Of met lego gespeeld.quote:Op dinsdag 26 november 2019 09:09 schreef spectrumanalyser het volgende:
Al dat gezeur over Zwarte piet. Zwarte piet is een vrolijk persoon die elk goed opgevoed kind van snoepgoed heeft voorzien. Alleen zure figuren die vroeger geen driewieler hebben gehad zijn in staat om alleen maar die negatieve energie uit te blijven stralen. En ook echt alleen maar negatieve energie, geen oplossingen aandragen gewoon drammen.
Niets mis met Zwarte piet. Klaag anders de fabrikant aan van zwarte schmink. veel plezier.
Oorspronkelijk was dat de gedachte achter de keuze voor pikzwart, wat later bruin werd. Persoonlijk vind ik bruin meer op een neger lijken dan gitzwart.quote:
Dat is het hele element.quote:Op dinsdag 26 november 2019 15:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Oorspronkelijk was dat de gedachte achter de keuze voor pikzwart, wat later bruin werd. Persoonlijk vind ik bruin meer op een neger lijken dan gitzwart.
Zwart maakt je onherkenbaar, bruin of roetvegen niet.
Ik zit er meer mee dat ik vóór al dit gezeik nooit zo naar iemand had gekeken, vroeger was elk donker persoon een individu.quote:Op dinsdag 26 november 2019 15:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Als zwarte piet blank was met blonde haren, zou je dat dan ook denken bij elke blonde blanke die je ziet lopen?
Blanken vinden alle chinezen en negers op elkaar lijken. Chinezen en negers vinden alle blanken op elkaar lijken. Omdat je niet geoefend bent in de uiterlijke verschillen tussen mensen van een ander ras.
Zwarte piet, echt zwart dus, moet juist die verschillen verhullen, waardoor je vrijwel niet ziet of zwarte piet een blanke, een marokkaan of een neger is.
Alle zwarte pieten lijken op elkaar.
Ja hoor de regeringspartij en een meerderheid in de assemblee is hetzelfde als Denk. Overigens was Zwarte Piet daarna inderdaad afgeschaft en sinds 2013 door het ministerie ook heel het Sinterklaasfeest op de scholen.quote:Op dinsdag 26 november 2019 15:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dat is een oproep van een politieke partij om het af te schaffen. Dat is hetzelfde als een stukje van Denk aanhalen dat we zwarte piet moeten stoppen.
quote:Het is trouwens een oproep van de partij van Bouterse en er word verwezen naar de apartheid.
Je wilt toch niet zeggen dat je achter deze verwijzing staat en Bouterse een goede politieke leider vind?
Jawel, en geen mate van dat jij als superieure blanke denkt dat voor anderen te kunnen bepalen maakt dat het niet zo is.quote:Op dinsdag 26 november 2019 15:19 schreef Gia het volgende:
Waarom, negers worden door de figuur zwarte piet niet gemarginaliseerd.
quote:Op dinsdag 26 november 2019 15:42 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Ik zit er meer mee dat ik vóór al dit gezeik nooit zo naar iemand had gekeken, vroeger was elk donker persoon een individu.
Maar nu er dagelijks op wordt gehamerd dat ZP de donkere medemens moet voorstellen ga je onbewust ook naar gelijkenissen zoeken en zojuist bij een meer dan gemiddeld donker persoon met kroeshaar waren die er ook![]()
KOZP heeft mijn zwarte medemens gedegenereerd tot een slap aftreksel van Zwarte Piet.
Het is allemaal de schuld van KOZP natuurlijk, zelf heb je tenslotte geen invloed op je gedachten en denken.quote:Op dinsdag 26 november 2019 15:42 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Ik zit er meer mee dat ik vóór al dit gezeik nooit zo naar iemand had gekeken, vroeger was elk donker persoon een individu.
Maar nu er dagelijks op wordt gehamerd dat ZP de donkere medemens moet voorstellen ga je onbewust ook naar gelijkenissen zoeken en zojuist bij een meer dan gemiddeld donker persoon met kroeshaar waren die er ook![]()
KOZP heeft mijn zwarte medemens gedegenereerd tot een slap aftreksel van Zwarte Piet.
Gast. Ga toch wat leuks doen met je leven. Dag in dag uit over Zwarte Piet ouwehoeren is voor niemand goed.quote:Op dinsdag 26 november 2019 17:16 schreef speknek het volgende:
[..]
Jawel, en geen mate van dat jij als superieure blanke denkt dat voor anderen te kunnen bepalen maakt dat het niet zo is.
Tuurlijk wel, anders was ik allang voor roetveeg Piet gegaanquote:Op dinsdag 26 november 2019 17:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het is allemaal de schuld van KOZP natuurlijk, zelf heb je tenslotte geen invloed op je gedachten en denken.
Ik weet niet waar jij het allemaal over hebt maar ik zou eens wat minder hard aan je grote duim zuigen.quote:Op dinsdag 26 november 2019 17:33 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, anders was ik allang voor roetveeg Piet gegaanMaar volgens jullie lijkt Zwarte Piet heel erg op Surinamers en ander donker volk, dus bekijk ik die nu ook maar door de bril die jullie ophebben.
En zowaar, vanmiddag zag ik er eentje die er echt op leek.
Volgens mij had Woelwater het niet over bewuste ergernissen maar over onbewuste processen. Ik dacht dat we daar wel bekend mee waren, met "onbewuste gedachtes" en zo?quote:
Ohh jij vind zwarte piet niet op alle donkere mensen lijkenquote:Op dinsdag 26 november 2019 17:35 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij het allemaal over hebt maar ik zou eens wat minder hard aan je grote duim zuigen.
O, op die fiets. Nu lijk je speknek met zijn cartoon toch weer een beetje gelijk te geven.quote:Op dinsdag 26 november 2019 17:33 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, anders was ik allang voor roetveeg Piet gegaanMaar volgens jullie lijkt Zwarte Piet heel erg op Surinamers en ander donker volk, dus bekijk ik die nu ook maar door de bril die jullie ophebben.
Ja die spoort helemaal niet.quote:Op dinsdag 26 november 2019 17:49 schreef Iblardi het volgende:
[..]
O, op die fiets. Nu lijk je speknek met zijn cartoon toch weer een beetje gelijk te geven.
Dus je inzet is vooral om mensen een hak te zetten. Ok, dat kan natuurlijk. Het slaat alleen nog niet echt ergens op.quote:Op dinsdag 26 november 2019 17:44 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Ohh jij vind zwarte piet niet op alle donkere mensen lijken![]()
Wat is dat nou weer voor omslag ineens. Dacht dat dat juist het hele probleem met ZP was.
Zohee. Jij bent makkelijk te manipuleren.quote:Op dinsdag 26 november 2019 17:33 schreef Woelwater het volgende:
[..]
https://images.app.goo.gl/bj1H23J6N8UNaHJA7quote:Op dinsdag 26 november 2019 17:33 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Menselijke draadfiguurtjes, verschrikkelijk verbrande dode lichamen. Misschien een bewuste verwijzing naar een slaven-"holocaust"?quote:Op dinsdag 26 november 2019 18:24 schreef Travnik het volgende:
[..]
https://images.app.goo.gl/bj1H23J6N8UNaHJA7
En waar lijkt dit op?.
Enig idee waarom die figuurtjes die baretten op hun hoofd geplaatst hebben gekregen?.quote:Op dinsdag 26 november 2019 18:44 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Menselijke draadfiguurtjes, verschrikkelijk verbrande dode lichamen. Misschien een bewuste verwijzing naar een slaven-"holocaust"?
Was dat niet het werk van activisten? Ergens aan het begin van de hele controverse, dacht ik.quote:Op dinsdag 26 november 2019 18:50 schreef Travnik het volgende:
[..]
Enig idee waarom die figuurtjes die baretten op hun hoofd geplaatst hebben gekregen?.
En heel veel blanke mensen zijn het daar mee eens.quote:Op dinsdag 26 november 2019 18:59 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Was dat niet het werk van activisten? Ergens aan het begin van de hele controverse, dacht ik.
Oké. En heel veel andere blanke en bruine mensen ook weer niet.quote:Op dinsdag 26 november 2019 19:07 schreef Travnik het volgende:
[..]
En heel veel blanke mensen zijn het daar mee eens.
https://images.app.goo.gl/39c1cXmNXnwk5UoTAquote:Op dinsdag 26 november 2019 18:59 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Was dat niet het werk van activisten? Ergens aan het begin van de hele controverse, dacht ik.
Dat een paar zwarten per se wilden benadrukken dat slaven Zwarte Pieten zijn en dus Zwarte Piet moet worden afgeschaft.quote:Op dinsdag 26 november 2019 18:24 schreef Travnik het volgende:
[..]
https://images.app.goo.gl/bj1H23J6N8UNaHJA7
En waar lijkt dit op?.
https://images.app.goo.gl/39c1cXmNXnwk5UoTAquote:Op dinsdag 26 november 2019 19:15 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Dat een paar zwarten per se wilden benadrukken dat slaven Zwarte Pieten zijn en dus Zwarte Piet moet worden afgeschaft.
En de uitleg:quote:Op dinsdag 26 november 2019 19:09 schreef Travnik het volgende:
[..]
https://images.app.goo.gl/39c1cXmNXnwk5UoTA
Kijk..
Om een duivels figuur in toom te houden.quote:Op dinsdag 26 november 2019 19:19 schreef Woelwater het volgende:
[..]
En de uitleg:
https://sinterklaasmijnho(...)et-weetjes/ketting-1
Is de implicatie van die uitleg dat het christendom het recht heeft andere geloven te onderdrukken en uit te buiten beter of slechter dan de aanname dat Piet een neger isquote:Op dinsdag 26 november 2019 19:19 schreef Woelwater het volgende:
[..]
En de uitleg:
Toch levert het een nogal ongelukkige combinatie op wanneer je als eenvoudige ziel in den lande enerzijds Schenkmans menselijke personage overneemt maar anderzijds ook de oude boeman-kettingen handhaaft. Ik vraag me af hoe die mensen dit zelf zagen en of zij dit karakter in deze uitvoering met de historische slavernij associeerden. Je leest er eigenlijk nooit iets over.quote:Op dinsdag 26 november 2019 19:19 schreef Woelwater het volgende:
[..]
En de uitleg:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |