Ja, graag. Groetjes aan mijn favo bakkerquote:Op dinsdag 12 november 2019 10:04 schreef minilot het volgende:
Onderweg Rotterdam/bakkerijwaartsMoet ik nog van iemand groeten overbrengen aan LHO?
quote:Op dinsdag 12 november 2019 09:54 schreef fietsie het volgende:
Mooi, op naar Arnheim. Nascholing here we come.
quote:Op dinsdag 12 november 2019 09:58 schreef Cat-astrophe het volgende:
En verder loeren wanneer de gemeentewerkers het groen in mijn buurt kortwieken zodat ik mijn eigen tuinafval 3 meter vanaf mijn schutting op hun hoop kan dumpen.
Joe!quote:Op dinsdag 12 november 2019 10:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, graag. Groetjes aan mijn favo bakker
quote:Op dinsdag 12 november 2019 10:04 schreef Isabeau het volgende:
Ik zie Cat nu als een professionele loerder
In de herfst doe ik gewoon mijn burgerplicht hoor. De gemeente de bladeren teruggeven die vanuit hun bomen in mijn tuin vallenquote:
Ja!quote:Op dinsdag 12 november 2019 10:04 schreef minilot het volgende:
Onderweg Rotterdam/bakkerijwaartsMoet ik nog van iemand groeten overbrengen aan LHO?
Ja!quote:Op dinsdag 12 november 2019 10:04 schreef minilot het volgende:
Ik vind het gebrek aan boerenverstand vaak shoquerend bij dit soort beleidsmakers. Vraag ergens geld voor en mensen vinden een manier om er onderuit te komen. Zoals hun afval gewoon in de natuur dumpen en dergelijke.quote:Op dinsdag 12 november 2019 10:11 schreef Kaatje1 het volgende:
Groetjes aan LHO!
Afval, er was zelfs in het weekend een fotoreportage van zooi rond de ondergrondse containers in de locale krant. Pasjes systeem hier, en sindsdien mietert iedereen er vanalles naast. Terwijl er nog niet extra voor betaalt hoeft te worden. Gaat in juli nog erger worden. Maar nu lijkt het er hier vaak op als bij Ummphie. Veel dumpingen uit buurtgemeente waar wel betaald moet worden.
Zelfde hierquote:Op dinsdag 12 november 2019 10:13 schreef minilot het volgende:
Hier eigenlijk alleen vuilniszakken naast de ondergrondse straatcontainers als de pasjeslezer op storing staat. Anders nooit.
En als ze nou nooit een waarschuwing hadden gekregen.....Maar binnen de gemeenteraad, diverse werkgroepen etc. iedereen gaf aan, het gaat niet werken. Maar de wethouder dacht van wel. Er is nu iemand die een speciale website heeft aangemaakt, je maakt een foto, upload 'm naar die website met de locatie erbij en het gaat automatisch naar de gemeente pagina. Want voorheen was je daar een kwartier mee kwijt, dus nam je vaak de moeite niet.quote:Op dinsdag 12 november 2019 10:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind het gebrek aan boerenverstand vaak shoquerend bij dit soort beleidsmakers. Vraag ergens geld voor en mensen vinden een manier om er onderuit te komen. Zoals hun afval gewoon in de natuur dumpen en dergelijke.
Mja ik betwijfel ook of het tot resultaat heeft dat er minder afval is.quote:Op dinsdag 12 november 2019 10:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind het gebrek aan boerenverstand vaak shoquerend bij dit soort beleidsmakers. Vraag ergens geld voor en mensen vinden een manier om er onderuit te komen. Zoals hun afval gewoon in de natuur dumpen en dergelijke.
Ah ik stuur ze via fb naar onze burgerblauw-mannen. Die melden het dan bij de gemeente voor je.quote:Op dinsdag 12 november 2019 10:58 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En als ze nou nooit een waarschuwing hadden gekregen.....Maar binnen de gemeenteraad, diverse werkgroepen etc. iedereen gaf aan, het gaat niet werken. Maar de wethouder dacht van wel. Er is nu iemand die een speciale website heeft aangemaakt, je maakt een foto, upload 'm naar die website met de locatie erbij en het gaat automatisch naar de gemeente pagina. Want voorheen was je daar een kwartier mee kwijt, dus nam je vaak de moeite niet.
Het is hier alleen maar erger geworden. Voorheen werden de zakken vuil op gehaald, later de kliko's en voor de hoogbouw waren wat andere regelingen. Nu met die ondergrondse containers gooit iedereen er vanalles naast. Maar ook bij papierafval, is men te beroerd om dozen zoals van Bol etc. kleiner te maken zodat het erin kan. Nee, die staan er naast. En als er een klep niet werkt zet men de zak ernaast, ipv 150 meter verderop in een container te doen. Ik snap dat niet.quote:Op dinsdag 12 november 2019 10:59 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Mja ik betwijfel ook of het tot resultaat heeft dat er minder afval is.
Hoofuit dat er op papier minder afval is.
Maar het gros van de mensen gaat echt niet zn afvalgewoontes aanpassen.
Denk dat dingen als dje herbruikbare zakjes op de groenteafdeling en minder verpakkingsmateriaal in zn algemeen veel effectiever zijn.
Wat is diftar eigenlijk? Dat je moet betalen per kilo of zo?quote:Op dinsdag 12 november 2019 11:16 schreef Lonaa het volgende:
Ohhh, afvalproblemen. Mja.
https://www.tubantia.nl/dossier/diftar~d58b7f09ee05181137e90e0f6/
betalen per legingquote:Op dinsdag 12 november 2019 11:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat is diftar eigenlijk? Dat je moet betalen per kilo of zo?
Mja mensen snappen geloof ik niet dat se zelf OOK last hebben van de zooi die ze maken.quote:Op dinsdag 12 november 2019 11:05 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Het is hier alleen maar erger geworden. Voorheen werden de zakken vuil op gehaald, later de kliko's en voor de hoogbouw waren wat andere regelingen. Nu met die ondergrondse containers gooit iedereen er vanalles naast. Maar ook bij papierafval, is men te beroerd om dozen zoals van Bol etc. kleiner te maken zodat het erin kan. Nee, die staan er naast. En als er een klep niet werkt zet men de zak ernaast, ipv 150 meter verderop in een container te doen. Ik snap dat niet.
Wij hebben een container voor de flat, die was een paar maanden geleden stuk (1,5 dag, maar niemand belt de gemeente). Ik had een briefje in de flat en op de container opgehangen of iedereen zijn zak evt. in de schuur wilde bewaren totdat het ding gemaakt was, want al die zakken trekken ratten/katten/vogels aan. Nul resultaat.
Ja, dan had elke onbenul je met 100% zekerheid kunnen zeggen dat er dan veel afval náást containers komt te staan.quote:
quote:Op dinsdag 12 november 2019 11:21 schreef Uhmmpie het volgende:
Mja mensen snappen geloof ik niet dat se zelf OOK last hebben van de zooi die ze maken.
Maar wel klagen.
Precies de reden dat 't bij ons er ook niet komt.. Hebben al veel afval overlast uit België.quote:Op dinsdag 12 november 2019 11:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, dan had elke onbenul je met 100% zekerheid kunnen zeggen dat er dan veel afval náást containers komt te staan.
Waarschijnlijk omdat mensen weten dat de gemeente het toch wel ophaalt en ze er toch belasting voor betalen dat het opgehaald wordt.quote:Op dinsdag 12 november 2019 11:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]ik vraag me dat sterk af. Mensen die zelf troep maken zien dat niet eens joh.
Ja, per leging. Dus je betaald per zak in de ondergrondse container, en per keer dat je de grijze bak aan de straat zet.quote:Op dinsdag 12 november 2019 11:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat is diftar eigenlijk? Dat je moet betalen per kilo of zo?
Van de week een hele discussie met iemand op fb. Je moet er zoveel voor betalen. Duh...we gaan pas volgend jaar juli betalen. Vaste lasten omlaag en per restafvalzak betalen. 6x per jaar gratis stort wegbrengen. Laten ophalen kost 35 euro (als je een nieuwe inrichting kunt kopen, kan er dan niet 35 euro af om het oude op te laten halen?).quote:Op dinsdag 12 november 2019 11:21 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Mja mensen snappen geloof ik niet dat se zelf OOK last hebben van de zooi die ze maken.
Maar wel klagen.
Ook nooit begrepen dat mensen die troep maken niet beseffen dat daardoor andere lasten ook omhoog gaan omdat die troep ook opgeruimd moet worden. Of mensen die dingen vernielen. Eh, dat betaal jij als consument/burger uiteindelijk gewoon zelf hoor.quote:Op dinsdag 12 november 2019 11:27 schreef Kaatje1 het volgende:
Van de week een hele discussie met iemand op fb. Je moet er zoveel voor betalen. Duh...we gaan pas volgend jaar juli betalen. Vaste lasten omlaag en per restafvalzak betalen. 6x per jaar gratis stort wegbrengen. Laten ophalen kost 35 euro (als je een nieuwe inrichting kunt kopen, kan er dan niet 35 euro af om het oude op te laten halen?).
Maar ook niemand heeft door dat de mensen die dit weggegooide spul op moeten ruimen ook betaald moeten worden en daar betalen we dus ook aan mee.
Dat had meneer niet door...
Ja, maar dat snapte deze meneer niet. Vervolgens gevraagd of hij dat dacht dat dat een vrijwilligersfunctie was. Toen snapte hij het wel.quote:Op dinsdag 12 november 2019 11:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ook nooit begrepen dat mensen die troep maken niet beseffen dat daardoor andere lasten ook omhoog gaan omdat die troep ook opgeruimd moet worden. Of mensen die dingen vernielen. Eh, dat betaal jij als consument/burger uiteindelijk gewoon zelf hoor.
Soberso (quote:Op dinsdag 12 november 2019 11:27 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Van de week een hele discussie met iemand op fb. Je moet er zoveel voor betalen. Duh...we gaan pas volgend jaar juli betalen. Vaste lasten omlaag en per restafvalzak betalen. 6x per jaar gratis stort wegbrengen. Laten ophalen kost 35 euro (als je een nieuwe inrichting kunt kopen, kan er dan niet 35 euro af om het oude op te laten halen?).
Maar ook niemand heeft door dat de mensen die dit weggegooide spul op moeten ruimen ook betaald moeten worden en daar betalen we dus ook aan mee.
Ik ben gelukkig alweer 34 jaar daar weg.quote:Op dinsdag 12 november 2019 08:38 schreef Molo het volgende:
Time flies, ouwe
Koos alweer 17 jaar weg uit de Bijlmer, goddank
Soberso.quote:Op dinsdag 12 november 2019 11:51 schreef Blues het volgende:
[..]
Soberso () hebben we het zoooooo slecht in Nederland mevrouw
Dat is heel royaalquote:
Dat is nog steeds royaal. Alles wat je niet in je bak krijgt hier, moet je naar de stort brengen. En betalenquote:Op dinsdag 12 november 2019 12:13 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat is heel royaal
Hier is het de eerste 250kg "gratis", daarna betalen (KCA, witgoed/electronica, groen afval, autobanden etc. zijn allemaal gratis)
Klopt, maar als ik zes keer met een aanhanger kom, dan is dat meer dan 250kgquote:Op dinsdag 12 november 2019 12:16 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Dat is nog steeds royaal. Alles wat je niet in je bak krijgt hier, moet je naar de stort brengen. En betalen
Dat was hier overigens ook. Maar met luiers e.d. zit die toch behoorlijk vol elke maandquote:Op dinsdag 12 november 2019 12:25 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Klopt, maar als ik zes keer met een aanhanger kom, dan is dat meer dan 250kg
Sinds we hier een PMD container hebben, is er vaak nog wel ruimte over in de grijze. Dus naar de stort is eigenlijk vaak niet meer nodig.
Valt best mee hoor. Bij ons dan. Overigens is het diftar tarief maar een klein deel van het hele plaatje. Je betaalt sowieso iets van 189 Euro per jaar, plus 5 euro per leging.quote:Op dinsdag 12 november 2019 11:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, dan had elke onbenul je met 100% zekerheid kunnen zeggen dat er dan veel afval náást containers komt te staan.
Dit. En we mogen elke week naar de stort met een kuub. Dat doen we niet want geen aanhanger. Dus het stapelt op en dat is onhandig want als je op 1 dag 2 keer wilt moet je weer in discussie met die halve zolen die daar werken. Maar goed, dat is allemaal niet zo dramatisch.quote:Op dinsdag 12 november 2019 12:23 schreef derLudolf het volgende:
Verder, geen gedoe met ondergrondse containers drie straten verderop maar gewoon eigen containers. 0,0 last van afval hier.
quote:Op dinsdag 12 november 2019 11:20 schreef FranticDJ het volgende:
De loodgieter komt zo en dan mag ze naar huis
quote:
Gelukkig ben jij ook wel handig met klussen.quote:Op dinsdag 12 november 2019 11:20 schreef FranticDJ het volgende:
De loodgieter komt zo en dan mag ze naar huis
Dat klinkt als de discussie waarom je online niet het hele NRC, AD of de volkskrant kan lezen. Sja, die joernalisten willen ook huur betalen en boodschappen doen.quote:Op dinsdag 12 november 2019 11:27 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Omdat JIJ je niet aan de door de gemeente gestelde regels houd zijn de medewerkers daar halve zolen?quote:Op dinsdag 12 november 2019 12:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dit. En we mogen elke week naar de stort met een kuub. Dat doen we niet want geen aanhanger. Dus het stapelt op en dat is onhandig want als je op 1 dag 2 keer wilt moet je weer in discussie met die halve zolen die daar werken. Maar goed, dat is allemaal niet zo dramatisch.
Ik heb in elk geval nauwelijks last van andermans afval hier en dat is wel zo prettig. Op wat bermafval heb ik niets te klagen.
Ondertussen wacht ik op een pakketje en ik moet straks douchen en de deur uit. Niet zo handig.
Dan kunnen die gasten toch nog wel verschrikkelijke eikels zijnquote:Op dinsdag 12 november 2019 13:10 schreef z80 het volgende:
[..]
Omdat JIJ je niet aan de door de gemeente gestelde regels houd zijn de medewerkers daar halve zolen?De medewerkers daar kunnen er toch ook niets aan doen. Zij hebben de regels niet bedacht. Zij voeren deze enkel uit.
Als je het er niet mee eens bent moet je gaan klagen bij diegene die de regels kan aanpassen.
Gezellig.quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
DHL bezorger had een iets dat klonk als een Tiroler houseparty in zijn auto.
Kan altijd. Andersom zullen zij burgers die de regels niet kennen ook irritant vinden.quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dan kunnen die gasten toch nog wel verschrikkelijke eikels zijn
Ik probeer sowieso elk gesprek met die gasten te vermijden. Nul mensenkennis, nul behulpzaamheid. Als je vraagt waar de piepschuincontainer dit keer staat krijg je een grom en een zwaai in een richting. Iedereen die afval komt inleveren is hen tot enorme last.quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:26 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Kan altijd. Andersom zullen zij burgers die de regels niet kennen ook irritant vinden.
Hier zijn ze vrolijk en behulpzaam.quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik probeer sowieso elk gesprek met die gasten te vermijden. Nul mensenkennis, nul behulpzaamheid. Als je vraagt waar de piepschuincontainer dit keer staat krijg je een grom en een zwaai in een richting. Iedereen die afval komt inleveren is hen tot enorme last.
Vrolijk sowieso, behulpzaam weet ik niet. Ik weet altijd alles te vindenquote:Op dinsdag 12 november 2019 13:33 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Hier zijn ze vrolijk en behulpzaam.
Ik kom niet zo vaak.quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:51 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Vrolijk sowieso, behulpzaam weet ik niet. Ik weet altijd alles te vinden
Bij jou kijkt god meequote:Op dinsdag 12 november 2019 10:13 schreef minilot het volgende:
Hier eigenlijk alleen vuilniszakken naast de ondergrondse straatcontainers als de pasjeslezer op storing staat. Anders nooit.
Ik kan geloof ik wel 100x per jaar naar de stort, er is geen haan die naar wat dan ook kraaitquote:Op dinsdag 12 november 2019 12:13 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat is heel royaal
Hier is het de eerste 250kg "gratis", daarna betalen (KCA, witgoed/electronica, groen afval, autobanden etc. zijn allemaal gratis)
Je bent niet de enige...quote:Op dinsdag 12 november 2019 14:00 schreef Clubsoda het volgende:
Verder klinkt diftar als een Islamtische feestdag
Diftar komt van gedifferentieerd tarief, gok ik zo.quote:Op dinsdag 12 november 2019 14:00 schreef Clubsoda het volgende:
Verder klinkt diftar als een Islamtische feestdag en helemaal niet als geld betalen voor je afvalWij hebben hier trouwens ook van die pleur-het-maar-van-je-balkon-flats, onbegrijpelijk gedrag vind ik dat.
Zo, ik had vandaag les dus agenda geblokkeerd maar toen ging de les niet door en dat heb ik onder de radar gehouden en nu ben ik lekker aan het thuiswerkenEn de dag begonnen met een uurtje yoga, doet een mens goed dit.
Gecondoleerd.quote:Op dinsdag 12 november 2019 14:06 schreef Zilverberk het volgende:
Ik ben net door een collega toegevoegd aan een team van Microsoft Teams.
Moet ik ergens voor vrezen?
Mensen kunnen zichzelf prima klonen. Het duurt alleen 18+ jaar voordat je een beetje resultaat hebtquote:Op dinsdag 12 november 2019 14:15 schreef Zilverberk het volgende:
Argh, die kneuzerige disfunctionerende collega heeft natuurlijk voor de zoveelste keer de oude versie van mijn document gedeeld.![]()
![]()
Echt, moet ik nou AL haar werk gaan dubbelchecken?![]()
Godzijdank kunnen we mensen niet klonen, één van haar is echt meer dan genoeg.
Deze mensen zitten overalquote:Op dinsdag 12 november 2019 14:15 schreef Zilverberk het volgende:
Argh, die kneuzerige disfunctionerende collega heeft natuurlijk voor de zoveelste keer de oude versie van mijn document gedeeld.![]()
![]()
Echt, moet ik nou AL haar werk gaan dubbelchecken?![]()
Godzijdank kunnen we mensen niet klonen, één van haar is echt meer dan genoeg.
Lekkahquote:Op dinsdag 12 november 2019 14:20 schreef minilot het volgende:
*burp* Klassieke chicken & waffles met siroop gingen er wel in!Tevens oneindige refills puike koffie. En een chocoladekoek. Honderd hartjes voor het Rotterdamse By Jarmusch, vernoemd naar en in de stijl van de regisseur van misschien wel mijn favoriete film ooit! (Only Lovers Left Alive
https://m.imdb.com/title/tt1714915/ )
Actieshot door LHO, die voor ei en worstjes ging:
[ afbeelding ]
Dikke
Zestig kilo wegen wederom een week uitgesteld. Het waard.
Ohja, k#t, deze collega heeft al kinderen.quote:Op dinsdag 12 november 2019 14:16 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Mensen kunnen zichzelf prima klonen. Het duurt alleen 18+ jaar voordat je een beetje resultaat hebt
* Zilverberk gaat in een hoekje zitten huilen.quote:Op dinsdag 12 november 2019 14:33 schreef Blues het volgende:
[..]
Deze mensen zitten overalDus kloons
Heel normaal in de USA hoorquote:Op dinsdag 12 november 2019 14:34 schreef Blues het volgende:
[..]
LekkahVreemde combi wel wafels met kip
Normaal is een relatief begripquote:
Oh ja dat was het.quote:Op dinsdag 12 november 2019 14:58 schreef derLudolf het volgende:
[..]
In Afrika, daar hebben ze trek.
Jij hebt honger
En dan andersom.quote:Op dinsdag 12 november 2019 14:58 schreef derLudolf het volgende:
In Afrika, daar hebben ze trek.
Jij hebt honger
Had ik ook net na het roeienquote:
Dat klinkt als een...vreemde combinatie.quote:Op dinsdag 12 november 2019 15:39 schreef Blues het volgende:
[..]
Had ik ook net na het roeien
bij de Deka een Toscaans broodje (gedr. tomaten zitten daarin en kruiden) gekocht en belegd (t?) met appelstroop en een echte appel
Inderdaad belegD. Het is een voltooid deelwoord net zoals gekocht.quote:Op dinsdag 12 november 2019 15:39 schreef Blues het volgende:
[..]
Had ik ook net na het roeien
bij de Deka een Toscaans broodje (gedr. tomaten zitten daarin en kruiden) gekocht en belegd (t?) met appelstroop en een echte appel
Je woont in België. Ben je daar ook officieel ingeschreven? zo ja even bij je verzekering een E106 formulier aanvragen en een ziektekosten verzekering in Begie uitkiezen. Daar inschrijven. Kost niets en je kunt gebruik maken van de zorg in beide landen.quote:Op dinsdag 12 november 2019 15:42 schreef Candaasje het volgende:
Hm, volgens mij was mijn vraag aan FBTO toch niet zo moeilijk; als ik een tandarts zoek in BE, kan ik dan aanspraak maken op mijn aanvullende verzekering?
(In het kader van: mijn eigen tandarts heeft pas eind december tijd, en dr moet wel iets meer gebeuren. Dus liever iets eerder, maar doordeweeks zit ik in BE dus misschien is daar een tandarts zoeken dan wat praktischer.)
Maar ik heb nog geen antwoord terug. (Staat op de site dat ze via FB binnen 10 minuten antwoorden. Inmiddels zijn we een uur verder. )
Verder: eigen konijntjes gevaccineerd (ik leek wel weer een beginnerTe lang die naalden niet meer écht gebruikt) en kiezen van mijn eigen Cas bekeken. Waren het toch letterlijk en figuurlijk proefkonijnen
. Dit alles onder toeziend oog van mijn toffe dierenarts natuurlijk.
Goed, nu tijd voor de afwas, pompoensoep, en daarna de tram/trein/bus.
(Ik was eigenlijk nog op zoek naar een auto, maar gezien vriend toch wil verhuizen richting Rotterdam, is dat misschien straks niet meer zo noodzakelijk, daar ik dan onze eigen Ford kan gaan gebruiken.)
Herkenbaar. Voor energieleveranciers scheelt het op zn hoogst 10-15 euro per jaar, daar ga ik toch echt de moeite niet voor doen.quote:Op dinsdag 12 november 2019 16:14 schreef PdeHoog het volgende:
Ik vind dat jaarlijkse overstapcircus toch echt de moeite niet. Ik zit al jaren bij DSW en ik heb een paar keer rondgekeken maar ik zie nergens echt grote, interessante kortingen.
Ik heb hetzelfde met energie. Er zijn mensen die elk jaar verkassen maar ik vind die prijzen en de nota-opbouw zo ondoorzichtig. De paar keer dat ik me er echt in verdiepte, kwam ik op een voordeel van 5 EUR uit of zoMwjah, daar ga ik al die heisa niet voor ondernemen.
Dat dus. Ook nooit ziek, dus hoef er ook nooit gebruik van te maken. Eigenlijk kan ik net zo goed geld in de sloot gooien, dan zie je het tenminste nog wegdrijvenquote:Op dinsdag 12 november 2019 16:14 schreef PdeHoog het volgende:
Ik vind dat jaarlijkse overstapcircus toch echt de moeite niet. Ik zit al jaren bij DSW en ik heb een paar keer rondgekeken maar ik zie nergens echt grote, interessante kortingen.
Ik heb hetzelfde met energie. Er zijn mensen die elk jaar verkassen maar ik vind die prijzen en de nota-opbouw zo ondoorzichtig. De paar keer dat ik me er echt in verdiepte, kwam ik op een voordeel van 5 EUR uit of zoMwjah, daar ga ik al die heisa niet voor ondernemen.
Mijn vader ging overstappen van energieleverancier omdat ze hem aan de telefoon een super goede deal boden. Maar mijn ouders wonen op 8a en de verkoper zag de gegevens voor 8.quote:Op dinsdag 12 november 2019 16:14 schreef PdeHoog het volgende:
Oh, dat is mooi! Dat zijn tenminste nuttige nascholingen.quote:Op dinsdag 12 november 2019 16:13 schreef fietsie het volgende:
Nascholing is interessant en ook nog eens inhoudelijk vrijwel direct toepasbaar
Ik heb anders prima ervaringen met cashbacksites..quote:Op dinsdag 12 november 2019 16:14 schreef PdeHoog het volgende:
Herkenbaarquote:Op dinsdag 12 november 2019 16:14 schreef PdeHoog het volgende:
Voor mij ook. Toen ik een nieuwe verzekering moest na wisselen van baan, was menzis goedkoper vergeleken met de collectieve verzekering van huidig werk. Zo af en toe vergelijk ik dat wel eens, maar het ontloopt elkaar niet veel. En dus hou ik het maar zo. En net als AnneX heb ik op g/e een korting omdat ik daar al lang zit.quote:
Dat ja.quote:Op dinsdag 12 november 2019 16:14 schreef PdeHoog het volgende:
Ik denk dat je eens naar het grotere geheel moet kijken ipv maar gefocused te zijn op je huidige, ideale, situatie van volledig gezond.quote:Op dinsdag 12 november 2019 16:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat dus. Ook nooit ziek, dus hoef er ook nooit gebruik van te maken. Eigenlijk kan ik net zo goed geld in de sloot gooien, dan zie je het tenminste nog wegdrijven
Rustig maar, ik heb toch gewoon een verzekering. Zoals ik zeg, de "kwaliteit" daarvan, keuze qua ziekenhuis, geen fysio of anticonceptiepil is voor mij niet im Frage.quote:Op dinsdag 12 november 2019 16:52 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik denk dat je eens naar het grotere geheel moet kijken ipv maar gefocused te zijn op je huidige, ideale, situatie van volledig gezond.
Komop Ludolf: wees wijzer...indirect zorg je met je premie betalen oók dat de behandeling voor je moeder en anderen wordt vergoed.quote:Op dinsdag 12 november 2019 16:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat dus. Ook nooit ziek, dus hoef er ook nooit gebruik van te maken. Eigenlijk kan ik net zo goed geld in de sloot gooien, dan zie je het tenminste nog wegdrijven
Ik doe toch gewoon mee aan het systeem en zeg toch ook niet dat ik het er oneens mee ben?quote:Op dinsdag 12 november 2019 17:03 schreef AnneX het volgende:
[..]
Komop Ludolf: wees wijzer...indirect zorg je met je premie betalen oók dat de behandeling voor je moeder en anderen wordt vergoed.
Het is toch een collectief? met z’n allen zorgen voor elkaar.
Voor mij is perinatale zorg ook niet nodig om te verzekeren.
Zet Eigen Risico apart op een rekening en kies de laagste premie dan.
Op de opmerking “ in het water gooien” , reageer ik.quote:Op dinsdag 12 november 2019 17:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik doe toch gewoon mee aan het systeem en zeg toch ook niet dat ik het er oneens mee ben?
Had ik eerst ook. Tot verzekeraar me mailde dat ze binnen 5 dagen mijn maximale ER gingen afschrijven ivm verbruikt ER van afgelopen jaar. En oeps... voorgaande jaren hadden ze dat ook verkeerd gecodeerd en daar kon ik dus ook nog een rekening van verwachtenquote:Op dinsdag 12 november 2019 17:07 schreef derLudolf het volgende:
Oh en eigen risico, al tien jaar maximaal. Dus denk wel al zo'n ¤4000 bespaard? Geen idee hoeveel het scheelt.
Geen noodzaak om me in te verdiepen.
Dit ja..quote:Op dinsdag 12 november 2019 17:20 schreef golfer het volgende:
Mijn jaarlijkse eigen risico heb altijd al binnen de eerste maand verbruikt. Alleen al door de kosten van mijn medicatie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is bij wijze van spreken, maar die uitdrukking kennen jullie niet?quote:Op dinsdag 12 november 2019 17:08 schreef AnneX het volgende:
[..]
Op de opmerking “ in het water gooien” , reageer ik.
Klinkt engquote:Op dinsdag 12 november 2019 17:24 schreef Lonaa het volgende:
Dit jaar voor het eerst niet naar de nefroloog geweest, eigen risico niet op
Iets minder eng, maar erg goed om daar te lopen klinkt dat ook niet.quote:
Preventief. ish.quote:Op dinsdag 12 november 2019 17:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Iets minder eng, maar erg goed om daar te lopen klinkt dat ook niet.
De laatste 5 jaar ruimschoots gehaald.. ach.. Ik betaal die 250 EUR graag als ik de rest van de 5000 EUR ook vergoed krijg..quote:Op dinsdag 12 november 2019 17:27 schreef Zilverberk het volgende:
Ik maak het eigen risico bijna nooit op. Die fase komt vast nog.
Geen klachten dus? Goed dat ze je in de gaten houden.quote:Op dinsdag 12 november 2019 17:33 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Preventief. ish.
Ik heb dit: https://nl.wikipedia.org/wiki/Syndroom_van_Alport
quote:Op dinsdag 12 november 2019 17:27 schreef Zilverberk het volgende:
Ik ook nog nooit *klopt op hout*quote:Op dinsdag 12 november 2019 17:27 schreef Zilverberk het volgende:
Nee. Eiwitten en bloed in de urine. Maar dat 'hoort'. Mijn moeder heeft het ook. Net als mijn zusje. We zijn allemaal klachtenvrij, dus milde variant ditdat. Als het goed is kunnen we hier gewoon oud mee wordenquote:Op dinsdag 12 november 2019 17:44 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Geen klachten dus? Goed dat ze je in de gaten houden.
Dat is best een goede verdeling ja.quote:Op dinsdag 12 november 2019 17:41 schreef Barreltje het volgende:
[..]
De laatste 5 jaar ruimschoots gehaald.. ach.. Ik betaal die 250 EUR graag als ik de rest van de 5000 EUR ook vergoed krijg..
En ze weten nu wat ‘normale’ waarden voor jullie zijn. Kan soms ook handig zijjn.quote:Op dinsdag 12 november 2019 17:47 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Nee. Eiwitten en bloed in de urine. Maar dat 'hoort'. Mijn moeder heeft het ook. Net als mijn zusje. We zijn allemaal klachtenvrij, dus milde variant ditdat. Als het goed is kunnen we hier gewoon oud mee worden
Ja, dat ook.quote:Op dinsdag 12 november 2019 17:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
En ze weten nu wat ‘normale’ waarden voor jullie zijn. Kan soms ook handig zijjn.
quote:Op dinsdag 12 november 2019 17:50 schreef Lonaa het volgende:
Dus...Ziva haalt soms dingen uit de plasticprullenbak omdat er nog kruimels inzitten van een of ander.
Ik kwam net terug van Dora lopen en toen vond ik d'r zo:
[ afbeelding ]
Compleet op d'r gemak, niks geen paniek, beetje aan het rondstruinen in de woonkamer.
quote:Op dinsdag 12 november 2019 17:50 schreef Lonaa het volgende:
Dus...Ziva haalt soms dingen uit de plasticprullenbak omdat er nog kruimels inzitten van een of ander.
Ik kwam net terug van Dora lopen en toen vond ik d'r zo:
[ afbeelding ]
Compleet op d'r gemak, niks geen paniek, beetje aan het rondstruinen in de woonkamer.
Dat zijn geen beste getallen nee.quote:Op dinsdag 12 november 2019 17:51 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, dat ook.![]()
Het is alleen maar ingewikkeld bij het willen van kinderen. Beter doe je dat niet op de normale manier omdat 50% kans op ziek kind.
Achgossie, dat is heel sneuquote:Op dinsdag 12 november 2019 17:52 schreef Blues het volgende:
Gekke kat lonaa![]()
Ik vond ooit een oppaskat met het hele koppie in zo'n ouderwetse emaille theepotKon er niet meer uit, had dorst kennelijk en daar zat nog een restant water in? Ik was 2 dagen niet geweest.. weet niet hoelang hij al zo liep, vergeet het nooit meer
Nee. En voor jochies loopt het dan vaak niet goed af ook. Dus.quote:Op dinsdag 12 november 2019 17:53 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dat zijn geen beste getallen nee.
quote:Op dinsdag 12 november 2019 17:52 schreef Blues het volgende:
Gekke kat lonaa![]()
Ik vond ooit een oppaskat met het hele koppie in zo'n ouderwetse emaille theepotKon er niet meer uit, had dorst kennelijk en daar zat nog een restant water in? Ik was 2 dagen niet geweest.. weet niet hoelang hij al zo liep, vergeet het nooit meer
Wij hebben ook een paar pt met Alport idd. Wist niet dat jij dat ook had, gelukkig alsnog preventief bij de nefroquote:Op dinsdag 12 november 2019 17:54 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Nee. En voor jochies loopt het dan vaak niet goed af ook. Dus.
Niertransplantaties zijn ook geen eckte oplossing, gezien het een DNA-probleem is.
Het speelt ook amper een rol in mijn leven, eigenlijk. Dus het komt weinig ter sprake. Soms als het over kinderen gaat ofzo.quote:Op dinsdag 12 november 2019 17:55 schreef Blues het volgende:
[..]
Wij hebben ook een paar pt met Alport idd. Wist niet dat jij dat ook had, gelukkig alsnog preventief bij de nefro
Lastig. In je familie zullen ook vast de nodige verhalen zijn.quote:Op dinsdag 12 november 2019 17:54 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Nee. En voor jochies loopt het dan vaak niet goed af ook. Dus.
Niertransplantaties zijn ook geen eckte oplossing, gezien het een DNA-probleem is.
NOT FAT. Gewoon een te klein kattenluik.quote:Op dinsdag 12 november 2019 17:56 schreef Cat-astrophe het volgende:
Gelukkig was ik thuis toen dit in paniek de trap op kwam denderen...
[ afbeelding ]
JA! Gekrompen was het luikquote:Op dinsdag 12 november 2019 17:57 schreef Lonaa het volgende:
[..]
NOT FAT. Gewoon een te klein kattenluik.
Nee, dat is dus het gekke. Mijn moeder lijkt de eerste te zijn met het mutant. Daar zijn ze achter gekomen toen er meer mis met d'r was en ze door de hele molen is gegaan. En toen nog een tijd moeten wachten op uitslag van welke variant enzo.quote:Op dinsdag 12 november 2019 17:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Lastig. In je familie zullen ook vast de nodige verhalen zijn.
Je moeder is een X-manquote:Op dinsdag 12 november 2019 17:59 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Nee, dat is dus het gekke. Mijn moeder lijkt de eerste te zijn met het mutant. Daar zijn ze achter gekomen toen er meer mis met d'r was en ze door de hele molen is gegaan. En toen nog een tijd moeten wachten op uitslag van welke variant enzo.
Daarna hebben ze ons gevraagd of we wilde weten of we het ook hadden. Naja, doe maar dan. En beide raak.
quote:Op dinsdag 12 november 2019 17:56 schreef Cat-astrophe het volgende:
[ afbeelding ]
Goed bezigquote:Op dinsdag 12 november 2019 18:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Whehehe ik kan altijd "rond 4 uur" weg van werkEn dat wil nog weleens "rond kwart voor vier" worden. Dan heb je 2 uitdagingen:
1. Voor 16:05 ingecheckt zijn: als dat lukt ¤ 4,42 want 40 % korting ipv 20 %.
Als dat ruim genoeg lukt is er nog één:
2. Voor 15:57 in de trein zitten. Beloning: half uur eerder thuis![]()
De eerste lukt soms, de tweede bijna nooit. Maar vandaag welNu Uitgekookt opwarmen
[ afbeelding ]
Dit werkt enorm op mijn lachspieren.quote:Op dinsdag 12 november 2019 17:56 schreef Cat-astrophe het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bleh.quote:Op dinsdag 12 november 2019 18:29 schreef Kaatje1 het volgende:
Even thuis..wat een k..dag/week. Om 3 uur bericht, kan je zorgen voor fruit en repen in de vergaderzaal en frisdrank. We hebben honger. Keuken is dicht alles op slot dus afdelingsfruit gebracht.
Wat blijkt...Ik had een vergaderlunch besteld voor 10 personen, want aantal deelnemers en er blijft altijd over. Gaan ze 4 mensen uitnodigen zonder mij of de keuken te waarschuwen. Logisch dat er dan niet genoeg is.
En Er belde een vergaderlocatie dat ze morgen en donderdag een dubbele boeking hebben, of ik met 23 mensen ergens anders naar toe kan. Nou nee dus
Vanavond naailes, daar gaat vast ook alles mis
Stomheidquote:Op dinsdag 12 november 2019 18:29 schreef Kaatje1 het volgende:
Even thuis..wat een k..dag/week. Om 3 uur bericht, kan je zorgen voor fruit en repen in de vergaderzaal en frisdrank. We hebben honger. Keuken is dicht alles op slot dus afdelingsfruit gebracht.
Wat blijkt...Ik had een vergaderlunch besteld voor 10 personen, want aantal deelnemers en er blijft altijd over. Gaan ze 4 mensen uitnodigen zonder mij of de keuken te waarschuwen. Logisch dat er dan niet genoeg is.
En Er belde een vergaderlocatie dat ze morgen en donderdag een dubbele boeking hebben, of ik met 23 mensen ergens anders naar toe kan. Nou nee dus
Die blik in z’n ogen ookquote:Op dinsdag 12 november 2019 18:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik zal kater jullie medeleven doorgeven
Arm ding.... Toen ik hem vond heb ik ook eerst de badkamerdeur dichtgegooid om snel mijn telefoon te halen voor de foto![]()
Hij zat ook niet heel erg klem. Toen ik het luik vastpakte glipte hij er zo uit.
Stamppot rauwe andijvie met spekjes en boer'n gehaktrol.quote:
Je geeft je eigen draai eraanquote:Op dinsdag 12 november 2019 18:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Stamppot rauwe andijvie met spekjes en boer'n gehaktrol.
Er stond 600 Watt 4 minuten dus ik 500 Watt 5 minuten gedaanHad ook wel nog wat langer gekund. Gehaktrol was goed heet, en zelfs nog een klein beetje netniethelemaalgaar van binnen
Stamppot had iets droger gemogen, en was wat vlak van smaak. Deed moeders er nou wat meer nootmuskaat in vroegah?
Nou ja, is ook minstens 30 jaar geleden
![]()
Afwas: 1 mes, 1 vork.
Oordeel: 8/10.
[ afbeelding ]
Ja review jij anders mijn review even Bepquote:Op dinsdag 12 november 2019 18:43 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Je geeft je eigen draai eraan![]()
Goeden review.
Reviewer kan niet omgaan met feedbackquote:Op dinsdag 12 november 2019 18:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja review jij anders mijn review even Bep
Dat is wel een gewaagde interpretatie van jequote:Op dinsdag 12 november 2019 18:44 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Reviewer kan niet omgaan met feedback
Ik leef op het randjequote:Op dinsdag 12 november 2019 18:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is wel een gewaagde interpretatie van je
*proest*quote:Op dinsdag 12 november 2019 17:56 schreef Cat-astrophe het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zou instant compleet overstuur en gestrest raken :;) Je hebt (in mijn beleving) echt een horrorbaanquote:Op dinsdag 12 november 2019 18:29 schreef Kaatje1 het volgende:
quote:
Ik doe heel geen nootmuskaat in de andijviestamp.quote:Op dinsdag 12 november 2019 18:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er stond 600 Watt 4 minuten dus ik 500 Watt 5 minuten gedaanHad ook wel nog wat langer gekund. Gehaktrol was goed heet, en zelfs nog een klein beetje netniethelemaalgaar van binnen
Stamppot had iets droger gemogen, en was wat vlak van smaak. Deed moeders er nou wat meer nootmuskaat in vroegah?
![]()
[ afbeelding ]
Update over de pompoenpudding: had met minder gelatine toegekund en er mag inderdaad meer suiker in.quote:Op dinsdag 12 november 2019 09:48 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
https://www.eetpaleo.nl/recepten/dessert/pompoenpudding/
Oordeel zelf maar.![]()
Omdat iedereen van lui en tam en easy is en wel lekker en gezond wil eten.quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:13 schreef Myraela het volgende:
Waarom is iedereen hier aan het tafeltje dekje.
Efficiënt, niet lui.quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Omdat iedereen van lui en tam en easy is en wel lekker en gezond wil eten.
Wat hij zegt.quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Omdat iedereen van lui en tam en easy is en wel lekker en gezond wil eten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oeh! En we zijn ook cheap ass! Allemaal aan het proefpakket
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Zou ik dan toch stiekem een IT-er zijn? Alles kapot automatiserenquote:
Mensen zijn vaak de grootste bron van fouten, via automatiseren haal je die uit je proces.quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zou ik dan toch stiekem een IT-er zijn? Alles kapot automatiseren
Ik kan niet wachten op kant-en-klare Sumatraanse Schweinehaxequote:
Dat heet rendang.quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik kan niet wachten op kant-en-klare Sumatraanse Schweinehaxe
Ik kreeg vandaag mijn premie voor 2020 binnen. Op een haar na ¤ 200,-quote:Op dinsdag 12 november 2019 15:58 schreef golfer het volgende:
Morgen is het weer tijd voor het jaarlijks terugkerende spel: vergelijk de condities en de premies van de zorgverzekeringen en is het de moeite waard om (weer) over te stappen?
Ik kom op 163 nogwatquote:Op dinsdag 12 november 2019 19:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik kreeg vandaag mijn premie voor 2020 binnen. Op een haar na ¤ 200,-![]()
quote:Basisverzekering
VGZ Ruime Keuze (natura) ¤ 119,95
Eigen risico: ¤ 385
Aanvullende verzekeringen
VGZ Aanvullend Beter ¤ 21,50
VGZ Tand Beter ¤ 22,50
Premie ¤ 163,95
Bij mij is er zelfs nog collectiviteitskorting af. Anders was het ¤ 218,30quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik kom op 163 nogwatMet alle switches AAN ongeveer
[..]
Wow! Bij onvz misschien.quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik kreeg vandaag mijn premie voor 2020 binnen. Op een haar na ¤ 200,-![]()
VGZ geeft reductie als je via United Consumers verzekert. 113,95.quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
IZA.quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:40 schreef AnneX het volgende:
[..]
Wow! Bij onvz misschien.
Voor ons 116,50 / mnd/ persoon: basis + av 10,86
Dat is toch ambtenaren? als ik mij goed herinner.quote:
In 1x betalen levert nog geen 25 euro korting op. Dat is de moeite niet waard vind ik.quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:41 schreef Cat-astrophe het volgende:
125 euro hier.
Met goedkoopste tand, minimaal ER, collectiviteitskorting en in één klap betalen in januari.
Dat was het. Ik heb mijn verzekering gehouden toen ik toevallig in januari vh eerste jaar dat de verzekeringen vrijgegeven werden van overheid naar bedrijfsleven overstapte.quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:47 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dat is toch ambtenaren? als ik mij goed herinner.
Schuld van je werkgeverquote:
Uitzoeken of je baas dat doet. Of als je aangesloten bent bij bij voorbeeld een vakbond kun je via hen collectiviteit krijgen.quote:
Ik dus ook. Via klantenservice járen geleden collectiviteit gekregen die medewerkers vd lokale overheden kregen/krijgen terwijl ik daar al jaren niet meer werkte. Ik klaag nietquote:Op dinsdag 12 november 2019 20:03 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Uitzoeken of je baas dat doet. Of als je aangesloten bent bij bij voorbeeld een vakbond kun je via hen collectiviteit krijgen.
Is wel een wazig systeem. Ik heb jaren collectiviteit gehad via een werkgever waar ik al die tijd niet meer werkte.
Ik heb mijn premie al binnen he?quote:Op dinsdag 12 november 2019 20:09 schreef fietsie het volgende:
Hou er even rekening mee dat collectiviteit in 2020 beperkt wordt:
https://www.zorgwijzer.nl(...)verzekering-per-2020
Maar wel terecht.quote:Op dinsdag 12 november 2019 20:09 schreef fietsie het volgende:
Hou er even rekening mee dat collectiviteit in 2020 beperkt wordt:
https://www.zorgwijzer.nl(...)verzekering-per-2020
Ongetwijfeld. Rijksoverheid.quote:Op dinsdag 12 november 2019 20:12 schreef Myraela het volgende:
Zou mijn werkgever ook collectiviteitskorting hebben.
Waarom?quote:Op dinsdag 12 november 2019 20:13 schreef Myraela het volgende:
[..]
Maar wel terecht.Lekker helemaal afschaffen.
quote:Op dinsdag 12 november 2019 20:12 schreef Myraela het volgende:
Zou mijn werkgever ook collectiviteitskorting hebben.
quote:Op dinsdag 12 november 2019 20:13 schreef Myraela het volgende:
[..]
Maar wel terecht.Lekker helemaal afschaffen.
De zorg blijft even duur. Dat wat de één als korting krijgt, moet de ander gewoon extra betalen. Dat is niet de gedachte van het solidariteitsprincipe in de zorg.quote:
119,95 via UC hier.quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:41 schreef AnneX het volgende:
[..]
VGZ geeft reductie als je via United Consumers verzekert. 113,95.
Via UC Heb ik lang gas en electra gedaan. Nu nog een benzine pas.
Die collectiviteitsregelingen zijn er al zolang als er zorgverzekeringen bestaan. En is gewoon marktwerking.quote:Op dinsdag 12 november 2019 20:18 schreef Myraela het volgende:
[..]
De zorg blijft even duur. Dat wat de één als korting krijgt, moet de ander gewoon extra betalen. Dat is niet de gedachte van het solidariteitsprincipe in de zorg.
Ja ja, lul je er maar weer onderuitquote:Op dinsdag 12 november 2019 20:18 schreef Myraela het volgende:
[..]
De zorg blijft even duur. Dat wat de één als korting krijgt, moet de ander gewoon extra betalen. Dat is niet de gedachte van het solidariteitsprincipe in de zorg.
Je hersendelen posten onafhankelijk van elkaarquote:Op dinsdag 12 november 2019 20:15 schreef Myraela het volgende:
[..]
Mijn eerste bericht is vanuit mijn eigen gierigheid, het tweede rationeel.
Zo'n gehaktrol is een of andere diepvriessnack of niet?quote:Op dinsdag 12 november 2019 18:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
![]()
[ afbeelding ]
Nee, dan was ie minstens wel helemaal doorgegaard geweest lijkt me.quote:Op dinsdag 12 november 2019 20:23 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zo'n gehaktrol is een of andere diepvriessnack of niet?
Maakt dat veel uit, in 1 keer betalen?quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:41 schreef Cat-astrophe het volgende:
125 euro hier.
Met goedkoopste tand, minimaal ER, collectiviteitskorting en in één klap betalen in januari.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Dit ja. Zoveel moeite voor een paar tientjes, daar ben ik echt te lui voor daar is mijn uurtarief te hoog voor.quote:Op dinsdag 12 november 2019 20:27 schreef FutureFairytale het volgende:
Qua verzekeringen, energie, tv abo's, telefoon enzo.. Ik ben heel lui. Vergelijk niet en hou t altijd bij hetzelfde.
Die heeft er ook het meest de leeftijd voorquote:Op dinsdag 12 november 2019 20:26 schreef FutureFairytale het volgende:
Is dat k&k pakket gratis? Zie er nu best wat over en zelfs golfer die dat aanschaft.
Ii zit met sjaal om en muts op in de trein. Ijskoud!!! Dubbeldekker.quote:Op dinsdag 12 november 2019 18:52 schreef Dr_Flash het volgende:
ja ik werd vanochtend ook bijna gestoofd in de trein
Warmte stijgt op! Ga bovenin zitten!quote:Op dinsdag 12 november 2019 20:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ii zit met sjaal om en muts op in de trein. Ijskoud!!! Dubbeldekker.
Dat iets lang bestaat, maakt het nog niet juist. Ik vind het ook fijn als ik dezelfde zorg goedkoper kan krijgen, dus ik snap wel dat mensen het willen. Maar in de praktijk blijkt dus dat het collectief inkopen van de zorg voor zorgverzekeraars helemaal niet het voordeel oplevert dat ze 'doorrekenen'. Dus óf je betaalt het zelf doordat de premie sowieso al te hoog was of de mensen zonder de collectiviteitskorting betalen er gewoon voor.quote:Op dinsdag 12 november 2019 20:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
Die collectiviteitsregelingen zijn er al zolang als er zorgverzekeringen bestaan. En is gewoon marktwerking.
Proefpakket: 4 maaltijden voor 15 ekkies. Daarna (minstens) 6,65 per stuk, maar je hebt ook duurdere. Je mag ook die duurdere in je proefpakket kiezenquote:Op dinsdag 12 november 2019 20:26 schreef FutureFairytale het volgende:
Is dat k&k pakket gratis? Zie er nu best wat over en zelfs golfer die dat aanschaft.
Nja het is meer dat er op de mijne gewoon geen 600 zit. Het is 500 of 700. En de tijdinstelling gaat ook al vrij ouderwets. Volgens mij is mijn magnetron al 20-25 jaar oud of zo.quote:Flash; ik zet m'n magnetron altijd hoger en/of langer dan op de verpakking staat. Hou wel van goed doorverwarmd![]()
De stukjes bovenop zo'n bakje Mora sate uit de magnetron zijn juist het lekkerste.quote:Op dinsdag 12 november 2019 20:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die heeft er ook het meest de leeftijd voor
Ik ben niet echt van het magnetron spul. Maar te lang zou ik ook niet doen, wordt het ook niet beter van.
Satésaus is wel gewoon goed als je de instructies volgt. Maar wel stukjes bovenop, zelfs als je halverwege even roert.
Daar zit ik. Want beneden is het nog kouder.quote:Op dinsdag 12 november 2019 20:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Warmte stijgt op! Ga bovenin zitten!
Dan kan ik niets meer voor je doenquote:Op dinsdag 12 november 2019 20:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Daar zit ik. Want beneden is het nog kouder.
Normaal is het altijd standje snijbrander.quote:Op dinsdag 12 november 2019 20:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ii zit met sjaal om en muts op in de trein. Ijskoud!!! Dubbeldekker.
Twitteren naar @NS_online met het treinstelnummer kan helpen. Als je nog lang moet.quote:Op dinsdag 12 november 2019 20:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Daar zit ik. Want beneden is het nog kouder.
Klopt in de meeste treinen. Alleen zijn de dubbeldekkers best vaak standje ijskast.quote:Op dinsdag 12 november 2019 20:39 schreef derLudolf het volgende:
Normaal is het altijd standje snijbrander.
10 minuutjes, I will survivequote:Op dinsdag 12 november 2019 20:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Twitteren naar @:NS_online met het treinstelnummer kan helpen. Als je nog lang moet.
Of beter, het treinnummer. Maar dat weten veel mensen toch niet. Alleen nerds weten ook maar waar ze dat kunnen opzoeken.
Rit 568. Maar goed, ben er bijna.quote:Op dinsdag 12 november 2019 20:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Twitteren naar @:NS_online met het treinstelnummer kan helpen. Als je nog lang moet.
Of beter, het treinnummer. Maar dat weten veel mensen toch niet. Alleen nerds weten ook maar waar ze dat kunnen opzoeken.
Kijk, nerdsquote:Op dinsdag 12 november 2019 20:44 schreef derLudolf het volgende:
[..]
DDM1, DDAR, DDZ, VIRM of VIRMm?
okquote:Op dinsdag 12 november 2019 20:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Rit 568. Maar goed, ben er bijna.
DDZ brrrrquote:
Ik kwam er vandaag wel op brute wijze achter dat ik geen grotere porties voor die 15 euro mocht kiezenquote:Op dinsdag 12 november 2019 20:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Proefpakket: 4 maaltijden voor 15 ekkies. Daarna (minstens) 6,65 per stuk, maar je hebt ook duurdere. Je mag ook die duurdere in je proefpakket kiezen
[..]
Nja het is meer dat er op de mijne gewoon geen 600 zit. Het is 500 of 700. En de tijdinstelling gaat ook al vrij ouderwets. Volgens mij is mijn magnetron al 20-25 jaar oud of zo.
Dar wordt honger lijden! Staan de kcal en zo ook op de verpakking?quote:Op dinsdag 12 november 2019 20:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik kwam er vandaag wel op brute wijze achter dat ik geen grotere porties voor die 15 euro mocht kiezen/gierig
Een treinstelnummer is beter toch, een trein kan best uit meerdere stellen bestaanquote:Op dinsdag 12 november 2019 20:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Of beter, het treinnummer.
Oh dat moet ik nog even proberen idd. Alhoewel ik dan aleen maar meer aardappel gekregen had en niet extra gehaktrol denk ikquote:Op dinsdag 12 november 2019 20:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik kwam er vandaag wel op brute wijze achter dat ik geen grotere porties voor die 15 euro mocht kiezen/gierig
Da's waarquote:Op dinsdag 12 november 2019 20:48 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Een treinstelnummer is beter toch, een trein kan beter uit meerdere stellen bestaan
Ik heb nog geen maaltijden in huis maar je kunt het in ieder geval online bij de details vinden. Ik let er nooit op.quote:Op dinsdag 12 november 2019 20:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dar wordt honger lijden! Staan de kcal en zo ook op de verpakking?
Natura vs restitutie maakt nogal wat uit natuurlijk.quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
quote:Op dinsdag 12 november 2019 20:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik heb nog geen maaltijden in huis maar je kunt het in ieder geval online bij de details vinden. Ik let er nooit op.
Honger lijden zal wel meevallen. Nu is het 450 gram per maaltijd. Met 600 gram had ik er (met wat extra groenten erbij) wellicht twee dagen mee kunnen doen.
Ga je nog een keer bestellen dan?quote:Op dinsdag 12 november 2019 20:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh dat moet ik nog even proberen idd. Alhoewel ik dan aleen maar meer aardappel gekregen had en niet extra gehaktrol denk ik
Nou ja, misschien. Ik kan me dat twee kanten op bedenken.quote:Op dinsdag 12 november 2019 20:49 schreef Clubsoda het volgende:
Natura vs restitutie maakt nogal wat uit natuurlijk.
Ik zit ook prima. Alleen beetje bevroren. Nu snel naar een andere treinquote:
Ja ik moet toch nog aan die fietskoerierster likken voor Zilverberk jeweettogggquote:Op dinsdag 12 november 2019 20:50 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ga je nog een keer bestellen dan?
Uiteraardquote:Op dinsdag 12 november 2019 20:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja ik moet toch nog aan die fietskoerierster likken voor Zilverberk jeweettoggg
Verzekeraars zijn commerciële bedrijven he? Dat lijk je te vergeten. Bulkkorting is dan heel normaal. En de overheid lijkt het zelf soms ook te vergeten. Ook nu met het afbouwen vd collectiviteitskortingen. Had dan gewoon het ziekenfonds en particulier gehouden...quote:Op dinsdag 12 november 2019 20:32 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat iets lang bestaat, maakt het nog niet juist. Ik vind het ook fijn als ik dezelfde zorg goedkoper kan krijgen, dus ik snap wel dat mensen het willen. Maar in de praktijk blijkt dus dat het collectief inkopen van de zorg voor zorgverzekeraars helemaal niet het voordeel oplevert dat ze 'doorrekenen'. Dus óf je betaalt het zelf doordat de premie sowieso al te hoog was of de mensen zonder de collectiviteitskorting betalen er gewoon voor.
Ik dus ookquote:Op dinsdag 12 november 2019 20:37 schreef sigme het volgende:
Ik zit bij DSW. Die zijn niet de goedkoopste, maar hun gedachtegoed spreekt me aan.
Als ik weinig geld had, zou ik wel zoeken naar de goedkoopste optie, maar ik heb geld genoeg om me de luxe van een eigen voorkeur te kunnen veroorloven.
Owh, gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 12 november 2019 20:57 schreef Aure het volgende:
Man oh man, een verjaardagsontbijt en verjaardagsdiner op één dag is echt bijna teveel gewoonik heb dus ook niet geluncht, dat had er niet meer bij gepast
maar wel een fijne en leuke dag gehad
(en ja zelfs ook nog gewerkt). Jarig zijn, ik hou ervan
Natura is ook goedkoperquote:Op dinsdag 12 november 2019 21:01 schreef Clubsoda het volgende:
Bij mijn vergelijkend warenonderzoek van vorig jaar bleek natura duidelijk goedkoper. Logisch wat mij betreft, want geen vrije zorgkeuze.
Ik zit al bij VGZ sinds de guldens nog getimmerd werdenquote:
Idem. Mijn verzekeraar hoeft inderdaad niet te kiezen waar ik geholpen kan worden. Die lui hebben al zo pervers veel invloed, dus uit mijn privéleven mogen ze zoveel mogelijk wegblijvenquote:Op dinsdag 12 november 2019 21:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Natura is ook goedkoper
Maar ik wil dus persé restitutie want dan wel vrije zorgkeuze.
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 12 november 2019 20:57 schreef Aure het volgende:
Man oh man, een verjaardagsontbijt en verjaardagsdiner op één dag is echt bijna teveel gewoonik heb dus ook niet geluncht, dat had er niet meer bij gepast
Ik vraag nooit aan mijn verzekeraar waar ik heen magquote:Op dinsdag 12 november 2019 21:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Natura is ook goedkoper
Maar ik wil dus persé restitutie want dan wel vrije zorgkeuze.
gefeliciteerdquote:Op dinsdag 12 november 2019 20:57 schreef Aure het volgende:
Alleen zorg waarmee je verzekeraar een contract heeft wordt vergoed. Dat is het hele idee van een naturapolis. Blijkbaar heb je dan nu steeds geluk, maar zo werkt het wel.quote:Op dinsdag 12 november 2019 21:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik vraag nooit aan mijn verzekeraar waar ik heen magApotheek, fysio (2x), tandarts, ziekenhuis, huisarts, whatnot. Begrijp niet waar je het over hebt
Kleine aanvulling. Niet gecontracteerde zorgverleners worden voor een deel vergoed. 70/80 % dacht ik.quote:Op dinsdag 12 november 2019 21:10 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Alleen zorg waarmee je verzekeraar een contract heeft wordt volledig vergoed. Dat is het hele idee van een naturapolis. Blijkbaar heb je dan nu steeds geluk, maar zo werkt het wel.
Dan ben ik er best blij meequote:Op dinsdag 12 november 2019 21:10 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Alleen zorg waarmee je verzekeraar een contract heeft wordt vergoed. Dat is het hele idee van een naturapolis. Blijkbaar heb je dan nu steeds geluk, maar zo werkt het wel.
Oh ja bij de tandarts krijg ik altijd een factuurtje van 17 euro nogwat of zo. Nou ja anders geef ik dat aan de bedelaar voor de deur dusjah. Bij wijze van sprekenquote:Op dinsdag 12 november 2019 21:11 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Kleine aanvulling. Niet gecontracteerde zorgverleners worden voor een deel vergoed. 70/80 % dacht ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |