abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219278378
@arvensis: mijn eerste reactie was ook 'dat is alleen symptoombestrijding'. Aan de andere kant denk ik dat hij er ook wel dingen uit kan halen waar hij iets aan heeft (nu en in de toekomst). Er is overigens een kans dat er niet eens plek is voor hem bij die groep. De aanmeldingsmogelijkheid sluit morgen en dan gaan ze kijken wie ze kunnen plaatsen.
Je geeft aan dat het gedrag herkenbaar is; is het bij jullie nu beter geworden?

@Clubsoda: compacten doet de juf al zoveel mogelijk. Plusklas is er op school zelf, maar degene die het altijd deed is helaas van school gewisseld en degene die het nu doet is nog een beetje zoekende geloof ik. Maar het is iets dat ik nog wel wil gaan bespreken. Vorig jaar ging hij 'af en toe' mee naar de plusklas maar dat is gestopt toen ze begonnen met schoolzwemmen (is op dezelfde tijd als de interne plusklas).
pi_219278867
@eponine ik zou hem ook niet zo snel in een gedrags-klas zetten. Het is, denk ik, een gevolg van te weinig werk hebben. Halve dag uit je neus vreten geeft je tijd om je brein uit te leven op de klas. Dus zolang dat vervelen niet veranderd, is het ook niet makkelijk om het gedrag te veranderen.

Het werk compacten is ook maar 1 onderdeel, het verbreden/verdiepen is het andere deel. Juist als de helft van de stof wegvalt moet je dat wel opvullen met iets geschikts. En niet zoals bij D hem los te laten in "slimme" rekensoftware waardoor hij in groep 4 al groep 8 werk deed :X

Hij had vanaf groep 5 die externe klas en toen werd dat beter. Hij had een map mee van die plusklas en minimaal een half uur werk per dag, met ruimte om meer te doen (bijv doe 2 van de 5 opdrachten, heb je tijd over die er meer). Alleen was dat werk niet helemaal aansluitend op D omdat het veel frustratie opleverde en dat net als te makkelijk werk werkweigering opleverde. Dat hebben we met PMT behoorlijk opgelost. Die dame kon zijn hele patroon doorzien en dat bijsturen ipv alleen focussen op alleen gedrag of zijn cognitie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')