quote:Op dinsdag 3 november 2020 10:15 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Dit doet me denken aan een prachtig verhaal waarbij een bedrijf om wat voor reden dan ook een mail stuurde naar een slecht afgesteld ticketing systeem met zo ongeveer het hele bedrijf in de CC. Het ticketing systeem verstuurde vervolgens een bevestiging van een nieuw ticket terug, inclusief naar mensen in de CC. Echter waren een flink aantal van die mensen op dat moment niet op kantoor en hadden een auto reply aan staan, die allemaal weer terug reageerde op het ticket systeem, die vervolgens weer updates naar iedereen stuurde en... ah fijn...
Vervolgens kregen wij dus een licht paniekerig telefoontje dat ze honderden mailtjes per uur ontvingen, mailboxen vol begonnen te lopen, ze op spam lijsten terecht kwamen en er op één of andere manier ook klanten van het bedrijf in dit zwarte gat van ticket replies getrokken werden, waar vervolgens ook ticket systemen begonnen mee te praten. Uiteindelijk werd het een soort Skynet van ticket systemen die allemaal met elkaar aan het lullen waren
Dit. Had laatst een teamleider te pakken. Bedrijf komt al maanden niet met een diploma wat wij allemaal behaald hebben. Ik de opleider mailen, blijkt dat dat ding gewoon te downloaden is via de leeromgeving. Zet ik het op de app, zegt teamleider: jaa maar die zijn niet zo waardevol als de papieren versie. Tuurlijk, zij proberen ons daar gewoon vast te houden totdat het project is afgelopenquote:Op dinsdag 3 november 2020 10:52 schreef Hexagon het volgende:
Een bedrijfswhatsapp voor mededelingen, handig
Die vervolgens door ondoden wordt gebruikt om dagelijks in serie allerlei felicitaties naar jarigen te geven of slijmerige nietszeggende "gaaf man"-reacties te geven op ieder nieuwtje dat marketing/directie erop zet.
Dit, echt.. vreselijk gewoon. Of foto's van vakanties, van een berg ofzo. 'Kijk eens hoe mooi? Zijn jullie jaloers?!', of kinderen die een zwem- of weet ik veel wat voor diploma hebben gehaaldquote:Op dinsdag 3 november 2020 10:52 schreef Hexagon het volgende:
Die vervolgens door ondoden wordt gebruikt om dagelijks in serie allerlei felicitaties naar jarigen te geven of slijmerige nietszeggende "gaaf man"-reacties te geven op ieder nieuwtje dat marketing/directie erop zet.
Hier hebben wij gewoon intranet voor, daar worden echt de meest achterlijke 'human interest' verhalen over collega's op gezet. Is echt genant soms gewoon.quote:Op dinsdag 3 november 2020 13:58 schreef Granqvist het volgende:
[..]
Dit, echt.. vreselijk gewoon. Of foto's van vakanties, van een berg ofzo. 'Kijk eens hoe mooi? Zijn jullie jaloers?!', of kinderen die een zwem- of weet ik veel wat voor diploma hebben gehaald
En dat is je teamleider?quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:05 schreef girlnextdoor. het volgende:
[..]
Dit. Had laatst een teamleider te pakken. Bedrijf komt al maanden niet met een diploma wat wij allemaal behaald hebben. Ik de opleider mailen, blijkt dat dat ding gewoon te downloaden is via de leeromgeving. Zet ik het op de app, zegt teamleider: jaa maar die zijn niet zo waardevol als de papieren versie. Tuurlijk, zij proberen ons daar gewoon vast te houden totdat het project is afgelopen
Want na het behalen van dat diploma lopen jullie weg bij een project waarvan je teamleider wil waar jullie aan werken?quote:Op dinsdag 3 november 2020 11:05 schreef girlnextdoor. het volgende:
[..]
Dit. Had laatst een teamleider te pakken. Bedrijf komt al maanden niet met een diploma wat wij allemaal behaald hebben. Ik de opleider mailen, blijkt dat dat ding gewoon te downloaden is via de leeromgeving. Zet ik het op de app, zegt teamleider: jaa maar die zijn niet zo waardevol als de papieren versie. Tuurlijk, zij proberen ons daar gewoon vast te houden totdat het project is afgelopen
Dat laatste is iets dat vrouwen vast doen, dat herken ik niet.quote:Op dinsdag 3 november 2020 13:58 schreef Granqvist het volgende:
[..]
Dit, echt.. vreselijk gewoon. Of foto's van vakanties, van een berg ofzo. 'Kijk eens hoe mooi? Zijn jullie jaloers?!', of kinderen die een zwem- of weet ik veel wat voor diploma hebben gehaald
Oh ik heb juist een mannelijke collega die dat doet en verder niemand.quote:Op woensdag 4 november 2020 11:51 schreef Metalfreak het volgende:
Dat laatste is iets dat vrouwen vast doen, dat herken ik niet.
Dat hebben we hier ook, zou eigenlijk puur om het informeren over corona etc zijn maar vervolgens wordt het ook gebruikt om aan te geven dat de systemen niet helemaal lekker lopen vandaag. Uiteraard reageren daar 10 andere mensen op etc etc. Heb de groep maar verlaten.quote:Op dinsdag 3 november 2020 10:52 schreef Hexagon het volgende:
Na verloop van tijd merk je dat de Werk-Whatsapp Groep wat stil is. Geen probleem toch?quote:Op woensdag 4 november 2020 12:06 schreef Questular het volgende:
Dat hebben we hier ook, zou eigenlijk puur om het informeren over corona etc zijn maar vervolgens wordt het ook gebruikt om aan te geven dat de systemen niet helemaal lekker lopen vandaag. Uiteraard reageren daar 10 andere mensen op etc etc. Heb de groep maar verlaten.
Nee, het ligt iets anders. Wij zijn aangenomen op een onderzoeksfunctie, in plaats daarvan worden we op een klantenservice positie gezet (oudere doelgroep uitleggen hoe een app werkt, alleen maar vragen daar over). We hebben wel opleiding in die onderzoeksfunctie gehad maar doordat zij ons het diploma daarvan niet geven, kunnen wij dus niet aantonen dat wij wel opleiding hebben gehad, wat uiteraard handig is bij een sollicitatie. Dat weten ze daar. En dus doen ze alsof die papieren diploma's steeds niet aan komen door corona, etc. . Maar nu blijkt dus dat we gewoon de digitale versie kunnen downloaden daarvan, waar uiteraard niemand ons van op de hoogte heeft gesteld. En dan zegt zo'n pipo van een teamleider maar dat de digitale versie niet zo veel waard is dan de papieren versie, in de hoop dat niet iedereen massaal wegvlucht omdat zij hun afspraken qua werkzaamheden niet nakomen.quote:Op woensdag 4 november 2020 09:16 schreef Chia het volgende:
[..]
Want na het behalen van dat diploma lopen jullie weg bij een project waarvan je teamleider wil waar jullie aan werken?
Had je het nog even aangedikt dat het wel onder kostprijs was?quote:Op woensdag 4 november 2020 20:12 schreef denattedweil het volgende:
Gisteren was ik bezig om onze webshop te vullen met wat content. Gezien ik nauw contact heb met inkoop weet ik altijd precies wat voor internet acties er op dat moment actief zijn.
Enige tijd later kom ik 2 actieproducten tegen die ik niet kan plaatsen. Na wat onderzoek blijkt dat deze producten maar 3 dagen in actie staan en een hoger kortingspercentage hebben dan regulier. Heel vreemd.
Ik naar mijn collega van inkoop..
Wat blijkt nou...Een sneaky collega, die ook de permissies heeft om acties in te brengen (voor het geval de andere collega ziek of afwezig is), had de gevulde koeken en tompoucen even in actie gezet zodat hij tegen korting zijn traktatie kan kopen. Niet wetende dat deze prijs op alle kanalen wordt getoond.
Hier laat ik het niet bij zitten natuurlijk. Iemand moet hem even op zijn plek zetten voor zijn gierige gedrag![]()
Enkele uren later loop ik het kantoor van inkoop binnen om even mede te delen dat de tompoucen en gevulde koeken als een malle verkopen en dat we binnen enkele uren 1200 colli verkocht hebben. En dat in deze tijd!
Nouuuu je had dat gezicht van die bewuste collega moeten zien. Totale paniek. Heerlijk!![]()
Haha nee, hij is wel aangesproken door collega's van zijn kantoor. Dat het gewoon een trieste manier is om stiekem korting te krijgen.quote:Op woensdag 4 november 2020 20:23 schreef daNpy het volgende:
[..]
Had je het nog even aangedikt dat het wel onder kostprijs was?
quote:Op woensdag 4 november 2020 20:12 schreef denattedweil het volgende:
Gisteren was ik bezig om onze webshop te vullen met wat content. Gezien ik nauw contact heb met inkoop weet ik altijd precies wat voor internet acties er op dat moment actief zijn.
Enige tijd later kom ik 2 actieproducten tegen die ik niet kan plaatsen. Na wat onderzoek blijkt dat deze producten maar 3 dagen in actie staan en een hoger kortingspercentage hebben dan regulier. Heel vreemd.
Ik naar mijn collega van inkoop..
Wat blijkt nou...Een sneaky collega, die ook de permissies heeft om acties in te brengen (voor het geval de andere collega ziek of afwezig is), had de gevulde koeken en tompoucen even in actie gezet zodat hij tegen korting zijn traktatie kan kopen. Niet wetende dat deze prijs op alle kanalen wordt getoond.
Hier laat ik het niet bij zitten natuurlijk. Iemand moet hem even op zijn plek zetten voor zijn gierige gedrag![]()
Enkele uren later loop ik het kantoor van inkoop binnen om even mede te delen dat de tompoucen en gevulde koeken als een malle verkopen en dat we binnen enkele uren 1200 colli verkocht hebben. En dat in deze tijd!
Nouuuu je had dat gezicht van die bewuste collega moeten zien. Totale paniek. Heerlijk!![]()
Klinkt nog als een lichte straf. Dit is gewoon fraude voor eigen gewin. Bedrag valt misschien mee maar als het eenmaal lukt, dan moet je de verleiding kunnen weerstaan om het daarbij te laten. Bij menig bedrijf kun je hiervoor ontslagen worden of op z’n minst een officiële waarschuwing krijgen.quote:Op woensdag 4 november 2020 20:39 schreef denattedweil het volgende:
[..]
Haha nee, hij is wel aangesproken door collega's van zijn kantoor. Dat het gewoon een trieste manier is om stiekem korting te krijgen.
Als hij gewoon even naar verkoop was gelopen en daar vraagt voor een speciaal prijsje dan wordt dat gewoon geregeld.
Heb me echt kapot gelachen om die kop van hem
Ja hier heb je dus dat dagelijks dat HR een felicitatie erop zet naar jarigen. En dat dat een stuk of dertig keer "gefeliciteerd" van allerlei aandachtshoeren.quote:Op woensdag 4 november 2020 12:06 schreef Questular het volgende:
[..]
Dat hebben we hier ook, zou eigenlijk puur om het informeren over corona etc zijn maar vervolgens wordt het ook gebruikt om aan te geven dat de systemen niet helemaal lekker lopen vandaag. Uiteraard reageren daar 10 andere mensen op etc etc. Heb de groep maar verlaten.
Wij hebben gelukkig een formele en informele groep. Heb die informele gewoon gemute. Geen verjaardagen, alleen geboortes en corona ("beterschap" x100).quote:Op donderdag 5 november 2020 10:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja hier heb je dus dat dagelijks dat HR een felicitatie erop zet naar jarigen. En dat dat een stuk of dertig keer "gefeliciteerd" van allerlei aandachtshoeren.
Ja erger nog is het als er bijvoorbeeld een presentatie bij een of andere klant of van een of ander prototype op wordt gezet. Dan een keer of 50 "Gaaf man!", "Whoop whoop", "Toppers!" en nog meer van die loze bruine arm reacties.quote:Op donderdag 5 november 2020 10:15 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
Wij hebben gelukkig een formele en informele. Heb die informele gewoon gemute. Geen verjaardagen, alleen geboortes en corona ("beterschap" x100).
Jij hebt geen kinderen zeker?quote:Op donderdag 5 november 2020 10:33 schreef Twiitch het volgende:
Mensen die hun kinderen geen half uurtje stil willen/kunnen houden en die blagen dan gerust door een hele Teams meeting laten gillen zonder in te grijpen. Blijf dan weg. M'n oren.![]()
Uberhaupt mensen die zichzelf niet muten tijdens meetings, behalve voor de 10 seconden dat ze wat te zeggen hebben. 't valt me al tijden op dat het voornamelijk alle boomers 'wat oudere mensen' zijn die geen idee hebben wat mute is en waarbij je constant achtergrond herrie hebt, oa de radio van 100% NL die lekker een half uur doordraait... Terwijl de rest zichzelf keurig mute als ze niet aan het woord zijn.quote:Op donderdag 5 november 2020 10:33 schreef Twiitch het volgende:
Mensen die hun kinderen geen half uurtje stil willen/kunnen houden en die blagen dan gerust door een hele Teams meeting laten gillen zonder in te grijpen. Blijf dan weg. M'n oren.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |