abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 19 november 2019 @ 22:45:56 #51
8369 speknek
Another day another slay
pi_190029638
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2019 22:43 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Opnieuw komt je racistische inborst naar voren :N
En maar roepen dat de anderen racistisch zijn. Ga je schamen.
Leuke afleidingsmanouevre. Ik ben niet degene die letterlijke conspiracytheorieen ter berde brengt ten op zichte van mensen die klagen over racisme om mijn punt te kunnen maken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_190029652
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2019 22:44 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee. Jíj vindt het een inferieure cultuur, anderen zien slechts een minderheid.
Als dit het eerste was waar de cultuur voor aangepast zou moeten worden zou er denk ik niet zo veel weerstand toe zijn.

Dus dat minderheidsverhaal ben ik het zeer zeker niet mee eens.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 19 november 2019 @ 22:49:35 #53
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_190029699
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 22:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Myra komt van mirre,
Dat is dus een voorbeeld van volksetymologie. Het woord mirre is ontleend aan een Semitische taal. Myra lag in het gebied van de Indo-Europese Lyciërs, Klein-Azië, vlak bij de Griekse nederzettingen van Ionië.

quote:
The origin of Myra's name is uncertain and may be a modified form of a Lycian name, like Tlos and Patara. The name was popularly associated with the Greek name for myrrh and the emperor Constantine Porphrogenitus describled the city as "Thrice blessed, myrrh-breathing city of the Lycians, where the mighty Nicolaus, servant of God, spouts forth myrrh in accordance with the city's name." However, Myra does not seem to be known for its production of myrrh, the only product actually recorded is rue.
http://www.lycianturkey.com/lycian_sites/myra.htm
  dinsdag 19 november 2019 @ 22:55:12 #54
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_190029800
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 22:38 schreef ludovico het volgende:
Voor een hoop mensen die nu nog strijden voor de zwarte kleur van piet, komt de radicaliteit ook van: Onze cultuur veranderd voor/door mensen met een inferieure cultuur en ik wil niet toegeven aan die inferieure cultuur.
Nee. Als je protesteert omdat de provincie je geliefde uitzicht over de landerijen wil verpesten door een snelweg aan te leggen is dat ook niet omdat je provinciale besturen of snelwegen "inferieur" vindt. Je wilt gewoon niet dat een ander iets van je afpakt wat je jarenlang hebt gekoesterd.
pi_190029828
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 22:55 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Nee. Als je protesteert omdat de gemeente je geliefde uitzicht over de landerijen wil verpesten door een snelweg aan te leggen is dat ook niet omdat je gemeentebesturen of snelwegen "inferieur" vindt. Je wilt gewoon niet dat een ander iets van je afpakt wat je jarenlang hebt gekoesterd.
Die twee zijn niet hetzelfde, je vergelijking slaat nergens op.
Er zit wel wat meer gevoel achter lijkt mij hoor, dan puur en alleen dit feestje.

Jij mag best denken van niet, maar je vergelijking slaat in ieder geval nergens op om dat idee te ontkrachten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 19 november 2019 @ 22:58:33 #56
8369 speknek
Another day another slay
pi_190029869
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 22:45 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat is gewoon racistisch toch, beetje oordelen dat je mening of iets er niet toe doet omdat je blank bent? Maar het rare is, dat het doodnormaal wordt bevonden in de media om zo om te gaan met blanke mannen.
Niet helemaal, racisme is een systemische onderdrukking van een minderheid op basis van raciale of etnische kenmerken. Als je bedoelt dat het een drogreden op raciale grondslag is, dat zou goed kunnen. Maar het hangt er vanaf op welke manier het gebruikt wordt. Dat een witte man niet kan discussiëren of iets racisme of niet is, is in principe nonsens. Dat een wit persoon niet zomaar voor een zwart persoon kan bepalen of zijn ervaring van racisme terecht is, lijkt me al een stuk sterker. Een gechargeerde analogie, maar een kampbewaarder zijn mening over of de joden onderdrukt werden is in het algemeen ook niet relevant. En voordat je de analogie aan wil vallen, daar gaat het niet om, ik zeg niet dat we als blankes kampbeulen zijn. Het gaat erom dat binnen sociale machtsdynamieken de gepriviligeerden nooit echt te maken hebben met de systemische kant van de onderdrukking. Als jij je al gebruskeerd voelt door een enkel geval van "een witte mening is niet interessant", moet je je voorstellen dat je dat je hele leven ervaart. En voordat je nu zegt: maar dat gebeurt niet! Lees even terug. En wederom nee dit is niet bedoeld als circulair argument waardoor ik achter mijn schermpje zit te gniffelen dat ik iedereen mooi tuk heb, het is bedoeld als appeal to empathy.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_190029888
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 22:58 schreef speknek het volgende:
racisme is een systemische onderdrukking van een minderheid op basis van raciale of etnische kenmerken.
Verzin je nu je eigen definities of wat?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_190029892
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 22:55 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Nee. Als je protesteert omdat de provincie je geliefde uitzicht over de landerijen wil verpesten door een snelweg aan te leggen is dat ook niet omdat je provinciale besturen of snelwegen "inferieur" vindt. Je wilt gewoon niet dat een ander iets van je afpakt wat je jarenlang hebt gekoesterd.
Het enige wat wordt afgepakt is een beetje schmink op iemand z’n porem.
Dit, dus.
  dinsdag 19 november 2019 @ 23:00:16 #59
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_190029905
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 22:56 schreef ludovico het volgende:

[..]

Die twee zijn niet hetzelfde, je vergelijking slaat nergens op.
Er zit wel wat meer gevoel achter lijkt mij hoor, dan puur en alleen dit feestje.

Jij mag best denken van niet, maar je vergelijking slaat in ieder geval nergens op om dat idee te ontkrachten.
Jouw "inferieur" komt anders ook uit het niets vallen. Je kunt gewoon "buitenstaander" invullen en dan heb je een prima verklaring. Maar nee, de suggestie dat we allemaal FVD-achtige superioriteitsdenkers zijn mag weer niet ontbreken.
pi_190029937
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 22:58 schreef speknek het volgende:
Dat een wit persoon niet zomaar voor een zwart persoon kan bepalen of zijn ervaring van racisme terecht is, lijkt me al een stuk sterker.
Wat doen die huidskleuren in deze vergelijking er überhaupt toe? ???

Dat is óók racisme. Die hele insinuatie die er achter ten grondslag ligt. En van links mag ik zo een conclusie niet trekken want het staat er weer niet expliciet genoeg ofzo. Maar andersom wel snel concluderen dat iemand xenofoob is.

Ik snap niet dat die hele hypocrisie door de media normaal wordt bevonden. Dat het niet wordt gezien.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_190029949
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 22:58 schreef speknek het volgende:
Als jij je al gebruskeerd voelt door een enkel geval van "een witte mening is niet interessant", moet je je voorstellen dat je dat je hele leven ervaart.
Drogreden, gaat nergens over, het ene kwaad maakt niet het andere kwaad goed ofzo.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_190029975
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 23:00 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Jouw "inferieur" komt anders ook uit het niets vallen. Je kunt gewoon "buitenstaander" invullen en dan heb je een prima verklaring. Maar nee, de suggestie dat we allemaal FVD-achtige superioriteitsdenkers zijn mag weer niet ontbreken.
Wat is er mis met je cultuur superieur vinden dan? Dat ontgaat mij ook compleet. En het hinderlijk vinden dat een inferieure cultuur hier grondslag krijgt mag toch ook gewoon?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 19 november 2019 @ 23:03:50 #63
8369 speknek
Another day another slay
pi_190029979
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 22:59 schreef ludovico het volgende:

[..]

Verzin je nu je eigen definities of wat?
Nee, dit is de wetenschappelijke definitie.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_190029985
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 23:03 schreef speknek het volgende:

[..]

Nee, dit is de wetenschappelijke definitie.
Niet de juridische in ieder geval. Hou anders lekker de definitie van de vanDale aan?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 19 november 2019 @ 23:04:55 #65
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_190029998
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 22:59 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Het enige wat wordt afgepakt is een beetje schmink op iemand z’n porem.
Ja, maar als je je alleen op de materiële aspecten van een zaak concentreert kun je nooit een principiële discussie voeren. Op die manier valt het dragen van een hakenkruis of het besnijden van kinderen vast ook weg te bagatelliseren: een lapje stof, een stukje huid...
  dinsdag 19 november 2019 @ 23:04:56 #66
8369 speknek
Another day another slay
pi_190029999
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 23:01 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat doen die huidskleuren in deze vergelijking er überhaupt toe? ???

Dat is óók racisme. Die hele insinuatie die er achter ten grondslag ligt. En van links mag ik zo een conclusie niet trekken want het staat er weer niet expliciet genoeg ofzo. Maar andersom wel snel concluderen dat iemand xenofoob is.

Ik snap niet dat die hele hypocrisie door de media normaal wordt bevonden. Dat het niet wordt gezien.
Dat staat erna uitgelegd. Maar dat heb je schijnbaar niet gezien.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 19 november 2019 @ 23:06:00 #67
8369 speknek
Another day another slay
pi_190030024
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 23:04 schreef ludovico het volgende:

[..]

Niet de juridische in ieder geval. Hou anders lekker de definitie van de vanDale aan?
Ook de juridische definitie. Zie de jurisprudentie over positieve discriminatie.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_190030033
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 23:04 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat staat erna uitgelegd. Maar dat heb je schijnbaar niet gezien.
Dat zie ik niet in je tekst nee, je mag het arceren maar ik lees het er niet in.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_190030043
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 23:06 schreef speknek het volgende:

[..]

Ook de juridische definitie. Zie de jurisprudentie over positieve discriminatie.
Klopt gewoon niet. Hele systematische in jouw definitie wordt niet zo geïnterpreteerd door rechters. Geert Wilders bijv is voor een enkele zin schuldig bevonden aan "racisme"

Ik heb geen zin om verder hierover in discussie te gaan want het is gewoon kolder om definities te gaan zitten veranderen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_190030092
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 22:58 schreef speknek het volgende:

[..]

Niet helemaal, racisme is een systemische onderdrukking van een minderheid op basis van raciale of etnische kenmerken. Als je bedoelt dat het een drogreden op raciale grondslag is, dat zou goed kunnen. Maar het hangt er vanaf op welke manier het gebruikt wordt. Dat een witte man niet kan discussiëren of iets racisme of niet is, is in principe nonsens. Dat een wit persoon niet zomaar voor een zwart persoon kan bepalen of zijn ervaring van racisme terecht is, lijkt me al een stuk sterker. Een gechargeerde analogie, maar een kampbewaarder zijn mening over of de joden onderdrukt werden is in het algemeen ook niet relevant. En voordat je de analogie aan wil vallen, daar gaat het niet om, ik zeg niet dat we als blankes kampbeulen zijn. Het gaat erom dat binnen sociale machtsdynamieken de gepriviligeerden nooit echt te maken hebben met de systemische kant van de onderdrukking. Als jij je al gebruskeerd voelt door een enkel geval van "een witte mening is niet interessant", moet je je voorstellen dat je dat je hele leven ervaart. En voordat je nu zegt: maar dat gebeurt niet! Lees even terug. En wederom nee dit is niet bedoeld als circulair argument waardoor ik achter mijn schermpje zit te gniffelen dat ik iedereen mooi tuk heb, het is bedoeld als appeal to empathy.
Wat een domme vergelijking van die kambewaarder.

Overigens kom ik jouw argument omgekeerd vaker tegen, dat men mijn standpunt, bijvoorbeeld over Zwarte Piet, niet serieus neemt omdat ik blank ben.

Minderheden denken wat dat betreft vaker racistisch dan de meerderheid.
  dinsdag 19 november 2019 @ 23:10:45 #71
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_190030113
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 23:03 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat is er mis met je cultuur superieur vinden dan? Dat ontgaat mij ook compleet. En het hinderlijk vinden dat een inferieure cultuur hier grondslag krijgt mag toch ook gewoon?
Ach, je bent natuurlijk op je hoede omdat dat soort termen in discussies toch wel vaak gebruikt worden om de tegenpartij in een fascistoïde of in elk geval "foute" hoek te drukken. Maar los daarvan zie ik niet hoe het Sinterklaasfeest de uitdrukking van een superieure cultuur zou zijn. Het is voor veel mensen wel onderdeel van een cultuur waarin ze zichzelf thuisvoelen, meer dan elders. Voel je je dan noodzakelijk beter dan een ander?
pi_190030129
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 23:09 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wat een domme vergelijking van die kambewaarder.

Overigens kom ik jouw argument omgekeerd vaker tegen, dat men mijn standpunt, bijvoorbeeld over Zwarte Piet, niet serieus neemt omdat ik blank ben.

Minderheden denken wat dat betreft vaker racistisch dan de meerderheid.
Ik geloof dat ik zijn analogie niet begrijp omdat ik niet in rassen denk.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_190030143
Als ik als Fries zijnde net zo'n teer zieltje had gehad als al die KOZP figuren had ik aan de lopende band met de duim in de mond huilend in een hoekje gelegen van dingen als bv. antivries of diepvries etc... :')
pi_190030151
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 23:10 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Ach, je bent natuurlijk op je hoede omdat dat soort termen in discussies toch wel vaak gebruikt worden om de tegenpartij in een fascistoïde of in elk geval "foute" hoek te drukken. Maar los daarvan zie ik niet hoe het Sinterklaasfeest de uitdrukking van een superieure cultuur zou zijn. Het is voor veel mensen wel onderdeel van een cultuur waarin ze zichzelf thuisvoelen, meer dan elders. Voel je je dan noodzakelijk beter dan een ander?
Superieur is "beter vinden dan" niet zozeer "beter voelen dan"
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 19 november 2019 @ 23:13:40 #75
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190030171
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 22:59 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Het enige wat wordt afgepakt is een beetje schmink op iemand z’n porem.
Als je denkt dat het wegnemen van wat schmink een racismeprobleem gaat oplossen leef je in een sprookjeswereld.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')