abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190001305
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2019 23:47 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Ik ga geen maaltijden zelf maken, teveel moeite. Nouja paar keer per week wil ik nog wel koken als ik vrij ben. Maar ga niet eten maken na een dag werken.
Als je dan kookt, kook wat meer, en knal het in de vriezer. Hoef je geen afhaalmaaltijd naar binnen te werken :). In het begin eet je dan 2x hetzelfde maar als je een voorraadje bouwt, dan kun je ook nog afwisselend eten in de week ook.
  maandag 18 november 2019 @ 10:59:13 #82
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_190001618
quote:
11s.gif Op maandag 11 november 2019 11:55 schreef o.us2.0 het volgende:
Voor alle duidelijkheid: mijn referentiekader hierin is de afgelopen 20 á 25 jaar.

Ik werd vroeger altijd opgevoed met "buitenshuis eten als gelegenheid, te allen tijde zelf koken en thuis eten".
Toen ik als tienierjochie mijn eigen geld verdiende en toen ik als jongvolwassene mijn eerste baan kreeg, steeg het buitenshuis eten exponentieel. Vaak door alle borrels en uitgaan/feestjes wat je in die periode hebt.
Lijkt ook alsof het makkelijker is gemaakt. Voor 5 euro kan je ergens wel wat voedzaams halen bij een wok-/pastazaak. De kant en klare maaltijden in supermarkten (althans AH) worden ook voedzamer en goedkoper.

Gelukkig kook ik nu 6 dagen in de week en neem ik zoveel mogelijk kliekjes mee naar werk. Ook nu zo vlak voor de lunch, ik lijk een van de weinige mensen op kantoor te zijn die zijn eigen eten meeneemt voor de lunch (avondeten van gister) ipv weer euro's uit te geven in het bedrijfsrestaurant.

Dus heb het idee dat er tegenwoordig te veel geld wordt uitgegeven aan eten terwijl je voor een fractie van de prijs ook heerlijke potten thuis kan bereiden.

Ook goedkope kleding als Primark, heb het idee dat mensen meer geld uitgeven aan producten met een korte omloopsnelheid en minder investeren in merkkleding die lang mee kunnen gaan.

Wat denken jullie? Waar geven mensen anno 2019 (of 2020) onnodig meer geld aan uit dan vroeger (afgelopen 10 á 20 jaar)?
Zijn er echt nog mensen die kleding kopen? Ik bestel gewoon wekelijks een doos met 7 outfits bij zalando. Na de week stuur ik het terug omdat "de maat niet goed is". Is veel minder werk dan iedere keer met de wasmachine in de weer enzo. En het is ook goedkoper dan kleding kopen en wassen.
  maandag 18 november 2019 @ 11:20:28 #83
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_190001847
quote:
7s.gif Op maandag 18 november 2019 10:59 schreef borbit het volgende:

[..]

Zijn er echt nog mensen die kleding kopen? Ik bestel gewoon wekelijks een doos met 7 outfits bij zalando. Na de week stuur ik het terug omdat "de maat niet goed is". Is veel minder werk dan iedere keer met de wasmachine in de weer enzo. En het is ook goedkoper dan kleding kopen en wassen.
Het lijkt ook nog alsof je het serieus meent.
  maandag 18 november 2019 @ 11:23:25 #84
68091 borbit
pi_190001884
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 11:20 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Het lijkt ook nog alsof je het serieus meent.
Ken best veel mensen die het zo doen. Zolang je gewoon zorgt dat je de boel op tijd terug stuurt gaat het prima zo. Ik woon wel bijna naast het postkantoor dus het is zeker minder tijd dan wassen, drogen, vouwen enzo.
  maandag 18 november 2019 @ 11:25:46 #85
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_190001910
Het milieu zal je dankbaar zijn.

Het zal ook door dit soort praktijken zijn, dat terugsturen op een gegeven moment geld gaat kosten.

Ik koop weleens twee maten, maar alleen maar als de juiste maat moeilijk in te schatten is. En met een vervelend gevoel erbij.

(Maar ik vind het nog steeds lastig om die post te geloven.)

[ Bericht 21% gewijzigd door Eightyone op 18-11-2019 12:16:48 ]
pi_190002073
En leningen natuurlijk
pi_190002292
quote:
14s.gif Op maandag 18 november 2019 10:29 schreef bagpiper001 het volgende:

[..]

Als je dan kookt, kook wat meer, en knal het in de vriezer. Hoef je geen afhaalmaaltijd naar binnen te werken :). In het begin eet je dan 2x hetzelfde maar als je een voorraadje bouwt, dan kun je ook nog afwisselend eten in de week ook.
Ik houd niet van eten wat in de vriezer heeft gelegen.

En de slager en poelier koken vers, dus is net zo goed als thuis koken.
pi_190002672
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 11:51 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Ik houd niet van eten wat in de vriezer heeft gelegen.

En de slager en poelier koken vers, dus is net zo goed als thuis koken.
Bij de Keurslager, bedoel je?
pi_190002805
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2019 12:17 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Bij de Keurslager, bedoel je?
Ja klopt. Die hier verkoopt allerlei verse stamppotten, rijst- en bamigerechten en dingen als pasta's en lasagne.
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 november 2019 @ 12:32:47 #90
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_190002925
Als ik naar mezelf kijk. Uit eten. Iedere vrijdag is het wel bingo. Nu is dat ook gezellig, maar daar geef ik wel het meeste 'onnodig' geld aan uit. Thuisbezorgd doe ik dan weer bijna niet en restanten gooi ik bijna niet weg. Dag later in de salade (groenten). Pastasaus/stamppotten maak ik altijd meerdere porties zodat het in de vriezer kan.

Kleding valt mee. Eigenlijk alleen gerichte aankopen. Heb geen Spotify, Netflix enz. Ik maak er toch geen gebruik van, dus heb ik er geen abo op.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_190002979
quote:
10s.gif Op maandag 18 november 2019 11:38 schreef Linkse_krijger het volgende:
En leningen natuurlijk
Enige lening is voor een hypotheek...of je moet echt iets graag willen, en dat je dat ook weet en kan betalen..
bv een dikke auto ofzo a 50/60 K ? Gewoon instappen en rijden..beetje leasen dat idee..
Ik zwaai naar dieren.
pi_190006389
- Hypotheek of huur
- Vervoer, zoals auto
- Boodschappen, van een pot A-merk pindakaas tot een A-merk douchegel
- Vakanties
- Verzekeringen
- Abonnementen
pi_190006425
quote:

[..]

Laat je de labels wel netjes zitten? ;)
pi_190006470
blablablabla
pi_190007944
quote:

[..]

Ken ook helaas mensen die dit doen, maar uhm dan moet je toch de labels erop laten zitten? Dat ziet niet uit ;)
  maandag 18 november 2019 @ 18:41:07 #96
68091 borbit
pi_190008809
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 17:43 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Ken ook helaas mensen die dit doen, maar uhm dan moet je toch de labels erop laten zitten? Dat ziet niet uit ;)
Ik heb geen idee of het trucje werkt. Ik doe dat niet. Ik was sarcastisch.
quote:

[..]

Checken ze bij zalando niet de labels? Ga ik je trucje ook doen haha
Ik doe dit niet echt. Ik was sarcastisch.
quote:

[..]

Ik was sarcatisch. Ik heb wel meegemaakt dat mensen 5 paar schoenen bestellen om te kijken wat goed zit. Ik bang dat er wel daadwerkelijk mensen zijn die kleding na 1 keer dragen wegtiefen. Sokken in doordrukstrip.
pi_190009313
quote:
7s.gif Op maandag 18 november 2019 18:41 schreef borbit het volgende:

[..]

Ik heb geen idee of het trucje werkt. Ik doe dat niet. Ik was sarcastisch.
[..]

Ik doe dit niet echt. Ik was sarcastisch.
[..]

Ik was sarcatisch. Ik heb wel meegemaakt dat mensen 5 paar schoenen bestellen om te kijken wat goed zit. Ik bang dat er wel daadwerkelijk mensen zijn die kleding na 1 keer dragen wegtiefen. Sokken in doordrukstrip.
Ik doe dit echt wel eens. Maar niet elke week, alleen voor speciale gelegenheden, feestjes. Het labeltje haal ik er in eerste instantie af.

Ik heb op Ali express zo'n schietpistool gekocht met van die pinnetjes waar je labeltjes er weer netjes mee op kunt doen, alsof het er nooit af is geweest.
pi_190009359
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 16:00 schreef crocidoliet het volgende:
- Hypotheek of huur
- Vervoer, zoals auto
- Boodschappen, van een pot A-merk pindakaas tot een A-merk douchegel
- Vakanties
- Verzekeringen
- Abonnementen

leg uit
Ik zwaai naar dieren.
  maandag 18 november 2019 @ 19:23:32 #99
68091 borbit
pi_190009441
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 19:12 schreef uncucked het volgende:

[..]

Ik doe dit echt wel eens. Maar niet elke week, alleen voor speciale gelegenheden, feestjes. Het labeltje haal ik er in eerste instantie af.

Ik heb op Ali express zo'n schietpistool gekocht met van die pinnetjes waar je labeltjes er weer netjes mee op kunt doen, alsof het er nooit af is geweest.
Ik koop eigenlijk enkel kleding in kringloopwinkels omdat het mij een makkelijke manier lijkt om wat minder te vervuilen. En dan ook nog weinig geld uit te geven. Ik geef denk 100 euro per jaar uit aan kleding. Maar ik snap wel dat mensen kleding bestellen om terug te sturen. Het is tenslotte "gratis".
pi_190011530
Uit eten vind ik niet perse weggegooid geld, daar zit ook een stuk beleving bij.

Wel weggegooid geld:
- Flesjes water op het station
- Eten / snacks bij de kiosk waar je het dubbele betaald voor 1 stuks uit een supermarktverpakking.
- Mensen die 30-40 euro per maand voor een telefoon aftikken. Hoe dan? Ik betaal 7 euro per maand voor een sim only, aanschaf van het apparaat zelf was 115 euro ofzo 3 jaar geleden.
- Roken
- Energie (uurtje steken in jaarlijks overstappen met welkomstkorting loont de moeite)
- Verzekeringen: altijd goed kijken of je het risico ook zelf kan dekken, vaak is 2x de jaarpremie al meer waard
  maandag 18 november 2019 @ 21:39:29 #101
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_190011956
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 21:16 schreef littlemindy het volgende:

- Flesjes water op het station
2,50 voor een flesje spa. Neem een lege van thuis mee, en vul hem gewoon bij op het stationstoilet (is op z'n hoogst 70 cent).
pi_190014428
Mijn persoonlijke puntje van kritiek is toch wel het boeken van vliegtickets zonder mogelijkheid om om te boeken, waardoor ik soms een hoop geld weggooi als de reis niet doorgaat.

Ik zou dit jaar naar Polen, maar ivm een examen daar van afgezien. En naar Ecuador, maar toen begon daar te veel gezeik en die chick waar ik heen zou gaan kreeg ik ruzie mee :')

Maar daardoor dus wel 760 euro verspild :') :D
N A P O L I
C A M P A N I A
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')