Als je dat nog steeds zelf opslaat ben je echt een dief van je eigen portomonee, 1 Petabyte sla je voor een paar tientjes per maand in Azure of AWS op heb je geen omkijken naar en ook nog geo redunant als je wilt.quote:Op vrijdag 15 november 2019 10:36 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Is het ook een speciaal ontworpen linux bakkie met veel drives erin.op ons werk zijn we bijna de TB PB grens over, onze volgende nas wordt er één van 0,1 PB
![]()
Ik blijf me altijd verbazen over de groei in opslag.. als ik naar de dozen met floppies, diskettes, zipdrives, cdtjes, dvdtjes, hardeschijven kijk...
Inmiddels gebruik ik harde schijven als een soort van veredelde zipdrives met een bay. Ben benieuwd wat er in de toekomst nog gaat komen... hoe tof zou een hele kleine NAS zijn met 100x 1 TB SD kaartjes zijn ofzo... wie weet gaat het komen
Okay as onze gebruikers er dan ook met gigabit snelheden bij kunnen datasets van +100GB per bestandje zijn niet zo makkelijk te navigeren/distribueren.quote:Op vrijdag 15 november 2019 12:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als je dat nog steeds zelf opslaat ben je echt een dief van je eigen portomonee, 1 Petabyte sla je voor een paar tientjes per maand in Azure of AWS op heb je geen omkijken naar en ook nog geo redunant als je wilt.
Gewoon je werkmachine ook in AWS opspinnenquote:Op vrijdag 15 november 2019 13:16 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Okay as onze gebruikers er dan ook met gigabit snelheden bij kunnen datasets van +100GB per bestandje zijn niet zo makkelijk te navigeren/distribueren.
En dan ontzettend geklooi krijgen met site licenties van software etc...quote:Op vrijdag 15 november 2019 14:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Gewoon je werkmachine ook in AWS opspinnen
Als je dan kookt, kook wat meer, en knal het in de vriezer. Hoef je geen afhaalmaaltijd naar binnen te werkenquote:Op donderdag 14 november 2019 23:47 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik ga geen maaltijden zelf maken, teveel moeite. Nouja paar keer per week wil ik nog wel koken als ik vrij ben. Maar ga niet eten maken na een dag werken.
Zijn er echt nog mensen die kleding kopen? Ik bestel gewoon wekelijks een doos met 7 outfits bij zalando. Na de week stuur ik het terug omdat "de maat niet goed is". Is veel minder werk dan iedere keer met de wasmachine in de weer enzo. En het is ook goedkoper dan kleding kopen en wassen.quote:Op maandag 11 november 2019 11:55 schreef o.us2.0 het volgende:
Voor alle duidelijkheid: mijn referentiekader hierin is de afgelopen 20 á 25 jaar.
Ik werd vroeger altijd opgevoed met "buitenshuis eten als gelegenheid, te allen tijde zelf koken en thuis eten".
Toen ik als tienierjochie mijn eigen geld verdiende en toen ik als jongvolwassene mijn eerste baan kreeg, steeg het buitenshuis eten exponentieel. Vaak door alle borrels en uitgaan/feestjes wat je in die periode hebt.
Lijkt ook alsof het makkelijker is gemaakt. Voor 5 euro kan je ergens wel wat voedzaams halen bij een wok-/pastazaak. De kant en klare maaltijden in supermarkten (althans AH) worden ook voedzamer en goedkoper.
Gelukkig kook ik nu 6 dagen in de week en neem ik zoveel mogelijk kliekjes mee naar werk. Ook nu zo vlak voor de lunch, ik lijk een van de weinige mensen op kantoor te zijn die zijn eigen eten meeneemt voor de lunch (avondeten van gister) ipv weer euro's uit te geven in het bedrijfsrestaurant.
Dus heb het idee dat er tegenwoordig te veel geld wordt uitgegeven aan eten terwijl je voor een fractie van de prijs ook heerlijke potten thuis kan bereiden.
Ook goedkope kleding als Primark, heb het idee dat mensen meer geld uitgeven aan producten met een korte omloopsnelheid en minder investeren in merkkleding die lang mee kunnen gaan.
Wat denken jullie? Waar geven mensen anno 2019 (of 2020) onnodig meer geld aan uit dan vroeger (afgelopen 10 á 20 jaar)?
Het lijkt ook nog alsof je het serieus meent.quote:Op maandag 18 november 2019 10:59 schreef borbit het volgende:
[..]
Zijn er echt nog mensen die kleding kopen? Ik bestel gewoon wekelijks een doos met 7 outfits bij zalando. Na de week stuur ik het terug omdat "de maat niet goed is". Is veel minder werk dan iedere keer met de wasmachine in de weer enzo. En het is ook goedkoper dan kleding kopen en wassen.
Ken best veel mensen die het zo doen. Zolang je gewoon zorgt dat je de boel op tijd terug stuurt gaat het prima zo. Ik woon wel bijna naast het postkantoor dus het is zeker minder tijd dan wassen, drogen, vouwen enzo.quote:Op maandag 18 november 2019 11:20 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Het lijkt ook nog alsof je het serieus meent.
Ik houd niet van eten wat in de vriezer heeft gelegen.quote:Op maandag 18 november 2019 10:29 schreef bagpiper001 het volgende:
[..]
Als je dan kookt, kook wat meer, en knal het in de vriezer. Hoef je geen afhaalmaaltijd naar binnen te werken. In het begin eet je dan 2x hetzelfde maar als je een voorraadje bouwt, dan kun je ook nog afwisselend eten in de week ook.
Bij de Keurslager, bedoel je?quote:Op maandag 18 november 2019 11:51 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik houd niet van eten wat in de vriezer heeft gelegen.
En de slager en poelier koken vers, dus is net zo goed als thuis koken.
Ja klopt. Die hier verkoopt allerlei verse stamppotten, rijst- en bamigerechten en dingen als pasta's en lasagne.quote:
Enige lening is voor een hypotheek...of je moet echt iets graag willen, en dat je dat ook weet en kan betalen..quote:
Laat je de labels wel netjes zitten?quote:Op maandag 18 november 2019 10:59 schreef borbit het volgende:
[..]
Zijn er echt nog mensen die kleding kopen? Ik bestel gewoon wekelijks een doos met 7 outfits bij zalando. Na de week stuur ik het terug omdat "de maat niet goed is". Is veel minder werk dan iedere keer met de wasmachine in de weer enzo. En het is ook goedkoper dan kleding kopen en wassen.
Ken ook helaas mensen die dit doen, maar uhm dan moet je toch de labels erop laten zitten? Dat ziet niet uitquote:Op maandag 18 november 2019 10:59 schreef borbit het volgende:
[..]
Ik heb geen idee of het trucje werkt. Ik doe dat niet. Ik was sarcastisch.quote:Op maandag 18 november 2019 17:43 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Ken ook helaas mensen die dit doen, maar uhm dan moet je toch de labels erop laten zitten? Dat ziet niet uit
Ik doe dit niet echt. Ik was sarcastisch.quote:Op maandag 18 november 2019 17:43 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Checken ze bij zalando niet de labels? Ga ik je trucje ook doen haha
Ik was sarcatisch. Ik heb wel meegemaakt dat mensen 5 paar schoenen bestellen om te kijken wat goed zit. Ik bang dat er wel daadwerkelijk mensen zijn die kleding na 1 keer dragen wegtiefen. Sokken in doordrukstrip.quote:Op maandag 18 november 2019 17:43 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Ken ook helaas mensen die dit doen, maar uhm dan moet je toch de labels erop laten zitten? Dat ziet niet uit
Ik doe dit echt wel eens. Maar niet elke week, alleen voor speciale gelegenheden, feestjes. Het labeltje haal ik er in eerste instantie af.quote:Op maandag 18 november 2019 18:41 schreef borbit het volgende:
[..]
Ik heb geen idee of het trucje werkt. Ik doe dat niet. Ik was sarcastisch.
[..]
Ik doe dit niet echt. Ik was sarcastisch.
[..]
Ik was sarcatisch. Ik heb wel meegemaakt dat mensen 5 paar schoenen bestellen om te kijken wat goed zit. Ik bang dat er wel daadwerkelijk mensen zijn die kleding na 1 keer dragen wegtiefen. Sokken in doordrukstrip.
leg uitquote:Op maandag 18 november 2019 16:00 schreef crocidoliet het volgende:
- Hypotheek of huur
- Vervoer, zoals auto
- Boodschappen, van een pot A-merk pindakaas tot een A-merk douchegel
- Vakanties
- Verzekeringen
- Abonnementen
Ik koop eigenlijk enkel kleding in kringloopwinkels omdat het mij een makkelijke manier lijkt om wat minder te vervuilen. En dan ook nog weinig geld uit te geven. Ik geef denk 100 euro per jaar uit aan kleding. Maar ik snap wel dat mensen kleding bestellen om terug te sturen. Het is tenslotte "gratis".quote:Op maandag 18 november 2019 19:12 schreef uncucked het volgende:
[..]
Ik doe dit echt wel eens. Maar niet elke week, alleen voor speciale gelegenheden, feestjes. Het labeltje haal ik er in eerste instantie af.
Ik heb op Ali express zo'n schietpistool gekocht met van die pinnetjes waar je labeltjes er weer netjes mee op kunt doen, alsof het er nooit af is geweest.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |