abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 november 2019 @ 09:28:53 #1
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189904733
Eten bij Bombay Spice in Hengelo:

1 februari: Lonaa, PdeHoog +1, Fles, Z80, barrel, kaat, minilot, L_S/J, Candaasje (ovb), Borisz (ovb), Uhmmpie, Anthraxx, DerLudolf, mascara-klodder (ovb), Tele (klein ovb), Fietsie (ovb)
Volgens Kaatje ook Tav en Sunny als ze kunnen/zin hebben :+

Sta je er niet bij, even melden bij TS of een blauwe.

pi_189904810
Ik moet in NL nog 1 kozijn aftimmeren en lakken :@
  dinsdag 12 november 2019 @ 09:48:52 #3
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189904909
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 08:56 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wat een raar recept dan...
https://www.eetpaleo.nl/recepten/dessert/pompoenpudding/

Oordeel zelf maar. :+
pi_189904967
Mooi, op naar Arnheim. Nascholing here we come.

:P
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_189905015
Vanmorgen de restanten opgeruimd van de moordpartij die ik vannacht hoorde. De dader(s) was/waren bloeddorstig, ik vond alleen een veegje bloed op hun kamer.

Afval stats:
- restafval en groen in tweedelige kliko die wekelijks gelegd wordt
- glas en hard plastic naar glas- en plastic verzamelpunten
- papier maandelijks aan de straat voor de schutterij
- kleding en ander textiel naar verzamelpunt voor eigen vereniging
- grof vuil met pasje naar stort

En verder loeren wanneer de gemeentewerkers het groen in mijn buurt kortwieken zodat ik mijn eigen tuinafval 3 meter vanaf mijn schutting op hun hoop kan dumpen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_189905093
Ik zie Cat nu als een professionele loerder _O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_189905094
Onderweg Rotterdam/bakkerijwaarts :W Moet ik nog van iemand groeten overbrengen aan LHO? :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_189905100
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 10:04 schreef minilot het volgende:
Onderweg Rotterdam/bakkerijwaarts :W Moet ik nog van iemand groeten overbrengen aan LHO? :)
Ja, graag. Groetjes aan mijn favo bakker *O*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_189905106
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 09:54 schreef fietsie het volgende:
Mooi, op naar Arnheim. Nascholing here we come.

:P
:W
We have far more in common than that which devides us..
pi_189905110
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 09:58 schreef Cat-astrophe het volgende:

En verder loeren wanneer de gemeentewerkers het groen in mijn buurt kortwieken zodat ik mijn eigen tuinafval 3 meter vanaf mijn schutting op hun hoop kan dumpen.
:D
pi_189905112
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 10:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, graag. Groetjes aan mijn favo bakker *O*
Joe! *O*
  dinsdag 12 november 2019 @ 10:06:52 #12
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_189905118
Oh leuk, lijstjes!

-Restafval in container aan de straat, wordt 6x per week geleegd. GFT doen ze hier niet aan dus ook in deze bak.
-Glas naar de glasbak aan de straat
-Papier naar de papierbak aan de straat
-Kleding naar de kledingbak aan de straat (Caritas)
-Plantaardige Olie naar de oliebak aan de straat (sociale werkplaats project)
-Grof vuil een keer per maand aan de straat of naar het lokale inzamelpunt

edit:
Verpakkingen in de gele bak aan de straat.
Siesta & Fiesta!
pi_189905162
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 10:04 schreef Isabeau het volgende:
Ik zie Cat nu als een professionele loerder _O-
B-)

Inclusief boze buurvrouw als ik wat op die hoop erbij gooi ‘want dat geeft rommel’ :')
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_189905164
Groetjes aan LHO!

Afval, er was zelfs in het weekend een fotoreportage van zooi rond de ondergrondse containers in de locale krant. Pasjes systeem hier, en sindsdien mietert iedereen er vanalles naast. Terwijl er nog niet extra voor betaalt hoeft te worden. Gaat in juli nog erger worden. Maar nu lijkt het er hier vaak op als bij Ummphie. Veel dumpingen uit buurtgemeente waar wel betaald moet worden.
pi_189905173
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 10:06 schreef minilot het volgende:

[..]

In de herfst doe ik gewoon mijn burgerplicht hoor. De gemeente de bladeren teruggeven die vanuit hun bomen in mijn tuin vallen O-)
pi_189905182
Hier eigenlijk alleen vuilniszakken naast de ondergrondse straatcontainers als de pasjeslezer op storing staat. Anders nooit.
pi_189905189
pi_189905195
quote:
Ja!
Spoilers!
  dinsdag 12 november 2019 @ 10:49:13 #19
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189905454
quote:
Ja!
Wat fijn dat de bakkerij kennelijk zo goed loopt ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_189905514
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 10:11 schreef Kaatje1 het volgende:
Groetjes aan LHO!

Afval, er was zelfs in het weekend een fotoreportage van zooi rond de ondergrondse containers in de locale krant. Pasjes systeem hier, en sindsdien mietert iedereen er vanalles naast. Terwijl er nog niet extra voor betaalt hoeft te worden. Gaat in juli nog erger worden. Maar nu lijkt het er hier vaak op als bij Ummphie. Veel dumpingen uit buurtgemeente waar wel betaald moet worden.
Ik vind het gebrek aan boerenverstand vaak shoquerend bij dit soort beleidsmakers. Vraag ergens geld voor en mensen vinden een manier om er onderuit te komen. Zoals hun afval gewoon in de natuur dumpen en dergelijke.
pi_189905524
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 10:13 schreef minilot het volgende:
Hier eigenlijk alleen vuilniszakken naast de ondergrondse straatcontainers als de pasjeslezer op storing staat. Anders nooit.
Zelfde hier :Y Ik heb 1x een foto van grof vuil gemaakt dat er omheen stond, maar dat is dus 1x gebeurd in de 20 jaar dat ik hier woon :X
pi_189905561
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 10:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vind het gebrek aan boerenverstand vaak shoquerend bij dit soort beleidsmakers. Vraag ergens geld voor en mensen vinden een manier om er onderuit te komen. Zoals hun afval gewoon in de natuur dumpen en dergelijke.
En als ze nou nooit een waarschuwing hadden gekregen.....Maar binnen de gemeenteraad, diverse werkgroepen etc. iedereen gaf aan, het gaat niet werken. Maar de wethouder dacht van wel. Er is nu iemand die een speciale website heeft aangemaakt, je maakt een foto, upload 'm naar die website met de locatie erbij en het gaat automatisch naar de gemeente pagina. Want voorheen was je daar een kwartier mee kwijt, dus nam je vaak de moeite niet.
pi_189905571
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 10:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mja ik betwijfel ook of het tot resultaat heeft dat er minder afval is.
Hoofuit dat er op papier minder afval is.
Maar het gros van de mensen gaat echt niet zn afvalgewoontes aanpassen.

Denk dat dingen als dje herbruikbare zakjes op de groenteafdeling en minder verpakkingsmateriaal in zn algemeen veel effectiever zijn.
pi_189905591
Hier is het vaak ook zo'n rotzooi -O-
Maar het helpt ook niet dat de stort eerst erg moeilijk deed over legitimatie (mijn vriend kwam er met zijn rijbewijs niet in, omdat 'ie in De Meern geboren is, ondanks dat 'ie wel in IJsselstein woont... :') ) en je voor veel moet (moest?) betalen.

En verder zijn mensen hier gewoon lui (zetten hun zakken vuil ernaast als de bak vol is, in plaats het even terug mee te nemen. Die ondergrondse containers worden vaak zat geleegd zodat je echt geen 3 weken met een vuilniszak in je berging blijft zitten) en lijken weinig om hun omgeving te geven.

Verder; meuh. De uni vraagt geld voor de lama's.
Dus ik wil nog even contact opnemen met de verantwoordelijke om dit te bespreken. Het was ook weer te mooi om waar te zijn, hoe soepel het ging.... -O-
pi_189905593
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 10:58 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

En als ze nou nooit een waarschuwing hadden gekregen.....Maar binnen de gemeenteraad, diverse werkgroepen etc. iedereen gaf aan, het gaat niet werken. Maar de wethouder dacht van wel. Er is nu iemand die een speciale website heeft aangemaakt, je maakt een foto, upload 'm naar die website met de locatie erbij en het gaat automatisch naar de gemeente pagina. Want voorheen was je daar een kwartier mee kwijt, dus nam je vaak de moeite niet.
Ah ik stuur ze via fb naar onze burgerblauw-mannen. Die melden het dan bij de gemeente voor je.
Doorgaans is het dan dezelfde of volgende dag weg.
pi_189905633
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 10:59 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Mja ik betwijfel ook of het tot resultaat heeft dat er minder afval is.
Hoofuit dat er op papier minder afval is.
Maar het gros van de mensen gaat echt niet zn afvalgewoontes aanpassen.

Denk dat dingen als dje herbruikbare zakjes op de groenteafdeling en minder verpakkingsmateriaal in zn algemeen veel effectiever zijn.
Het is hier alleen maar erger geworden. Voorheen werden de zakken vuil op gehaald, later de kliko's en voor de hoogbouw waren wat andere regelingen. Nu met die ondergrondse containers gooit iedereen er vanalles naast. Maar ook bij papierafval, is men te beroerd om dozen zoals van Bol etc. kleiner te maken zodat het erin kan. Nee, die staan er naast. En als er een klep niet werkt zet men de zak ernaast, ipv 150 meter verderop in een container te doen. Ik snap dat niet.

Wij hebben een container voor de flat, die was een paar maanden geleden stuk (1,5 dag, maar niemand belt de gemeente). Ik had een briefje in de flat en op de container opgehangen of iedereen zijn zak evt. in de schuur wilde bewaren totdat het ding gemaakt was, want al die zakken trekken ratten/katten/vogels aan. Nul resultaat.
pi_189905752
Sterkheidsbaas van alles.
pi_189905768
Misschien is puppy-muppet toch wel aan het puberen :o

Hoewel vandaag al wel minder kut-met-peren is dan gisteren. :Y
pi_189905801
quote:
Wat is diftar eigenlijk? Dat je moet betalen per kilo of zo?
pi_189905805
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 11:20 schreef Isabeau het volgende:

[..]

betalen per leging
pi_189905807
De loodgieter komt zo en dan mag ze naar huis *O*
pi_189905811
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 11:05 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Het is hier alleen maar erger geworden. Voorheen werden de zakken vuil op gehaald, later de kliko's en voor de hoogbouw waren wat andere regelingen. Nu met die ondergrondse containers gooit iedereen er vanalles naast. Maar ook bij papierafval, is men te beroerd om dozen zoals van Bol etc. kleiner te maken zodat het erin kan. Nee, die staan er naast. En als er een klep niet werkt zet men de zak ernaast, ipv 150 meter verderop in een container te doen. Ik snap dat niet.

Wij hebben een container voor de flat, die was een paar maanden geleden stuk (1,5 dag, maar niemand belt de gemeente). Ik had een briefje in de flat en op de container opgehangen of iedereen zijn zak evt. in de schuur wilde bewaren totdat het ding gemaakt was, want al die zakken trekken ratten/katten/vogels aan. Nul resultaat.
Mja mensen snappen geloof ik niet dat se zelf OOK last hebben van de zooi die ze maken.

Maar wel klagen.
pi_189905813
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 11:20 schreef FranticDJ het volgende:

betalen per leging
Ja, dan had elke onbenul je met 100% zekerheid kunnen zeggen dat er dan veel afval náást containers komt te staan.
pi_189905818
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 11:21 schreef Uhmmpie het volgende:

Mja mensen snappen geloof ik niet dat se zelf OOK last hebben van de zooi die ze maken.

Maar wel klagen.
:D ik vraag me dat sterk af. Mensen die zelf troep maken zien dat niet eens joh.
pi_189905824
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 11:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, dan had elke onbenul je met 100% zekerheid kunnen zeggen dat er dan veel afval náást containers komt te staan.
Precies de reden dat 't bij ons er ook niet komt.. Hebben al veel afval overlast uit België.
  dinsdag 12 november 2019 @ 11:23:58 #36
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_189905841
quote:

[..]

:D ik vraag me dat sterk af. Mensen die zelf troep maken zien dat niet eens joh.
Waarschijnlijk omdat mensen weten dat de gemeente het toch wel ophaalt en ze er toch belasting voor betalen dat het opgehaald wordt.
pi_189905849
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 11:20 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, per leging. Dus je betaald per zak in de ondergrondse container, en per keer dat je de grijze bak aan de straat zet.
pi_189905855
quote:

[..]

betalen per leging
Oh spuit11
pi_189905888
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 11:21 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Maar wel klagen.
Van de week een hele discussie met iemand op fb. Je moet er zoveel voor betalen. Duh...we gaan pas volgend jaar juli betalen. Vaste lasten omlaag en per restafvalzak betalen. 6x per jaar gratis stort wegbrengen. Laten ophalen kost 35 euro (als je een nieuwe inrichting kunt kopen, kan er dan niet 35 euro af om het oude op te laten halen?).
Maar ook niemand heeft door dat de mensen die dit weggegooide spul op moeten ruimen ook betaald moeten worden en daar betalen we dus ook aan mee.
Dat had meneer niet door...
pi_189905973
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 11:27 schreef Kaatje1 het volgende:

Van de week een hele discussie met iemand op fb. Je moet er zoveel voor betalen. Duh...we gaan pas volgend jaar juli betalen. Vaste lasten omlaag en per restafvalzak betalen. 6x per jaar gratis stort wegbrengen. Laten ophalen kost 35 euro (als je een nieuwe inrichting kunt kopen, kan er dan niet 35 euro af om het oude op te laten halen?).
Maar ook niemand heeft door dat de mensen die dit weggegooide spul op moeten ruimen ook betaald moeten worden en daar betalen we dus ook aan mee.
Ook nooit begrepen dat mensen die troep maken niet beseffen dat daardoor andere lasten ook omhoog gaan omdat die troep ook opgeruimd moet worden. Of mensen die dingen vernielen. Eh, dat betaal jij als consument/burger uiteindelijk gewoon zelf hoor.
pi_189906056
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 11:33 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ook nooit begrepen dat mensen die troep maken niet beseffen dat daardoor andere lasten ook omhoog gaan omdat die troep ook opgeruimd moet worden. Of mensen die dingen vernielen. Eh, dat betaal jij als consument/burger uiteindelijk gewoon zelf hoor.
Ja, maar dat snapte deze meneer niet. Vervolgens gevraagd of hij dat dacht dat dat een vrijwilligersfunctie was. Toen snapte hij het wel.
pi_189906218
quote:

[..]

Soberso ( :+ ) hebben we het zoooooo slecht in Nederland mevrouw 8)7
  dinsdag 12 november 2019 @ 11:51:13 #43
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_189906220
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 08:38 schreef Molo het volgende:

Time flies, ouwe :+

Koos alweer 17 jaar weg uit de Bijlmer, goddank :')
Ik ben gelukkig alweer 34 jaar daar weg.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_189906415
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 11:51 schreef Blues het volgende:

[..]

Soberso ( :+ ) hebben we het zoooooo slecht in Nederland mevrouw 8)7
Soberso. :Y :Y
  Moderator dinsdag 12 november 2019 @ 12:13:27 #45
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189906525
quote:
6x per jaar gratis stort wegbrengen
Dat is heel royaal :o
Hier is het de eerste 250kg "gratis", daarna betalen (KCA, witgoed/electronica, groen afval, autobanden etc. zijn allemaal gratis)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 12 november 2019 @ 12:16:43 #46
13783 Anthraxx
pi_189906562
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 12:13 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Hier is het de eerste 250kg "gratis", daarna betalen (KCA, witgoed/electronica, groen afval, autobanden etc. zijn allemaal gratis)
Dat is nog steeds royaal. Alles wat je niet in je bak krijgt hier, moet je naar de stort brengen. En betalen :+
  Moderator dinsdag 12 november 2019 @ 12:23:47 #47
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189906650
Verder, geen gedoe met ondergrondse containers drie straten verderop maar gewoon eigen containers. 0,0 last van afval hier.

Ik vraag me trouwens af wat ze doen met KCA op de stort... Vroeg laatst aan de man of ie toevallig een stift had,want dan kon ik er nog even opschrijven wat er in zat. Een vaatje met afval van ontwikkelaar (das niet erg gezond) en eentje voor fixeer (ook niet erg gezond maar er zit zilver in, dat is in theorie terug te winnen en bovendien is het een zwaar metaal).
Zijn reactie was dat het eigenlijk niet zoveel uitmaakte :')
  Moderator dinsdag 12 november 2019 @ 12:25:50 #48
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189906681
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 12:16 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Dat is nog steeds royaal. Alles wat je niet in je bak krijgt hier, moet je naar de stort brengen. En betalen :+
Klopt, maar als ik zes keer met een aanhanger kom, dan is dat meer dan 250kg ;)

Sinds we hier een PMD container hebben, is er vaak nog wel ruimte over in de grijze. Dus naar de stort is eigenlijk vaak niet meer nodig.
  dinsdag 12 november 2019 @ 12:27:04 #49
13783 Anthraxx
pi_189906702
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 12:25 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Klopt, maar als ik zes keer met een aanhanger kom, dan is dat meer dan 250kg ;)

Sinds we hier een PMD container hebben, is er vaak nog wel ruimte over in de grijze. Dus naar de stort is eigenlijk vaak niet meer nodig.
Dat was hier overigens ook. Maar met luiers e.d. zit die toch behoorlijk vol elke maand :+. Dus nu toch af en toe extra naar de stort.
pi_189906861
quote:

[..]

Valt best mee hoor. Bij ons dan. Overigens is het diftar tarief maar een klein deel van het hele plaatje. Je betaalt sowieso iets van 189 Euro per jaar, plus 5 euro per leging.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_189906939
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 12:23 schreef derLudolf het volgende:
Verder, geen gedoe met ondergrondse containers drie straten verderop maar gewoon eigen containers. 0,0 last van afval hier.
Dit. En we mogen elke week naar de stort met een kuub. Dat doen we niet want geen aanhanger. Dus het stapelt op en dat is onhandig want als je op 1 dag 2 keer wilt moet je weer in discussie met die halve zolen die daar werken. Maar goed, dat is allemaal niet zo dramatisch.

Ik heb in elk geval nauwelijks last van andermans afval hier en dat is wel zo prettig. Op wat bermafval heb ik niets te klagen.

Ondertussen wacht ik op een pakketje en ik moet straks douchen en de deur uit. Niet zo handig.
Spoilers!
pi_189906948
Koolmees aan de voedersilo *O*
Spoilers!
  dinsdag 12 november 2019 @ 12:48:24 #53
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189907014
quote:
*O*
pi_189907016
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 12:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
Koolmees aan de voedersilo *O*
*O*

Waar vorig jaar bijna geen vogel te bekennen was op het balkon, moet ik morgenmiddag (thuis met licht) de voedersilo bijvullen. Vanochtend deed ik de gordijnen van de slaapkamer open, 4 koolmeesjes. Het is sinds het er hangt een enorme drukte daar. Moet in het voorjaar wel ergens fikse schoonmaakactie inplannen. Zag gisteren een vogel zaadjes eruit pikken en weggooien en anderen wel opeten _O-
pi_189907060
quote:
Gelukkig ben jij ook wel handig met klussen. w/

Nat-koud-donker...dan schuif ik in het dagprogramma.
Kachel aan - Licht aan 8)7 koffiemachine een servicebeurt geven en pas als het droog is naar buiten.
#teamgeenhond.

Oh ja, had nog een zakje vogelvoer van vorig jaar en dat is leeg.
In de jumbo en spar nog niet gezien.
  dinsdag 12 november 2019 @ 12:52:53 #56
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189907092
quote:

[..]

Dat klinkt als de discussie waarom je online niet het hele NRC, AD of de volkskrant kan lezen. Sja, die joernalisten willen ook huur betalen en boodschappen doen.
Lastig, lastig.
pi_189907222
Eindelijk droog. Wandelen. *O*
  Moderator dinsdag 12 november 2019 @ 13:06:45 #58
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189907315
Koolmezen, er zaten laatst wel een stuk of 10 hier in de tuin :Y
  dinsdag 12 november 2019 @ 13:10:54 #59
63722 z80
I fink you freaky
pi_189907364
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 12:44 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dit. En we mogen elke week naar de stort met een kuub. Dat doen we niet want geen aanhanger. Dus het stapelt op en dat is onhandig want als je op 1 dag 2 keer wilt moet je weer in discussie met die halve zolen die daar werken. Maar goed, dat is allemaal niet zo dramatisch.

Ik heb in elk geval nauwelijks last van andermans afval hier en dat is wel zo prettig. Op wat bermafval heb ik niets te klagen.

Ondertussen wacht ik op een pakketje en ik moet straks douchen en de deur uit. Niet zo handig.
Omdat JIJ je niet aan de door de gemeente gestelde regels houd zijn de medewerkers daar halve zolen? 8)7 De medewerkers daar kunnen er toch ook niets aan doen. Zij hebben de regels niet bedacht. Zij voeren deze enkel uit.
Als je het er niet mee eens bent moet je gaan klagen bij diegene die de regels kan aanpassen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_189907396
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 13:10 schreef z80 het volgende:

[..]

Omdat JIJ je niet aan de door de gemeente gestelde regels houd zijn de medewerkers daar halve zolen? 8)7 De medewerkers daar kunnen er toch ook niets aan doen. Zij hebben de regels niet bedacht. Zij voeren deze enkel uit.
Als je het er niet mee eens bent moet je gaan klagen bij diegene die de regels kan aanpassen.
Dan kunnen die gasten toch nog wel verschrikkelijke eikels zijn :?
Spoilers!
pi_189907408
DHL bezorger had een iets dat klonk als een Tiroler houseparty in zijn auto.
Spoilers!
  Moderator dinsdag 12 november 2019 @ 13:19:09 #62
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189907469
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 13:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
DHL bezorger had een iets dat klonk als een Tiroler houseparty in zijn auto.
Gezellig.

dinsdag 12 november 2019 @ 13:26:05 #63
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189907558
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 13:13 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dan kunnen die gasten toch nog wel verschrikkelijke eikels zijn :?
Kan altijd. Andersom zullen zij burgers die de regels niet kennen ook irritant vinden.
pi_189907587
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 13:26 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Kan altijd. Andersom zullen zij burgers die de regels niet kennen ook irritant vinden.
Ik probeer sowieso elk gesprek met die gasten te vermijden. Nul mensenkennis, nul behulpzaamheid. Als je vraagt waar de piepschuincontainer dit keer staat krijg je een grom en een zwaai in een richting. Iedereen die afval komt inleveren is hen tot enorme last.
Spoilers!
  dinsdag 12 november 2019 @ 13:33:15 #65
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189907644
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 13:28 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik probeer sowieso elk gesprek met die gasten te vermijden. Nul mensenkennis, nul behulpzaamheid. Als je vraagt waar de piepschuincontainer dit keer staat krijg je een grom en een zwaai in een richting. Iedereen die afval komt inleveren is hen tot enorme last.
Hier zijn ze vrolijk en behulpzaam. :o Wat een pech bij jou.
  Moderator dinsdag 12 november 2019 @ 13:51:46 #66
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189907885
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 13:33 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Hier zijn ze vrolijk en behulpzaam.
Vrolijk sowieso, behulpzaam weet ik niet. Ik weet altijd alles te vinden :P
  dinsdag 12 november 2019 @ 13:52:23 #67
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189907892
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 13:51 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Vrolijk sowieso, behulpzaam weet ik niet. Ik weet altijd alles te vinden :P
Ik kom niet zo vaak. :P
pi_189907907
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 10:13 schreef minilot het volgende:
Bij jou kijkt god mee :Y

Wij hebben kliko's voor rest, groen en papier en die worden respectievelijk tweewekelijks (groen in de zomer elke week) en maandelijks geleegd. PMD in zakken (wel een bak voor gekocht, want katten }:| :X ) ook tweewekelijks. Glas naar de glasbak, grof vuil bellen of naar stort brengen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_189907952
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 12:13 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik kan geloof ik wel 100x per jaar naar de stort, er is geen haan die naar wat dan ook kraait *O* En het is ook nog om de hoek *O* Ik hou van de stort, dingen sorteren maakt mijn innerlijke OCD-er zo gelukkig :@
  Moderator dinsdag 12 november 2019 @ 14:00:10 #70
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189907995
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 13:52 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Ik kom niet zo vaak. :P
Ik onthoud nutteloze dingen :+
pi_189908002
Verder klinkt diftar als een Islamtische feestdag en helemaal niet als geld betalen voor je afval :N Wij hebben hier trouwens ook van die pleur-het-maar-van-je-balkon-flats, onbegrijpelijk gedrag vind ik dat.

Zo, ik had vandaag les dus agenda geblokkeerd maar toen ging de les niet door en dat heb ik onder de radar gehouden en nu ben ik lekker aan het thuiswerken O+ En de dag begonnen met een uurtje yoga, doet een mens goed dit.
pi_189908019
Geen idee of ik dit jaar nog gratis naar het stort kan. Per adres krijg je een kaart met zes knippen.
En aangezien mijn ouders ook in de gemeente wonen en dit jaar verhuisd zijn, zijn er op beide kaarten best wat tripjes gemaakt. _O-
pi_189908060
Gratis storten is wel relaxed mocht in Eindhoven ook altijd. Hier willen ze echt voor alles geld hebben, hebben nooit ergens geld voor in die gemeente.. Nou ja alleen als het gemeentehuis weer verbouwd moet worden..

Maar voor fatsoenlijk groen onderhoud is geen geld meer dus stond het onkruid afgelopen zomer in het halve dorp een meter hoog... :N
I solemnly swear i'm up to no good
  Moderator dinsdag 12 november 2019 @ 14:05:22 #74
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189908064
Het blijkt toch nog anders te zitten. Bestrijding van buxusmot is in elk geval niet de enige oorzaak

https://www.clm.nl/news/5(...)van-koolmezensterfte
  dinsdag 12 november 2019 @ 14:06:59 #75
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189908082
Ik ben net door een collega toegevoegd aan een team van Microsoft Teams.

Moet ik ergens voor vrezen? :P
  dinsdag 12 november 2019 @ 14:07:44 #76
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189908092
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 14:00 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik onthoud nutteloze dingen :+
Dit valt onder nuttige dingen, dus dat beklijft niet.
  Moderator dinsdag 12 november 2019 @ 14:08:13 #77
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189908100
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 14:00 schreef Clubsoda het volgende:
Verder klinkt diftar als een Islamtische feestdag
Je bent niet de enige...
  dinsdag 12 november 2019 @ 14:09:06 #78
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189908115
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 14:00 schreef Clubsoda het volgende:
Verder klinkt diftar als een Islamtische feestdag en helemaal niet als geld betalen voor je afval :N Wij hebben hier trouwens ook van die pleur-het-maar-van-je-balkon-flats, onbegrijpelijk gedrag vind ik dat.

Zo, ik had vandaag les dus agenda geblokkeerd maar toen ging de les niet door en dat heb ik onder de radar gehouden en nu ben ik lekker aan het thuiswerken O+ En de dag begonnen met een uurtje yoga, doet een mens goed dit.
Diftar komt van gedifferentieerd tarief, gok ik zo.
pi_189908149
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 14:06 schreef Zilverberk het volgende:
Ik ben net door een collega toegevoegd aan een team van Microsoft Teams.

Moet ik ergens voor vrezen? :P
Gecondoleerd.
Spoilers!
pi_189908177
Geloof dat bijna iedereen op Teams workshop is geweest, maar nog maar 1 keer toegevoegd. Verder gebruiken wij vrolijk skype
  dinsdag 12 november 2019 @ 14:15:44 #81
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189908199
Argh, die kneuzerige disfunctionerende collega heeft natuurlijk voor de zoveelste keer de oude versie van mijn document gedeeld. :|W :|W

Echt, moet ik nou AL haar werk gaan dubbelchecken? :(

Godzijdank kunnen we mensen niet klonen, één van haar is echt meer dan genoeg. :P
  dinsdag 12 november 2019 @ 14:16:24 #82
13783 Anthraxx
pi_189908207
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 14:15 schreef Zilverberk het volgende:
Argh, die kneuzerige disfunctionerende collega heeft natuurlijk voor de zoveelste keer de oude versie van mijn document gedeeld. :|W :|W

Godzijdank kunnen we mensen niet klonen, één van haar is echt meer dan genoeg. :P
Mensen kunnen zichzelf prima klonen. Het duurt alleen 18+ jaar voordat je een beetje resultaat hebt :+
pi_189908259
*burp* Klassieke chicken & waffles met siroop gingen er wel in! :9 Tevens oneindige refills puike koffie. En een chocoladekoek. Honderd hartjes voor het Rotterdamse By Jarmusch, vernoemd naar en in de stijl van de regisseur van misschien wel mijn favoriete film ooit! (Only Lovers Left Alive O+ https://m.imdb.com/title/tt1714915/ )

Actieshot door LHO, die voor ei en worstjes ging:

Dikke ^O^

Zestig kilo wegen wederom een week uitgesteld. Het waard. :+
pi_189908451
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 14:15 schreef Zilverberk het volgende:

Deze mensen zitten overal :Y Dus kloons :Y
pi_189908458
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 14:20 schreef minilot het volgende:
*burp* Klassieke chicken & waffles met siroop gingen er wel in! :9 Tevens oneindige refills puike koffie. En een chocoladekoek. Honderd hartjes voor het Rotterdamse By Jarmusch, vernoemd naar en in de stijl van de regisseur van misschien wel mijn favoriete film ooit! (Only Lovers Left Alive O+ https://m.imdb.com/title/tt1714915/ )

Actieshot door LHO, die voor ei en worstjes ging:
[ afbeelding ]

Dikke ^O^

Zestig kilo wegen wederom een week uitgesteld. Het waard. :+
Lekkah :9 Vreemde combi wel wafels met kip :D
  dinsdag 12 november 2019 @ 14:34:54 #86
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189908467
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 14:16 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Mensen kunnen zichzelf prima klonen. Het duurt alleen 18+ jaar voordat je een beetje resultaat hebt :+
Ohja, k#t, deze collega heeft al kinderen.

Maar die werken niet hier. *O*
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 november 2019 14:33 schreef Blues het volgende:

[..]

Deze mensen zitten overal :Y Dus kloons :Y
* Zilverberk gaat in een hoekje zitten huilen.

@minilot, dat ziet er goed uit!! :9~
pi_189908724
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 14:34 schreef Blues het volgende:

[..]

Lekkah :9 Vreemde combi wel wafels met kip :D
Heel normaal in de USA hoor :+ zijn vaak niet zo zoet dan wat wij als de Brusselse wafel kennen.
  Moderator dinsdag 12 november 2019 @ 14:58:25 #88
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189908772
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 14:54 schreef FranticDJ het volgende:
Heel normaal in de USA hoor
Normaal is een relatief begrip :P
Feet als lengtemaat en pound als eenheid voor gewicht en koppel is daar erg normaal.
pi_189908774
Onstilbare trek ;( Trek :9
  Moderator dinsdag 12 november 2019 @ 14:58:54 #90
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189908781
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 november 2019 14:58 schreef Lonaa het volgende:
In Afrika, daar hebben ze trek.
Jij hebt honger
pi_189908785
quote:
12s.gif Op dinsdag 12 november 2019 14:58 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Jij hebt honger
Oh ja dat was het.

Honger :9
  dinsdag 12 november 2019 @ 15:01:54 #92
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_189908814
quote:
12s.gif Op dinsdag 12 november 2019 14:58 schreef derLudolf het volgende:

Jij hebt honger
En dan andersom. :+
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_189909278
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 november 2019 14:58 schreef Lonaa het volgende:
Had ik ook net na het roeien :D
bij de Deka een Toscaans broodje (gedr. tomaten zitten daarin en kruiden) gekocht en belegd (t?) met appelstroop en een echte appel _O_
pi_189909299
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 15:39 schreef Blues het volgende:

[..]

bij de Deka een Toscaans broodje (gedr. tomaten zitten daarin en kruiden) gekocht en belegd (t?) met appelstroop en een echte appel _O_
Dat klinkt als een...vreemde combinatie.
pi_189909320
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 15:39 schreef Blues het volgende:

[..]

Inderdaad belegD. Het is een voltooid deelwoord net zoals gekocht. ^O^

Rare combinatie wel :D
pi_189909323
Hm, volgens mij was mijn vraag aan FBTO toch niet zo moeilijk; als ik een tandarts zoek in BE, kan ik dan aanspraak maken op mijn aanvullende verzekering?

(In het kader van: mijn eigen tandarts heeft pas eind december tijd, en dr moet wel iets meer gebeuren. Dus liever iets eerder, maar doordeweeks zit ik in BE dus misschien is daar een tandarts zoeken dan wat praktischer.)

Maar ik heb nog geen antwoord terug. (Staat op de site dat ze via FB binnen 10 minuten antwoorden. Inmiddels zijn we een uur verder. )

Verder: eigen konijntjes gevaccineerd (ik leek wel weer een beginner :') Te lang die naalden niet meer écht gebruikt) en kiezen van mijn eigen Cas bekeken. Waren het toch letterlijk en figuurlijk proefkonijnen :D . Dit alles onder toeziend oog van mijn toffe dierenarts natuurlijk.

Goed, nu tijd voor de afwas, pompoensoep, en daarna de tram/trein/bus.
(Ik was eigenlijk nog op zoek naar een auto, maar gezien vriend toch wil verhuizen richting Rotterdam, is dat misschien straks niet meer zo noodzakelijk, daar ik dan onze eigen Ford kan gaan gebruiken.)
  dinsdag 12 november 2019 @ 15:56:17 #97
63722 z80
I fink you freaky
pi_189909535
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 15:42 schreef Candaasje het volgende:
Hm, volgens mij was mijn vraag aan FBTO toch niet zo moeilijk; als ik een tandarts zoek in BE, kan ik dan aanspraak maken op mijn aanvullende verzekering?

(In het kader van: mijn eigen tandarts heeft pas eind december tijd, en dr moet wel iets meer gebeuren. Dus liever iets eerder, maar doordeweeks zit ik in BE dus misschien is daar een tandarts zoeken dan wat praktischer.)

Maar ik heb nog geen antwoord terug. (Staat op de site dat ze via FB binnen 10 minuten antwoorden. Inmiddels zijn we een uur verder. )

Verder: eigen konijntjes gevaccineerd (ik leek wel weer een beginner :') Te lang die naalden niet meer écht gebruikt) en kiezen van mijn eigen Cas bekeken. Waren het toch letterlijk en figuurlijk proefkonijnen :D . Dit alles onder toeziend oog van mijn toffe dierenarts natuurlijk.

Goed, nu tijd voor de afwas, pompoensoep, en daarna de tram/trein/bus.
(Ik was eigenlijk nog op zoek naar een auto, maar gezien vriend toch wil verhuizen richting Rotterdam, is dat misschien straks niet meer zo noodzakelijk, daar ik dan onze eigen Ford kan gaan gebruiken.)
Je woont in België. Ben je daar ook officieel ingeschreven? zo ja even bij je verzekering een E106 formulier aanvragen en een ziektekosten verzekering in Begie uitkiezen. Daar inschrijven. Kost niets en je kunt gebruik maken van de zorg in beide landen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  dinsdag 12 november 2019 @ 15:58:18 #98
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_189909575
Morgen is het weer tijd voor het jaarlijks terugkerende spel: vergelijk de condities en de premies van de zorgverzekeringen en is het de moeite waard om (weer) over te stappen?
Poef.....gone! ©golfer
pi_189909643
I love vreemde combi's :9 Ben ik zelf tenslotte ook :7
pi_189909758
Met collectiviteitskorting is overstappen van zorgverzekering zelden de moeite waard, merkte ik vorig jaar.

Eerst nog maar eens een uurtje verdiepen in projectmanagement :{ Die boeken zijn zo anders dan wat ik gewend ben, met kleurtjes en dingetjes en opdrachten tussendoor. Snoezig :+
  dinsdag 12 november 2019 @ 16:13:16 #101
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_189909795
Nascholing is interessant en ook nog eens inhoudelijk vrijwel direct toepasbaar :)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_189909812
Ik vind dat jaarlijkse overstapcircus toch echt de moeite niet. Ik zit al jaren bij DSW en ik heb een paar keer rondgekeken maar ik zie nergens echt grote, interessante kortingen.

Ik heb hetzelfde met energie. Er zijn mensen die elk jaar verkassen maar ik vind die prijzen en de nota-opbouw zo ondoorzichtig. De paar keer dat ik me er echt in verdiepte, kwam ik op een voordeel van 5 EUR uit of zo :') Mwjah, daar ga ik al die heisa niet voor ondernemen.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  dinsdag 12 november 2019 @ 16:19:08 #103
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_189909874
Als je er nou ook echt een nieuwe kabel van kreeg, maar het is allemaal dezelfde fossiele stroom waarbij er al dan niet co2 certificaten bij op jouw adres zijn geregistreerd
pi_189909898
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 16:14 schreef PdeHoog het volgende:
Ik vind dat jaarlijkse overstapcircus toch echt de moeite niet. Ik zit al jaren bij DSW en ik heb een paar keer rondgekeken maar ik zie nergens echt grote, interessante kortingen.

Ik heb hetzelfde met energie. Er zijn mensen die elk jaar verkassen maar ik vind die prijzen en de nota-opbouw zo ondoorzichtig. De paar keer dat ik me er echt in verdiepte, kwam ik op een voordeel van 5 EUR uit of zo :') Mwjah, daar ga ik al die heisa niet voor ondernemen.
Herkenbaar. Voor energieleveranciers scheelt het op zn hoogst 10-15 euro per jaar, daar ga ik toch echt de moeite niet voor doen.
pi_189909915
Energie stap ik nog wel eens over met een welkomskorting. :Y
pi_189909935
Vandaag de nieuwe premie ontvangen van ohra=cz.
Verandert niks aan. w/
Zit lang genoeg bij nuon voor korting op verbruik. Gaat nergens over.
Energiebelasting is overal hetzelfde. Imho.
#dus

Koffiemachine schoon en geservice’d ( 1 x 2 maanden gemiddeld) - Sintboeken gehaald - schoenmaker geweest, half uurtje wachten w/ - porties havermout geprept voor komende week. Het was droog.
@Lucky: ben je / zijn jullie nu geslaagd voor online een winterjas? schiet mij te binnen.

@Candaas: al die jaren geen ta verzekering. Tja.
Zet geeft een simpele methode.
  Moderator dinsdag 12 november 2019 @ 16:26:29 #107
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189909990
quote:

Dat dus. Ook nooit ziek, dus hoef er ook nooit gebruik van te maken. Eigenlijk kan ik net zo goed geld in de sloot gooien, dan zie je het tenminste nog wegdrijven :P

Energie, als atoomstroom.nl nog had bestaan zou ik daar zelf de energie van nemen. Puur om een statement te maken.

Groene stroom in Nederland wordt gemaakt door stroom opgewekt door een kolencentrale (deels brandend op hout uit oerbossen) te transporteren naar Noorwegen en daarmee een stuwmeer vol te pompen. De stroom komt dan terug als groen.
pi_189910066
quote:

Mijn vader ging overstappen van energieleverancier omdat ze hem aan de telefoon een super goede deal boden. Maar mijn ouders wonen op 8a en de verkoper zag de gegevens voor 8.

Inmiddels twee weken later en veel gedoe later is het nog niet op orde. Mijn vader kreeg rekeningen voor 2 huizen, de buurman kwam vragen of hij van energieleverancier was overgestapt want hij werd welkom geheten, de deal was ineens een stuk minder tof voor hun eigen adres, nadat hij telefonisch de boel had uitgelegd kreeg hij alsnog een aanmaning om voor de buren te betalen en een brief met 'sorry dat u bij ons weg gaat'- ik zie het nog wel gebeuren dat hij straks helemaal geen electriciteit en gas meer krijgt _O- Zooitje.

Niet overstappen :+

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 16:13 schreef fietsie het volgende:
Nascholing is interessant en ook nog eens inhoudelijk vrijwel direct toepasbaar :)
Oh, dat is mooi! Dat zijn tenminste nuttige nascholingen.
  dinsdag 12 november 2019 @ 16:32:42 #109
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_189910073
quote:

Ik heb anders prima ervaringen met cashbacksites..
https://www.cashbacksvergelijken.nl
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_189910104
quote:

Herkenbaar :Y
pi_189910178
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 16:35 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Herkenbaar :Y
Voor mij ook. Toen ik een nieuwe verzekering moest na wisselen van baan, was menzis goedkoper vergeleken met de collectieve verzekering van huidig werk. Zo af en toe vergelijk ik dat wel eens, maar het ontloopt elkaar niet veel. En dus hou ik het maar zo. En net als AnneX heb ik op g/e een korting omdat ik daar al lang zit.
pi_189910217
quote:

Dat ja.
  dinsdag 12 november 2019 @ 16:50:32 #113
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_189910371
Energie-overstap loonde bij ons wel de moeite. Scheelt 30 euro per maand, dus toch 360 euro op jaarbasis.
Ziektekosten vergelijken is gewoon een soort hobby, waarbij we waarschijnlijk uiteindelijk gewoon bij Menzis blijven. Alleen als het echt om ca. 10 euro verschil pp per maand gaat is het voor ons wel de moeite waard.
Poef.....gone! ©golfer
pi_189910391
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 16:26 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat dus. Ook nooit ziek, dus hoef er ook nooit gebruik van te maken. Eigenlijk kan ik net zo goed geld in de sloot gooien, dan zie je het tenminste nog wegdrijven :P

Ik denk dat je eens naar het grotere geheel moet kijken ipv maar gefocused te zijn op je huidige, ideale, situatie van volledig gezond.

Een keer een rondje chemo of andere zware behandeling en dan piep je wel anders. Ik heb de rekeningen van mijn vader 20 jaar geleden gezien. Die waren niet mis. Dan mag je blij zijn met die 1200 eur per jaar die je lapt.

Ik vind dat sowieso wel een probleem in Nederland. Dat alleen maar naar jezelf kijken voor dit soort dingen. We zijn toch zeker dat tweede wereld land aan de overkant van de oceaan niet? Daar waar ze alleen maar naar je inkomen kijken en waar arme mensen ook gewoon echt arm zijn :{ En verdacht weinig hulp krijgen :{
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_189910459
Energie: nog geen duidelijk beeld van wat mn verbruik is. Dus blijven waar ik zit.

Zorgverzekering: heb nergens 0 euro eigen risico + aanvullende voorwaarden voor minder dan dit. Dus ook hier: blijven waar ik zit.
  Moderator dinsdag 12 november 2019 @ 17:00:03 #116
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189910511
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 16:52 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik denk dat je eens naar het grotere geheel moet kijken ipv maar gefocused te zijn op je huidige, ideale, situatie van volledig gezond.

Rustig maar, ik heb toch gewoon een verzekering. Zoals ik zeg, de "kwaliteit" daarvan, keuze qua ziekenhuis, geen fysio of anticonceptiepil is voor mij niet im Frage.

Als je het wel nodig bent, of het denkt nodig te zijn kan ik me voorstellen dat je een duurdere neemt.
  Moderator dinsdag 12 november 2019 @ 17:03:29 #117
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189910557
En dat gezonde mensen die een goedkope polis hebben niet goed/eerlijk is voor het systeem.

Mwoah, als je de winsten hoort en salarissen van bestuurders bij die instanties dan is daar nog heel wat winst te halen.
pi_189910563
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 16:26 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Komop Ludolf: wees wijzer...indirect zorg je met je premie betalen oók dat de behandeling voor je moeder en anderen wordt vergoed.
Het is toch een collectief? met z’n allen zorgen voor elkaar.
Voor mij is perinatale zorg ook niet nodig om te verzekeren.
Zet Eigen Risico apart op een rekening en kies de laagste premie dan. w/

Oh, wat P. zegt.

En wat ongelooflijk knurftig voor je ouders, Isa.
Mn.X komt ook altijd thuis nadat hij is aangesproken door een energie verkoper in de Mediamarkt of zo.
Of een andere provider, want goedkoper. ~O>
Ja zeg, ben je het mailadres kwijt om in te ruilen voor een ander @.
pi_189910587
@z80: ik heb geen domiciliëring, was voor Nederlandse studenten niet nodig. Wel ingeschreven bij een huisbaas op hun adres. Maar ik heb het maar eens nagevraagd FBTO (want die gaven nu aan dat als je 3 maanden of langer in BE verblijft, je je aanvullende verzekering kunt aanspreken).

Maar anders sowieso maar eens kijken naar wel volledige inschrijving. Of dat niet toch makkelijker is :Y .

Ik ben verder al jaren klant bij FBTO, prima tot nu toe. Aanvullend tand moet ik wel, want echt een bar slecht gebit. (En ik wil nog eens een nieuwe kroon. Mijn oude is zo lelijk en niet bijpassend dat 'ie me echt een doorn in het oog is.)
  Moderator dinsdag 12 november 2019 @ 17:05:43 #120
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189910592
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 17:03 schreef AnneX het volgende:

[..]

Komop Ludolf: wees wijzer...indirect zorg je met je premie betalen oók dat de behandeling voor je moeder en anderen wordt vergoed.
Het is toch een collectief? met z’n allen zorgen voor elkaar.
Voor mij is perinatale zorg ook niet nodig om te verzekeren.
Zet Eigen Risico apart op een rekening en kies de laagste premie dan. w/
Ik doe toch gewoon mee aan het systeem en zeg toch ook niet dat ik het er oneens mee ben? :?
  Moderator dinsdag 12 november 2019 @ 17:07:33 #121
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189910629
Oh en eigen risico, al tien jaar maximaal. Dus denk wel al zo'n ¤4000 bespaard? Geen idee hoeveel het scheelt.

Geen noodzaak om me in te verdiepen.
pi_189910638
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 17:05 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik doe toch gewoon mee aan het systeem en zeg toch ook niet dat ik het er oneens mee ben? :?
Op de opmerking “ in het water gooien” , reageer ik.
pi_189910656
Zorgverzekering: ik had een ‘ o ja’ moment toen Menzis me mailde met de premie voor 2020. Was alweer vergeten dat ik naar hen gewisseld was afgelopen jaar. _O-

Meteen 200 euro bespaard door mijn tandartsverzekering lager te zetten. Met de duurdere variant ivm groter onderhoud van afgelopen jaar heb ik 50 euro bespaard als ik premie en kosten tegen elkaar afzet. Tandzorg na ongevallen zit bij al hun tandartsverzekeringen in dus dat vind ik wel prettig om erbij te hebben. En controles gratis.

ER op minimaal want dat heb ik ergens in maart er meestal wel weer uit.

Normaal ga ik speuren en zoeken. Dit jaar geen zin in. Veel verschil is er toch niet.
pi_189910753
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 17:07 schreef derLudolf het volgende:
Oh en eigen risico, al tien jaar maximaal. Dus denk wel al zo'n ¤4000 bespaard? Geen idee hoeveel het scheelt.

Geen noodzaak om me in te verdiepen.
Had ik eerst ook. Tot verzekeraar me mailde dat ze binnen 5 dagen mijn maximale ER gingen afschrijven ivm verbruikt ER van afgelopen jaar. En oeps... voorgaande jaren hadden ze dat ook verkeerd gecodeerd en daar kon ik dus ook nog een rekening van verwachten :')
Omdat ik dat hulpmiddel al jaren gebruikte en nooit een rekening kreeg ging ik ervan uit dat dat niet onder ER viel.
Eikels, mensen mailen dat ze over een paar dagen zoveel gaan afschrijven. Je zult maar op vakantie zijn of simpelweg het geld even niet hebben. Zij maakten een fout, hebben recht op hun geld, maar dan kun je het wel wat charmanter aanpakken om op te lossen.

Kostte me een paar boze telefoontjes en een afbetalingsregeling (uit principe :7 ) voor het laatste jaar. En geswitched van verzekeraar.

Afrekening van de jaren ervoor nooit gezien. :+

En sindsdien ER lekker laag. Met ruim 1000 euro kosten haal ik dat verschil niet uit een lagere premie.
  dinsdag 12 november 2019 @ 17:20:06 #125
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_189910830
Mijn jaarlijkse eigen risico heb altijd al binnen de eerste maand verbruikt. Alleen al door de kosten van mijn medicatie.
Poef.....gone! ©golfer
pi_189910859
quote:
11s.gif Op dinsdag 12 november 2019 17:20 schreef golfer het volgende:
Mijn jaarlijkse eigen risico heb altijd al binnen de eerste maand verbruikt. Alleen al door de kosten van mijn medicatie.
Dit ja..
pi_189910868
Ik doe er een maand of drie over.
  dinsdag 12 november 2019 @ 17:23:52 #128
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189910889
Ik zit al decennia bij het FBTO omdat die de zorgverleners niet financieel uitwringen én geen preferentiebeleid voeren op geneesmiddelen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189910894
Dit jaar voor het eerst niet naar de nefroloog geweest, eigen risico niet op :7
  dinsdag 12 november 2019 @ 17:27:51 #130
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189910942
Ik maak het eigen risico bijna nooit op. Die fase komt vast nog. :Y
  Moderator dinsdag 12 november 2019 @ 17:29:57 #131
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189910969
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 17:08 schreef AnneX het volgende:

[..]

Op de opmerking “ in het water gooien” , reageer ik.
Dat is bij wijze van spreken, maar die uitdrukking kennen jullie niet? :+
  Moderator dinsdag 12 november 2019 @ 17:30:20 #132
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189910975
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 november 2019 17:24 schreef Lonaa het volgende:
Dit jaar voor het eerst niet naar de nefroloog geweest, eigen risico niet op :7
Klinkt eng
pi_189910984
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 17:30 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Klinkt eng
nierspecialist. Klinkt dat beter?
  Moderator dinsdag 12 november 2019 @ 17:31:31 #134
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189910992
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 november 2019 17:30 schreef Lonaa het volgende:

[..]

nierspecialist. Klinkt dat beter?
Iets minder eng, maar erg goed om daar te lopen klinkt dat ook niet.
pi_189911026
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 17:31 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Iets minder eng, maar erg goed om daar te lopen klinkt dat ook niet.
Preventief. ish.

Ik heb dit: https://nl.wikipedia.org/wiki/Syndroom_van_Alport
  dinsdag 12 november 2019 @ 17:41:33 #136
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_189911148
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 17:27 schreef Zilverberk het volgende:
De laatste 5 jaar ruimschoots gehaald.. ach.. Ik betaal die 250 EUR graag als ik de rest van de 5000 EUR ook vergoed krijg.. :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_189911186
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 november 2019 17:33 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Preventief. ish.

Ik heb dit: https://nl.wikipedia.org/wiki/Syndroom_van_Alport
Geen klachten dus? Goed dat ze je in de gaten houden.
pi_189911191
quote:
B-)
Dat het maar erg lang mag duren.
pi_189911200
quote:
Ik ook nog nooit *klopt op hout*
Maarja die tijd zal ook nog wel komen.
pi_189911239
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 17:44 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Geen klachten dus? Goed dat ze je in de gaten houden.
Nee. Eiwitten en bloed in de urine. Maar dat 'hoort'. Mijn moeder heeft het ook. Net als mijn zusje. We zijn allemaal klachtenvrij, dus milde variant ditdat. Als het goed is kunnen we hier gewoon oud mee worden :)
  dinsdag 12 november 2019 @ 17:47:19 #141
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189911245
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 17:44 schreef AnneX het volgende:

[..]

B-)
Dat het maar erg lang mag duren.
Dankjewel voor deze wens. O+
  dinsdag 12 november 2019 @ 17:48:09 #142
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189911256
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 17:41 schreef Barreltje het volgende:

[..]

De laatste 5 jaar ruimschoots gehaald.. ach.. Ik betaal die 250 EUR graag als ik de rest van de 5000 EUR ook vergoed krijg.. :+
Dat is best een goede verdeling ja.
pi_189911282
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 november 2019 17:47 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Nee. Eiwitten en bloed in de urine. Maar dat 'hoort'. Mijn moeder heeft het ook. Net als mijn zusje. We zijn allemaal klachtenvrij, dus milde variant ditdat. Als het goed is kunnen we hier gewoon oud mee worden :)
En ze weten nu wat ‘normale’ waarden voor jullie zijn. Kan soms ook handig zijjn.
pi_189911297
Dus...Ziva haalt soms dingen uit de plasticprullenbak omdat er nog kruimels inzitten van een of ander.

Ik kwam net terug van Dora lopen en toen vond ik d'r zo:

Compleet op d'r gemak, niks geen paniek, beetje aan het rondstruinen in de woonkamer. :')
pi_189911305
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 november 2019 17:49 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

En ze weten nu wat ‘normale’ waarden voor jullie zijn. Kan soms ook handig zijjn.
Ja, dat ook. :Y
Het is alleen maar ingewikkeld bij het willen van kinderen. Beter doe je dat niet op de normale manier omdat 50% kans op ziek kind.
  dinsdag 12 november 2019 @ 17:52:04 #146
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189911311
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 november 2019 17:50 schreef Lonaa het volgende:
Dus...Ziva haalt soms dingen uit de plasticprullenbak omdat er nog kruimels inzitten van een of ander.

[ afbeelding ]

Compleet op d'r gemak, niks geen paniek, beetje aan het rondstruinen in de woonkamer. :')
pi_189911322
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 november 2019 17:50 schreef Lonaa het volgende:

[ afbeelding ]

_O-
pi_189911327
Gekke kat lonaa :D

Ik vond ooit een oppaskat met het hele koppie in zo'n ouderwetse emaille theepot :{ Kon er niet meer uit, had dorst kennelijk en daar zat nog een restant water in? Ik was 2 dagen niet geweest.. weet niet hoelang hij al zo liep, vergeet het nooit meer -O-
pi_189911334
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 november 2019 17:51 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja, dat ook. :Y
Het is alleen maar ingewikkeld bij het willen van kinderen. Beter doe je dat niet op de normale manier omdat 50% kans op ziek kind.
Dat zijn geen beste getallen nee.
pi_189911341
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 17:52 schreef Blues het volgende:

Ik vond ooit een oppaskat met het hele koppie in zo'n ouderwetse emaille theepot :{ Kon er niet meer uit, had dorst kennelijk en daar zat nog een restant water in? Ik was 2 dagen niet geweest.. weet niet hoelang hij al zo liep, vergeet het nooit meer -O-
Achgossie, dat is heel sneu ;(

Deze zat heel los ook. En in geval van paniek had ik niet eerst een foto gemaakt, trouwens. :7
pi_189911355
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 17:53 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Dat zijn geen beste getallen nee.
Nee. En voor jochies loopt het dan vaak niet goed af ook. Dus.

Niertransplantaties zijn ook geen eckte oplossing, gezien het een DNA-probleem is.
pi_189911362
Ik had dit jaar een gigahoge rekening van zorgkosten zag ik.. eerst spoedpost, toen opname met toeters en bellen en toen nog een operatie met toeters en bellen.
Tandarts betalen we zelf, we gaan eens per jaar.
pi_189911366
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 17:52 schreef Blues het volgende:

;(

Ook altijd mijn zorg als ik op vakantie ben. Omdat ze zich niet altijd laten zien. Gelukkig ieder een voerbak op chip dus bak leeg= gezonde kat (voor het gemak).

Bij mijn asiel is pas een kitten van 10 weken binnen gebracht. Koppie zat klem in een pot waar normaal conserven in zitten. Bodem had hij er zelf al uit geslagen en gelukkig is hij er zonder verwondingen vanaf gekomen en snel gevangen.
pi_189911374
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 november 2019 17:54 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Niertransplantaties zijn ook geen eckte oplossing, gezien het een DNA-probleem is.
Wij hebben ook een paar pt met Alport idd. Wist niet dat jij dat ook had, gelukkig alsnog preventief bij de nefro ^O^
pi_189911395
Gelukkig was ik thuis toen dit in paniek de trap op kwam denderen...
pi_189911397
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 17:55 schreef Blues het volgende:

[..]

Wij hebben ook een paar pt met Alport idd. Wist niet dat jij dat ook had, gelukkig alsnog preventief bij de nefro ^O^
Het speelt ook amper een rol in mijn leven, eigenlijk. Dus het komt weinig ter sprake. Soms als het over kinderen gaat ofzo.
Ik weet het nu zo'n 12 jaar.
pi_189911402
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 november 2019 17:54 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Lastig. In je familie zullen ook vast de nodige verhalen zijn.
pi_189911407
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 17:56 schreef Cat-astrophe het volgende:
[ afbeelding ]
NOT FAT. Gewoon een te klein kattenluik. :(
pi_189911425
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 november 2019 17:57 schreef Lonaa het volgende:

[..]

NOT FAT. Gewoon een te klein kattenluik. :(
JA! Gekrompen was het luik :(

En na jaren gebruik zat er wellicht hier en daar een schroefje los.
Hij heeft de rest van de dag niet naar buiten gedurfd door het gat wat hij achter liet _O- O+
pi_189911432
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 17:57 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Lastig. In je familie zullen ook vast de nodige verhalen zijn.
Nee, dat is dus het gekke. Mijn moeder lijkt de eerste te zijn met het mutant. Daar zijn ze achter gekomen toen er meer mis met d'r was en ze door de hele molen is gegaan. En toen nog een tijd moeten wachten op uitslag van welke variant enzo.

Daarna hebben ze ons gevraagd of we wilde weten of we het ook hadden. Naja, doe maar dan. En beide raak.
pi_189911440
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 november 2019 17:59 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Nee, dat is dus het gekke. Mijn moeder lijkt de eerste te zijn met het mutant. Daar zijn ze achter gekomen toen er meer mis met d'r was en ze door de hele molen is gegaan. En toen nog een tijd moeten wachten op uitslag van welke variant enzo.

Daarna hebben ze ons gevraagd of we wilde weten of we het ook hadden. Naja, doe maar dan. En beide raak.
Je moeder is een X-man :D

Wat een loterij zeg....
pi_189911574
quote:
[ afbeelding ]
:D _O-
pi_189911597
Whehehe ik kan altijd "rond 4 uur" weg van werk O+ En dat wil nog weleens "rond kwart voor vier" worden. Dan heb je 2 uitdagingen:

1. Voor 16:05 ingecheckt zijn: als dat lukt ¤ 4,42 want 40 % korting ipv 20 %.

Als dat ruim genoeg lukt is er nog één:

2. Voor 15:57 in de trein zitten. Beloning: half uur eerder thuis *O*

De eerste lukt soms, de tweede bijna nooit. Maar vandaag wel *O* Nu Uitgekookt opwarmen :Y)
pi_189911656
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 november 2019 18:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Whehehe ik kan altijd "rond 4 uur" weg van werk O+ En dat wil nog weleens "rond kwart voor vier" worden. Dan heb je 2 uitdagingen:

1. Voor 16:05 ingecheckt zijn: als dat lukt ¤ 4,42 want 40 % korting ipv 20 %.

Als dat ruim genoeg lukt is er nog één:

2. Voor 15:57 in de trein zitten. Beloning: half uur eerder thuis *O*

De eerste lukt soms, de tweede bijna nooit. Maar vandaag wel *O* Nu Uitgekookt opwarmen :Y)
Goed bezig ^O^

Bijna reviewtijd :Y)
pi_189911677
Oh en ik had 1+1 gratiesj op badolie bij de Etos, scheeelt ook gauw weer een tientje *)
pi_189911699
OMG ik weet wat ik wil worden als ik groot ben: Snackspert _O_
pi_189911722
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 18:18 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Bijna reviewtijd :Y)
*O*
pi_189911804
quote:
[ afbeelding ]
_O-
pi_189911826
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 november 2019 18:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Nu Uitgekookt opwarmen :Y)
/insert Jawsmuziekje
pi_189911839
Even thuis..wat een k..dag/week. Om 3 uur bericht, kan je zorgen voor fruit en repen in de vergaderzaal en frisdrank. We hebben honger. Keuken is dicht alles op slot dus afdelingsfruit gebracht.
Wat blijkt...Ik had een vergaderlunch besteld voor 10 personen, want aantal deelnemers en er blijft altijd over. Gaan ze 4 mensen uitnodigen zonder mij of de keuken te waarschuwen. Logisch dat er dan niet genoeg is.

En Er belde een vergaderlocatie dat ze morgen en donderdag een dubbele boeking hebben, of ik met 23 mensen ergens anders naar toe kan. Nou nee dus

Vanavond naailes, daar gaat vast ook alles mis
  dinsdag 12 november 2019 @ 18:31:49 #171
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_189911875
quote:
[ afbeelding ]
Dit werkt enorm op mijn lachspieren. _O-
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator dinsdag 12 november 2019 @ 18:33:48 #172
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189911903
quote:
[ afbeelding ]
_O- _O- _O-
pi_189911909
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 18:29 schreef Kaatje1 het volgende:
Even thuis..wat een k..dag/week. Om 3 uur bericht, kan je zorgen voor fruit en repen in de vergaderzaal en frisdrank. We hebben honger. Keuken is dicht alles op slot dus afdelingsfruit gebracht.
Wat blijkt...Ik had een vergaderlunch besteld voor 10 personen, want aantal deelnemers en er blijft altijd over. Gaan ze 4 mensen uitnodigen zonder mij of de keuken te waarschuwen. Logisch dat er dan niet genoeg is.

En Er belde een vergaderlocatie dat ze morgen en donderdag een dubbele boeking hebben, of ik met 23 mensen ergens anders naar toe kan. Nou nee dus

Bleh.
Leef je juist uit op naailes *O* Zennnn *O* Alleen met je werkstuk bezig *O*
pi_189911967
Ik zal kater jullie medeleven doorgeven :7

Arm ding.... Toen ik hem vond heb ik ook eerst de badkamerdeur dichtgegooid om snel mijn telefoon te halen voor de foto :+

Hij zat ook niet heel erg klem. Toen ik het luik vastpakte glipte hij er zo uit.
pi_189911980
quote:

Stomheid :( Zo te lezen allemaal fouten van anderen waar jij mee opgezadeld wordt.

Je gaat vanavond shinen op naailes *O*
pi_189911984
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 18:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik zal kater jullie medeleven doorgeven :7

Arm ding.... Toen ik hem vond heb ik ook eerst de badkamerdeur dichtgegooid om snel mijn telefoon te halen voor de foto :+

Hij zat ook niet heel erg klem. Toen ik het luik vastpakte glipte hij er zo uit.
Die blik in z’n ogen ook _O-
pi_189911996
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 18:28 schreef Blues het volgende:

[..]

/insert Jawsmuziekje
Stamppot rauwe andijvie met spekjes en boer'n gehaktrol.

Er stond 600 Watt 4 minuten dus ik 500 Watt 5 minuten gedaan :7 Had ook wel nog wat langer gekund. Gehaktrol was goed heet, en zelfs nog een klein beetje netniethelemaalgaar van binnen :~ Stamppot had iets droger gemogen, en was wat vlak van smaak. Deed moeders er nou wat meer nootmuskaat in vroegah? :? Nou ja, is ook minstens 30 jaar geleden :')

Afwas: 1 mes, 1 vork.
Oordeel: 8/10.

pi_189911999
Ennnn... Uitgekookt besteld :Y)
Gezien de ervaringen van Fles op een avond waarop ik niet weg hoef. Volgende week dinsdag is het moment daar.
pi_189912010
Hm wilde dat uitgekookt ook wel proberen wanneer ik ff voor een project naar NL kom begin december..

...bezorgen ze niet waar ik woon :')
pi_189912023
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 november 2019 18:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Er stond 600 Watt 4 minuten dus ik 500 Watt 5 minuten gedaan :7 Had ook wel nog wat langer gekund. Gehaktrol was goed heet, en zelfs nog een klein beetje netniethelemaalgaar van binnen :~ Stamppot had iets droger gemogen, en was wat vlak van smaak. Deed moeders er nou wat meer nootmuskaat in vroegah? :? Nou ja, is ook minstens 30 jaar geleden :')

[ afbeelding ]
Je geeft je eigen draai eraan ^O^

Goeden review.
pi_189912030
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 18:43 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Je geeft je eigen draai eraan ^O^

Goeden review.
Ja review jij anders mijn review even Bep :7
pi_189912043
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 november 2019 18:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja review jij anders mijn review even Bep :7
Reviewer kan niet omgaan met feedback :{w
pi_189912077
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 18:44 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Reviewer kan niet omgaan met feedback :{w
Dat is wel een gewaagde interpretatie van je :P
pi_189912140
Die katten :D

Hier zat Cas (konijn) laatst klem in een gat in het gordijn. Was ook wel sneu. Geen foto van gemaakt :P

Dat je buiten staat te bevriezen en dus maar een muts op je hoofd zet, en de verwarming in de tram dan op standje tropisch staat :'(
pi_189912151
ja ik werd vanochtend ook bijna gestoofd in de trein :X
pi_189912166
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 november 2019 18:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is wel een gewaagde interpretatie van je :P
Ik leef op het randje 8-)
pi_189912176
Dat is inderdaad wel een heftige aandoening voor jongens Loon.

Fijn dat het voor jullie zelf weinig verdere gevolgen lijkt te hebben. :)
pi_189912183
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 18:53 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik leef op het randje 8-)
Toe maar, ik vang je wel :*
  dinsdag 12 november 2019 @ 18:55:55 #189
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189912198
quote:
[ afbeelding ]
*proest*
  dinsdag 12 november 2019 @ 18:56:41 #190
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_189912206
quote:

Ik zou instant compleet overstuur en gestrest raken :;) Je hebt (in mijn beleving) echt een horrorbaan :X
Respect... En dan ook nog naaien... priegelwerk.. Nah, instant nog meer stress :D
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_189912208
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 november 2019 18:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Toe maar, ik vang je wel :*
O+

*wiebelwiebel*
pi_189912230
*;
pi_189912235
Even de was uit de droger halen en het warmevoetenbadje in stelling brengen. Het is weer geniet-avond O+
  dinsdag 12 november 2019 @ 18:59:35 #194
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189912249
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Ik doe heel geen nootmuskaat in de andijviestamp.
Eerder mosterd. :9
pi_189912453
Waarom is iedereen hier aan het tafeltje dekje.
  dinsdag 12 november 2019 @ 19:14:35 #196
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189912484
quote:
Update over de pompoenpudding: had met minder gelatine toegekund en er mag inderdaad meer suiker in.
pi_189912516
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 19:13 schreef Myraela het volgende:
Waarom is iedereen hier aan het tafeltje dekje.
Omdat iedereen van lui en tam en easy is en wel lekker en gezond wil eten.
  dinsdag 12 november 2019 @ 19:16:04 #198
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189912524
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 november 2019 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Efficiënt, niet lui. :7
pi_189912530
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 november 2019 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat hij zegt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oeh! En we zijn ook cheap ass! Allemaal aan het proefpakket *O*
pi_189912550
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 19:16 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Efficiënt, niet lui. :7
Zou ik dan toch stiekem een IT-er zijn? Alles kapot automatiseren :~
pi_189912574
In het kader van eetdediepvriesleeg én drukke dag met bezoek enzo, vandaag kant-en-klare Duitse nasi. Met eigenmaakte pindasaus en een gebakken ei, dat dan nog net wel. En een stukje eigengemaakte cheesecake toe. Naar geheel eigen uit de losse pols flansrecept, wat verbazend goed lijkt op een taart die vast zo bedoeld is. D't zit nogal een flukse scheut sinaasappellimonadesiroop in, merk je niks van :').
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 12 november 2019 @ 19:19:06 #202
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189912580
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 november 2019 19:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zou ik dan toch stiekem een IT-er zijn? Alles kapot automatiseren :~
Mensen zijn vaak de grootste bron van fouten, via automatiseren haal je die uit je proces.
pi_189912582
Op eoa manier heeft mijn brein niet geregistreerd dat ik de was al uit de droger heb gehaald :') Ik mis nu steeds het geluid dat dat aangeeft :')
pi_189912595
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 19:18 schreef sigme het volgende:
kant-en-klare Duitse nasi.
Ik kan niet wachten op kant-en-klare Sumatraanse Schweinehaxe _O-
  dinsdag 12 november 2019 @ 19:21:30 #205
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189912616
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 november 2019 19:19 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik kan niet wachten op kant-en-klare Sumatraanse Schweinehaxe _O-
Dat heet rendang. :{w
  dinsdag 12 november 2019 @ 19:21:58 #206
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189912626
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 november 2019 15:58 schreef golfer het volgende:
Morgen is het weer tijd voor het jaarlijks terugkerende spel: vergelijk de condities en de premies van de zorgverzekeringen en is het de moeite waard om (weer) over te stappen?
Ik kreeg vandaag mijn premie voor 2020 binnen. Op een haar na ¤ 200,- :o :X
pi_189912646
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 19:21 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik kom op 163 nogwat :o Met alle switches AAN ongeveer :X

quote:
Basisverzekering
VGZ Ruime Keuze (natura) ¤ 119,95
Eigen risico: ¤ 385

Aanvullende verzekeringen
VGZ Aanvullend Beter ¤ 21,50
VGZ Tand Beter ¤ 22,50
Premie ¤ 163,95
  dinsdag 12 november 2019 @ 19:40:30 #208
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189912926
quote:
11s.gif Op dinsdag 12 november 2019 19:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

[..]

Bij mij is er zelfs nog collectiviteitskorting af. Anders was het ¤ 218,30 :X

Basisverzekering Eigen keuze (restitutie) zonder collectiviteitskorting ¤ 125, 85

Extra zorg 3 zonder collectiviteitskorting ¤ 42,50

Extra tand 3 zonder collectiviteitskorting ¤ 49,95

Eigen risico ¤ 385,-
pi_189912931
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 19:21 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wow! Bij onvz misschien.

Voor ons 116,50 / mnd/ persoon: basis + av 10,86
pi_189912942
125 euro hier.
Met goedkoopste tand, minimaal ER, collectiviteitskorting en in één klap betalen in januari.
pi_189912950
quote:

[..]

[..]

VGZ geeft reductie als je via United Consumers verzekert. 113,95.
Via UC Heb ik lang gas en electra gedaan. Nu nog een benzine pas.
  dinsdag 12 november 2019 @ 19:45:44 #212
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189913013
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 19:40 schreef AnneX het volgende:

[..]

Wow! Bij onvz misschien.

Voor ons 116,50 / mnd/ persoon: basis + av 10,86
IZA.
pi_189913047
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 19:45 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

IZA.
Dat is toch ambtenaren? als ik mij goed herinner.

Verder is er het jaarlijkse draadje in WGR over de Zorgverzekeringen.
Wij hebben nooit een ta verzekering gedaan.
Was wel “ jammer” want een implantaat komt van de spec. tandarts, nb. in het ziekenhuis! . *O*
De kaakchirurg, die het restant kies moest trekken werd wel vergoed, haha.
Ok. Genoeg om bij de bd op te voeren.
  dinsdag 12 november 2019 @ 19:49:39 #214
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189913098
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 19:41 schreef Cat-astrophe het volgende:
125 euro hier.
Met goedkoopste tand, minimaal ER, collectiviteitskorting en in één klap betalen in januari.
In 1x betalen levert nog geen 25 euro korting op. Dat is de moeite niet waard vind ik.
  dinsdag 12 november 2019 @ 19:52:21 #215
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189913155
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 19:47 schreef AnneX het volgende:

[..]

Dat is toch ambtenaren? als ik mij goed herinner.
Dat was het. Ik heb mijn verzekering gehouden toen ik toevallig in januari vh eerste jaar dat de verzekeringen vrijgegeven werden van overheid naar bedrijfsleven overstapte.
En sinds het fuseren met VGZ zijn inmiddels bijna alle verzekeringen VGZ-verzekeringen. De mijne niet.

Overigens is mijn collectiviteitskorting mijn "eigen" collectiviteitskorting die ik ooit jaren geleden geritseld heb al zat ik toen individueel. Als ik de huidige verzekering opzeg en via de werkgever collectiviteit neem raak ik de huidige voorgoed kwijt. Krijg ik niet terug als ik van werkgever verander en weer individueel moet. Dus ik hou deze gewoon.
pi_189913307
ik heb nooit collectiviteitskorting :?
  dinsdag 12 november 2019 @ 20:02:18 #217
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189913367
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Schuld van je werkgever :{w
Of van jou als die collectiviteitsregeling er wel is, maar jij je elders verzekert :P
pi_189913386
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Uitzoeken of je baas dat doet. Of als je aangesloten bent bij bij voorbeeld een vakbond kun je via hen collectiviteit krijgen.

Is wel een wazig systeem. Ik heb jaren collectiviteit gehad via een werkgever waar ik al die tijd niet meer werkte. :')
  dinsdag 12 november 2019 @ 20:08:26 #219
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189913490
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:03 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Uitzoeken of je baas dat doet. Of als je aangesloten bent bij bij voorbeeld een vakbond kun je via hen collectiviteit krijgen.

Is wel een wazig systeem. Ik heb jaren collectiviteit gehad via een werkgever waar ik al die tijd niet meer werkte. :')
Ik dus ook. Via klantenservice járen geleden collectiviteit gekregen die medewerkers vd lokale overheden kregen/krijgen terwijl ik daar al jaren niet meer werkte. Ik klaag niet :N :D
  dinsdag 12 november 2019 @ 20:09:54 #220
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_189913527
Hou er even rekening mee dat collectiviteit in 2020 beperkt wordt:

https://www.zorgwijzer.nl(...)verzekering-per-2020
pi_189913564
Collectiviteitskorting krijg je ook bij united consumers.
Hier al jaren trouwe klant.

Verder zit je namelijk gewoon bij VGZ en dat is prima.
pi_189913567
Zou mijn werkgever ook collectiviteitskorting hebben. :9
  dinsdag 12 november 2019 @ 20:12:53 #223
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189913582
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:09 schreef fietsie het volgende:

Ik heb mijn premie al binnen he? :{w
pi_189913586
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:09 schreef fietsie het volgende:

Maar wel terecht. *O* Lekker helemaal afschaffen.
  dinsdag 12 november 2019 @ 20:13:12 #225
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189913588
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:12 schreef Myraela het volgende:
Ongetwijfeld. Rijksoverheid.
  dinsdag 12 november 2019 @ 20:13:40 #226
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189913595
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:13 schreef Myraela het volgende:

[..]

Waarom?
pi_189913603
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:12 schreef Myraela het volgende:
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:13 schreef Myraela het volgende:

[..]

dinsdag 12 november 2019 @ 20:15:14 #228
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_189913615
Offerte van Menzis (waar we dus al zitten) voor volgend jaar: 111 euro pp.
Morgen even verder vergelijken.
Poef.....gone! ©golfer
pi_189913621
quote:
Mijn eerste bericht is vanuit mijn eigen gierigheid, het tweede rationeel. :D
pi_189913663
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
Waarom?
De zorg blijft even duur. Dat wat de één als korting krijgt, moet de ander gewoon extra betalen. Dat is niet de gedachte van het solidariteitsprincipe in de zorg.
pi_189913670
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 19:41 schreef AnneX het volgende:

[..]

VGZ geeft reductie als je via United Consumers verzekert. 113,95.
Via UC Heb ik lang gas en electra gedaan. Nu nog een benzine pas.
119,95 via UC hier.
Gas en electra gaat hier ook via UC.

Tanken hoeft mijn fiets niet :)
En een sim only voor mn mobiel dus ook die gaat niet via UC.
  dinsdag 12 november 2019 @ 20:20:34 #232
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189913693
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:18 schreef Myraela het volgende:

[..]

De zorg blijft even duur. Dat wat de één als korting krijgt, moet de ander gewoon extra betalen. Dat is niet de gedachte van het solidariteitsprincipe in de zorg.
Die collectiviteitsregelingen zijn er al zolang als er zorgverzekeringen bestaan. En is gewoon marktwerking.
pi_189913705
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:18 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ja ja, lul je er maar weer onderuit :P :+
pi_189913716
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:15 schreef Myraela het volgende:

[..]

Mijn eerste bericht is vanuit mijn eigen gierigheid, het tweede rationeel. :D
Je hersendelen posten onafhankelijk van elkaar _O_
  dinsdag 12 november 2019 @ 20:23:01 #235
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_189913742
De Friesland hier. En eigenlijk vind ik dat ik werkgeverskorting zou moeten krijgen :P
  Moderator dinsdag 12 november 2019 @ 20:23:24 #236
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189913750
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Zo'n gehaktrol is een of andere diepvriessnack of niet?
pi_189913781
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:23 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Zo'n gehaktrol is een of andere diepvriessnack of niet?
Nee, dan was ie minstens wel helemaal doorgegaard geweest lijkt me.
pi_189913820
Is dat k&k pakket gratis? Zie er nu best wat over en zelfs golfer die dat aanschaft.

Flash; ik zet m'n magnetron altijd hoger en/of langer dan op de verpakking staat. Hou wel van goed doorverwarmd :P

@Uniek; hoe gaat het met je op t moment? Hoe is t dagelijks leven nu? Gaat t op je werk goed?
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  Moderator dinsdag 12 november 2019 @ 20:27:34 #239
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189913830
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 18:42 schreef FranticDJ het volgende:

...bezorgen ze niet waar ik woon :')
Dan is jouw uithoek meer uithoek dan de mijne :P
pi_189913834
Qua verzekeringen, energie, tv abo's, telefoon enzo.. Ik ben heel lui. Vergelijk niet en hou t altijd bij hetzelfde.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  dinsdag 12 november 2019 @ 20:28:14 #241
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189913840
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 19:41 schreef Cat-astrophe het volgende:
125 euro hier.
Maakt dat veel uit, in 1 keer betalen?
pi_189913853
Avondgenot *O*

SPOILER
  dinsdag 12 november 2019 @ 20:31:06 #243
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189913909
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:27 schreef FutureFairytale het volgende:
Qua verzekeringen, energie, tv abo's, telefoon enzo.. Ik ben heel lui. Vergelijk niet en hou t altijd bij hetzelfde.
Dit ja. Zoveel moeite voor een paar tientjes, daar ben ik echt te lui voor daar is mijn uurtarief te hoog voor.
  Moderator dinsdag 12 november 2019 @ 20:31:07 #244
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189913910
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:26 schreef FutureFairytale het volgende:
Is dat k&k pakket gratis? Zie er nu best wat over en zelfs golfer die dat aanschaft.
Die heeft er ook het meest de leeftijd voor :+

Ik ben niet echt van het magnetron spul. Maar te lang zou ik ook niet doen, wordt het ook niet beter van.

Satésaus is wel gewoon goed als je de instructies volgt. Maar wel stukjes bovenop, zelfs als je halverwege even roert.
pi_189913933
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 18:52 schreef Dr_Flash het volgende:
ja ik werd vanochtend ook bijna gestoofd in de trein :X
Ii zit met sjaal om en muts op in de trein. Ijskoud!!! Dubbeldekker.
pi_189913942
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:32 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Warmte stijgt op! Ga bovenin zitten! :P
pi_189913943
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
Die collectiviteitsregelingen zijn er al zolang als er zorgverzekeringen bestaan. En is gewoon marktwerking.
Dat iets lang bestaat, maakt het nog niet juist. Ik vind het ook fijn als ik dezelfde zorg goedkoper kan krijgen, dus ik snap wel dat mensen het willen. Maar in de praktijk blijkt dus dat het collectief inkopen van de zorg voor zorgverzekeraars helemaal niet het voordeel oplevert dat ze 'doorrekenen'. Dus óf je betaalt het zelf doordat de premie sowieso al te hoog was of de mensen zonder de collectiviteitskorting betalen er gewoon voor.
pi_189913967
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:26 schreef FutureFairytale het volgende:
Proefpakket: 4 maaltijden voor 15 ekkies. Daarna (minstens) 6,65 per stuk, maar je hebt ook duurdere. Je mag ook die duurdere in je proefpakket kiezen :Y
quote:
Flash; ik zet m'n magnetron altijd hoger en/of langer dan op de verpakking staat. Hou wel van goed doorverwarmd :P
Nja het is meer dat er op de mijne gewoon geen 600 zit. Het is 500 of 700. En de tijdinstelling gaat ook al vrij ouderwets. Volgens mij is mijn magnetron al 20-25 jaar oud of zo.
pi_189913971
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:31 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Die heeft er ook het meest de leeftijd voor :+

Ik ben niet echt van het magnetron spul. Maar te lang zou ik ook niet doen, wordt het ook niet beter van.

Satésaus is wel gewoon goed als je de instructies volgt. Maar wel stukjes bovenop, zelfs als je halverwege even roert.
De stukjes bovenop zo'n bakje Mora sate uit de magnetron zijn juist het lekkerste. :9

Ik verwarm eigen gerechten soms ook in de magnetron, dus een ergens anders gemaakte verse maaltijd kan wat mij betreft ook prima. Maar ik vind het zelfs met korting nog zonde van mijn geld. Misschien vind ik koken gewoon niet vervelend genoeg.
pi_189914006
Ik zit bij DSW. Die zijn niet de goedkoopste, maar hun gedachtegoed spreekt me aan.
Als ik weinig geld had, zou ik wel zoeken naar de goedkoopste optie, maar ik heb geld genoeg om me de luxe van een eigen voorkeur te kunnen veroorloven.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_189914053
quote:
11s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:32 schreef Dr_Flash het volgende:

Warmte stijgt op! Ga bovenin zitten! :P
Daar zit ik. Want beneden is het nog kouder.
pi_189914063
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:39 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dan kan ik niets meer voor je doen ;(
  Moderator dinsdag 12 november 2019 @ 20:39:34 #253
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189914067
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:32 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Normaal is het altijd standje snijbrander.
pi_189914110
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:39 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Twitteren naar @NS_online met het treinstelnummer kan helpen. Als je nog lang moet.

Of beter, het treinnummer. Maar dat weten veel mensen toch niet. Alleen nerds weten ook maar waar ze dat kunnen opzoeken.
pi_189914138
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:39 schreef derLudolf het volgende:

Normaal is het altijd standje snijbrander.
Klopt in de meeste treinen. Alleen zijn de dubbeldekkers best vaak standje ijskast.
pi_189914157
quote:
3s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:40 schreef Dr_Flash het volgende:

Twitteren naar @:NS_online met het treinstelnummer kan helpen. Als je nog lang moet.

Of beter, het treinnummer. Maar dat weten veel mensen toch niet. Alleen nerds weten ook maar waar ze dat kunnen opzoeken.
10 minuutjes, I will survive
  Moderator dinsdag 12 november 2019 @ 20:44:08 #257
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189914181
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:42 schreef Isabeau het volgende:

[..]

dubbeldekkers
DDM1, DDAR, DDZ, VIRM of VIRMm? :+
  dinsdag 12 november 2019 @ 20:44:09 #258
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_189914182
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:42 schreef Isabeau het volgende:

[..]

10 minuutjes, I will survive
Instant Frost Mage?

pi_189914191
quote:

Twitteren naar @:NS_online met het treinstelnummer kan helpen. Als je nog lang moet.

Rit 568. Maar goed, ben er bijna.
pi_189914200
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:44 schreef derLudolf het volgende:

[..]

DDM1, DDAR, DDZ, VIRM of VIRMm?
Kijk, nerds :P
pi_189914207
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:44 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Rit 568. Maar goed, ben er bijna.
ok *O*
  Moderator dinsdag 12 november 2019 @ 20:45:26 #262
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189914219
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kijk, nerds :P
*)
pi_189914224
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:44 schreef derLudolf het volgende:

DDM1, DDAR, DDZ, VIRM of VIRMm? :+
DDZ brrrr
pi_189914240
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Proefpakket: 4 maaltijden voor 15 ekkies. Daarna (minstens) 6,65 per stuk, maar je hebt ook duurdere. Je mag ook die duurdere in je proefpakket kiezen :Y
[..]

Nja het is meer dat er op de mijne gewoon geen 600 zit. Het is 500 of 700. En de tijdinstelling gaat ook al vrij ouderwets. Volgens mij is mijn magnetron al 20-25 jaar oud of zo.
Ik kwam er vandaag wel op brute wijze achter dat ik geen grotere porties voor die 15 euro mocht kiezen ;( /gierig
pi_189914255
Ik heb vroeger gedate met een treinnerd. Die wist ook altijd alles over de trein waar ik dan in zat. Altijd handig.
pi_189914261
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:46 schreef Cat-astrophe het volgende:

Ik kwam er vandaag wel op brute wijze achter dat ik geen grotere porties voor die 15 euro mocht kiezen ;( /gierig
Dar wordt honger lijden! Staan de kcal en zo ook op de verpakking?
  Moderator dinsdag 12 november 2019 @ 20:48:00 #267
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189914276
quote:

[..]

Of beter, het treinnummer.
Een treinstelnummer is beter toch, een trein kan best uit meerdere stellen bestaan
pi_189914282
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:46 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Oh dat moet ik nog even proberen idd. Alhoewel ik dan aleen maar meer aardappel gekregen had en niet extra gehaktrol denk ik :N
pi_189914292
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:48 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Een treinstelnummer is beter toch, een trein kan beter uit meerdere stellen bestaan
Da's waar :Y

Maar met een treinnummer weet NS meteen welk personeel ze moeten oproepen.

Beter weet je ze allebei :Y
pi_189914300
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:47 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dar wordt honger lijden! Staan de kcal en zo ook op de verpakking?
Ik heb nog geen maaltijden in huis maar je kunt het in ieder geval online bij de details vinden. Ik let er nooit op.

Honger lijden zal wel meevallen. Nu is het 450 gram per maaltijd. Met 600 gram had ik er (met wat extra groenten erbij) wellicht twee dagen mee kunnen doen. _O-
pi_189914302
quote:

[..]

[..]

Natura vs restitutie maakt nogal wat uit natuurlijk.

Ik betaal 280 voor 2 personen (+ een gratis kind) met collectiviteitskorting, waarvan ik het grootste deel voor mijn rekening neem.
  Moderator dinsdag 12 november 2019 @ 20:49:34 #272
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189914305
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:45 schreef Isabeau het volgende:

[..]

DDZ brrrr
O+

Die zitten tenminste wel fijn.
pi_189914320
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:49 schreef Cat-astrophe het volgende:

Ik heb nog geen maaltijden in huis maar je kunt het in ieder geval online bij de details vinden. Ik let er nooit op.

Honger lijden zal wel meevallen. Nu is het 450 gram per maaltijd. Met 600 gram had ik er (met wat extra groenten erbij) wellicht twee dagen mee kunnen doen. _O-
:D slim bedacht!
pi_189914325
quote:
11s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh dat moet ik nog even proberen idd. Alhoewel ik dan aleen maar meer aardappel gekregen had en niet extra gehaktrol denk ik :N
Ga je nog een keer bestellen dan? :D

Ik zag een komkommersoep voor 2 euro die me ook leuk leek maar in alle consternatie vergeten als extra erbij te bestellen ;(
pi_189914332
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:49 schreef Clubsoda het volgende:
Natura vs restitutie maakt nogal wat uit natuurlijk.
Nou ja, misschien. Ik kan me dat twee kanten op bedenken.

1: Je betaalt meer "want je hebt het gemak van nooit voor hoeven schieten"
2: Je betaalt minder "want de verzekeraar betaalt inkooptarief voor zorg"

:?
pi_189914341
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:49 schreef derLudolf het volgende:

O+

Die zitten tenminste wel fijn.
Ik zit ook prima. Alleen beetje bevroren. Nu snel naar een andere trein :W fijne avond
pi_189914342
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:50 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ga je nog een keer bestellen dan? :D
Ja ik moet toch nog aan die fietskoerierster likken voor Zilverberk jeweettoggg :{w
pi_189914360
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja ik moet toch nog aan die fietskoerierster likken voor Zilverberk jeweettoggg :{w
Uiteraard :D Was ik vergeten :@
pi_189914388
VIRM wordt de volgende trein. Voor de nerds hier :P
  dinsdag 12 november 2019 @ 20:53:57 #280
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189914403
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:32 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dat iets lang bestaat, maakt het nog niet juist. Ik vind het ook fijn als ik dezelfde zorg goedkoper kan krijgen, dus ik snap wel dat mensen het willen. Maar in de praktijk blijkt dus dat het collectief inkopen van de zorg voor zorgverzekeraars helemaal niet het voordeel oplevert dat ze 'doorrekenen'. Dus óf je betaalt het zelf doordat de premie sowieso al te hoog was of de mensen zonder de collectiviteitskorting betalen er gewoon voor.
Verzekeraars zijn commerciële bedrijven he? Dat lijk je te vergeten. Bulkkorting is dan heel normaal. En de overheid lijkt het zelf soms ook te vergeten. Ook nu met het afbouwen vd collectiviteitskortingen. Had dan gewoon het ziekenfonds en particulier gehouden...

Goedkoper is het iig nooit geworden..

[ Bericht 3% gewijzigd door Whiskers2009 op 12-11-2019 21:00:29 ]
pi_189914414
E. op bed gelegd.. Interstellar aan gezet.. Maar vrees dat ik 'm niet af ga kijken _O- zo maar even met de honden naar buiten en dan er ook in :+
  dinsdag 12 november 2019 @ 20:55:46 #282
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189914426
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:37 schreef sigme het volgende:
Ik zit bij DSW. Die zijn niet de goedkoopste, maar hun gedachtegoed spreekt me aan.
Als ik weinig geld had, zou ik wel zoeken naar de goedkoopste optie, maar ik heb geld genoeg om me de luxe van een eigen voorkeur te kunnen veroorloven.
Ik dus ook :s)
En goedkoop is het zeker NIET :X
pi_189914460
Man oh man, een verjaardagsontbijt en verjaardagsdiner op één dag is echt bijna teveel gewoon :P ik heb dus ook niet geluncht, dat had er niet meer bij gepast :o maar wel een fijne en leuke dag gehad :D (en ja zelfs ook nog gewerkt). Jarig zijn, ik hou ervan O+
  dinsdag 12 november 2019 @ 20:59:21 #284
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189914497
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:57 schreef Aure het volgende:
Man oh man, een verjaardagsontbijt en verjaardagsdiner op één dag is echt bijna teveel gewoon :P ik heb dus ook niet geluncht, dat had er niet meer bij gepast :o maar wel een fijne en leuke dag gehad :D (en ja zelfs ook nog gewerkt). Jarig zijn, ik hou ervan O+
Owh, gefeliciteerd! *O*
🎉🎁🎂🍾
pi_189914513
Ohja ik moet ook nog even een nieuwe verzekering zoeken. Helemaal klaar met dat stomme VGZ.
pi_189914528
Bij mijn vergelijkend warenonderzoek van vorig jaar bleek natura duidelijk goedkoper. Logisch wat mij betreft, want geen vrije zorgkeuze.
pi_189914538
Gefeliciteerd Aure *O* Hoeveel jaartjes geworden? :s)

Of is dat onbeleefd? -O-
  dinsdag 12 november 2019 @ 21:02:48 #288
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189914549
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 21:01 schreef Clubsoda het volgende:
Bij mijn vergelijkend warenonderzoek van vorig jaar bleek natura duidelijk goedkoper. Logisch wat mij betreft, want geen vrije zorgkeuze.
Natura is ook goedkoper :Y
Maar ik wil dus persé restitutie want dan wel vrije zorgkeuze.
pi_189914553
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 21:00 schreef Aure het volgende:Helemaal klaar met dat stomme VGZ.
Ik zit al bij VGZ sinds de guldens nog getimmerd werden :o (1991 ja). Wat is er mis mee? Wat er niet mis is met andere zv's? :?
pi_189914559
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 21:02 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Oh, okee :)
pi_189914571
Oh, bubbeltjestijd is om -O- Had er ook net zo goed 2 uur in kunnen zitten. Misschien moet ik een nieuwe zoeken die 2 uur kan :X
pi_189914597
quote:

[..]

Idem. Mijn verzekeraar hoeft inderdaad niet te kiezen waar ik geholpen kan worden. Die lui hebben al zo pervers veel invloed, dus uit mijn privéleven mogen ze zoveel mogelijk wegblijven }:|
pi_189914602
Feli Aure! *O* Klinkt als een droom, zoveel verjaardagsvoedsel!
pi_189914626
quote:
Gefeliciteerd *O*
I solemnly swear i'm up to no good
pi_189914627
quote:

[..]

Ik vraag nooit aan mijn verzekeraar waar ik heen mag :? Apotheek, fysio (2x), tandarts, ziekenhuis, huisarts, whatnot. Begrijp niet waar je het over hebt :?
pi_189914635
quote:
gefeliciteerd
pi_189914652
quote:
5s.gif Op dinsdag 12 november 2019 21:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik vraag nooit aan mijn verzekeraar waar ik heen mag :? Apotheek, fysio (2x), tandarts, ziekenhuis, huisarts, whatnot. Begrijp niet waar je het over hebt :?
Alleen zorg waarmee je verzekeraar een contract heeft wordt vergoed. Dat is het hele idee van een naturapolis. Blijkbaar heb je dan nu steeds geluk, maar zo werkt het wel.
pi_189914671
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 21:10 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Alleen zorg waarmee je verzekeraar een contract heeft wordt volledig vergoed. Dat is het hele idee van een naturapolis. Blijkbaar heb je dan nu steeds geluk, maar zo werkt het wel.
Kleine aanvulling. Niet gecontracteerde zorgverleners worden voor een deel vergoed. 70/80 % dacht ik.
pi_189914676
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 21:10 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Alleen zorg waarmee je verzekeraar een contract heeft wordt vergoed. Dat is het hele idee van een naturapolis. Blijkbaar heb je dan nu steeds geluk, maar zo werkt het wel.
Dan ben ik er best blij mee ^O^
pi_189914687
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 21:11 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Kleine aanvulling. Niet gecontracteerde zorgverleners worden voor een deel vergoed. 70/80 % dacht ik.
Oh ja bij de tandarts krijg ik altijd een factuurtje van 17 euro nogwat of zo. Nou ja anders geef ik dat aan de bedelaar voor de deur dusjah. Bij wijze van spreken :)
pi_189914728
VOL!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')