Promotie krijg je ook niet alleen op basis van je functioneren helaas. Het juiste netwerk en de gun-factor zijn net zo belangrijk.quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:00 schreef Oostblokkert het volgende:
Hekel aan slijmballen, onderscheid jezelf in je functioneren en wees van toegevoegde waarde.
Je krijgt geen promotie om je blauwe ogen, trut.
Nouuu, mannen kunnen er ook wat van hoor. Een jaartje of 10 geleden tijdens mijn studie op kantoor van een sanitairleverancier gewerkt. Operationsafdeling, voor zover dat uitmaakt. Daar zat ik ook met twee mannen, achter in de 40, midden 50 misschien. Zaten ook al 20 jaar op dezelfde post. Godskolere wat een trieste verhalen kwamen er uit hun woorden. Constant chagrijnig, alleen maar gemopper over thuis, over voetbal, over dit, dat.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:51 schreef girlnextdoor. het volgende:
[..]
Dit is precies de reden waarom ik het liefst tussen de mannen werk. Geen gezeik, aandachtstrekkerij, geroddel, nee gewoon werken en klaar.
Verder moest ik heel hard lachen. Wat een pipo's
Mission accomplishedquote:Op donderdag 17 december 2020 10:53 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Nouuu, mannen kunnen er ook wat van hoor. Een jaartje of 10 geleden tijdens mijn studie op kantoor van een sanitairleverancier gewerkt. Operationsafdeling, voor zover dat uitmaakt. Daar zat ik ook met twee mannen, achter in de 40, midden 50 misschien. Zaten ook al 20 jaar op dezelfde post. Godskolere wat een trieste verhalen kwamen er uit hun woorden. Constant chagrijnig, alleen maar gemopper over thuis, over voetbal, over dit, dat.
Ben daar na 4 maanden weggegaan.
Mannen gaan eerst de zakelijke relatie met je aan, daarna vloeit vaak een persoonlijke band uit.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:51 schreef girlnextdoor. het volgende:
[..]
Dit is precies de reden waarom ik het liefst tussen de mannen werk. Geen gezeik, aandachtstrekkerij, geroddel, nee gewoon werken en klaar.
Verder moest ik heel hard lachen. Wat een pipo's
Wat een onzinquote:Op donderdag 17 december 2020 18:19 schreef Oostblokkert het volgende:
[..]
Mannen gaan eerst de zakelijke relatie met je aan, daarna vloeit vaak een persoonlijke band uit.
Bij vrouwen werkt dit vaak andersom: eerst willen ze weten wie en hoe je bent, daarna kijken ze of ze een zakelijke relatie zien.
Wat een onzin zeg.quote:Op donderdag 17 december 2020 18:19 schreef Oostblokkert het volgende:
[..]
Mannen gaan eerst de zakelijke relatie met je aan, daarna vloeit vaak een persoonlijke band uit.
Bij vrouwen werkt dit vaak andersom: eerst willen ze weten wie en hoe je bent, daarna kijken ze of ze een zakelijke relatie zien.
quote:Op donderdag 17 december 2020 18:19 schreef Oostblokkert het volgende:
[..]
Te betrokkenquote:Op dinsdag 15 december 2020 19:36 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Dit.
Je krijgt trouwens ook geen promotie door je uit de naad te werken (learned that the hard way). Ik werkte me compleet uit de naad bij een werkgever en kreeg ontslag omdat ik te betrokken was. (met royale ontslagvergoeding, dus ik vond het allemaal prima). En gaf 0 fucks bij een andere en kreeg een hele dikke promotie
Te betrokken, je was gewoon fucking irritant en bemoeide je met zaken waar je niks mee te maken had...quote:Op dinsdag 15 december 2020 19:36 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Dit.
Je krijgt trouwens ook geen promotie door je uit de naad te werken (learned that the hard way). Ik werkte me compleet uit de naad bij een werkgever en kreeg ontslag omdat ik te betrokken was. (met royale ontslagvergoeding, dus ik vond het allemaal prima). En gaf 0 fucks bij een andere en kreeg een hele dikke promotie
Wellicht. Of de nieuwe ceo (3 maanden aangetreden) wilde even zijn macht projecteren op een stel software engineers en besloot mij (en 2 collega's) als voorbeeld te pakken.quote:Op donderdag 17 december 2020 20:42 schreef diadakan het volgende:
[..]
Te betrokken, je was gewoon fucking irritant en bemoeide je met zaken waar je niks mee te maken had...
Dit! De werkgever bedacht voor de Zoom kerstborrel iets "leuks". Iedereen vertelt een leuk feitje over zichzelf en dan moet de rest tijdens de borrel raden van wie dat leuke feitje nou was. Nu werk ik bij een bedrijf waar voornamelijk brave huisvaders werken dus ik verwachtte het eigenlijk al.quote:Op vrijdag 18 december 2020 06:56 schreef Tinkepink het volgende:
Maar de topper is toch wel de name-dropper; van die types die op een congres een keer de hand geschud hebben van een (oud-) minister en nu over hem spreken door alleen zijn voornaam te noemen. Treurig.
Oh hou op! Dit is echt zo storend, al die hulpeloze digibeten.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:45 schreef Rianne84 het volgende:
Mag je hier ook klagen over online trainingen?
"Ik kan niet inloggen hoor, echt niet! Al 20 keer geprobeerd."
- deel je scherm eens
- ah, ik zei backslash, jij doet forwardslash
20 minuten weggegooid![]()
"Ik kan niets invullen hoor, bij mij komen er geen invulhokjes, echt niet!"
- deel je scherm eens
- hmm, ik zie wel hokjes?
"Oooh ze zijn heel licht ja, ik zie ze bijna niet!"
Zet het contrast van je scherm dan goed![]()
Oké bedankt, ik ga me weer verder ergeren.
Oh god, vreselijk. Tegenwoordig doen we weleens een digitale pubquiz of iets dergelijks. Mooi moment waar ik m'n camera uitzet, mezelf mute en rustig de vaat leeg ga ruimen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:22 schreef KennyPowers het volgende:
Digitale afscheidsborrels / spelletjes
Dan zelf een interessanter feitje aanleveren.quote:Op vrijdag 18 december 2020 07:08 schreef Granqvist het volgende:
De werkgever bedacht voor de Zoom kerstborrel iets "leuks". Iedereen vertelt een leuk feitje over zichzelf en dan moet de rest tijdens de borrel raden van wie dat leuke feitje nou was. Nu werk ik bij een bedrijf waar voornamelijk brave huisvaders werken dus ik verwachtte het eigenlijk al.
quote:Op maandag 8 februari 2021 11:51 schreef Dimachaerus het volgende:
Vergaderingen die worden ingepland op 12:00.
Dat is net zo'n moment waarop ik lekker een uurtje voor mezelf neem om lekker te gaan lunchen in plaats van anime te kijken.
Dat zijn gewoon van die smerige akties waarbij ze altijd hopen dat mensen een bammetje eten tijdens de vergadering en daarna niet meer lunchen. Waardoor de vergadering dus 30 minuten minder geld kost (want bij de meeste mensen valt lunch buiten betaalde uren)quote:Op maandag 8 februari 2021 11:51 schreef Dimachaerus het volgende:
Dat is net zo'n moment waarop ik lekker een uurtje voor mezelf neem om lekker te gaan lunchen en anime te kijken.
Dit herken ik van toen ik bij een heel groot bedrijf werkte. Ik begon om 7.00 uur en was rond 15.30 klaar. Maar dag in, dag uit werden er vergaderingen ingepland in de pauze. Of erger nog: om 1800 of later want dan zijn de agenda’s zo mooi leeg. Dan zat ik er al elf uur. Dus die weigerde ik.quote:Op maandag 8 februari 2021 11:51 schreef Dimachaerus het volgende:
Dat is net zo'n moment waarop ik lekker een uurtje voor mezelf neem om lekker te gaan lunchen en anime te kijken.
En deze trien hier beschreven, heeft promotie gekregen.quote:Op dinsdag 15 december 2020 18:58 schreef Oostblokkert het volgende:
[..]
Directeur vroeg mij om als ik straks naar de meeting aanschuif of ik een box mee wilde nemen, andere collega zegt meteen: nee dat doe ik wel! En loopt vervolgens met die box slaafs mee.
Chagrijn van een collega de hele godsganse dag, leidinggevende komt binnen en ze verandert in de vrolijkste en sociaalste persoon die er is.
Collega die bewust de leider gaat uithangen naar haar medecollegas als teamleider langsloopt.
Ze heeft nooit interesse in wie dan ook behalve als een hoge pief langsloopt, dan rent ze er letterlijk naartoe om 'gewoon te vragen hoe het gaat haha'.
Ontslaan of degraderen. Per direct.
Die heeft waarschijnlijk andere kwaliteitenquote:Op maandag 8 februari 2021 13:52 schreef Oostblokkert het volgende:
[..]
En deze trien hier beschreven, heeft promotie gekregen.
Zoooo zit dat me even dwars.
Lang verhaal. We zijn een nieuwe afdeling en de leidinggevende viel aan het begin van het jaar ziek uit en is net weer terug. Ze is sowieso een afgrijselijk slecht functionerende collega die er tot nu toe doorheen zwemt door alle chaos maar er wordt inmiddels gewerkt aan een dossier. Het zou namelijk niet opgelost zijn als ze Teams zou installeren. Dat mens spoort niet op alle vlakken.quote:Op maandag 8 februari 2021 14:23 schreef Cheeseburgert het volgende:
Waarom laat het bedrijf zo'n dino bijna 12 maanden doormodderen zonder in te grijpen? Na de 2e keer had die gewoon een niet vrijblijvende afspraak moeten krijgen bij de IT afdeling.
Dan stop je toch 30 min eerder. Problem solved.quote:Op maandag 8 februari 2021 12:10 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Dat zijn gewoon van die smerige akties waarbij ze altijd hopen dat mensen een bammetje eten tijdens de vergadering en daarna niet meer lunchen. Waardoor de vergadering dus 30 minuten minder geld kost (want bij de meeste mensen valt lunch buiten betaalde uren)
Tuurlijk, of ik ga daarna rustig een uur wat anders doen.quote:Op maandag 8 februari 2021 14:40 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dan stop je toch 30 min eerder. Problem solved.
Als je slim bent haal je juist voordeel uit thuis werken.
Omdat micromanagement, KPI's, Powerpoint, getallen en plaatjes.quote:Op maandag 8 februari 2021 14:23 schreef Cheeseburgert het volgende:
Waarom laat het bedrijf zo'n dino bijna 12 maanden doormodderen zonder in te grijpen? Na de 2e keer had die gewoon een niet vrijblijvende afspraak moeten krijgen bij de IT afdeling.
Ik ga daarin ook net zo flexibel mee om als het bedrijf zelf is, dus die 7:15u actie vind ik geweldigquote:Op maandag 8 februari 2021 14:41 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Tuurlijk, of ik ga daarna rustig een uur wat anders doen.
Maar dat is het idee achter dat soort kut tijden, genoeg lemmings die slaafs doorwerken.
Zijn hier meestal gewoon de werknemers zelf die dingen plannen op rare tijden omdat het anders pas over 3 weken kan. Dingen van bovenaf zijn altijd op redelijke tijdstippen.quote:Op maandag 8 februari 2021 14:41 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Tuurlijk, of ik ga daarna rustig een uur wat anders doen.
Maar dat is het idee achter dat soort kut tijden, genoeg lemmings die slaafs doorwerken.
Elke kantoor anno 2021 in een notendop.quote:Op maandag 8 februari 2021 14:43 schreef daNpy het volgende:
[..]
Omdat micromanagement, KPI's, Powerpoint, getallen en plaatjes.
Ik heb ook ooit zoiets gehad. Iemand die vond dat ik wel een uur langer kon blijven. Maar zelf de volgende dag een uur eerder komen kon dan weer niet.quote:Op maandag 8 februari 2021 14:44 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik ga daarin ook net zo flexibel mee om als het bedrijf zelf is, dus die 7:15u actie vind ik geweldigMaar als er dan niemand is, ben ik er volgende keer ook niet meer, het leven is niet zo moeilijk.
Ja zo leer je dat gedrag meteen af. Ik kan prima flexibel zijn, maar dat werkt wel 2 kanten op. Anders is het dus niet belangrijk.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb ook ooit zoiets gehad. Iemand die vond dat ik wel een uur langer kon blijven. Maar zelf de volgende dag een uur eerder komen kon dan weer niet.
Ben meteen naar huis gegaan
Zou ik ook doen als iemand aan mijn doorbetaalde vakantie dreigt te komen.quote:Op maandag 8 februari 2021 14:19 schreef Qarrad het volgende:
We hebben haar overigens allemaal allang hulp aangeboden met het in orde maken van haar account maar dan word je ook afgebekt waar je bij staat dus nu zoekt ze het maar uit.
Huh deze week? Volgens mij is het morgen uit met eventuele ijsvrijpret en zitten ze gewoon t/m vrijdag weer op school.quote:Op maandag 8 februari 2021 22:09 schreef karr-1 het volgende:
Alle mensen die de hele week alvast preventief vrij genomen hebben want het sneeuwt. En nee thuiswerken kan dan natuurlijk niet, want de kinderen hebben ijsvrij of weet ik veel wat. *zucht*
Dat weet ik, maar sommige ouders gaan er blijkbaar al vanuit dat het de hele week gaat duren en nemen dus alvast de hele week vrijquote:Op maandag 8 februari 2021 22:12 schreef Chia het volgende:
[..]
Huh deze week? Volgens mij is het morgen uit met eventuele ijsvrijpret en zitten ze gewoon t/m vrijdag weer op school.
Nee, het zijn allemaal vrouwen. En vrouwen kijken naar elkaars persoonlijkheid! Joepie! Lekker schijnheilig tegen elkaar doen en kwaliteiten voor je functie? Mwah, niet belangrijk! Als we maar leuk en lief zijn voor elkaar haha!quote:Op maandag 8 februari 2021 14:00 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Die heeft waarschijnlijk andere kwaliteiten [ afbeelding ]
Als ze structureel niet bij meetings verschijnt en daardoor van alles mist dan ben je daar zo mee klaar.quote:Op maandag 8 februari 2021 14:28 schreef Chia het volgende:
En direct keihard aan dossieropbouw doen, want dat mensen die zichzelf digibeet aan het maken zijn vanwege pure onwil en eigenwijsheid worden al gauw een enorm obstakel. In dit geval zijn jullie al op dat punt zo te lezen.
Lol wat een treurnis. Dumpen die boomer.quote:Op maandag 8 februari 2021 14:19 schreef Qarrad het volgende:
Vanochtend via Teams een vergadering met de hele afdeling. De hele afdeling? Nee, één dapper dorpelingetje bleef moedig weerstand bieden aan de vooruitgang en maakte het leven van de collega's niet gemakkelijk...
Ze is er namelijk nog steeds niet in geslaagd sinds maart vorig jaar om Teams te installeren ondanks dat er een speciale hulplijn naar ICT voor is en we maandelijks in overleg zitten. Na een half uur wachten waar ze bleef moesten we dus allemaal om één persoon die weigert dit te regelen overschakelen naar Duo, alwaar ze meteen iemand naar de strot vloog verbaal omdat ze vond dat we niet zonder haar hadden mogen beginnen![]()
We hebben haar overigens allemaal allang hulp aangeboden met het in orde maken van haar account maar dan word je ook afgebekt waar je bij staat dus nu zoekt ze het maar uit.
Niks boomer, gewoon een veertiger die niet functioneert door een kutkarakter en gebrek aan overige kwaliteiten.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 01:48 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Lol wat een treurnis. Dumpen die boomer.
Ik proef hier toch ook wel wat afgunst waardoor ik begin te twijfelen of dit echt het hele verhaal is.quote:Op maandag 8 februari 2021 23:02 schreef Oostblokkert het volgende:
[..]
Nee, het zijn allemaal vrouwen. En vrouwen kijken naar elkaars persoonlijkheid! Joepie! Lekker schijnheilig tegen elkaar doen en kwaliteiten voor je functie? Mwah, niet belangrijk! Als we maar leuk en lief zijn voor elkaar haha!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |