Ik beweer ook nergens dat er grote verschuivingen plaatsvinden in electoraat, zie de link naar FiveThirtyEight. Het blijft inderdaad grotendeels zoals het is. Voor- en tegenstanders ontlopen elkaar niet veel en zoals duidelijk wordt uit de link van Axios, door jou erkend, zullen vooral de key states niet erg happig zijn op dit impeachment tegen Trump.quote:Op donderdag 5 december 2019 16:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Natuurlijk leidt het niet tot afzetting. De Republikeinen in de Senaat blijven Trump immers steunen. Die stemming kantelt pas als de Republikeinse kiezer zich tegen de president keert en de kans dat dat gebeurt lijkt vooralsnog klein.
Overigens blijkt uit de linkjes die jij post vooral dat er weinig beweging zit in de polls. Op nationaal niveau zijn er iets meer Amerikanen voor impeachment dan tegen. Probleem voor de Democraten is vooral zo'n 44 procent van de onafhankelijke kiezers Trump blijft steunen. Dat kan vervelende gevolgen hebben in de swing states.
Hadden de Democraten af moeten zien van impeachment? In mijn ogen niet. Trump stapelt schandaal op schandaal. Hij zoekt keer op keer de grenzen op en knalt daar telkens overheen. Op dit moment heeft het er alle schijn van dat hij Oekraïne onder druk heeft gezet een politieke tegenstander te onderzoeken, waarbij hij de militaire steun aan dat land gebruikte als pressiemiddel. Je moet een keer de grens trekken, zelfs als dat electoraal misschien onverstandig is.
De Republikeinen en Trump ook.quote:Op donderdag 5 december 2019 20:18 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
De overwegingen die je maakt over wel of niet impeachen zijn terecht, maar de Democraten zullen mogelijke gevolgen wel moeten dragen.
quote:
Ben er vrij zeker van dat ik dat heb gedaan. Dat het antwoord je niet bevalt is jouw probleem.quote:Op donderdag 5 december 2019 21:58 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]![]()
Had je trouwens al antwoord op de eerder gestelde vragen over wanneer een onderzoek door het parlement het publieke belang zou dienen?
Deze staat nog open:quote:Op donderdag 5 december 2019 22:00 schreef Ensiferum het volgende:
[..]
Ben er vrij zeker van dat ik dat heb gedaan. Dat het antwoord je niet bevalt is jouw probleem.
Ik vraag dit met name omdat ingenomen stellingen beargumenteren me niet zo zinvol lijkt, maar onderzoeken waar de grenzen zouden behoren te liggen moet niet echt tot problemen leiden lijkt me zo, toch?quote:Op vrijdag 29 november 2019 22:01 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat je antwoord geeft op een vraag die ik niet stelde, namelijk of Trumps handelen gerechtvaardigd zou zijn. Wat ik vroeg en waar we het over hadden was of het parlement in het publiek belang zou handelen door een onderzoek in te stellen als de president crimineel onderzoek bedingt naar een politieke rivaal.
Toen gaf je aan dat Biden geen rivaal was, wat geen antwoord op de vraag was en bovendien onzin in mijn optiek. Dus nogmaals:
Als het parlement in een democratisch land informatie krijgt dat het staatshoofd buiten de reguliere kanalen om een crimineel onderzoek probeert te regelen bij een ander land, is het dan in het publiek belang dat het parlement hier onderzoek naar doet, als de persoon:
- een politieke rivaal is?
- een politieke tegenstander is?
- een burger is met wie hij een geschil heeft?
- een willekeurige burger is?
Je hebt geen enkele aanwijzing dat Trump dit gevraagd heeft aan Zelensky om een van deze redenen. Trump zijn motieven zijn nog niet aan bod gekomen. Ik snap dat jij denkt dat dat de reden is maar dat is niets meer dan een aanname van jou.quote:Op donderdag 5 december 2019 22:03 schreef ExtraWaskracht het volgende:
- een politieke rivaal is?
- een politieke tegenstander is?
- een burger is met wie hij een geschil heeft?
- een willekeurige burger is?
https://www.usnews.com/ne(...)ll-in-on-impeachmentquote:Beyond Ukraine, Democrats may include an article based on Mueller's investigation into whether Trump obstructed justice. Pelosi wouldn't say during her Thursday press conference whether they would include evidence from Mueller's lengthy report in any articles. She invoked Russia several times in her comments, arguing that the country benefited from the temporary freeze on military aid for Ukraine.
"This isn't about Ukraine. This is about Russia," Pelosi said. "All roads lead to [Russian President Vladimir] Putin."
Nu probeer je het weer direct op Trump te betrekken, terwijl ik dat juist met Ensiferum wat los probeerde te laten, omdat ik niet de indruk heb dat we elkaar hierover op andere gedachten brengen.quote:Op donderdag 5 december 2019 23:00 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Je hebt geen enkele aanwijzing dat Trump dit gevraagd heeft aan Zelensky om een van deze redenen. Trump zijn motieven zijn nog niet aan bod gekomen. Ik snap dat jij denkt dat dat de reden is maar dat is niets meer dan een aanname van jou.
Je haalt wat dingen door elkaar. Sondland getuigt dat er volgens hemquote:Op donderdag 5 december 2019 23:56 schreef dellipder het volgende:
“It was a very short, abrupt conversation. He was not in a good mood and he just said, I want nothing, I want nothing, I want no quid pro quo.”
"I presume..."
Nog een toevoeging: Trump was eind augustus al op de hoogte van de klacht van de whistleblower.quote:Op vrijdag 6 december 2019 00:14 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Je haalt wat dingen door elkaar. Sondland getuigt dat er volgens hem
a) een quid pro quo is: een bezoek aan het witte huis om het nieuwe Oekraïense regime te legitimeren tegenover Russische agressie vs de aankondiging van een onderzoek
b) dat alle betrokkenen volgens hem wel begrepen hoe de vork in de steel zat rondom de steun die niet gegeven werd. Echter, hij heeft hierover niet expliciet wat gehoord.
Dit was juist een van de zaken waarop ik verbeterd werd door Sjemmert, waar hij denk ik helemaal gelijk in had.
Voor wat betreft Sondlands getuigenis: Uiteraard geldt de expliciete quid pro quo (bezoek vs aankondiging) als een bevestiging dat het geen hersenschimmen waren van Sondland over zijn aannames over de eerdere poging een onderzoek van de grond te krijgen. Dat is op zijn minst wel een aanwijzing te noemen niet waar?
Maar los daarvan, hoe zou de aankondiging van een neponderzoek het Amerikaanse buitenlandbeleid dienen dan?
Overigens, voor wat betreft het "no quid pro quo" telefoontje, dat heeft niet plaatsgevonden ... althans, niet op dat moment en belangrijker, niet met die strekking: https://www.justsecurity.(...)call-never-happened/ (Het rapport van de commissie gebruikt meen ik de voorzichtigere term dat het waarschijnlijk niet heeft plaatsgevonden op de 9e ... naja, voor wat het waard is.)
Ergo: Op het moment dat de militaire hulp alsnog werd vrijgegeven en dit telefoontje zou hebben plaatsgevonden wist POTUS al dat er stront aan de knikker was.. Wat is zo'n uitspraak dan nog waard? Dan zegt hij natuurlijk met nadruk dat er geen quid pro quo! is als Sondland hem vraagt wat hij nou eigenlijk wil.quote:Trump Knew of Whistle-Blower Complaint When He Released Aid to Ukraine
White House lawyers briefed President Trump in late August about the complaint, people familiar with the matter said.
[..]
.... in dat specifieke telefoongesprek. Lekker manipulatief geknipt weer van je.quote:Op vrijdag 6 december 2019 00:43 schreef dellipder het volgende:
“No Quid Pro Quo?"
"Correct."
"No Bribery?"
"Correct."
"No Extortion?"
"Correct."
Kerel, je wordt geconfronteerd met rationele teksten op wat jij denkt dat wel of niet waar is ...quote:Op vrijdag 6 december 2019 00:43 schreef dellipder het volgende:
“No Quid Pro Quo?"
"Correct."
"No Bribery?"
"Correct."
"No Extortion?"
"Correct."
Je denkt toch niet dat Trump in dat tefoongesprek (25 juli) hardop gaat zeggen dat hij het geld gaat inhouden als Zelensky geen onderzoek opent terwijl hij weet dat een heleboel mensen meeluisteren? Zo dom is hij nou ook weer niet hoorquote:Op vrijdag 6 december 2019 00:43 schreef dellipder het volgende:
“No Quid Pro Quo?"
"Correct."
"No Bribery?"
"Correct."
"No Extortion?"
"Correct."
quote:July 25, 2019 -- Trump and Zelenskyy speak by phone for the first time since the call on April 21.
[..]
The same day, OMB issues the first formal notice to withhold security aid from Ukraine, according to The Hill, which cites a summary document prepared by Democrats on the House Budget Committee.
Timeline
Dat is het rotte met die soundbites idd die door Trump en Fox News gebruikt worden. Mensen trappen erin en hebben geen idee van de context.quote:Op vrijdag 6 december 2019 00:50 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Kerel, je wordt geconfronteerd met rationele teksten op wat jij denkt dat wel of niet waar is ...
Dan kun je wel filmpjes gaan posten met een paar minuten soundbites, maar dat schiet niet zo op, want die zittingen duren uren, het is geen antwoord op wat juist in discussie was, en bovendien post je 1 filmpje, waarop je repliek krijgt, waarop je geen rationeel antwoord geeft.
Ik sta echt wel open voor het bediscussiëren van ideeën of feiten op een normale manier en ik weet dat kijkertje en vermoedelijk Firefly dat ook zijn.
Oh, en als het op een of andere manier opzettelijk was om weg te scrollen, dan nogmaals:
Naja, iedereen weet inmiddels op zich wel dat korte clipjes een vertekend beeld kunnen geven denk ik, hoewel veel het zich nog niet genoeg beseffen en vaak is de boodschapper ook niet duidelijk genoeg.quote:Op vrijdag 6 december 2019 01:02 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dat is het rotte met die soundbites idd die door Trump en Fox News gebruikt worden. Mensen trappen erin en hebben geen idee van de context.
Dat vragen meer mensen zich af. Erdogan was wel welkomquote:Op vrijdag 6 december 2019 01:19 schreef Fir3fly het volgende:
Ik vind trouwens de vraag waarom er nog steeds geen White House meeting is geweest ook nog wel interessant. Want dat is toch het argument, dat de aid uiteindelijk toch wel gegeven is? Waarom de meeting dan niet, als er niets tegenover stond?
Het is niet het argument, maar een argument. Dit argument is meen ik gegeven hier ook... althans, in het AMV topic. Ik weet het praktisch zeker. Het is niet mijn doel om heel strikt over te komen, maar ja ...quote:Op vrijdag 6 december 2019 01:19 schreef Fir3fly het volgende:
Ik vind trouwens de vraag waarom er nog steeds geen White House meeting is geweest ook nog wel interessant. Want dat is toch het argument, dat de aid uiteindelijk toch wel gegeven is? Waarom de meeting dan niet, als er niets tegenover stond?
Het is volgens mij wel het voornaamste argument van de Republikeinen op tv.quote:Op vrijdag 6 december 2019 01:29 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Het is niet het argument, maar een argument. Dit argument is meen ik gegeven hier ook... althans, in het AMV topic. Ik weet het praktisch zeker.
Oh, damn, ik las je verkeerd. Ja, de - er is uiteindelijk niks gebeurd - verdediging is inderdaad eentje die populair is. Dat is echter niet de verdediging van Sjemmert of dellipder, die zitten op het moment meer op er is niks geïnitieerd of het motief weten we niks van.quote:Op vrijdag 6 december 2019 01:32 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het is volgens mij wel het voornaamste argument van de Republikeinen op tv.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |