Oefening baart kunst, ga oefenen.quote:Op maandag 18 november 2019 08:24 schreef Jaimeteddy het volgende:
Tips voor het oprijden van de helling of heuvel met handmatige en automatische auto ....?
Je merkt het vanzelf als de motor onvoldoende vermogen kan leveren, want dan loopt de snelheid terug. Lagere versnelling=hogere toeren=meer vermogen. Als dat betekent dat je met een jankende motor omhoog moet klimmen, dan is dat zo.quote:Op maandag 18 november 2019 09:00 schreef trein2000 het volgende:
Als het echt stijl wordt kun je een versnelling terug schakelen.
Als ik in Oostenrijk sommige vakantiegangers met slippende remmen zie afdalen, vraag ik me ook wel eens af of ze nooit iets geleerd hebben over remmen op de motor en de oververhitting van de schijfremmen. Maar we wonen in een vlak land, dan vergeet je dat.quote:Op maandag 18 november 2019 11:08 schreef vannelle het volgende:
Vraag het aan je rij-instructeur, als je je rbw al hebt hoor je dit te weten.
Ik denk dat die heuvel idd wel stijl heeft ja, fashion en zo.quote:Op maandag 18 november 2019 09:00 schreef trein2000 het volgende:
Niet te moeilijk doen. Zolang die heuvel niet heel stijl is of je moet stoppen oid gewoon een beetje gas bij en verder niks.
Als het echt stijl wordt kun je een versnelling terug schakelen.
Daar geef je zelf al de oorzaak. Mensen zijn het niet gewend en als ze dan één week per jaar in de bergen rijden hebben we geen flauw benul wat ze moeten doen.quote:Op maandag 18 november 2019 11:12 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Als ik in Oostenrijk sommige vakantiegangers met slippende remmen zie afdalen, vraag ik me ook wel eens af of ze nooit iets geleerd hebben over remmen op de motor en de oververhitting van de schijfremmen. Maar we wonen in een vlak land, dan vergeet je dat.
Het is dan ook commentaar op jouw opmerking.quote:Op maandag 18 november 2019 11:18 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Daar geef je zelf al de oorzaak. Mensen zijn het niet gewend en als ze dan één week per jaar in de bergen rijden hebben we geen flauw benul wat ze moeten doen.
Huh, welke opmerking van mij?quote:Op maandag 18 november 2019 11:20 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Het is dan ook commentaar op jouw opmerking.
quote:Op maandag 18 november 2019 11:21 schreef borbit het volgende:
Ik ga meestal op de stoel linksvoor zitten. Vanaf daar kun je goed bij het stuur en de padalen. In de andere voorstoel gaat ook nog wel. Maar vanaf de achterbank is echt onhandig.
Geen stijl, deze reactie.quote:Op maandag 18 november 2019 09:00 schreef trein2000 het volgende:
Zolang die heuvel niet heel stijl is [...]
Als het echt stijl wordt [...]
Het is 'steil' ipv 'stijl'.quote:
OK, vanaf nu noemen we je trijn2000.quote:
Sorry, op die van vannelle.quote:
Ja kee maar dit topic gaat over het oprijden van een helling of heuvel en dat leer je met rijles bij de hellingproef.quote:Op maandag 18 november 2019 11:12 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Als ik in Oostenrijk sommige vakantiegangers met slippende remmen zie afdalen, vraag ik me ook wel eens af of ze nooit iets geleerd hebben over remmen op de motor en de oververhitting van de schijfremmen. Maar we wonen in een vlak land, dan vergeet je dat.
Same. We hebben op een enkele parkeergarage na geen noemenswaardig steile hellingen.quote:Op maandag 18 november 2019 16:51 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ja kee maar dit topic gaat over het oprijden van een helling of heuvel en dat leer je met rijles bij de hellingproef.
In de bergen rijden leren we hier idd niet in Nederland en zoals je al zegt heeft lang niet iedereen in de gaten hoe je dat goed doet. Tenenkrommend af en toe om dat te moeten aanzien.
Maar de hellingproef leer je wél in Nederland en dat was volgens mij de vraag.
quote:Op maandag 18 november 2019 17:00 schreef Resistor het volgende:
Koppelingsplaten werken op rook. Als je daar te veel van laat ontsnappen zijn ze versleten.
Als je wielspin wilt verminderen dan ga je van het gas af en krijgt ie weer grip.. beetje tegennatuurlijk gevoel..quote:
Als ik met aanhangwagen rij en fwd, ontkom ik soms niet aan een beetje wielspin om op gang te komen. Zodra er beweging in komt, stopt de wielspin vaak vanzelf.quote:Op maandag 18 november 2019 20:14 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Als je wielspin wilt verminderen dan ga je van het gas af en krijgt ie weer grip.. beetje tegennatuurlijk gevoel..
(het bekende moment van crashen bij een burnout door te laat de koppeling in te trappen)
Afslaan gebeurd wel bij het wegrijden met lage toeren maar eens de wielen draaien gaat dat veel minder snel bij lage toeren..
Je kunt het zo opheffen door op het moment van wielspin heel even je voet op te lichten en weer in te trappen, dan heeft de band weer instant grip..quote:Op maandag 18 november 2019 20:18 schreef Fer het volgende:
[..]
Als ik met aanhangwagen rij en fwd, ontkom ik soms niet aan een beetje wielspin om op gang te komen. Zodra er beweging in komt, stopt de wielspin vaak vanzelf.
Rijbewijs inleveren lolquote:Op maandag 18 november 2019 08:24 schreef Jaimeteddy het volgende:
Tips voor het oprijden van de helling of heuvel met handmatige en automatische auto ....?
Nog noot in Limburg geweest?quote:Op maandag 18 november 2019 16:58 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Same. We hebben op een enkele parkeergarage na geen noemenswaardig steile hellingen.
Limburg is een eitje. De steilste hellingen zijn de dijk op, in het rivierengebied. En vaak moet je bovenaan de helling stoppen om het verkeer op de dijk voorrang te geven.quote:
Ze leren je tegenwoordig niet meer om de handrem te gebruiken en die pas los te laten als je voelt dat de auto wil gaan rijden als je de koppeling op laat komen of bij een automaat gas geeft?quote:Op zaterdag 23 november 2019 06:29 schreef Lunatiek het volgende:
De hellingproef lijkt simpel met "de koppeling laten opkomen", maar als je voor het eerst in een automaat zit dan blijkt dat dus niet zo eenvoudig. Ook het terugschakelen is een mysterie als je automaat rijdt en nooit rijles voor automaat hebt gehad.
Remmen op de motor? #hoedan
Dus... hoe hóór je dat te doen? En dan heb je ook nog eens verschillende soorten automaten.
Het gewoon rem-los-gas werkt verder niet goed bij auto's die "afslaan" als je stilstaat, het moment dat nodig is om weer "aan te slaan" rij je achteruit op de helling als je omhoog gaat.
Terechte vraag dus.
Ja, maar probeer dat eens in een automaat te doen?quote:Op zaterdag 23 november 2019 06:47 schreef Noudanzeg het volgende:
[..]
Ze leren je tegenwoordig niet meer om de handrem te gebruiken en die pas los te laten als je voelt dat de auto wil gaan rijden als je de koppeling op laat komen
Je leert bij een "handgeschakeld" rijbewijs niet hoe een automaat werkt. Dus dat is even schrikken als het verhuurbedrijf je er een geeft.quote:of bij een automaat gas geeft?
Je zet hem in D, handrem erop, langzaam gas geven tot je hem voelt gaan en dan handrem eraf?quote:Op zaterdag 23 november 2019 07:03 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ja, maar probeer dat eens in een automaat te doen?
[..]
Je leert bij een "handgeschakeld" rijbewijs niet hoe een automaat werkt. Dus dat is even schrikken als het verhuurbedrijf je er een geeft.
Ja, maar dat moet je zelf ontdekken hoe dat voelt, want dat heb je nooit geleerd en zeer waarschijnlijk nooit geoefend tot het een keer voorkomt. Dus vragen hoe en wat, zie OP, is niet zo gek.quote:Op zaterdag 23 november 2019 07:20 schreef Noudanzeg het volgende:
[..]
Je zet hem in D, handrem erop, langzaam gas geven tot je hem voelt gaan en dan handrem eraf?
klopt, ik moet ook altijd even wennen als ik in een andere auto stap, en hoe meer verschillende auto's je hebt gereden, hoe sneller dat dat gaat.quote:Op zaterdag 23 november 2019 07:26 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ja, maar dat moet je zelf ontdekken hoe dat voelt, want dat heb je nooit geleerd en zeer waarschijnlijk nooit geoefend tot het een keer voorkomt. Dus vragen hoe en wat, zie OP, is niet zo gek.
Wat is je definitie van een steile helling dan?quote:Op zaterdag 23 november 2019 06:47 schreef Noudanzeg het volgende:
[..]
Vaak zat maar limburg heeft geen steile hellingen hoor
Als je dat nie tkan verzinnen moet je je afvragen waarom je een rijbewijs hebt.quote:Op zaterdag 23 november 2019 07:26 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ja, maar dat moet je zelf ontdekken hoe dat voelt, want dat heb je nooit geleerd en zeer waarschijnlijk nooit geoefend tot het een keer voorkomt. Dus vragen hoe en wat, zie OP, is niet zo gek.
bergen in siberie waar je achterover hangt in je stoel en waar je in low gear in zijn eerste versnelling op moetquote:Op zaterdag 23 november 2019 08:53 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat is je definitie van een steile helling dan?
[..]
Doorgaans schakelt een automaat automatisch terug op een helling als je je gas intrapt.quote:Op zaterdag 23 november 2019 06:29 schreef Lunatiek het volgende:
De hellingproef lijkt simpel met "de koppeling laten opkomen", maar als je voor het eerst in een automaat zit dan blijkt dat dus niet zo eenvoudig. Ook het terugschakelen is een mysterie als je automaat rijdt en nooit rijles voor automaat hebt gehad.
Remmen op de motor? #hoedan
Dus... hoe hóór je dat te doen? En dan heb je ook nog eens verschillende soorten automaten.
Het gewoon rem-los-gas werkt verder niet goed bij auto's die "afslaan" als je stilstaat, het moment dat nodig is om weer "aan te slaan" rij je achteruit op de helling als je omhoog gaat.
Terechte vraag dus.
Je hebt twee voeten.. eentje op de rem, de ander op het gas..quote:Op zaterdag 23 november 2019 07:03 schreef Lunatiek het volgende:
Ja, maar probeer dat eens in een automaat te doen?
De automaten die ik gereden heb zetten zichzelf op de "handrem". Zodra je genoeg gas geeft om weg te rijden laat hij los. Dus je voet op de rem hoeft geeneens.quote:Op zaterdag 23 november 2019 14:26 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Je hebt twee voeten.. eentje op de rem, de ander op het gas..
Veel makkelijker gaat het niet worden... Omhoog lopen is lastiger.
Handrem heb je niet nodig in een automaat..
Ja bij de nieuwere auto's hoef je werkelijk niets meer te kunnen inderdaad.. Die remmen altijd op allerlei momenten bij..quote:Op zaterdag 23 november 2019 14:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
De automaten die ik gereden heb zetten zichzelf op de "handrem". Zodra je genoeg gas geeft om weg te rijden laat hij los. Dus je voet op de rem hoeft geeneens.
Ja, klopt, maar de hellingproef is andere koek.quote:Op zaterdag 23 november 2019 10:07 schreef Fer het volgende:
[..]
Doorgaans schakelt een automaat automatisch terug op een helling als je je gas intrapt.
En de moderne schakelen ook automatisch terug bij het remmen als je de helling af gaat.
Ja, klopt. Maar jij bent nogal onnozel als je denkt dat je dat doorhebt op het moment dat je voor het eerst en totaal onverwacht in een automaat stapt?quote:Op zaterdag 23 november 2019 14:26 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Je hebt twee voeten.. eentje op de rem, de ander op het gas..
Veel makkelijker gaat het niet worden... Omhoog lopen is lastiger.
Handrem heb je niet nodig in een automaat..
Hill hold assist, ACC, EPS, ABS.quote:Op zaterdag 23 november 2019 14:35 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ja bij de nieuwere auto's hoef je werkelijk niets meer te kunnen inderdaad.. Die remmen altijd op allerlei momenten bij..
Kun je echt achterlijk mee rijden zonder consequenties..![]()
Als ik moet gaan denken over hoe ik een auto moet besturen zonder hem te beschadigen dan zou het wel triest met me gesteld zijn... Maar had ik absoluut even gevraagd hoe dat werkt bij de verhuurder..quote:Op zaterdag 23 november 2019 14:53 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ja, klopt. Maar jij bent nogal onnozel als je denkt dat je dat doorhebt op het moment dat je voor het eerst en totaal onverwacht in een automaat stapt?
En dan nog weet je niet of er een makkelijker manier is. Of dat misschien iets met de + en - op de pook heeft te maken.
Het is niet zo dat je bij het verhuurbedrijf op je gemakt even het instructieboekje doorleest, terwijl er een toeterende file staat te wachten tot je wegrijdt.
Kun je je voorstellen dat je op zo'n moment even denkt "hoe doe ik dat zonder de auto te beschadigen"?
Pa is jaren bang geweest voor de cruisecontrole.. tot ik hem dwong..quote:Op zaterdag 23 november 2019 15:01 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Hill hold assist, ACC, EPS, ABS.
En gooi er nog maar wat afkortingen tegen aan, op onze auto zit het allemaal op, en ik gebruik het allemaal.
Eigenlijk zou je eens op een parkeerplaats moeten vragen of mensen eigenlijk wel weten wat er allemaal op hun auto aan veiligheidsvoorzieningen aanwezig is, ik denk dat de meesten echt geen idee hebben, en als ze het al weten geen idee hebben hoe het werkt.
Mijn schoonzus begint nu een beetje te begrijpen hoe de ACC in haar auto werkt … na 2,5 jaar.
De vraag is dan, hoe oud is pa.quote:Op zaterdag 23 november 2019 15:17 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Pa is jaren bang geweest voor de cruisecontrole.. tot ik hem dwong..
Sindsdien gebruikt ie hem gewoon altijd..
Heb ik hem ook uitgelegd.. Anders blijft het magie..quote:Op zaterdag 23 november 2019 15:44 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
De vraag is dan, hoe oud is pa.
Misschien is het verstandig om oudere mensen de werking van die nieuwe technieken uit te leggen, ik ben dan wel 60+ en ik heb er interesse in, maar veel mensen zijn gewoon te bang om iets nieuws ook echt te proberen, terwijl het ze echt zou helpen.
Lane keep assist en ACC zijn echt goede technieken, ze zijn nog niet fool proof, maar kunnen toch behoorlijk bijdragen aan de verkeersveiligheid.
Of als je moet stoppen op een helling met een combinatie zet je je combi iets geschaard, dan heb je ook direkt grip.quote:Op maandag 18 november 2019 20:21 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Je kunt het zo opheffen door op het moment van wielspin heel even je voet op te lichten en weer in te trappen, dan heeft de band weer instant grip..
Of je aanhanger gewoon beter beladen.. de kogeldruk is dan te hoog.. weeg hem maar eens met een latje (lengte op hoogte van de trekhaak) onder de aanhangerkoppeling op een weegschaal.. Veel meer dan 40kg oplegdruk wil je niet hebben
Geniaal toch! Toevallig BMW? Ik weet dat de nieuwe modellen met 8 traps automaat en elektrische handrem inderdaad de Auto Hold functie hebben waarbij je tijdens stilstand ook niet meer de rem hoeft te gebruiken. Pas als je gas geeft gaat de auto rijden, waarbij de elektrische handrem dus zal loslaten.quote:Op zaterdag 23 november 2019 14:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
De automaten die ik gereden heb zetten zichzelf op de "handrem". Zodra je genoeg gas geeft om weg te rijden laat hij los. Dus je voet op de rem hoeft geeneens.
Word ook niet meer geleerd.quote:Op maandag 18 november 2019 11:12 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Als ik in Oostenrijk sommige vakantiegangers met slippende remmen zie afdalen, vraag ik me ook wel eens af of ze nooit iets geleerd hebben over remmen op de motor en de oververhitting van de schijfremmen. Maar we wonen in een vlak land, dan vergeet je dat.
Dat heeft echt nul te maken met rijden in de bergen maar gewoon met het feit dat elke remolie hygroscopisch is..quote:Op woensdag 4 december 2019 18:28 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Word ook niet meer geleerd.
Me broertje nam mijn opel vivaro mee 1600kilo gewicht .
Even door duitsland door de bergen.
En maar die rem gebruiken gaat de achter rem klauw roken en begeven.
Daarna door getrapt door hoofdremcilinder .
Aardige kosten plaatje maar gelukkige was het daar gebleven .
Zelf gebruik ik de motor en de versnellingen in de bergen en probeer ik zo min mogelijk de remmen door ver voor uit te kijken en af te remmen met de versnelligen.
Rijen in de bergen moet je kunnen maar noet vergeten om je rem olie te vervangen wegens de vocht die ik kan oplopen in je leiding .
Rij je veel in de bergen verver de rem vloeitof om de 2 jaar .
Klopt.quote:Op woensdag 4 december 2019 18:31 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Dat heeft echt nul te maken met rijden in de bergen maar gewoon met het feit dat elke remolie hygroscopisch is..
(Het trekt water aan)
Ik vind het wel weer knap van je broertje dat hij in de bergen is gekomen.quote:Op woensdag 4 december 2019 18:28 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Word ook niet meer geleerd.
Me broertje nam mijn opel vivaro mee 1600kilo gewicht .
Even door duitsland door de bergen.
En maar die rem gebruiken gaat de achter rem klauw roken en begeven.
Daarna door getrapt door hoofdremcilinder .
Aardige kosten plaatje maar gelukkige was het daar gebleven .
Zelf gebruik ik de motor en de versnellingen in de bergen en probeer ik zo min mogelijk de remmen door ver voor uit te kijken en af te remmen met de versnelligen.
Rijen in de bergen moet je kunnen maar noet vergeten om je rem olie te vervangen wegens de vocht die ik kan oplopen in je leiding .
Rij je veel in de bergen verver de rem vloeitof om de 2 jaar .
Hij rijd er wel vaker maar dan met een personen wagen.quote:Op woensdag 4 december 2019 18:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik vind het wel weer knap van je broertje dat hij in de bergen is gekomen.
Iemand die zo slecht rijd verwacht je eigenlijk bij de eerste of tweede bocht van de trip in de sloot of tegen een boom.
Doorspoelen? Remvloeistof vervang je via de klauwen/cilinders en water wat gaat koken en keringen kapot maakt is een vaag verhaal..quote:Op woensdag 4 december 2019 18:36 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Klopt.
Alleen normaal word dat om de 4 a 5 jaar vervangen.
Maar in de bergen word de olie zo heet dat bij afkoelen extra vocht aan trekt.
Dat is de reden om het eerder te laten vervangen .
En goed door te spoelen .
In mijn geval was de rem vloeistof niet goed door gespoelt en zat er wat vocht bij de remklauw.
Dit water begon te koken waardoor de extra druk onstaat de damp wilt dus weg en de zwakste plek gaat kapot.
De seal bij de handrem aan sluiting sprong .
Kijk de bus heeft ook 270k gelopen de klauwen waren ook niet meer nieuwe .
Klein ongelukje zit in een klein hoekje.
Wat je vergroot als je ook nog veel gaat remmen in de bergen .
Bijna alle auto’s met ESP kunnen dat wel. Auto uit 2010 had het ieder geval en wellicht uit 2008 ook al, weet niet zeker meer.quote:Op woensdag 4 december 2019 16:48 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Geniaal toch! Toevallig BMW? Ik weet dat de nieuwe modellen met 8 traps automaat en elektrische handrem inderdaad de Auto Hold functie hebben waarbij je tijdens stilstand ook niet meer de rem hoeft te gebruiken. Pas als je gas geeft gaat de auto rijden, waarbij de elektrische handrem dus zal loslaten.
Personenauto of bus maakt qua rijgedrag in de bergen niet uit toch?quote:Op woensdag 4 december 2019 18:43 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Hij rijd er wel vaker maar dan met een personen wagen.
Niet een volle bus lol.
Dat was even anders rijden lol.
Had wel tips van me aangenomen .
Niet te hard rijden de juiste versnellingen gebruiken maar ja toch veel remmen wegens onzekerheid.
Wel hij heeft er van geleerd lol.
Gewicht .quote:Op woensdag 4 december 2019 19:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Personenauto of bus maakt qua rijgedrag in de bergen niet uit toch?
Je vervangt de remvloeistof inderdaad via de klauwen rond om.quote:Op woensdag 4 december 2019 18:52 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Doorspoelen? Remvloeistof vervang je via de klauwen/cilinders en water wat gaat koken en keringen kapot maakt is een vaag verhaal..
Je remslangen zijn van rubber en zetten op dat moment gewoon verder uit.. Die kering was gewoon al stuk.. en ik mag hopen dat ie niet met de handrem gaat remmen.. wat overigens gewoon met een kabel op de achterremmen werkt.. er zit volgens mij geen aparte handremcilinder (en kering) op een vivaro.. Wel remkrachtverdeling..
Een remklauw zit bij een vivaro alleen aan de voorwielen.. daar zit verder geen handrem aan
Water bij een remklauw is nagenoeg onmogelijk.. water drijft op olie namelijk en remolie (hygroscopische olie dus) neemt het water zelf op.. dat blijft dus niet gescheiden
Je bent leraar geweest... Leg dan even uit hoe er water in een remleiding kan zitten?quote:Op woensdag 4 december 2019 19:50 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Je vervangt de remvloeistof inderdaad via de klauwen rond om.
Helaas moet je aardige wat doorspoelen omdat bij de vivaro de abc pomp onder de auto zit.
Verder je moet eigenlijk de olie eerst uit de reservoir halen en dan bij vullen en door laten stromen.
Helaas in de praktijk gebeurt het niet zo.
En zetten ze remvloeistof vul apparaat er op en zetten ze boel onderdruk door vloeistof er in te persen.
Dus je pers de water door de leiding heen .
Ben zelf leraar geweest in praktijk.
En elke keer moeten uitleggen.
Helaas mijn eigen collega doen het niet zoals het hoord en tja dit kunnen de gevolgen er van zijn.
Door dat je de water door pers naar de zuiger toe.quote:Op woensdag 4 december 2019 19:54 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Je bent leraar geweest... Leg dan even uit hoe er water in een remleiding kan zitten?
Gewicht, tuurlijk. Maar dan nog, hoe verbrand je je remmen? Dan ben je wel echt een prutserquote:Op woensdag 4 december 2019 19:46 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Gewicht .
En dan een loppe blok verhouding van lucht weerstand.
Nee het rijd niet het zelfde.
Door constant te remmen naar beneden toe en de verkeerde versnelling .quote:Op woensdag 4 december 2019 20:16 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Gewicht, tuurlijk. Maar dan nog, hoe verbrand je je remmen? Dan ben je wel echt een prutser
Ik vroeg niet wat de procedure was...quote:Op woensdag 4 december 2019 20:11 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Door dat je de water door pers naar de zuiger toe.
Vaak gebeurt dat omdat de water in het potje zit.
Dat potje kan je niet goed leeg zuigen.
Dan zet je een remvloetsof druk pomp op het potje.
Die pomp zet druk van 1.4bar en doet gelijk het potje bij vullen.
De monteur gaat onder de auto mey een flesje de rem vloeistof aftappen.
Door het aftappen en door de druk neem je ook water mee door de leiding heen .
Als je dan niet genoeg nieuwe vloeistof door laat stromen blijf het water in de leiding of bij je abs pomp zitten.
Dus de vloeistof word niet goed ververst .
Dit is de mogelijkheid om water in je leiding te krijgen of zelfs in je abs pomp.
Aangezien de remvloelstof verkleurt dior vuil en vocht word er wel eens vergist dat ze denken dat ze genoeg hebben afgestapt
Wegens dat de abs pomp veel vloeistof bezit die niet is aangetast door water.
https://driving-dutchman.nl/weten-remvloeistof/amp/quote:Op woensdag 4 december 2019 21:18 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ik vroeg niet wat de procedure was...
Nogmaals.. water en remvloeistof vermengen met elkaar.. die blijven niet gescheiden..
Wat je zegt kan dus helemaal niet..
Vertel nou even hoe er water naast remvloeistof in je leiding kan zitten... want dat is wat je beweerde..quote:Op woensdag 4 december 2019 21:23 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
https://driving-dutchman.nl/weten-remvloeistof/amp/
Ik doel niet op de helling functie Hill Hold, maar echt het zelf vasthouden van de achterrem zodat je tijdens normale stilstand niet je voet op de rem hoeft te houden.quote:Op woensdag 4 december 2019 19:21 schreef Fer het volgende:
[..]
Bijna alle auto’s met ESP kunnen dat wel. Auto uit 2010 had het ieder geval en wellicht uit 2008 ook al, weet niet zeker meer.
Tiguan uit 2010 wel. Rond die tijd is het een beetje ingekomen volgens mij.quote:Op woensdag 4 december 2019 21:45 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Ik doel niet op de helling functie Hill Hold, maar echt het zelf vasthouden van de achterrem zodat je tijdens normale stilstand niet je voet op de rem hoeft te houden.
Mijn BMW uit 08 kan het in elk geval niet: want geen elektrische handrem.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |