abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 november 2019 @ 11:11:55 #1
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189876815
Eten bij Bombay Spice in Hengelo:

1 februari: Lonaa, PdeHoog +1, Fles, Z80, barrel, kaat, minilot, L_S/J, Candaasje (ovb), Borisz (ovb), Uhmmpie, Anthraxx, DerLudolf, mascara-klodder (ovb), Tele (klein ovb), Fietsie (ovb)
Volgens Kaatje ook Tav en Sunny als ze kunnen/zin hebben :+

Sta je er niet bij, even melden bij TS of een blauwe.

pi_189876830
@Lucky Bekijk TOMY Do-Re-Mi Dolfijnen op: https://www.bol.com/nl/p/(...)lshare_pdp_iphoneapp

Die maken geluid ook.

Wel iets duurder
pi_189876854
Ik zou de schildpadden doen Lucky. Die octopus kiept zo te zien om en dat zou zomaar een potentiële bron voor frustratie kunnen zijn ;) Die schildpad heeft van die bekers die je kunt stapelen en schilpadden in verschillende formaten en dat is voor de malle 1-jarigen raar genoeg Heel Tof O+ :P
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_189876860
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 11:13 schreef Uhmmpie het volgende:
@:lucky Bekijk TOMY Do-Re-Mi Dolfijnen op: https://www.bol.com/nl/p/(...)lshare_pdp_iphoneapp

Die maken geluid ook.

Wel iets duurder
Die zijn gaaf! Maar te duur en er kan schimmel in ontstaan. Ik heb de opdracht gekregen om badspeelgoed zonder gaatjes te kopen.

Ik neig naar de octopus maar ik heb geen idee of dat nou voor een kind ook echt (lang) leuk blijft.
Spoilers!
pi_189876863
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 11:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zal ik dit of dit badspeelgoed kopen voor een 1-jarige?
Hoewel de octopus er leuker uit ziet, zou mijn 1-jarige meer met het eerste spelen.
pi_189876868
Leuke foto van Jip :D

En Zet, geweldige actie van je ouders ^O^ waren mijn ouders maar zo avontuurlijk :D

Straks 'nichtendag' in Utrecht. 2 nichten, mijn zus en ik doen dat eens per jaar gewoon bij 1 van ons bijkletsen en eten (dan ben je dus 1x in de 4 jaar 'aan de beurt') Wij zijn de kinderen van 2 zussen en zagen elkaar alleen nog maar bij uitvaarten en nu onze ouders dood zijn doen we dit O+
pi_189876881
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 11:15 schreef Aure het volgende:

[..]

Hoewel de octopus er leuker uit ziet, zou mijn 1-jarige meer met het eerste spelen.
Ja precies. Ik doe die eerste wel.

Dat zijn dan al 3 online boodschappen gedaan. Nog 2 winkels te gaan maar dat is helaas veel meer werk.
Spoilers!
pi_189876889
Wij kwamen vroeger best veel in Duitsland, maar in de (buurt van) de voormalige DDR kwam ik pas zo'n 10 jaar geleden, toen ik naar Berlijn ging. We zijn drie jaar geleden op zomervakantie in Thüringen geweest en toen ook een herdenkingsstuk bekeken van de muur. Dat was best een surrealistische gewaarwording, het was prachtig weer en we stonden daar in de doodstille heuvels met de (toen nog) kleuter te praten over wat er toen gebeurde. Dat maakte wel indruk, ook op hem.
pi_189876892
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 11:15 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Die zijn gaaf! Maar te duur en er kan schimmel in ontstaan. Ik heb de opdracht gekregen om badspeelgoed zonder gaatjes te kopen.

Ik neig naar de octopus maar ik heb geen idee of dat nou voor een kind ook echt (lang) leuk blijft.
Mijnes speelt met deze in bad: https://www.ikea.com/nl/nl/p/mula-set-vormpjes-60294877/

En: https://www.ikea.com/nl/n(...)delig-boot-20260394/
pi_189876904
quote:
Oh ja, die Ikeatoren. Razend populair.
  zondag 10 november 2019 @ 11:18:29 #11
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189876910
quote:
De mijne had badeendjes die zo vies groezelig van binnen werden. :r Ik kocht regelmatig nieuwe.
pi_189876920
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 11:10 schreef z80 het volgende: [..] Vakantie was zuid Duitsland in een Zimmer Frei huisje/verdieping. Of dagtochtjes door Nederland en België. Waarschijnlijk meer van Nederland gezien dan de meeste hier. Er blijken heel veel kleine musea te zijn.
Wij gingen altijd naar een huisje in drenthe of gelderland.... vooral altijd 2 weken door bos en zand rollen :)

Merk inmiddels dat dochterlief dat net zo leuk vind als naar een warm land. Afgelopen 2 zomervakanties steeds een week in een stacaravan gezeten.
(En mijn ex gaat liefst elke vakantie weg... varierend van centerparks naar eurodisney maar ook naar de zon of een week skieen)
Dus ze komt niks te kort vakantietechnisch :)

Hoog op dochters lijstje staat een keer met mij rondtrekken door finland.
Zijn we geweest voor een week vorig jaar en dat vond ze helemaal geweldig.
En hebben er vooral veel niks gedaan... veel gelopen, veel strand (zat bij de camping), veel spelletjes gespeeld..
Keertje de stad in geweest en keertje dierentuin.
Wij vermaken ons samen helemaal prima O+

Wat dat betreft leeft mijn gup wel echt in een heel andere wereld dan dat ik dat deed op die leeftijd.
pi_189876921
Ja ik heb hier ook een setje die ik wel weg kan gaan doen. Smerig.
pi_189876935
quote:
Er werd ook al subtiel gevraagd of ik nog bij Ikea kwam. Maar nee, helaas. Ik heb er zelf niets nodig en om voor alleen een kadootje daar naartoe te gaan heb ik geen zin in.
Spoilers!
pi_189876943
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 11:19 schreef Aure het volgende:
Ja ik heb hier ook een setje die ik wel weg kan gaan doen. Smerig.
Wat jij zei in het vorige topic heb ik ook wel een beetje bij jou. Ineens was je terug mét relatie mét kind :o :D
pi_189876944
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 11:20 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Er werd ook al subtiel gevraagd of ik nog bij Ikea kwam. Maar nee, helaas. Ik heb er zelf niets nodig en om voor alleen een kadootje daar naartoe te gaan heb ik geen zin in.
Je kan het ook online bestellen :P
pi_189876947
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 11:20 schreef Blues het volgende:

[..]

Wat jij zei in het vorige topic heb ik ook wel een beetje bij jou. Ineens was je terug mét relatie mét kind :o :D
:D O+
pi_189876955
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 11:15 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik vraag me dan af wat er na een tijdje nog meer gegooid gaat worden...
geen fan van gooien in bad hier :)

En met wat plonsen valt ie wellicht snel om.

Hij ZIET er wel leuker uit dan die schildpadjes overigens. Maar ik DENK dat bij ons de schildpadjes ook een groter succes waren geweest.

Daar kun je ook gewoon mee spelen namelijk.
Alsin.. buiten het stapelen om heb je gewoon een hele familie schildpadjes
  zondag 10 november 2019 @ 11:22:43 #19
63722 z80
I fink you freaky
pi_189876968
De zelfde reden als met de muur, ben ik een paar jaar terug naar NoordKorea geweest.Nu bestaat het nog.
En als de gesprekken toen goed verlopen waren was er een behoorlijke kans dat ook die muur open ging.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_189877006
Naar gevoel dat mijn aussie zoon daar zo dichtbij woont (sinds kort verhuisd van vlakbij Cairns naar ergens in of bij Sydney) en je kan niet ff horen hoe het met 'm gaat :(
https://www.rfs.nsw.gov.au/fire-information/fires-near-me
https://www.news.com.au/t(...)ef56d3c40946f9066c58
pi_189877013
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 11:22 schreef z80 het volgende:
De zelfde reden als met de muur, ben ik een paar jaar terug naar NoordKorea geweest.Nu bestaat het nog.
En als de gesprekken toen goed verlopen waren was er een behoorlijke kans dat ook die muur open ging.
Dat vraag ik me af daar... of dat ooit nog goed komt.
pi_189877050
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 11:21 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Ik vraag me dan af wat er na een tijdje nog meer gegooid gaat worden...
geen fan van gooien in bad hier :)

En met wat plonsen valt ie wellicht snel om.

Hij ZIET er wel leuker uit dan die schildpadjes overigens. Maar ik DENK dat bij ons de schildpadjes ook een groter succes waren geweest.

Daar kun je ook gewoon mee spelen namelijk.
Alsin.. buiten het stapelen om heb je gewoon een hele familie schildpadjes
Ja, eens. En die schildpadjes kunnen ook in de tuin of op het strand denk ik.
Spoilers!
pi_189877057
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 11:25 schreef Blues het volgende:
Naar gevoel dat mijn aussie zoon daar zo dichtbij woont (sinds kort verhuisd van vlakbij Cairns naar ergens in of bij Sydney) en je kan niet ff horen hoe het met 'm gaat :(
https://www.rfs.nsw.gov.au/fire-information/fires-near-me
https://www.news.com.au/t(...)ef56d3c40946f9066c58
Heftig :o Is hij met zijn groep verhuisd?
Spoilers!
pi_189877086
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 11:22 schreef z80 het volgende:
Wat dat betreft hebben we nog wel effe ben ik bang :@
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_189877088
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 11:30 schreef Lucky_Strike het volgende:

Heftig :o Is hij met zijn groep verhuisd?
Zijn groep zit, voor zover wij weten, op 3 of meer plekken in Australië.. dus hij is w.s. verhuisd naar een huis/pand/boerderij omdat hij daar meer 'nodig' is.
Dat is ook maar een aanname van mij, maar dat is wel hoe een sekte werkt.
pi_189877107
Mensen, de Lidl heeft blikjes amandelen met sour cream en onion smaak. En die zijn echt goddelijk. Nu hou ik sowieso van alles met die smaak, maar dit is echt top. :9
pi_189877109
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 11:32 schreef Blues het volgende:

[..]

Zijn groep zit, voor zover wij weten, op 3 of meer plekken in Australië.. dus hij is w.s. verhuisd naar een huis/pand/boerderij omdat hij daar meer 'nodig' is.
Heb je dan niet meer zijn laatste adres? Of zorgt de sekte voor doorsturen van post?
We have far more in common than that which devides us..
pi_189877210
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 11:32 schreef Blues het volgende:

[..]

Lijkt me echt niks als je kind dat verkiest als leven.
Niet dat je hem kan tegenhouden.. maar leuk is anders.
pi_189877222
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 11:34 schreef Kaatje1 het volgende:

Heb je dan niet meer zijn laatste adres? Of zorgt de sekte voor doorsturen van post?
Ik kreeg een paar weken geleden een korte update per brief dat ie verhuisd is met het nieuwe adres. Dat is net als zijn vorige adres een posoffice box. Dus in een postkantoortje ergens. Dat is te googlen maar dan weet je nog niet waar hij precies woont. Vorige woonplaats denken wij, was gordonvale terwijl de brieven naar een postkantoor in Cairns gingen.
pi_189877259
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 11:49 schreef Blues het volgende:

[..]

Ik kreeg een paar weken geleden een korte update per brief dat ie verhuisd is met het nieuwe adres. Dat is net als zijn vorige adres een posoffice box. Dus in een postkantoortje ergens. Dat is te googlen maar dan weet je nog niet waar hij precies woont. Vorige woonplaats denken wij, was gordonvale terwijl de brieven naar een postkantoor in Cairns gingen.
Dit is zo onzeker voor jullie. -O-
We have far more in common than that which devides us..
pi_189877268
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 11:48 schreef Uhmmpie het volgende:

Lijkt me echt niks als je kind dat verkiest als leven.
Niet dat je hem kan tegenhouden.. maar leuk is anders.
Het is zeer matig. Vooral dat we niet 'gewoon' even kunnen bellen, mailen of appen. ;(
Nog een jaar of 3 en hij zit daar zijn halve leven. Brainwashed op zijn ontvankelijke 19e, hij is nu 35.
  zondag 10 november 2019 @ 11:58:01 #32
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189877295
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 11:54 schreef Blues het volgende:

[..]

Het is zeer matig. Vooral dat we niet 'gewoon' even kunnen bellen, mailen of appen. ;(
Nog een jaar of 3 en hij zit daar zijn halve leven. Brainwashed op zijn ontvankelijke 19e, hij is nu 35.
-O- Lijkt mij vreselijk. En je kan niks doen, want voor de wet is ie volwassen.
pi_189877300
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 11:54 schreef Blues het volgende:

[..]

Ik had het onthouden ja... vind het een bizar idee.
Kennelijk is ie er gelukkig..
maar lijkt me inderdaad... behoorlijk matig
pi_189877362
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 11:58 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Ik had het onthouden ja... vind het een bizar idee.
Kennelijk is ie er gelukkig..
maar lijkt me inderdaad... behoorlijk matig
Nou inderdaad -O- Ik wist het eigenlijk ook wel trouwens.
  zondag 10 november 2019 @ 12:03:42 #35
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189877368
Blues, heb je hem nog wel eens kunnen spreken sinds hij daar verzeild is geraakt?
pi_189877389
Hee maar lieve CULlertjes, stel nou dat ik vandaag weer hte rooie klats ga maken voor over de pasta, en ik wil er voor de gezond ( O-) ) wat worteltjes in doen. Hoe lang zou je die van tevoren moeten koken? :? Zodat ze zegmaar driekwart gaar zijn? Dan gooi ik ze er op het laatst bij in de pan en vries ik de boel meteen in. Alleen komt er dan voor gebruik nog een minuutje magnetron bij en ik wil ze nog wel beetgaar en niet snotgaar) hebben.

Hoe lang kook je waspeen? Ik snij het wel van tevoren al in plakjes.
pi_189877390
Vraagje tussendoor. Ik heb Rabobank en de Rabo app. Maar als ik bestel bij een webshop op de laptop en met iDeal wil betalen, krijg ik nooit de optie om met de app te betalen. Ik moet altijd toch die scanner weer pakken. Hoe kan dat? Met onze ING en KNAB rekeningen kan het altijd met de app.
Spoilers!
pi_189877402
quote:
7s.gif Op zondag 10 november 2019 12:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee maar lieve CULlertjes, stel nou dat ik vandaag weer hte rooie klats ga maken voor over de pasta, en ik wil er voor de gezond ( O-) ) wat worteltjes in doen. Hoe lang zou je die van tevoren moeten koken? :? Zodat ze zegmaar driekwart gaar zijn? Dan gooi ik ze er op het laatst bij in de pan en vries ik de boel meteen in. Alleen komt er dan voor gebruik nog een minuutje magnetron bij en ik wil ze nog wel beetgaar en niet snotgaar) hebben.

Waarom wil je ze koken? Gewoon bakken met de rest van de groente of ui/knof tot ze inprikbaar zijn. Dan de ingrediënten van de saus er bij.

En doe je warme saus direct in de vriezer?
Spoilers!
pi_189877403
Misschien is de Rabo app nog niet zo ver? :? Ik krijg van ING deindruk dat ze het liefst willen dat je alles met de app doet. De website hangt er een beetje voor Jan met de Korte Lul bij nou je via de app moet bevestigen als je probeert in te loggen op je PC :') 8)7
  Moderator zondag 10 november 2019 @ 12:07:41 #40
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189877408
quote:

Je kunt ze ook gewoon op een laag vuurtje bakken totdat ze zacht zijn. Samen met wat ui en knoflook. Oh en bleekselderij.

Dan heb je al het begin van Ragu ("Bolognesesaus" maar dan beter)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189877419
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 12:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
Waarom wil je ze koken? Gewoon bakken met de rest van de groente of ui/knof tot ze inprikbaar zijn. Dan de ingrediënten van de saus er bij.
Ik ben al gehakt aan het oprullen in die pan. Of kunnen de wortelplakjes daar gewoon bij dan? Ja waarom ook niet eigenlijk :')
quote:
En doe je warme saus direct in de vriezer?
Nee dat is heel slecht :') Voor je andere vriesgoed en voor je stroomverbruik. Ik laat het eerst afkoelen :)
pi_189877422
quote:
5s.gif Op zondag 10 november 2019 12:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Misschien is de Rabo app nog niet zo ver? :? Ik krijg van ING deindruk dat ze het liefst willen dat je alles met de app doet. De website hangt er een beetje voor Jan met de Korte Lul bij nou je via de app moet bevestigen als je probeert in te loggen op je PC :') 8)7
Ik word echt knettergek van het steeds weer inloggen met die app in de bankomgevingen. Soms 8 keer op een dag als ik te lang inactief ben op de site. Ik geloof dat ze 5 minuten inactiviteit aanhouden. Heel irritant.

Maar ik dacht dat ik een paar maanden geleden wel had betaald met de app van de Rabo. Misschien hebben ze iets veranderd.
Spoilers!
  zondag 10 november 2019 @ 12:09:01 #43
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189877424
quote:

Ik vind waspeen vies. :@

Man en kind willen ze ook driekwart gaar, de tijd hant af van de dikte van je plakjes. Geschaafde plakjes kun je 1-2 minuten meekoken, cm-dikke plakjes zou ik 5 min meegaren.
pi_189877428
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 12:08 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik word echt knettergek van het steeds weer inloggen met die app in de bankomgevingen. Soms 8 keer op een dag als ik te lang inactief ben op de site. Ik geloof dat ze 5 minuten inactiviteit aanhouden. Heel irritant.

Maar ik dacht dat ik een paar maanden geleden wel had betaald met de app van de Rabo. Misschien hebben ze iets veranderd.
ja maar VEILIGHEID VEILIGHEID alles ditdat
  zondag 10 november 2019 @ 12:09:59 #45
63722 z80
I fink you freaky
pi_189877430
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 12:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
Vraagje tussendoor. Ik heb Rabobank en de Rabo app. Maar als ik bestel bij een webshop op de laptop en met iDeal wil betalen, krijg ik nooit de optie om met de app te betalen. Ik moet altijd toch die scanner weer pakken. Hoe kan dat? Met onze ING en KNAB rekeningen kan het altijd met de app.
Staat de app wel op de laptop? Zo ja is deze gekoppeld met de rekening?
Wat hoe moet de rabo anders weten dat je met een app wil betalen?
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_189877432
quote:
7s.gif Op zondag 10 november 2019 12:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik ben al gehakt aan het oprullen in die pan. Of kunnen de wortelplakjes daar gewoon bij dan? Ja waarom ook niet eigenlijk :')
[..]

Nee dat is heel slecht :') Voor je andere vriesgoed en voor je stroomverbruik. Ik laat het eerst afkoelen :)
^O^
Spoilers!
pi_189877433
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 12:03 schreef Zilverberk het volgende:
Blues, heb je hem nog wel eens kunnen spreken sinds hij daar verzeild is geraakt?
Ja, na zijn 1e jaar backpacken toen hij ze leerde kennen, moest hij terug vanwege visum. Na een jaar weer terug en in 2008 zijn wij op vakantie geweest naar Aus en hem een paar dagen bij ons gehad. (Illegaal op onze hotelkamers laten slapen bijv O+ ) Toen was ie al mega veranderd. In 2013 moest hij(En een vliegtuig vol anderen waarvan de visa volgens de nieuwe wetten niet ok waren) het land uit en na een half jaar in NL via een laatste kans qua aanvraag visum met heel veel geld van de groep weer terug. Sindsdien een paar brieven. 1 pj ongeveer.
pi_189877436
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 12:07 schreef derLudolf het volgende:
Samen met wat ui en knoflook. Oh en bleekselderij.
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 12:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
de rest van de groente of ui/knof
Ehm, deze onderdelen zijn momenteel niet voorzien O-)
pi_189877446
quote:
Ik log nu in met cijfercode. Mss opnieuw inloggen?
pi_189877448
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 12:09 schreef z80 het volgende:

[..]

Staat de app wel op de laptop? Zo ja is deze gekoppeld met de rekening?
Wat hoe moet de rabo anders weten dat je met een app wil betalen?
Nee, die app staat op mijn telefoon. Bij andere banken kan je na de keuze voor iDeal op een webshop kiezen of je met of zonder de app wilt inloggen op de website. Als je dan voor met app kies, pak je je telefoon er bij en is het zo geregeld.
Spoilers!
  Moderator zondag 10 november 2019 @ 12:11:44 #51
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189877451
quote:
7s.gif Op zondag 10 november 2019 12:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Groente er bij, de tomaat (in welke vorm ook). En een flinke scheut witte wijn en een paar uur laten pruttelen :+
pi_189877458
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 12:11 schreef derLudolf het volgende:
Groente er bij, de tomaat (in welke vorm ook). En een flinke scheut witte wijn en een paar uur laten pruttelen :+
De tomaat is een potje pastasaus piccante van het merk "G'woon". inb4 huuhuu fles is een skère pauper :Y
pi_189877461
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 12:11 schreef Blues het volgende:

[..]

Ik log nu in met cijfercode. Mss opnieuw inloggen?
Ik krijg helemaal geen optie om iets met de app te doen en dus met cijfercode. Ik kan alleen maar de scanner er bij pakken.
Spoilers!
pi_189877467
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 12:11 schreef derLudolf het volgende:

[..]

ik ga wel even naar de supermarkt zo. Moet nog steeds 3,16 km fietsen voor mijn doel dit jaar :')
pi_189877475
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 12:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De tomaat is een potje pastasaus piccante van het merk "G'woon". inb4 huuhuu fles is een skère pauper :Y
Ah well, je eet nu in elk geval wat groente er bij. Al snap ik niet waarom je saus uit een pot gaat invriezen. Dat lijkt me behoorlijk zonde van de moeite, de vriezerruimte en de afwas.
Spoilers!
  zondag 10 november 2019 @ 12:14:58 #56
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189877483
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 12:10 schreef Blues het volgende:

[..]

Ja, na zijn 1e jaar backpacken toen hij ze leerde kennen, moest hij terug vanwege visum. Na een jaar weer terug en in 2008 zijn wij op vakantie geweest naar Aus en hem een paar dagen bij ons gehad. (Illegaal op onze hotelkamers laten slapen bijv O+ ) Toen was ie al mega veranderd. In 2013 moest hij(En een vliegtuig vol anderen waarvan de visa volgens de nieuwe wetten niet ok waren) het land uit en na een half jaar in NL via een laatste kans qua aanvraag visum met heel veel geld van de groep weer terug. Sindsdien een paar brieven. 1 pj ongeveer.
Wat jammer dat hij in 2013 in een half jaar tijd hier niet ontdekt heeft dat ie beter kon blijven.

Wel fijn dat je hem nog een paar hebt kunnen spreken. Sip dat je de laatste jaren zo weinig brieven krijgt. Zou de sekte dat dwarsbomen?
  Moderator zondag 10 november 2019 @ 12:15:50 #57
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189877489
quote:

[..]

Aha.

Ik ben nog skeerder, ik heb blikken met gepelde tomaten staan. Blijkbaar geplukt door negerslaafjes onder de brandende Italiaanse zon :o
pi_189877500
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 12:15 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Aha.

Ik ben nog skeerder, ik heb blikken met gepelde tomaten staan. Blijkbaar geplukt door negerslaafjes onder de brandende Italiaanse zon :o
Veel lekkerder en goedkoper dan welke saus uit pot dan ook :Y
Spoilers!
  zondag 10 november 2019 @ 12:16:38 #59
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189877502
quote:

[..]

De tomaat is een potje pastasaus piccante van het merk "G'woon". inb4 huuhuu fles is een skère pauper efficiënte kok :Y
FTFY
  zondag 10 november 2019 @ 12:17:00 #60
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189877507
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 12:15 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Aha.

Die heb ik ook. :@
pi_189877514
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 12:14 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ah well, je eet nu in elk geval wat groente er bij. Al snap ik niet waarom je saus uit een pot gaat invriezen. Dat lijkt me behoorlijk zonde van de moeite, de vriezerruimte en de afwas.
nou ja niet direct natuurlijk. Ik pak die potjessaus als basis en daar doe ik dan zelf gehakt en knoflookpoeder en sriracha bij.

Maar van Molo moesten er ook worteltjes in dusjah. En je kan het moeilijk dan weer terug in het potje stoppen of zo :s)
pi_189877516
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 12:16 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

FTFY
Whehehe Dat natuurlijk wel idd *)
pi_189877518
Ik heb nog niet gekeken of mijn tomaten in blik/pak/glas zijn geplukt door slaven :@

Ik heb hier een flinke voorraad van de literpakken gezeefde tomaat van de Lidl staan. Ben er zeer over te spreken.
Spoilers!
  zondag 10 november 2019 @ 12:19:00 #64
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189877520
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 12:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

nou ja niet direct natuurlijk. Ik pak die potjessaus als basis en daar doe ik dan zelf gehakt en knoflookpoeder en sriracha bij.

Maar van Molo moesten er ook worteltjes in dusjah. En je kan het moeilijk dan weer terug in het potje stoppen of zo :s)
Kan best, maar dan moet je een groter potje gebruiken.

Het is de moeite waard om dat knoflookpoeder een keer in te ruilen voor echte knoflook. :9
  Moderator zondag 10 november 2019 @ 12:19:12 #65
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189877522
quote:
14s.gif Op zondag 10 november 2019 12:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ik ga wel even naar de supermarkt zo. Moet nog steeds 3,16 km fietsen voor mijn doel dit jaar :')
Als je er eens wat meer tijd in wilt steken

https://www.npo3.nl/het-t(...)-ragu-alla-bolognese
pi_189877530
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 12:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb nog niet gekeken of mijn tomaten in blik/pak/glas zijn geplukt door slaven :@
Dat zal lastig worden. Ik heb nog nooit een pot gezien met zo'n knalgele reclamester erop met "GEPLUKT DOOR SLAVEN!!" _O-

Dat zou een dijk van een publiciteitsgenerator zijn :7
  zondag 10 november 2019 @ 12:20:26 #67
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_189877535
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 12:19 schreef derLudolf het volgende:

Als je er eens wat meer tijd in wilt steken

https://www.npo3.nl/het-t(...)-ragu-alla-bolognese
Die heb ik al een aantal keren gemaakt. Erg lekker. :Y)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_189877541
quote:
10s.gif Op zondag 10 november 2019 12:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat zal lastig worden. Ik heb nog nooit een pot gezien met zo'n knalgele reclamester erop met "GEPLUKT DOOR SLAVEN!!" _O-

De Keuringsdienst van Waarde heeft afgelopen donderdag een aflevering gehad over tomatenslaven heb ik vernomen.
Spoilers!
  zondag 10 november 2019 @ 12:20:44 #69
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189877542
quote:
10s.gif Op zondag 10 november 2019 12:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zal ik stickers maken, gaan we samen stiekem plakken in de supermarkt? :P
pi_189877549
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 12:20 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Zal ik stickers maken, gaan we samen stiekem plakken in de supermarkt? :P
Lijkt me super hilarisch O-) :X
  zondag 10 november 2019 @ 12:21:55 #71
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_189877550
quote:

Ik heb hier een flinke voorraad van de literpakken gezeefde tomaat van de Lidl staan. Ben er zeer over te spreken.
Als het blik uit Noord-Italië komt (Mutti bijvoorbeeld) dan is het oké. Komt het spul uit Zuid-Italië dan heb je grote kans dat er 'slaven'arbeid bij te pas is gekomen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator zondag 10 november 2019 @ 12:23:28 #72
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189877562
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 12:16 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Veel lekkerder en goedkoper dan welke saus uit pot dan ook :Y
Ik vind het wel lastig om te geloven dat alleen de hele tomaten slecht zijn en de blokjes en gezeefde tomaten niet. En is alles wat we hier kopen Italiaans.

Die die ik heb wel overigens, prijkt redelijk groot een Italiaanse vlag op :+
  zondag 10 november 2019 @ 12:23:41 #73
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189877564
quote:
10s.gif Op zondag 10 november 2019 12:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Lijkt me super hilarisch O-) :X
Zou het effect hebben op mijn VOG? Zoja, dan kost het mij een baan. :N
pi_189877570
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 12:20 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

De Keuringsdienst van Waarde heeft afgelopen donderdag een aflevering gehad over tomatenslaven heb ik vernomen.
En over 20 jaar blijkt dan dat het een soort geuzennaam geworden is. Dat mensen drie keer zo veel betalen voor Echte Ambachtelijk Slaafgeplukte Tomaten. Of zo.
  Moderator zondag 10 november 2019 @ 12:24:38 #75
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189877575
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 12:21 schreef golfer het volgende:

[..]

Als het blik uit Noord-Italië komt (Mutti bijvoorbeeld) dan is het oké. Komt het spul uit Zuid-Italië dan heb je grote kans dat er 'slaven'arbeid bij te pas is gekomen.
Dat ligt meer aan het product en niet aan het merk?
pi_189877577
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 12:23 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Zou het effect hebben op mijn VOG? Zoja, dan kost het mij een baan. :N
Oh ja, mij ook.

Nou ja beetje stickertjes plakken wat kan er nou misgaan mên :P
pi_189877583
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 12:21 schreef golfer het volgende:

[..]

Dan nog, iedereen kan ook wel "DE NOORDPOOL" op zo'n blik zetten. Is het dan meteen waar? :?
pi_189877587
Ik ga stukje fietsen :W even wijn halen :9
pi_189877590
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 12:14 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Wat jammer dat hij in 2013 in een half jaar tijd hier niet ontdekt heeft dat ie beter kon blijven.

Wel fijn dat je hem nog een paar hebt kunnen spreken. Sip dat je de laatste jaren zo weinig brieven krijgt. Zou de sekte dat dwarsbomen?
Wij weten niet veel van wat wel en niet toelaatbaar is...heb wel een tijdje gemaild met een meisje die via een interventie door haar ouders uit die groep is gehaald en gedeprogrammeerd is en ons meer details heeft verteld, maar de leden werken gewoon of gaan naar school/uni en hebben voor de buitenwereld een gewoon leven. Dus onze correspondentie moet bekend en prima zijn omdat hij vast niet alleen de postofficebox leegt. Dat hij niet vaker schrijft ligt echt aan hem zelf (Dat zegt ie ook).
pi_189877607
quote:
7s.gif Op zondag 10 november 2019 12:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga stukje fietsen :W even wijn halen :9
^O^
Ook ff lekker een frisse neus ga halen buiten voor ik een uur in de auto zit en de hele middag binnen zit te kletsen :W
pi_189877613
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 12:26 schreef Blues het volgende:

[..]

Wij weten niet veel van wat wel en niet toelaatbaar is...heb wel een tijdje gemaild met een meisje die via een interventie door haar ouders uit die groep is gehaald en gedeprogrammeerd is en ons meer details heeft verteld, maar de leden werken gewoon of gaan naar school/uni en hebben voor de buitenwereld een gewoon leven. Dus onze correspondentie moet bekend en prima zijn omdat hij vast niet alleen de postofficebox leegt. Dat hij niet vaker schrijft ligt echt aan hem zelf (Dat zegt ie ook).
:{
Spoilers!
  zondag 10 november 2019 @ 12:32:12 #82
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189877654
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 12:26 schreef Blues het volgende:

[..]

Was dat meisje nog minderjarig dat ze eruit gehaald kon worden?

Zeg maar als ik teveel vraag.
  zondag 10 november 2019 @ 12:33:10 #83
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_189877661
quote:
Omdat de Rabo app geen scanner is. Het kan gewoon niet.
  zondag 10 november 2019 @ 12:33:53 #84
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_189877668
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 12:24 schreef derLudolf het volgende:

Dat ligt meer aan het product en niet aan het merk?
Nee.
Poef.....gone! ©golfer
pi_189877678
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 12:33 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Vreemd dat andere banken het wel kunnen dan. Dan zal ik wel verkeerd hebben onthouden dat het voorheen wel lukte.
Spoilers!
  zondag 10 november 2019 @ 12:35:48 #86
13783 Anthraxx
pi_189877687
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 12:34 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Vreemd dat andere banken het wel kunnen dan. Dan zal ik wel verkeerd hebben onthouden dat het voorheen wel lukte.
Het is een keuze. Dat andere het kunnen zegt niets of de Rabo het technisch wel of niet kan :).
  Moderator / Redactie Sport zondag 10 november 2019 @ 12:40:34 #87
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_189877731
Wat doe je op zondagochtend/middag?

Britse toneelstukjes kijken.
De Royal Approbation van de Speaker bijvoorbeeld :+

Gesport. Boodschappen gedaan. Was draait. Nu Ajax-Utrecht en dan richting IJmuiden, eten bij moeders. Toevallig tweede keer deze week. Maar ik moet ook nog even de techneut spelen :P. Afijn wel fijn na een lange congresdag gisteren.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator zondag 10 november 2019 @ 12:40:48 #88
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189877737
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 12:33 schreef golfer het volgende:

[..]

Nee.
Dan heb ik dat verkeerd begrepen. Dacht dat bepaalde producten (zoals gepelde tomaten) uit het zuiden kwam en dat ze in het noorden allemaal gezeefd werden :Y
pi_189877738
Ik kijk een paar uur hier niet en ik ben gewoon weer een half leven achter inmiddels :D

Ik wens iedereen een hele fijne zondag O+
pi_189877755
Jammer toch Bloes, van Q.
In ieder geval is hij níet ongelukkig. Alleen zó ver weg.

Mn.X kan zich niets herinneren van iets speciaals met Ostmarken.
Ja, hij was meerdere malen aan de andere kant in de technische buitendienst, ook Roemenië enzo.
Tof, dat de ouders van Zet doorhadden dat het een historische week zou zijn.

Home alone...mn.X is met twee mannen naar de fotograficabeurs.
Kan ik kerstliedjes oefenen. ~:)

@Flash...een winterpeen is zoeter van smaak dan waterige bospeen. :Y)
In de lengte halveren en nog eens en in dunne kwart plakken met de ui meesmoren.
Gaart verder bij opwarmen van de saus.
  zondag 10 november 2019 @ 12:46:36 #91
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_189877810
quote:

Handgeplukt lijkt me een pre boven door de machine onrijp losgeschud? :D :P
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator zondag 10 november 2019 @ 12:46:48 #92
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189877812
In Flikken Rotterdam zit trouwens ook een gezellige gristelijke sekte :o
pi_189877819
Online shoppen voor kleding :r :r :r :r
Spoilers!
  Moderator zondag 10 november 2019 @ 12:50:02 #94
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189877852
Er staat alleen prodoto Italiano op. Sla het meestal in bij de Edeka, van hun "exclusieve" eigen merk/lijn tomatenproducten. Die zijn niet veel duurder dan gewone maar wel smakelijker. En voordeliger dan de A-merken.
  zondag 10 november 2019 @ 12:50:24 #95
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_189877854
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 12:46 schreef fietsie het volgende:

Handgeplukt lijkt me een pre boven door de machine onrijp losgeschud? :D :P
Uitzending van de KvW gezien?
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator zondag 10 november 2019 @ 12:50:56 #96
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189877859
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 12:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
Online shoppen voor kleding :r :r :r :r
Er bestaan ook nog gebouwen waar je kleding kunt halen. Lopen mensen rond die je daar bij helpen en zo
pi_189877869
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 12:50 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Er bestaan ook nog gebouwen waar je kleding kunt halen. Lopen mensen rond die je daar bij helpen en zo
Nog veel erger. Ik heb de portemonnee niet voor winkels waar je nog fatsoenlijk wordt geholpen.
Spoilers!
pi_189877887
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 12:33 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Hm op de telefoon betaal ik altijd met de app... grote knop of ik met telebankieren wil betalen doorgaans... ja graag.. en dan opent ie de app. Ideaal.
  zondag 10 november 2019 @ 12:54:40 #99
13783 Anthraxx
pi_189877892
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 12:54 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Hm op de telefoon betaal ik altijd met de app... grote knop of ik met telebankieren wil betalen doorgaans... ja graag.. en dan opent ie de app. Ideaal.
Dat klopt. Maar je kan je app niet gebruiken om op je laptop te betalen.
  Moderator zondag 10 november 2019 @ 12:55:50 #100
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189877903
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 12:52 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Nog veel erger. Ik heb de portemonnee niet voor winkels waar je nog fatsoenlijk wordt geholpen.
Ik heb altijd broeken van PME.
Überhaupt hebben online aanbieders nauwelijks lengtemaat 38. En ik betaal in de winkel hetzelfde als online.

Op basis van eigen ervaring/vergelijking geloof ik niet dat het (voor mij) goedkoper is zeg maar :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')