abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190000106
Tips voor het oprijden van de helling of heuvel met handmatige en automatische auto ....?
  maandag 18 november 2019 @ 08:26:00 #2
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_190000110
Gas geven
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_190000160
Vol gas. Voor het vaderland.
  Moderator maandag 18 november 2019 @ 08:36:20 #4
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_190000195
En vooral niet remmen
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_190000266
Bij een automaat kan het verstandig zijn om even de L te selecteren en de rem met links te bedienen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 18 november 2019 @ 08:48:51 #6
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_190000324
Vooruit..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 18 november 2019 @ 09:00:44 #7
408813 crew  trein2000
pi_190000417
Niet te moeilijk doen. Zolang die heuvel niet heel stijl is of je moet stoppen oid gewoon een beetje gas bij en verder niks.

Als het echt stijl wordt kun je een versnelling terug schakelen.
zie email 27 oktober
pi_190000448
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 08:24 schreef Jaimeteddy het volgende:
Tips voor het oprijden van de helling of heuvel met handmatige en automatische auto ....?
Oefening baart kunst, ga oefenen.
pi_190000456
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 09:00 schreef trein2000 het volgende:

Als het echt stijl wordt kun je een versnelling terug schakelen.
Je merkt het vanzelf als de motor onvoldoende vermogen kan leveren, want dan loopt de snelheid terug. Lagere versnelling=hogere toeren=meer vermogen. Als dat betekent dat je met een jankende motor omhoog moet klimmen, dan is dat zo.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_190001707
Vraag het aan je rij-instructeur, als je je rbw al hebt hoor je dit te weten.
pi_190001747
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 11:08 schreef vannelle het volgende:
Vraag het aan je rij-instructeur, als je je rbw al hebt hoor je dit te weten.
Als ik in Oostenrijk sommige vakantiegangers met slippende remmen zie afdalen, vraag ik me ook wel eens af of ze nooit iets geleerd hebben over remmen op de motor en de oververhitting van de schijfremmen. Maar we wonen in een vlak land, dan vergeet je dat.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_190001813
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 09:00 schreef trein2000 het volgende:
Niet te moeilijk doen. Zolang die heuvel niet heel stijl is of je moet stoppen oid gewoon een beetje gas bij en verder niks.

Als het echt stijl wordt kun je een versnelling terug schakelen.
Ik denk dat die heuvel idd wel stijl heeft ja, fashion en zo.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_190001826
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 11:12 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Als ik in Oostenrijk sommige vakantiegangers met slippende remmen zie afdalen, vraag ik me ook wel eens af of ze nooit iets geleerd hebben over remmen op de motor en de oververhitting van de schijfremmen. Maar we wonen in een vlak land, dan vergeet je dat.
Daar geef je zelf al de oorzaak. Mensen zijn het niet gewend en als ze dan één week per jaar in de bergen rijden hebben we geen flauw benul wat ze moeten doen.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_190001845
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 11:18 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Daar geef je zelf al de oorzaak. Mensen zijn het niet gewend en als ze dan één week per jaar in de bergen rijden hebben we geen flauw benul wat ze moeten doen.
Het is dan ook commentaar op jouw opmerking.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 18 november 2019 @ 11:21:10 #15
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_190001853
Ik ga meestal op de stoel linksvoor zitten. Vanaf daar kun je goed bij het stuur en de padalen. In de andere voorstoel gaat ook nog wel. Maar vanaf de achterbank is echt onhandig.
pi_190001872
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 11:20 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Het is dan ook commentaar op jouw opmerking.
Huh, welke opmerking van mij?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_190001881
quote:
7s.gif Op maandag 18 november 2019 11:21 schreef borbit het volgende:
Ik ga meestal op de stoel linksvoor zitten. Vanaf daar kun je goed bij het stuur en de padalen. In de andere voorstoel gaat ook nog wel. Maar vanaf de achterbank is echt onhandig.
:D
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 18 november 2019 @ 11:23:15 #18
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_190001882
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 09:00 schreef trein2000 het volgende:
Zolang die heuvel niet heel stijl is [...]
Als het echt stijl wordt [...]
Geen stijl, deze reactie.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 18 november 2019 @ 11:24:05 #19
408813 crew  trein2000
pi_190001889
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 11:23 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Geen stijl, deze reactie.
:?
zie email 27 oktober
pi_190001903
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 11:24 schreef trein2000 het volgende:

[..]

:?
Het is 'steil' ipv 'stijl'. :P
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 18 november 2019 @ 11:25:49 #21
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_190001913
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 11:24 schreef trein2000 het volgende:

[..]

:?
OK, vanaf nu noemen we je trijn2000.

OT: met een handgeschakelde auto zit je het beste in een (iets te) lage versnelling.
pi_190001924
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 11:22 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Huh, welke opmerking van mij?
Sorry, op die van vannelle.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_190001928
Bij de automaat van m'n ouwe kan je ook handmatig een versnelling kiezen, dat kan bij steile hellingen wel eens handig zijn.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 18 november 2019 @ 12:42:16 #24
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_190003056
Ligt aan de auto. Mijn bak uit 2008 heeft gewoon hillhold control en indien de helling vrij steil is laat hij de rem pas los als er voldoende koppel gegenereerd wordt om ook daadwerkelijk voorruit te gaan ipv alsnog achteruit te rollen.
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_190007174
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 11:12 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Als ik in Oostenrijk sommige vakantiegangers met slippende remmen zie afdalen, vraag ik me ook wel eens af of ze nooit iets geleerd hebben over remmen op de motor en de oververhitting van de schijfremmen. Maar we wonen in een vlak land, dan vergeet je dat.
Ja kee maar dit topic gaat over het oprijden van een helling of heuvel en dat leer je met rijles bij de hellingproef.
In de bergen rijden leren we hier idd niet in Nederland en zoals je al zegt heeft lang niet iedereen in de gaten hoe je dat goed doet. Tenenkrommend af en toe om dat te moeten aanzien.
Maar de hellingproef leer je wél in Nederland en dat was volgens mij de vraag. ;)
pi_190007284
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 16:51 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ja kee maar dit topic gaat over het oprijden van een helling of heuvel en dat leer je met rijles bij de hellingproef.
In de bergen rijden leren we hier idd niet in Nederland en zoals je al zegt heeft lang niet iedereen in de gaten hoe je dat goed doet. Tenenkrommend af en toe om dat te moeten aanzien.
Maar de hellingproef leer je wél in Nederland en dat was volgens mij de vraag. ;)
Same. We hebben op een enkele parkeergarage na geen noemenswaardig steile hellingen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_190007315
Koppelingsplaten werken op rook. Als je daar te veel van laat ontsnappen zijn ze versleten.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_190007330
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 17:00 schreef Resistor het volgende:
Koppelingsplaten werken op rook. Als je daar te veel van laat ontsnappen zijn ze versleten.
_O_ _O- ^O^
pi_190010223
Koppeling op laten komen tot het aangrijpingspunt. Dot gas. Koppeling verder op laten komen, terwijl je het toerental ronden 2000-3000 toeren houdt. Te weinig toeren zal hij afslaan, teveel toeren verbrand de koppeling.

Beetje wielspin is niet erg.
.
  maandag 18 november 2019 @ 20:14:20 #30
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_190010267
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2019 20:11 schreef Fer het volgende:
Beetje wielspin is niet erg.
Als je wielspin wilt verminderen dan ga je van het gas af en krijgt ie weer grip.. beetje tegennatuurlijk gevoel..
(het bekende moment van crashen bij een burnout door te laat de koppeling in te trappen)
Afslaan gebeurd wel bij het wegrijden met lage toeren maar eens de wielen draaien gaat dat veel minder snel bij lage toeren..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_190010363
quote:
14s.gif Op maandag 18 november 2019 20:14 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Als je wielspin wilt verminderen dan ga je van het gas af en krijgt ie weer grip.. beetje tegennatuurlijk gevoel..
(het bekende moment van crashen bij een burnout door te laat de koppeling in te trappen)
Afslaan gebeurd wel bij het wegrijden met lage toeren maar eens de wielen draaien gaat dat veel minder snel bij lage toeren..
Als ik met aanhangwagen rij en fwd, ontkom ik soms niet aan een beetje wielspin om op gang te komen. Zodra er beweging in komt, stopt de wielspin vaak vanzelf.
.
  maandag 18 november 2019 @ 20:21:07 #32
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_190010413
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2019 20:18 schreef Fer het volgende:

[..]

Als ik met aanhangwagen rij en fwd, ontkom ik soms niet aan een beetje wielspin om op gang te komen. Zodra er beweging in komt, stopt de wielspin vaak vanzelf.
Je kunt het zo opheffen door op het moment van wielspin heel even je voet op te lichten en weer in te trappen, dan heeft de band weer instant grip..

Of je aanhanger gewoon beter beladen.. de kogeldruk is dan te hoog.. weeg hem maar eens met een latje (lengte op hoogte van de trekhaak) onder de aanhangerkoppeling op een weegschaal.. Veel meer dan 40kg oplegdruk wil je niet hebben
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  vrijdag 22 november 2019 @ 23:20:20 #33
53151 T42
Pinball Wizard
pi_190076821
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 08:24 schreef Jaimeteddy het volgende:
Tips voor het oprijden van de helling of heuvel met handmatige en automatische auto ....?
Rijbewijs inleveren lol
  zaterdag 23 november 2019 @ 06:14:58 #34
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_190079120
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2019 16:58 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Same. We hebben op een enkele parkeergarage na geen noemenswaardig steile hellingen.
Nog noot in Limburg geweest?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zaterdag 23 november 2019 @ 06:29:48 #35
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190079133
De hellingproef lijkt simpel met "de koppeling laten opkomen", maar als je voor het eerst in een automaat zit dan blijkt dat dus niet zo eenvoudig. Ook het terugschakelen is een mysterie als je automaat rijdt en nooit rijles voor automaat hebt gehad.
Remmen op de motor? #hoedan

Dus... hoe hóór je dat te doen? En dan heb je ook nog eens verschillende soorten automaten.

Het gewoon rem-los-gas werkt verder niet goed bij auto's die "afslaan" als je stilstaat, het moment dat nodig is om weer "aan te slaan" rij je achteruit op de helling als je omhoog gaat.

Terechte vraag dus.
  zaterdag 23 november 2019 @ 06:31:30 #36
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190079135
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 06:14 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Nog noot in Limburg geweest?
Limburg is een eitje. De steilste hellingen zijn de dijk op, in het rivierengebied. En vaak moet je bovenaan de helling stoppen om het verkeer op de dijk voorrang te geven.
pi_190079145
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 06:29 schreef Lunatiek het volgende:
De hellingproef lijkt simpel met "de koppeling laten opkomen", maar als je voor het eerst in een automaat zit dan blijkt dat dus niet zo eenvoudig. Ook het terugschakelen is een mysterie als je automaat rijdt en nooit rijles voor automaat hebt gehad.
Remmen op de motor? #hoedan

Dus... hoe hóór je dat te doen? En dan heb je ook nog eens verschillende soorten automaten.

Het gewoon rem-los-gas werkt verder niet goed bij auto's die "afslaan" als je stilstaat, het moment dat nodig is om weer "aan te slaan" rij je achteruit op de helling als je omhoog gaat.

Terechte vraag dus.
Ze leren je tegenwoordig niet meer om de handrem te gebruiken en die pas los te laten als je voelt dat de auto wil gaan rijden als je de koppeling op laat komen of bij een automaat gas geeft?
pi_190079146
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 06:14 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Nog noot in Limburg geweest?
Vaak zat maar limburg heeft geen steile hellingen hoor
  zaterdag 23 november 2019 @ 07:03:22 #39
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190079169
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 06:47 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

Ze leren je tegenwoordig niet meer om de handrem te gebruiken en die pas los te laten als je voelt dat de auto wil gaan rijden als je de koppeling op laat komen
Ja, maar probeer dat eens in een automaat te doen?
quote:
of bij een automaat gas geeft?
Je leert bij een "handgeschakeld" rijbewijs niet hoe een automaat werkt. Dus dat is even schrikken als het verhuurbedrijf je er een geeft.
pi_190079190
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 07:03 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ja, maar probeer dat eens in een automaat te doen?
[..]

Je leert bij een "handgeschakeld" rijbewijs niet hoe een automaat werkt. Dus dat is even schrikken als het verhuurbedrijf je er een geeft.
Je zet hem in D, handrem erop, langzaam gas geven tot je hem voelt gaan en dan handrem eraf?
  zaterdag 23 november 2019 @ 07:26:35 #41
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190079202
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 07:20 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

Je zet hem in D, handrem erop, langzaam gas geven tot je hem voelt gaan en dan handrem eraf?
Ja, maar dat moet je zelf ontdekken hoe dat voelt, want dat heb je nooit geleerd en zeer waarschijnlijk nooit geoefend tot het een keer voorkomt. Dus vragen hoe en wat, zie OP, is niet zo gek.
pi_190079205
Geen stijve hebben ivm creëren stuurslot
U MAD?
pi_190079254
Als je in de buurt bent, probeer dit weggetje eens.
pi_190079447
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 07:26 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ja, maar dat moet je zelf ontdekken hoe dat voelt, want dat heb je nooit geleerd en zeer waarschijnlijk nooit geoefend tot het een keer voorkomt. Dus vragen hoe en wat, zie OP, is niet zo gek.
klopt, ik moet ook altijd even wennen als ik in een andere auto stap, en hoe meer verschillende auto's je hebt gereden, hoe sneller dat dat gaat.
  zaterdag 23 november 2019 @ 08:53:50 #46
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_190079512
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 06:47 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

Vaak zat maar limburg heeft geen steile hellingen hoor
Wat is je definitie van een steile helling dan?
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 07:26 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ja, maar dat moet je zelf ontdekken hoe dat voelt, want dat heb je nooit geleerd en zeer waarschijnlijk nooit geoefend tot het een keer voorkomt. Dus vragen hoe en wat, zie OP, is niet zo gek.
Als je dat nie tkan verzinnen moet je je afvragen waarom je een rijbewijs hebt.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_190080013
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 08:53 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Wat is je definitie van een steile helling dan?
[..]

bergen in siberie waar je achterover hangt in je stoel en waar je in low gear in zijn eerste versnelling op moet :D
pi_190080015
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 06:29 schreef Lunatiek het volgende:
De hellingproef lijkt simpel met "de koppeling laten opkomen", maar als je voor het eerst in een automaat zit dan blijkt dat dus niet zo eenvoudig. Ook het terugschakelen is een mysterie als je automaat rijdt en nooit rijles voor automaat hebt gehad.
Remmen op de motor? #hoedan

Dus... hoe hóór je dat te doen? En dan heb je ook nog eens verschillende soorten automaten.

Het gewoon rem-los-gas werkt verder niet goed bij auto's die "afslaan" als je stilstaat, het moment dat nodig is om weer "aan te slaan" rij je achteruit op de helling als je omhoog gaat.

Terechte vraag dus.
Doorgaans schakelt een automaat automatisch terug op een helling als je je gas intrapt.

En de moderne schakelen ook automatisch terug bij het remmen als je de helling af gaat.
.
  zaterdag 23 november 2019 @ 14:26:48 #49
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_190082547
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2019 07:03 schreef Lunatiek het volgende:
Ja, maar probeer dat eens in een automaat te doen?
Je hebt twee voeten.. eentje op de rem, de ander op het gas..
Veel makkelijker gaat het niet worden... Omhoog lopen is lastiger.

Handrem heb je niet nodig in een automaat..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  zaterdag 23 november 2019 @ 14:30:31 #50
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_190082593
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 november 2019 14:26 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Je hebt twee voeten.. eentje op de rem, de ander op het gas..
Veel makkelijker gaat het niet worden... Omhoog lopen is lastiger.

Handrem heb je niet nodig in een automaat..
De automaten die ik gereden heb zetten zichzelf op de "handrem". Zodra je genoeg gas geeft om weg te rijden laat hij los. Dus je voet op de rem hoeft geeneens.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')