Tailless het volgende:

[..]

Kan bij PostNL pas na de eerste poging.
Nee hoor. Zodra je track & trace hebt.

Maandag nog gedaan namelijk.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_190265443
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 15:03 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Nee hoor. Zodra je track & trace hebt.

Maandag nog gedaan namelijk.
Knap eergisteren nog geprobeerd
pi_190265592
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2019 14:07 schreef Tailless het volgende:

[..]

Kan bij PostNL pas na de eerste poging.
Nee hoor:
quote:
2. Klik op 'bezorging wijzigen'
Dit kan vanaf het moment dat wij je pakket hebben ontvangen van de afzender tot je de status 'Gesorteerd' ziet staan. Wil je berichten ontvangen zodra de status van je pakket verandert? Dat kan in de PostNL-app via 'Account' - 'Notificaties'.
Bron: https://www.postnl.nl/kla(...)er-moment-of-locatie

En sinds medio oktober is er sowieso nog maar één afleverpoging:
quote:
Als gekozen is voor thuisbezorging wordt het pakket altijd één keer thuis aangeboden. Lukt het de bezorger niet om het pakket thuis af te leveren, dan gaat het vanaf nu direct naar de dichtstbijzijnde PostNL-locatie.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_190266175
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2019 15:14 schreef Tailless het volgende:

[..]

Knap eergisteren nog geprobeerd
Via de app kan dat wel degelijk.
pi_190267277
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 16:02 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Via de app kan dat wel degelijk.
Hangt er helemaal vanaf. Ik heb ook wel eens gehad dat ik pas vanaf half 2 's nachts het afleveradres kon aanpassen. Aangezien PostNL altijd net na 8 uur 's morgens bij mij aanbelt kon ik dus alleen in een tijdvak van een paar uur in de nacht het afleveradres aanpassen. Het lijkt dan dus net alsof je het helemaal niet kunt aanpassen als je dat niet door hebt.
pi_190267760
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 11:59 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Wat nee? Ik geef een tip waarbij je 99,9% zeker weet dat je het pakketje zelf in ontvangst kan nemen.

Voor de rest, if you pay peanuts...
Gelul in de ruimte en autistisch jank gedrag.

En allemaal simpel te voorkomen door gewoon thuis te zijn. :D
Eh, nee. Ik probeer altijd een bezorgmoment te kiezen waarop ik weet dat ik thuis ben. Maar vaak kan ik niet een moment kiezen dat specifiek genoeg is en een hele dag thuis blijven kan ik doordeweeks niet. Bovendien verandert het tijdvak of zelfs de bezorgdag nogal eens. En daar komt ook nog eens bij dat bezorgers regelmatig buiten het aangegeven tijdvak komen of zelfs aangeven dat ik niet thuis was terwijl ik dat wel was.

Het gaat meestal goed, hoor, maar het gaat ook vaak fout. Ga de schuld dan niet afschuiven op de ontvanger.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190267977
Ik heb pakket nogsteds niet
  woensdag 4 december 2019 @ 17:44:52 #68
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_190268046
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2019 17:41 schreef Tailless het volgende:
Ik heb pakket nogsteds niet
Want?
The love you take is equal to the love you make.
pi_190268208
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 13:53 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Als een verkoper niet de mogelijkheid bied tot het kiezen van een ophaalpunt kun je dat nog altijd aangeven zodra je een track & trace nummer hebt gekregen.
Dit kan zowel bij DHL als bij PostNL.

Moet je wel snel genoeg bij zijn dus als je moment van verzenden weet dan in de gaten houden.
Dit werkt bij PostNL vaker niet dan wel. In de app staat dan dat ik de bezorging niet kan aanpassen voor "dit type zending". Geen idee wat voor type zending dat dan zou moeten zijn. :/

Makkelijk roepen, dat je maar thuis moet zijn. Dat komt hier toch heel vaak anders uit...
a) Niet alles is "vandaag besteld, morgen in huis". Ik bestel regelmatig dingen met een langere levertijd. Of uit het buitenland. Ik heb dan niet zoveel invloed op de dag wanneer het aangeboden wordt
b) Bij genoeg winkels kun je niet kiezen om het direct bij een afhaalpunt af te geven (zeker niet bij bestellingen uit het buitenland)
c) Aflevermethode wijzigen voordat de chauffeur op pad gaat werkt vaker niet dan wel. :(

Tja, wat moet ik dan? Stoppen met werken en met een uitkering 24x7 op de bank gaan zitten ofzo?

Als pakketdiensten een fatsoenlijke optie zouden bieden die zou voorkomen dat de bezorger voor een dichte deur staat zou ik daar direct gebruik van maken. Als ik kon aangeven dat al mijn toekomstige pakketten direct naar het afhaalpunt mogen, zou ik daar direct voor kiezen. Maar dit gaat niet. De postbedrijven laten blijkbaar graag bezorgers rondrijden op tijden dat half Nederland werkt en dus niet thuis is...
pi_190268227
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 16:02 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Via de app kan dat wel degelijk.
Verschilt wel per zending. Kan soms wel, soms
niet..
pi_190268455
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2019 17:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Want?
Buurman niet thuis
pi_190273232
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 16:59 schreef Andyvie het volgende:

[..]

Hangt er helemaal vanaf. Ik heb ook wel eens gehad dat ik pas vanaf half 2 's nachts het afleveradres kon aanpassen. Aangezien PostNL altijd net na 8 uur 's morgens bij mij aanbelt kon ik dus alleen in een tijdvak van een paar uur in de nacht het afleveradres aanpassen. Het lijkt dan dus net alsof je het helemaal niet kunt aanpassen als je dat niet door hebt.
Het kán dus wel (bij de meeste zendingen), alleen slapen de meeste mensen 's nachts.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  woensdag 4 december 2019 @ 21:54:21 #73
289141 Kaji
Debiele homofiele joodse neger
pi_190273235
Zowel de bezorgkosten als het salaris van pakketbezorgers zijn over het algemeen belachelijk laag. Je bent wereldvreemd als je denkt daar fatsoenlijke service voor te kunnen krijgen. Conclusie: alleen online dingen bestellen die direct naar een ophaalpunt kunnen en die je niet dringend nodig hebt.
Alle mensen zijn voortdurend ontevreden.
pi_190274941
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 17:54 schreef XanderH het volgende:

[..]

Dit werkt bij PostNL vaker niet dan wel. In de app staat dan dat ik de bezorging niet kan aanpassen voor "dit type zending". Geen idee wat voor type zending dat dan zou moeten zijn. :/

Makkelijk roepen, dat je maar thuis moet zijn. Dat komt hier toch heel vaak anders uit...
a) Niet alles is "vandaag besteld, morgen in huis". Ik bestel regelmatig dingen met een langere levertijd. Of uit het buitenland. Ik heb dan niet zoveel invloed op de dag wanneer het aangeboden wordt
b) Bij genoeg winkels kun je niet kiezen om het direct bij een afhaalpunt af te geven (zeker niet bij bestellingen uit het buitenland)
c) Aflevermethode wijzigen voordat de chauffeur op pad gaat werkt vaker niet dan wel. :(

Tja, wat moet ik dan? Stoppen met werken en met een uitkering 24x7 op de bank gaan zitten ofzo?

Als pakketdiensten een fatsoenlijke optie zouden bieden die zou voorkomen dat de bezorger voor een dichte deur staat zou ik daar direct gebruik van maken. Als ik kon aangeven dat al mijn toekomstige pakketten direct naar het afhaalpunt mogen, zou ik daar direct voor kiezen. Maar dit gaat niet. De postbedrijven laten blijkbaar graag bezorgers rondrijden op tijden dat half Nederland werkt en dus niet thuis is...
Je kunt je opstellen als een volwassen persoon.

- Voordat je de bestelling plaatst kun je overleggen over de afhandeling met de andere partij
- Als je vaker bestellingen hebt die niet voldoen kun je een regeling treffen bij een afhaalpunt, zo kan ik het adres gebruiken van een afhaalpunt maar wel onder mijn naam. In overleg dus.
- Laten bezorgen op het adres waar je werkt

Zo simpel.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_190275774
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2019 18:12 schreef Tailless het volgende:

[..]

Buurman niet thuis
Prima. Leveringstermijn afwachten (en nog een paar keer aanbellen bij de buren), dan webshop in gebreke stellen. Dat is je wederpartij, niet de post.

Oh en protip: maak even screenshots van die T&T’s met dezelfde handtekening bij andere buren. Dat kan belangrijk bewijsmateriaal zijn.
zie email 27 oktober
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')