abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_189927360

quote:
Estland kiest op 29 februari
De Esten kiezen op zaterdag 29 februari de inzending voor Rotterdam. Daaraan voorafgaand zijn er twee halve finales op donderdag 13 en zaterdag 15 februari. In totaal worden 24 kandidaten geselecteerd die verspreid zullen worden over de twee halve finales. Per voorronde gaan zes kandidaten door naar de finale. In de halve finales stemmen eerst jury en televoters. Voor de kandidaten die zich niet direct weten te plaatsen volgt een tweede stemronde waarin de televoters het voor het zeggen hebben. In de finale wordt in de eerste stemronde een top 3 gekozen door jury en televoting. Daarna is het de beurt aan de televoters om uit die drie de inzending van Estland te kiezen.
http://www.songfestivalwe(...)iest-op-29-februari/
Die artiesten die meedoen aan de nationale finale:
STEFAN – By My Side
Kruuv – Leelo
SHIRA – Out In Space
Jaagup Tuisk – Beautiful Lie
Little Mess – Without A Reason
Ziggy Wild – Lean On Me
Uku Suviste – What Love Is
Traffic – Üks kord veel
Rasmus Rändvee – Young
Mariliis Jõgeva – Unistustes
Renate – Videomäng
Laura – Break Me
Synne Valtri feat. Väliharf – Majakad
Anett x Fredi – Write About Me
INGA – Right Time
German & Violina – Heart Winder
Viinerid – Kapa Kohi-LA
Revals – Kirjutan romaani
Merilin Mälk – Miljon sammu
Jennifer Cohen – Ping Pong
Janet – Hingelind
Egert Milder – Georgia (On My Mind)
INGER – Only Dream



[ Bericht 7% gewijzigd door Em31 op 14-11-2019 19:02:55 ]
pi_189927364
De eerste kandidaat is bekend, mijn favoriet van vorig jaar *O*
pi_189927587
De eerste 12 artiesten:
Stefan
Kruuv
Shira
Jaagup Tuisk
Little Mess
Ziggy Wilde
Uku Suviste
Traffic
Rasmus Rändvee
Mariliis Jogeva
Renate
Laura Poldvere

Een aantal terugkomers dus.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stig Rasta kan natuurlijk niet ontbreken _O-
pi_189927863
De nummers van de artiesten die we eerder hebben gezien:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189930633
Ik ben benieuwd, meestal heeft Estland wel een sterke voorronde.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_189942308
En de tweede groep:
Synne Valtri feat. Väliharf – Majakad
Anett x Fredi – Write About Me
INGA – Right Time
German & Violina – Heart Winder
Viinerid – Kapa Kohi-LA
Revals – Kirjutan romaani
Merilin Mälk – Miljon sammu
Jennifer Cohen – Ping Pong
Janet – Hingelind
Egert Milder – Georgia (On My Mind)
INGER – Only Dream

30 november horen we de nummers *O*
pi_189943043
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 18:58 schreef Em31 het volgende:
En de tweede groep:
Synne Valtri feat. Väliharf – Majakad
Anett x Fredi – Write About Me
INGA – Right Time
German & Violina – Heart Winder
Viinerid – Kapa Kohi-LA
Revals – Kirjutan romaani
Merilin Mälk – Miljon sammu
Jennifer Cohen – Ping Pong
Janet – Hingelind
Egert Milder – Georgia (On My Mind)
INGER – Only Dream

30 november horen we de nummers *O*
Jaaaaaa, ik kan niet wachten! Dan horen voor het eerst een nummer die we terug gaan horen in Rotterdam! O+ O+ O+
  Moderator vrijdag 15 november 2019 @ 11:12:17 #8
375570 crew  Cyan9
pi_189951694
Rip, ik was veel te laat. Gelukkig heb ik even gecheckt of er al een topic was. :P
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 29 november 2019 @ 21:53:09 #9
163650 Greys
pi_190191951
Morgen alle nummers.
Zin in *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_190192423
Ik heb er ook heel veel zin in! *O* Lekker reviews schrijven en de eerste nummers van het jaar aanhoren O+
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_190194640
Oeh, ja daar ga ik ook zeker voor zitten. Zitten vaak goede nummers tussen.
~The present is all there is~
  zaterdag 30 november 2019 @ 00:29:39 #12
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_190194816
Even een ouderwetsche Terutvindpost plaatse dan. :D Ben benieuwd of er wat tussen zit.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_190194827
Leuk! Het seizoen gaat weer beginnen *O* Hoop op een nieuwe “Goodbye to Yesterday” :)
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 30 november 2019 @ 00:49:42 #14
163650 Greys
pi_190194963
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 00:15 schreef grazz het volgende:
Oeh, ja daar ga ik ook zeker voor zitten. Zitten vaak goede nummers tussen.
En soms ook hilarisch slechte. _O- *O* :9
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_190196215

Ik ben er klaar voor (8>

Zin in *O*
pi_190197718
Ben benieuwd! :)
leven zoals het leven is
  ESF Reporter zaterdag 30 november 2019 @ 12:22:18 #17
87554 Cee
Welluk?
pi_190198106
Hoe laat komen ze ongeveer online? Ben over twee uur weg en kan daarna pas morgenmiddag luisteren.
pi_190198254
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2019 12:22 schreef Cee het volgende:
Hoe laat komen ze ongeveer online? Ben over twee uur weg en kan daarna pas morgenmiddag luisteren.
Volgens mij vanavond pas!
  ESF Reporter zaterdag 30 november 2019 @ 12:42:08 #19
87554 Cee
Welluk?
pi_190198332
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 12:36 schreef lashatumbai het volgende:

[..]

Volgens mij vanavond pas!
Nou dan luister ik ze wel tijdens het concert van Duncan. |:)
pi_190198583
Vanavond om half 9 geloof ik, maar hier zijn er al drie (via escforum)

  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 30 november 2019 @ 13:17:30 #21
163650 Greys
pi_190198747
WeAreEuroBuzz twitterde op zaterdag 30-11-2019 om 10:10:44 🇪🇪: Today is the day! All 24 entries for #EestiLaul 2020 will be revealed live around 19:30 UK/IE time. #Eurovision #ESC2020 https://t.co/NpCI5O3RLl reageer retweet
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_190199016
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2019 13:04 schreef Em31 het volgende:
Vanavond om half 9 geloof ik, maar hier zijn er al drie (via escforum)

...
...
Dit is al een interessante inzending. Beetje saaitjes, maar een mooi stemgeluid (ze doet wel de Lana del Reys van deze wereld na, maar goed).
  † In Memoriam † zaterdag 30 november 2019 @ 13:56:39 #23
368283 ato
pi_190199139
Ben het met je eens Blackswangreen, interessante inzending.
Life can be a bitch, so like it..
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 30 november 2019 @ 20:36:42 #24
163650 Greys
pi_190205181
https://etv.err.ee/

Hier te volgen kennelijk over een paar minuten.

Maar ik wacht wel even op de youtubes.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 30 november 2019 @ 21:02:53 #26
163650 Greys
pi_190205525
De tweelingbroer (qua looks en ook beetje qua stem) van George Ezra doet ook mee zie ik. :D

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 30 november 2019 @ 21:12:35 #27
163650 Greys
pi_190205672
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_190205719
Mijn eerste indruk is dat we niet naar Tallinn gaan in 2021. Geen reden in elk geval om ze als early favorite te bestempelen zoals in 2015 en 2018.

Absolute hoogtepunt voor mij:

Jaagup Tuisk "Beautiful Lie"
https://menu.err.ee/1007651/jaagup-tuisk-beautiful-lie

Mijn nummer twee:

Renate "Videomäng"

Verder wel enigzins interessant zijn..:


Anett x Fredi "Write About Me"
SHIRA "Out In Space"
Ziggy Wild "Lean On Me"
STEFAN "By My Side"
Traffic " Üks kord veel"

[ Bericht 18% gewijzigd door lashatumbai op 30-11-2019 22:04:25 ]
pi_190206048
Beautiful Lie is een contender om het gehele festival te winnen in Rotterdam. Dat lied is echt prachtig. O+
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  zaterdag 30 november 2019 @ 22:08:12 #30
477691 Niels93
<3 Muziek in alle vormen
pi_190206238
Jaagup vind ik veruit de beste. Heeft wel iets weg van Arcade!
Just do it »
pi_190206409
Wel leuk dat Lisa, Amy en Shelley dit jaar voor Estland proberen uit te komen. :D

Het klinkt ook echt of het door de Estse Rik Vol is geschreven. _O-
  Moderator zaterdag 30 november 2019 @ 22:53:32 #32
375570 crew  Cyan9
pi_190206649
Review tijd!

Synne Valtri Ft. Väliharf - "Majakad"
Dit is me iets te oubollig, wat ik vorig jaar ook had met het nummer van Synne. De man in dit nummer vind ik totaal geen toegevoegde waarde, en maakt wat mij betreft het nummer niet beter. Wel een plusje voor de eigen taal, want het Ests klinkt zo mooi..

Mariliis Jõgeva - "Unistustes"
Te middle of the road, beetje zoetsappig, gaat nergens heen, 13 in een dozijn, etc. Als dit wint (lijkt me sterk), dan vraag ik me sterk af of het überhaupt de finale gaat halen. Super klein plusje voor de golden retriever in de video. O+

Anett x Fredi - "Write About Me"
Ik weet niet precies waarom, maar dit had zo uit Nederland kunnen komen. Het lijkt ook ergens op, maar op wat weet ik even niet. Het is wel lekker laidback, maar niet genoeg om heel hoog te scoren.

Renate - "Videomäng"
Het heeft in het begin wat mysterieus, maar zodra het refrein begint is dat ook alweer verdwenen. Het luistert lekker weg, en als ik het op de radio zou horen zet ik het volume misschien zelfs wat harder. Het bouwt wel op, maar niet genoeg om het echt spannend te maken.

German & Violina - "Heart Winder"
Violen hebben Estland eerder veel succes gebracht, maar dit vind ik echt helemaal niks. Na één keer luisteren vind ik het vooral irritant, en dan wordt na vaker luisteren waarschijnlijk niet veel beter. Het voelt ook wat gedateerd aan, maar waar dat aan ligt is me niet helemaal duidelijk.

SHIRA - "Out In Space"
De stem is heeeeeeel fijn, vooral in de coupletten. Dan neemt ze me echt mee. Het refrein valt me dan wel een beetje tegen, ik had er meer van verwacht. Het boeit me net niet genoeg om echt indruk te maken. Gevalletje van de zangeres had een beter liedje verdiend.

Rasmus Rändvee - "Young"
Na het luisteren wist ik eigenlijk nog steeds niet wat ik er nou van vond. Het is absoluut niet slecht, maar het maakt totaal geen indruk. Het is niet ingrijpend genoeg om sterke emoties op te roepen, en muzikaal gezien blijft het ook niet hangen. Toch ook te veel middle of the road.

Little Mess - "Without a Reason"
Dit is heel erg overduidelijk de Estse Osjien, en ik wilde eerst zeggen met een beter nummer. Maar dat valt toch tegen, met name door het refrein. Dat is te soft, en dat maakt het in z'n totaal toch ook weer wat te oubollig. En daarmee zijn ze nog meer de Estse Osjien. :+

Revals - "Kirjutan romaani"
In de eerste seconden zijn ze me al helemaal kwijt, dit is een Estse variant van iets waar m'n vader misschien nog wel een beetje blij van kan worden. Gelukkig wel in de eigen taal, anders was het nog erger geweest. Dit is ook weer heel erg middle of the road, en komt tientallen jaren te laat om nog wat indruk te maken.

INGER - "Only Dream"
Heel veel mensen vinden het vast leuk, maar dat fluitje irriteert me. De stem zonder beeld erbij is nog steeds een groot vraagteken, het zou zowel een man of een vrouw kunnen zijn. Het wordt een beetje saai, maar ik kom weer met middle of the road. Het is gewoon niet bijzonder genoeg om me te boeien. Het bouwt wel mooi op, precies zoals je bij zo'n nummer verwacht.

Uudo Sepp - "I'm Sorry. I Messed Up"
Het begint totaal niet indrukwekkend, maar het refrein boeit me. Hij zingt het mooi, en muzikaal blijft het ook interessant. Dit weet het wel succesvol op de emoties te spelen, je hoort het terug in zijn stem. Het heeft wat donkers, en dat past heel goed bij de boodschap. In het laatste refrein komt er nog even wat extra's, helaas zijn de lyrics wel een beetje repetitief.

Jaagup Tuisk - "Beautiful Lie"
Mooie stem, mooie opbouw ook. Als hij dit live ook goed weet te verkopen, kan dit heel veel indruk gaan maken. Toch is er iets waardoor ik niet helemaal overtuigd ben. Het koortje, het bombastische, de stiltes, het is toch allemaal redelijk voorspelbaar. Het einde is niet perse voorspelbaar, maar wel een beetje raar. Klein eindigen hoeft geen probleem te zijn, maar hier verwacht ik nog wat. Dat het niet komt, is wel een beetje een tegenvaller.

Laura - "Break Me"
Dit intrigeert me. Door het eerste couplet verwacht ik heel veel, het bouwt op, en dan.. komt er een refrein dat heel goed past, ook interessant genoeg is om te blijven boeien, precies wat ik er van hoop. Maar ik wil meer, het mag nog wat rauwer. Misschien dat het live meer naar boven komt, dat is wel vaker het geval. Tot nu toe het interessantst!

Kruuv - "Leelo"
Het deuntje maakt vrolijk, lekker energiek. Zo'n soort inzending hoort er gewoon tussen te zitten, en springt er ook wel tussen uit. Toch is het voor mij niet genoeg om het als winnaar te zien, daarvoor zit te ver bij m'n eigen smaak vandaan. Ik verwacht wel dat er genoeg mensen zijn die dit heel leuk vinden.

Janet - "Hingelind"
Hele interessante stem, waarbij ik meteen benieuwd ben hoe ze live gaat klinken. De opbouw belooft veel, en het refrein maakt me meteen blij. Het maakt misschien niet heel veel impact, het is niet echt een drop, maar ik vind het heel goed passen. Dit is een nummer dat ik graag vaker ga luisteren. Weer een extra plusje voor de eigen taal, dit nummer zou zo veel minder zijn in het Engels. Mag van mij winnen! :D

Viinerid - "Kapa Kohi-LA"
Dit kan ik niet goed beoordelen, want ik kan dit niet eens afluisteren. Ik hou hier absoluut niet van, in welke taal het ook is. Geen plusjes. :P

Jennifer Cohen - "Ping Pong"
Klinkt heel erg internationaal geproduceerd, maar het doet mij helemaal niks. Het klinkt heel bekend, zou zo op de radio kunnen. Misschien vind ik het daarom niet interessant, ik hoop toch echt op meer. Ik vind het ook te soft, en het gebruiken van ping pong geluidjes kennen we inmiddels ook wel. Zou natuurlijk best kunnen scoren, ik kan me voorstellen dat veel mensen hier mee weg lopen.

Merilin Mälk - "Miljon sammu"
Het begin zorgt er voor dat ik meteen bij de les ben, ik ben benieuwd wat er gaat komen. Het refrein dat volgt past prima, maar ik denk dat ik toch net wat meer beat had gewild. Zo blijft het toch allemaal wat te lief. Benieuwd of ze live ook zo goed zingt, dit nummer vraagt wel redelijk wat. Toch wel één van de betere nummers. :)

Egert Milder - "Georgia (On My Mind)"
Kan zo op de radio, maar dan op een goede manier. Dat was het eerste wat in me op kwam. Interessant stemgeluid, maar wel een ietwat irritant refrein. Georgia kan maar beter indrukwekkend zijn, want anders zie ik niet in waarom het zo vaak herhaalt moet worden. Het nummer lijkt ook heel kort, maar dat kan ook aan de opbouw liggen..

Ziggy Wild - "Lean On Me"
Verdomme, dit zag (of hoorde) ik niet aankomen. Heerlijke stem, en heerlijke gitaren. Dit is niet echt m'n muzieksmaak, maar ik word er nu wel heel blij van. Het zou nog wel ietsje ruiger mogen, maar misschien is dat er wel met de live uitvoering. Dit staat ook niet zo heel vaak op het ESC, dus ik ben wel benieuwd wat het zou kunnen doen. ~O>

STEFAN - "By My Side"
Hele mooie stem (dat had ie vorig jaar natuurlijk ook al), en weer een nummer dat heel goed bij z'n stem past. Het heeft een heel mooi randje, dat goed te horen is als hij even aanzet. Speelt ook weer mooi op de emoties. Als dit live net zo klinkt als op plaat, dan doet het vast mee voor de prijzen. Een van de betere nummers!

INGA - "Right Time"
Vorig jaar vond ik het nummer van INGA heerlijk, dus m'n verwachtingen waren hoog. En dan valt het toch best wel tegen. Ik vind er weinig bijzonders aan, ook weer heel erg middle of the road. Aan de vocalen ligt het niet, maar het refrein is met name niet spannend genoeg. Ik krijg gek genoeg ook weer een beetje een Osjien gevoel. Beetje jammer..

Traffic -" Üks kord veel"
Dit hebben we al zo vaak gehoord. Misschien komt het omdat ik al heel wat nummers heb gehoord die ik het stempel middle of the road heb gegeven, maar ik heb hier niet eens meer zin om het af te luisteren. Te veel van hetzelfde, kabbelend, en verder geen toevoeging. Waar zijn alle interessante alternatieve en mysterieuze (elektronische) nummers? :(

Uku Suviste - "What Love Is"
Ik hoopte zo dat het laatste nummer heel goed zou zijn. Een matig einde maakt de hele ervaring toch wat minder. De eerste indruk was gematigd positief, het kon nog alle kanten op. Helaas bleek het een vrij gedateerd deuntje, die jaren geleden al mee had kunnen doen. Het nummer doet z'n best (en de zanger vast ook), maar het wordt maar niet interessant. Als hij de uithalen op het eind live ook zuiver kan, krijgt hij toch nog een plusje. Voor de moeite.

---

Conclusie: veel middelmatigheid, geen alternatieve inzendingen, ook bijna niks elektronisch. Zelfs weinig joke inzendingen (wat ik ergens toch wel jammer vind, vorig jaar was er wel humor). Ik denk niet dat ze echt mee gaan doen om de winst, maar wie weet schat ik het wel compleet verkeerd in. Dat zal niet de eerste keer zijn.

Persoonlijke favoriet: Janet - "Hingelind"

Grootste verrassing: Ziggy Wild - "Lean On Me"

Het is dat ik niet drink, maar anders had ik dringend een borrel nodig..
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_190206916
Ik hoop echt op een heel sterke editie voor 2020, dat het de songfestivalgeschiedenis gaat als het beste festival, met het mooiste podium, met een legendarische winnaar en een sterk deelnemersveld.

Jammer dat Estland niet meteen de lat heel hoog legt...
pi_190207717
Morgen maar even voor gaan zitten. Vooral benieuwd naar Jaagup en Stefan waar ik al veel positief commentaar over las en ook Synne Valtri, ik hou van dat typisch oubollige songfestivalsausje :D
~The present is all there is~
pi_190210014
Oh wow, Beautiful Lie is mooi!
pi_190211027

Soms snap ik keuzes van songwriters of producers gewoon niet. Dit nummer kan een knaller zijn, als je het refrein half zo snel zingt. Nu is het veel te gehaast, en lijkt het wel 'I want to be in America' uit West Side Story... maar dan in ballad-vorm.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 1 december 2019 @ 12:01:27 #37
163650 Greys
pi_190211785
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2019 10:34 schreef blackswangreen het volgende:

Soms snap ik keuzes van songwriters of producers gewoon niet. Dit nummer kan een knaller zijn, als je het refrein half zo snel zingt. Nu is het veel te gehaast, en lijkt het wel 'I want to be in America' uit West Side Story... maar dan in ballad-vorm.
Hélemaal eens! Ik wilde zoiets erover zeggen maar kreeg het niet goed uitgelegd. De woorden worden nu veel te snel na elkaar uitgespuugd terwijl de melodie PRACHTIG is.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_190214506
quote:
14s.gif Op zondag 1 december 2019 12:01 schreef Greys het volgende:

[..]

Hélemaal eens! Ik wilde zoiets erover zeggen maar kreeg het niet goed uitgelegd. De woorden worden nu veel te snel na elkaar uitgespuugd terwijl de melodie PRACHTIG is.
Ik kan me daar echt semi-autistisch aan zitten ergeren :) Zoals vorig jaar met de Belgische inzending, heel goed nummer maar de beat in het refrein verkloot het. Dat hoor je toch, als je in de studio zit...
  ESF Reporter zondag 1 december 2019 @ 16:50:10 #39
87554 Cee
Welluk?
pi_190216769
Heb net een complete luister/kijksessie gedaan. Ik las op de socials dat het allemaal matig en veilig was en er geen winnaar tussen zit. Ik zie ook geen ESF winnaar maar vind er toch genoeg leuke nummers tussen zitten. En er zit een clip tussen met zingende worsten dus veilig wil ik het ook niet noemen.

Alle clips heb ik 1 keer gekeken en ondertussen heb ik druk zitten rangschikken en een top 10 gemaakt, welke na een maand of zo natuurlijk weer kan veranderen. Mijn top 3 ligt wel vrij vast want dat ligt in mijn straatje en vond ik meteen leuk.

1. Revals – Kirjutan romaani
Boekdrukbaard O+ Beetje country, beetje pop, goede kop, hop hop naar Rotterdam.

2. Traffic – Üks kord veel
Mumford and Sonnerig, I like it, ik word er vrolijk van! En achteraf leerde ik dat Stig deze schreef dus als Revals niet kan dan stuur deze maar onze kant op zodat O+ Stig O+ mee kan.

3. Renate - Videomäng
Frappant dat mijn top 3 helemaal in het Ests is, normaal gesproken kies ik eerder voor nummers die ik wel begrijp.

4. Janet Hingelind
5. Rasmus Randvee, welke autocorrect steeds wil veranderen in randverschijnsel en ik moet daar om lachen. :')
6. Jaagup Arcade James Blake. Ik denk dat ik deze zo hoog heb staan omdat ie zo geïnspireerd is door Arcade (qua clip en stijl) maar al dat gemiespel en die stiltes storen me al snel. Ik vind het pas echt interessant worden als de BOMMM er in slaat.
7. Merilin Mälk - Miljon sammu
8. Inger - Only dream
9. Anett x Fredi - Write about me. Dansende tafelmeisje stoort wel.
10. Inga - Right time. Danst met een poes, vind ik leuk.

Verdere gedachten:
Leuk dat OG3NE meedoet!
Dansende worsten wtf.
Laura wat doe je, dit is gênant. ;(
  † In Memoriam † zondag 1 december 2019 @ 18:36:59 #40
368283 ato
pi_190218195
Ik vind Renate met Videomang wel een leuk nummer.
Daarna Uku Siviste, shirva, Laura en Jaagup.
Life can be a bitch, so like it..
pi_190224651
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2019 10:34 schreef blackswangreen het volgende:

Soms snap ik keuzes van songwriters of producers gewoon niet. Dit nummer kan een knaller zijn, als je het refrein half zo snel zingt. Nu is het veel te gehaast, en lijkt het wel 'I want to be in America' uit West Side Story... maar dan in ballad-vorm.
Wat Greys ook zegt, in het refrein zitten teveel woorden. Het loopt voor mijn gevoel dan ook net niet helemaal lekker, te gehaast. Zit wel potentie in als dit aanpakken. Tevens klinkt het als een lied dat ook zo uit Wit Rusland had kunnen komen.
~The present is all there is~
pi_190224766
Heerlijk om jullie reviews te lezen en het niet overal mee eens te zijn. Ik ga geen uitgebreid review doen. Mijn top 24:

1.Jaagup Tuisk - Beautiful Lie: Goed, maar ik hoor er geen ESF winnaar in. Het lied heeft geen duidelijke melodie. Ik hoor vooral prachtige losse stukken, maar mis cohesie. Het leunt m.i. ook te veel op het vocale gedeelte, net als in 2018. Dit lied moet het denk ik gaan hebben van een goed optreden en vocalen. Het lied schiet net te kort.
2.German & Violina - Heart Winder: Aanstekelijk liedje dit.
3.Renate - Videomäng
4.Little Mess - Without a Reason
5.Uudo Sepp - I'm Sorry. I Messed Up: klinkt als iets dat je op spotify tegenkomt in allerlei populaire lijsten. Hitgevoelig zou ik zeggen.

6.STEFAN - By My Side
7.INGA - Right Time
8.Traffic - Üks kord veel
9.Uku Suviste - What Love Is
10.Rasmus Rändvee - Young


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
~The present is all there is~
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 3 december 2019 @ 17:27:12 #43
39237 crew  H_T
2733
pi_190251454
Jaaaaaa ESF-voorronde uit een land hier ver vandaan *O* Thee en snacks bij de hand, tijd om te beginnen. Ik gebruik daarbij de volgorde zoals ik die nu zie op https://menu.err.ee/k/poolfinalistid-2020

Synne Valtri feat. Väliharf "Majakad"
De clip begint met low-budget epische muziek en wat beelden van een zee. Schijn bedriegt, want dat is al snel weer van de baan. In plaats daarvan zien we twee mannen in stereotype zeemannentruien roeien naar een zingende dame in een zwarte jurk. Zal wel een sirene moeten voorstellen. Wat hun tocht moeilijk maakt, is dat ze steeds verplaatst. Dan staat ze op een zandbank, dan weer bovenop een vuurtoren. En die arme jongens blijven maar roeien ;( En dat allemaal in wat lijkt op net-niet zwart-wit. Qua muziek had het ook vijftien jaar geleden geschreven kunnen zijn, in een poging om snel met een eigen Dragostea din Tei te komen. Niet heel vervelend verder. Voor de handigheid staat de songtekst erbij, maar die is volledig in het Ests. Geen idee waar het dus over gaat. Helemaal aan het eind nog een raar gitaartje dat uit de lucht valt, en we kunnen door naar het volgende nummer.

Nummer 2: Mariliis Jõgeva "Unistustes"
De score blijft voorlopig op 100% Ests staan. Geen protestlied dus, maar een pro-Estlied :@ :|W Voor het tweede lied hadden ze wel budget voor kleur, maar minder voor een mooie omgeving. En dus staat Mariliis op een regenachtige zaterdagmorgen in een willekeurig winkelcentrum, waar ze ontroerd wordt door een soldaat die een meisje optilt. De soldaat geeft daarna de helft van zijn uniform aan een vrouw, in ruil voor één mottige appel. Vindt zijn baas vast tof. Zangeres negeert de arme verkoopster en loopt door, met de kristallen kroon nog op haar hoofd. Even later laat een vrouw vier koffie en een telefoon vallen, waarna zwerfster komt helpen en zangeres opnieuw komt kijken, maar niets nuttigs doet. Koffieklettervrouw helpt daarna een kind dat gepest wordt, groepje kinderen gaan ook weer ergens heen. Er lijkt dus een thema van verbinding of zo in te zitten. Aan het eind zit er ook nog een hont in. Waarom zo weinig over het nummer zelf? Omdat het weinig om het lijf heeft en zo vergeten is.

Nummer 3: Anett x Fredi "Write About Me" Het eerste Engelstalige nummer. De stem van de zangeres staat me meteen al niet aan. Het nummer doet mij denken aan A woman's worth (wat ik al een stom nummer vind) maar dan minder goed. De zangeres zit in een verlaten restaurant met een fles wijn voor haar neus, als ze niet met een rood jasje aan op de wc staat te kwelen. Al kan dat ook iemand anders zijn. Als ik denk dat het nummer bijna klaar moet zijn, zit ik op de helft. Het irritante stemeffect in het refrein helpt ook niet mee. Restaurantdame verveelt zich intussen helemaal de garnalengriep en gaat maar wat random zitten te bewegen. In de tekst zit nogal vaak 'push comes to shove', wat mij doet denken aan het superieure You'll be back uit de musical Hamilton. Zoek die op. Niet dit.

Nummer 4: Renate "Videomäng" Het nummer is geschreven door Renate Saluste. Da's vast dezelfde als de zangeres. We zijn weer teurg bij Ests, en volgen nu twee kleine meisjes door een park. Als we tenminste niet naar een Alanis Morisnep zitten te kijken op een stoel voor een wolkenwand, waar onduidelijke videoeffecten overheen zitten. Die dame zal er vast in zitten om af en toe ook de zangeres te laten zien. Ze ziet er ook wel prettig uit. Dit is zo'n nummer wat eventueel het ESF kan halen, om daarna te pieken rond een zestiende plek. Als ze al uit de halve finale komt.

Nummer 5: German & Violina "Heart Winder" Wat? Een random Duitser in Estland? Het zou kunnen, want Timo Vendt klinkt alsof het best een Duitser zou kunnen zijn. Violina zal wel slaan op de drie viooldames aan het begin, die allen een viool zonder klankkast hebben. Hoe dan ook: het lied is in popmuziek-Engels, getuige het eerste couplet:

Holla holla baby
You can really drive me crazy
with all the things you do
Holla holla honey
All the boys think it's so funny what you put me through

De zanger heeft een behoorlijk accent en een uiterst stompbaar gezicht. Overigens vind ik meerdere mensen in deze clip totaal niet sympathiek. Leuk, zo'n buurthuisproject, maar daar hoef je de rest van Europa toch niet mee lastig te vallen? Vlak voor de verplichte modulatie zit nog deze tekst:

I'll give you all the time you need
And I'll make sure you feel complete
When you finally marry me

Nou, dacht het niet vriend :{w

Nummer 6: SHIRA "Out In Space" Out in space begint met een shot van een zee, met video-effecten om het er allemaal minder goed uit te laten zien. Twee technieken van eerdere nummers, nu gecombineerd! En dat allemaal terwijl een zangeres in een doorschijnende jurk met een hoop spermavlekken erop in een bos staat te kwelen. Een magische dia brengt ons naar een dag dat ze op een pier stond en de spermavlekken nog niet op haar jurk zaten. Na haar kisten uit te doen springt ze in het water, dat er onder water een stuk blauwer uit ziet dan je van boven zou zeggen. Het nummer zelf is vrij traag. Mocht dit het ESF halen, dan wil ik dit nummer voorstellen als geschikt moment om even wat nieuws te drinken en te knabbelen te halen, ongeacht hoe vol de glazen en schalen nog zijn. Je mist er toch niks aan.

Nummer 7: Rasmus Rändvee "Young" De still belooft een typisch boybandtype in een leren jas. Als de clip begint heeft hij een spijkerjasje aan waar Jeremy Clarkson zich nog voor zou schamen, en naait hem er meteen tussenuit op een antieke brommer. In vermoedelijk een flashback vlucht een kind het bos in en vindt daar een object dat de zanger nog steeds heeft als hij ouder is, symboliek weet je wel. De stem van de zanger vind ik niet echt bij het nummer passen, en in het refrein lijkt de zanger ook niet zo goed te weten welke noot hij moet halen. Oplossing: allemaal maar doen. Vooral bij het woord 'young'

Nummer 8: Little Mess - Without a reason De bandnaam belooft een kleine bende, maar dat is altijd maar afwachten. Volgens de K3-formule hebben we een roodharige, een blondine en eentje met donker haar. Centraal in deze clip staat een trap, plus natuurlijk videofilters. Waarschijnlijk had de roodharige het meeste broekenbudget, gevolgd door de brunette. Ter compensatie heeft onze ginger geen trui aan. Bij deze eerste acht heb ik nog geen duidelijke winnaar gehoord. Ik denk dat ik de eerste track het beste vond, maar dat weet ik al niet meer zeker en ik heb geen zin om te checken.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 3 december 2019 @ 17:36:50 #44
163650 Greys
pi_190251664
Heeeerlijk weer Tim! _O-
Benieuwd naar de rest!

Ik ga er van de week zelf ook even rustig voor zitten.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 3 december 2019 @ 18:10:16 #45
39237 crew  H_T
2733
pi_190252266
Nummer 9: Revals "Kirjutan romaani" Ach help, kreunende hipsters. Compleet met typemachine, letterbak, een Estse Dinand Woesthoff en een drumstel dat alleen maar geaaird wordt. Als gitaarbaard niet aan het spelen is zet hij zelf letters, geloof je dat nou zelf? En dan werkt het nummer nog op mijn zenuwen ook. Je hebt toch niet zoveel mensen nodig om iets te maken dat zo nietszeggend is? Misschien is Sky Radio Tallinn er blij mee, dat ze weer een 'rock'nummer aan hun playlist kunnen toevoegen. Wat een allende. En volgens mij is die locatie waar die gozer in zit met zijn leuke houten tafeltje en enige typemachine gewoon de cockpit van een bommenwerper van rond WO2 (beetje googlewerk leert me dat het waarschijnlijk een B-29 is). Daar ga je, hippie!

Nummer 10: INGER "Only Dream" Wat schattig, een zanger die de baard nog in de keel moet krijgen! Wel knap: er klinkt gitaarmuziek terwijl hij de snaren niet aanraakt. Die blijft bijna de hele clip op zijn rug. Ik weet niet wat het is met die Esten, maar opnieuw kijken we uitgebreid naar spelende kinderen. Ik vind het verdacht, maar naarmate de clip vordert lijkt het te gaan om een koppel dat samen oud wordt. Dat is dan wel weer lief. Als tweederde van het nummer verstreken is heeft zangjoch besloten dat het eindelijk tijd is om op de snaren te tokkelen, maar ter compensatie gaat hij dan weer zingen met zijn mond dicht. Had dat maar het hele nummer gedaan, want instrumentaal valt het minder op dat dit niemendalletje aan staat.

Nummer 11 Uudo Sepp "I'm Sorry. I Messed Up": Geeft niets joh, we verknoeien allemaal wel eens wat. Maar als je daar op tijd achter komt, kan je het nummer ook nog een keer inzingen op een dag dat je geen last hebt van je keel. Over dingen verknoeien: volgens de meegeleverde songtekst is het eerste woord van couplet twee Remebered. Niet de eerste spelfout die ik zie, maar goed. Ik vermoed dat hij vreemd is gegaan, maar dat wordt in het lied niet helemaal duidelijk. Wel dat zij terug is bij haar liefje uit 2014. Niet mijn muziek, maar het kan er mee door.

Nummer 12 Jaagup Tuisk "Beautiful Lie" Gedachte 1: waarom hangt hij ondersteboven? Gedachte 2: is het wel helemaal lip sync? Gedachte 3: waar komt die arm vandaan? De clip bevat een dans die (misschien in iets aangepaste vorm) prima gedaan kan worden door wat dansers op de achtergrond. Da's dan weer makkelijk. Best een geschikt nummer, waarschijnlijk het beste van dit blok tot nu toe. Kanttekening: clip is nu 3:28 en daarmee ruim te lang. Als hij het haalt moet er dus misschien nog wat geknutseld worden.

Nummer 13 Laura "Break Me" Vast een hele lieve meid, maar eerst het nummer nog eens luisteren. Ook deze track is in het Engels, dus we zetten de streak nog even voort. Kapitein Steampunk heeft een jas aan van zuiver plastic en trekt ook de autotune uit de kast. Of dat slim is, is een tweede. De clip maakt handig gebruik van woorden uit de tekst om in beeld te laten zien. Minder handig is dat het witte letters zijn zonder rand of schaduw op een soms erg lichte achtergrond, waardoor je het alsnog niet kunt lezen. Later schakelen ze over op blauwe letters, die minstens een keer niet in het kader passen dat ze zelf getekend hebben. Heldere lichten. Wat mij betreft steekt er in deze clip één element met kop en schouders bovenuit: de rode glimmende kapiteinspet met rare bril.

Nummer 14 Kruuv "Leelo" Er is een koor opgetrommeld voor deze clip, inclusief een kind dat op het hoofd getimmerd wordt door de dirigent. Vervolgens neemt één kerel de zangpartij voor zijn rekening, en is het koor dus voor niets gekomen. Dan maar heen en weer springen en muziekinstrumenten mishandelen. Als de echte drummer in de clip zit drumt ie volgens mij niet in de maat. Witte achtergrond en witte overhemden maken het geheel nogal steriel, de muziek nodigt mij ook niet uit om te blijven luisteren. Het beste punt van deze clip: de katten. Maar die zijn nog niet oud genoeg om aan het ESF mee te mogen doen -O-

Nummer 15 Janet "Hingelind" Tsja... dit schiet echt alle kanten op. Soms voelt het als een promotiefilmpje om een keer vakantie te komen vieren in Estland, andere keren alsof ik nu echt een nieuwe HR-ketel moet kopen omdat het zo kil is buiten. Het zou ook nog voor een nieuw kleurenwasmiddel kunnen zijn, dat blauw, geel en rood niet laat afgeven. Hoe dan ook: het pakt me nergens.

Nummer 16 Viinerid "Kapa Kohi-LA" De bandnaam betekent 'worsten'. Wist ik niet, maar ze zitten in het logo en anders wordt het in de clip wel duidelijk. Worsten noch moeite zijn gespaard, kosten wel. Want zelfs als ze de worsten zelf gekocht hebben (kan ik me niet voorstellen) dan kan je dit vrij snel in elkaar flansen. Ook het nummer geeft geen blijk dat ze daar heel veel tijd aan besteeds hebben. Ik had het leuker gevonden om hier een clip te zien met mensen die verkleed waren als worst, die wat rond dansen. Dat maakt het nummer niet beter, maar had nog wat memorabels van de clip kunnen maken.

Beste nummer uit dit blok: Beautiful Lie
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_190252462
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 18:10 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Nummer 10: INGER "Only Dream" Wat schattig, een zanger die de baard nog in de keel moet krijgen! Wel knap: er klinkt gitaarmuziek terwijl hij de snaren niet aanraakt. Die blijft bijna de hele clip op zijn rug. Ik weet niet wat het is met die Esten, maar opnieuw kijken we uitgebreid naar spelende kinderen. Ik vind het verdacht, maar naarmate de clip vordert lijkt het te gaan om een koppel dat samen oud wordt. Dat is dan wel weer lief. Als tweederde van het nummer verstreken is heeft zangjoch besloten dat het eindelijk tijd is om op de snaren te tokkelen, maar ter compensatie gaat hij dan weer zingen met zijn mond dicht. Had dat maar het hele nummer gedaan, want instrumentaal valt het minder op dat dit niemendalletje aan staat.
De baard in de keel krijgen gaat wat lastig, Inger is een meisje :@ _O-
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 3 december 2019 @ 18:22:15 #47
39237 crew  H_T
2733
pi_190252494
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2019 18:20 schreef Em31 het volgende:

[..]

De baard in de keel krijgen gaat wat lastig, Inger is een meisje :@ _O-
Ah! Zo leer je nog eens wat :@
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_190252902
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 december 2019 18:22 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Ah! Zo leer je nog eens wat :@
Ik kwam er ook pas vorig jaar na de finale achter :+
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 3 december 2019 @ 19:38:18 #49
39237 crew  H_T
2733
pi_190253923
Nummer 17 Jennifer Cohen "Ping Pong" Jennifer heeft een geheel eigen kijk op de liefde

There are soo many other fish in the sea
But you picked me out, and we made a deal
We both agreed to play it by the book
Cause we are experienced, let´s make it a tournament

Tevens heeft ze een jasje die geïnspireerd lijkt op de befaamde tietenjurk van Trijntje. Het nummer valt onder de noemen 'mannen zijn eikels'. Uit de tekst maak ik op dat hij haar verlaten heeft, en op basis van dit nummer geef ik hem volkomen gelijk. Het totaalpakket haalt het niet bij deze Ping Pong

Nummer 18 Merilin Mälk "Miljon sammu"
Op de still ziet ze eruit als zo'n Game of Thrones-karakter, in de clip meer als een derderangs ster uit de tijd van Christina Aguilera. Voor de gelegenheid zijn we verhuisd naar de woestijn. Verstandige keus, want dan ben je de buren ook niet tot last. Dat risico ligt met dit nummer nogal op de loer, in elk geval bij mij. Merilin kan ondertussen maar niet kiezen of ze vandaag wel of geen mouwen wil hebben, want haar hempje zit nooit langer dan twee seconden hetzelfde. Aan, uit, over een schouder, kies iets! Dan kies ik er voor om dit nummer niet nog eens te luisteren.

Nummer 19 Egert Milder "Georgia (On My Mind)"
Ik heb nooit echt begrepen wat haakjes te zoeken hebben in liedteksten. En die haakjes komen niet eens terug als de titel van het lied in beeld staat :( Het nummer spreekt me wel aan, maar de zanger is niet de knapste die ik vandaag heb gezien. Voor de muziek maakt dat niet uit, maar voor de stemmen misschien wel. Ook voor deze clip is gekozen voor 'zanger zingt het liedje op vier random locaties'. Er is een reden dat dat vaak wordt gedaan. Het werkt wel, maar het is niet heel vernieuwend of inspirerend. Prima nummer om in de nationale voorronde op bijvoorbeeld een derde plek te eindigen. Genoeg mensen zullen zich hier in kunnen vinden, maar superfans trekt het denk ik niet aan.

Nummer 20 Ziggy Wild "Lean On Me"Leuk gitaarliedje van wat mensen die zich kleden alsof het de jaren '80 zijn. Het liedje klinkt iets moderner dan dat, maar ligt bij mij wel makkelijk in het gehoor. Het is ook duidelijk anders, en valt denk ik wat meer op dan de zoveelste ballad. Wat mij betreft mag Ziggy hoog eindigen in de voorronde, maar ik weet niet of het ook gaat winnen. Ik zou het wel leuk vinden ze terug te zien op het ESF :) Ze brengen toch wat variatie. Maar goed, ik vond Midnight Gold ook erg leuk om te horen en zien en dat eindigde nou niet bepaald hoog...

Nummer 21 STEFAN "By My Side"STEFAN ziet eruit alsof hij twintig jaar geleden heel graag bij een boyband had gewild, daar niet in terecht kwam en die droom nooit meer los heeft gelaten. Ziggy Wild kwam met duidelijk een ander liedje, STEFAN komt met zo'n nummer dat er altijd bij is op een ESF. Soms doen ze het goed, meestal ben je tussen round-ups 1 en 2 alweer vergeten dat zij ook mee deden. En daar zit dan maar een paar minuten tussen. Voor het decor heeft STEFAN een verlaten fabriek gevonden, waar om onduidelijke redenen het wrak van een boot naast ligt. Vervolgens gaat hij tegen een gebouw zingen dat het gebouw STEFAN niet zomaar moet achterlaten. Met het hoofd gebogen gaat STEFAN er vandoor, en het gebouw volgt hem niet. Arme jongen.

Nummer 22 INGA "Right Time" INGA gaat net als STEFAN voor allemaal hoofdletters. Kapsonestrut. INGA heeft roze haar, roze oogschaduw, een kat en schilderen als hobby. Ook heeft ze een uitgebreide garderobe, want ze wisselt nog wel eens van outfit. Dit is zo'n nummer dat in het jaar van uitgave best een hit kan worden, maar wat tien jaar later op geen enkele 'best of'-compilatie staat. Alleen dan minder goed. Ondanks alles had ik haar wel een grotere discobal gegund.

Nummer 23 Traffic " Üks kord veel" Ene Victor Crone heeft hier aan mee geschreven. Klinkt bekend. De lokale Simon Zijlemans is de leadzanger, en dat doet hij nog best redelijk. Het nummer is best okay, als een soort meer ingetogen Mumford & Sons. Ik denk dat de oewoewoe's kunnen gaan vervelen als je het vaker hoort, maar voorlopig vind ik het prima. Ook al weet ik niet wat ze zingen.

Nummer 24 Uku Suviste "What Love Is" Videoclip in een verlaten gebouw. Origineel is anders, maar je moet wat. Voor het detail zit er wat nepspinrag aan de microfoon, om het idee te geven dat die microfoon er al heel lang staat. Jaja. Tijdens het zingen kijkt Uku alsof de verivorst van gisteren er maar niet uit wil. Het komt behoorlijk pretentieus op mij over, maar ook uitgekauwd. Nummers zoals deze zijn er toch al genoeg? Zeker op het ESF.

Beste van dit blok: Traffic en Ziggy Wild
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  † In Memoriam † dinsdag 3 december 2019 @ 21:03:52 #50
368283 ato
pi_190255686
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2019 18:20 schreef Em31 het volgende:

[..]

De baard in de keel krijgen gaat wat lastig, Inger is een meisje :@ _O-
Was toch gender neutraal.
Life can be a bitch, so like it..
pi_190255941
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2019 21:03 schreef ato het volgende:

[..]

Was toch gender neutraal.
Oh dat wist ik niet, zag het nergens staan verder.
  † In Memoriam † woensdag 4 december 2019 @ 13:09:04 #52
368283 ato
pi_190263963
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2019 21:17 schreef Em31 het volgende:

[..]

Oh dat wist ik niet, zag het nergens staan verder.
Ik dacht dat ik dat verleden jaar al hoorde toen zij eerder meedeed met de voorronde.
Life can be a bitch, so like it..
pi_190640622
Zoals elk jaar zijn er weer verwijten van plagiaat, terecht of onterecht. Of dat het is, of dat het alleen geïnspireerd is op When the party is over weet ik niet. Iemand heeft een interessant vergelijkingsfilmpje gemaakt. Met name het begin lijkt op elkaar, en het gebruik van het specifieke zinnetje "call me friend but keep me closer" gezongen op hetzelfde moment is vrij apart. De rest lijkt minder op elkaar.

pi_190649616
Ik vind Beautiful Lie heel goed als ik het hoor iedere keer, maar ik merk wel dat ik er niet vrijwillig naar luister ofzo? Ik hoor het alleen als het opkomt in m'n ESC playlist. Maar ik wil er niet zelf naar luisteren. :?
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_191478718
Helemaal vergeten dat we deze nummers al kennen :@ :')

Eerste semi is morgen!
  † In Memoriam † woensdag 12 februari 2020 @ 21:31:16 #56
368283 ato
pi_191478926
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 21:22 schreef Em31 het volgende:
Helemaal vergeten dat we deze nummers al kennen :@ :')

Eerste semi is morgen!
Oh leuk, ga ik daar morgen naar kijken.
Life can be a bitch, so like it..
pi_191480364
Videomang en Majakad m'n favoriet, maar ik ben zowat de enige volgens mij. :D
Hotapnyc
  Moderator donderdag 13 februari 2020 @ 09:54:03 #58
375570 crew  Cyan9
pi_191484596
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 22:34 schreef Cirilico het volgende:
Videomang en Majakad m'n favoriet, maar ik ben zowat de enige volgens mij. :D
Hingelind is de mijne, maar volgens mij sta ik daar ook alleen in. :P
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  † In Memoriam † donderdag 13 februari 2020 @ 10:36:08 #59
368283 ato
pi_191485132
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 22:34 schreef Cirilico het volgende:
Videomang en Majakad m'n favoriet, maar ik ben zowat de enige volgens mij. :D
Die vind ik ook leuk.
Life can be a bitch, so like it..
pi_191488421
Nu jullie het erover hebben, ESCUnited hebben Renate (met Videomäng) geïnterviewd.
http://www.escunited.com/renate-interview-2020/
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  † In Memoriam † donderdag 13 februari 2020 @ 14:46:08 #61
368283 ato
pi_191488511
Ik ben een beetje verliefd geworden op dit nummer.
Life can be a bitch, so like it..
pi_191488602
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2020 14:46 schreef ato het volgende:
Ik ben een beetje verliefd geworden op dit nummer.
Bij mij deze nog aan het groeien. Klinkt heel nostalgisch!
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_191488878
Videomäng springt er bij mij ook al sinds het begin uit. Hoop dat de staging wel wat minder amateuristisch is dan de videoclip. :+
pi_191491249
Semi 1 begint om 18:30 : https://otse.err.ee/k/etv
~The present is all there is~
  Moderator donderdag 13 februari 2020 @ 18:29:26 #65
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_191491273
Mmmm, eten maken of dit kijken?
pi_191491290
Nu begonnen *O*
~The present is all there is~
pi_191491293
quote:
10s.gif Op donderdag 13 februari 2020 18:29 schreef Momo het volgende:
Mmmm, eten maken of dit kijken?
Al gegeten :7
~The present is all there is~
  Moderator donderdag 13 februari 2020 @ 18:31:13 #68
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_191491295
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 18:30 schreef grazz het volgende:

[..]

Al gegeten :7
Kom net uit werk :P
pi_191491300
Ik weet niet eens meer wie mn favorieten zijn. Ja, heb wel een lijstje natuurlijk, maar meestal weet ik wel uit m'n hoofd per land wie mn favoriet(en) is/zijn.
~The present is all there is~
pi_191491304
Ik hoorde Rotterdam!
pi_191491311
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 18:31 schreef Momo het volgende:

[..]

Kom net uit werk :P
Slechte fan. Had je beter moeten plannen :P

a) zorg dat je eten voor vandaag gisteren al hebt klaar gemaakt en alleen hoeft op te warmen;
b) zorg voor een kant en klare maaltijd (heeel slecht, maar toch);
c) honger jezelf uit

8-)
~The present is all there is~
pi_191491321
Estse Og3ne _O_
~The present is all there is~
  Moderator donderdag 13 februari 2020 @ 18:34:26 #73
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_191491324
Jaagup Tusk vond ik het best geen idee of hij in deze semi zit
pi_191491337
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 18:34 schreef Momo het volgende:
Jaagup Tusk vond ik het best geen idee of hij in deze semi zit
De arcade-copy-cat?
~The present is all there is~
  Moderator donderdag 13 februari 2020 @ 18:36:11 #75
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_191491344
quote:
12s.gif Op donderdag 13 februari 2020 18:35 schreef grazz het volgende:

[..]

De arcade-copy-cat?
Wel goed gejat
pi_191491345
Shit ik dacht om 8 uur pas.
  † In Memoriam † donderdag 13 februari 2020 @ 18:36:49 #77
368283 ato
pi_191491351
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 18:34 schreef Momo het volgende:
Jaagup Tusk vond ik het best geen idee of hij in deze semi zit
Nee zit er niet bij.
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † donderdag 13 februari 2020 @ 18:37:07 #78
368283 ato
pi_191491353
Renate *O*
Life can be a bitch, so like it..
  ESF Reporter donderdag 13 februari 2020 @ 18:37:48 #79
87554 Cee
Welluk?
pi_191491362
Een hont O+
  † In Memoriam † donderdag 13 februari 2020 @ 18:38:20 #80
368283 ato
pi_191491366
Het is tot 20.00 uur.
40 minuten later beginnen zij met punten telling.
Ik kijk de liedjes, daarna silence of fitness. Ik hoor wel wie er door zijn.
Life can be a bitch, so like it..
pi_191491367
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2020 18:37 schreef ato het volgende:
Renate *O*
die vond ik ook wel goed zie ik in mn lijstje
~The present is all there is~
  Moderator donderdag 13 februari 2020 @ 18:39:40 #82
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_191491386
Vocaal niet helemaal lekker
pi_191491391
Hij heeft iets weg van Douwe Bob
~The present is all there is~
  † In Memoriam † donderdag 13 februari 2020 @ 18:40:00 #84
368283 ato
pi_191491392
Hij is nu al buiten adem
Life can be a bitch, so like it..
pi_191491393
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 18:39 schreef Momo het volgende:
Vocaal niet helemaal lekker
idd, next
~The present is all there is~
  ESF Reporter donderdag 13 februari 2020 @ 18:40:27 #86
87554 Cee
Welluk?
pi_191491400
Beetje zeurstem deze, niet veel beter dan de studio recording.
  † In Memoriam † donderdag 13 februari 2020 @ 18:40:33 #87
368283 ato
pi_191491402
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 18:39 schreef grazz het volgende:
Hij heeft iets weg van Douwe Bob
Ja een beetje wel hè.
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † donderdag 13 februari 2020 @ 18:41:00 #88
368283 ato
pi_191491408
Ook een zeiklied
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † donderdag 13 februari 2020 @ 18:41:37 #89
368283 ato
pi_191491417
Als deze niet laatste wordt.
Life can be a bitch, so like it..
  ESF Reporter donderdag 13 februari 2020 @ 18:41:48 #90
87554 Cee
Welluk?
pi_191491420
Hij is helemaal buiten adem. En inderdaad net Douwe Bob. :D
  † In Memoriam † donderdag 13 februari 2020 @ 18:43:40 #91
368283 ato
pi_191491435
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 18:41 schreef Cee het volgende:
Hij is helemaal buiten adem. En inderdaad net Douwe Bob. :D
Was in het begin al
Life can be a bitch, so like it..
  Moderator donderdag 13 februari 2020 @ 18:44:45 #92
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_191491443
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2020 18:43 schreef ato het volgende:

[..]

Was in het begin al
Waarschijnlijk was hij al super nerveus
pi_191491447
Ohja, deze (Kruuv) is best leuk volgens mij
~The present is all there is~
  Moderator donderdag 13 februari 2020 @ 18:46:46 #94
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_191491463
Hier wordt ik wel blij van :)
  † In Memoriam † donderdag 13 februari 2020 @ 18:47:39 #95
368283 ato
pi_191491480
Wat een vrolijkheid. Coupletten zijn wel leuk.
Life can be a bitch, so like it..
  Moderator donderdag 13 februari 2020 @ 18:48:38 #96
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_191491489
n1 4/10
n2 8/10
  † In Memoriam † donderdag 13 februari 2020 @ 18:49:13 #97
368283 ato
pi_191491502
Ik vond dit best leuk.
Life can be a bitch, so like it..
  Moderator donderdag 13 februari 2020 @ 18:51:17 #98
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_191491523
Nog even je jas uit doen
  Moderator donderdag 13 februari 2020 @ 18:53:56 #99
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_191491567
Mooi ballad :)
  Moderator donderdag 13 februari 2020 @ 18:54:08 #100
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_191491571
n1 4/10
n2 8/10
n3 8/10
  † In Memoriam † donderdag 13 februari 2020 @ 18:54:11 #101
368283 ato
pi_191491572
Ik vind dit niet slecht, mooie stem heeft hij. Iets te repetitief.
Life can be a bitch, so like it..
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')