nu doe jij dat ookquote:Op donderdag 19 december 2019 11:04 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Buiten is het 8 graden en op de noordpool ligt ijs.
svp graag reacties op een post, geen loze kreten.
Dat je dat ging zeggen wist God al,quote:Op donderdag 19 december 2019 11:05 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Ok als je blijft wegdraaien houdt ik het voor gezien hoor.
Ik heb ook niet beweerd dat er gezegd wordt dat wet af geschaft kan/ moet worden.quote:Op woensdag 18 december 2019 17:38 schreef MAY-be het volgende:
[..]
Dat is niet wat Jezus er over te zeggen had. Zie Matteus 5:18
[..]
Heb je voor mij een citaat van hem waar hij zegt "Ahhh weet je wat, die oude wetten? Laat maar lekker zitten"?
lijkt mij juist wel voor ons is het een eigen keuze.quote:Op donderdag 19 december 2019 10:25 schreef hoatzin het volgende:
[..]![]()
Jij had dus NIET de keus om die bruine jas te kiezen.
Ergo: geen vrije wil.
Dit is nu eenmaal de consequentie bij een alleswetende god.
Je kunt dan ook nergens op afgerekend worden want alles wat je doet ligt allang vast, daar helpt geen ene moer meer aan.
Een onhoudbare theorie dus.
Satan is een kinderachtige fantasie die net zo goed door de christen is verzonnen.quote:Op woensdag 18 december 2019 17:43 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Straks zijn alle christenen weg en dan mag jij en alle andere verder leven onder een satanisch bewind welke je wel zal bevallen dan.
Christenen hebben last van een stoornis en zijn vooralsnog niet in kampen te vinden hier. Dus met zo'n vaart zal het niet gaan.quote:En iedereen die straks tegen de regering is heeft al last van een stoornis en mag je naar een heropvoedingskamp.
Je slachtoffereske escalaties zijn niet erg spannend. Gelovig zijn is gewoon iets wat gewoon sterk ontmoedigd moet worden gezien alle schade die het levert. Dat jij meteen over heropvoedingskampen begint is tekenend voor de kleine, gelovige man.quote:Oppositie tegen de door de staat en media bepaalde ‘juiste koers’ is zelfs een officiële psychische aandoening. Een van de kernmerken van mensen met een ‘oppositioneel-opstandige gedragsstoornis’ (O.O.G, in het Engels O.D.D) is dat zij ‘weigeren te voldoen aan verzoeken (opdrachten of regels) van gezagsdragers’, ‘vaak ruzie hebben met gezagsdragers’ en ‘anderen opzettelijk ergeren’. Toch wel handig, zo’n oplossing die we 80 jaar geleden hadden, moeten ze in Berlijn hebben gedacht. Al die vervelende klimaatontkenners, immigratieweigeraars, islamofoben en transgender haters straks gewoon allemaal achter prikkeldraad, zodat niemand meer last van ze heeft.
Lekker googlen totdat je onzin vindt die bij je panische levensbeeld past.quote:
Het lijkt een eigen keuze maar hoe kan die vrij zijn als de uitkomst al vast ligt?quote:Op donderdag 19 december 2019 16:04 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
lijkt mij juist wel voor ons is het een eigen keuze.
Die ken ik ook: bruin, blauw, groen....quote:Volgens mij heb ik dit ook al eens proberen uit te leggen.
Dat God dus elke mogelijk uitkomst weet/ kent.
Het gebruikelijke gewauwel waar je niets mee kunt...en volgens mij heb ik oook al meermaals uitgelegd dat geloven geen keuze is.quote:Dus of ik nu een bruine, blauwe of groene jas kies God weet het.
Zo weet God ook dat je eens de keuze maakt om Hem als nog te volgen of dat je dat dus niet doet.
Zo is iedereen uitverkoren om bij God te horen, maar het hangt wel van de keuze van de mens af of hij/ zij het geschenk van genade in geloof wil aannemen.
Jij weet toch niet wat er gaat gebeuren dus voor jou zijn alle mogelijkheden open en God weet welke jij uiteindelijk gaat kiezen dus voor God ligt het al vast omdat hij jou einde weet maar jij weet dat niet en dus zijn alle opties nog mogelijk.quote:Op donderdag 19 december 2019 10:25 schreef hoatzin het volgende:
[..]![]()
Jij had dus NIET de keus om die bruine jas te kiezen.
Ergo: geen vrije wil.
Dit is nu eenmaal de consequentie bij een alleswetende god.
Je kunt dan ook nergens op afgerekend worden want alles wat je doet ligt allang vast, daar helpt geen ene moer meer aan.
Een onhoudbare theorie dus.
Precies. Het lijkt zo dat alle opties mogelijk zijn maar schijn bedriegt, er is maar één optie die jij kunt kiezen. En dat is de optie waarvan God al weet dat je gaat kiezen...quote:Op vrijdag 20 december 2019 11:14 schreef Doedelzak77 het volgende:
dus voor God ligt het al vast omdat hij jou einde weet maar jij weet dat niet en dus zijn alle opties nog mogelijk.
Jij snapt het helemaal man alleen klopt er niks van als je naar de mensheid kijkt want de mens is het probleem en veroorzaakt alle ellende hier op aarde. En God wil het juist beter maken en je veranderen zodat je het goeie kan doen en dan is geloof het probleem. De zonde is het probleem en als je kijkt naar de geschiedenis van de mens en je de bijbel kent komt dat precies overheen en is de conclusie logisch en duidelijk. Alleen mensen die de waarheid niet willen en de leugen liever hebben doen het af als onzin.quote:Op donderdag 19 december 2019 18:45 schreef ems. het volgende:
[..]
Satan is een kinderachtige fantasie die net zo goed door de christen is verzonnen.
[..]
Christenen hebben last van een stoornis en zijn vooralsnog niet in kampen te vinden hier. Dus met zo'n vaart zal het niet gaan.
[..]
Je slachtoffereske escalaties zijn niet erg spannend. Gelovig zijn is gewoon iets wat gewoon sterk ontmoedigd moet worden gezien alle schade die het levert. Dat jij meteen over heropvoedingskampen begint is tekenend voor de kleine, gelovige man.
[..]
Lekker googlen totdat je onzin vindt die bij je panische levensbeeld past.
Er zijn miljoenen die het op de juiste manier snappen want dat is wat God wil dat je het snapt. En je snapt zijn woord niet zomaar ff hoor want gaat heel diep en moet je veel studie voor doen onder leiding van de Heilige Geest. en de bijbel moet kloppend zijn en dat is ook het geval als je alles op de juiste manier verdeelt. En dan zie je gelijk welke het allemaal fout hebben en dat is het mooie eraan.quote:Op donderdag 19 december 2019 08:00 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Ja maar alleen jij snapt hem op de juiste manier!Anderen snappen hem niet of fout.
Jawel want het beïnvloed jou toch niet dat God jou keuzes weet. Dus net als jij een voetbalwedstrijd gezien hebt en de uitslag weet en de spelers nog moeten spelen zullen ze niet anders spelen omdat jij het eindresultaat weet.quote:Op vrijdag 20 december 2019 11:21 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Precies. Het lijkt zo dat alle opties mogelijk zijn maar schijn bedriegt, er is maar één optie die jij kunt kiezen. En dat is de optie waarvan God al weet dat je gaat kiezen...
Dus ook hier: géén echt vrije keus.
Als God van tevoren al weet dat jij voor een foute keuze gaat kiezen dan kun jij daar later niet op afgerekend worden. Je kon namelijk niet anders dan die foute keuze maken.quote:Op vrijdag 20 december 2019 11:37 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Jawel want het beïnvloed jou toch niet dat God jou keuzes weet. Dus net als jij een voetbalwedstrijd gezien hebt en de uitslag weet en de spelers nog moeten spelen zullen ze niet anders spelen omdat jij het eindresultaat weet.
Miljoenen? En de rest van die miljarden die er op aarde rondlopen? Die hel van jou barst zowat uit zijn voegen straks...quote:Op vrijdag 20 december 2019 11:34 schreef Doedelzak77 het volgende:
Er zijn miljoenen die het op de juiste manier snappen want dat is wat God wil dat je het snapt.
Maar weet jij dan wat die keuze is die God weet dat jij gaat maken?quote:Op vrijdag 20 december 2019 11:21 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Precies. Het lijkt zo dat alle opties mogelijk zijn maar schijn bedriegt, er is maar één optie die jij kunt kiezen. En dat is de optie waarvan God al weet dat je gaat kiezen...
Dus ook hier: géén echt vrije keus.
Maakt het uit of JIJ weet wat je gaat kiezen?quote:Op vrijdag 20 december 2019 15:17 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Maar weet jij dan wat die keuze is die God weet dat jij gaat maken?
Want het kan zomaar zijn dat jij volgend jaar of over 2 jaar of wanneer dan ook, als nog voor God gaat kiezen.
Jij kunt nu wel zeggen dat dat onwaarschijnlijk is, maar uiteindelijk is alles mogelijk en kan het maar zo zijn dat je toch 180 graden omkeert.
Zeker mee eens, daarom geloof ik ook niet in dubbele predestinatie. Ik ben het ook eens met Hoatzin dat als dubbele predestinatie wél zou bestaan, dat dat dan zou betekenen dat je niet afgerekend kon worden op je daden, want dan heb je geen vrije wil en ben je dus een soort robot.quote:Op vrijdag 20 december 2019 15:17 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Maar weet jij dan wat die keuze is die God weet dat jij gaat maken?
Want het kan zomaar zijn dat jij volgend jaar of over 2 jaar of wanneer dan ook, als nog voor God gaat kiezen.
Jij kunt nu wel zeggen dat dat onwaarschijnlijk is, maar uiteindelijk is alles mogelijk en kan het maar zo zijn dat je toch 180 graden omkeert.
Zijn wij robots dan volgens jou?quote:Op vrijdag 20 december 2019 15:36 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Zeker mee eens, daarom geloof ik ook niet in dubbele predestinatie. Ik ben het ook eens met Hoatzin dat als dubbele predestinatie wél zou bestaan, dat dat dan zou betekenen dat je niet afgerekend kon worden op je daden, want dan heb je geen vrije wil en ben je dus een soort robot.
Het is verre van onmogelijk dat wij slechts complexe biorobots zijn ja.quote:Op vrijdag 20 december 2019 16:02 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Zijn wij robots dan volgens jou?
en nu in simpele bewoording zoals ja of nee.quote:Op vrijdag 20 december 2019 16:06 schreef MAY-be het volgende:
[..]
Het is verre van onmogelijk dat wij slechts complexe biorobots zijn ja.
Nee, ik zeg toch dat ik er niet in geloofquote:Op vrijdag 20 december 2019 16:02 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Zijn wij robots dan volgens jou?
Wie ‘bestuurt’ dit nadat het in gang is gezet:quote:Op vrijdag 20 december 2019 16:11 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
en nu in simpele bewoording zoals ja of nee.
En als wij dan robots zijn wie of wat bepaalt dan wat een ieder doet?
Want iemand zou ons dan toch geprogrammeerd moeten hebben?
het zelfde geldt voor als we marionettes zouden zijn, dan moet er ook iemand zijn die ons (be)stuurt.
jaquote:Op vrijdag 20 december 2019 16:11 schreef sjoemie1985 het volgende:
en nu in simpele bewoording zoals ja of nee.
Onze hersenen op basis van de input die het krijgtquote:En als wij dan robots zijn wie of wat bepaalt dan wat een ieder doet?
Je ouders en je omgeving hebben je van input voorzien waar je software uiteindelijk jou uit heeft weten te vormen. Het "programmeren" van die software is een kwestie geweest van natuurlijke selectie.quote:Want iemand zou ons dan toch geprogrammeerd moeten hebben?
Zouden gevoelens dan ook een .exe zijn? Dus eigenlijk zijn wij dan wel super robots als er miljarden jaren overheen gaan. Dus mega complex. Maar op zich maakt het jou uit dat we slechts robots zijn of? Ik denk dat ook al ben ik het ik er niet echt last aan ondervindt of zoquote:Op vrijdag 20 december 2019 17:38 schreef MAY-be het volgende:
[..]
ja
[..]
Onze hersenen op basis van de input die het krijgt
[..]
Je ouders en je omgeving hebben je van input voorzien waar je software uiteindelijk jou uit heeft weten te vormen. Het "programmeren" van die software is een kwestie geweest van natuurlijke selectie.
Ik doe toevallig experimenten met procedural code generation (voor de lol, je moet toch wat als programmeur) in combinatie met een vorm van natuurlijke selectie en dat werkt echt heel goed om self-improving code te genereren.
Het is niet ondenkbaar dat wij op een vergelijkbare manier over de periode van elke miljarden jaren zijn geprogrammeerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |