abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190137303
Eten bij Bombay Spice in Hengelo op 1 februari 2020:

* Lonaa,
* PdeHoog +1
* Fles
* Z80
* Kaatje
* minilot,
* Lucky_Strike/J
* Candaasje (ovb)
* Borisz (ovb)
* Uhmmpie
* Anthraxx
* DerLudolf
* mascara-klodder (ovb)
* Tele6 (klein ovb)
* Fietsie (zww)
* Zilverberk (ovb)
Volgens Kaatje ook Sunny als ze kan/zin heeft :+

Sta je er niet bij, even melden bij TS of een blauwe.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lucky_Strike op 26-11-2019 23:05:06 ]
Spoilers!
pi_190137336
Lasagne is bijna klaar,
I solemnly swear i'm up to no good
pi_190137350
dit is de eerste fok post vanaf mijn nieuwe laptop O+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_190137356
*O*
pi_190137374
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 november 2019 18:57 schreef Barreltje het volgende:
Zeer belangrijk dat dat goed werkt.
Spoilers!
pi_190137390
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2019 18:58 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

jazeker!!

:Y
pi_190137439
Ik ging even op de bank zitten en ineens was het 30 minuten later :’)
pi_190137440
ohh lucky, dat weet jij wel.. hoe zit dat met office? moet ik dat apart ergens vandaan halen of is dat alleen bij "professional" / home/ business? "
pi_190137504
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 november 2019 19:00 schreef Barreltje het volgende:
ohh lucky, dat weet jij wel.. hoe zit dat met office? moet ik dat apart ergens vandaan halen of is dat alleen bij "professional" / home/ business? "
Mijn office koop ik van mijn computer meneer, hij heeft een licentie. Mijn vorige werkgever had dat iik voor personeel, de huidige niet
Maar of dat allemaal nog zo gaat? Geen idee
We have far more in common than that which devides us..
pi_190137589
Een hele kledingruilbeurs hier :D Leuk!
(Ja nee ik doe niet mee. Andere maat)

LS: ik vind de okergele ruitjestuniek erg leuk op de afbeelding :Y , maar dat is wel zoiets wat je inderdaad net moet staan.

Ik ga eerst maar eens een dutje doen denk ik :') Godsamme, ik ben nog heel niet zo oud.

Maar de pure choco-pepernoten smaakten goed :9
pi_190137661
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2019 19:03 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Mijn office koop ik van mijn computer meneer, hij heeft een licentie. Mijn vorige werkgever had dat iik voor personeel, de huidige niet
Maar of dat allemaal nog zo gaat? Geen idee
Als jij het bij hem koopt, heb jij de licentie.

Ergens kopen Barrel. Er zijn verschillende typen. De prijzen zijn zo goed als overal hetzelfde.

De prijs hangt o.a. af van hoe groot het pakket is en of je een abonnementsvorm of losse licentie koopt. Een abonnement garandeert je updates en nieuwe versies.
Spoilers!
pi_190137685
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 19:07 schreef Candaasje het volgende:
Een hele kledingruilbeurs hier :D Leuk!
(Ja nee ik doe niet mee. Andere maat)

LS: ik vind de okergele ruitjestuniek erg leuk op de afbeelding :Y , maar dat is wel zoiets wat je inderdaad net moet staan.

Ik ga eerst maar eens een dutje doen denk ik :') Godsamme, ik ben nog heel niet zo oud.

Maar de pure choco-pepernoten smaakten goed :9
Ik voel me je mee, ik had vandaag slechts een practicum en ik ben er helemaal daas van :Z Geen idee of het aan de dampen of de informatieoverload ligt trouwens.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_190137782
@Blues: gecondoleerd.

Heel veel leuke kleding dingen gezien van Barrel - de blommen shirts - en voor Lucky.
(Ruit zou ik niet doen voor een huwelijk, imho).
Kunnen we niet een kleding ruilmeet organiseren?
MissEtam loop ik wel eens binnen, als ik in het centrum kom.

En sigme slacht kip. 😎 Eet smakelijk.

Vanmiddag gewerkt als invaller en een nieuwe collega wegwijs gemaakt.
En vanmorgen met appel support gebeld voor overleg.
Wordt donderdag vervolgd.
pi_190137866
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 19:12 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik voel me je mee, ik had vandaag slechts een practicum en ik ben er helemaal daas van :Z Geen idee of het aan de dampen of de informatieoverload ligt trouwens.
Wat voor practicum had je? :)

Hier vanmorgen eerst injectie, sorry Mini, dus beetje prutsen met een IKEA-knuffelhond die ze hebben verbouwd met van die synthetische 'huid' en 'spier'lapjes, een echte modelpoot met een vene voor bloedafname/ kathether zetten (Die kende ik al vanuit de opleiding in Barneveld), en 'Fjordie', een paardenmodel gemaakt van huidskleurige lappen stof, de borstels van bezems als een manenkam, en iets van een tuinslang als bloedvat (v. jugularis) :D

Maar goed, bloed prikken heb ik al een tijdje gedaan in het UMC, en infusskatheters heb ik vooral bij geassisteerd, dus ik was uiteindelijk degene die het anderen aan het uitleggen was. Maar daar leer je ook wel van :)

En vanmiddag dan voor fysiologie bloed; diverse bloeduitstrijkjes maken en kleuren, leukocyten tellen (altijd leuk als iedereen echt compleet andere getallen heeft als resultaat :P ), rode bloedcellen tellen met een speciaal roostertje, hematokrietbepaling, en hemolyseproef.
En dan nog een demo over bloedbuisjes. Waarin bijna niemand antwoord op de gestelde vragen gaf, en als ik het dan wel deed, ik er gelijk weer 3 vragen achteraan kreeg. Fijn. :P

(En gisteren dus zenuwen van de voorpoot. Wij hadden een kat. Gepriegel, maar wel heel tof!)

[ Bericht 0% gewijzigd door Candaasje op 26-11-2019 19:28:20 ]
pi_190137924
Heb je geen gewone computermeneer AnneX? Dat gedoe met Apple zelf }:|

Geen ruit voor de bruiloft hoor. Al is mij verzekerd dat ik ook in joggingpak mag komen. De bruid wist niet eens of ze wel iets nieuws zou kopen.
Spoilers!
pi_190137931
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2019 18:58 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Nogal wiedes, anders kan ie terug :{w :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_190137939
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2019 18:49 schreef Lucky_Strike het volgende: [..] Wil ik ook.
Hmm kan iemand er eentje komen maken voor me?

Heb nog niet meer puf kunnen maken dan het eten van een oliebol.

En als dochterlief die van haar nog langer laat te liggen....... _O-
(Zit te gamen en te bellen met klasgenootjes)
pi_190137965
Snert met extra worst op. Geen toetje. Nog uurtje wachten op de Picnic.
  dinsdag 26 november 2019 @ 19:27:10 #19
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190137983
Ik kwam thuis en trof de ovenschotel die ik gisteren in de koelkast had achtergelaten warm op tafel. :9 Direct aanschuiven. _O_
pi_190137997
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 19:27 schreef Zilverberk het volgende:
Ik kwam thuis en trof de ovenschotel die ik gisteren in de koelkast had achtergelaten warm op tafel. :9 Direct aanschuiven. _O_
Heerlijk

Dat is wat lastig in je eentje..
Eigen actie toch vereist.
pi_190138011
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 19:21 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Wat voor practicum had je? :)

Hier vanmorgen eerst injectie, sorry Mini, dus beetje prutsen met een IKEA-knuffelhond die ze hebben verbouwd met van die synthetische 'huid' en 'spier'lapjes, een echte modelpoot met een vene voor bloedafname/ kathether zetten (Die kende ik al vanuit de opleiding in Barneveld), en 'Fjordie', een paardenmodel gemaakt van huidskleurige lappen stof, de borstels van bezems als een manenkam, en iets van een tuinslang als bloedvat (v. jugularis) :D

Maar goed, bloed prikken heb ik al een tijdje gedaan in het UMC, en infusskatheters heb ik vooral bij geassisteerd, dus ik was uiteindelijk degene die het anderen aan het uitleggen was. Maar daar leer je ook wel van :)

En vanmiddag dan voor fysiologie bloed; diverse bloeduitstrijkjes maken en kleuren, leukocyten tellen (altijd leuk als iedereen echt compleet andere getallen heeft als resultaat :P ), rode bloedcellen tellen met speciale een speciaal roostertje, hematokrietbepaling, en hemolyseproef.
En dan nog een demo over bloedbuisjes. Waarin bijna niemand antwoord op de gestelde vragen gaf, en als ik het dan wel deed, ik er gelijk weer 3 vragen achteraan kreeg. Fijn. :P

(En gisteren dus zenuwen van de voorpoot. Wij hadden een kat. Gepriegel, maar wel heel tof!)
Het enige wat voor een psycholoog interessant is :P (hersenen dus ;) ) ik vond het zo gaaf om alles wat ik wel ken van MRI-plaatjes nu in het echt en in 3d te zien. Het is zo'n fascinerend orgaan O+ Dat van jou klinkt ook heel interessant. Ik zou best patholoog willen zijn, hele dag pielen met allerhande structuren.
pi_190138034
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2019 19:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
Heb je geen gewone computermeneer AnneX? Dat gedoe met Apple zelf }:|

Geen ruit voor de bruiloft hoor. Al is mij verzekerd dat ik ook in joggingpak mag komen. De bruid wist niet eens of ze wel iets nieuws zou kopen.
Er was digitaal inloopcafé voor vragen, verwezen naar amac met advies her-installeren.
Geen resultaat. In dig. gevraagd. Geen reactie.
Affijn, donderdag tijd om zelf actie te doen.
Daarna mag ik evt. indien nodig weer bellen met de toegewezen senior advisor.🤪
(Onze ‘vaste’ appel kennis is op zakenreis naar Seatle).
Gewoon geen mail sturen met cc of bcc ~O>
#fixed.
  dinsdag 26 november 2019 @ 19:29:58 #23
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_190138036
LS, het is zo'n ingewikkelde materie , die testament. Vooor een leek niet te doen.

Leuke kleding, groei er al goed in :')
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  dinsdag 26 november 2019 @ 19:30:09 #24
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190138047
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 19:27 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Heerlijk

Dat is wat lastig in je eentje..
Eigen actie toch vereist.
Anders had ik hem zelf uit de ijskast gehaald en in de oven geschoven. Zoveel moeite is dat niet.
Het was vooral bedoeld dat ik vlug kon eten. :9
pi_190138050
Waarom geen ruit op een bruiloft? Ik ken al die regels niet, ik zorg er alleen voor dat ik geen wit draag op bruiloften.
  dinsdag 26 november 2019 @ 19:31:27 #26
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190138085
Ik zou echt niet weten of mijn (schoon)ouders een testament hebben. En ook niet hoeveel geld of schulden ze hebben. :+
pi_190138105
Mijn schoonouders zijn zo arm als de kerkratten. Die hebben niks. Ook geen schulden trouwens ^O^
pi_190138113
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 19:28 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Het enige wat voor een psycholoog interessant is :P (hersenen dus ;) ) ik vond het zo gaaf om alles wat ik wel ken van MRI-plaatjes nu in het echt en in 3d te zien. Het is zo'n fascinerend orgaan O+ Dat van jou klinkt ook heel interessant. Ik zou best patholoog willen zijn, hele dag pielen met allerhande structuren.
Ah tof!
Hersenen is eigenlijk het enige orgaan dat we er niet uit hebben gehaald. (Is namelijk voor ons klinisch wat minder van belang. )

En ja, ik vind het ook heerlijk. Ik kan met plezier uren alles loshalen. En gisteren kon het echt op het gemak, dus dan is het extra leuk.

Misschien dat ik ooit nog eens kan meehelpen met demomodellen maken, hoewel dat nu de assistenten doen, (zij zijn er veel beter in natuurlijk, maar ik kan leren, en ik heb eindeloos geduld met dit soort dingen.) en dat zijn PhD-ers. Zonder een doctoraat kom je daar gewoon niet bij.
(En om een doctoraat te halen - als je dat al wil, want iedereen die het heeft gedaan hier raadt het af :P - moet je eerst een 'onderscheiding' halen. Dus ik hou het voorlopig maar bij nieuwe huisjes voor lama's regelen enzo. )
  dinsdag 26 november 2019 @ 19:33:07 #29
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190138124
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 19:30 schreef Sarabi het volgende:
Waarom geen ruit op een bruiloft? Ik ken al die regels niet, ik zorg er alleen voor dat ik geen wit draag op bruiloften.
Ik probeer er gewoon feestelijk en chic uit te zien. En geen wit, maar dat is vrij makkelijk.
En ingelopen schoenen. :P
pi_190138128
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 19:30 schreef Sarabi het volgende:
Same here :Y
  dinsdag 26 november 2019 @ 19:33:27 #31
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190138132
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 november 2019 19:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Mijn schoonouders zijn zo arm als de kerkratten. Die hebben niks. Ook geen schulden trouwens ^O^
Ze zijn ook kinderloos?
pi_190138138
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 19:33 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Ze zijn ook kinderloos?
:Y Uitermate praktische mensen wel ^O^
  dinsdag 26 november 2019 @ 19:34:38 #33
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190138152
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 november 2019 19:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

:Y Uitermate praktische mensen wel ^O^
Zouden ze wel servies hebben?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_190138175
Ja.
  dinsdag 26 november 2019 @ 19:36:07 #35
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190138176
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 19:32 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ah tof!
Hersenen is eigenlijk het enige orgaan dat we er niet uit hebben gehaald. (Is namelijk voor ons klinisch wat minder van belang. )

En ja, ik vind het ook heerlijk. Ik kan met plezier uren alles loshalen. En gisteren kon het echt op het gemak, dus dan is het extra leuk.

Misschien dat ik ooit nog eens kan meehelpen met demomodellen maken, hoewel dat nu de assistenten doen, (zij zijn er veel beter in natuurlijk, maar ik kan leren, en ik heb eindeloos geduld met dit soort dingen.) en dat zijn PhD-ers. Zonder een doctoraat kom je daar gewoon niet bij.
(En om een doctoraat te halen - als je dat al wil, want iedereen die het heeft gedaan hier raadt het af :P - moet je eerst een 'onderscheiding' halen. Dus ik hou het voorlopig maar bij nieuwe huisjes voor lama's regelen enzo. )
Vanuit de grond van mijn hart: ga niet promoveren. Hels!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_190138178
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2019 18:42 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ach, kip toch. Eet je hem nog wel op?
Nee. Zieke dieren eet ik niet, dit was een twijfelgeval, maar ook een noodslachting; ik had er niet op gerekend en plukken, schoonmaken etc kost ook nog wel een uur. Varkens.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 26 november 2019 @ 19:36:24 #37
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190138181
quote:
16s.gif Op dinsdag 26 november 2019 19:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja.
Bijna dan. :7
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 26 november 2019 @ 19:39:23 #38
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_190138245
Avond :W

Vanmiddag bijgepraat over terrorismefinanciering en de strijd ertegen. Was interessant :Y.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_190138252
quote:

[..]

Ik probeer er gewoon feestelijk en chic uit te zien. En geen wit, maar dat is vrij makkelijk.
Ik heb nauwelijks witte kleren dus dat is ook niet zo moeilijk.
Ook al ben ik een keer op een bruiloft geweest waar 50% van de vrouwelijke gasten een witte jurk aan had.
Snap er nog steeds niets van, weet ook niet wat de bruid er nu van vond.
  dinsdag 26 november 2019 @ 19:41:23 #40
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190138288
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 19:39 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik heb nauwelijks witte kleren dus dat is ook niet zo moeilijk.
Ook al ben ik een keer op een bruiloft geweest waar 50% van de vrouwelijke gasten een witte jurk aan had.
Snap er nog steeds niets van, weet ook niet wat de bruid er nu van vond.
Dat is wel tamelijk absurd, zoveel vrouwen in het wit. Je verwacht toch dat de meesten dat niet doen...
pi_190138313
Gister op netflix 'the dirt' gekeken, over Mötley Crüe. Was verrassend leuk, en van pure inleving hebben we zomaar 4 biertjes gedronken B:)B

Vandaag niet eens last van, behalve wat extra honger. Dus maar ontbeten met gebakken bonen, gebakken bakbanaan, gebakken ei, ham & oesterzwammen.
En 's middags een tortilla met gehakt, rode kool en avocado.
Avondeten een zalm-in-bladerdeegding (een keer echt per ongeluk gekocht), gestoofde pompoen en snotgare spruiten (net als pompoen uit eigen tuin). Griesmeelpudding met wildepruimensaus toe.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_190138386
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 19:32 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ah tof!

Grappig, voor ons is dat het enige klinische relevante :D

En ach, promoveren is tegelijkertijd afschuwelijk en enorm tof. In Nederland althans. Het klinkt wel alsof het ook goede perspectieven biedt.
pi_190138394
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 19:36 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Vanuit de grond van mijn hart: ga niet promoveren. Hels!

SPOILER
Ik was het eigenlijk ook niet van plan :P .
Enige jammere is dat je, in elk geval in België, ik weet niet hoe het in NL is, niet aan de bak komt bij een uni. En dat lijkt me toch ook wel leuk, om in elk geval als optie open te houden :) . (Ik wil voornamelijk het 'veld' in, maar wellicht, ooit... je weet het niet. )
pi_190138404
@Lucky_Strike leen bakker heeft -25% op alle gordijnstoffen hoor ik net van m’n pa
pi_190138407
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 19:41 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Dat is wel tamelijk absurd, zoveel vrouwen in het wit. Je verwacht toch dat de meesten dat niet doen...
Het was wel een hele hete zomer, denk dat dat er mee te maken had.
pi_190138414
quote:

[..]

Inderdaad: feestelijk en verzorgd, evt. chic.
En ingelopen schoenen B-)
Ruiten vind ik niet chic. drom zei ik ook...imho.
  dinsdag 26 november 2019 @ 19:46:38 #47
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190138430
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 19:45 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Enige jammere is dat je, in elk geval in België, ik weet niet hoe het in NL is, niet aan de bak komt bij een uni. En dat lijkt me toch ook wel leuk, om in elk geval als optie open te houden :) . (Ik wil voornamelijk het 'veld' in, maar wellicht, ooit... je weet het niet. )
Aan de uni in NL kun je wel een tijdelijk contract krijgen. Vast contract of carrière kun je vergeten.
pi_190138438
Oh echt zoveel witte jurken.. Dat is wel een beetje vreemd.

Had wel veel mensen met witte jasjes. Maar dat kan mij dan weer aan mijn derriere roesten,
pi_190138443
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 19:45 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik werk heel klinisch nu en ik heb ook nooit een carrière in de academie nagestreefd. Toch merk ik enorm veel voordelen van gepromoveerd zijn in de klinische praktijk. Ik weet natuurlijk niet dat bij diergeneeskunde is maar voor mij geldt het absoluut.
  dinsdag 26 november 2019 @ 19:47:33 #50
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_190138450
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 november 2019 19:42 schreef sigme het volgende:
Gister op netflix 'the dirt' gekeken, over Mötley Crüe. Was verrassend leuk, en van pure inleving hebben we zomaar 4 biertjes gedronken B:)B

Vandaag niet eens last van, behalve wat extra honger. Dus maar ontbeten met gebakken bonen, gebakken bakbanaan, gebakken ei, ham & oesterzwammen.
En 's middags een tortilla met gehakt, rode kool en avocado.
Avondeten een zalm-in-bladerdeegding (een keer echt per ongeluk gekocht), gestoofde pompoen en snotgare spruiten (net als pompoen uit eigen tuin). Griesmeelpudding met wildepruimensaus toe.
Prima film, maar het boek was schokkender. :P
pi_190138452
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 19:30 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Anders had ik hem zelf uit de ijskast gehaald en in de oven geschoven. Zoveel moeite is dat niet.
Het was vooral bedoeld dat ik vlug kon eten. :9
Mja hier heeft dochterlief al gegeten...
en ik ben te gaar om voor mezelf alleen te koken eigenlijk.
Onderweg wel krentenbol op en uitgebreid geluncht vanmiddag.
Vind het wel best en desnoods eet ik straks nog een krentenbol
pi_190138470
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 19:44 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Grappig, voor ons is dat het enige klinische relevante :D

En ach, promoveren is tegelijkertijd afschuwelijk en enorm tof. In Nederland althans. Het klinkt wel alsof het ook goede perspectieven biedt.
Haha, ja ik denk niet dat er veel hondenpsycholgen bestaan, of hersenchirurgen voor koeien :P
De schedel hebben we dan wel bekeken, en we weten wel een beetje de globale indeling van de hersenen (komt bij fysiologie aan bod, en later in het jaar ook wel bij neuro-anatomie. Misschien dat ze dan nog wel eens wat hersenen zullen tonen :) ) maar bij de anatomie practica kijken we vooral naar zaken die we in de praktijk zullen tegenkomen.

Hoewel ik niet verwacht dat ik veel honden en katten zal gaan villen, of hun spieren één voor één los ga maken om de begin en eindpunten te lokaliseren, of een arterie volledig blood te kunnen leggen :+

@promoveren: ik denk dat mijn vriend me vermoord, als ik er nog eens 4 jaar aan plak. Ik moet er sowieso nog 6 zonder doctoraat _O-
pi_190138473
Zeg lonaa...ben je nu druk met mod’den, heb je er een dagtaak aan, is het leuk om te doen?
Nee, ik solliciteer niet. B-)
  dinsdag 26 november 2019 @ 19:49:16 #54
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190138482
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 19:47 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Mja hier heeft dochterlief al gegeten...
en ik ben te gaar om voor mezelf alleen te koken eigenlijk.
Onderweg wel krentenbol op en uitgebreid geluncht vanmiddag.
Vind het wel best en desnoods eet ik straks nog een krentenbol
Je zou eigenlijk een vriezer vol kliekjes moeten hebben voor zulke gevallen. :9 Zonder uitgebreid koken toch wat lekkers eten.
pi_190138492
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2019 19:48 schreef AnneX het volgende:
Zeg lonaa...ben je nu druk met mod’den, heb je er een dagtaak aan, is het leuk om te doen?
Nee, ik solliciteer niet. B-)
CUL is lief en braaf dus er is weinig te doen.

tijd voor een relletje
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 26 november 2019 @ 19:50:06 #56
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190138499
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 19:48 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Haha, ja ik denk niet dat er veel hondenpsycholgen bestaan, of hersenchirurgen voor koeien :P
De schedel hebben we dan wel bekeken, en we weten wel een beetje de globale indeling van de hersenen (komt bij fysiologie aan bod, en later in het jaar ook wel bij neuro-anatomie. Misschien dat ze dan nog wel eens wat hersenen zullen tonen :) ) maar bij de anatomie practica kijken we vooral naar zaken die we in de praktijk zullen tegenkomen.

Hoewel ik niet verwacht dat ik veel honden en katten zal gaan villen, of hun spieren één voor één los ga maken om de begin en eindpunten te lokaliseren, of een arterie volledig blood te kunnen leggen :+

@:promoveren: ik denk dat mijn vriend me vermoord, als ik er nog eens 4 jaar aan plak. Ik moet er sowieso nog 6 zonder doctoraat _O-
Vier??

SPOILER
pi_190138505
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 november 2019 19:49 schreef Lonaa het volgende:

[..]

tijd voor een relletje
Ow...ik zit op mijn handen.
  dinsdag 26 november 2019 @ 19:50:51 #58
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190138516
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 november 2019 19:49 schreef Lonaa het volgende:

[..]

tijd voor een relletje
Ik mag ome Fles niet meer plagen met het servies van mafles. :@
pi_190138531
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 19:49 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Je zou eigenlijk een vriezer vol kliekjes moeten hebben voor zulke gevallen. :9 Zonder uitgebreid koken toch wat lekkers eten.
Mja geen magnetron dus dat werkt hier vrij slecht _O-

Overigens toen dochterlief hier nog was op maandag en dan dinsdags niet...
aten we altijd ‘s maandags iets dat dinsdag opwarmbaar was.
Maar tja.. tegenwoordig is ze er op dinsdag ook maar heeft wel al gegeten.
Dat helpt niet :)
pi_190138538
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 19:47 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik werk heel klinisch nu en ik heb ook nooit een carrière in de academie nagestreefd. Toch merk ik enorm veel voordelen van gepromoveerd zijn in de klinische praktijk. Ik weet natuurlijk niet dat bij diergeneeskunde is maar voor mij geldt het absoluut.
Ja het houdt wel echt deuren open.
Nouja, eerste prioriteit is überhaupt het jaar een beetje doorkomen. Als het lukt om een graad te halen, zou dat fijn zijn. (Als ik vorig jaar iets beter míjn best had gedaan in het 2e semester, had ik dat wel gehad. Geen fantastisch indrukwekkende graad, maar toch.) Dan kan ik altijd nog ergens doctoreren, mocht het zo lopen.

Maar ik ken ook dierenartsen die bijvoorbeeld aan paraveterinairen les geven. Dat is ook leuk, die draaien daarnaast ook nog vaak praktijk. Dat is met een baan aan de uni wel een pak lastiger.
pi_190138544
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 19:50 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

ik las mafkees :')
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 26 november 2019 @ 19:52:35 #62
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_190138549
quote:

[..]

Vier??

SPOILER
Niet iedereen is zo traag ;)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_190138556
quote:

[..]

Vier??

SPOILER
:o

Dan kan ik onderhand met pensioen jonguh
pi_190138566
quote:

[..]

Klopt o|O
  dinsdag 26 november 2019 @ 19:53:36 #65
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190138567
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 november 2019 19:52 schreef Lonaa het volgende:

[..]

ik las mafkees :')
Zo hard wil ik ook niet rellen.
Fles is liev.

quote:
16s.gif Op dinsdag 26 november 2019 19:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Klopt o|O
Dat laatste neem ik terug. :6
  dinsdag 26 november 2019 @ 19:54:13 #66
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_190138581
Ik zit hier in het hol van de Leeuw; bij de vendor van het concurrerende EPD
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_190138585
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 19:53 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Zo hard wil ik ook niet rellen.
Fles is liev.
Maar ook een beetje maf. Dus ik begrijp Lona wel :P
pi_190138593
quote:

[..]

Vier??

SPOILER
Deed ik het nog best netjes :P (zes O-) ) Tel daar vier jaar doctoraal en zes jaar postdoctoraal onderwijs op en je bent een groot deel van je werkende leven bezig met kennis vergaren.
pi_190138598
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 19:54 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Maar ook een beetje maf. Dus ik begrijp Lona wel :P
Nietes ik ben kei normaal :+
pi_190138606
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 19:54 schreef fietsie het volgende:
Epic?
  dinsdag 26 november 2019 @ 19:56:22 #71
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_190138621
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 19:55 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Epic?
Nee daar heb ik certificaten van; ben als Epic spreker bij een Chipsoft event :)
  dinsdag 26 november 2019 @ 19:56:31 #72
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190138627
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 19:52 schreef fietsie het volgende:

[..]

Niet iedereen is zo traag ;)
o|O

SPOILER
pi_190138650
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 19:54 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Deed ik het nog best netjes :P (zes O-) ) Tel daar vier jaar doctoraal en zes jaar postdoctoraal onderwijs op en je bent een groot deel van je werkende leven bezig met kennis vergaren.
Oef....
Ik ga wel een opvang beginnen ofzo. Of weesolifantjes opereren in Sri Lanka of in Afrika O+
(Dat is trouwens wel een beetje een ding; ik vind grote huisdieren dus supertof. Katten en honden ook hoor, maar voor een opvang moet je toch ook wel de andere diersoorten, de herbivoren e.d. leren behandelen. Ik vind alleen het werkveld 3x niks. Gelukkig heb ik nog 3 jaar om over een richting na te denken)
pi_190138661
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 19:48 schreef Candaasje het volgende:

[..]

@:promoveren: ik denk dat mijn vriend me vermoord, als ik er nog eens 4 jaar aan plak. Ik moet er sowieso nog 6 zonder doctoraat _O-
Mooie d/t-fout O+
  dinsdag 26 november 2019 @ 19:58:18 #75
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190138666
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 19:54 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Zes jaar universitaire studie (1 maand vertraging). Verder ga ik niet. :+ Was écht wel genoeg.
pi_190138667
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 november 2019 19:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nietes ik ben kei normaal :+
:* Tuurlijk Fles, tuurlijk!
pi_190138680
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 19:58 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Mooie d/t-fout O+
:D

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 19:58 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Zes jaar universitaire studie (1 maand vertraging). Verder ga ik niet. :+ Was écht wel genoeg.
Wat voor studie? O-)
pi_190138705
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 19:58 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Dan ben ik per saldo maar 2 jaar langer bezig dan jij :P Tenzij ik nog ga baren tussendoor of anderszins uit de roulatie ga.
  dinsdag 26 november 2019 @ 20:00:20 #79
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190138713
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 19:59 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Dan ben ik per saldo maar 2 jaar langer bezig dan jij :P
Valt best mee toch? :P
  dinsdag 26 november 2019 @ 20:00:58 #80
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190138736
Ik overweeg nog een 4 jarige opleiding. :@
pi_190138753
Ik overweeg ook nog een opleiding. Eerst ander werk hebben.
pi_190138755
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 20:00 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Valt best mee toch? :P
Ach, als ik klaar ben heb ik alsnog minimaal 27 werkende jaren te volbrengen, dan kan dat maar beter met iets leuks zijn.
pi_190138765
5 jaar HKU, 2 jaar Barneveld (ok, dat was verre van fulltime. Hooguit de stage), en dan nu begonnen aan 6 (ahum, minstens 7 inmiddels) jaar DGSK.

Ik kom aardig in jullie buurt geloof ik, wat post-secundair-onderwijs betreft :')

Eeuwige student hier.
  dinsdag 26 november 2019 @ 20:04:47 #84
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_190138829
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 20:00 schreef Zilverberk het volgende:
Ik overweeg nog een 4 jarige opleiding. :@
Ik kreeg een verbod, van zowel baas als thuis :D
pi_190138901
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 november 2019 18:57 schreef Barreltje het volgende:
Wat mooooooiiiiiii O+
pi_190138902
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 19:58 schreef Candaasje het volgende:

[..]

:* Tuurlijk Fles, tuurlijk!
Zie je nou Zilverberk? :P
pi_190138909
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 20:01 schreef Candaasje het volgende:
5 jaar HKU, 2 jaar Barneveld (ok, dat was verre van fulltime. Hooguit de stage), en dan nu begonnen aan 6 (ahum, minstens 7 inmiddels) jaar DGSK.

Ik kom aardig in jullie buurt geloof ik, wat post-secundair-onderwijs betreft :')

Eeuwige student hier.
Misschien is het al eens voorbij gekomen hoor. Maar is er een reden dat jij in België zit voor je veterinaire opleiding en niet in Utrecht?
pi_190138962
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 20:08 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Misschien is het al eens voorbij gekomen hoor. Maar is er een reden dat jij in België zit voor je veterinaire opleiding en niet in Utrecht?
Het feest dat numerus fixus heet *O* Toch? Ik praat voor mijn beurt :@
pi_190139053
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2019 19:50 schreef AnneX het volgende:

[..]

Ow...ik zit op mijn handen.
Waar? :o :D
pi_190139074
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 20:08 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Jup. 2x toelating gedaan, en 2x er echt net buiten gevallen.
(Scores waren zeker de eerste keer zeer goed, maar ik heb oude diploma's, en daardoor krijg ik voor het gedeelte 'cijfers' het gemiddelde. Dat is niet heel nadelig en niet heel voordelig, maar het maakt net wel het verschil of je er dan bij zit of niet. Ze tellen vrij zwaar mee.)

Ik zou nog 1x mee mogen doen in Utrecht. En als ik het in België zou verknallen, zou ik het nog wel een keer willen wagen denk ik.
Qua logistiek zou het wel handig zijn; we wonen letterlijk naast de tram die de uithoflijn gaat vormen :')

Maar liever blijf ik toch hier. Het niveau is hoog, het is netjes geregeld, en ik heb toch veel mensen leren kennen. O+ Ik heb verder weinig met België, maar hier in Wilrijk zijn ze die gekke Hollanders wel een beetje gewend en heb ik het prima naar mijn zin. Helaas moet ik dan na 3 (of met mijn vertraging dus na 4) jaar wel naar Gent, dat vind ik wel matig. Want dan moet ik daar weer veel opbouwen, op misschien het contact met enkele bekenden na dan.

Maar de masteropleiding in Utrecht laat maar zeer weinig mensen van buitenaf hoe (tot woede van de Belgen hier. Die natuurlijk het complete overschot van NL opvangen ;) ) en daarbij... ik vraag me af in hoeverre het allemaal lekker aansluit. Met Gent is het wel afgestemd.
pi_190139075
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 19:54 schreef fietsie het volgende:
Welk >:)
pi_190139083
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 20:16 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Jup. 2x toelating gedaan, en 2x er echt net buiten gevallen.
(Scores waren zeker de eerste keer zeer goed, maar ik heb oude diploma's, en daardoor krijg ik voor het gedeelte 'cijfers' het gemiddelde. Dat is niet heel nadelig en niet heel voordelig, maar het maakt net wel het verschil of je er dan bij zit of niet. Ze tellen vrij zwaar mee.)

Ik zou nog 1x mee mogen doen in Utrecht. En als ik het in België zou verknallen, zou ik het nog wel een keer willen wagen denk ik.
Qua logistiek zou het wel handig zijn; we wonen letterlijk naast de tram die de uithoflijn gaat vormen :')

Maar liever blijf ik toch hier. Het niveau is hoog, het is netjes geregeld, en ik heb toch veel mensen leren kennen. O+ Ik heb verder weinig met België, maar hier in Wilrijk zijn ze die gekke Hollanders wel een beetje gewend en heb ik het prima naar mijn zin. Helaas moet ik dan na 3 (of met mijn vertraging dus na 4) jaar wel naar Gent, dat vind ik wel matig. Want dan moet ik daar weer veel opbouwen, op misschien het contact met enkele bekenden na dan.

Maar de masteropleiding in Utrecht laat maar zeer weinig mensen van buitenaf hoe (tot woede van de Belgen hier. Die natuurlijk het complete overschot van NL opvangen ;) ) en daarbij... ik vraag me af in hoeverre het allemaal lekker aansluit. Met Gent is het wel afgestemd.
En.... hier heb je die leuke prof :D
  dinsdag 26 november 2019 @ 20:16:54 #93
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190139085
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 20:04 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ik kreeg een verbod, van zowel baas als thuis :D
Ik heb het thuis blijkbaar nog niet bont genoeg gemaakt. :+
Mijn leidinggevende meldde wel dat ze geen budget heeft mij in dienst te houden met de beoogde extra titel.
  dinsdag 26 november 2019 @ 20:17:41 #94
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190139098
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 november 2019 20:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zie je nou Zilverberk? :P
Dat ging over normaal, niet over liev. :6
  dinsdag 26 november 2019 @ 20:17:46 #95
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_190139101
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 20:16 schreef Blues het volgende:

[..]

Welk >:)
Die van jullie ; jullie CIO en CMIO ( als die bestaan bij jullie) zitten mogelijk in de zaal
pi_190139108
En patholoog zou mij ook leuk lijken.. maar om nu nog om te scholen ben ik 90 als ik klaar ben denk ik _O-
pi_190139111
quote:

[..]

Dat ook, meerdere overigens :Y .
Echt heel toffe proffen, en het contact wordt ook wel steeds minder afstandelijk. Is leuk.
pi_190139120
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 20:16 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Ik heb het thuis blijkbaar nog niet bont genoeg gemaakt. :+
Mijn leidinggevende meldde wel dat ze geen budget heeft mij in dienst te houden met de beoogde extra titel.
:D
pi_190139124
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 20:17 schreef fietsie het volgende:

[..]

Die van jullie ; jullie CIO en CMIO ( als die bestaan bij jullie) zitten mogelijk in de zaal
Doe ze de groetjes dan :W :D
  dinsdag 26 november 2019 @ 20:19:05 #100
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_190139126
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 20:18 schreef Blues het volgende:
En patholoog zou mij ook leuk lijken.. maar om nu nog om te scholen ben ik 90 als ik klaar ben denk ik _O-
Kan je autopsie op jezelf plegen na afstuderen. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 26 november 2019 @ 20:19:07 #101
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190139127
quote:

[..]

In Utrecht heb je vast ook leuke proffen. :{w
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties