Hij woont sowieso niet in de VS.quote:Op donderdag 21 november 2019 23:44 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Je noemt hier een aantal zaken waar je tegen bent, waar een meer links beleid zou kunnen helpen en bedient je tegelijk van een soort van both-sideism. Als ik dit even voor waar aan neem, los van wat ik zelf hiervan vind, dan ontkom je er niet aan om de democraten te steunen en dan consequent voor linksere kandidaten te stemmen in de primaries (tenzij je in een erg republikeins district woont, dan stemmen in republikeinse primaries voor de linksere).
Kutsysteem? Ja. Bothsideism gerechtvaardigd? Nee.
Dat vrees ik ook. Ik denk dat de meeste Republikeinen alleen nog maar naar de peilingen kijken. Dus het hangt af van de kiezers. Maar er is een informatie-oorlog gaande in de VS en de ene zijde gaat de andere zijde niet geloven. Als buitenstaander is het werkelijk ongelofelijk om dit voor je ogen te zien gebeuren. Ik heb me altijd afgevraagd hoe Nazi-Duitsland tot stand is gekomen. De geschiedenislessen verklaren maar een deel. Maar nu is het mogelijk om zelf te zien hoe een volk sluipenderwijs maar toch rap in ethische verval kan raken. Fascinerend en luguber.quote:Op donderdag 21 november 2019 23:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nope. Not gonna happen. Bij deze stand van zaken dan.
Ja, uiteraard .. het was nogal hypothetisch.quote:Op donderdag 21 november 2019 23:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hij woont sowieso niet in de VS.
Het gebeurt zelfs hier. Op FOK! Elke dag.quote:Op donderdag 21 november 2019 23:47 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dat vrees ik ook. Ik denk dat de meeste Republikeinen alleen nog maar naar de peilingen kijken. Dus het hangt af van de kiezers. Maar er is een informatie-oorlog gaande in de VS en de ene zijde gaat de andere zijde niet geloven. Als buitenstaander is het werkelijk ongelofelijk om dit voor je ogen te zien gebeuren. Ik heb me altijd afgevraagd hoe Nazi-Duitsland tot stand is gekomen. De geschiedenislessen verklaren maar een deel. Maar nu is het mogelijk om zelf te zien hoe een volk sluipenderwijs maar toch rap in ethische verval kan raken. Fascinerend en luguber.
Wat gebeurt hier?quote:Op donderdag 21 november 2019 23:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het gebeurt zelfs hier. Op FOK! Elke dag.
Hetgeen Jojoke beschrijft.quote:
Bothsideism kende ik nog niet. A tendency to treat all policy debates as if the opposing sides present equally strong arguments? Ik probeer toch eerder het idee af te geven dat ik ze beiden niet moet. De democraten fungeren imo als de benodigde tegenhanger waarmee de fictictieve politieke dualiteit gelegitimeerd kan worden.quote:Op donderdag 21 november 2019 23:44 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Je noemt hier een aantal zaken waar je tegen bent, waar een meer links beleid zou kunnen helpen en bedient je tegelijk van een soort van both-sideism. Als ik dit even voor waar aan neem, los van wat ik zelf hiervan vind, dan ontkom je er niet aan om de democraten te steunen en dan consequent voor linksere kandidaten te stemmen in de primaries (tenzij je in een erg republikeins district woont, dan stemmen in republikeinse primaries voor de linksere).
Kutsysteem? Ja. Bothsideism gerechtvaardigd? Nee. Republikeinen zijn wat dit soort zaken betreft echt bizar veel kutter op federaal niveau.
Ik maak me toch sterk dat op het forum juist, ondanks alle irritaties en soms onbegrijpelijke moderaties, bij uitstek interactie plaatsvindt tussen mensen met verschillende gedachten?!quote:Op donderdag 21 november 2019 23:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hetgeen Jojoke beschrijft.
Die indruk heb ik niet.quote:Op donderdag 21 november 2019 23:53 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ik maak me toch sterk dat op het forum juist, ondanks alle irritaties en soms onbegrijpelijke moderaties, bij uitstek interactie plaatsvindt tussen mensen met verschillende gedachten?!
Tot dusver houdt ons democratisch stelsel nog wel stand. Zodra die bedreigt wordt, moeten we wel massaal de barricades op.quote:Op donderdag 21 november 2019 23:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het gebeurt zelfs hier. Op FOK! Elke dag.
Het zou helpen als er mensen zouden zijn die de Republikeinse "zaak" met enige kennis van zaken, logica en intelligentie zouden verdedigen maar om de een of andere reden loopt dat altijd mis.quote:Op donderdag 21 november 2019 23:55 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Nou ja, voor zover mogelijk bedoel ik dan. Ik zou het niet als ideaal beschrijven natuurlijk.
Nou ... ja ... soort van. Maar jij bent daar ook schuldig aan (en ik ook).quote:Op donderdag 21 november 2019 23:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het zou helpen als er mensen zouden zijn die de Republikeinse "zaak" met enige kennis van zaken, logica en intelligentie zouden verdedigen maar om de een of andere reden loopt dat altijd mis.
Waarom zou je in discussie (moeten) gaan met mensen die feiten niet accepteren?quote:Op vrijdag 22 november 2019 00:05 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Nou ... ja ... soort van. Maar jij bent daar ook schuldig aan (en ik ook).
We creëren hier zelf een soort van politieke monocultuur.
Jij specifiek bent geregeld niet geïnteresseerd om te luisteren naar mensen die iets zeggen waarvan jij denktweet dat het niet waar is. Je reactie is dan doorgaans zonder argument of met weinig argument het van de hand te wijzen waar niemand wijzer van wordt en zeker niet degene die datgene postte wat jij onwaar vond.
Ikzelf maak me hier ook schuldig aan trouwens.
Ik heb in de loop van de jaren wel geleerd dat bepaalde users niet gevoelig zijn voor argumenten en waarheidsvinding. Dus waarom moeite doen om hun relaas te ontzenuwen als je weet dat ze het toch naast zich neer leggen.quote:Op vrijdag 22 november 2019 00:05 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Nou ... ja ... soort van. Maar jij bent daar ook schuldig aan (en ik ook).
We creëren hier zelf een soort van politieke monocultuur.
Jij specifiek bent geregeld niet geïnteresseerd om te luisteren naar mensen die iets zeggen waarvan jij denktweet dat het niet waar is. Je reactie is dan doorgaans zonder argument of met weinig argument het van de hand te wijzen waar niemand wijzer van wordt en zeker niet degene die datgene postte wat jij onwaar vond.
Ikzelf maak me hier ook schuldig aan trouwens.
Grappig genoeg is er maar een raakvlak tussen Amazon en de politiek in de VS en dat is Trumps hekel aan Bezos omdat die eigenaar is van de WaPo. En de vraag of het Pentagon illegaal gehandeld heeft door een contract van 10 miljard aan Microsoft ipv Amazon te geven of instigatie van Trump.quote:Op vrijdag 22 november 2019 00:12 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Discussiëren over of het überhaupt iets met Amerikaanse politiek te maken heeft is mij echt te karig hoor. Wat het wél zien van de link tussen Amazon en politiek met BNW te maken heeft is mij een raadsel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |