Deze man weet.quote:Op dinsdag 7 april 2020 10:18 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Oké dit alleen al is een geldige reden om de webcam uit te laten staan.
Ik was vlak voor de coronacrisis verhuisd en had daarbij maar gelijk een fatsoenlijke thuiswerkplek ingericht met een comfortabele bureaustoel en docking station voor m'n laptop. Dat blijkt inmiddels toch wel de beste investering in m'n nieuwe huis.quote:Op dinsdag 7 april 2020 10:34 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik vind het thuiswerken maar niks... Op kantoor twee grote schermen, relaxte bureaustoel, groot bureau etc. Thuis zit ik te kloten op een klein laptopje, zit ik aan de keukentafel op een stoel die prima is voor tijdens het eten, maar niet voor 8 uur lang.... Het enige voordeel vind ik dat ik lekker uitgebreid kan lunchen en de wekker om 8:40 kan zetten om dan vervolgens om 8:45 aan het werk te zijn
Maar gelukkig heb ik een aantal dingen die niet vanaf huis kunnen, dus we hebben met ons team een soort rooster. Ik ben nu ongeveer 1 á 2 dagen per week aanwezig op kantoor en dat is wel heel fijn om het ritme van thuis te doorbreken.
Tevens heb ik meestal wel de webcam aan tijdens het bellen op Teams, ik vind het ergens wel wat toevoegen om te kunnen zien of een collega aanstalten maakt iets te gaan zeggen, of ie überhaupt meeluistert en dat soort dingen. Maar ik merk dat ik me dan weer ga ergeren aan collega's waarvan ik op de camera zie dat ze niet opletten maar op hun telefoon aan het kloten zijn oid
Dat kan ik me voorstellenquote:Op donderdag 9 april 2020 11:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik was vlak voor de coronacrisis verhuisd en had daarbij maar gelijk een fatsoenlijke thuiswerkplek ingericht met een comfortabele bureaustoel en docking station voor m'n laptop. Dat blijkt inmiddels toch wel de beste investering in m'n nieuwe huis.
Ik werkte ook niet heel veel thuis, maar dat was ook juist omdat ik dan ook zo met kromgebogen rug achter een laptopje moest kruipen op een niet al te comfortabele stoel of allemaal kabels moest gaan omhangen.quote:Op donderdag 9 april 2020 11:38 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dat kan ik me voorstellen
Ik woon zelf inmiddels twee jaar in m'n huidige huis en ik heb een kamer waar ik niks mee doen (ja, de was hangt er te drogen). Daar had ik ook dat plan voor en ik heb dus spijt dat ik dat tot op heden niet gedaan heb
Maar goed, normaliter werk ik echt nooit thuis en ik ben ook geen gamer ofzo. Ik heb privé ook alleen maar een laptop waar ik gewoon mee op de bank hang, geen desktop met schermen enzo. Vandaar dat het er nog niet van gekomen is denk ik.
Elke keer klikken.quote:Op maandag 2 november 2020 16:08 schreef KennyPowers het volgende:
Bij een klant krijg ik echt 1-2 keer per week nep-phishing mails om te testen dat je nergens op klikt.
LAAT ME MET RUST
ZIEDEND
Gewoon voor de gein je pincode, ID-bewijs en bankrekeningnr terugmailen.quote:Op maandag 2 november 2020 16:08 schreef KennyPowers het volgende:
Bij een klant krijg ik echt 1-2 keer per week nep-phishing mails om te testen dat je nergens op klikt.
LAAT ME MET RUST
ZIEDEND
Ha, dat was bij mijn vorige werkgever ook. En als je dan braaf alles report dan kom je bovenaan een ranglijst 😩quote:Op maandag 2 november 2020 16:08 schreef KennyPowers het volgende:
Bij een klant krijg ik echt 1-2 keer per week nep-phishing mails om te testen dat je nergens op klikt.
LAAT ME MET RUST
ZIEDEND
Ik heb een leidingevende die afgelopen week op een echte had geklikt en braaf zijn login invuldequote:Op maandag 2 november 2020 16:08 schreef KennyPowers het volgende:
Bij een klant krijg ik echt 1-2 keer per week nep-phishing mails om te testen dat je nergens op klikt.
LAAT ME MET RUST
ZIEDEND
Phising verzonden door de security afdeling van het bedrijf. Soort interne penetratie test om te kijken hoe debiel het personeel is.quote:Op maandag 2 november 2020 23:20 schreef Berkery het volgende:
Wat zijn nep-phishing mails? Mails die op phishing lijken?
Ja, doen ze hier ook, maar vind de term nep-phishing mail wat raar en wilde even lollig zijn. Maar 1 a 2 keer per week isquote:Op maandag 2 november 2020 23:20 schreef Cheeseburgert het volgende:
Phising verzonden door de security afdeling van het bedrijf. Soort interne penetratie test om te kijken hoe debiel het personeel is.
Ik heb van mijn werkgever een monitor, telefoon en headset gekregen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 10:34 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik vind het thuiswerken maar niks... Op kantoor twee grote schermen, relaxte bureaustoel, groot bureau etc. Thuis zit ik te kloten op een klein laptopje, zit ik aan de keukentafel op een stoel die prima is voor tijdens het eten, maar niet voor 8 uur lang.... Het enige voordeel vind ik dat ik lekker uitgebreid kan lunchen en de wekker om 8:40 kan zetten om dan vervolgens om 8:45 aan het werk te zijn
Maar gelukkig heb ik een aantal dingen die niet vanaf huis kunnen, dus we hebben met ons team een soort rooster. Ik ben nu ongeveer 1 á 2 dagen per week aanwezig op kantoor en dat is wel heel fijn om het ritme van thuis te doorbreken.
Tevens heb ik meestal wel de webcam aan tijdens het bellen op Teams, ik vind het ergens wel wat toevoegen om te kunnen zien of een collega aanstalten maakt iets te gaan zeggen, of ie überhaupt meeluistert en dat soort dingen. Maar ik merk dat ik me dan weer ga ergeren aan collega's waarvan ik op de camera zie dat ze niet opletten maar op hun telefoon aan het kloten zijn oid
Hier ook op de andere locatie een leidinggevende die klakkeloos had doorgeklikt op links in de e-mail. Waardoor vervolgens het hele bedrijf spam van hem kreeg en kon zien van 'Oh die sukkel heeft daar dus gewoon op geklikt'.quote:Op maandag 2 november 2020 23:18 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Ik heb een leidingevende die afgelopen week op een echte had geklikt en braaf zijn login invuldeGelukkig zit er overal 2-factor authenticatie op met een Authenticator. IT zag al een lading mislukte login pogingen op de logs
Op een sarcastische manier kan dat best leuk zijnquote:Op maandag 2 november 2020 23:28 schreef H0D3NPYL het volgende:
Mensen die allerlei cursussen gedaan hebben en opeens vage onnodige termen gebruiken in hun mailtjes
Je zusje is geslaagd voor de interne penetratietest.quote:Op maandag 2 november 2020 23:20 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Phising verzonden door de security afdeling van het bedrijf. Soort interne penetratie test om te kijken hoe debiel het personeel is.
Geweldig. Public shaming tegen leidinggevendenquote:Op dinsdag 3 november 2020 07:45 schreef Chia het volgende:
Waardoor vervolgens het hele bedrijf spam van hem kreeg en kon zien van 'Oh die sukkel heeft daar dus gewoon op geklikt'.
Dit doet me denken aan een prachtig verhaal waarbij een bedrijf om wat voor reden dan ook een mail stuurde naar een slecht afgesteld ticketing systeem met zo ongeveer het hele bedrijf in de CC. Het ticketing systeem verstuurde vervolgens een bevestiging van een nieuw ticket terug, inclusief naar mensen in de CC. Echter waren een flink aantal van die mensen op dat moment niet op kantoor en hadden een auto reply aan staan, die allemaal weer terug reageerde op het ticket systeem, die vervolgens weer updates naar iedereen stuurde en... ah fijn...quote:Op dinsdag 3 november 2020 07:45 schreef Chia het volgende:
[..]
Hier ook op de andere locatie een leidinggevende die klakkeloos had doorgeklikt op links in de e-mail. Waardoor vervolgens het hele bedrijf spam van hem kreeg en kon zien van 'Oh die sukkel heeft daar dus gewoon op geklikt'.![]()
Mwahahaha geweldig!quote:Op dinsdag 3 november 2020 10:15 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Dit doet me denken aan een prachtig verhaal waarbij een bedrijf om wat voor reden dan ook een mail stuurde naar een slecht afgesteld ticketing systeem met zo ongeveer het hele bedrijf in de CC. Het ticketing systeem verstuurde vervolgens een bevestiging van een nieuw ticket terug, inclusief naar mensen in de CC. Echter waren een flink aantal van die mensen op dat moment niet op kantoor en hadden een auto reply aan staan, die allemaal weer terug reageerde op het ticket systeem, die vervolgens weer updates naar iedereen stuurde en... ah fijn...
Vervolgens kregen wij dus een licht paniekerig telefoontje dat ze honderden mailtjes per uur ontvingen, mailboxen vol begonnen te lopen, ze op spam lijsten terecht kwamen en er op één of andere manier ook klanten van het bedrijf in dit zwarte gat van ticket replies getrokken werden, waar vervolgens ook ticket systemen begonnen mee te praten. Uiteindelijk werd het een soort Skynet van ticket systemen die allemaal met elkaar aan het lullen waren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |