abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193911426
Ja, dat vind ik dus zo lastig inschatten vooraf, hoe dat zal zijn voor haar, ook omdat ik dus een hoop van de andere kinderen niet ken.

Maar wat zulk soort dingen krijg je nu eenmaal nooit garanties natuurlijk, dus dat blijft in zekere zin altijd een gok.

Al zijn dat ook dingen waar ik wel heel graag de mening van de juffen over wil, want ik denk dat die dat best aardig in kunnen schatten. Ik heb gelukkig wel echt het gevoel dat ze haar zien hoe ze is O+
  vrijdag 3 juli 2020 @ 20:03:12 #92
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193911541
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 19:53 schreef twist02 het volgende:
Ja, dat vind ik dus zo lastig inschatten vooraf, hoe dat zal zijn voor haar, ook omdat ik dus een hoop van de andere kinderen niet ken.

Maar wat zulk soort dingen krijg je nu eenmaal nooit garanties natuurlijk, dus dat blijft in zekere zin altijd een gok.

Al zijn dat ook dingen waar ik wel heel graag de mening van de juffen over wil, want ik denk dat die dat best aardig in kunnen schatten. Ik heb gelukkig wel echt het gevoel dat ze haar zien hoe ze is O+
Dat laatste zou idd ook mijn advies zijn, laat je daarin adviseren door de leerkracht. Die ziet haar dagelijks in deze sociale situatie en heeft er meer ervaring mee.
KuikenGuppy
  maandag 6 juli 2020 @ 12:52:41 #93
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_193957366
twist, ik zou met school overleggen of ze haar willen doortoetsen. Een nagenoeg foutloze cito kan ook duiden op een flinke voorsprong, en het is wijzer om met een volledig beeld te besluiten wat het beste plan van aanpak is. En als je echt twijfelt of er sprake is van hoogbegaafdheid, zou ik een deskundige in die hoek in de arm nemen en daar een oordeel over laten vellen.
pi_193957667
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 12:52 schreef Nanukerst het volgende:
twist, ik zou met school overleggen of ze haar willen doortoetsen. Een nagenoeg foutloze cito kan ook duiden op een flinke voorsprong, en het is wijzer om met een volledig beeld te besluiten wat het beste plan van aanpak is. En als je echt twijfelt of er sprake is van hoogbegaafdheid, zou ik een deskundige in die hoek in de arm nemen en daar een oordeel over laten vellen.
Dat vind ik dus het lastige. als ik heel eerlijk ben, ben ik eigenlijk (nog) helemaal niet zo bezig met of ze misschien hoogbegaafd is. Ik zie haar voorlopig als 'gewoon' slim, maar eigenlijk ook weer niet zo extreem...

Die Cito was op het initiatief van school, dat hoorden we ook pas achteraf (we vonden het prima, hoor!), dus wat precies de motivatie was om die toen af te nemen, weet ik ook niet zo goed. Wat me vooral bij blijft, is hoe gelukkig ze was dat ze 'm mocht doen, want 'in een boekje werken' is zeg maar de heilige graal bij haar _O-

Ik denk dat ik vooral wil dat ze op korte termijn met meer plezier naar school gaat, dat het weer leuk wordt. Uiteraard moet er vervolgens gekeken worden hoe het leuk blijft, maar in mijn hoofd is dat stap 2, zeg maar.

En terwijl ik dit typ, besef ik dat het waarschijnlijk niet zo simpel is, haha! :D

Goed, vanmiddag is het gesprek, dus wordt ongetwijfeld vervolgd! ;)
  maandag 6 juli 2020 @ 13:36:52 #95
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_193957751
Zo afgaande op wat je schrijft zou ik gaan voor nu naar groep 3, want anders gaat het heel saai worden in groep 2 en heb je kans dat ze gaat onderpresteren. En qua nieuwe vriendjes en vriendinnetjes zou ik dat idd ook liever vroeger dan later doen.

Maar... onthou wel dat als ze echt hoogbegaafd is, de kans groot is dat ze aan het eind van groep 3 op hetzelfde punt staat. Dus dan is het zaak voor school om ervoor te zorgen dat ze niet in no time klaar is met groep 3 en al met groep 4 werk gaat beginnen maar dat ze zorgen voor verbreding en verdieping. En dat is niet hetzelfde als 20 sommen ipv 10. ;)
***
pi_193957854
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 13:36 schreef BE het volgende:
Zo afgaande op wat je schrijft zou ik gaan voor nu naar groep 3, want anders gaat het heel saai worden in groep 2 en heb je kans dat ze gaat onderpresteren. En qua nieuwe vriendjes en vriendinnetjes zou ik dat idd ook liever vroeger dan later doen.

Maar... onthou wel dat als ze echt hoogbegaafd is, de kans groot is dat ze aan het eind van groep 3 op hetzelfde punt staat. Dus dan is het zaak voor school om ervoor te zorgen dat ze niet in no time klaar is met groep 3 en al met groep 4 werk gaat beginnen maar dat ze zorgen voor verbreding en verdieping. En dat is niet hetzelfde als 20 sommen ipv 10. ;)
Ja, zo sta ik er dus zelf inderdaad voor nu ook in. Ik besef ook wel dat groep 3 waarschijnlijk niet het volledige antwoord gaat zijn, hoor. Maar ik vermoed dat dat al een hele opluchting gaat zijn voor haar; dat ze daar wel een paar maanden op kan teren, zeg maar. Dus dat geeft lucht en tijd om met een goed vervolgplan te komen ofzo.
Anders moet je in groep 2 vanaf dag 1 van alles uit de kast gaan trekken om het leuk te krijgen/houden.

Ik betwijfel eigenlijk of ze hoogbegaafd is :@ ik kwam vooral hier, omdat ik me kon voorstellen dat veel ouders hier wel eens met hetzelfde bijltje hebben gehakt. Ze is echt wel slim hoor, maar ik denk bij hoogbegaafdheid toch snel aan de clichés van kinderen die zichzelf nog voor groep 1 leren lezen ofzo :+
Al herken ik hier en daar wel 'trekjes', vooral qua anders denken en ontzettend streng zijn voor zichzelf als iets niet lukt.


Dat is trouwens nog een reden waarom ik twijfel of groep 2 voor haar gaat werken: ik ben bang dat het dan vooral extra / maatwerk wordt voor haar. Ze heeft nogal de neiging om met iets te beginnen, maar te willen stoppen als het niet lukt (zonder het écht te proberen).
Ik ben een beetje bang dat extra werk in groep 2 erg vrijblijvend zal zijn; als ze niet meer wil, zal een kleuterjuf het ook prima vinden als ze ermee stopt. Nu willen wij haar ook absoluut niet pushen dat ze maar steeds dóór moet, maar stoppen als het niet direct lukt, is ook niet een houding die ik haar wil leren...
  maandag 6 juli 2020 @ 16:15:25 #97
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_193959752
Die fout maakte ik ook ooit, dat ik dacht dat HB-ers van die studiebollen waren die echt alles altijd heel goed en heel snel kunnen.
:D Little did I know. :')
***
pi_193963434
Update: was een fijn gesprek, al blijft het een lastige situatie vind ik...

Voorlopig gaat ze niet versneld naar groep 3, maar komt volgend schooljaar opnieuw in een 1-2 combinatie. Wel hebben ze nu al diverse plusmaterialen klaarliggen, en dat wordt nog uitgebreid ook. Daarnaast is ze aangemeld voor een soort plusklas voor de onderbouw, die komend jaar start (voor de bovenbouw was die er al), voor 1-2 uurtjes per week, buiten de klas.

Ook wordt er -samen met de IB'er- een extern samenwerkingsverband ingeschakeld, die de juf en meneer gaan begeleiden hoe ze hier het beste mee om kunnen gaan. De juf gaf aan dat dat meer voor henzelf dan voor onze dochter is, zodat zij ook meer leren. Dat is sowieso een traject van 6 weken, begin volgend schooljaar.

We hebben wel gevraagd of versnellen een optie is wat hen betreft, maar de juf gaf aan dat dat niet 'de voorkeur heeft' of 'het beleid is', en dat het ook 'niet zomaar even geregeld is'. Qua inhoud zou ze het zeker wel aankunnen, maar de juf twijfelt ook of ze wel echt aansluiting zou vinden bij groep 3.

Al met al vind ik het vooral maar lastig wat ik er precies van moet vinden, merk ik. Enerzijds lijken ze het heel serieus te nemen en ook echt wel een plan te hebben, wat heel fijn is. En de timing is ook gewoon klote nu; je wilt ook geen overhaaste beslissingen maken in de laatste schoolweek.
Anderzijds blijf ik bang dat dit geen oplossing voor een heel schooljaar is, en dat we eind groep 2 tegen hetzelfde probleem aanlopen (dat ze ook alweer stof van groep 3 gewend is bijvoorbeeld).

Eerst alles maar eens even goed laten bezinken nu, denk ik :)
  maandag 6 juli 2020 @ 20:26:10 #99
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_193963600
Op zich is dat niet slecht, dat ze niet 'zomaar' versnellen, dat kan idd wel onderdeel van beleid rondom slimmerikjes zijn. Zo'n externe partij kan dan goed helpen om ervoor te zorgen dat het interessant blijft voor haar.

En, niet dat het gezegd is dat dat hier gebeurt, maar mijn nichtje zat in een soortgelijke situatie: net voor de zomervakantie, na 1,5 jaar kleuteren liep ze flink voor op haar groep 2 klasgenootjes, maar toch was er geen sprake van overzetten (door naar 4 ipv 3) want idd zou ze dat qua sociaal-emotionele aansluiting niet aankunnen. Tot 3 weken na de zomervakantie, toen zei juf 'ik weet echt niet wat ik haar nog kan leren in groep 3 een heel schooljaar en ze is in de vakantie ook echt gegroeid op sociaal-motioneel vlak dat ze het prima aan kan om over te stappen. Toen mocht ze alsnog naar groep 4.

Wie weet dus wat voor inzichten er nog blijken in het nieuwe schooljaar.
***
pi_193963791
Het zoontje van een collega van me is vorig schooljaar na een paar weken groep 2 toch naar groep 3 gezet, omdat het na de zomer ineens heel gek was om hem in groep 2 te houden. Zo’n zomervakantie doet een hoop met kinderen, blijkt vaak. Ik denk dat je goed in gesprek moet blijven met school, ‘korte lijntjes’ zoals ze dat altijd zo mooi zeggen en op tijd evalueren.
pi_193964336
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 20:17 schreef twist02 het volgende:
Update: was een fijn gesprek, al blijft het een lastige situatie vind ik...

Voorlopig gaat ze niet versneld naar groep 3, maar komt volgend schooljaar opnieuw in een 1-2 combinatie. Wel hebben ze nu al diverse plusmaterialen klaarliggen, en dat wordt nog uitgebreid ook. Daarnaast is ze aangemeld voor een soort plusklas voor de onderbouw, die komend jaar start (voor de bovenbouw was die er al), voor 1-2 uurtjes per week, buiten de klas.

Ook wordt er -samen met de IB'er- een extern samenwerkingsverband ingeschakeld, die de juf en meneer gaan begeleiden hoe ze hier het beste mee om kunnen gaan. De juf gaf aan dat dat meer voor henzelf dan voor onze dochter is, zodat zij ook meer leren. Dat is sowieso een traject van 6 weken, begin volgend schooljaar.

We hebben wel gevraagd of versnellen een optie is wat hen betreft, maar de juf gaf aan dat dat niet 'de voorkeur heeft' of 'het beleid is', en dat het ook 'niet zomaar even geregeld is'. Qua inhoud zou ze het zeker wel aankunnen, maar de juf twijfelt ook of ze wel echt aansluiting zou vinden bij groep 3.

Al met al vind ik het vooral maar lastig wat ik er precies van moet vinden, merk ik. Enerzijds lijken ze het heel serieus te nemen en ook echt wel een plan te hebben, wat heel fijn is. En de timing is ook gewoon klote nu; je wilt ook geen overhaaste beslissingen maken in de laatste schoolweek.
Anderzijds blijf ik bang dat dit geen oplossing voor een heel schooljaar is, en dat we eind groep 2 tegen hetzelfde probleem aanlopen (dat ze ook alweer stof van groep 3 gewend is bijvoorbeeld).

Eerst alles maar eens even goed laten bezinken nu, denk ik :)
Wij hebben bij twee kinderen deze keuze (niet versnellen) gemaakt en zijn dat nu wel blij mee. Sociaal emotioneel passen ze beter bij hun eigen leeftijdsgenoten. Cognitief lopen ze wel ver voor. Maar de oudste is al jonge leerling. En we merken nu al dat nu de puberteit begint, ze echt niet nog een jaar hoger zou moeten zitten. Inhoudelijk kan ze dat makkelijk.
Whatever...
pi_193964751
Yup, het is niet voor niets dat scholen vaak als beleid hebben om niet te versnellen. Ik werk veel met hb-ers in het vo en wij hebben dat ook als beleid. Uitzonderingen daargelaten, soms moet je dergelijk maatwerk bieden, maar liever kiezen we voor verrijken/verbreden.

Door naar het totaalbeeld van het kind te kijken, kun je bijv juist zoiets lastigs als het moeilijk vinden om door te zetten in alle rust en met goede begeleiding aanpakken. Uitdagingen zijn er op allerlei gebieden, en er zijn altijd wel punten te vinden waarop je je kunt richten om een kind sterker te maken in de persoonlijke ontwikkeling. In een 1/2 groep zou ze als middelste/oudste kleuter bijv ook kunnen helpen bij het begeleiden en wennen van de nieuwe kleuters. Mijn dochter kreeg dit jaar een meisje in de klas met het syndroom van down. Ze vond het heel leuk om dat meisje te helpen en met haar te spelen en ik vond het mooi dat ik ineens die meer zorgzame kant van mijn dochter zag.

Ik denk dat het heel mooi is, Twist, dat school zo meedenkt en ook van alles doet voor jouw dochter en andere hoogvliegers op school. Hopelijk heeft ze nog een fijne verdere kleutertijd met veel ruimte voor spel en creativiteit en nog meer moois.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_193965274
Thanks voor de reacties allemaal, dat helpt heel goed om alles in perspectief te zien! ^O^

De juf gaf ook al aan dat ze best geschrokken waren dat de uitdaging en het plezier voor haar zo ver weg waren; blijkbaar was dat signaal op school toch een stuk minder duidelijk dan voor ons thuis.
Dus we hebben zeker afgesproken om de lijntjes kort te houden :Y

En als ik er zo over nadenk, is dit eigenlijk inderdaad een hele mooie aanpak van school: het 'probleem' signaleren, intern bespreken en concluderen (en durven toegeven!) dat ze extra hulp nodig hebben.
Ik vraag me dan wel meteen af of wij het nu onderschatten ofzo :@ maar goed, ik kan dan ook goed eindeloos nadenken over zulke dingen :+

De juf zette inderdaad ook de deur wel een klein beetje open naar evt. later in het jaar alsnog kunnen versnellen, maar dat was voor nu echt nog te vroeg.

Met de vakantie en dat traject van 6 weken bij elkaar, ben je zo weer 3 maanden verder, dus wie weet hoe het dan allemaal gaat inderdaad.

We gaan het zien, dank voor de input so far! ;)
pi_193966222
Het blijft toch zoeken met kindjes die niet gelijk lopen met leeftijdgenootjes. Wat nu past, hoeft over een (half) jaar niet nog steeds te passen. Ik denk dat het vooral belangrijk is dat je vertrouwen hebt in de school dat ze haar goed zien, en dat ze haar kunnen bieden wat ze nodig heeft.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 21:58:45 #105
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_193981288
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 16:15 schreef BE het volgende:
Die fout maakte ik ook ooit, dat ik dacht dat HB-ers van die studiebollen waren die echt alles altijd heel goed en heel snel kunnen.
:D Little did I know. :')
:D Same here. :')

Duurde ook eeuwen voordat we dat door hadden bij de Oudste, en dat gebrek aan kennis heeft zijn schoolcarriere enorm parten gespeeld, daarom adviseer ik bij twijfel ook wel om het in kaart te (laten) brengen.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 22:03:32 #106
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_193981397
twist: dat school op zoek gaat naar deskundigheid en met een plan wil komen is echt al fantastisch! :) Of dat zal aansluiten bij je kind is een tweede, maar goed naar je kind kijken en korte lijntjes houden met de leerkrachten is sowieso goed. Het blijft toch telkens aanpassen en bijstellen, is mijn ervaring.
pi_193984342
Mijn kleuter kreeg extra uitdaging, maar pakte dit niet uit zichzelf. Toen heeft de juf de drempel voor hem lager gemaakt doordat hij het samen met een ander kind mocht doen (dan was het ineens wel leuk) en hij mocht zelf kiezen wanneer, maar op 2 momenten in de week werd het verplicht als hij het nog niet had gedaan. Dat werkte goed voor hem.
pi_194002577
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 22:46 schreef MevrouwCactus het volgende:
Het blijft toch zoeken met kindjes die niet gelijk lopen met leeftijdgenootjes. Wat nu past, hoeft over een (half) jaar niet nog steeds te passen. Ik denk dat het vooral belangrijk is dat je vertrouwen hebt in de school dat ze haar goed zien, en dat ze haar kunnen bieden wat ze nodig heeft.
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 22:03 schreef Nanukerst het volgende:
twist: dat school op zoek gaat naar deskundigheid en met een plan wil komen is echt al fantastisch! :) Of dat zal aansluiten bij je kind is een tweede, maar goed naar je kind kijken en korte lijntjes houden met de leerkrachten is sowieso goed. Het blijft toch telkens aanpassen en bijstellen, is mijn ervaring.
Het duurde even om het allemaal te laten bezinken, maar dit is inderdaad wat ik me nu wel realiseer; er is geen pasklaar antwoord, geen goed of fout. Het zal een kwestie zijn van proberen en aanpassen inderdaad :Y

We gaan het zien! Laatste schooldag vandaag, dus eerst maar eens lekker genieten van de vakantie ;) 8-)

quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 06:13 schreef Hupje het volgende:
Mijn kleuter kreeg extra uitdaging, maar pakte dit niet uit zichzelf. Toen heeft de juf de drempel voor hem lager gemaakt doordat hij het samen met een ander kind mocht doen (dan was het ineens wel leuk) en hij mocht zelf kiezen wanneer, maar op 2 momenten in de week werd het verplicht als hij het nog niet had gedaan. Dat werkte goed voor hem.
Wat fijn dat de juf zo een manier vond die voor hem werkte! :)

quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 16:15 schreef BE het volgende:
Die fout maakte ik ook ooit, dat ik dacht dat HB-ers van die studiebollen waren die echt alles altijd heel goed en heel snel kunnen.
:D Little did I know. :')
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 21:58 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

:D Same here. :')

Duurde ook eeuwen voordat we dat door hadden bij de Oudste, en dat gebrek aan kennis heeft zijn schoolcarriere enorm parten gespeeld, daarom adviseer ik bij twijfel ook wel om het in kaart te (laten) brengen.
Ja, ik geloof dat ik nog heel even wil struisvogelen wat dat 'labeltje' betreft :+
En ja, ik snap dat niemand hier er waarschijnlijk echt op zat te wachten :* zo bedoel ik het niet ;)
pi_194003878
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 09:09 schreef twist02 het volgende:
er is geen pasklaar antwoord, geen goed of fout. Het zal een kwestie zijn van proberen en aanpassen inderdaad :Y
Dit. Ik zou zo graag in de toekomst willen kijken om te zien waar je goed aan doet. Maar je kunt niets anders dan doordacht nu de keuze maken die het beste lijkt.
pi_194004070
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 10:43 schreef Hupje het volgende:

[..]

Dit. Ik zou zo graag in de toekomst willen kijken om te zien waar je goed aan doet. Maar je kunt niets anders dan doordacht nu de keuze maken die het beste lijkt.
Nou dat.. we krijgen het kind steeds meer door, maar of we de goede oplossingen verzinnen?
Komende 3 schooljaren gelukkig een juf die er veel ervaring mee heeft, ook in combi met sociaal emotionele ontwikkeling. Daar durf ik wel op af te gaan. (Juf afgelopen jaar minder).

Deze week een boek geleend uit de bieb. Dan zie je echt dat de ene hb-er de andere niet is. Een kwart was van toepassing op mijn jongste. Een ander kwart op zijn hb-vriend en de rest bij allebei niet van toepassing, wel weer bij een neefje. Het ontwikkelen hangt van zoveel meer af dan de intelligentie. Gedrag(jong) is bij ons ook echt een ding. Bij vriendje is dat de leersnelheid. Goed blijven kijken naar je eigen kind en niet teveel maar de doorsnee dingen doen omdat men dat zegt.
pi_194018542
Oke, dit is dan ook wel heerlijk exemplarisch:
Dag 1 van de zomervakantie vandaag en onze kleuter zit in haar Veilig Leren Lezen boekje te werken :D
Maar ze is vooral verbolgen dat het boekje niet klopt, want 'varkun' past niet in 3 hokjes, en 'kampvuur' ook niet _O-
  vrijdag 10 juli 2020 @ 18:20:41 #112
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_194026022
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 08:57 schreef twist02 het volgende:
Oke, dit is dan ook wel heerlijk exemplarisch:
Dag 1 van de zomervakantie vandaag en onze kleuter zit in haar Veilig Leren Lezen boekje te werken :D
Maar ze is vooral verbolgen dat het boekje niet klopt, want 'varkun' past niet in 3 hokjes, en 'kampvuur' ook niet _O-
Whehe, vreselijk herkenbaar :D Oudste heeft zich ook eens heel druk gemaakt omdat het woord varken niet in 3 vakjes paste :D Hij (8 Jaar inmiddels) loopt nog steeds tegen dit soort dingen aan. Zijn manier van denken sluit gewoon niet aan bij de werkboeken van school :N
Oude (on)bekende.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 18:28:30 #113
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_194026129
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 10:21 schreef Clubsoda het volgende:
Wat ik je als professional kan vertellen is dat cognitieve functies zich niet laten trainen. Dus oefenprogrammaatjes e.d. hebben geen bewezen nut. Met een lui oog plak je het goede oog af waardoor het 'luie' oog beter zijn best gaat doen, maar met je hersenen werkt dat niet zo. Je moet natuurlijk de zwakkere functies niet verwaarlozen maar het is vooral belangrijk om daarbij frustratie te vermijden. Verder is het goed om te weten dat IQ-scores bij kinderen niet keihard vastliggen en dat de relatie met het IQ op latere leeftijd niet een-op-een is en dat er zich ook nog best een hoop kan veranderen in de loop van de ontwikkeling.

(Cognitieve) begeleiding zou m.i. vooral moeten liggen bij 'hoe werkt mijn hoofd, hoe ga ik om met het stukje waarbij mijn hoofd anders werkt dat dan van anderen, wat heb ik nodig om op school mijn werk te kunnen maken en de dingen te doen die ik fijn vind' en niet op verbeteren/herstellen/repareren. Een multidisciplinaire aanpak voelt vaak groot maar het werkt wel heel fijn, omdat je zowel het cognitieve als het motorische als het sociaal-emotionele stuk meepakt.
Beter laat dan nooit ;) Bedankt voor je uitgebreide reactie. Inmiddels is de begeleiding multidisciplinair opgestart. Het is nog steeds de vraag in hoeverre de gemeten kloof veroorzaakt werd door zoon’s slechte ogen en (zeer) slechte oogsamenwerking. Op school is het lezen na “aanpak“ van ogen (bril & oefeningen) in een paar weken bijna 2 jaar in leesniveau omhoog gegaan 8)7
Oude (on)bekende.
pi_194027843
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 18:20 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

Whehe, vreselijk herkenbaar :D Oudste heeft zich ook eens heel druk gemaakt omdat het woord varken niet in 3 vakjes paste :D Hij (8 Jaar inmiddels) loopt nog steeds tegen dit soort dingen aan. Zijn manier van denken sluit gewoon niet aan bij de werkboeken van school :N
Het vervelendst is dat de juf dan zegt dat ze met de gewone stof nu niet echt goed presteren.

Dochter vindt juist alleen de plustaken wel leuk.

De oudste heeft nu eindelijk door dat als ze zorgt dat ze peilt wat de docent van haar rol zien , dat dat enorm helpt. En dan vertelt ze mij wel wat ze echt dacht.
Whatever...
  vrijdag 10 juli 2020 @ 22:23:22 #115
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_194029029
Goede begeleiding vanuit school maakt echt zoveel uit. Mijn oudste heeft het vooral met rekenen. De methode sluit niet aan bij zijn denkwijze en daardoor raakt hij gefrustreerd en had hij het gevoel dat hij het juist niet kon. Juf had direct door waar dit aan lag en heeft hem juist pluswerk gegeven en dat was echt een schot in de roos.
  zondag 26 juli 2020 @ 21:04:07 #116
490410 Dr8gonOfLife
#VaccinatieschadeAwareness
pi_194271617
(gedelete) (link blijkt gedelete)
16x geboosterd 💉, Xe/Xem, MSM, BLM 👨🏿, D66 stemmer, Vegan, XR, klimaatverandering, 3 mondkapjes dragen 😷 trotse transactivist 🏳️‍⚧️. Wokisme is de nieuwe toekomst. 💕
  zaterdag 12 september 2020 @ 17:52:05 #117
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_195023684
Schopje omhoog met een vraag!

Sticker (7) is net gestart in groep 4, maar doet werk op het niveau van midden groep 5. Juf gaf aan dat het enige waar hij nog moeite mee heeft de tafels zijn. Zijn er handige manieren om een beelddenker de tafels te laten automatiseren?
  zaterdag 12 september 2020 @ 18:44:27 #118
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_195024557
Zo'n tafelposter ophangen?
KuikenGuppy
pi_195029729
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 17:52 schreef Nanukerst het volgende:
Schopje omhoog met een vraag!

Sticker (7) is net gestart in groep 4, maar doet werk op het niveau van midden groep 5. Juf gaf aan dat het enige waar hij nog moeite mee heeft de tafels zijn. Zijn er handige manieren om een beelddenker de tafels te laten automatiseren?
Dat had ik destijds ook. Ik heb toen samen met m'n moeder een poster gemaakt van de tafels die er nog niet in gingen, en die hebben we in de wc opgehangen omdat ik daar het langste stilzat :+
pi_195029859
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 17:52 schreef Nanukerst het volgende:
Schopje omhoog met een vraag!

Sticker (7) is net gestart in groep 4, maar doet werk op het niveau van midden groep 5. Juf gaf aan dat het enige waar hij nog moeite mee heeft de tafels zijn. Zijn er handige manieren om een beelddenker de tafels te laten automatiseren?
Wellicht te kinderachtig, maar wel iets om op door te gaan: de serie Numberblocks op YouTube. Daar maken ze heel visueel hoe maaltafels (bij elkaar plakken, andere kleurtjes etc). Sjaak vindt ze geweldig, bouwt ze met Lego of Duplo na en dreunt het dan op. Hij snapt daardoor hoe het werkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')