Zimbabwe zal volgens sommige mensen ongetwijfeld ook de schuld zijn van de blanke man.quote:Op zaterdag 16 november 2019 15:42 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Een echte multiculturele samenleving. Klein groepje zwarte Afrikanen is nu aan de macht en verrijkt zichzelf over de ruggen van de straatarme zwarte bevolking. Maar dat is nog steeds de schuld van de witte grondbezitters hoor. Kill whitey. Shoot the boer.
Heb er zeven maanden gewoond, echt een prachtig land met zeer vriendelijke mensen, zowel samengewerkt met Afrikaners als Afrikanen. Wel vaak een wtf-momentje gehad.
zwart- witquote:Op zaterdag 16 november 2019 15:50 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Zimbabwe zal volgens sommige mensen ongetwijfeld ook de schuld zijn van de blanke man.
Mensen die įlles zwart-wit zien (pun intended)
Nergens op het Afrikaanse continent hadden e negers het beter en waren hun rechten beter gewaarborgd dan in zuid-Afrikaquote:Op zaterdag 16 november 2019 15:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, de blanken hebben behoorlijk huisgehouden in (Zuid-)Afrika, met het idee dat ze het beter wisten dan de autochtone bewoners.
Als zwarte piet zelf niet racistisch is, waarom moet hij dan aangepast worden?quote:Op zaterdag 16 november 2019 15:46 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ah, op de autistische tour. Je snapt toch zelf ook wel dat ik niet bedoel dat zwarte piet zelf een racist is. Mijn fout, maar je had ook wel uit m'n post kunnen afleiden dat ik dat niet zo bedoelde.
Nee.quote:Op zaterdag 16 november 2019 14:57 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Nee, die poster gaat veel te ver.
Wat ben je nou aan het proberen?quote:Op zaterdag 16 november 2019 15:54 schreef Collide het volgende:
[..]
Als zwarte piet zelf niet racistisch is, waarom moet hij dan aangepast worden?
De politie wel. Ze hebben er vandaag een paar gearresteerd omdat ze pepernoten aan het uitdelen waren. (Als je er vanuit gaat dat Zwarte Pieten mensen zijn).quote:Op zaterdag 16 november 2019 15:07 schreef KingRadler het volgende:
Hebben pro pieten een hekel aan zwarte mensen.
Afrikanen in Afrika hebben anders wel een schurft hekel aan de blanke sinterklaas westerling. Sinterklaasjes staan er bekend om dat ze coups/staatsgrepen plegen in Afrikaanse landen wanneer de leiding ze niet aanstaat dankzij bepaalde generale (verraders) die opgeleid zijn in het westen , gericht op staatsgrepen plegen in opdracht van westerse landen. Volgens onderzoek is rond de 70 į 80% van de militaire staatsgrepen , een westerse sinterklaasje op de achtergrond die daar een opdracht voor gaf.quote:Op zaterdag 16 november 2019 15:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nergens op het Afrikaanse continent hadden e negers het beter en waren hun rechten beter gewaarborgd dan in zuid-Afrika
twitter:wagensveld1968 twitterde op zaterdag 16-11-2019 om 15:48:19In Nederland zit je vanwege uitdelen van Pepernoten bij #Sinterklaasintocht, goed 3 uur vast in @gem_apeldoorn.Dit land is doodziek!Was gisteren met #Politie afspraak gemaakt en gaven toestemming, blijkbaar had #ntr met in beeld brengen #Zwarte Pieten een probleem. #Shame https://t.co/I9poWg7JHs reageer retweet
Onderzoek van wie, Nation of Islam?quote:Op zaterdag 16 november 2019 16:10 schreef Lattenverhoge het volgende:
[..]
Afrikanen in Afrika hebben anders wel een schurft hekel aan de blanke sinterklaas westerling. Sinterklaasjes staan er bekend om dat ze coups/staatsgrepen plegen in Afrikaanse landen wanneer de leiding ze niet aanstaat dankzij bepaalde generale (verraders) die opgeleid zijn in het westen , gericht op staatsgrepen plegen in opdracht van westerse landen. Volgens onderzoek is rond de 70 į 80% van de militaire staatsgrepen , een westerse sinterklaasje op de achtergrond die daar een opdracht voor gaf.
Zuid Afrika was grotendeels leeg toen de blanken arriveerden, pas daarna zijn veel niet-inheemse donkere stammen die kant op getrokken. Er waren eigenlijk helemaal geen autochtonen.quote:Op zaterdag 16 november 2019 15:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, de blanken hebben behoorlijk huisgehouden in (Zuid-)Afrika, met het idee dat ze het beter wisten dan de autochtone bewoners.
Zoek maar op naar bijvoorbeeld France colonializm in Africa via google. Landen waar je bijvoorbeeld de ''franse franc'' als munt moet gebruiken in Afrika hebben heel vaak te maken gehad met coups , georganiseerd door de sinterklaasjes in Frankrijk. Daar zitten landen tussen waarbij men de franse invloed wilt verminderen. Op het moment dat dat gebeurt krijgen ze te maken met een gewelddadige militaire coup in opdracht van Frankrijk.quote:Op zaterdag 16 november 2019 16:19 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Onderzoek van wie, Nation of Islam?
Alhoewel Zuid Afrika wat genuanceerder ligt dan enkel de blanke kolonialen die het land gestolen hebben, is deze ontkenning van de khoikhoi ook niet helemaal kies.quote:Op zaterdag 16 november 2019 16:21 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Zuid Afrika was grotendeels leeg toen de blanken arriveerden, pas daarna zijn veel niet-inheemse donkere stammen die kant op getrokken. Er waren eigenlijk helemaal geen autochtonen.
In dezelfde zin was Nederland rond de 3e eeuw na Christus eigenlijk nagenoeg ontvolkt, tot de Saksische stammen arriveerden.
Ik vind het behoorlijk racistisch om te zeggen dat ZA van donkere mensen is. Blanken hebben evenveel recht om daar te zijn.
En hoe gaat het afschaffen van Zwarte Piet deze Afrikaanse landen helpen?quote:Op zaterdag 16 november 2019 16:30 schreef Lattenverhoge het volgende:
Momenteel zijn dik 14 Afrikaanse landen VERPLICHT om ruim 85% van hun reserve geld te stationeren op Franse banken in Frankrijk. Soort van 'koloniale schuld. En leiders die dit weigeren worden of bruut vermoord of krijgen te maken met een militaire coup. Daarom is het belangrijk dat de zwartepieten/sinterklaas feest door moet gaan , ''want het is normaal om de zwarten als slaven de behandelen''.
[ afbeelding ]
https://blogs.mediapart.f(...)ery-and-colonization
De wereld is van iedereen. Maar niet altijd.quote:Op zaterdag 16 november 2019 16:21 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Ik vind het behoorlijk racistisch om te zeggen dat ZA van donkere mensen is. Blanken hebben evenveel recht om daar te zijn.
Men moet het normaal vinden in westerse landen dat het uitbuiten van zwarte mensen dagelijkse praktijk is. Dat wordt dus met de lepeltje ingegoten vanaf kleins af aan zodat Nederland ook in de toekomst mee werkt aan koloniale projecten in Afrika tegen de negroļde medemens. En natuurlijk in eigen land moet de blanke menschen de donkere untermenshen als 3de rangsburger zien. Het is daarom verboten om sinterklaas feest als een racistische feestje te markeren.quote:Op zaterdag 16 november 2019 16:32 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
En hoe gaat het afschaffen van Zwarte Piet deze Afrikaanse landen helpen?
Uit welke alternatieve realiteit kom jij gekropen?quote:Op zaterdag 16 november 2019 16:34 schreef Lattenverhoge het volgende:
[..]
Men moet het normaal vinden in westerse landen dat het uitbuiten van zwarte mensen dagelijkse praktijk is. Dat wordt dus met de lepeltje ingegoten vanaf kleins af aan zodat Nederland ook in de toekomst mee werkt aan koloniale projecten in Afrika tegen de negroļde medemens. En natuurlijk in eigen land moet de blanke menschen de donkere untermenshen als 3de rangsburger zien. Het is daarom verboten om sinterklaas feest als een racistische feestje te markeren.
Dat is niet verboden, je mag het vinden.quote:Op zaterdag 16 november 2019 16:34 schreef Lattenverhoge het volgende:
[..]
Men moet het normaal vinden in westerse landen dat het uitbuiten van zwarte mensen dagelijkse praktijk is. Dat wordt dus met de lepeltje ingegoten vanaf kleins af aan zodat Nederland ook in de toekomst mee werkt aan koloniale projecten in Afrika tegen de negroļde medemens. En natuurlijk in eigen land moet de blanke menschen de donkere untermenshen als 3de rangsburger zien. Het is daarom verboten om sinterklaas feest als een racistische feestje te markeren.
Tijd van nuance en dialoog is voorbij man, dapper dat je het nog probeert, maar al maak je er dansjes bij, het probleem gaat veel dieper en dat is de onbeschrijfelijk haat jegens de blanke mensen en hun dominante positie in de wereldgeschiedenis. Wij moeten boeten voor de zonden van enkele van onze voorvaders. Gebeurt op grote schaal in noord korea. Als je het land uitvlucht, moeten je ouders boeten.quote:Op zaterdag 16 november 2019 15:57 schreef Ciclon het volgende:
De blankman ontmoet zwartman. Blankman beschikte over het wiel, zwaarden , (guns?) etc. in ieder geval veel technologie. Zwartman beschikte niet over het wiel, waren demografisch enorm klein, en deed aan slavernij. En toen dacht men, we gaan aan handel doen, slavenhandel en zo kocht men zwartmannen en verscheepte hen naar de nieuwe- wereld. Dit heeft zo'n 300 jaar geduurd vooraleer zij stopte met slavernij (verbod). Echter, door jaren, hetzij in de nieuwe wereld, zwarten te zien zwoegen voor den blanken, bestond er een indoctrinatie omtrent zwartman, dat zij minderwaardig waren "untermensch". Echter, ZP is in de ouder wereld opgericht door menschen die nooit een zwartman hebben gezien. Het sunterkleasfeest bevat ellementen van diverse (verzonnen) verhalen. En toen was het 1960 en kwamen den eersten zwartmenschen van de nieuwe wereld naar Nederland. Zwartmenschen die vaak mixed waren in de zin van, vaderlijn Blankman, moederzijn Zwartvrouw.
Dit is de geschidenis zo een beetje en heeft ZP zodoende niks met slavernij te maken, en zoals je in mijn laatste zin kunt zien, mekken over slavernij moet je vooral doen in je eigen bloedlijn.
Klopt ja. Het verbloemen van hun eigen falen in de korte geschiedenis. (op de lange geschiedenis waren wij allemaal zwart, zie de Cheddar man)quote:Op zaterdag 16 november 2019 16:40 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
Tijd van nuance en dialoog is voorbij man, dapper dat je het nog probeert, maar al maak je er dansjes bij, het probleem gaat veel dieper en dat is de onbeschrijfelijk haat jegens de blanke mensen en hun dominante positie in de wereldgeschiedenis. Wij moeten boeten voor de zonden van enkele van onze voorvaders. Gebeurt op grote schaal in noord korea. Als je het land uitvlucht, moeten je ouders boeten.
Deze relnegers en blanke feministische manhaters krijgen wat hun hartje begeert. Wat je terugkrijgt zijn slap opgevoede maar sterk geindoctrineerde jongentjes die ooit vrouwelijke mannen worden. En ga zo maar dooe
Dan eis je als (kleine) minderheid je gelijk op deze manier (alsnog) af :quote:Op zaterdag 16 november 2019 16:39 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Dat is niet verboden, je mag het vinden.
Maar als het grotere deel dat niet vind...
quote:Op zaterdag 16 november 2019 12:28 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wen er gewoon maar aan dat jouw “meerderheidsstem” niet altijd meer de boventoon voert. Daar is niks kwalijks aan, het is een logische ontwikkeling. We zijn de monoculturele samenleving allang voorbij.
Ooit naar Disney o.i.d. geweest? Ook meteen verteld dat er mensen in die pakken zitten?quote:Op zaterdag 16 november 2019 14:41 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Raar dan dat jij als niet religieus type de leugen in stand houdt.
Dat terwijl het verschil tussen die religieuze en jou is dat enkel jij het als een leugen ziet.
Voor de duidelijkheid. Mijn inmiddels 20 jarige zoon is een verstokt atheist. Met geen enkel geloof opgevoed.
Eh, dat heet niet meer zo.quote:Op zaterdag 16 november 2019 15:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat "de Negerhut van Oom Tom" vol staat met racistische stereotypen is wel bekend toch?
Zo werd het wel genoemd door de user waar ik op reageerde en dat ze de naam al jaren geleden aangepast hebben doet niets af aan het feit dat het bol staat van de racistische stereotypen.quote:Op zaterdag 16 november 2019 17:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Eh, dat heet niet meer zo.
https://www.bol.com/nl/p/(...)xEAQYAiABEgL0P_D_BwE
De Zulu's kwamen er maar net voor de Nederlanders. Er wordt ernstig gediscrimineerd tegen mensen die per schip kwamen ipv te voet.quote:Op zaterdag 16 november 2019 16:26 schreef speknek het volgende:
[..]
Alhoewel Zuid Afrika wat genuanceerder ligt dan enkel de blanke kolonialen die het land gestolen hebben, is deze ontkenning van de khoikhoi ook niet helemaal kies.
Jij vindt het racisitisch, dat is wat anders.quote:Op zaterdag 16 november 2019 15:25 schreef Discombobulate het volgende:
Hoezo? Ik snap echt wel de discussie omtrent zwarte piet. Je gaat mij niet vertellen dat het niet racistisch is, want eigenlijk is dat gewoon zo. En nee, ik ben echt niet anti zwarte piet, integendeel zelfs.
Wat precies hebben wij met Frankrijk te maken?quote:Op zaterdag 16 november 2019 16:30 schreef Lattenverhoge het volgende:
Momenteel zijn dik 14 Afrikaanse landen VERPLICHT om ruim 85% van hun reserve geld te stationeren op Franse banken in Frankrijk. Soort van 'koloniale schuld. En leiders die dit weigeren worden of bruut vermoord of krijgen te maken met een militaire coup. Daarom is het belangrijk dat de zwartepieten/sinterklaas feest door moet gaan , ''want het is normaal om de zwarten als slaven de behandelen''.
[ afbeelding ]
https://blogs.mediapart.f(...)ery-and-colonization
Jij bent ook wit, racistquote:Op zaterdag 16 november 2019 17:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat precies hebben wij met Frankrijk te maken?
Ja? Maar wat precies heeft Harriet Beecher Stowe (een abolitionist uit de VS) te maken met zwarte piet hier?quote:Op zaterdag 16 november 2019 17:13 schreef Leandra het volgende:
Zo werd het wel genoemd door de user waar ik op reageerde en dat ze de naam al jaren geleden aangepast hebben doet niets af aan het feit dat het bol staat van de racistische stereotypen.
Nederland doet netjes mee met Frankrijk in onder ander Mali. Militair. Mali is een Franse kolonie waarbij de macht van Frankrijk bijna wegviel tot Frankrijk een coup op gang zette. Nederlandse militairen doen/deden daar aan mee. Niet zo gek ook. Al die Nederlandse militairen hebben van kleins af aan mee gedaan met sinterklaas feest.quote:Op zaterdag 16 november 2019 17:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat precies hebben wij met Frankrijk te maken?
Ga je mijn nou verwijten dat ik op een post gereageerd heb en moet ik dan gaan uitleggen waarom mijn reactie op het onderwerp waar die post over gaat over dat onderwerp gaat?quote:Op zaterdag 16 november 2019 17:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja? Maar wat precies heeft Harriet Beecher Stowe (een abolitionist uit de VS) te maken met zwarte piet hier?
Oh nee dat niet direct, het ging me meer om de "racistische stereotypen" waar jij mee kwam. Dat is allemaal op Amerikaanse leest geschoeid en de schrijfster was nb. nog wel een voorvechtster van de de afschaffing van de slavernij.quote:Op zaterdag 16 november 2019 17:32 schreef Leandra het volgende:
Ga je mijn nou verwijten dat ik op een post gereageerd heb en moet ik dan gaan uitleggen waarom mijn reactie op het onderwerp waar die post over gaat over dat onderwerp gaat?
MINUSMA is een VN missie...quote:Op zaterdag 16 november 2019 17:27 schreef Lattenverhoge het volgende:
Nederland doet netjes mee met Frankrijk in onder ander Mali. Militair. Mali is een Franse kolonie waarbij de macht van Frankrijk bijna wegviel tot Frankrijk een coup op gang zette. Nederlandse militairen doen/deden daar aan mee. Niet zo gek ook. Al die Nederlandse militairen hebben van kleins af aan mee gedaan met sinterklaas feest.
[ afbeelding ]
quote:Countries contributing troops to MINUSMA
Armenia, Austria, Bangladesh, Belgium, Benin, Bhutan, Bosnia and Herzegovina, Burkina Faso, Burundi, Cambodia, Canada, Cameroon, Chad, China, Czech Republic, Denmark, Egypt, Estonia, Ethiopia, Finland, France, Gambia, Germany, Ghana, Guatemala, Guinea, Indonesia, Italy, Ivory Coast, Jordan, Kenya, Latvia, Liberia, Lituania, Mauritania, Mexico, Nepal, Netherlands, New-Zealand, Niger, Nigeria, Norway, Pakistan, Portugal, Romania, Salvador, Senegal, Sierra Leone, Spain, Sri Lanka, Sweden, Switzerland, Togo, Tunisia, United Kingdom, United States of America.
De khoikhoi zijn geen zulus.quote:Op zaterdag 16 november 2019 17:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De Zulu's kwamen er maar net voor de Nederlanders. Er wordt ernstig gediscrimineerd tegen mensen die per schip kwamen ipv te voet.
Daar staat het boek vol mee, hoe je het ook wendt of keert.quote:Op zaterdag 16 november 2019 17:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
Oh nee dat niet direct, het ging me meer om de "racistische stereotypen" waar jij mee kwam. Dat is allemaal op Amerikaanse leest geschoeid en de schrijfster was nb. nog wel een voorvechtster van de de afschaffing van de slavernij.
Jaja, maar niks Nederlands aan.quote:Op zaterdag 16 november 2019 17:43 schreef Leandra het volgende:
Daar staat het boek vol mee, hoe je het ook wendt of keert.
Het beschrijft een periode in Amerika. Dat negers in die tijd onderdrukt werden is een feit, wat in dat boek verteld wordt.quote:Op zaterdag 16 november 2019 17:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zo werd het wel genoemd door de user waar ik op reageerde en dat ze de naam al jaren geleden aangepast hebben doet niets af aan het feit dat het bol staat van de racistische stereotypen.
Wat een mongolen.quote:Op zaterdag 16 november 2019 18:10 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]
stonden ze dan hoor in friesland
black panther movement wannabee's
heel het jaar bijstand gespaard voor kekke outfit
[ afbeelding ]
Toen ik zeven was vond ik soldaatje spelen ook heel leuk.quote:Op zaterdag 16 november 2019 18:10 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die nep black panther wannabee's worden hitsig van dit soort dingenquote:Op zaterdag 16 november 2019 18:25 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Toen ik zeven was vond ik soldaatje spelen ook heel leuk.
Zo ironisch dat ze claimen antiracistisch te zijn maar ondertussen zelf knetterracistisch zijn.quote:Op zaterdag 16 november 2019 18:27 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Die nep black panther wannabee's worden hitsig van dit soort dingen
Lol sneu kutvolk.quote:Op zaterdag 16 november 2019 18:10 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat mag allemaal. Zuid-Afrika ook met hun "kill the boer".quote:Op zaterdag 16 november 2019 18:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zo ironisch dat ze claimen antiracistisch te zijn maar ondertussen zelf knetterracistisch zijn.
Even los van het eisen, ik denk niet dat het slechtste idee zou zijn - mits er beeld en geluidsmateriaal verzameld wordt. Rutte kan prima beleefd en professioneel zijn in zijn vraag waar water bij de wijn gedaan kan worden.quote:Op zaterdag 16 november 2019 14:24 schreef Montagui het volgende:
KOZP eist een gesprek met Rutte. Zojuist gemeld door Mitchell Esajas op het Malieveld.twitter:EvavanRijnberk twitterde op zaterdag 16-11-2019 om 14:16:31“#kozp eist voor 5 december een overleg met @:MinPres over:Institutioneel racisme Discriminatie op de arbeidsmarkt Ongelijkheid in het onderwijsGeweld van de politie En de racistische figuur zwarte Piet”Mitchel Esajas #KOZPDenHaag reageer retweet
Kijk ze staan dan onze wannabe cavaleristen met hun zwarte baret...quote:Op zaterdag 16 november 2019 18:10 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]
Ze zien er uit alsof ze elk moment Ronnie Brunswijk in elkaar kunnen slaan.quote:Op zaterdag 16 november 2019 18:10 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.rtvdrenthe.nl(...)ngepast-na-opstootjequote:Op het Raadhuisplein in Emmen is vanmiddag een opstootje geweest tijdens de intocht van Sinterklaas. Voorstanders van zwarte piet kregen het aan de stok met de politie. Ook werden er rookbommen en eieren gegooid.
Laat ik even voorop stellen dat ik het met je eens ben dat de voorstanders zich hier misdragen hebben.quote:Op zaterdag 16 november 2019 19:25 schreef Bluesdude het volgende:
Ook reltrappers in Emmen. Zie de film .
[..]
https://www.rtvdrenthe.nl(...)ngepast-na-opstootje
Was dit vandaag 16 november en waar ?quote:Op zaterdag 16 november 2019 18:10 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zie alleen veel politie.quote:Op zaterdag 16 november 2019 19:40 schreef Bluesdude het volgende:
Reltrappers in Leeuwarden. Zie de film
https://twitter.com/LC_Li(...)ft-uit-25035095.html
Je ziet niet dat de politie mogelijke ordeverstoorders wegjaagt ?quote:
Politie moet wel anders trekken ze de racisme kaart dat de politie racistisch is, witte blanke pegida demonstranten mogen natuurlijk niet klagen want die hebben white priveledge.quote:Op zaterdag 16 november 2019 19:43 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik zie alleen veel politie.
De anti-Zwarte Pieters mogen trouwens de Nederlandse staat wel dankbaar zijn, overal staat politie om ervoor te zorgen dat ze veilig kunnen demonstreren. Dat is echt een hele operatie. Als het om het beschermen van Pegida zou gaan, zou er echt niet zoveel werk van gemaakt worden.
dat zou zo een racistische opmerking kunnen zijn: de grote leugen van de blanke voornamelijk mannen die onderdrukt worden vanwege hun ras.quote:Op zaterdag 16 november 2019 19:47 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Politie moet wel anders trekken ze de racisme kaart dat de politie racistisch is, witte blanke pegida demonstranten mogen natuurlijk niet klagen want die hebben white priveledge.
Weet ik, maar die hebben ook nederzettingen gesticht en daarna weleens ruzie gehad met de khoikhois.quote:
Vind je? Vind je het niet gewoon normaal dat hun veiligheid beschermd wordt?quote:Op zaterdag 16 november 2019 19:43 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De anti-Zwarte Pieters mogen trouwens de Nederlandse staat wel dankbaar zijn
Hun kop houden zou een goed begin zijn.quote:Op zaterdag 16 november 2019 19:54 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Vind je? Vind je het niet gewoon normaal dat hun veiligheid beschermd wordt?
Hoe zouden ze die dankbaarheid moeten tonen?
Moet Geert Wilders dan ook voortaan zijn kop maar houden uit dank voor de beveiliging die de Nederlandse staat hem al jaren biedt?quote:Op zaterdag 16 november 2019 19:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Hun kop houden zou een goed begin zijn.
Wilders moet gewoon zijn kop houden tout court. Zijn teksten hebben we al eens gehoord en die eindigden in de duinen buiten Den Haag.quote:Op zaterdag 16 november 2019 19:59 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Moet Geert Wilders dan ook voortaan zijn kop maar houden uit dank voor de beveiliging die de Nederlandse staat hem al jaren biedt?
Dat hoefde toen al niet meer. Hij wist toen al prima dat films niet echt waren (hij was geen peutertje/kleutertje meer).quote:Op zaterdag 16 november 2019 16:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Ooit naar Disney o.i.d. geweest? Ook meteen verteld dat er mensen in die pakken zitten?
Blanke pieten, hoewel dat in Amsterdam waarschijnlijk witte pieten genoemd zullen worden. Het wordt zo wel een exclusief feestje voor blanken vind ik.quote:Op zaterdag 16 november 2019 20:36 schreef Bocaj het volgende:
17-11 Intocht Amsterdam...
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
Als zwarte mensen meedoen is dat blackface.quote:Op zaterdag 16 november 2019 21:53 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Blanke pieten, hoewel dat in Amsterdam waarschijnlijk witte pieten genoemd zullen worden. Het wordt zo wel een exclusief feestje voor blanken vind ik.
Ze kunnen ook gewoon enkel zwarten inhuren voor het zwarte piet spelen, dan kan er eigenlijk niet geklaagd meer worden.
Ja die zouden zich gewoon wit kunnen schminken.quote:Op zaterdag 16 november 2019 22:17 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Als zwarte mensen meedoen is dat blackface.
Zum kotsenquote:Op zaterdag 16 november 2019 20:36 schreef Bocaj het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
Links vindt dit geweldig.quote:
quote:Amsterdamse hiphopscene maakt statement tegen zwarte piet
Amsterdamse artiesten zoals hiphopcollectief Zwart Licht, rapper Chivv en Afropop artiest Amartey maken allemaal op hun eigen manier een statement tegen zwarte piet. Het is opvallend dat er dit jaar zoveel artiesten binnen de Amsterdamse hiphopscene zich uitten tegenover het figuur.
https://www.at5.nl/artike(...)nt-tegen-zwarte-piet
Ik lees in dat artikel dat er nog steeds gerefereerd wordt naar Kerwin Duinmeijerquote:
Dat was een groot succes voor links. Al 36 jaar lang kunnen ze iedere keer als er weer een omaatje door mocro's overvallen en bont en blauw geslagen is weer Kerwin uitmelken.quote:Op zaterdag 16 november 2019 22:40 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Ik lees in dat artikel dat er nog steeds gerefereerd wordt naar Kerwin Duinmeijer1983
Ze hebben het er maar zwaar mee
twitter:OzcanAkyol twitterde op zaterdag 16-11-2019 om 07:46:12Column: ik keek om 07:00 uur op mijn telefoon en las al minimaal tien keer dat ik moest oppleuren naar mijn eigen land. Voor de rest is het natuurlijk vooral een onschuldig kinderfeest. https://t.co/ZtBg7eOqbP reageer retweet
Lachende mensen, lijkt me inderdaad een goede reden om te kotsen, het Sinterklaasfeest is er immer voor de boze blanke man.quote:
Dat onschuldige kinderfeest kan er niets aan doen dat er achterlijke mensen zijn.quote:Op zaterdag 16 november 2019 22:44 schreef Bluesdude het volgende:
twitter:OzcanAkyol twitterde op zaterdag 16-11-2019 om 07:46:12Column: ik keek om 07:00 uur op mijn telefoon en las al minimaal tien keer dat ik moest oppleuren naar mijn eigen land. Voor de rest is het natuurlijk vooral een onschuldig kinderfeest. https://t.co/ZtBg7eOqbP reageer retweet
Ik vind het nogal wat hoe je hier een Turk te kijk zet.quote:Op zaterdag 16 november 2019 22:44 schreef Bluesdude het volgende:
Het lijkt erop dat ze builenpest hebben of zo. Vind ik toch niet echt smakelijk.quote:Op zaterdag 16 november 2019 22:46 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Lachende mensen, lijkt me inderdaad een goede reden om te kotsen, het Sinterklaasfeest is er immer voor de boze blanke man.
Hoezo dat? ik geef gewoon zijn tweet ...quote:Op zaterdag 16 november 2019 23:14 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik vind het nogal wat hoe je hier een Turk te kijk zet.
Klopt maar de zeurpietjes hier grijpen elk incident aan hoe slecht de pro pieten zijn, gezien de grote aantallen mensen die er overal waren is er eigenlijk niks gebeurdquote:Op zaterdag 16 november 2019 23:41 schreef RobbieRonald het volgende:
Zo te zien is vrijwel overal allemaal prima verlopen MET Zwarte Pieten. Het kan dus wel.
Je hoeft die Pieten ook niet te eten, maar alleen het snoepgoed dat ze uitdelen.quote:Op zaterdag 16 november 2019 23:18 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat ze builenpest hebben of zo. Vind ik toch niet echt smakelijk.
quote:Op zaterdag 16 november 2019 20:36 schreef Bocaj het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
Het lijkt haast een religie geworden. Enkel zoeken naar bevestiging ipv de waarheid.quote:Op zaterdag 16 november 2019 23:49 schreef Bottendaal het volgende:
[..]
Klopt maar de zeurpietjes hier grijpen elk incident aan hoe slecht de pro pieten zijn, gezien de grote aantallen mensen die er overal waren is er eigenlijk niks gebeurd
Dan hebben die zeurpieten zich dus een stuk fatsoenlijker gedragen richting de kinderen dan die "beschermers van het kinderfeest"?quote:Op zaterdag 16 november 2019 23:41 schreef RobbieRonald het volgende:
Zo te zien is vrijwel overal allemaal prima verlopen MET Zwarte Pieten. Het kan dus wel.
Dan is het weer whiteface.quote:Op zaterdag 16 november 2019 22:19 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Ja die zouden zich gewoon wit kunnen schminken.
Beide. Vorig jaar werden er bijv. eieren gegooid richting de tegenstanders dus die beschermers, zoals jij ze noemt, hebben zich ook fatsoenlijker gedragen.quote:Op zaterdag 16 november 2019 23:58 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dan hebben die zeurpieten zich dus een stuk fatsoenlijker gedragen richting de kinderen dan die "beschermers van het kinderfeest"?
Wie noem ik beschermers en waar doe ik dat?quote:Op zondag 17 november 2019 00:07 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Beide. Vorig jaar werden er bijv. eieren gegooid richting de tegenstanders dus die beschermers, zoals jij ze noemt, hebben zich ook fatsoenlijker gedragen.
quote:Op zondag 17 november 2019 00:09 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Wie noem ik beschermers en waar doe ik dat?
Graag je leugens onderbouwen of je keutel intrekken en je excuses aanbieden.
Ik noem ze geen beschermers, zo noemen ze zichzelf, en dit jaar konden ze wederom hun eieren en vuurwerk niet thuishouden, dus werden ze wederom opgepakt.quote:
Bron?quote:Op zondag 17 november 2019 00:11 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik noem ze geen beschermers, zo noemen ze zichzelf, en dit jaar konden ze wederom hun eieren en vuurwerk niet thuishouden, dus werden ze wederom opgepakt.
Ohja, ik lees het nu. Moet toegeven dat ik het nieuws vanavond niet gevolgd heb dus die opmerking had ik beter niet kunnen makenquote:Op zondag 17 november 2019 00:12 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Onder andere het dagblad van het noorden zoals hierboven al aangehaald.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |