Dus toch gewoon met de deegroller!quote:Op donderdag 7 mei 2020 21:40 schreef Yinny het volgende:
[..]
Hier is een mooie uitleg over het oprollen van het deeg. Misschien helpt dit.
https://broodsmakelijk.nl(...)d-eenvoudige-methode
De plek waar de inkepingen zitten na het vouwen lijkt mij. Die verdwijnen niet ineens natuurlijkquote:Op zondag 10 mei 2020 08:36 schreef Hupje het volgende:
Maar wat zijn dan die stippellijnen in plaatje 3?![]()
Het maakt verder niet uit, hoor, maar ik kan het niet hebben als ik zoiets niet snap
Interessant artikel, dank je.quote:Op donderdag 7 mei 2020 21:45 schreef Yinny het volgende:
[..]
Daar heb ik over gelezen:
https://www.theperfectloaf.com/how-to-bake-bread-in-a-dutch-oven/
Ik snap wat je bedoel, beter had ze plaatje 3 niet bijgevoegd en kunnen zeggen kijk naar de afgebakken broodjesquote:Op zondag 10 mei 2020 08:36 schreef Hupje het volgende:
Het maakt verder niet uit, hoor, maar ik kan het niet hebben als ik zoiets niet snap
Dat zijn de 2 delen die je bij de eerste stap op elkaar hebt gelegd.quote:Op zondag 10 mei 2020 08:36 schreef Hupje het volgende:
Erg? Nee, waarom? Het smaakt toch goed?quote:Op maandag 11 mei 2020 07:41 schreef MevrouwPuff het volgende:
[ afbeelding ]
Hierbij een voorbeeld van het ongelijke rijzen, (het duidelijkst bij de uiteinden zoals hier) het gebeurt dus ook wel bij uitrollen met de deegroller. Het is hier niet zo extreem als in de bakvorm en het is een erg lekker brood geworden, daar niet van![]()
De vraag is dus 1. Is het te voorkomen? Maar ook 2. Is het erg?
Beiden heeft zijn charme. Toch heb ik liever een lekker luchtig brood.quote:Op maandag 11 mei 2020 09:49 schreef Qunix het volgende:
[ afbeelding ]
Ter vergelijking, dit is brood van de befaamde bakkerij Hartog op de Wibautstraat in Amsterdam. Na mijn idee inderdaad het lekkerste brood. Ook hier zie je dat het wel gerezen is, maar nog steeds is het brood compact.
Het brood hoeft niet zo te worden als de bekende supermarktbrood.
Het is simpel zelf te doen, hoor. Na het kneden nog even een keer of 10 uittrekken en vouwen. Kost geen moeite en ik denk dat je glutenstructuren er beter van worden.quote:Op maandag 11 mei 2020 11:35 schreef MevrouwPuff het volgende:
Bedankt voor de antwoorden!
Ik laat de machine voor me kneden, die doet minder aan het rek en strek werk.
Misschien is het zo inderdaad best prima
precies, ik doe na het deegkneden in de machine zelf nog even slap & foldquote:Op maandag 11 mei 2020 11:45 schreef qltel het volgende:
[..]
Beiden heeft zijn charme. Toch heb ik liever een lekker luchtig brood.
[..]
Het is simpel zelf te doen, hoor. Na het kneden nog even een keer of 10 uittrekken en vouwen. Kost geen moeite en ik denk dat je glutenstructuren er beter van worden.
Zo herkenbaar! Inderdaad beginnen met halveren en dan halverwege recept vergeten.....zo ook wel eens hele pittige gehaktballetjes gehad en keiharde koekjesquote:Op donderdag 21 mei 2020 11:44 schreef AnneX het volgende:
Geen idee over rijsmandjes.
Vanmorgen zag ik de snelle broodjes en recept van yinny.
Gehalveerd alles afgewogen en klaargezet.
Droog bestanddelen gemengd en melk/yoghurt erbij...shut vergeten te halveren.![]()
Plons, natte kledder.
Result: tis te eten. Beter opletten volgend x.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Nee, ik heb al honderden broden gebakken van allerlei soorten en nog nooit de behoefte gehad om er 1 te kopen. En anderen zweren erbij. Het is maar wat je gewend bent, denk ik.quote:Op donderdag 21 mei 2020 11:14 schreef Mar_an het volgende:
Volgens mij zijn rijsmandjes wel een must, of niet? Wat is jullie ervaring daarmee? Heb het tot nu toe (3 broden gebakken al) altijd zonder gedaan, maar twijfel om er eentje te kopen.
Er was een tijd dat ik dat standaard vergat. Uit zelfbescherming schreef ik dan eerst alle omgerekende hoeveelheden van ingrediënten op een ander briefje, en hield ik alleen die bij de hand. Dat ging goed!quote:Op donderdag 21 mei 2020 11:44 schreef AnneX het volgende:
Geen idee over rijsmandjes.
Vanmorgen zag ik de snelle broodjes en recept van yinny.
Gehalveerd alles afgewogen en klaargezet.
Droog bestanddelen gemengd en melk/yoghurt erbij...shut vergeten te halveren.![]()
Plons, natte kledder.
Result: tis te eten. Beter opletten volgend x.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |