Oefening baart kunst, ga oefenen.quote:Op maandag 18 november 2019 08:24 schreef Jaimeteddy het volgende:
Tips voor het oprijden van de helling of heuvel met handmatige en automatische auto ....?
Je merkt het vanzelf als de motor onvoldoende vermogen kan leveren, want dan loopt de snelheid terug. Lagere versnelling=hogere toeren=meer vermogen. Als dat betekent dat je met een jankende motor omhoog moet klimmen, dan is dat zo.quote:Op maandag 18 november 2019 09:00 schreef trein2000 het volgende:
Als het echt stijl wordt kun je een versnelling terug schakelen.
Als ik in Oostenrijk sommige vakantiegangers met slippende remmen zie afdalen, vraag ik me ook wel eens af of ze nooit iets geleerd hebben over remmen op de motor en de oververhitting van de schijfremmen. Maar we wonen in een vlak land, dan vergeet je dat.quote:Op maandag 18 november 2019 11:08 schreef vannelle het volgende:
Vraag het aan je rij-instructeur, als je je rbw al hebt hoor je dit te weten.
Ik denk dat die heuvel idd wel stijl heeft ja, fashion en zo.quote:Op maandag 18 november 2019 09:00 schreef trein2000 het volgende:
Niet te moeilijk doen. Zolang die heuvel niet heel stijl is of je moet stoppen oid gewoon een beetje gas bij en verder niks.
Als het echt stijl wordt kun je een versnelling terug schakelen.
Daar geef je zelf al de oorzaak. Mensen zijn het niet gewend en als ze dan één week per jaar in de bergen rijden hebben we geen flauw benul wat ze moeten doen.quote:Op maandag 18 november 2019 11:12 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Als ik in Oostenrijk sommige vakantiegangers met slippende remmen zie afdalen, vraag ik me ook wel eens af of ze nooit iets geleerd hebben over remmen op de motor en de oververhitting van de schijfremmen. Maar we wonen in een vlak land, dan vergeet je dat.
Het is dan ook commentaar op jouw opmerking.quote:Op maandag 18 november 2019 11:18 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Daar geef je zelf al de oorzaak. Mensen zijn het niet gewend en als ze dan één week per jaar in de bergen rijden hebben we geen flauw benul wat ze moeten doen.
Huh, welke opmerking van mij?quote:Op maandag 18 november 2019 11:20 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Het is dan ook commentaar op jouw opmerking.
quote:Op maandag 18 november 2019 11:21 schreef borbit het volgende:
Ik ga meestal op de stoel linksvoor zitten. Vanaf daar kun je goed bij het stuur en de padalen. In de andere voorstoel gaat ook nog wel. Maar vanaf de achterbank is echt onhandig.
Geen stijl, deze reactie.quote:Op maandag 18 november 2019 09:00 schreef trein2000 het volgende:
Zolang die heuvel niet heel stijl is [...]
Als het echt stijl wordt [...]
Het is 'steil' ipv 'stijl'.quote:
OK, vanaf nu noemen we je trijn2000.quote:
Sorry, op die van vannelle.quote:
Ja kee maar dit topic gaat over het oprijden van een helling of heuvel en dat leer je met rijles bij de hellingproef.quote:Op maandag 18 november 2019 11:12 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Als ik in Oostenrijk sommige vakantiegangers met slippende remmen zie afdalen, vraag ik me ook wel eens af of ze nooit iets geleerd hebben over remmen op de motor en de oververhitting van de schijfremmen. Maar we wonen in een vlak land, dan vergeet je dat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |