Haha bij dat eerste ga ik ook altijd extra naar hun kant en dan schrikken ze. Vooral nu ik in een Berlingo rijdt kan schade me geen reet schelenquote:Op donderdag 21 november 2019 20:25 schreef gebrokenglas het volgende:
Ook een ergernis: mensen die niet goed in de rijstrook blijven en je rakelings inhalen. 20cm meer naar rechts en mn buitenspiegel wordt eraf getikt.
en ja ik rijd natuurlijk wel netjes in mijn strook.
Gelukkig heb ik een dashcam, nooit meer zonder de weg op.
Wat ik helemaal krankjorum vind is dat mensen bij een afrit niet in de strook blijven maar helemaal over de vluchtstrook gaan rijden. Je zult er toevallig maar staan als pechgeval... gegarandeerd dat er na een minuut eentje op knalt.
Meh, ik blijf soms ook iets te lang links (wel met maximaal toegestane snelheid), omdat als ik naar rechts ga ik weet dat ik er nooit meer terug tussen kom en achter die vrachtwagen blijf hangen. Dan ga ik na het inhalen van de vrachtwagen(s) en/of opa & oma uiteraard wel naar rechtsquote:Op donderdag 21 november 2019 20:20 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Volgens mij komt dat omdat mensen zich in de auto anoniem en veilig wanen en dan haantjesgedrag beginnen te vertonen. Een ander de ruimte gunnen is er dan niet meer bij, het is 'ikke eerst', ik vind dat ik harder mag dan een ander. En na verloop van tijd wordt het gewoonte om zo te rijden.
Net als het nooit richting aangeven: het zijn allemaal ex-fietsers en dat soort figuren gaan het ook nooit meer aanleren, ook niet na een paar vette boetes.
Ik als wielrenner herken me hier niet in.quote:Op donderdag 21 november 2019 20:20 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Volgens mij komt dat omdat mensen zich in de auto anoniem en veilig wanen en dan haantjesgedrag beginnen te vertonen. Een ander de ruimte gunnen is er dan niet meer bij, het is 'ikke eerst', ik vind dat ik harder mag dan een ander. En na verloop van tijd wordt het gewoonte om zo te rijden.
Net als het nooit richting aangeven: het zijn allemaal ex-fietsers en dat soort figuren gaan het ook nooit meer aanleren, ook niet na een paar vette boetes.
Het gaat in het verhaal hierboven over de ene vrachtwagen die de ander einhaalt met een hele rij auto's erachter...quote:Op donderdag 21 november 2019 18:55 schreef DW457 het volgende:
Ik heb zelf ook echt een schurfthekel aan linksplakkers en ik haal die ook gewoon rechts in. Ik snap die allergie voor de rechterstrook echt niet.
Hoe bedoel je dit? Dus al voor de afrit de vluchtstrook op gaan?quote:Op donderdag 21 november 2019 20:25 schreef gebrokenglas het volgende:
Wat ik helemaal krankjorum vind is dat mensen bij een afrit niet in de rijstrook blijven maar helemaal over de vluchtstrook gaan rijden. Je zult er toevallig maar stilvallen als pechgeval... gegarandeerd dat er na een minuut eentje op knalt.
Dat zie ik ook geregeld gebeuren, da's vooral als het druk is door stoplichten aan het einde van de afrit.. .ontstaat er als het ware een file op de vluchtstrook. Niet best maar op zich beter dan dat men gewoon op de rijstrook stil gaat staan..quote:Op donderdag 21 november 2019 22:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit? Dus al voor de afrit de vluchtstrook op gaan?
Dan ben je echt gestoord. Zeker met de over het algemeen gigantisch lange in/afritten zoals we ze in Nederland hebben.
jij hebt nooit gefietst of zo?quote:Op donderdag 21 november 2019 20:20 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Net als het nooit richting aangeven: het zijn allemaal ex-fietsers en dat soort figuren gaan het ook nooit meer aanleren, ook niet na een paar vette boetes.
voor mij ligt het er een beetje aan HOE je het doet.quote:Op donderdag 21 november 2019 18:55 schreef DW457 het volgende:
Ik heb zelf ook echt een schurfthekel aan linksplakkers en ik haal die ook gewoon rechts in. Ik snap die allergie voor de rechterstrook echt niet.
Ja zeer asociaal.quote:Op donderdag 21 november 2019 12:52 schreef Gunner het volgende:
[..]
haha ja dat zal het zijn ja
Ik geef netjes richting aan en je ziet iemand gewoon bewust accelereren omdat ie het niet kan hebben dat een klein autotje voor hem in wil voegen. en dan ben ik de stakker zeker....
Dat zie je ook met normale cruise control. Ben nu in Polen en heb daar de cruise constant op 130kmh (is 1 rechte weg, boksaai) en er was een vrouw die me wel 5x heeft ingehaald. Na het inhalen liet ze weer gas los, bok irritant.quote:Op vrijdag 22 november 2019 09:43 schreef YoshiBignose het volgende:
Tijd voor autonoom rijden, dat is de enige oplossing voor al deze problemen. Iedereen die weleens dynamische cruise control of autopilot gebruikt ziet hoe achterlijk mensen rijden. Ik ben eens over 10 km drie keer ingehaald door dezelfde gast en ik reed op auto pilot. Remmen, gas geven, gas los, rechts, links, inhalen met 5 km verschil, daarna weer 10 km langzamer, geen idee wat ze allemaal doen maar het gaat nergens over. Als we allemaal autonoom rijden, of allemaal auto pilot hebben, dan kunnen we mooi in een treintje achter elkaar en alleen inhalen voor vrachtwagens. Netflix erbij en gaan
Bij mij had het niks met beurt afwachten te maken. Kilometers lang wegwerkzaamheden met veel vrachtverkeer dus iedereen in een personenauto/bestelbus reed links. Alleen kwam er ineens een heel stuk vrij baan zonder vrachtverkeer. Ik heb geleerd dat je dan naar rechts moet. Dat doe ik dan netjes. De rest bleef links rijden. Als ze dan dan ook nog dik onder de toegestane 90 km/h rijden dan tuf ik ze rechts voorbij. Dannkun je kwaad worden als ik voor jou weer invoeg op de linkerbaan om de volgende stoet vrachtwagens in te halen, maar je had ook gewoon naar rechts kunnen gaan zoals het hoort.quote:Op donderdag 21 november 2019 12:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
De stakker in het verhaal ben jij. Iedereen wacht rustig zijn beurt af en jij dringt voor.
Precies dit dus. Als men 300 meter asfalt rechts laten liggen ga ik er gewoon voorbij en voeg in wanneer dat 'kan'. En als je dan ziet dat ze bewust een gaatje dichtrijden zodat je niet je invoegactie kan doen dan is dat gewoon kleinzielig.quote:Op vrijdag 22 november 2019 10:23 schreef DrMarten het volgende:
Als ze dan dan ook nog dik onder de toegestane 90 km/h rijden dan tuf ik ze rechts voorbij. Dannkun je kwaad worden als ik voor jou weer invoeg op de linkerbaan om de volgende stoet vrachtwagens in te halen, maar je had ook gewoon naar rechts kunnen gaan zoals het hoort.
Ik vind dat ook altijd sneu. Linksplakkers die niet opschieten. Ga je er rechts voorbij gaan ze ineens schuimbekkend de gaatjes wel dichtrijden.quote:Op vrijdag 22 november 2019 11:52 schreef Gunner het volgende:
[..]
Precies dit dus. Als men 300 meter asfalt rechts laten liggen ga ik er gewoon voorbij en voeg in wanneer ik dat wil. En als je dan ziet dat ze bewust een gaatje dichtrijden zodat je niet je invoegactie kan doen dan is dat gewoon kleinzielig.
Maar nee dan ben ik de stakker van het topic.
Vanmorgen weer hetzelfde liedje. Ga ze gewoon rechts voorbij hoor. Eentje zag ik inhouden om me te laten invoegen dus het kan prima
Zo zie ik dat ook altijd voor mequote:Op vrijdag 22 november 2019 12:00 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Ga je er rechts voorbij gaan ze ineens schuimbekkend de gaatjes wel dichtrijden.
Oja zie het ook regelmatig gebeuren.quote:Op vrijdag 22 november 2019 12:01 schreef Gunner het volgende:
[..]
Zo zie ik dat ook altijd voor me
fijn om te horen dat ik niet de enige bent die dat opvalt.
In de praktijk betekent dat dus dat je langzaam verkeer op elke baan hebt. Als je dan een beetje snelheid wil houden, ben je constant aan het zigzaggen. Totdat je achter een stel slakken terecht komt die alle stroken bezet houden, dan kun je er lekker achter blijven plakken, want die langzame lui hebben dan geen enkele reden om ooit van strook te wisselen. Het is een totale illusie om te denken dat "keep your lane" ervoor zorgt dat je door kan rijden.quote:Op vrijdag 22 november 2019 12:00 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Daarom ben ik voorstander van het legaliseren van rechts inhalen. Dan is dit hele gezeik van de (auto)baan. Geen treintjes meer op links. Iedereen zo veel mogelijk keep your lane. Ik voorspel prettiger rijden voor iedereen en minder opstoppingen.
In de vs zijn daar anders prima ervaringen mee. Zeker met beperkte snelheden aanhouden en stevig controleren. Het is werkelijk een zegen om daar te rijden, vind ik persoonlijk. Het word pas vervelend als je zelf harder wil rijden dan toegestaan / de meute.quote:Op vrijdag 22 november 2019 15:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
In de praktijk betekent dat dus dat je langzaam verkeer op elke baan hebt. Als je dan een beetje snelheid wil houden, ben je constant aan het zigzaggen. Totdat je achter een stel slakken terecht komt die alle stroken bezet houden, dan kun je er lekker achter blijven plakken, want die langzame lui hebben dan geen enkele reden om ooit van strook te wisselen. Het is een totale illusie om te denken dat "keep your lane" ervoor zorgt dat je door kan rijden.
Als je dat wil, kun je ook gewoon rechts blijven en met 85 km/u achter een vrachtwagen blijven hangen.quote:Op vrijdag 22 november 2019 16:39 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Het word pas vervelend als je zelf harder wil rijden dan toegestaan / de meute.
Okequote:Op vrijdag 22 november 2019 16:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je dat wil, kun je ook gewoon rechts blijven en met 85 km/u achter een vrachtwagen blijven hangen.
Daar zit niet om de 500 meter een afslag. Verder is het wel een goed systeem maar werkt ook echt goed als mensen zich er aan houden. En dan werkt ons systeem ook prima.quote:Op vrijdag 22 november 2019 16:39 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
In de vs zijn daar anders prima ervaringen mee. Zeker met beperkte snelheden aanhouden en stevig controleren. Het is werkelijk een zegen om daar te rijden, vind ik persoonlijk. Het word pas vervelend als je zelf harder wil rijden dan toegestaan / de meute.
Dat wordt handhaven dan. En dat kan gewoon.quote:Op vrijdag 22 november 2019 19:22 schreef daNpy het volgende:
[..]
Daar zit niet om de 500 meter een afslag. Verder is het wel een goed systeem maar werkt ook echt goed als mensen zich er aan houden.
Bijna alle staten hebben gewoon regels dat het trage verkeer rechts moet houden en links bedoeld is voor inhalen. Keep-your-lane is beroerd voor de doorstroming en rechts inhalen is gevaarlijk. Door de toenamequote:Op vrijdag 22 november 2019 16:39 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
In de vs zijn daar anders prima ervaringen mee. Zeker met beperkte snelheden aanhouden en stevig controleren. Het is werkelijk een zegen om daar te rijden, vind ik persoonlijk. Het word pas vervelend als je zelf harder wil rijden dan toegestaan / de meute.
Kan met het huidige systeem ook.quote:Op vrijdag 22 november 2019 23:33 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dat wordt handhaven dan. En dat kan gewoon.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |