Waarom verhoog je je eigen risico niet dan? Ik heb in de afgelopen zeven jaar nog nooit meer dan ¤50 voor mijn eigen risico betaald en het scheelt me ongeveer ¤15 per maand. Tevens heb ik een buffer voor als ik in één keer dat maximale bedrag nodig zou hebben na die meervoudige botbreuk of zo.quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:56 schreef aaradorn het volgende:
[..]
Zeker, iedereen heeft natuurlijk een andere situatie maar denk dat veel mensen niet genoeg naar de dokter gaan om het eigenrisico op te maken.
Ga het dit jaar ook doen, moet eens uitzoeken welke verzekering de goedkoopste is.quote:Op donderdag 14 november 2019 12:50 schreef DjVero het volgende:
[..]
Waarom verhoog je je eigen risico niet dan? Ik heb in de afgelopen zeven jaar nog nooit meer dan ¤50 voor mijn eigen risico betaald en het scheelt me ongeveer ¤15 per maand. Tevens heb ik een buffer voor als ik in één keer dat maximale bedrag nodig zou hebben na die meervoudige botbreuk of zo.
En wat maakt die NAS zo geweldig. Ik heb dat topic erover een beetje doorgenomen, maar ik zie de meerwaarde er niet in.quote:Op maandag 11 november 2019 12:48 schreef zarGon het volgende:
[..]
Nou ja, je kunt het zien als aanschaffen van een auto die voldoet of ook echt eentje die wat krachtiger en mooier is..
NAS op zich zou iedereen moeten doen, heb zelf alleen een beetje te luxe gedaan. Dus in die zin wel 'te veel' uitgegeven.
Ik kan niet meer zonderquote:Op donderdag 14 november 2019 16:42 schreef Morrigan het volgende:
[..]
En wat maakt die NAS zo geweldig. Ik heb dat topic erover een beetje doorgenomen, maar ik zie de meerwaarde er niet in.
Daarom moet je ook gewoon een cafe latte nemen met kaneelquote:Op donderdag 14 november 2019 16:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Koffie. Het gebeurd maar zelden dat ik koffie drink die beter smaakt dan mijn zelf gezette filterkoffie.
En ik heb ook een hoop koffie's bij Starbucks geprobeerd, maar elke koffie met een naam van minstens 3 woorden is niet te zuipen.
Als je het gewoon koffie met melk en kaneel noemt kan het door de beugel van mijquote:Op donderdag 14 november 2019 20:10 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Daarom moet je ook gewoon een cafe latte nemen met kaneel
Is niet hetzelfde, schuimkraagje etcquote:Op donderdag 14 november 2019 20:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als je het gewoon koffie met melk en kaneel noemt kan het door de beugel van mij
Quookers is een goeie dat is echt een onzinnig ding.quote:Op maandag 11 november 2019 12:41 schreef Hyperdude het volgende:
Quooker, stoomovens en koffiezetters van een rug.
Wanneer je met computers aan de slag gaat, sla je je data op die computer op. En meestal hebben we tegenwoordig meerdere apparaten in gebruik, denk bijvoorbeeld aan tablets en telefoons. Al deze apparaten hebben data, bijvoorbeeld foto's.quote:Op donderdag 14 november 2019 16:42 schreef Morrigan het volgende:
[..]
En wat maakt die NAS zo geweldig. Ik heb dat topic erover een beetje doorgenomen, maar ik zie de meerwaarde er niet in.
Bedankt voor de uitleg, maar in hoeverre is dit beter dan gewoon je eigen server in huis hebben. Want als ik de beschrijving zo lees, lijkt het op een persoonlijke server.quote:Op donderdag 14 november 2019 21:41 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wanneer je met computers aan de slag gaat, sla je je data op die computer op. En meestal hebben we tegenwoordig meerdere apparaten in gebruik, denk bijvoorbeeld aan tablets en telefoons. Al deze apparaten hebben data, bijvoorbeeld foto's.
Het gebruikelijke is dus data opslaan op het apparaat dat je op dat moment gebruikt. Veel mensen gaan een stukje verder en slaan die data ook op een externe harde schijf, bijvoorbeeld, zodat ze op z'n minst een kopie hebben.
En dat werkt op zich ook wel, totdat je meer flexibiliteit en betrouwbaarheid wil.
Voor veel mensen is hun data heel waardevol, maar men gaat er niet echt zo mee om. Het is vaak te laat wanneer je erachter komt dat je de foto's kwijt bent, omdat de harde schijf kapot is. Of omdat je je telefoon kwijt bent. Je hebt vast wel een moment meegemaakt dat je baalde dat je iets niet meer kon vinden of dat je iets kwijt was.
Een NAS - network attached storage, oftewel 'opslag aangesloten op het netwerk' - is in de basis een centrale opslagpunt voor alles, die je via het netwerk kunt benaderen. Met een paar heel handige extraatjes.
- Je kunt al je data (van meerdere apparaten) centraal op één plek opslaan.
- Het is centraal, dus je kunt met meerdere apparaat tegelijk verbinden en je data inzien. (In plaats van inzien op 1 apparaat tegelijk.) Jeh hoeft dus ook niet meer externe harde schijven heen-en-weer te zeulen.
- Je kunt het makkelijk uitbreiden (meerdere schijven erin), zodat je nog meer opslagruimte hebt.
- Je kunt van buitenaf (buitenshuis) bij je data, vanuit overal, via het internet.
- Je kunt extra betrouwbaarheid verkrijgen, en daarmee doel ik dat je bij het kapotgaan van een schijf (soms meerdere) niet je data kwijtraakt.
Bovenstaande punten zijn even kort opgesomd het nut op het gebied van data-opslag.
Een NAS heeft echter veel meer fijne kanten...
- Je kunt je muziek en films opslaan, om deze dus o.a. op je telefoon, tablet of zelfs tv te zien/horen. Soort van je eigen Spotify en Netflix.
- Zelfde geldt voor je foto's, je kunt makkelijk je foto's ordenen en terugzoeken/zien.
- Je kunt ermee downloaden (en veel daarvan automatiseren), dus al je downloads lekker centraal.
- Je kunt je eigen 'privé cloud' hebben, zodat je data in vertrouwde handen blijft.
- Je kunt beelden van je beveiligingscamera's opslaan.
- En nog veel geavanceerdere zaken, zoals virtualisatie.
Kan het nog veel langer maken, maar heb geprobeerd om de belangrijkste zaken ter sprake te brengen.
Het gaat er dus vooral om dat je de opslag van je data centraliseert. En je daarbij iets meer zekerheid hebt over het behoud van je data.
Ik ga geen maaltijden zelf maken, teveel moeite. Nouja paar keer per week wil ik nog wel koken als ik vrij ben. Maar ga niet eten maken na een dag werken.quote:Op maandag 11 november 2019 12:00 schreef Newone82 het volgende:
Goed topic. Snap het buiten de deur eten hype niet echt. Voor ¤2 per persoon heb je zo een makkelijke maaltijd zelf gemaakt.
Dus je eet uitsluitend buiten de deur?quote:Op donderdag 14 november 2019 23:47 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik ga geen maaltijden zelf maken, teveel moeite.
Heb m'n post iets aangepast.quote:Op donderdag 14 november 2019 23:48 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Dus je eet uitsluitend buiten de deur?
Is het ook een speciaal ontworpen linux bakkie met veel drives erin.quote:Op donderdag 14 november 2019 23:44 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Bedankt voor de uitleg, maar in hoeverre is dit beter dan gewoon je eigen server in huis hebben. Want als ik de beschrijving zo lees, lijkt het op een persoonlijke server.
Dat dacht ik ook altijd, tot een collega die er 1 heeft me vertelde dat het verrekte handig is als je boiler op zolder staat en je warm water nodig hebt in de keuken. Dan moet je eerst 2 minuten je kraan open hebben om warm water te hebben, kortom je verliest dan weer een hoop rest warmte.quote:Op donderdag 14 november 2019 21:24 schreef vipergts het volgende:
[..]
Quookers is een goeie dat is echt een onzinnig ding.
Ik vind het wel grappig dat mijn fotografie net goed de trend volgt van wat er beschikbaar is.quote:Op vrijdag 15 november 2019 10:36 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Is het ook een speciaal ontworpen linux bakkie met veel drives erin.op ons werk zijn we bijna de TB PB grens over, onze volgende nas wordt er één van 0,1 PB
![]()
Ik blijf me altijd verbazen over de groei in opslag.. als ik naar de dozen met floppies, diskettes, zipdrives, cdtjes, dvdtjes, hardeschijven kijk...
Inmiddels gebruik ik harde schijven als een soort van veredelde zipdrives met een bay. Ben benieuwd wat er in de toekomst nog gaat komen... hoe tof zou een hele kleine NAS zijn met 100x 1 TB SD kaartjes zijn ofzo... wie weet gaat het komen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |