Ja, graag. Groetjes aan mijn favo bakkerquote:Op dinsdag 12 november 2019 10:04 schreef minilot het volgende:
Onderweg Rotterdam/bakkerijwaartsMoet ik nog van iemand groeten overbrengen aan LHO?
quote:Op dinsdag 12 november 2019 09:54 schreef fietsie het volgende:
Mooi, op naar Arnheim. Nascholing here we come.
quote:Op dinsdag 12 november 2019 09:58 schreef Cat-astrophe het volgende:
En verder loeren wanneer de gemeentewerkers het groen in mijn buurt kortwieken zodat ik mijn eigen tuinafval 3 meter vanaf mijn schutting op hun hoop kan dumpen.
Joe!quote:Op dinsdag 12 november 2019 10:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, graag. Groetjes aan mijn favo bakker
quote:Op dinsdag 12 november 2019 10:04 schreef Isabeau het volgende:
Ik zie Cat nu als een professionele loerder
In de herfst doe ik gewoon mijn burgerplicht hoor. De gemeente de bladeren teruggeven die vanuit hun bomen in mijn tuin vallenquote:
Ja!quote:Op dinsdag 12 november 2019 10:04 schreef minilot het volgende:
Onderweg Rotterdam/bakkerijwaartsMoet ik nog van iemand groeten overbrengen aan LHO?
Ja!quote:Op dinsdag 12 november 2019 10:04 schreef minilot het volgende:
Ik vind het gebrek aan boerenverstand vaak shoquerend bij dit soort beleidsmakers. Vraag ergens geld voor en mensen vinden een manier om er onderuit te komen. Zoals hun afval gewoon in de natuur dumpen en dergelijke.quote:Op dinsdag 12 november 2019 10:11 schreef Kaatje1 het volgende:
Groetjes aan LHO!
Afval, er was zelfs in het weekend een fotoreportage van zooi rond de ondergrondse containers in de locale krant. Pasjes systeem hier, en sindsdien mietert iedereen er vanalles naast. Terwijl er nog niet extra voor betaalt hoeft te worden. Gaat in juli nog erger worden. Maar nu lijkt het er hier vaak op als bij Ummphie. Veel dumpingen uit buurtgemeente waar wel betaald moet worden.
Zelfde hierquote:Op dinsdag 12 november 2019 10:13 schreef minilot het volgende:
Hier eigenlijk alleen vuilniszakken naast de ondergrondse straatcontainers als de pasjeslezer op storing staat. Anders nooit.
En als ze nou nooit een waarschuwing hadden gekregen.....Maar binnen de gemeenteraad, diverse werkgroepen etc. iedereen gaf aan, het gaat niet werken. Maar de wethouder dacht van wel. Er is nu iemand die een speciale website heeft aangemaakt, je maakt een foto, upload 'm naar die website met de locatie erbij en het gaat automatisch naar de gemeente pagina. Want voorheen was je daar een kwartier mee kwijt, dus nam je vaak de moeite niet.quote:Op dinsdag 12 november 2019 10:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind het gebrek aan boerenverstand vaak shoquerend bij dit soort beleidsmakers. Vraag ergens geld voor en mensen vinden een manier om er onderuit te komen. Zoals hun afval gewoon in de natuur dumpen en dergelijke.
Mja ik betwijfel ook of het tot resultaat heeft dat er minder afval is.quote:Op dinsdag 12 november 2019 10:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind het gebrek aan boerenverstand vaak shoquerend bij dit soort beleidsmakers. Vraag ergens geld voor en mensen vinden een manier om er onderuit te komen. Zoals hun afval gewoon in de natuur dumpen en dergelijke.
Ah ik stuur ze via fb naar onze burgerblauw-mannen. Die melden het dan bij de gemeente voor je.quote:Op dinsdag 12 november 2019 10:58 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En als ze nou nooit een waarschuwing hadden gekregen.....Maar binnen de gemeenteraad, diverse werkgroepen etc. iedereen gaf aan, het gaat niet werken. Maar de wethouder dacht van wel. Er is nu iemand die een speciale website heeft aangemaakt, je maakt een foto, upload 'm naar die website met de locatie erbij en het gaat automatisch naar de gemeente pagina. Want voorheen was je daar een kwartier mee kwijt, dus nam je vaak de moeite niet.
Het is hier alleen maar erger geworden. Voorheen werden de zakken vuil op gehaald, later de kliko's en voor de hoogbouw waren wat andere regelingen. Nu met die ondergrondse containers gooit iedereen er vanalles naast. Maar ook bij papierafval, is men te beroerd om dozen zoals van Bol etc. kleiner te maken zodat het erin kan. Nee, die staan er naast. En als er een klep niet werkt zet men de zak ernaast, ipv 150 meter verderop in een container te doen. Ik snap dat niet.quote:Op dinsdag 12 november 2019 10:59 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Mja ik betwijfel ook of het tot resultaat heeft dat er minder afval is.
Hoofuit dat er op papier minder afval is.
Maar het gros van de mensen gaat echt niet zn afvalgewoontes aanpassen.
Denk dat dingen als dje herbruikbare zakjes op de groenteafdeling en minder verpakkingsmateriaal in zn algemeen veel effectiever zijn.
Wat is diftar eigenlijk? Dat je moet betalen per kilo of zo?quote:Op dinsdag 12 november 2019 11:16 schreef Lonaa het volgende:
Ohhh, afvalproblemen. Mja.
https://www.tubantia.nl/dossier/diftar~d58b7f09ee05181137e90e0f6/
betalen per legingquote:Op dinsdag 12 november 2019 11:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat is diftar eigenlijk? Dat je moet betalen per kilo of zo?
Mja mensen snappen geloof ik niet dat se zelf OOK last hebben van de zooi die ze maken.quote:Op dinsdag 12 november 2019 11:05 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Het is hier alleen maar erger geworden. Voorheen werden de zakken vuil op gehaald, later de kliko's en voor de hoogbouw waren wat andere regelingen. Nu met die ondergrondse containers gooit iedereen er vanalles naast. Maar ook bij papierafval, is men te beroerd om dozen zoals van Bol etc. kleiner te maken zodat het erin kan. Nee, die staan er naast. En als er een klep niet werkt zet men de zak ernaast, ipv 150 meter verderop in een container te doen. Ik snap dat niet.
Wij hebben een container voor de flat, die was een paar maanden geleden stuk (1,5 dag, maar niemand belt de gemeente). Ik had een briefje in de flat en op de container opgehangen of iedereen zijn zak evt. in de schuur wilde bewaren totdat het ding gemaakt was, want al die zakken trekken ratten/katten/vogels aan. Nul resultaat.
Ja, dan had elke onbenul je met 100% zekerheid kunnen zeggen dat er dan veel afval náást containers komt te staan.quote:
quote:Op dinsdag 12 november 2019 11:21 schreef Uhmmpie het volgende:
Mja mensen snappen geloof ik niet dat se zelf OOK last hebben van de zooi die ze maken.
Maar wel klagen.
Precies de reden dat 't bij ons er ook niet komt.. Hebben al veel afval overlast uit België.quote:Op dinsdag 12 november 2019 11:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, dan had elke onbenul je met 100% zekerheid kunnen zeggen dat er dan veel afval náást containers komt te staan.
Waarschijnlijk omdat mensen weten dat de gemeente het toch wel ophaalt en ze er toch belasting voor betalen dat het opgehaald wordt.quote:Op dinsdag 12 november 2019 11:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]ik vraag me dat sterk af. Mensen die zelf troep maken zien dat niet eens joh.
Ja, per leging. Dus je betaald per zak in de ondergrondse container, en per keer dat je de grijze bak aan de straat zet.quote:Op dinsdag 12 november 2019 11:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat is diftar eigenlijk? Dat je moet betalen per kilo of zo?
Van de week een hele discussie met iemand op fb. Je moet er zoveel voor betalen. Duh...we gaan pas volgend jaar juli betalen. Vaste lasten omlaag en per restafvalzak betalen. 6x per jaar gratis stort wegbrengen. Laten ophalen kost 35 euro (als je een nieuwe inrichting kunt kopen, kan er dan niet 35 euro af om het oude op te laten halen?).quote:Op dinsdag 12 november 2019 11:21 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Mja mensen snappen geloof ik niet dat se zelf OOK last hebben van de zooi die ze maken.
Maar wel klagen.
Ook nooit begrepen dat mensen die troep maken niet beseffen dat daardoor andere lasten ook omhoog gaan omdat die troep ook opgeruimd moet worden. Of mensen die dingen vernielen. Eh, dat betaal jij als consument/burger uiteindelijk gewoon zelf hoor.quote:Op dinsdag 12 november 2019 11:27 schreef Kaatje1 het volgende:
Van de week een hele discussie met iemand op fb. Je moet er zoveel voor betalen. Duh...we gaan pas volgend jaar juli betalen. Vaste lasten omlaag en per restafvalzak betalen. 6x per jaar gratis stort wegbrengen. Laten ophalen kost 35 euro (als je een nieuwe inrichting kunt kopen, kan er dan niet 35 euro af om het oude op te laten halen?).
Maar ook niemand heeft door dat de mensen die dit weggegooide spul op moeten ruimen ook betaald moeten worden en daar betalen we dus ook aan mee.
Dat had meneer niet door...
Ja, maar dat snapte deze meneer niet. Vervolgens gevraagd of hij dat dacht dat dat een vrijwilligersfunctie was. Toen snapte hij het wel.quote:Op dinsdag 12 november 2019 11:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ook nooit begrepen dat mensen die troep maken niet beseffen dat daardoor andere lasten ook omhoog gaan omdat die troep ook opgeruimd moet worden. Of mensen die dingen vernielen. Eh, dat betaal jij als consument/burger uiteindelijk gewoon zelf hoor.
Soberso (quote:Op dinsdag 12 november 2019 11:27 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Van de week een hele discussie met iemand op fb. Je moet er zoveel voor betalen. Duh...we gaan pas volgend jaar juli betalen. Vaste lasten omlaag en per restafvalzak betalen. 6x per jaar gratis stort wegbrengen. Laten ophalen kost 35 euro (als je een nieuwe inrichting kunt kopen, kan er dan niet 35 euro af om het oude op te laten halen?).
Maar ook niemand heeft door dat de mensen die dit weggegooide spul op moeten ruimen ook betaald moeten worden en daar betalen we dus ook aan mee.
Dat had meneer niet door...
Ik ben gelukkig alweer 34 jaar daar weg.quote:Op dinsdag 12 november 2019 08:38 schreef Molo het volgende:
Time flies, ouwe
Koos alweer 17 jaar weg uit de Bijlmer, goddank
Soberso.quote:Op dinsdag 12 november 2019 11:51 schreef Blues het volgende:
[..]
Soberso () hebben we het zoooooo slecht in Nederland mevrouw
Dat is heel royaalquote:
Dat is nog steeds royaal. Alles wat je niet in je bak krijgt hier, moet je naar de stort brengen. En betalenquote:Op dinsdag 12 november 2019 12:13 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat is heel royaal
Hier is het de eerste 250kg "gratis", daarna betalen (KCA, witgoed/electronica, groen afval, autobanden etc. zijn allemaal gratis)
Klopt, maar als ik zes keer met een aanhanger kom, dan is dat meer dan 250kgquote:Op dinsdag 12 november 2019 12:16 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Dat is nog steeds royaal. Alles wat je niet in je bak krijgt hier, moet je naar de stort brengen. En betalen
Dat was hier overigens ook. Maar met luiers e.d. zit die toch behoorlijk vol elke maandquote:Op dinsdag 12 november 2019 12:25 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Klopt, maar als ik zes keer met een aanhanger kom, dan is dat meer dan 250kg
Sinds we hier een PMD container hebben, is er vaak nog wel ruimte over in de grijze. Dus naar de stort is eigenlijk vaak niet meer nodig.
Valt best mee hoor. Bij ons dan. Overigens is het diftar tarief maar een klein deel van het hele plaatje. Je betaalt sowieso iets van 189 Euro per jaar, plus 5 euro per leging.quote:Op dinsdag 12 november 2019 11:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, dan had elke onbenul je met 100% zekerheid kunnen zeggen dat er dan veel afval náást containers komt te staan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |