Dit is hetzelfde bukken als voor de varkensschilderijenquote:Een historisch schilderij van de Antwerpse schilder Frans Snijders is weggehaald uit de eetzaal van de universiteit van Cambridge. Enkele veganistische studenten vonden het ongepast en eisten dat het weggehaald zou worden.
Het schilderij van Antwerpenaar Frans Snijders (1579-1657) was door het Fitzwilliam Museum uitgeleend aan Hughes Hall, een onderdeel van de universiteit van Cambridge. Het werk uit de 17de eeuw toont een markt waar onder meer een hond, een hert, vogels, hanen in kooien en een everzwijn, waarvan velen dood, te koop aangeboden worden. Dat tafereel viel niet in de smaak bij studenten die geen vlees lusten.
De vegans stapten naar de directie en eisten dat het verwijderd zou worden uit de eetzaal. “Sommige studenten zeiden dat ze niet konden eten omdat het aan de muur hing”, zegt een woordvoerder van het Fitzwilliam Museum aan The Telegraph. “Mensen die geen vlees eten vonden het weerzinwekkend.” De universiteit besloot begrip te tonen voor de studenten en in te gaan op hun vraag.
Je hebt wel diep lopen graven om een achterlijk irrelevant voorbeeld boven water te krijgen die ne totaal niet met elkaar kunt vergelijken?quote:Op vrijdag 22 november 2019 21:14 schreef maily het volgende:
Historisch schilderij Vlaamse schilder verwijderd uit refter universiteit na klachten van vegans
[..]
Dit is hetzelfde bukken als voor de varkensschilderijen
Nee, het vergelijkingsmateriaal kwam meteen in mijn gedachten.quote:Op vrijdag 22 november 2019 21:28 schreef Knudde het volgende:
[..]
Je hebt wel diep lopen graven om een achterlijk irrelevant voorbeeld boven water te krijgen die ne totaal niet met elkaar kunt vergelijken?
Dan heb je wel een hele rare gedachten, laat je nakijkenquote:Op vrijdag 22 november 2019 21:29 schreef maily het volgende:
[..]
Nee, het vergelijkingsmateriaal kwam meteen in mijn gedachten.
Doe ff normaal.quote:Op vrijdag 22 november 2019 21:31 schreef Knudde het volgende:
[..]
Dan heb je wel een hele rare gedachten, laat je nakijken
Dat!quote:Op vrijdag 22 november 2019 21:18 schreef BasEnAad het volgende:
Je hoort niet thuis op een universiteit als je er zulke onnozele denkbeelden op nahoudt.
onwetendheid en groepsdruk.quote:Op vrijdag 22 november 2019 21:23 schreef JeMoeder het volgende:
Laat vegans eens hartstikke kapot gaan. Leven als vegan is sowieso tegennatuurlijk, waarom conformeert men zich daar in hemelsnaam aan?
Is toch prima vergelijkbaar?quote:Op vrijdag 22 november 2019 21:28 schreef Knudde het volgende:
[..]
Je hebt wel diep lopen graven om een achterlijk irrelevant voorbeeld boven water te krijgen die ne totaal niet met elkaar kunt vergelijken?
"Die geen vlees lusten"quote:Op vrijdag 22 november 2019 21:34 schreef Zilverberk het volgende:
Trouwens wel een rare beschrijving van veganisten: "Dat tafereel viel niet in de smaak bij studenten die geen vlees lusten."
Voor zover ik weet zijn veganisten niet persé moeilijke eters én gaat veganisme verder dan 'geen vlees'.
Ik ben een zij.quote:Op vrijdag 22 november 2019 21:34 schreef Knudde het volgende:
[..]
Iemand moet het zeggen... Zijn intentie is niet zuiver
Je vergeet idealisme. De wereld willen redden enzo.quote:Op vrijdag 22 november 2019 21:33 schreef Hahahaha..alweer.wachtwoo het volgende:
[..]
onwetendheid en groepsdruk.
Dat zeg ik.quote:Op vrijdag 22 november 2019 21:35 schreef maily het volgende:
[..]
"Die geen vlees lusten"
Waarschijnlijk lusten ze het wel maar eten het niet vanwege het veganisme.
Het hing in de eetzaal, dat is wellicht wat minder subtiel.quote:Op vrijdag 22 november 2019 21:37 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik snap dat je het niet zo mooi vindt. Ik snap dat je voorstelt of het misschien ergens kan hangen. Maar dat je op hoge poten gaat eisen dat ie weg moet![]()
Thema van dit schilderij kom je trouwens heel vaak tegen. Vind het wel mooi eigenlijk.
Vertel? Dwangstoornis en gedwongen worden.. . Leg het eens uitquote:Op vrijdag 22 november 2019 21:35 schreef TargaFlorio het volgende:
Dit soort vegans.![]()
![]()
[..]
Is toch prima vergelijkbaar?
Ik vrees dat ze er al thuis zijn, dit soort types runnen die instituten tegenwoordig.quote:Op vrijdag 22 november 2019 21:18 schreef BasEnAad het volgende:
Je hoort niet thuis op een universiteit als je er zulke onnozele denkbeelden op nahoudt.
Een verheven moraal he.quote:Op vrijdag 22 november 2019 21:37 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik snap dat je het niet zo mooi vindt. Ik snap dat je voorstelt of het misschien ergens kan hangen. Maar dat je op hoge poten gaat eisen dat ie weg moet![]()
Hierop hoort de directie van de universiteit natuurlijk te antwoorden: "Dan gaan jullie maar met jullie rug naar het schilderij zitten eten".quote:“Sommige studenten zeiden dat ze niet konden eten omdat het aan de muur hing”, zegt een woordvoerder van het Fitzwilliam Museum aan The Telegraph. “Mensen die geen vlees eten vonden het weerzinwekkend.”
Al die boeken gewoon verkopen via de Engelse Marktplaats. Weg ermee.quote:Op vrijdag 22 november 2019 21:43 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Moeten dan niet ook al de oude boeken met lederen kaft de brander in?
Net als veganisten met lederen schoenen!quote:Op vrijdag 22 november 2019 21:43 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Dat is een contradictie ....quote:Op vrijdag 22 november 2019 21:50 schreef Hahahaha..alweer.wachtwoo het volgende:
[..]
Net als veganisten met lederen schoenen!
Ik vind die kalk op de muur ook smerig!!quote:Op vrijdag 22 november 2019 21:59 schreef TLC het volgende:
Ehm ik snap t niet, je hoeft t schilderij toch niet op te eten ?
En alles van perkament.quote:Op vrijdag 22 november 2019 21:43 schreef nogeenoudebekende het volgende:
En dat tikken leidt af bij het eten. En in de eetzaal staan teveel stoelen en tafels mensen komen in mijn comfortzone, 3/4 moet eruit.quote:Op vrijdag 22 november 2019 22:41 schreef Domnivoor het volgende:
Ik eis dat de klok wordt verwijderd uit de eetzaal.
[ afbeelding ]
Niet te vreten
Dit.quote:Op vrijdag 22 november 2019 21:18 schreef BasEnAad het volgende:
Rubberen robbie's. Om elke schreeuw maar te gaan bukken.quote:Op zaterdag 23 november 2019 08:50 schreef Kaneelstokje het volgende:
Waarom zouden mensen toch een hekel hebben aan vegans? Hmmmm.
Je bent ook wel een kansloos mongooltje als je naar zulke mensen gaat luisteren trouwens. Totaal ongeschikt voor een baan met verantwoordelijkheid.
Safe space heet dat.quote:Op zaterdag 23 november 2019 08:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En dat tikken leidt af bij het eten. En in de eetzaal staan teveel stoelen en tafels mensen komen in mijn comfortzone, 3/4 moet eruit.
De 'I'm offended' kaart wordt getrokken door een schreeuwende minderheid in een organisatie die geen negatieve publiciteit wil hebben.quote:Op zaterdag 23 november 2019 09:50 schreef Hexagon het volgende:
Hebben ze daar geen universiteitsraad waar dit soort dingen besproken kunnen worden?
Dat dus. Sneeuwvlokjes.quote:Op zaterdag 23 november 2019 09:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De 'I'm offended' kaart wordt getrokken door een schreeuwende minderheid in een organisatie die geen negatieve publiciteit wil hebben.
Dan wordt er standaard naar geluisterd. Zeker in een policor staat als GB tegenwoordig is.
Klachten over vegansquote:
Juist wel. Universiteiten van tegenwoordig zijn een grote echo chamber en knuffelruimte.quote:Op vrijdag 22 november 2019 21:18 schreef BasEnAad het volgende:
Jij hebt waarschijnlijk een mbo-studie gedaan.quote:Op zaterdag 23 november 2019 10:15 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Juist wel. Universiteiten van tegenwoordig zijn een grote echo chamber en knuffelruimte.
Ja hier kregen vegans en nerdjes gewoon een paar tikken in plaats van dat we naar ze luisterden.quote:Op zaterdag 23 november 2019 10:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Jij hebt waarschijnlijk een mbo-studie gedaan.
Ik snap niet waarom ze toegeven want het houdt hier toch niet op, volgende keer is er weer iets anders waar ze zich aan storen. Gewoon NEE zeggen.quote:Op zaterdag 23 november 2019 09:27 schreef vosss het volgende:
[..]
Dit.
Wat een tijd leven we in. Je ziet het overal. Met zijn allen buigen voor een zeer kleine minderheid die zich werkelijk overal door beledigd voelt. Of het nou een schilderij is, of de omroepspeaker bij de NS of wc hokjes of Zwarte Piet et cetera et cetera.
Buigen en deugen met zn allen om dat handjevol zuigers vooral maar niet voor de kop te stoten. Stel je voor zeg.
Man man man.
Stoot die paar knakers gewoon voor de kop en laat ze de vinkentering krijgen; ik word kotsmoe van heel dat gezeik over de gehele linie om alles en op niks. Tief godverdomme op met je geklaag. Verrekte teringzak![]()
![]()
![]()
Gewoon elke keer als ze zeiken eenzelfde schilderij er naast hangen. Hoe meer ze zeiken hoe meer het er worden.quote:Op zaterdag 23 november 2019 11:22 schreef Montagui het volgende:
I snap het toegeven ook niet.
Rug recht en in dit geval het schilderij laten hangen.
Hoezo massale ophef, gewoon 1 topic waar dit even besproken wordt. Stel je toch niet altijd zo aan.quote:Op zaterdag 23 november 2019 12:19 schreef bamibij het volgende:
Een schilderij wordt weggehaald in Engeland,massale ophef in Nederland
Ja man! Het hele fucking Malieveld staat vol en Den Haag is helemaal geblokkeerd!quote:Op zaterdag 23 november 2019 12:19 schreef bamibij het volgende:
Een schilderij wordt weggehaald in Engeland,massale ophef in Nederland
twitter:morrisjim twitterde op zaterdag 23-11-2019 om 19:21:14Ik dacht dat een nektatoeage nemen de beste manier was om jezelf uit de arbeidsmarkt te knikkeren maar er blijkt een overtreffende trap https://t.co/F3cMx0WGHI reageer retweet
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |